I 18 år har vi hjälpt företag
välja bättre programvara

Dreamdata

Dreamdata

Vad är Dreamdata?

Dreamdata är en plattform för B2B-intäktsattribuering och analys som hjälper dig att bygga, upprepa och skala framgångsrika lösningar. Plattformen samlar in, samkör och rensar alla marknadslanseringsdata för att presentera transparenta, användbara analyser av vad som driver intäkter. Det gör det möjligt för företag att köra B2B-attribuering för sina arbetsinsatser, lära sig annonsers livstidsvärde, mäta ROI för innehåll, analysera tillväxt, förutsäga intäkter och fatta beslut om vilka insatser som behöver skalas i nästa steg.

Vem använder Dreamdata?

Dreamdata.io är ett B2B-attribueringsverktyg för företag med 50 till 500 anställda, som har långa försäljningscykler och flera intressenter involverade i affärerna och som får sin drivkraft från digitala kanaler.

Dreamdata Programvara- 1
Dreamdata Programvara- 2
Dreamdata Programvara- 3
Dreamdata Programvara- 4

Är du inte helt övertygad om Dreamdata? Jämför med ett populärt alternativ

Dreamdata

Dreamdata

4,8 (53)
999,00 US$
månad
Gratis version
Gratis provperiod
111
18
4,6 (53)
4,9 (53)
4,8 (53)
VS.
Startpris
Prissättningsalternativ
Funktioner
Integrationer
Enkel användning
Valuta för pengarna
Kundservice
14,00 US$
månad
Gratis version
Gratis provperiod
205
70
4,2 (6 936)
4,3 (6 936)
4,1 (6 936)
Gröna staplar visar den högst rankade produkten baserat på det genomsnittliga betyget och antalet recensioner.

Andra bra alternativ till Dreamdata

Zoho CRM
Funktioner med bästa bedömningar
CRM
Kundtjänsthantering
Real-Time Data
Camphouse
Funktioner med bästa bedömningar
Inga funktioner har bedömts av användare av den här produkten.
Funnel
Funktioner med bästa bedömningar
API
Ad hoc-rapportering
Webbplatsanalys
EngageBay CRM
Funktioner med bästa bedömningar
Lead-vårdande
Real-Time Notifications
Stöd för biljetthantering
ActiveDEMAND
Funktioner med bästa bedömningar
Automatisering av marknadsföring
E-posthantering
Lead-hantering
Ortto
Funktioner med bästa bedömningar
E-post marknadsföring
Email-kampanjhantering
Mobile Optimization
Singular
Funktioner med bästa bedömningar
Instrumentbräda
Prestandamätningar
ROI Tracking
Improvado
Funktioner med bästa bedömningar
Databasomvandling
Datakontakter
Datalagerhantering
EQUP
Funktioner med bästa bedömningar
Email-kampanjhantering
Kontaktdatabas
Kontaktledning

Recensioner av Dreamdata

Medelpoäng

Totalt
4,8
Enkel användning
4,6
Kundservice
4,8
Funktioner
4,8
Valuta för pengarna
4,9

Recensioner efter företagsstorlek (antal anställda)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Hitta recensioner efter betyg

5
83%
4
17%
Frederik Saabye
Frederik Saabye
CEO i Danmark
Verifierad LinkedIn-användare
Marknadsföring och reklam, 2‒10 anställda
Har använt programvaran för: 1 + år
Recensentens källa

Indispensable for our GTM

5,0 för 2 år sedan

Kommentarer: Easy to set up and very helpful people in the company. Once we got it up and running and started to funnel data into Dreamdata, it quickly became a one-stop platform for everything marketing & Gtm related.

Fördelar:

The way we're able to connect all our sources and CRM to Dreamdata makes it super easy for us to prioritize and deploy budget towards what works.

Nackdelar:

The design is a bit clunky and I would like to be able to customize my reports a little bit more - but it's minor things. Nothing that breaks the use for us.

Emelie
Performance Marketing Director i Sverige
Informationsteknologi och tjänster, 51‒200 anställda
Har använt programvaran för: 1 + år
Recensentens källa

Övervägda alternativ:

Dreamdata is golden!

5,0 för 5 månader sedan

Kommentarer: Easy integrations, self-service settings you can modify to fit the company's needs, easy-to-set-up custom reports, attribution modeling, and journey reports are amazing if you want to deep-dive into specific accounts, a great tool to share with the sales team.

Fördelar:

My team and I use Dreamdata weekly to track our performance and report to the Leadership team. We can track the Marketing ROI and better understand the prospect journey from first touch to a closed deal. The journey report has also helped us a lot in understanding what channels influence the prospect journey, which has helped us set better media budgets for top-funnel/mid-funnel/bottom-funnel activities.

Nackdelar:

The UI can be tricky to understand at first glance, especially for users who use it less often. Explaining the different metrics in all reports could help "non-marketing" users better understand the data and graphs. But overall, it's easy to work with the tool once you understand the use cases for each report.

Chhaya
Chhaya
Marketing Manager i Indien
Verifierad LinkedIn-användare
Mat och dryck, 201‒500 anställda
Har använt programvaran för: 6-12 månader
Recensentens källa

With Dreamdata- Customer Journey and attribution made easy

4,0 för 2 år sedan

Fördelar:

Since Dreamdata is easy to use the non technical marketers can easily find out which channel are driving most pipeline with Dreamdata reports. Additionally the tool is able to combine all the sources at one place.

Nackdelar:

Despite the fact that the tool has the ability to be customised, the customisation and integration takes often time.

Gabriel
Senior Marketing Manager i Tyskland
Affärsmaterial och utrustning, 11‒50 anställda
Har använt programvaran för: 1 + år
Recensentens källa

The way to go for B2B

5,0 för 3 månader sedan

Fördelar:

It gives B2B marketeers data clarity and the power to easily report results and make the right decision regarding budget.

Nackdelar:

Still a relatively young product, can improve its UA.

Lloyd
Lloyd
Marketing Executive i Storbritannien
Verifierad LinkedIn-användare
Läkemedel, 11‒50 anställda
Har använt programvaran för: Gratis provperiod
Recensentens källa

Dreamdata get marketers

5,0 i fjol

Fördelar:

All of dreamdata's functions provides a far simpler way of understanding analytics than google. Dreamdata get marketers better than Google!

Nackdelar:

Only that my business doesn't have enough data (right now) to use paid version!