I 18 år har vi hjälpt företag
välja bättre programvara

Vad är Apex Loyalty?

Apex Loyalty är en molnbaserad app för lojalitetsmarknadsföring och incitamentsautomatisering byggd på Salesforce.coms plattform. Med Apex Loyalty kan medelstora och stora företag skapa och upprätthålla kontakt med kanalpartners och B2B-kunder för att öka försäljningen och skapa varumärkesstöd. Det som gör Apex Loyalty annorlunda är dess personliga partnerplattform, spelifieringsverktyg, kund- och kampanjsegmentering, verktyg för sms- och e-postmarknadsföring och inbyggda belöningskatalog.

Vem använder Apex Loyalty?

Målmarknaden består huvudsakligen av tillverkning inom alla industrier samt företag med komplexa fristående kanaler från återförsäljare till distributörer.

Var kan Apex Loyalty användas?

Molnbaserad
På plats

Om leverantören

  • Apex Loyalty
  • Belägen i San Francisco, USA
  • Grundades 2017

Support för Apex Loyalty

  • Telefonsupport

Tillgängliga länder

Afghanistan, Albanien, Algeriet, Andorra, Angola och 154 andra

Språk

arabiska, baskiska, brasiliansk portugisiska, bulgariska, danska och 42 andra

Prissättning av Apex Loyalty

Startpris:

4 990,00 €/månad
  • Ingen gratis provperiod
  • Ingen gratisversion

Apex Loyalty har inte en gratisversion och erbjuder ingen gratis testversion. Apex Loyaltybetald version börjar på 4 990,00 €/månad.

Prisplaner

Om leverantören

  • Apex Loyalty
  • Belägen i San Francisco, USA
  • Grundades 2017

Support för Apex Loyalty

  • Telefonsupport

Tillgängliga länder

Afghanistan, Albanien, Algeriet, Andorra, Angola och 154 andra

Språk

arabiska, baskiska, brasiliansk portugisiska, bulgariska, danska och 42 andra

Apex Loyalty videor och bilder

Apex Loyalty Programvara- 1
Apex Loyalty Programvara- 2
Apex Loyalty Programvara- 3
Apex Loyalty Programvara- 4
Visa 5 till
Apex Loyalty-video
Apex Loyalty Programvara- 1
Apex Loyalty Programvara- 2
Apex Loyalty Programvara- 3
Apex Loyalty Programvara- 4

Funktioner i Apex Loyalty

  • API
  • Aktivitetspanel
  • Anpassningsbar branding
  • Anpassningsbara mallar
  • Arbetsflödeshantering
  • Automatisering av marknadsföring
  • Belöningshantering
  • Betalningsalternativ
  • CRM
  • Dynamisk prissättning
  • E-post marknadsföring
  • E-posthantering
  • Engagemangsspårning
  • Feedback-hantering
  • Flera kommunikationskanaler
  • Flerkanalshantering
  • Flerkanalsmarknadsföring
  • Flerspråkig
  • Försändelsespårning
  • Hantering av möjligheter
  • Hantering av undersökning / omröstning
  • Incitamentshantering
  • Innehållshantering
  • Kampanjanalys
  • Kampanjhantering
  • Kanalanalys
  • Kanalhantering
  • Kommunikationshantering
  • Kundhistorik
  • Kundkonton
  • Kundprofiler
  • Kundsegmentering
  • Kundupplevelseshantering
  • Kyrkohantering
  • Lagerstyrning
  • Lead-hantering
  • Lojalitetsprogram
  • Medlemskapsledning
  • Mobilåtkomst
  • Ombeställning
  • Omvandlingsspårning
  • Online beställning
  • Online betalning
  • Orderhantering
  • Partnerhantering
  • Partnerportal
  • Prestandamätningar
  • Rapportering och analys
  • Rörledningshantering
  • Segmentering
  • Spårning av kundaktivitet
  • Spårning av webbplatsbesökare
  • Third-Party Integrations
  • Varningar / Meddelanden
  • Visuell analys
  • Webbplatsanpassning
  • Åtkomstkontroller / behörigheter

Apex Loyalty Hitta alternativ 2021 - Capterra Sverige

Zoho CRM hjälper säljteam att hantera potentiella kunder, leads och affärer med mer insyn och automation av pipelinen, vilket ökar intäkterna. Lär dig mer om Zoho CRM
EngagePackage är en Dubai-baserad allt-i-ett-plattform för kundengagemang som förbättrar affärstillväxten och maximerar företagets avkastning på investering.
EQUP är en molnbaserad CRM-programvara som hjälper till att automatisera marknadsföring, försäljning och fakturering.
Öka tillväxten med Sales Cloud 360, en förstklassig försäljningslösning som förbättrar representanternas produktivitet på en av världens ledande CRM-plattformar.
NetSuite erbjuder, som världsledande molnbaserad ERP, den insyn och kontroll som krävs för att fatta smarta beslut, snabbt och tryggt. Lär dig mer om NetSuite
En av de ledande plattformerna med lite kod för processhantering och CRM.
Känd som Europas mest flexibla CRM, erbjuder Efficy en helt anpassningsbar lösning för hantering av kundrelationer, vilket ökar de anställdas möjligheter.

