Vad är Zendesk?

Zendesk erbjuder en riktigt bra kundservicelösning. I genomsnitt ökar det kundnöjdheten med 25 % och agenters produktivitet med 30 % i alla skalor. Alla dina kundinteraktioner i ett enda dynamiskt gränssnitt med funktioner som webbwidgetar, fördefinierade biljettsvar och en fullständig kundhistorik. Kom igång snabbt och förvänta dig att se resultat ännu snabbare.

Vem använder Zendesk?

Från nystartade företag till Fortune 500-företag förlitar sig över 200 000 kunder på Zendesk för sina kundsupportbehov.

Var kan Zendesk användas?

Moln, SaaS, webb-baserat, Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Om leverantören

  • Zendesk
  • Belägen i San Francisco, USA
  • Grundades 2007
  • Telefonsupport
  • 24/7 (Live-support)
  • Chatt

Tillgängliga länder

Australien, Belgien, Brasilien, Danmark, Filippinerna och 20 andra

Språk

arabiska, danska, engelska, finska, franska och 21 andra

Om leverantören

  • Zendesk
  • Belägen i San Francisco, USA
  • Grundades 2007
  • Telefonsupport
  • 24/7 (Live-support)
  • Chatt

Tillgängliga länder

Australien, Belgien, Brasilien, Danmark, Filippinerna och 20 andra

Språk

arabiska, danska, engelska, finska, franska och 21 andra

Zendesk videor och bilder

Zendesk Programvara- 1
Zendesk Programvara- 2
Zendesk Programvara- 3
Zendesk Programvara- 4
Visa 5 till
Zendesk-video
Zendesk Programvara- 1
Zendesk Programvara- 2
Zendesk Programvara- 3
Zendesk Programvara- 4

Jämför Zendesk med liknande produkter

19,00 US$/månad
Gratis version
Gratis provperiod
18,00 US$/månad
Gratis version
Gratis provperiod
14,00 US$/månad
Gratis version
Gratis provperiod
67,00 US$/månad
Gratis version
Gratis provperiod

Funktioner i Zendesk

  • Aktivitetspanel
  • Aktivitetsspårning
  • Anpassning
  • Anpassningsbar branding
  • Anpassningsbara formulär
  • Anpassningsbara mallar
  • Anpassningsbara rapporter
  • Användningsspårning / Analytics
  • Arbetsflödeshantering
  • Arbetsflödeskonfiguration
  • Arkivering och lagring
  • Automatiserad routing
  • Autosvarare
  • Biljetthantering
  • CMDB
  • CRM
  • Call Center-hantering
  • Call Scripting
  • Chatt och meddelanden
  • Diskussioner / forum
  • Dokumentlagring
  • Dra och släpp
  • E-posthantering
  • Event utlösta åtgärder
  • Feedback-hantering
  • Flera kommunikationskanaler
  • Flera skript
  • Flerkanalig datainsamling
  • Flerspråkig
  • Fulltextsökning
  • För försäkringsindustrin
  • För iPad-enheter
  • Försäljningsrörledning
  • Geotargeting
  • Grupphantering
  • Hantering av negativ feedback
  • Hantering av servicenivåavtal (SLA)
  • Hantering av undersökning / omröstning
  • Hälsopoäng
  • IVR / röstigenkänning
  • Incidentshantering
  • Inkomsthantering
  • Inmatning av telefonnyckel
  • Innehållshantering
  • Inspelning av samtal
  • Instrumentbräda
  • Integration av datatelefoni
  • Integration av sociala medier
  • Interaktionsspårning
  • Kampanjhantering
  • Katalogisering / kategorisering
  • Kommentarer / Anteckningar
  • Kommunikationshantering
  • Konfigurationshantering
  • Kontaktledning
  • Kontoaviseringar
  • Kontohantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Kundchatt i realtid
  • Kunddatabas
  • Kundengagemang
  • Kundhistorik
  • Kundsegmentering
  • Kundtjänst
  • Kundtjänsthantering
  • Kundupplevelseshantering
  • Kunskapsbashantering
  • Kunskapshantering
  • Köhantering
  • Lead-hantering
  • Livechatt
  • Makron / mallade svar
  • Mallhantering
  • Meddelanden i realtid
  • Mobilåtkomst
  • Möteshantering
  • Offline-formulär
  • Ombordstigning
  • On-Demand inspelning
  • Prestandamätningar
  • Prioritering
  • Proaktiv chatt
  • Problemgranskning
  • Problemhantering
  • Problemspårning
  • Rapportering och analys
  • Rapportering och statistik
  • Releasehantering
  • Routing
  • Röstanpassning
  • Röstmeddelande
  • SMS-meddelanden
  • Samarbetsverktyg
  • Samtalsdirigering
  • Samtalsloggning
  • Samtalsövervakning
  • Servicekatalog
  • Självbetjäningsportal
  • Spårning av kundklagomål
  • Spårning av webbplatsbesökare
  • Stöd för biljetthantering
  • Text till tal
  • Textanalys
  • Textredigering
  • Tillgångsspårning
  • Transkript/chatthistorik
  • Tredjepartsintegration
  • Trendanalyser
  • Undersökningar och feedback
  • Uppdragshantering
  • Uppgiftshantering
  • Varningar / Eskalering
  • Varningar / Meddelanden
  • VoIP-koppling
  • Webbaserad implementering
  • Widgets
  • Ändringshantering
  • Överföringar / dirigering
  • Övervakning av klagomål
  • Övervakning av sociala medier
  • Övervakning i realtid

