Vad är Zendesk?

Zendesk erbjuder en riktigt bra kundservicelösning. I genomsnitt ökar det kundnöjdheten med 25 % och agenters produktivitet med 30 % i alla skalor. Alla dina kundinteraktioner i ett enda dynamiskt gränssnitt med funktioner som webbwidgetar, fördefinierade biljettsvar och en fullständig kundhistorik. Kom igång snabbt och förvänta dig att se resultat ännu snabbare.

Vem använder Zendesk?

Från nystartade företag till Fortune 500-företag förlitar sig över 200 000 kunder på Zendesk för sina kundsupportbehov.

Var kan Zendesk användas?

Moln, SaaS, webb-baserat, Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Om leverantören

  • Zendesk
  • Belägen i San Francisco, USA
  • Grundades 2007
  • Telefonsupport
  • 24/7 (Live-support)
  • Chatt

Tillgängliga länder

Australien, Belgien, Brasilien, Danmark, Filippinerna och 20 andra

Språk

arabiska, danska, engelska, finska, franska och 21 andra

Prissättning av Zendesk

Startpris:

19,00 US$/månad
  • Erbjuder en gratis provperiod
  • Ingen gratisversion

Zendesk har ingen gratisversion men erbjuder en gratis testversion. Zendeskbetald version börjar på 19,00 US$/månad.

Prisplaner få en gratis provperiod

Om leverantören

  • Zendesk
  • Belägen i San Francisco, USA
  • Grundades 2007
  • Telefonsupport
  • 24/7 (Live-support)
  • Chatt

Tillgängliga länder

Australien, Belgien, Brasilien, Danmark, Filippinerna och 20 andra

Språk

arabiska, danska, engelska, finska, franska och 21 andra

Zendesk videor och bilder

Zendesk Programvara- 1
Zendesk Programvara- 2
Zendesk Programvara- 3
Zendesk Programvara- 4
Visa 5 till
Zendesk-video
Zendesk Programvara- 1
Zendesk Programvara- 2
Zendesk Programvara- 3
Zendesk Programvara- 4

Funktioner i Zendesk

  • Aktivitetspanel
  • Aktivitetsspårning
  • Anpassning
  • Anpassningsbar branding
  • Anpassningsbara formulär
  • Anpassningsbara mallar
  • Anpassningsbara rapporter
  • Användningsspårning / Analytics
  • Arbetsflödeshantering
  • Arbetsflödeskonfiguration
  • Arkivering och lagring
  • Automatiserad routing
  • Automatisk samtalsfördelning
  • Autosvarare
  • Biljetthantering
  • CMDB
  • CRM
  • Call Center-hantering
  • Call Scripting
  • Chatt och meddelanden
  • Diskussioner / forum
  • Dokumentlagring
  • Dra och släpp
  • E-posthantering
  • Event utlösta åtgärder
  • Feedback-hantering
  • Flera kommunikationskanaler
  • Flera skript
  • Flerkanalig datainsamling
  • Flerspråkig
  • Fulltextsökning
  • För iPad-enheter
  • Geotargeting
  • Hantering av negativ feedback
  • Hantering av servicenivåavtal (SLA)
  • Hantering av undersökning / omröstning
  • Hälsopoäng
  • IVR / röstigenkänning
  • Incidentshantering
  • Inkomsthantering
  • Inmatning av telefonnyckel
  • Innehållshantering
  • Inspelning av samtal
  • Instrumentbräda
  • Integration av datatelefoni
  • Integration av sociala medier
  • Interaktionsspårning
  • Kampanjhantering
  • Katalogisering / kategorisering
  • Kommentarer / Anteckningar
  • Kommunikationshantering
  • Konfigurationshantering
  • Kontoaviseringar
  • Kontohantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Kundchatt i realtid
  • Kunddatabas
  • Kundengagemang
  • Kundhistorik
  • Kundsegmentering
  • Kundtjänsthantering
  • Kundupplevelseshantering
  • Kunskapsbashantering
  • Kunskapshantering
  • Köhantering
  • Livechatt
  • Makron / mallade svar
  • Mallhantering
  • Meddelanden i realtid
  • Mobilåtkomst
  • Möteshantering
  • Offline-formulär
  • Ombordstigning
  • Prestandamätningar
  • Prioritering
  • Proaktiv chatt
  • Problemgranskning
  • Problemhantering
  • Problemspårning
  • Rapportering och statistik
  • Releasehantering
  • Routing
  • Röstanpassning
  • Röstmeddelande
  • SMS-meddelanden
  • Samarbetsverktyg
  • Samtalsdirigering
  • Samtalsloggning
  • Samtalsövervakning
  • Sentimentanalys
  • Servicekatalog
  • Självbetjäningsportal
  • Spårning av kundklagomål
  • Spårning av webbplatsbesökare
  • Stöd för biljetthantering
  • Text till tal
  • Textanalys
  • Textredigering
  • Tillgångsspårning
  • Transkript/chatthistorik
  • Tredjepartsintegration
  • Trendanalyser
  • Undersökningar och feedback
  • Uppdragshantering
  • Uppgiftshantering
  • Varningar / Eskalering
  • Varningar / Meddelanden
  • Widgets
  • Ändringshantering
  • Överföringar / dirigering
  • Övervakning av klagomål
  • Övervakning av sociala medier
  • Övervakning i realtid

