I 18 år har vi hjälpt företag
välja bättre programvara

Sverige Lokal produkt

Vad är Mediatool?

Allt-i-ett-plattform för medieplanering och marknadsföringsanalys. Mediatool samlar dina planer och data i en centraliserad hubb och med dess molnbaserade verktyg för marknadsföringsplanering får du en tillförlitlig källa för all din medieplanering och marknadsföring. Smarta samarbetsverktyg för mångfacetterade team, sömlös dataintegrering, total budgetkontroll och prestandainformation i realtid för att optimera investeringarna, allt i ett användarvänligt gränssnitt. Spara tid och öka produktiviteten.

Vem använder Mediatool?

Mediatool är en samarbetsprogramvara för medieplanering som skapats för annonsörer och byråer. Använd den för att få en fullständig översikt över alla dina marknadsföringsaktiviteter, kampanjplaner och rapporter på ett ställe.

Var kan Mediatool användas?

Molnbaserad
På plats

Om leverantören

  • Mediatool
  • Belägen i Stockholm, Sverige
  • Grundades 2009

Support för Mediatool

  • Chatt

Tillgängliga länder

Albanien, Andorra, Australien, Belarus, Belgien och 56 andra

Språk

engelska

Prissättning av Mediatool

Startpris:

149,00 €/år
  • Ingen gratis provperiod
  • Ingen gratisversion

Mediatool har inte en gratisversion och erbjuder ingen gratis testversion. Mediatoolbetald version börjar på 149,00 €/år.

Prisplaner

Om leverantören

  • Mediatool
  • Belägen i Stockholm, Sverige
  • Grundades 2009

Support för Mediatool

  • Chatt

Tillgängliga länder

Albanien, Andorra, Australien, Belarus, Belgien och 56 andra

Språk

engelska

Mediatool videor och bilder

Mediatool Programvara- 1
Mediatool Programvara- 2
Mediatool Programvara- 3
Mediatool Programvara- 4
Mediatool Programvara- 5
Visa 6 till
Mediatool-video
Mediatool Programvara- 1
Mediatool Programvara- 2
Mediatool Programvara- 3
Mediatool Programvara- 4
Mediatool Programvara- 5

Funktioner i Mediatool

  • Budget / Prognoser
  • Data Import/Export
  • Engagemangsspårning
  • Flera kampanjer
  • Färdplanering
  • Goal Setting/Tracking
  • Kampanjanalys
  • Kampanjhantering
  • Kampanjplanering
  • Kanalhantering
  • Marknadsföringskalender
  • Mediaplanering
  • Projektledning
  • Samarbetsverktyg
  • Spenderingshantering

Mediatool Hitta alternativ 2021 - Capterra Sverige

Asana är det enklaste sättet att organisera och hantera teamens arbete i stor skala. Se varför Asana utmärker sig på Capterra.
MARMIND® är den enda lösningen för Marketing Resource Management som kombinerar planer, budgetar och resultat i en och samma plattform Lär dig mer om MARMIND
Använd monday.com för att enkelt samla in och bearbeta marknadsföringsanalyser, mäta kampanjresultat och förbättra din marknadsföringsstrategi.
Wrike är en marknadsföringsprogramvara för arbetsledning för företagsteam med korrektur, tidsuppföljning, Gantt-diagram, Kanban-tavlor med mera.
En lösning för hantering av projekt, resurser och arbetsflöden för medelstora till stora (över 50 anställda) team som sysslar med marknadsföring och andra professionella tjänster.
Ett visuellt samarbetsverktyg som på ett roligt, flexibelt och givande sätt ger teamet ett gemensamt perspektiv på projektet.
ClickUp vill vara arbetets framtid – en app som ersätter alla andra. ClickUp var en av de snabbast växande produktivitetsapparna 2020.
EQUP är en molnbaserad CRM-programvara som hjälper till att automatisera marknadsföring, försäljning och fakturering.
Jira är ett av de främsta verktygen för programvaruutveckling som används av agila team. Miljontaltals väljer Jira för att planera och bygga fantastiska produkter. Prova gratis.

Recensioner av Mediatool

Medelpoäng

Totalt
4,7
Enkel användning
4,5
Kundservice
4,9
Funktioner
4,5
Valuta för pengarna
4,8

Recensioner efter företagsstorlek (antal anställda)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Hitta recensioner efter betyg

5
73%
4
27%
Jakub
Jakub
CMO i Tjeckien
Verifierad LinkedIn-användare
Översättning och lokalisering, 2‒10 anställda
Har använt programvaran för: 1-5 månader
Recensentens källa

It is all about perspective. Increase your profitability with Mediatool.

