Vad är Jira?

Jira är ett av de främsta verktygen för programvaruutveckling som används av agila team. Team på allt från två personer till 20 000 förlitar sig på Jira för att hantera varje steg i arbetsflödet, från planering till leverans. Med inbyggda färdplaner kan team ta fram sitt arbete för att hålla reda på helhetsbilden. Med Jiras kodlösa automatiseringsmotor kan teamen spara tid och öka effekten genom att automatisera alla uppgifter eller processer med några få klick. Och med en gratisutgåva kan team med upp till tio användare dra nytta av Jiras alla möjligheter utan kostnad, för alltid.

Vem använder Jira?

Jira är betrodd av team i alla storlekar som vill hitta organisatoriska problem, tilldela arbetesuppgifter och följa olika teams aktiviteter. Jira är perfekt för agil projektledning, programvaruutveckling och mer

Var kan Jira användas?

Moln, SaaS, webb-baserat, Mac (Desktop), Windows (Desktop), Linux (Desktop), Windows (på platsl), Linux (på plats), Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Om leverantören

  • Atlassian
  • Belägen i San Francisco, USA
  • Grundades 2013
  • Telefonsupport
  • 24/7 (Live-support)
  • Chatt

Tillgängliga länder

Australien, Belgien, Brasilien, Danmark, Filippinerna och 23 andra

Språk

danska, engelska, franska, italienska, japanska och 7 andra

Prissättning av Jira

Startpris:

Levereras inte av leverantören
  • Erbjuder en gratis provperiod
  • Erbjuder en gratisversion

Jira har en gratisversion och erbjuder en gratis testversion. Jirabetald version börjar på N/A.

Prisplaner få en gratis provperiod

Om leverantören

  • Atlassian
  • Belägen i San Francisco, USA
  • Grundades 2013
  • Telefonsupport
  • 24/7 (Live-support)
  • Chatt

Tillgängliga länder

Australien, Belgien, Brasilien, Danmark, Filippinerna och 23 andra

Språk

danska, engelska, franska, italienska, japanska och 7 andra

Jira videor och bilder

Jira Programvara- 1
Jira Programvara- 2
Jira Programvara- 3
Jira Programvara- 4
Jira Programvara- 5
Visa 6 till
Jira-video
Jira Programvara- 1
Jira Programvara- 2
Jira Programvara- 3
Jira Programvara- 4
Jira Programvara- 5

Funktioner i Jira

  • API
  • Ad hoc-rapportering
  • Agila metoder
  • Aktivitetspanel
  • Aktivitetsspårning
  • Anpassningsbar instrumentpanel
  • Anställdas databas
  • Arbetsflödeshantering
  • Arbetsflödeskonfiguration
  • Automatisering av affärsprocesser
  • Automatisering av marknadsföring
  • Biljetthantering
  • Budget / Prognoser
  • Data Import/Export
  • Datakontakter
  • Datavisualisering
  • Dokumenthantering
  • Dra och släpp
  • Eftersläpningshantering
  • Ersättningshantering
  • Felsökning
  • Fildelning
  • Formulärhantering
  • Formulärsautomation
  • Färdplanering
  • Färgkoder / Ikoner
  • För projektledning inom IT
  • Försäljarstyrelse
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Grafiskt användargränssnitt
  • Idéhantering
  • Implementeringshantering
  • Instrumentbräda
  • Integrerad utvecklingsmiljö
  • Intressentdefinierade attribut
  • KPI-övervakning
  • Kalenderhantering
  • Kanban- styrelse
  • Kapacitetshantering
  • Kommentarer / Anteckningar
  • Kommunikationshantering
  • Kompatibilitetstestning
  • Konfigurationshantering
  • Kontinuerlig leverans
  • Kvalitetssäkring
  • Lagerhantering
  • Marknadsföringskalender
  • Mediaplanering
  • Mobilåtkomst
  • Märkning av uppgift
  • Målsättning / spårning
  • Personalhantering
  • Portföljhantering
  • Prestationshantering
  • Prioritering
  • Problemhantering
  • Procent-fullständig spårning
  • Processmodellering och design
  • Produktkartläggning
  • Produktlivscykelhantering
  • Prognoser
  • Projektledning
  • Projektplanering
  • Projektplanering / schemaläggning
  • Rapportering / projektspårning
  • Rapportering och analys
  • Rapportering och statistik
  • Redigering/uppdatering av uppgift
  • Regelbaserat arbetsflöde
  • Releaseplanering
  • Resurshantering
  • Riskhantering
  • Samarbetsverktyg
  • Schemaläggning av anställda
  • Schemaläggning av resurser
  • Semester- / ledighetsspårning
  • Skapa underuppgifter
  • Spenderingshantering
  • Spåra milstolpar
  • Spårbarhet
  • Spårning av efterlevnad
  • Spårning av framsteg
  • Statusspårning
  • Sök / filtrera
  • Teamhantering
  • Tid och kostnadsspårning
  • Tidrapportering
  • Tidsspårning
  • Tidsur online
  • Tredjepartsintegration
  • Undersökningar och feedback
  • Uppdragshantering
  • Uppgiftsförloppsspårning
  • Uppgiftshantering
  • Uppgiftsplanering
  • Upptäckt av buggar och fel
  • Varningar / Meddelanden
  • Verifieringskedja
  • Versionskontroll
  • Visning av enstaka data
  • Visualisering
  • Visuell arbetsflödeshantering
  • Webb / mobilapputveckling
  • Widgets
  • Ändringshantering
  • Återkommande uppgifter
  • Åtkomstkontroller / behörigheter

