Vi har hjälpt svenska företag
att välja bättre programvara i 15 år

Vad är Jira?

Jira är ett av de främsta verktygen för programvaruutveckling som används av agila team. Team på allt från två personer till 20 000 förlitar sig på Jira för att hantera varje steg i arbetsflödet, från planering till leverans. Med inbyggda färdplaner kan team ta fram sitt arbete för att hålla reda på helhetsbilden. Med Jiras kodlösa automatiseringsmotor kan teamen spara tid och öka effekten genom att automatisera alla uppgifter eller processer med några få klick. Och med en gratisutgåva kan team med upp till tio användare dra nytta av Jiras alla möjligheter utan kostnad, för alltid.

Vem använder Jira?

Jira är betrodd av team i alla storlekar som vill hitta organisatoriska problem, tilldela arbetesuppgifter och följa olika teams aktiviteter. Jira är perfekt för agil projektledning, programvaruutveckling och mer

Var kan Jira användas?

Molnbaserad
På plats

Om leverantören

  • Atlassian
  • Belägen i San Francisco, USA
  • Grundades 2013

Support för Jira

  • Telefonsupport
  • 24/7 (Live-support)
  • Chatt

Tillgängliga länder

Australien, Belgien, Brasilien, Danmark, Filippinerna och 25 andra

Språk

danska, engelska, franska, italienska, japanska och 7 andra

Prissättning av Jira

Startpris:

7,75 US$/månad
  • Erbjuder en gratis provperiod
  • Erbjuder en gratisversion

Jira har en gratisversion och erbjuder en gratis testversion. Jirabetald version börjar på 7,75 US$/månad.

Om leverantören

  • Atlassian
  • Belägen i San Francisco, USA
  • Grundades 2013

Support för Jira

  • Telefonsupport
  • 24/7 (Live-support)
  • Chatt

Tillgängliga länder

Australien, Belgien, Brasilien, Danmark, Filippinerna och 25 andra

Språk

danska, engelska, franska, italienska, japanska och 7 andra

Jira videor och bilder

Jira Programvara- 1
Jira Programvara- 2
Jira Programvara- 3
Jira Programvara- 4
Jira Programvara- 5
Visa 6 till
Jira-video
Jira Programvara- 1
Jira Programvara- 2
Jira Programvara- 3
Jira Programvara- 4
Jira Programvara- 5