Zendesk Hitta alternativ 2021 - Capterra Sverige

Bygg bättre kundrelationer med en förstklassig meddelandetjänst för företag.
Öka tillväxten med Sales Cloud 360, en förstklassig försäljningslösning som förbättrar representanternas produktivitet på en av världens ledande CRM-plattformar. Lär dig mer om Salesforce Sales Cloud
Jira Service Desk är en hjälpdesk som är byggd för moderna IT-team från bara 10 USD per månad. Prova gratis: Se deras webbplats Lär dig mer om JIRA Service Management
Gorgias är en allt i ett-kundservice med kundtjänst, kundsupport och livechatt för Shopify, Magento och BigCommerce-butiker. Lär dig mer om Gorgias
Chat tool for connecting with customers through a mobile app or on your website. Supports chat history and performance analytics.
Tidio är en kundserviceplattform som gör att du kan erbjuda utmärkt kundtjänst och generera försäljning med livechatt och chattrobotar. Lär dig mer om Tidio
Online ITSM-hjälpdesk med händelse, problem, ändring, publicera och resurshantering, utöver kraftfull automatisering av biljetthantering Lär dig mer om Freshservice
Leverera ännu snabbare verksamhetskritisk service med incidenthantering. Lär dig mer om Salesforce Service Cloud
Sprinklr är en programvaruplattform för företag som är byggd för att hantera kundupplevelser i stor skala. Lär dig mer om Sprinklr

Recensioner av Zendesk

Medelpoäng

Totalt
4,4
Enkel användning
4,3
Kundservice
4,2
Funktioner
4,3
Valuta för pengarna
4,1

Recensioner efter företagsstorlek (antal anställda)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Hitta recensioner efter betyg

5
53%
4
35%
3
9%
2
2%
1
1%
Andrés G.
Andrés G.
Tech Support i Argentina
Verifierad LinkedIn-användare
Datormjukvara, 201-500 anställda
Har använt programvaran för: 1 + år
Recensentens källa

Review of Zendesk as a Tech Support Employee.

5 förra månaden Nytt

Fördelar:

The possibility of creating views allows me to understand better priorities and SLAs. Also, I love to know who is viewing mi tickets.

Nackdelar:

Sometimes external users have access to our internal comments. Not sure how that happens.

Devyani S.
Devyani S.
Customer Relationship Associate i Indien
Verifierad LinkedIn-användare
Bank, 5 001-10 000 anställda
Har använt programvaran för: 6-12 månader
Recensentens källa

Overall good and feature rich customer helpdesk application but not for early startups

4 för 2 månader sedan Nytt

Kommentarer: Overall zendesk is great helpdesk and provide multiple features that an enterprise need to handle huge customer base and track tickets and complaints on the go. They should think of support system in mobile app too. Also I am not much satisfied with their customer support as they couldn't resolve many of the issues like reviving a lost ticket forms due to mistakenly closed issues.

Fördelar:

Their cloud application is really good and provide satisfactory uptime, makes our work more seamless while live chat with clients to solve a specific issue. Automation of ticketing mechanism is the best thing for me and my team, whenever ticket get generated it sends a mail to customer and when its get resolved or closed it again send automated mail to inform customer. And also I liked the quick addition of new manager or technician to the system without making much big changes in dashboard.

Nackdelar:

Even I liked the features and automation, I have spent hours to learn the system as their dashboard is not so user friendly. For an early startup cost of this application is too high as there are features that they might not need.

Övervägda alternativ: tawk.to, Freshdesk och Zoho Desk

Anledningar att byta till Zendesk: We might switch to other application if zendesk don't have automation and call center management systems. Other application have those features but up to mark or not that much customizable as in zendesk.

Davide C.
IT developer i Italien
Informationsteknologi och tjänster, 11-50 anställda
Har använt programvaran för: 1 + år
Recensentens källa

Zendesk...Good but....

3 förra månaden Nytt

Fördelar:

The ability to manage all reports from various customers

Nackdelar:

The management of the hourly balance at the end of the month, management of too much complicity of the SLAs, management of confusing information

Steve A.
Database technician i USA
Datormjukvara, 201-500 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Good overall system for customer ticket management

4 för 2 månader sedan

Kommentarer: Overall it has worked pretty well. On the user end, it's been marginally better than Front, but the reporting and integration functions have been better. It's way better than using a regular email program like Outlook.

Fördelar:

What I like most about the software is the easy to set up automations. Overall it's easy to use for ticket management and response.

Nackdelar:

What I like least is the lack of auto refreshing. Sometimes views would auto refresh but sometimes not, and it would usually take a while if they did. Also, the tag and macro systems are a bit clunky to use.

Andrea G.
Andrea G.
CMO & Co-founder i Italien
Verifierad LinkedIn-användare
Hemelektronik, 11-50 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

A powerful software, but with limitation if you don't upgrade

4 för 3 veckor sedan Nytt

Fördelar:

Zendesk is reliable and very intuitive. It has a lot of integration that simplify your work if you are using a lot of tools with your business

Nackdelar:

The basic plan has some limitations that make Zendesk less competitive compared to other solutions

Övervägda alternativ: Freshdesk