Vad är NinjaOne?

NinjaOne (tidigare NinjaRMM) är den ledande enhetliga IT-driftlösningen som förenklar hur IT-team arbetar. Med NinjaOne kan IT-team hantera alla sina slutpunkter och stödja slutanvändare inom en snabb, modern, intuitiv plattform, som förbättrar teknikernas effektivitet och användarnöjdhet. NinjaOne-plattformen ger IT-team proaktiv övervakning, patchhantering och mer. NinjaOne stöder över 9 000 kunder runt om i världen, och rankas ständigt #1 för vår världsklassiga kundsupport.

Vem använder NinjaOne?

För IT-personal som behöver omedelbar respons på användarproblem och säkra sina IT-miljöer.

Var kan NinjaOne användas?

Molnbaserad
På plats

Om leverantören

  • NinjaOne
  • Belägen i San Francisco, USA
  • Grundades 2013

Support för NinjaOne

  • Telefonsupport
  • 24/7 (Live-support)
  • Chatt

Tillgängliga länder

Australien, Belgien, Danmark, Filippinerna, Finland och 19 andra

Språk

danska, engelska, franska, italienska, nederländska och 7 andra

Prissättning av NinjaOne

Startpris:

3,00 US$/månad
  • Erbjuder en gratis provperiod
  • Ingen gratisversion

NinjaOne har ingen gratisversion men erbjuder en gratis testversion. NinjaOnebetald version börjar på 3,00 US$/månad.

Prisplaner få en gratis provperiod

Om leverantören

  • NinjaOne
  • Belägen i San Francisco, USA
  • Grundades 2013

Support för NinjaOne

  • Telefonsupport
  • 24/7 (Live-support)
  • Chatt

Tillgängliga länder

Australien, Belgien, Danmark, Filippinerna, Finland och 19 andra

Språk

danska, engelska, franska, italienska, nederländska och 7 andra

NinjaOne videor och bilder

NinjaOne Programvara- 1
NinjaOne Programvara- 2
NinjaOne Programvara- 3
NinjaOne Programvara- 4
NinjaOne Programvara- 5
Visa 6 till
NinjaOne-video
NinjaOne Programvara- 1
NinjaOne Programvara- 2
NinjaOne Programvara- 3
NinjaOne Programvara- 4
NinjaOne Programvara- 5

Funktioner i NinjaOne

  • Aktivitetspanel
  • Aktivitetsspårning
  • Anpassning
  • Anpassningsbara rapporter
  • Antivirus
  • Användarhantering
  • Applikationssäkerhet
  • Arbetsflödeshantering
  • Arbetsflödeskonfiguration
  • Automatisk patchdistribution
  • Automatiska skanningar
  • Bare-Metal Restore
  • Beteendeanalys
  • Bilddistribution
  • Biljetthantering
  • Bred hantering av nätverk
  • Cloud Backup
  • Datasäkerhet
  • Datavisualisering
  • Diagnos verktyg
  • Efterlevnadskontroll
  • Enhetshantering
  • Fildelning
  • Fjärråtkomst / kontroll
  • Fjärråtkomst och övervakning
  • Flera kommunikationskanaler
  • Full Backup
  • För MSP: s
  • För webbsidor
  • Hantering av slutpunkter
  • Hotinformation
  • Hotsvar
  • Hotvarningar
  • Händelseloggar
  • IP-adressövervakning
  • IT-kapitalförvaltning
  • IT-rapportering
  • Image Creation
  • Implementeringshantering
  • Incidentshantering
  • Inkrementell säkerhetskopiering
  • Inspelning av session
  • Instrumentbräda
  • It-säkerhetsprogram
  • Katastrofåterställning
  • Kompression
  • Konfigurationshantering
  • Kontroll och hantering remote
  • Kryptering
  • Kundtjänst
  • Kundtjänsthantering
  • Kunskapsbashantering
  • Kunskapshantering
  • Lagerhantering
  • Lösenordshantering
  • Makron / mallade svar
  • Meddelanden i realtid
  • Multi-OS
  • Nätverksanalys
  • Nätverksövervakning
  • Obemannad tillgång
  • Patchhantering
  • Policyhantering
  • Prestandamätningar
  • Prestandaövervakning
  • Prioritering
  • Problemgranskning
  • Problemhantering
  • Rapportering och analys
  • Realtidschatt
  • Realtidsrapportering
  • Restaureringshantering
  • Revisionshantering
  • Riskbedömning
  • Schemaläggning
  • Schemaläggning av säkerhetskopiering
  • Schemaläggning av underhåll
  • Serverövervakning
  • Självbetjäningsportal
  • Skärmdelning
  • Spårning av efterlevnad
  • Stöd för biljetthantering
  • Stöd för flera format
  • Säker datalagring
  • Säkerhetskopiering och återställning
  • Säkerhetskopieringslogg
  • Sårbarhetsskanning
  • Testning av tillgänglighet
  • Tillgångsspårning
  • Tredjepartsintegration
  • Uppgiftshantering
  • Upptidsrapportering
  • Varningar / Eskalering
  • Varningar / Meddelanden
  • Varningar i realtid
  • Vitlistning / svartlistning
  • Ändringshantering
  • Åtkomstkontroller / behörigheter
  • Övervakning
  • Övervakning av bandbredd
  • Övervakning i realtid

