Vem använder Sales Layer?

- Marknadsförare - E-handelschefer - Små och medelstora företag - Tillverkningsindustri - Distributörer - Återförsäljare

Vad är Sales Layer?

Sales Layer är en SaaS-baserad PIM som erbjuder en smidig lösning med marknadens snabbaste implementering.
Sales Layer löser komplexa frågor i produktinformationsfält, produktinformationsversionskontroll och informationsflödet genom produktleveranskedjan.
Med centraliserad affärsinformation från ERP, CRM och CMS skapar Sales Layer en molnbaserad databas med delbar, säker och hanterbar produktinformation.

Sales Layer Detaljer

Sales Layer

http://saleslayer.com/

Grundad 2013

Channels
Products list
Quality report
Quality report tabs
Sales Layer video
Play
Channels-thumb
Products list-thumb
Quality report-thumb
Quality report tabs-thumb
-thumb

Sales Layer prisöversikt

Se prissättningsplaner

Sales Layer har ingen gratisversion men erbjuder en gratis testversion. Sales Layerbetald version börjar på 1 000,00 US$/månad.


Startpris

1 000,00 US$/månad Se prisdetaljer

Gratis version

Nej

Gratis provperiod

Sales Layer distribution och support

Support

  • E-post / Kundtjänst
  • Vanliga frågor / Forum
  • Baskunskap
  • Telefonsupport
  • Chatt

Spridning

  • Moln, SaaS, webb-baserat

Utbildning

  • I person
  • Live online
  • Dokumentation

Sales Layer Funktioner

  • API
  • Aktivitetspanel
  • Aktivitetsspårning
  • Anpassningsbar branding
  • Anpassningsbara formulär
  • Användarhantering
  • Arbetsflödeshantering
  • Data Import/Export
  • Databasstöd
  • Datakartläggning
  • Datakontakter
  • Datamaskning
  • Datamigrering
  • Dataprofilering
  • Datastyrning
  • Datautvinning
  • Dataverifiering
  • Datavisualisering
  • Dra och släpp
  • Efterlevnadskontroll
  • Flera datakällor
  • Flerkanalshantering
  • Flerkanalsmarknadsföring
  • Hierarkihantering
  • Inbyggd databas
  • Katalogisering / kategorisering
  • Kvalitetskontroll
  • Matcha och slå ihop
  • Metadatahantering
  • Prestandamätningar
  • Processhantering
  • Produktkatalog
  • Rapportering och analys
  • Rapportering och statistik
  • Realtidsanalys
  • Realtidsdata
  • Relationskartläggning
  • Rollbaserade behörigheter
  • Samarbetsverktyg
  • Samla in data och överföring
  • Skapa instrumentpanelen
  • Stöd för flera enheter
  • Tredjepartsintegration
  • Uppdateringar i realtid
  • Varningar / Meddelanden
  • Verifieringskedja
  • Versionskontroll
  • Visualisering
  • Åtkomstkontroller / behörigheter
  • Övervakning

Visa hela listan med Master Data Management program

  • API
  • Aktivitetspanel
  • Anpassningsbar branding
  • Anpassningsbara mallar
  • Arbetsflödeshantering
  • Data Import/Export
  • Datalagerhantering
  • Datasynkronisering
  • Designhantering
  • Dokumenthantering
  • Dokumentlagring
  • Dra och släpp
  • Efterlevnadskontroll
  • Filhantering
  • Flerkanalshantering
  • Flerkanalsmarknadsföring
  • Flerspråkig
  • Formulärhantering
  • Innehållsbibliotek
  • Innehållshantering
  • Kanalhantering
  • Katalogisering / kategorisering
  • Kategorisering/gruppering
  • Konfigurationshantering
  • Kostnadsspårning
  • Kravshantering
  • Leverantörshantering
  • Livscykelhantering
  • Mallhantering
  • Materialanalysräkning
  • Materialhanteringsräkning
  • Materialräkningar
  • Metadatahantering
  • Online katalog
  • Prestandamätningar
  • Produktanalys
  • Produktdatahantering
  • Produktlivscykelhantering
  • Rapportering och statistik
  • Samarbetsverktyg
  • Säker datalagring
  • Sök / filtrera
  • Testhantering
  • Tillgångshantering
  • Tredjepartsintegration
  • Verifieringskedja
  • Versionskontroll
  • e-handelshantering
  • Ändringshantering
  • Åtkomstkontroller / behörigheter