5,0 för 4 år sedan

Kommentarer: A desperate search for an efficient solution to manage media buy activities across a plethora of media outlets was a bit daunting yet mandatory task. It is challenging especially if media buying is not the only work to be done and managed accurately while your team is not corporate sized one. Then I've came across mediatool and reached out to ask for further details.
Mediatool is now a member of my marketing team who works when I sleep or do something else.
The price for a service, compared to time saved, increased planning capability, optimized budget spending due to improved data overview, is a no-brainer argument to choose Mediatool as your media management software. Worth every penny invested. Mediatool buys my time back, helps to improve planning & reporting.
At the end of the day, Mediatool increases profitability of every manhour minute and ad spend ROI.
It would be great to see in the future some other features: - link shortener or at least integration for one of these
- open API with quick access for developers (Mediatool does have an API, but you have to ask for it)
- more integrations of course
- Deeper integrations, such as live overview if ad is actually running and option to pause it, i.e.
- Improved solution for media content delivery (creative per unit)

Fördelar:

- Saving tremendous amounts of time - Saving attention span to focus on strategy - Single source of truth (still work to be done but already wonderful) - Omnichannel data under your fingers - Support, willingness of the whole Mediatool team to help growing companies

Nackdelar:

- Only thing I would appreciate are more self-service best-practice hints and further documentation

Mickelly
Media Strategist i Storbritannien
Spel och casinos, 1 001‒5 000 anställda
Har använt programvaran för: 6-12 månader
Recensentens källa

Great media planning tool

5,0 för 4 år sedan

Kommentarer: So far my experience with Mediatool has been great! It has been easy to push an adoption within Kindred once the new users aknowledge all the benefits they have by using it and how intuitive it is.
The support we receive from the whole Mediatool team is amazing. They are very agile on fixing any bugs that the users may have, are open to improvement suggestions and special functionalities development to meet the needs of the client.

Fördelar:

Mediatool is very intuitive and user friendly, which makes easy to adopt the use. As an admin user, I can tell that is very easy to define a plan structure by using the tags, it gives us flexibility enough to supply the individual needs that each media type demands. The multiple offered functionalities inside of the tool makes it interesting not only for a media planner, but for every user levels. By bringing a calendar view that can be customizable by each user according to information they want to see, customizable dashboards that makes the plans information visual, the detailed plan at sheet view and the delivery plan that may help on the controlling of creative delivery.

Nackdelar:

One point of attenction is for the sheet view, once the entries are included, the data is saved, the user leaves the page and return at some point at the same sheet view, the entries may not be at the same order it was included or appears on different orders for each user. It makes a bit of confusion at a planner/approver side and mainly makes harder to identify what was newly included at the plan, the users can't identify by a row number because it will probably appear at a different position to the other user.

Verifierad recensent
Verifierad LinkedIn-användare
Marknadsföring och reklam, 201‒500 anställda
Har använt programvaran för: 6-12 månader
Recensentens källa

Mediatool Review For Advertising Agency

4,0 för 5 år sedan

Fördelar:

Love how this is a one-stop database for all our media campaigns, where you can access each individual campaign and slice the information however you like, as well as easily export to Excel or Powerpoint.

Nackdelar:

The onboarding process is somewhat lengthy as there are a lot of nuances into building your campaigns within the tool.

Verifierad recensent
Verifierad LinkedIn-användare
Marknadsföring och reklam, 10 000+ anställda
Har använt programvaran för: 1 + år
Recensentens källa

A new level of marketing investment control

5,0 för 5 år sedan

Kommentarer: My overall experience with Mediatool is that it is easy to use and bring great transparency between departments and agencies so everyone knows status and what is going on when. And they have great customer support!!

Fördelar:

I finally have got a great overview of all our media investments and saves a lot of time with automated reports for different people at different departments within our company. Today I can compare planned versus actual costs to easier allocate budgets better. The real-time campaign performance reports are very good to follow up on campaign targets to in time understand how the campaigns are doing.

Nackdelar:

Nothing really, but we want to connect to our internal finance system that we aim todo soon.

Jan
Jan
Head Of Content i Österrike
Verifierad LinkedIn-användare
Fritid, resor och turism, 51‒200 anställda
Har använt programvaran för: 1-5 månader
Recensentens källa

Looking to manage your strategic media planning anytime anywhere? Look no further, I’d say!

