I 17 år har vi hjälpt företag
välja bättre programvara

Vad är Jira?

Jira är ett av de främsta verktygen för programvaruutveckling som används av agila team. Team på allt från två personer till 20 000 förlitar sig på Jira för att hantera varje steg i arbetsflödet, från planering till leverans. Med inbyggda färdplaner kan team ta fram sitt arbete för att hålla reda på helhetsbilden. Med Jiras kodlösa automatiseringsmotor kan teamen spara tid och öka effekten genom att automatisera alla uppgifter eller processer med några få klick. Och med en gratisutgåva kan team med upp till tio användare dra nytta av Jiras alla möjligheter utan kostnad, för alltid.

Vem använder Jira?

Jira är betrodd av team i alla storlekar som vill hitta organisatoriska problem, tilldela arbetesuppgifter och följa olika teams aktiviteter. Jira är perfekt för agil projektledning, programvaruutveckling och mer

Var kan Jira användas?

Molnbaserad
På plats

Om leverantören

  • Atlassian
  • Belägen i San Francisco, USA
  • Grundades 2013

Support för Jira

  • Telefonsupport
  • 24/7 (Live-support)
  • Chatt

Tillgängliga länder

Australien, Belgien, Brasilien, Danmark, Filippinerna och 28 andra

Språk

danska, engelska, franska, italienska, japanska och 7 andra

Prissättning av Jira

Startpris:

7,16 US$/månad
  • Erbjuder en gratis provperiod
  • Erbjuder en gratisversion

Jira har en gratisversion och erbjuder en gratis testversion. Jirabetald version börjar på 7,16 US$/månad.

Prisplaner få en gratis provperiod

Om leverantören

  • Atlassian
  • Belägen i San Francisco, USA
  • Grundades 2013

Support för Jira

  • Telefonsupport
  • 24/7 (Live-support)
  • Chatt

Tillgängliga länder

Australien, Belgien, Brasilien, Danmark, Filippinerna och 28 andra

Språk

danska, engelska, franska, italienska, japanska och 7 andra

Jira videor och bilder

Jira Programvara- 1
Jira Programvara- 2
Jira Programvara- 3
Jira Programvara- 4
Jira Programvara- 5
Visa 6 till
Jira-video
Jira Programvara- 1
Jira Programvara- 2
Jira Programvara- 3
Jira Programvara- 4
Jira Programvara- 5

Funktioner i Jira

  • @nämnanden
  • API
  • Aktivitetspanel
  • Anpassningsbar instrumentpanel
  • Anställdas databas
  • Användningsrapportering
  • Arbetsflödeshantering
  • Arbetsflödeskonfiguration
  • Automatisering av affärsprocesser
  • Automatisering av marknadsföring
  • Biljetthantering
  • Budget / Prognoser
  • Data Import/Export
  • Datakontakter
  • Datavisualisering
  • Dokumenthantering
  • Dra och släpp
  • Efterlevnadskontroll
  • Eftersläpningshantering
  • Ersättningshantering
  • Felsökning
  • Fildelning
  • Flera projekt
  • Flerkanalsmarknadsföring
  • Formulärhantering
  • Färdplanering
  • Försäljarstyrelse
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Grafiskt användargränssnitt
  • Hantering av underuppgifter
  • Idéhantering
  • Implementeringshantering
  • Instrumentbräda
  • Integrerad utvecklingsmiljö
  • Integreringar med tredjepart
  • Kalenderhantering
  • Kampanjhantering
  • Kanban- styrelse
  • Kapacitetshantering
  • Kommentarer / Anteckningar
  • Kommunikationshantering
  • Kompatibilitetstestning
  • Konfigurationshantering
  • Kontinuerlig leverans
  • Kvalitetssäkring
  • Lagerhantering
  • Loggsamling
  • Marknadsföringskalender
  • Meddelanden i realtid
  • Mediaplanering
  • Mobilåtkomst
  • Märkning
  • Målsättning/uppföljning
  • Personalhantering
  • Portföljhantering
  • Prestationshantering
  • Prioritering
  • Problemhantering
  • Problemspårning
  • Processmodellering och design
  • Produktkartläggning
  • Prognoser
  • Projektledning
  • Projektplanering
  • Projektplanering / schemaläggning
  • Projektspårning
  • Rapportering / projektspårning
  • Rapportering och analys
  • Rapportering och statistik
  • Realtidschatt
  • Realtidsrapportering
  • Releaseplanering
  • Resurshantering
  • Samarbetsverktyg
  • Schemaläggning av anställda
  • Schemaläggning av resurser
  • Semester- / ledighetsspårning
  • Spenderingshantering
  • Sprintplanering
  • Spåra milstolpar
  • Spårning av efterlevnad
  • Spårning av framsteg
  • Spårning av projektets tid
  • Statusspårning
  • Sök / filtrera
  • Tid och kostnadsspårning
  • Tidrapportering
  • Tidsspårning
  • Undersökningar och feedback
  • Uppdragshantering
  • Uppgiftsförloppsspårning
  • Uppgiftshantering
  • Uppgiftsplanering
  • Uppgiftsredigering
  • Varningar / Meddelanden
  • Verifieringskedja
  • Versionskontroll
  • Visualisering
  • Widgets
  • Ändringshantering
  • Åtkomstkontroller / behörigheter

