Smartsheet

Vad är Smartsheet?

Smartsheet, en webbaserad plattform för arbetsutförande, ger organisationer möjlighet att planera, spåra, automatisera och rapportera om arbete. Över 80 000 varumärken förlitar sig på Smartsheet för projektledning och arbetsledning tack vare dess lättanvända gränssnitt, gantt-diagram och instrumentbrädor i realtid samt funktioner för arbetsautomatisering.
*Utmärkelser 2018: Utsedd till en Leader in Enterprise Collaborative Work Management av Forrester Research, utvald till Deloittes Fast 500 List, erkänd för Technology Innovation & Vision av 451 Research

Vem använder Smartsheet?

Smartsheets är en intuitiv webbapp för projektledning som används i många olika organisationer för att spåra och hantera olika typer av arbete för stora och små team, i stora, små och medelstora företag.

Var kan Smartsheet användas?

Moln, SaaS, webb-baserat, Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Om leverantören

  • Smartsheet
  • Belägen i Denver, USA
  • Grundades 2012
  • Telefonsupport
  • Chatt

Tillgängliga länder

Australien, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike och 21 andra

Språk

engelska, franska, italienska, portugisiska, ryska och 2 andra

Om leverantören

  • Smartsheet
  • Belägen i Denver, USA
  • Grundades 2012
  • Telefonsupport
  • Chatt

Tillgängliga länder

Australien, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike och 21 andra

Språk

engelska, franska, italienska, portugisiska, ryska och 2 andra

Smartsheet videor och bilder

Smartsheet Programvara- 1
Smartsheet Programvara- 2
Smartsheet Programvara- 3
Smartsheet Programvara- 4
Smartsheet Programvara- 5
Visa 6 till
Smartsheet-video
Smartsheet Programvara- 1
Smartsheet Programvara- 2
Smartsheet Programvara- 3
Smartsheet Programvara- 4
Smartsheet Programvara- 5

Jämför Smartsheet med liknande produkter

Smartsheet

7,00 US$/månad
Gratis version
Gratis provperiod
10,00 US$/månad
Gratis version
Gratis provperiod
10,00 US$/månad
Gratis version
Gratis provperiod
159,99 US$/en gång
Gratis version
Gratis provperiod

Funktioner i Smartsheet

  • API
  • Ad hoc-rapportering
  • Agila metoder
  • Aktivitetspanel
  • Aktivitetsplanering
  • Aktivitetsspårning
  • Analyser
  • Anpassningsbar instrumentpanel
  • Anpassningsbara mallar
  • Arbetsflödeshantering
  • Arbetsflödeskonfiguration
  • Automatisering av affärsprocesser
  • Beroende spårning
  • Bostad
  • Brainstorming
  • Budget / Prognoser
  • Budgethantering
  • Budhantering
  • CRM
  • Citat / uppskattningar
  • Data Import/Export
  • Datakontakter
  • Datatabulering
  • Datavisualisering
  • Digital tillgångshantering
  • Diskussioner / forum
  • Dokumentgranskning
  • Dokumenthantering
  • Dokumentlagring
  • Dra och släpp
  • E-posthantering
  • E-postpåminnelser
  • EMR/EHR
  • Eftersläpningshantering
  • Elektronisk dataupptagning
  • Entreprenörshantering
  • Ersättningshantering
  • Fakturering
  • Fildelning
  • Filhantering
  • Fillagring
  • Finanshantering
  • Fjärråtkomst / kontroll
  • Flera kampanjer
  • Formulärhantering
  • Formulärsautomation
  • Funktioner / Beräkningar
  • Färdplanering
  • Färgkoder / Ikoner
  • För AEC-industrin
  • För projektledning inom IT
  • Förebyggande underhåll
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Godkännande arbetsflöde
  • HIPAA-kompatibel
  • Hantering av patientjournaler
  • Hantering av skadeansökningar
  • Idéhantering
  • Innehållshantering
  • Instrumentbräda
  • Jobbplanering
  • KPI-övervakning
  • Kalenderhantering
  • Kampanjhantering
  • Kanalhantering
  • Kanban- styrelse
  • Kapacitetshantering
  • Klientportal
  • Kommentarer / Anteckningar
  • Kommittéledning
  • Kommunikationshantering
  • Kompetensspårning
  • Kontaktdatabas
  • Kontaktledning
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Kostnad-till-slutförande spårning
  • Kostnadsspårning
  • Kravshantering
  • Kundhantering
  • Lagerhantering
  • Lead-hantering
  • Licensverifiering
  • Läkarehantering
  • Lönhantering
  • Mallar
  • Mallhantering
  • Marknadsföringskalender
  • Meddelanden i realtid
  • Mediaplanering
  • Mobilåtkomst
  • Märkning av uppgift
  • Målsättning / spårning
  • Online ansökningar
  • Patienthantering
  • Personalhantering
  • Personalkalender
  • Portföljhantering
  • Prioritering
  • Problemhantering
  • Procent-fullständig spårning
  • Processmodellering och design
  • Produktkartläggning
  • Produktlivscykelhantering
  • Projektledning
  • Projektplanering
  • Projektplanering / schemaläggning
  • Projektspårning
  • Påminnelser
  • RFI och inlämningar
  • ROI-spårning
  • Rapportering / projektspårning
  • Rapportering och analys
  • Redigering/uppdatering av uppgift
  • Regelbaserat arbetsflöde
  • Resurshantering
  • Riskhantering
  • Samarbetsverktyg
  • Schemaläggning
  • Schemaläggning av resurser
  • Servicehistorik
  • Skapa och designa formulär
  • Skapa underuppgifter
  • Spenderingshantering
  • Spåra milstolpar
  • Spårning av efterlevnad
  • Spårning av framsteg
  • Stapeldiagram
  • Statusspårning
  • Strategisk planering
  • Säker datalagring
  • Sök / filtrera
  • Teamhantering
  • Teknikledning
  • Tid och kostnadsspårning
  • Tidsspårning
  • Tillgänglighetshantering
  • Tillgångsspårning
  • Tillståndshantering
  • Tredjepartsintegration
  • Undersökningar och feedback
  • Uppdateringar i realtid
  • Uppdragshantering
  • Uppgiftsförloppsspårning
  • Uppgiftshantering
  • Uppgiftsplanering
  • Utgångshantering
  • Utrustningsspårning
  • Varningar / Meddelanden
  • Varumärkeshantering
  • Verifieringskedja
  • Versionskontroll
  • Visning av enstaka data
  • Visualisering
  • Visuell arbetsflödeshantering
  • Webblanketter
  • Widgets
  • Ändra orderhantering
  • Ändringshantering
  • Återkommande uppgifter
  • Åtkomstkontroller / behörigheter