Jira Hitta alternativ 2021 - Capterra Sverige

Trusted by millions, Basecamp puts everything you need to get work done in one place. Lär dig mer om Basecamp
Planio hjälper team i alla storlekar att konsekvent leverera sina projekt i tid och att hålla budgeten.
ClickUp vill vara arbetets framtid – en app som ersätter alla andra. ClickUp var en av de snabbast växande produktivitetsapparna 2020. Lär dig mer om ClickUp
GitHub enables development teams to collaborate, and review and manage code within a DevOps pipeline and built-in code security.
Microsoft Project is a simple, yet powerful tool to manage work from quick projects to more complex initiatives.
Wrike är en projekthanteringsprogramvara för företag med mallar, tidsuppföljning, Gantt-diagram, Kanban-tavlor, rapporter med mera. Lär dig mer om Wrike
Zendesk erbjuder en riktigt bra kundservicelösning.
Collaborative, lightweight project management tool, brought to you by the experts in agile software development.
Cloud-based DevOps solution that enables businesses to improve workflow processes using time tracking, regulatory compliance, and more.

Recensioner av Jira

Medelpoäng

Totalt
4,4
Enkel användning
4,0
Kundservice
4,1
Funktioner
4,4
Valuta för pengarna
4,2

Recensioner efter företagsstorlek (antal anställda)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Hitta recensioner efter betyg

5
53%
4
37%
3
8%
2
1%
1
1%
jason
jason
Digital marketer i Kamerun
Verifierad LinkedIn-användare
Datormjukvara, 2-10 anställda
Har använt programvaran för: 1 + år
Recensentens källa

Jira review 2022

5,0 förra månaden Nytt

Kommentarer: It's a good tool that offers a smooth workflow experience for business collaboration and I highly recommend it.

Fördelar:

A great tool that offers a nice workflow experience, especially for teams working in fast pace environments. It provides a wonderful team collaboration experience and accurate agile reporting. Encryption in transit, Automation & capacity planning are my favorite features and I will recommend Jira for fast-paced teams who are looking forward to being more productive.

Nackdelar:

I won't say Jira is easy to use because indeed, it isn't. In order to be comfortable working with it, you'll need more time to learn and practice too and the tool is most suitable for software developers.

Brad
Manager, BCM & TPRM i USA
Informationsteknologi och tjänster, 1 001-5 000 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Advanced Project & Task Management Features...But How It's Configured is Key to Success

5,0 förra veckan Nytt

Fördelar:

I've been using Atlassian products, JIRA in particular, for over 12 years. It's come a long ways in this span in terms of advanced functionality and additional configurable content, and it's consistently proven itself as a market leader in project and task management services. JIRA reporting, dashboard, task tracking, and project development activities are comprehensively impressively designed, easy to use, and highly collaborative for internal teams.