Visa hela listan med Pdm system

  • API
  • Aktivitetspanel
  • Aktivitetsspårning
  • Anpassningsbar branding
  • Anpassningsbara kategorier
  • Anpassningsbara mallar
  • Arbetsflödeshantering
  • Bildbibliotek
  • Data Import/Export
  • Datakartläggning
  • Datakvalitetskontroll
  • Datalagerhantering
  • Datamodellering
  • Datasynkronisering
  • Digital tillgångshantering
  • Dokumenthantering
  • Dokumenthantering
  • Dokumentlagring
  • Dokumentmallar
  • Dra och släpp
  • Filhantering
  • Filtrering
  • Flerkanalsdistribution
  • Flerkanalshantering
  • Flerkanalsmarknadsföring
  • Flerspråkig
  • Innehållsbibliotek
  • Innehållshantering
  • Innehållsskapande
  • Katalogisering / kategorisering
  • Kategorisering/gruppering
  • Kvalitetskontroll
  • Masterhantering
  • Metadatahantering
  • Multimediasupport
  • Märkning
  • Online katalog
  • Orderhantering
  • Produktdatahantering
  • Produktkatalog
  • Rapportering och statistik
  • Regelbaserat arbetsflöde
  • Rollbaserade behörigheter
  • Samarbetsverktyg
  • Sök / filtrera
  • Tredjepartsintegration
  • Versionskontroll
  • Videohantering
  • e-handelshantering
  • Åtkomstkontroller / behörigheter

Visa hela listan med Pim programvara

  • API
  • Aktivitetspanel
  • Analys av försäljningstrend
  • Anpassning
  • Anpassningsbar branding
  • Anpassningsbara mallar
  • Användarhantering
  • Arbetsflödeshantering
  • Bildbibliotek
  • Data Import/Export
  • Database Publishing
  • Datalagerhantering
  • Datasynkronisering
  • Dokumenthantering
  • Dokumentlagring
  • Dra och släpp
  • Flerkanalshantering
  • Flerkanalsmarknadsföring
  • Flerspråkig
  • Försäljningsorder
  • Innehållsbibliotek
  • Innehållshantering
  • Integration av sociala medier
  • Kampanjhantering
  • Kampanjhantering
  • Katalogisering / kategorisering
  • Katalogskapande
  • Kategorisering/gruppering
  • Korsförsäljningsfunktionalitet
  • Kundvagn
  • Lagerhantering
  • Layout och design
  • Lokaliseringsautomatisering
  • Mallar
  • Merchandising
  • Märkning
  • Online katalog
  • Orderhantering
  • Orderläggning
  • Prishantering
  • Produktdatahantering
  • Produktjämförelse
  • Produktkatalog
  • Rapportering och statistik
  • Sök / filtrera
  • Tredjepartsintegration
  • Versionskontroll
  • e-handelshantering
  • Åtkomstkontroller / behörigheter
  • Övervakning

Visa hela listan med Program för kataloghantering

Sales Layer Hitta alternativ 2021 - Capterra Sverige

Fler Sales Layer-alternativ

Recensioner av Sales Layer

Läs alla recensioner

Helhetsbetyg

4,9/5

Medelpoäng

Enkel användning 4,9
Kundservice 4,9
Funktioner 4,8
Valuta för pengarna 4,8

Granska programvara

Dela din erfarenhet med andra programvaruköpare.

Craig M.
Digital Director
Design, 11-50 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
  • Helhetsbetyg
    5 /5
  • Enkel användning
    5 /5
  • Funktioner och funktionalitet
    5 /5
  • Kundtjänst
    5 /5
  • Valuta för pengarna
    5 /5
  • Sannolikhet att rekommendera
    10/10
  • Recensentens källa 
  • Recenserad den 2019-06-27

"A great tool and partner to ensure our clients have an efficient PIM"

Kommentarer: We specialise in building automated, personalised digital services, we chose Sales Layer as our Product Information Management partner as we share a common interest: catalog automation for businesses that sell products or services. Besides being a great solutions partner, Sales Layer is a very powerful PIM tool that we implement for our clients product work flow.

Fördelar: An advantage is that users can choose between the plug and play connectors that save us time setting up the PIM data with third-party services. We use Sales Layer PIM with our own Unify connector to automatically create and update 100's of data-sheets and in turn produce bespoke product/service brochures. As an agency it's crucial that our clients are able to centralise and independently manage their products and services whilst maintaining data integrity. In the past our clients have struggled when managing data across multiple channels, implementing Sales Layer has allowed Libris to offer clients a simple, flexible solution to organise, control, analyse and connect product data.

Nackdelar: We don’t have many complaints yet. We keep trusting Sales Layer PIM for our own team and our clients to ensure a cost-effective and results-driven solution for Product Information Management.

Leverantörssvar

av sales layer om 2019-09-25

We're proud of our partnership and Libris' great services, thank you so much!

  • Recensentens källa 
  • Recenserad den 2019-06-27
Jelle S.
CTO
Detaljhandel, 2-10 anställda
Har använt programvaran för: 6-12 månader
  • Helhetsbetyg
    4 /5
  • Enkel användning
    5 /5
  • Funktioner och funktionalitet
    4 /5
  • Kundtjänst
    5 /5
  • Valuta för pengarna
    5 /5
  • Sannolikhet att rekommendera
    10/10
  • Recensentens källa 
  • Recenserad den 2020-03-02

"Managing lots of clients needs with a single PIM system"

Kommentarer: Our favourite thing about Sales Layer is that it has not only solved our product information management needs, but it is opening up new doors to possibilities we hadn't thought of before. This allows us to offer more services and agility to our clients. It’s very difficult to standardize product data from very different companies. Sales Layer is very flexible and we have found that it can adapt to any situation. The robust technical development behind it is very impressive.