Jira Hitta alternativ 2021 - Capterra Sverige

Zendesk erbjuder en riktigt bra kundservicelösning.
Slack samlar all er kommunikation på ett och samma ställe. Det handlar om meddelanden i realtid samt arkiverings- och sökfunktioner för moderna team.
Freshdesk är en lättanvänd kundtjänstprogramvara som hjälper över 40 000 företag över hela världen att skapa fantastiska kundupplevelser.
Airtable är en kodfri app-plattform som gör det möjligt för de människor som är i närmast kontakt med arbetet att effektivisera sina viktigaste affärsprocesser.
ClickUp vill vara arbetets framtid – en app som ersätter alla andra. ClickUp var en av de snabbast växande produktivitetsapparna 2020.
Teamwork skapar arbetshanteringsapplikationer för team i alla storlekar och branscher, så att du kan vara mer effektiv, organiserad och nöjd.
Planio hjälper team i alla storlekar att konsekvent leverera sina projekt i tid och att hålla budgeten.
Ett visuellt samarbetsverktyg som på ett roligt, flexibelt och givande sätt ger teamet ett gemensamt perspektiv på projektet.
Sätt kundservice i centrum för ditt företag. Gör representanter mer produktiva, chefer mer effektiva och kunder mer engagerade.

Recensioner av Jira

Medelpoäng

Totalt
4,4
Enkel användning
4,1
Kundservice
4,2
Funktioner
4,4
Valuta för pengarna
4,3

Recensioner efter företagsstorlek (antal anställda)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Hitta recensioner efter betyg

5
55%
4
36%
3
8%
2
1%
1
0%
Louisa
Louisa
Customer Success Manager i USA
Verifierad LinkedIn-användare
Detaljhandel, 10 000+ anställda
Har använt programvaran för: 1-5 månader
Recensentens källa

Jira is a one-of-a-kind task management system, it's long learning time is offset by its amazing functionalities

5,0 förra månaden Nytt

Kommentarer: Jira is a one-of-a-kind task management system that, while complex and not the easiest to initially learn to how to use, offers features and capabilities that other similar products do not have anything similar to

Fördelar:

My software team can use any type of any type of developer environment, custom workflow designs, offers creative features I did not even know I would like and utilize, good value for cost

Nackdelar:

Hard to learn how to use at first, not the easiest to communicate between users and administrators on the program

Jose
Jose
Project coordinator i Panama
Verifierad LinkedIn-användare
Statsförvaltningen, 501‒1 000 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

JIRA allows us to align the entire team in a single direction!