Smartsheet Hitta alternativ 2021 - Capterra Sverige

Jira är ett av de främsta verktygen för programvaruutveckling som används av agila team. Miljontaltals väljer Jira för att planera och bygga fantastiska produkter. Prova gratis. Lär dig mer om Jira
Procores bygghanteringsprogram hanterar dina byggprojekt, dina resurser, din personal och din ekonomi från planering till avslut.
Wrike är en projekthanteringsprogramvara för företag med mallar, tidsuppföljning, Gantt-diagram, Kanban-tavlor, rapporter med mera. Lär dig mer om Wrike
Öka tillväxten med Sales Cloud 360, en förstklassig försäljningslösning som förbättrar representanternas produktivitet på en av världens ledande CRM-plattformar. Lär dig mer om Salesforce Sales Cloud
Airtable is the database that anyone can use with a beautiful spreadsheet interface.
Content management solution that helps businesses with desktop sharing and viewing, text annotations, instant messaging, and whiteboard
Plattformen för arbetsledning för större företag hjälper team och företag att planera, utföra och leverera bra arbete och önskade resultat.
ExcelAnalyzer is an Excel add-in for Microsoft Excel which allows you to analyze, identify, and correct errors in just seconds
Cloud-based application developed for business communications that helps manage chat, meet, file sharing, and more.
A suite of business intelligence and analytics with reporting, data preparation, visualization, and analytics tools.
Buildertrend is the No. 1 construction project management software, trusted by homebuilders, remodelers and specialty contractors.
Quickbase is a no-code software that helps organizations see, connect, and control projects that shape our world.
Zoho CRM ger organisationer en komplett lösning för hantering av kundrelationslivscykeln. Lär dig mer om Zoho CRM

Recensioner av Smartsheet

Medelpoäng

Totalt
4,5 (2 342)
Enkel användning
4,3 (2 342)
Kundservice
4,3 (2 342)
Funktioner
4,3 (2 342)
Valuta för pengarna
4,3 (2 342)

Recensioner efter företagsstorlek (antal anställda)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Hitta recensioner efter betyg

5
57%
4
35%
3
7%
2
1%
1
0%
Judy N.
Judy N.
DEBT RECOVERY OFFICER i Singapore
Verifierad LinkedIn-användare
Finansiella tjänster, 51-200 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

" Remote Control Access Management System "

5,0 för 2 månader sedan Nytt

Fördelar:

Ease of deployment and usability. Scheduling and Rescheduling of tasks capabilities. Centralization of teams. Maximum team productivity. Instant online messaging and chatting. Capabilities of projects budgeting and planning. Simple setups and plugins.