Funktioner i Jira

  • @nämnanden
  • API
  • Ad hoc-rapportering
  • Agila metoder
  • Aktivitetspanel
  • Aktivitetsspårning
  • Anpassningsbar instrumentpanel
  • Anpassningsbara rapporter
  • Anställdas databas
  • Användningsrapportering
  • Arbetsflödeshantering
  • Arbetsflödeskonfiguration
  • Automatisering av affärsprocesser
  • Automatisering av marknadsföring
  • Biljetthantering
  • Budget / Prognoser
  • Cloud Computing
  • Data Import/Export
  • Datakontakter
  • Datavisualisering
  • Dokumenthantering
  • Dra och släpp
  • Efterlevnadskontroll
  • Eftersläpningshantering
  • Ersättningshantering
  • Felsökning
  • Fildelning
  • Flera projekt
  • Formulärhantering
  • Formulärsautomation
  • Färdplanering
  • Färgkoder / Ikoner
  • För projektledning inom IT
  • För utvecklare
  • Försäljarstyrelse
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Grafiskt användargränssnitt
  • Idéhantering
  • Implementeringshantering
  • Instrumentbräda
  • Integrerad utvecklingsmiljö
  • Intressentdefinierade attribut
  • Kalenderhantering
  • Kanban- styrelse
  • Kapacitetshantering
  • Kommentarer / Anteckningar
  • Kommunikationshantering
  • Kompatibilitetstestning
  • Konfigurationshantering
  • Kontinuerlig leverans
  • Kvalitetssäkring
  • Lagerhantering
  • Loggsamling
  • Marknadsföringskalender
  • Meddelanden i realtid
  • Mediaplanering
  • Mobilåtkomst
  • Märkning
  • Märkning av uppgift
  • Målsättning/uppföljning
  • Personalhantering
  • Portföljhantering
  • Prestationshantering
  • Prioritering
  • Problemhantering
  • Problemspårning
  • Procent-fullständig spårning
  • Processmodellering och design
  • Produktdatahantering
  • Produktivitetsverktyg
  • Produktkartläggning
  • Produktlivscykelhantering
  • Prognoser
  • Projektledning
  • Projektplanering
  • Projektplanering / schemaläggning
  • Projektspårning
  • Rapportering / projektspårning
  • Rapportering och analys
  • Rapportering och statistik
  • Realtidschatt
  • Realtidsrapportering
  • Redigering/uppdatering av uppgift
  • Regelbaserat arbetsflöde
  • Releaseplanering
  • Resurshantering
  • Riskhantering
  • Samarbetsverktyg
  • Schemaläggning av anställda
  • Schemaläggning av resurser
  • Semester- / ledighetsspårning
  • Skapa underuppgifter
  • Spenderingshantering
  • Sprintplanering
  • Spåra milstolpar
  • Spårbarhet
  • Spårning av efterlevnad
  • Spårning av framsteg
  • Spårning av projektets tid
  • Stapeldiagram
  • Statusspårning
  • Sök / filtrera
  • Teamhantering
  • Tid och kostnadsspårning
  • Tidrapportering
  • Tidsspårning
  • Tidsur online
  • Transkript/chatthistorik
  • Tredjepartsintegration
  • Undersökningar och feedback
  • Uppdragshantering
  • Uppgiftsförloppsspårning
  • Uppgiftshantering
  • Uppgiftsplanering
  • Upptäckt av buggar och fel
  • Varningar / Meddelanden
  • Verifieringskedja
  • Versionskontroll
  • Visning av enstaka data
  • Visualisering
  • Visuell arbetsflödeshantering
  • Webb / mobilapputveckling
  • Widgets
  • Ändringshantering
  • Återkommande uppgifter
  • Åtkomstkontroller / behörigheter

Jira Hitta alternativ 2021 - Capterra Sverige

monday.com är ett molnbaserat arbetsoperativsystem där team sköter sina projekt och sitt dagliga arbete, oavsett om de är på kontoret, hemma eller på språng. Lär dig mer om monday.com
Freshdesk är en lättanvänd kundtjänstprogramvara som hjälper över 40 000 företag över hela världen att skapa fantastiska kundupplevelser.
Sätt kundservice i centrum för ditt företag. Gör representanter mer produktiva, chefer mer effektiva och kunder mer engagerade.
Zendesk erbjuder en riktigt bra kundservicelösning.
Samverkan är en arbetsyta för team där kunskap och samarbete möts. Skapa, samarbeta och organisera ditt arbete på ett och samma ställe. Lär dig mer om Confluence
Teamwork skapar arbetshanteringsapplikationer för team i alla storlekar och branscher, så att du kan vara mer effektiv, organiserad och nöjd.
Notion är allt-i-ett-arbetsytan för anteckningar, projekt, dokument och samarbete.
Planio hjälper team i alla storlekar att konsekvent leverera sina projekt i tid och att hålla budgeten.
Molnbaserad DevOps-lösning som gör det möjligt för företag att förbättra sina arbetsflödesprocesser med hjälp av tidsuppföljning, regelefterlevnad med mera.