Fördelar: We handle product information for several clients from very different industries. A central system like Sales Layer's PIM has solved dozens of needs for us on a single platform. Bulk uploading and export and import features are very easy to use. We are starting to test more PIM functionalities that will reinforce our work of connections with marketplaces, such as their Amazon connector, and with ecommerce platforms like Bigcommerce.

Nackdelar: We haven’t experienced any technical difficulties or communication problems so far. Implementing and using the software has been phenomenal thanks to the Sales Layer excellent support team. Our own team is very happy with the knowledge provided and the quick turnarounds. The greatest inconvenience is that we have not had time to explore in depth all the PIM’s functions that we could take advantage of.

Leverantörssvar

av Sales Layer om 2020-03-16

Thank you! We're happy to provide a solution that fits lots of businesses.

  • Recensentens källa 
  • Recenserad den 2020-03-02
Danie R.
Manager
Detaljhandel, 51-200 anställda
Har använt programvaran för: 6-12 månader
  • Helhetsbetyg
    5 /5
  • Enkel användning
    5 /5
  • Funktioner och funktionalitet
    5 /5
  • Kundtjänst
    5 /5
  • Valuta för pengarna
    5 /5
  • Sannolikhet att rekommendera
    10/10
  • Recensentens källa 
  • Recenserad den 2021-03-08

"Incredible platform to manage product information"

Kommentarer: We needed a platform to connect and share thousands of products. Sales Layer
does the job, is flexible, scalable and collaborative - everything I expect from a
system that needs to adapt to our company, not the other way around.

Fördelar: The integration with Magento has been very useful. Synchronizing our images from
Dropbox is also a nice feature. It’s super positive to work on a system where you
can implement what you need and customize new features as you see fit. Great
support and super fast and friendly onboarding.

Nackdelar: There’s a slight time difference between our company’s time zone and theirs, but
that was definitely never an inconvenience. I can’t remember any query that has
not been answered in less than 5 minutes.

  • Recensentens källa 
  • Recenserad den 2021-03-08
Kelly michael S.
Director of Digital Transformation
Telekommunikation, 11-50 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
  • Helhetsbetyg
    4 /5
  • Enkel användning
    4 /5
  • Funktioner och funktionalitet
    4 /5
  • Kundtjänst
    3 /5
  • Valuta för pengarna
    5 /5
  • Sannolikhet att rekommendera
    6/10
  • Recensentens källa 
  • Recenserad den 2020-11-27

"Improving Product Management Software"

Kommentarer: We have enjoyed the value that Sales Layer brings, we wish it integrated better with other enterprise platforms such as Salesforce.

Fördelar: Sales Layer makes it easy to update hundreds or thousands of products at once via import/exports with Excel.

Nackdelar: There is not sufficient documentation on how to use Sales Layer.

Leverantörssvar

av Sales Layer om 2021-01-07

Thank you for trusting us, and our support team is always happy to help you on getting started with the software

  • Recensentens källa 
  • Recenserad den 2020-11-27
Verifierad recensent
CEO
Affärsmaterial och utrustning, 2-10 anställda
Har använt programvaran för: 6-12 månader
  • Helhetsbetyg
    5 /5
  • Enkel användning
    5 /5
  • Funktioner och funktionalitet
    5 /5
  • Kundtjänst
    5 /5
  • Valuta för pengarna
    5 /5
  • Sannolikhet att rekommendera
    10/10
  • Recensentens källa 
  • Recenserad den 2019-05-26

"A great way to keep your product information organized"

Kommentarer: PIM tools are more and more essential each day for companies that need to send data to e-commerce platforms like Shopify while saving time to analyze traffic, customer behaviour and product performance. Sales Layer is the most effortless, comprehensive and simple PIM we could have found.

Fördelar: When we choose any new software for our company, we always take good care of analyzing if the technology is simple and flexible. Sales Layer has all those perks, and I've never heard any complaint inside my team like the common "oh no, another software training!". In fact, they got ready for us the connector we needed to send product information from the PIM to Shopify, and all the functions are very fun to use, like the possibility to add fields and customise the product-view, the simple export option, and the copy paste feature that let us add large amounts of data from Excel easily.

Nackdelar: I had problems in the beginning understanding the hierarchy between Family/Category/Products/variants, this was cleared up by the on-boarding team. So my recommendation is to listen to the on-boarding team before you start importing products, so you get the foundation right!

Leverantörssvar

av sales layer om 2019-05-27

Thank you! We are very happy that you have found in Sales Layer the solution that your catalog needed.

  • Recensentens källa 
  • Recenserad den 2019-05-26