Vi har hjälpt svenska företag
att välja bättre programvara i 15 år

Vad är Zoho CRM?

Zoho CRM ger SMBs och företag med en 360-graderslösning för hantering av kundrelationslivscykeln. Viktiga funktioner omfattar kontakthantering, säljkanaler, pipelinehantering, arbetsflödesautomatisering, AI-driven samtalsassistent, uppgiftshantering, hantering av marknadsföringskampanjer, försäljningsprognoser, kundsupport och service, lagerhantering, rapportering och analys samt sömlös integrering med över 500 populära affärsappar i ett enda affärssystem.

Vem använder Zoho CRM?

Zoho CRM kan användas av små, medelstora och stora företag. Du kan till och med bygga din egen version av Zoho CRM. Sälj smartare och snabbare med Zoho CRM.

Var kan Zoho CRM användas?

Molnbaserad
På plats

Om leverantören

  • Zoho
  • Grundades 1996

Support för Zoho CRM

  • Telefonsupport
  • 24/7 (Live-support)
  • Chatt

Tillgängliga länder

Armenien, Australien, Bahrain, Bangladesh, Belarus och 54 andra

Språk

arabiska, brasiliansk portugisiska, bulgariska, danska, engelska och 22 andra

Prissättning av Zoho CRM

Startpris:

20,00 US$/månad
  • Erbjuder en gratis provperiod
  • Erbjuder en gratisversion

Zoho CRM har en gratisversion och erbjuder en gratis testversion. Zoho CRMbetald version börjar på 20,00 US$/månad.

Prisplaner få en gratis provperiod

Om leverantören

  • Zoho
  • Grundades 1996

Support för Zoho CRM

  • Telefonsupport
  • 24/7 (Live-support)
  • Chatt

Tillgängliga länder

Armenien, Australien, Bahrain, Bangladesh, Belarus och 54 andra

Språk

arabiska, brasiliansk portugisiska, bulgariska, danska, engelska och 22 andra

Zoho CRM videor och bilder

Zoho CRM Programvara- 1
Zoho CRM Programvara- 2
Zoho CRM Programvara- 3
Zoho CRM Programvara- 4
Zoho CRM Programvara- 5
Visa 6 till
Zoho CRM-video
Zoho CRM Programvara- 1
Zoho CRM Programvara- 2
Zoho CRM Programvara- 3
Zoho CRM Programvara- 4
Zoho CRM Programvara- 5

Funktioner i Zoho CRM

  • AI / maskininlärning
  • Aktivitetspanel
  • Aktivitetsspårning
  • Anpassningsbar branding
  • Anpassningsbara fält
  • Anpassningsbara mallar
  • Anpassningsbara rapporter
  • Arbetsflödeshantering
  • Arbetsflödeskonfiguration
  • Automatisering av affärsprocesser
  • Automatisering av marknadsföring
  • Belöningshantering
  • CRM
  • Chatt och meddelanden
  • Citat / uppskattningar
  • Data Import/Export
  • Datavisualisering
  • Dokumenthantering
  • Dokumentlagring
  • Dra och släpp
  • Droppkampanjer
  • E-post marknadsföring
  • E-posthantering
  • E-postmallar
  • Engagemangsspårning
  • Feedback-hantering
  • Flera kommunikationskanaler
  • Flerkanalig datainsamling
  • Flerkanalsmarknadsföring
  • Flerspråkig
  • För finansinstitut
  • För försäkringsindustrin
  • För säljteam / organisationer
  • Försäljningsgodkännande
  • Försäljningsplanering
  • Försäljningsprognoser
  • Försäljningsrapporter
  • Försäljningsrörledning
  • Givarhantering
  • Hantering av möjligheter
  • Hantering av negativ feedback
  • Hantering av säljaktivitet
  • Hantering av undersökning / omröstning
  • Incitamentshantering
  • Innehållshantering
  • Instrumentbräda
  • Integration av sociala medier
  • Integreringar med tredjepart
  • Interaktionsspårning
  • Kalender / Påminnelsessystem
  • Kalenderhantering
  • Kampanjanalys
  • Kampanjhantering
  • Kanalhantering
  • Kommentarer / Anteckningar
  • Kommunikationshantering
  • Kontaktdatabas
  • Kontaktledning
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Kunddatabas
  • Kundhantering
  • Kundhistorik
  • Kundspårning
  • Kundupplevelseshantering
  • Kvotplanering
  • Landningssida /Webbformulär
  • Lead-distribution
  • Lead-hantering
  • Lead-kvalificering
  • Lead-segmentering
  • Lead-upptagning
  • Lead-vårdande
  • Livechatt
  • Lojalitetsprogram
  • Mallhantering
  • Matchning av klient / fastighet
  • Mobilåtkomst
  • Målsättning/uppföljning
  • Mötehantering
  • Möteshantering
  • Omvandlingsspårning
  • Prediktiv analys
  • Prestandamätningar
  • Prestationshantering
  • Prioritering
  • Prognoser
  • Projektledning
  • Påminnelser
  • ROI-spårning
  • Rapportering och analys
  • Rapportering och statistik
  • Real-Time Data
  • Referrarspårning
  • Rollbaserade behörigheter
  • Rörledningshantering
  • Samarbetsverktyg
  • Schemaläggning
  • Schemaläggning av möten
  • Segmentering
  • Självbetjäningsportal
  • Skapa leads
  • Social marknadsföring
  • Spårning av kundaktivitet
  • Spårning av webbplatsbesökare
  • Sök / filtrera
  • Territoriumhantering
  • Textanalys
  • Tredjepartsintegration
  • Undersökningar och feedback
  • Uppgiftshantering
  • Utbildningshantering
  • Varningar / Meddelanden
  • Visuell analys
  • Åtkomstkontroller / behörigheter
  • Övervakning av sociala medier