4,0 för 2 månader sedan Nytt

Kommentarer: In general, I consider JIRA as a tool that after being adopted, we simply cannot stop using it. In addition to being very intuitive, coworkers can be informed or report the progress of activities from their mobile device.
It is excellent for involving all departments of the organization in a single direction, when we talk about executing a project with own, contracted or external resources.

Fördelar:

Jira is a very complete tool for tracking tasks, sharing work and, in general, for project control. Getting started with it was very simple and requires practically no learning curve. A very useful feature is that it can be adapted to almost any type of project and the use of templates makes it easier to adapt to the way we want to manage our resources. Notifications can be configured automatically or specifically for a person and we can share documents and photographs as evidence of our work.

Nackdelar:

Its licensing may not be as flexible or accessible for small businesses. Therefore, it is important to consider the total number of licenses for which we must pay to use all the functionalities of the tool. It is important to understand that we are storing the historical memory of our projects and even many times contractually, we are obliged to keep this information available several years after finishing a project if the contract requires it.

Verifierad recensent
Verifierad LinkedIn-användare
Informationsteknologi och tjänster, 2‒10 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Improves productivity, but misses a few basic features to make it even better

4,0 förra månaden Nytt

Kommentarer: Overall, my experience is very positive. There are minor issues and things you have to work around, depending on the use case. I worked with Jira both as a user and an admin. There were minor issues affecting productivity with both, but it's definitely net-positive even for a smaller team of 2-3 devs.

Fördelar:

The standout features are the high level of customisability and the development integrations. I was able to set up automations based on our pipelines. We used Bitbucket from Atlassian as a version control system, so the integrations worked even better. I like that the platform is fairly friendly for smaller dev teams, too. While some features are price-locked behind higher tier plans, it's doable for small teams with lower budget, too. When you need extensions, that's also manageable because most of them are free or cheap under 10 users.

Nackdelar:

I had two major problems. First on is that automations are very limited in executions on the lower tier plans. Actions like "assign on transition" should be a basic thing that's included in all plans, unlimited. Assigning tasks to the right person at the right time is crucial for lean operations. Second is that project duplication doesn't work very well. You lose some of the issue schemes, workflows, etc. At the same time, every time you create a new project, Jira creates new schemes/workflows for it - even if you use the same ones for all of your projects. That creates clutter, and to my knowledge it was impossible to set up a project template in Jira cloud. Other than that, at times, the interface can encounter bugs. That's understandable with the complexity of the product, but it's still annoying.

Sascha
Consultant i Tyskland
Ledningsrådgivare, Egenföretagare
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Good riddance

1,0 för 2 veckor sedan Nytt

Kommentarer: I've been a Jira admin almost all my professional career, and I cannot take it anymore.

Fördelar:

I like Jiras Query Language. It enabled users to dig deep into the data stored in Jira to retrieve just the right info.

Nackdelar:

Jira has grown into a bloated, inconsistent hot mess. Atlassian earns money not just by selling Jira licences (with horrific pricing), but by not implementing state-of-the-art features. They let others do that and charge a marketplace fee.

Maggie
Consultant i Storbritannien
Informationsteknologi och tjänster, 2‒10 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Best at small scale delivery

5,0 för 3 månader sedan

Kommentarer: Unmatched in capability and ease of use. Pricing structure makes it easy to make accessible to every business size. Integrations with online collaboration tools have made WFH seamlessly easy. People can overcomplicate how projects are built, so it needs at least one experienced or continuously curious employee to keep benefits > overhead.

Fördelar:

It’s highly customisable- can be as simple or as complex as you need (which means it will work for you and not you for it). Usually, with this though, come specialist roles that you need to hire for (e.g. ‘salesforce specialist), but jira has easily the most extensive publicly available knowledge base. Every question or issue you may ever have, someone has had (and solved) before. Excellent community that also ways has a step by step for you. Continuous intro of new functionality. Integrates with pretty much everything out there

Nackdelar:

Not so great when required for large scale delivery. Planner tries to do this, but feels like it doesn’t have the same level of user insight as the rest of the atlassian suite.

Programvara inom