Recensioner av Apex Loyalty

Medelpoäng

Totalt
5,0
Enkel användning
5,0
Kundservice
5,0
Funktioner
4,8
Valuta för pengarna
5,0

Recensioner efter företagsstorlek (antal anställda)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Hitta recensioner efter betyg

5
100%
Mirace Eda
Mirace Eda
Commercial Digitalization Manager i USA
Verifierad LinkedIn-användare
Mat och dryck, 10 000+ anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Thank you APEX Team!

5,0 för 2 år sedan

Kommentarer: I have been working with the apex team for 3.5 years. Extremely agile and solution oriented team. Customer experience, loyalty product experiences are extremely good.

Fördelar:

They are very good at Loyalty campaign mechanics, gift catalog management and salesforce platform usage. The customer relations of the APEX team, which is always helpful and solution-oriented, are always dynamic and positive.

Nackdelar:

Communication in development agendas can be complex. In new demands, it is necessary to proceed by simplifying the subject as much as possible.

Ezgi
Project Manager i Turkiet
Har använt programvaran för: 1 + år
Recensentens källa

I believe this is one the most revolutionary channel loyalty software out there!

5,0 för 7 år sedan

Fördelar:

Apex Loyalty does solve most of your pain points such as communicating with your independent channels and collecting insights and turning them into brand advocates. With Apex Loyalty you can also reward your channels for their sales transactions. While doing that, Apex makes it fun for the channels to be engaged in your loyalty program. Apex Loyalty is also very scalable and can be used in any industry from manufacturing to services and FMCG industry.

Nackdelar:

I can only speak about the challenges of starting a successful channel loyalty program mechanics. Figuring out the details of your loyalty program usually takes more time then you would think.

Nisa Nur
Nisa Nur
CRM & Data Analytics Executive i Turkiet
Verifierad LinkedIn-användare
Mat och dryck, 51‒200 anställda
Har använt programvaran för: 6-12 månader
Recensentens källa

Flexible and Easy Tool!

5,0 för 2 år sedan

Fördelar:

They have a very flexible tool and agile team, so it is very easy to work with them. It is very easy to take action and put the solution in place with them.

Nackdelar:

Maybe there could be a hypercare process that we can make some additional developments during first a few months.

Seckin
Customer Management Executive i Schweiz
Tobak, 1 001‒5 000 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Best tool to become loyalty Guru!

5,0 för 7 år sedan

Fördelar:

It has lots of features to manage and engage your customers. Cluster based activities enables you to offer differentiated activities to your customers depending on your needs. User friendly admin panel is one of the key benefits. Seems like developed with lots of learnings; you have what you need to start your CRM without much effort.

Nackdelar:

Surprisingly, there is nothing to complain about the software. All you need is to try and see how useful it is.

Burak
Burak
AP Analyst i Storbritannien
Verifierad LinkedIn-användare
Telekommunikation, 501‒1 000 anställda
Har använt programvaran för: 1-5 månader
Recensentens källa

Rewarding Becomes Easy

5,0 för 4 år sedan

Kommentarer: Customer service is great, helping and solving problems fast.

Fördelar:

Used by such big companies, although can be used by small companies too as it has the easiest way to rewarding employees. Furthermore, not only employees but also partners. Also being cloud based and having an app are the greatest features.

Nackdelar:

Reporting and some templates should have been customizable, or this needs to be given for users in future updates.

Mehmet
Business Analyst i Turkiet
Detaljhandel, 1 001‒5 000 anställda
Har använt programvaran för: 1-5 månader
Recensentens källa

It's the most useful and functioning loyalty software I've ever used. Great features!

5,0 för 7 år sedan

Kommentarer: Continous communication, engagement & improved business relationship with our partners

Fördelar:

- They provide live demos on demand - Flexible gamification options - Segmented content offering - Rewards ready catalogue featuring digital gift cards - Very appealing web portal look & feel - Being able to incentivize Sales activities as well as brand engagement