Zoho CRM Hitta alternativ 2021 - Capterra Sverige

Öka tillväxten med Sales Cloud 360, en förstklassig försäljningslösning som förbättrar representanternas produktivitet på en av världens ledande CRM-plattformar. Lär dig mer om Salesforce Sales Cloud
Odoo CRM gör det möjligt för säljteam att hålla reda på sina bästa leads och möjligheter. Odoo CRM är helt integrerat med andra Odoo-appar.
Asana är det enklaste sättet att organisera och hantera teamens arbete i stor skala. Se varför Asana utmärker sig på Capterra. Lär dig mer om Asana
Zendesk Sell är en säljinriktad CRM-programvara som hjälper dig att slutföra fler affärer.
ActiveCampaign CRM hjälper dig att sälja mer på kortare tid genom att kombinera automatiserad leadprioritering, uppgiftsskapande och kontakthantering.
Öka kontrollen över dina små eller medelstora företag med SAP Business one - en programvara som är utformad för att växa med dig.
Över 100 000 kunder i mer än 120 länder använder HubSpots prisbelönta programvara för att locka, engagera och glädja sina kunder. Lär dig mer om HubSpot Marketing Hub
Pipedrive är ett lättimplementerat CRM-programvaruverktyg som hjälper dig att fokusera på de aktiviteter som ökar antalet slutförda affärer. Lär dig mer om Pipedrive
Leverera ännu snabbare verksamhetskritisk service med incidenthantering.

Recensioner av Zoho CRM

Medelpoäng

Totalt
4,3
Enkel användning
4,1
Kundservice
4,1
Funktioner
4,3
Valuta för pengarna
4,3

Recensioner efter företagsstorlek (antal anställda)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Hitta recensioner efter betyg

5
51%
4
34%
3
11%
2
3%
1
1%
Christopher
Christopher
Owner i USA
Verifierad LinkedIn-användare
Konsumtionsvaror, Egenföretagare
Har använt programvaran för: 6-12 månader
Recensentens källa

Customize Your Experience

5,0 förra månaden Nytt

Kommentarer: Overall I would rate the Zoho a 4.5/5 stars. Other than the visual appearance I'm all in!

Fördelar:

What I like the most about Zoho is the customization available to completely make it your own. You have TONS of different Zoho Apps and Services you can integrate into your Zoho Dashboard that cover almost anything you can think of business related across all different departments. The part that I liked best is how Zoho is extremely user friendly and it's base functions can serve all your needs, but for those more advanced CRM fanatics Zoho really does pack a punch with extremely advanced features available to truly make it your own!

Nackdelar:

The biggest thing I don't like about Zoho is the visual appearance of the users interface. In my option it looks very outdated which gives the appearance initially that it is not capable of much. I think it is something that definitely needs an upgrade.

Charleotte
Senior HR Manager i USA
Informationsteknologi och tjänster, 1 001‒5 000 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

The Bonfire Deal Breaker in Customer Relationship Management

5,0 för 2 veckor sedan Nytt

Fördelar:

It has a very easy to use interface. The customer service is good. It is very affordable to us. We have been able to streamline our relationship with our customers.

Nackdelar:

We have No dislikes up to this point of using the tool.

Verifierad recensent
Verifierad LinkedIn-användare
Informationsteknologi och tjänster, 11‒50 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

A good CRM at a good price for midsize organizations

3,0 för 2 månader sedan Nytt

Kommentarer: It was the first CRM we chose as a team for its integrations and price, and it haven't let us down. We've been with Zoho for 3 years now, and it has done its job very well. However, as we grow we fell we need more features that Zoho doesn't bring... but it's great for starters

Fördelar:

I like the integration with the Zoho ecosystem Its price is more accessible than other options Bulk uploading and downloading works well Customer service is exceptional

Nackdelar:

Some email marketing automations fail us. We have struggled to get certain dashboards to have the right data (in meetings agendas for example)

Delilah
Operations Management i Kanada
Sjukhus och hälsovård, 2‒10 anställda
Har använt programvaran för: 1-5 månader
Recensentens källa

ZOHO CRM works well enough

4,0 för 3 månader sedan

Kommentarer: Generally quite good within the realm of what is already established in the system and can often help with custom code functions for features that aren't readily available. Implementation was mostly left up to us with support when asked for. Other companies we looked at would have done the implementation for us, which, if you have the budget, will definitely help speed up and streamline your process.

Fördelar:

Aesthetic and general ease of use. Workflows are generally easy to implement. Most of my staff seems to have gotten the hang of things pretty quickly. HIPAA compliance was a must for my small medical business, and ZOHO CRM was able to provide.

Nackdelar:

Missing some key features - or example, tasking a group rather than an individual, seems to be a feature that many people have been asking for, for a long time (several years), but has yet to be developed. Another example, the Deal Kanban View is nice, but if you want to see only one pipeline (regularly, set as your default), this isn't possible. You have to select that pipeline manually every time you go into the deals view.

LUSAVA
ASSISTANT RESEARCHER i Kenya
E-lärande, 501‒1 000 anställda
Har använt programvaran för: 1 + år
Recensentens källa

Unlock Your Business Potential : Zoho CRM - Your Solution to Success

4,0 förra månaden Nytt

Kommentarer: As a Zoho CRM user, it has been critical in our business for it involves a seamless workflow from onboarding to ongoing usage, supported by customization options,data management tools,sales and marketing features,reporting capabilities,collaboration tools,and ongoing support and training resources.

Fördelar:

Comprehensive functionality and User -friendly interface.

Nackdelar:

Complexity of initial setup of Zoho CRM where business processes are highly specialized.