NinjaOne Hitta alternativ 2021 - Capterra Sverige

Tusentals MSP-företag och IT-avdelningar använder Kaseya VSA:s IT-hanteringsprogram när de behöver IT-automatisering. Starta en gratis provperiod.
SolarWinds Service Desk erbjuder företag i alla storlekar en lättanvänd och prisvärd ITSM-lösning som enkelt kan skalas upp med dig.
ConnectWise Control provides the ability to view and control devices from anywhere there is an Internet connection.
SolarWinds® N-central®, en fjärrövervaknings- och hanteringsplattform är utformad för att förenkla hanteringen av komplexa IT-nätverk. Lär dig mer om N-central
Customizable solution includes project management, CRM and service desk with integrated time and billing running off the same database.
Datto RMM is a secure, single platform for MSPs to remotely monitor, manage and support endpoint devices across your customer base.
TeamViewer empowers you to connect to any device to support anyone, any process, or anything — from anywhere, anytime.
Datto SIRIS is an all-in-one BCDR solution built for MSPs to efficiently prevent data loss and minimize downtime.
Automate Backup and Storage solutions can provide data protection and recovery from physical and virtual machines. Get your free tour!

Recensioner av NinjaOne

Medelpoäng

Totalt
4,9
Enkel användning
4,8
Kundservice
4,9
Funktioner
4,6
Valuta för pengarna
4,8

Recensioner efter företagsstorlek (antal anställda)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Hitta recensioner efter betyg

5
87%
4
12%
3
1%
Tim
Tim
Director of Technology i USA
Verifierad LinkedIn-användare
Faciliteter tjänster, 1 001-5 000 anställda
Har använt programvaran för: 6-12 månader
Recensentens källa

Best RMM tool on the market

5,0 för 2 år sedan

Kommentarer: I manage an in-house IT department and we always struggled with tracking hardware, history, and status. No matter what we found, we just couldn't get one that was accurate and easy to keep up to date. Ninja just DOES it. I don't have to think about it. I know all my machines in Ninja and the latest info on them is all right there. This makes our network more visible, trackable. My team solves issues faster, more accurately, and in a happier way than ever before.

Fördelar:

Ninja was so easy to setup. It's fun to tweak. The scripts are simple and there are even some basic templates. It tells me everything I need to know about a computer and what's going on. The integrations have been a huge help. Their documentation is precise, easy to follow and accurate. Our account manager actually cares and checks in on us every 2 weeks. Good vendors are so rare, no matter the product. I'm not really sure I could love this product and this company any more than I do.

Nackdelar:

The only things I can think that I wish was if Ninja made some their own basic ticketing system. That's not a complaint about the product at all, but the other partners they integrate are way more complicated and expensive than I'd like. I know Ninja would crush it if they made a simple one of their own that was tightly integrated with the Ninja portal. Also, the NMS deployment is slightly clunkly. I would like Ninja to bring that in house too.

Övervägda alternativ: Atera och Kaseya VSA

Anledningar att välja NinjaOne: spiceworks wasn't accurately keeping my hardware up to date.