Nackdelar:

The success an end user will yield from the software is highly dependent on it being configured in a manner that aligns with the business needs of the customer organization. For example, I've experienced instances where there are growing pains in how internal teams learn to standardize the way they tag tickets for project and task tracking and then use these identifiers to develop reports, create dashboards, and track schedules. If not setup properly by System Administrators then the ROI will be delayed, making it essential for teams to be properly educated and trained on the system. JIRA provides a wealth of content for training & education but worth noting the difficulty an organization can face if not approached strategically and with strong design plans during the discovery phase of implementation.

Scott
President i Kanada
Datormjukvara, 2-10 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

No More Self-Hosted Option - Switched to Redmine

3,0 för 3 veckor sedan Nytt

Kommentarer: An employee recommended this software many years ago when Mantis was no longer cutting it for our needs. It was a learning curve and lacked many features I wanted (like gantt and kanban), but my colleague raved on the reporting abilities so I let it go. We've been hodge-podging for years to make it work as project management, client credentials storage, and ticketing and the team that uses it daily is fed up. We decided to do an upgrade as it had many features and a large marketplace ... only to find out they no longer offer self-hosted. I'm so sick of per-user SaaS pricing!!!

Fördelar:

Large market share, backed by a company, good reputation, working towards lots of plugins

Nackdelar:

No longer offering a self-hosted version, UX is annoying, codebase is garbage, installing multiple instances in a server is a nightmare

Surajit
Surajit
Senior System Engineer i Indien
Verifierad LinkedIn-användare
Informationsteknologi och tjänster, 10 000+ anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Best Tool for Any Project Management

5,0 för 3 månader sedan

Kommentarer: It is phenomenal for group coordinated effort, I love that I can redo it however much I need, I love its natural point of interaction, I likewise love its great notice framework, the hunt is awesome and proficient, and it is extremely simple to share records, the method for producing Reporting is astounding, it's ideal for saving time, the organization works on a ton, I like that it is so natural to append pictures while making a document, it incorporates with Hip Chat and Slack, it's outwardly satisfying and permits me to follow without question, everything.

Fördelar:

I love the UI, it is extremely natural, I like it a great deal since it is cordial and justifiable, the client can adjust rapidly to its capacities, I love it since it is excellent for getting sorted out and doing my undertakings and ventures, I love its Scrum and Kanban loads up, it is very imagining the work process, it is exceptionally valuable since I can see the improvement of the assignments progressively, I like it since it is extremely simple to produce a report with this instrument, it coordinates very well with Trello and Slack, the task the board is ideal.

Nackdelar:

As of now I found it very useful tool . One problem I think only Software Industry people can use it but other industry like finance and marketing industry won't be able to use it.

Övervägda alternativ: Todoist, Remember The Milk och Trello

Anledningar att byta till Jira: We changed to Jira so the whole organization overall beginning involving similar framework for more straightforward interchanges and set aside cash. Each here concurs that Jira is getting everything done well.

Rahul
Rahul
Senior Software Engineer i Indien
Verifierad LinkedIn-användare
Datormjukvara, 10 000+ anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

A mature product for workflow management of a ticket.

4,0 för 2 månader sedan Nytt

Kommentarer: Overall experience with Jira has been fantastic. It is nearly a perfect product for task/ issue/ ticket management which provides an end-to-end workflow and effort logging.

Fördelar:

Jira is one of the simplest to use, issue tracking software with a smooth and user-friendly UI. It tracks every step of a ticket with its well-defined workflow. One of the most useful features is that, for every status change or for every comment, it triggers a mail to the people tagged with the ticket. It helps the project teams to maintain a software life-cycle and is handy in agile methodologies. The reporting feature of Jira is reliable for retrospective review.

Nackdelar:

Jira does not have an auto-refresh feature. The user has to refresh the page and check for the latest update on a Jira ticket. The search function could be made better in case the user does a typo in the search bar.