Recensioner av Jira

Medelpoäng

Totalt
4,4
Enkel användning
4,0
Kundservice
4,2
Funktioner
4,4
Valuta för pengarna
4,3

Recensioner efter företagsstorlek (antal anställda)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Hitta recensioner efter betyg

5
54%
4
36%
3
8%
2
1%
1
0%
Surajit
Surajit
Senior System Engineer i Indien
Verifierad LinkedIn-användare
Informationsteknologi och tjänster, 10 000+ anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Best Tool for Any Project Management

5,0 för 2 år sedan

Kommentarer: It is phenomenal for group coordinated effort, I love that I can redo it however much I need, I love its natural point of interaction, I likewise love its great notice framework, the hunt is awesome and proficient, and it is extremely simple to share records, the method for producing Reporting is astounding, it's ideal for saving time, the organization works on a ton, I like that it is so natural to append pictures while making a document, it incorporates with Hip Chat and Slack, it's outwardly satisfying and permits me to follow without question, everything.

Fördelar:

I love the UI, it is extremely natural, I like it a great deal since it is cordial and justifiable, the client can adjust rapidly to its capacities, I love it since it is excellent for getting sorted out and doing my undertakings and ventures, I love its Scrum and Kanban loads up, it is very imagining the work process, it is exceptionally valuable since I can see the improvement of the assignments progressively, I like it since it is extremely simple to produce a report with this instrument, it coordinates very well with Trello and Slack, the task the board is ideal.

Nackdelar:

As of now I found it very useful tool . One problem I think only Software Industry people can use it but other industry like finance and marketing industry won't be able to use it.

Övervägda alternativ: Trello

Anledningar att byta till Jira: We changed to Jira so the whole organization overall beginning involving similar framework for more straightforward interchanges and set aside cash. Each here concurs that Jira is getting everything done well.

Vanessa
Principle i Kanada
Programutveckling, 2‒10 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

best tool for complex multi-project work

5,0 för 3 veckor sedan Nytt

Kommentarer: Very positive, helps teams manage their work in flexible and adaptable ways. Vastly improves communication as well.

Fördelar:

Being able to filter and view tasks across boards is a very powerful aspect of Jira. In addition to that the custom dashboards are wonderful.

Nackdelar:

It can be a bit difficult user experience to perform some tasks, however with perseverance you can do a lot with this tool.

Övervägda alternativ: Wrike och Asana

Tidigare programvara: Trello

Ovidiu
Manager i Rumänien
Informationsteknologi och tjänster, 501‒1 000 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

A lot of features, a lot of issues

3,0 för 2 veckor sedan Nytt

Fördelar:

It is an all-in-one package, it has plenty of features, but it has issues also

Nackdelar:

tasks will not update some time, you need to change some things only in a certain way, if you change it from another view you will receive different results or some options will not be present

Verifierad recensent
Verifierad LinkedIn-användare
Kläder och mode, 11‒50 anställda
Har använt programvaran för: 6-12 månader
Recensentens källa

Jira Review

4,0 för 4 månader sedan

Kommentarer: It has helped us to align as a team and maintain ownership over our tasks. It has also enabled us to prioritise better and split or share tasks if required.

Fördelar:

Jira helps all teams in the company to align for the size of company we are. The business team can see what happens in tech/product and the tech/product can see what’s going on in the business team. Visibility is key to provide feedback on both ends.

Nackdelar:

It has to be set up by an admin, it’s less flexible for the team to take ownership over.

Övervägda alternativ: Miro, monday.com, Asana och Notion

Anledningar att välja Jira: Kanban was more suitable in Jira and the product/tech team wanted visibility.

Tidigare programvara: Miro

Anledningar att byta till Jira: Price and a product already used by another team.

Nestor
Senior Developer Consultant i Chile
Datormjukvara, 10 000+ anställda
Har använt programvaran för: 1 + år
Recensentens källa

Great Tool

4,0 för 2 månader sedan Nytt

Fördelar:

I like the Jira App however, sometimes I have some issues while trying to move the cards, that is due to session expiration. the Mac App works very well until I update my computer software, from there I can't open the app but I'm still receiving notifications

Nackdelar:

Mac App does not open, it crash but I still receive notifications from the app