5,0 för 7 år sedan

Kommentarer: Although Mediatool works great in terms of planning loads big chunks of advertising campaign media planning, it is even more powerful if you like to manage complex integrated marketing and communication campaigns that need a thoughtful and sophisticated interplay of form, time, and content of your activities. In that way it helps us a lot with our strategic change from a destination marketing organization to a content provider.

Fördelar:

SaaS web-based easy to use intuitiv highly customizable central hub as powerful as to manage big corporations complex media planning. As if this wouldn’t be enough service, support and business development work with you on your solutions that fit your needs.

Nackdelar:

None. Really. Why? Because if a con pops up service, support and business development are eager to find a solution because this true innovation and business development.

Josephine
Josephine
General Manager, Marketing IR & PR i Sverige
Verifierad LinkedIn-användare
Bil, 11‒50 anställda
Har använt programvaran för: 1-5 månader
Recensentens källa

mediatool for start-ups

5,0 för 6 år sedan

Kommentarer: What we appreciate with Mediatool is that we can have 100% visibility of all of our costs related to our marketing efforts, both during set-up and for specific campaigns. We’re also preparing and adding categories such as Stockholm city so that we can easily draw comparisons from when we add new cities in the future. We really just started our campaigns but it’s already been a very helpful tool to work with on a daily basis!

Fördelar:

I really appreciate that mediatool is in close relation with me as a user, they've helped me a lot to get started and I feel that I can always shoot an email or call someone if I have a request.

Nackdelar:

I would have prefered to have different media types for different campaign but it's a nice to have, not mandatory.

Alexandra
Project Manager i Sverige
Marknadsföring och reklam, 201‒500 anställda
Har använt programvaran för: 6-12 månader
Recensentens källa

Media agency Project Manager

4,0 för 6 år sedan

Kommentarer: Love it!

Fördelar:

What I like the most is the overview and the ability to filter on whatever I want. That saves me a lot of time!

Nackdelar:

That whenever a plan is approved it can again get set into status as working, I understand that this feature has to be there, but it would be great if one could lock a campaign?

Patric
IT Architect i Sverige
Informationsteknologi och tjänster, 10 000+ anställda
Har använt programvaran för: Gratis provperiod
Recensentens källa

Great planning tool

5,0 för 4 år sedan

Kommentarer: We use Mediatool across several markets and is a great tool for planning and follow up on actual media performance. Both for me to report back to global team and for easier executing local marketing campaigns.

Fördelar:

Really good for comparing planned vs actuals and to generate tracking codes/campaign names for better campaign performance follow up.

Nackdelar:

Mediatool have many of the important ad platform integrations but I am missing Apple integration for getting app installs in.

Kate
VP Media South Africa i Sydafrika
Onlinemedier, 51‒200 anställda
Har använt programvaran för: 6-12 månader
Recensentens källa

Helping fast track our DBT

4,0 för 4 år sedan

Kommentarer: Overall we have been very happy with Mediatool and we are excited to broaden our use of the application.

Fördelar:

Consolidating our work in once place has made finding schedules much easier. Our clients love how flexible the reporting is and the team is enjoying the collaborative nature of the application.

Nackdelar:

It can be a little ridged in how calculations work.

Philip
Digital Art Director i Sverige
Hemelektronik, 11‒50 anställda
Har använt programvaran för: 6-12 månader
Recensentens källa

User-friendly with great potential

5,0 för 4 år sedan

Fördelar:

The software is very user-friendly and gives me a great overview of what's going on in my organisation.

Nackdelar:

I would want to see some more integrations in order to cover the full scope of my organisation's needs. But I know it is on the way, so I'm patiently awaiting!

Sebastian
VP Marketing i Tyskland
Försäkring, 11‒50 anställda
Har använt programvaran för: Gratis provperiod
Recensentens källa

One and only media management tool

5,0 för 6 år sedan

Kommentarer: Overall great tool to organize media buying.

Fördelar:

I've been looking for media buying tools for some time and then found Mediatool. It's a great software product, that allows to manage your media budget within your agency or a company. We used it for our startup and loved it, since it ensures that campaigns get approved and signed by management before being rolled out.

Nackdelar:

The integration with analytics products didn't seem to be too sophisticated. When tracking campaign events or ROI it seemed like the tool still needs someone manually adding most of the data sources instead of the data being pulled in via API.