Zendesk Hitta alternativ 2021 - Capterra Sverige

Över 100 000 kunder i mer än 120 länder använder HubSpots prisbelönta programvara för att locka, engagera och glädja sina kunder. Lär dig mer om HubSpot Marketing Hub
Tidio är en kundserviceplattform som gör att du kan erbjuda utmärkt kundtjänst och generera försäljning med livechatt och chattrobotar. Lär dig mer om Tidio
ClickUp vill vara arbetets framtid – en app som ersätter alla andra. ClickUp var en av de snabbast växande produktivitetsapparna 2020. Lär dig mer om ClickUp
Front är den första delade inkorgen som hjälper team att samarbeta kring varje e-postmeddelande med mer transparens, ansvar och effektivitet. Lär dig mer om Front
HubSpot CRM har allt du behöver för att organisera, spåra och bygga bättre relationer med leads och kunder. Lär dig mer om HubSpot CRM
HelpDesk är ett ärendesystem online som har utformats för att förenkla teamarbetet. Erbjud enastående kundtjänst. Enkelt. Lär dig mer om HelpDesk
Help Scout's email management software has the features you need to keep things simple, move fast, and focus on delighting customers.
Leverera ännu snabbare verksamhetskritisk service med incidenthantering. Lär dig mer om Salesforce Service Cloud
Chat tool for connecting with customers through a mobile app or on your website. Supports chat history and performance analytics.
Online ITSM-hjälpdesk med händelse, problem, ändring, publicera och resurshantering, utöver kraftfull automatisering av biljetthantering Lär dig mer om Freshservice
En avancerad lösning som är utformad för effektivt samarbete, kommunikation, sociala nätverk, arbetsflöde och kunskapsförvaltning. Lär dig mer om Bitrix24
A visual collaboration tool that creates a shared perspective for your team on any project in a fun, flexible, and rewarding way.
En uppsättning integrerade affärsappar för CRM, POS, webbplats, e-handel, försäljning, bokföring, lager, HR, projekt och marknadsföring. Lär dig mer om Odoo

Recensioner av Zendesk

Medelpoäng

Totalt
4,4
Enkel användning
4,3
Kundservice
4,2
Funktioner
4,3
Valuta för pengarna
4,1

Recensioner efter företagsstorlek (antal anställda)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Hitta recensioner efter betyg

5
54%
4
34%
3
9%
2
2%
1
1%
Muhammad Daud
Muhammad Daud
IT Manager i Storbritannien
Verifierad LinkedIn-användare
Finansiella tjänster, 11-50 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Övervägda alternativ:

Great platform for support and ticketing

5,0 för 2 månader sedan Nytt

Kommentarer: Overall Zendesk is easy to use, interface and options are quite straight forward, response is quicker and easy to manage the logs/requests/tickets and users

Fördelar:

I have had a good experience of working with Zendesk on daily basis considering the support platform for our internal users. I have liked the way so far how Zendesk generates alerts and how the ticket has managed the platform with ease of completing the task, attaching information, and keeping the log of the users and tickets.

Nackdelar:

Zendesk requires individual licenses for adding new agents though there should be some option to add a team within the same license but rather be limited to 3-5 agents per team under 1 license.

