I 18 år har vi hjälpt företag
välja bättre programvara

Dreamdata
Vad är Dreamdata?
Dreamdata är en plattform för B2B-intäktsattribuering och analys som hjälper dig att bygga, upprepa och skala framgångsrika lösningar. Plattformen samlar in, samkör och rensar alla marknadslanseringsdata för att presentera transparenta, användbara analyser av vad som driver intäkter. Det gör det möjligt för företag att köra B2B-attribuering för sina arbetsinsatser, lära sig annonsers livstidsvärde, mäta ROI för innehåll, analysera tillväxt, förutsäga intäkter och fatta beslut om vilka insatser som behöver skalas i nästa steg.
Vem använder Dreamdata?
Dreamdata.io är ett B2B-attribueringsverktyg för företag med 50 till 500 anställda, som har långa försäljningscykler och flera intressenter involverade i affärerna och som får sin drivkraft från digitala kanaler.
Är du inte helt övertygad om Dreamdata?
Jämför med ett populärt alternativ

Dreamdata
Recensioner av Dreamdata

Indispensable for our GTM
Kommentarer: Easy to set up and very helpful people in the company. Once we got it up and running and started to funnel data into Dreamdata, it quickly became a one-stop platform for everything marketing & Gtm related.
Fördelar:
The way we're able to connect all our sources and CRM to Dreamdata makes it super easy for us to prioritize and deploy budget towards what works.
Nackdelar:
The design is a bit clunky and I would like to be able to customize my reports a little bit more - but it's minor things. Nothing that breaks the use for us.
Övervägda alternativ:
Dreamdata is golden!
Kommentarer: Easy integrations, self-service settings you can modify to fit the company's needs, easy-to-set-up custom reports, attribution modeling, and journey reports are amazing if you want to deep-dive into specific accounts, a great tool to share with the sales team.
Fördelar:
My team and I use Dreamdata weekly to track our performance and report to the Leadership team. We can track the Marketing ROI and better understand the prospect journey from first touch to a closed deal. The journey report has also helped us a lot in understanding what channels influence the prospect journey, which has helped us set better media budgets for top-funnel/mid-funnel/bottom-funnel activities.
Nackdelar:
The UI can be tricky to understand at first glance, especially for users who use it less often. Explaining the different metrics in all reports could help "non-marketing" users better understand the data and graphs. But overall, it's easy to work with the tool once you understand the use cases for each report.

With Dreamdata- Customer Journey and attribution made easy
Fördelar:
Since Dreamdata is easy to use the non technical marketers can easily find out which channel are driving most pipeline with Dreamdata reports. Additionally the tool is able to combine all the sources at one place.
Nackdelar:
Despite the fact that the tool has the ability to be customised, the customisation and integration takes often time.
The way to go for B2B
Fördelar:
It gives B2B marketeers data clarity and the power to easily report results and make the right decision regarding budget.
Nackdelar:
Still a relatively young product, can improve its UA.

Dreamdata get marketers
Fördelar:
All of dreamdata's functions provides a far simpler way of understanding analytics than google. Dreamdata get marketers better than Google!
Nackdelar:
Only that my business doesn't have enough data (right now) to use paid version!