Tidigare programvara: Spiceworks

Anledningar att byta till NinjaOne: Ninja was easier and integrated better with the tools I wanted. The company was more pleasant to work with too.

Brian
Technical Director i Irland
Informationsteknologi och tjänster, 2-10 anställda
Har använt programvaran för: 1 + år
Recensentens källa

Ninja One changed our business

5,0 för 2 månader sedan Nytt

Kommentarer: Fantastic, I can't fault ay aspect of the solution or the people working with the company.

Fördelar:

The ease of use along with the great development, technical, support and sales teams mean we are never stuck. That great relationship with the company along with the efficiency of the software means we gave gained and incredible amount of time to do work instead of working on the software.

Nackdelar:

The only criticism I have of Ninja One is that they produce a huge amount of features regularly but we would love to have access to them often before they are ready. This is due to the development being customer driven so the upgrades they offer are always great and we are a little impatient!

Övervägda alternativ: N-central

Anledningar att välja NinjaOne: Needed a more mature and capable product

Tidigare programvara: Atera

Anledningar att byta till NinjaOne: Better functionality, better ease of use, better value, and better people to work with.

Jamie
Helpdesk Specialist i USA
Informationsteknologi och tjänster, 51-200 anställda
Har använt programvaran för: Gratis provperiod
Recensentens källa

RMM with not enough going on for it

3,0 för 4 år sedan

Kommentarer: None. We choose not to use this software as it didn't do what we wanted it to do.

Fördelar:

I like the overall look of the user interface and it is quick and speedy. Installs quickly without much delay, provides good information about computer specs.

Nackdelar:

Hard to figure out how it works. Uninstall option simply didn't work. RMM software installs NOT in the system tray. Patching is a joke. You cannot block patches easily, its either all of a cateory, ALL or none. User interface navigation is terrible. Was completely unable to figure out how scripting works. No native remote control. Not enough options. We have been using Kaseya for 5+ years and it is so much better and easier to use.

Luca
Sig. i Italien
Dator- och nätverkssäkerhet, 11-50 anställda
Har använt programvaran för: 1 + år
Recensentens källa

Software per MSP

5,0 för 4 månader sedan

Kommentarer: It has greatly simplified the work of technicians. It has improved all prevention work and especially the ability to handle multiple devices at once.

Fördelar:

What is interesting is the ability to automate so many repetitive and tedious functions for an IT person. Centrally manage patches of windows and third-party software.

Nackdelar:

The thing that perhaps needs improvement is that when running tasks at set times there is no option to have an email arrive with the outcome of the task.

Övervägda alternativ: SolarWinds Service Desk

Anledningar att välja NinjaOne: Because Ninjaone in my opinion handled the update patch better. Furthermore, the price includes a ticketing system

Tidigare programvara: Datto RMM

Anledningar att byta till NinjaOne: Price, simplicity, functionality and product offer

Ioan
IT & Project Manager i Frankrike
Informationsteknologi och tjänster, 11-50 anställda
Har använt programvaran för: 1 + år
Recensentens källa

Migrating to NinjaOne was the best choice for our firm

5,0 för 8 månader sedan

Kommentarer: We use a majority of the functionnalities (monitoring, scripting, remote control, update management) on a daily basis, but still have the pleasant feeling of discovering new ways to deploy, retrieve information on the clients park and save time on time-consming tasks. On the human level, discussing with the NinjaONe team has always been a real pleasure, as they are accessible, from the commercial team to the back office team (support & expert team) . After more than a year and a half working with their tool and having regular exchanges with the NinjaOne team, I have never experienced the classic and destestable one way relationship : provider to client. I can truly say that the relationship with the NinjaOne team represents a real collaboration between two companies.

Fördelar:

Compared to the RMM Platform we used for more than 4 years (which was a must in the market), I discovered with NinjaOne a complete tool bringing a real sense of modernity in this RMM sector. I'm still wondering how their team managed the difficult task of combinging a fully developed tool with and an interface easy to apprehend.

Nackdelar:

So many functionalities that it was sometimes frustrating for my team to figure out how to totally manage the tool.