Brandon R
Brandon R
Software Engineer i USA
Verifierad LinkedIn-användare
Trådlös, 501-1 000 anställda
Har använt programvaran för: 1 + år
Recensentens källa

Övervägda alternativ:

Query history management and aggregation by tags (content) can be done easily

4,0 för 3 veckor sedan Nytt

Kommentarer: Customer queries used to be managed in Excel. Still, it was time-consuming to track history and the status of responses could not be managed, resulting in cases where there were omissions in responses. However, with the introduction of Zendesk, it is possible to aggregate by tags and monitor trends easily. Since it is possible to manage match/no match status, there are no match omissions.

Fördelar:

Excellent for query management. When managed as a ticket, there are no omissions and it is difficult to deal with duplicates. difficult to deal with duplicates. If you create a view correctly, you can easily understand the scope of correspondence for each department, and the reporting function is also important, so it is easy to look back.

Nackdelar:

There is a high degree of freedom in customization and several settings, but it is difficult to understand visually and takes time to learn. There is also a query response function, but where is the content of the response saved, where is the draft, etc. are difficult to understand.

Verifierad recensent
Business development department i Vietnam
Verifierad LinkedIn-användare
Datormjukvara, 51-200 anställda
Har använt programvaran för: 1 + år
Recensentens källa

Övervägda alternativ:

Experience after 2 years of useing Zendesk

2,0 för 5 dagar sedan Nytt

Kommentarer: The worst Customer Support!
Their product appears to provide so much, but it's so convoluted that it's nearly impossible for new customers to set up without assistance from the firm. However, whenever we met with someone who managed our account, we expressed our worries about not knowing how to perform certain things. What would be the reactions? "I'll email you Zendesk support articles." Okay, I've been Googling it and plainly it hasn't helped, which is why I'm requesting assistance from a Zendesk representative. We were advised that if we stated that we needed additional assistance, we would have to pay a large sum of money to have a specialized person assist us. We're already paying so much to utilize your platform, which has so many technical issues; at the very least, provide some sort of help.
Needless to say, we left after 2 years of struggling to use their platform. Thanks for never helping.

Fördelar:

Zendesk is a platform for enhancing customer experience, constantly improving customer satisfaction to the next level and leading in Omni-channel solutions in the world.

Nackdelar:

As a client of multiple firms who is frequently compelled to interact with Zendesk, I can only say that my heart sinks when I realize I'm talking with a Zendesk representative rather than an actual staff member. They are really sluggish, they are dealing with numerous people at once and expect you to wait while Zendesk makes money, they don't answer your questions, they don't know their thing, and they are frequently unpleasant. I now buy elsewhere if I see a company using Zendesk and that's what I have to deal with in terms of customer support. If Zendesk is involved, it's simply too unpleasant and time-consuming.

Shayla
Shayla
Human Resources Specialist i USA
Verifierad LinkedIn-användare
Internet, 1 001-5 000 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

We've reduced customer service handling time with Zendesk

4,0 för 2 månader sedan

Kommentarer: Using Zendesk, our customer care representatives are able to obtain the information they need on their own. When I handle the articles, I hear nothing but good things about how this program makes my job easier and more productive. They may use slack to look for answers, and the results will be linked to relevant articles in Zendesk. Zendesk may be easily integrated with other services, such as slack.

Fördelar:

I loved Zendesk because of its features and thorough reports. However, I found it tough to use and far more difficult to produce reports than other CRMs and Helpdesks. Compared to other Helpdesks, the social analytics are similarly low. The Suite's triggers are among my favorites. One of the most important advantages for us is the sheer number of plugins and integrations available.

Nackdelar:

The difficulty of creating dashboards and the amount of time it takes to do so annoy me. Because of this, the dashboard might be a bit confusing at times, with data that are out of sync.

Sans prenom
Ceo i Kamerun
Internet, 2-10 anställda
Har använt programvaran för: 6-12 månader
Recensentens källa

Övervägda alternativ:

Zendesk is the best

4,0 förra månaden Nytt

Kommentarer: Zendesk allowed me to follow the evolution of my business, and to learn how to quickly manage my requests, tickets...

Fördelar:

Zendesk has allowed me to better track customers and analyze performance through insights that allow me to understand what needs to be improved.

Nackdelar:

What I liked least is sometimes not possible to reach them all the time thanks to their telephone assistance. Sometimes impossible to request an email code.