Nackdelar:

My organisation and I have to complain since implementation.

Jessica D.
Jessica D.
Game Programmer i USA
Verifierad LinkedIn-användare
Datormjukvara, 201-500 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

It's simple to monitor progress and simultaneously work on a project

4,0 för 2 månader sedan Nytt

Kommentarer: Implementation and usability simplicity. Tasks can be scheduled and rescheduled. Organization of teams at one place. Achieving the best possible results as a team. Instant messaging and online talking through the internet. Project budgeting and planning capabilities. Plugins and configurations are easy to use.

Fördelar:

This app's ease of use and ability to manage projects and send updates are fantastic. Easily adjustable and a lifesaver when it comes to streamlining the way work gets done and keeping track of individual tasks. It is a more business-oriented variant of the other spreadsheet applications. Templates might also be useful.

Nackdelar:

My wish is that reminders and automatic emails based on task management/workflow would be sent. It has been a while since I used this, so things may have changed. This would be a significant advancement in the software's capabilities.

Verifierad recensent
Product Owner i Australien
Verifierad LinkedIn-användare
Datormjukvara, 51-200 anställda
Har använt programvaran för: 6-12 månader
Recensentens källa

Övervägda alternativ:

Smartsheet, a project management tool!

3,0 för 2 månader sedan

Kommentarer: Overall, Smartsheet was a good option while overall project tracking and management. It helps us to manage the budget and keep records of expenses. It also assisted in KPIs management for the teams.

Fördelar:

It is easy to manage the timeline, milestone tracking, budget and expense tracking. When it comes to reporting, it is way more classy than any other tool in the market. We can select and show data from different sheets to represent. Smartsheet help different teams collaborate, manage, and report on the project(s) in real-time.

Nackdelar:

While creating tasks, it is not that interactive like other competitors in the market. Not that much friendly to manage and track tasks and bugs.

Melissa H.
Melissa H.
Game Developer i USA
Verifierad LinkedIn-användare
Datormjukvara, 1 001-5 000 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Keeps us on track with our projects

4,0 för 4 veckor sedan Nytt

Kommentarer: People who already know Excel will like the ease with which they can get started, but if they're willing to dive further, they'll find many more useful advanced capabilities like automation. It has a lot of power. The preconfigured templates are excellent for getting you up and running quickly. The forms are simple to create and distribute. There is a significant amount of manual labor eliminated by the workflow automation. The design of the dashboards is superb.

Fördelar:

Using Smartsheets is the best way for me to keep track of my progress, interact with my clients, and make my work visible to my boss. Tracking progress and keeping track of projects and todos has been a big help to me with the aid of Smartsheet. Increasing the level of transparency for the company's top brass as well as its customers.

Nackdelar:

There isn't anything I don't like about Smartsheet at this stage in our journey. We've only scratched the surface of what Smartsheet can achieve for our teams, but the value and efficiency it's provided us go well beyond what a shared spreadsheet or file could ever provide.

Kathy H.
Vendor Income Expert i USA
Detaljhandel, 10 000+ anställda
Har använt programvaran för: 1 + år
Recensentens källa

Smart Technology

4,0 för 4 veckor sedan Nytt

Kommentarer: Smartsheet definitely is very smart! It's a very powerful collaboration tool. You can customize forms to send to other. You can set up notification/reminders to others. However, Smartsheet is not so user-friendly. It's an intricate system that takes time to learn. However, once you take the time to learn it, you'll love it!!!

Fördelar:

In my line of work, I have to send forms to vendors. They submit the terms that they agree with Target. I also have to document their terms. I love that it's so easy to customize forms in Smartsheet. Vendors and key partners also really like the looks of Smartsheet forms too. I also like that Smartsheet organized data from submission forms into a nice master grid. Another functionality that I love is the workflow automation. I'm able to set notification and reminder on when key partners need to approve vendor forms in Smartsheet.

Nackdelar:

Smartsheet provide a very nice, clean form for vendor to submit their terms. However, there is no function to send a copy of the SAME form once the form had been submitted. When vendor sask me to send the a copy of the forms they submitted, Smartsheet isn't able to generate the form in the original format. Smartsheet just generate a simple grid of the submitted data/terms. It would nice if Smartsheet can generate the submitted form in the SAME/original format of the form that I created in Smartsheet.