Vi har hjälpt svenska företag
att välja bättre programvara i 15 år

Vad är Zoho CRM?

Zoho CRM ger små och stora organisationer en komplett lösning för hantering av kundrelationslivscykeln. En företagsomfattande lösning för försäljning, marknadsföring, kundtjänst och service samt lagerhantering i ett enda affärssystem.

Vem använder Zoho CRM?

Zoho CRM kan användas av små, medelstora och stora företag. Du kan till och med bygga din egen version av Zoho CRM. Sälj smartare och snabbare med Zoho CRM.

Var kan Zoho CRM användas?

Molnbaserad
På plats

Om leverantören

  • Zoho
  • Grundades 1996

Support för Zoho CRM

  • Telefonsupport
  • 24/7 (Live-support)
  • Chatt

Tillgängliga länder

Armenien, Australien, Bahrain, Bangladesh, Belgien och 54 andra

Språk

arabiska, brasiliansk portugisiska, bulgariska, danska, engelska och 22 andra

Prissättning av Zoho CRM

Startpris:

20,00 US$/månad
  • Erbjuder en gratis provperiod
  • Erbjuder en gratisversion

Zoho CRM har en gratisversion och erbjuder en gratis testversion. Zoho CRMbetald version börjar på 20,00 US$/månad.

Om leverantören

  • Zoho
  • Grundades 1996

Support för Zoho CRM

  • Telefonsupport
  • 24/7 (Live-support)
  • Chatt

Tillgängliga länder

Armenien, Australien, Bahrain, Bangladesh, Belgien och 54 andra

Språk

arabiska, brasiliansk portugisiska, bulgariska, danska, engelska och 22 andra

Zoho CRM videor och bilder

Zoho CRM Programvara- 1
Zoho CRM Programvara- 2
Zoho CRM Programvara- 3
Zoho CRM Programvara- 4
Zoho CRM Programvara- 5
Visa 6 till
Zoho CRM-video
Zoho CRM Programvara- 1
Zoho CRM Programvara- 2
Zoho CRM Programvara- 3
Zoho CRM Programvara- 4
Zoho CRM Programvara- 5

Funktioner i Zoho CRM

  • AI / maskininlärning
  • Aktivitetspanel
  • Aktivitetsspårning
  • Analys av försäljningstrend
  • Anpassningsbar branding
  • Anpassningsbara fält
  • Anpassningsbara mallar
  • Anpassningsbara rapporter
  • Användarhantering
  • Arbetsflödeshantering
  • Automatiserad routing
  • Automatisering av marknadsföring
  • Belöningshantering
  • CRM
  • Chatt och meddelanden
  • Citat / uppskattningar
  • Data Import/Export
  • Datavisualisering
  • Dokumenthantering
  • Dokumentlagring
  • Dra och släpp
  • Droppkampanjer
  • E-post marknadsföring
  • E-posthantering
  • E-postmallar
  • Engagemangsspårning
  • Feedback-hantering
  • Flera kommunikationskanaler
  • Flerkanalig datainsamling
  • Flerkanalsmarknadsföring
  • Flerspråkig
  • För AEC-industrin
  • För Mac-enheter
  • För fastigheter
  • För finansinstitut
  • För försäkringsindustrin
  • För iPad-enheter
  • För ideella organisationer
  • För nystartade företag
  • För små företag
  • För säljteam / organisationer
  • Försäljningsgodkännande
  • Försäljningsplanering
  • Försäljningsrapporter
  • Försäljningsrörledning
  • Givarhantering
  • Hantering av möjligheter
  • Hantering av negativ feedback
  • Hantering av servicenivåavtal (SLA)
  • Hantering av säljaktivitet
  • Hantering av undersökning / omröstning
  • Incitamentshantering
  • Innehållsbibliotek
  • Innehållshantering
  • Innehållsleverans
  • Instrumentbräda
  • Integration av sociala medier
  • Interaktionsspårning
  • Kalender / Påminnelsessystem
  • Kalenderhantering
  • Kampanjanalys
  • Kampanjhantering
  • Kanalhantering
  • Katalogisering / kategorisering
  • Kommentarer / Anteckningar
  • Kommunikationshantering
  • Kontaktdatabas
  • Kontaktledning
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Kunddatabas
  • Kundengagemang
  • Kunders sociala profiler
  • Kundhantering
  • Kundhistorik
  • Kundsegmentering
  • Kundspårning
  • Kundupplevelseshantering
  • Kvotplanering
  • Landningssida /Webbformulär
  • Lead-distribution
  • Lead-hantering
  • Lead-kvalificering
  • Lead-segmentering
  • Lead-upptagning
  • Lead-vårdande
  • Livechatt
  • Lojalitetsprogram
  • Mallhantering
  • Matchning av klient / fastighet
  • Mobilåtkomst
  • Mötehantering
  • Möteshantering
  • Omvandlingsspårning
  • Prediktiv analys
  • Prestandamätningar
  • Prestationshantering
  • Prioritering
  • Prognoser
  • Projektledning
  • Prospekteringsverktyg
  • Påminnelser
  • ROI-spårning
  • Rapportering och analys
  • Rapportering och statistik
  • Realtidsdata
  • Referrarspårning
  • Rollbaserade behörigheter
  • Rörledningshantering
  • Samarbetsverktyg
  • Schemaläggning
  • Schemaläggning av möten
  • Segmentering
  • Självbetjäningsportal
  • Skapa leads
  • Social marknadsföring
  • Spårning av kundaktivitet
  • Spårning av webbplatsbesökare
  • Sök / filtrera
  • Territoriumhantering
  • Textanalys
  • Tredjepartsintegration
  • Undersökningar och feedback
  • Uppgiftshantering
  • Utbildningshantering
  • Varningar / Meddelanden
  • Visuell analys
  • Webbaserad implementering
  • Widgets
  • Åtkomstkontroller / behörigheter
  • Övervakning av sociala medier

Zoho CRM Hitta alternativ 2021 - Capterra Sverige

Basecamp, som är betrott av miljontals användare, tillhandahåller allt du behöver för att få jobbet gjort på ett och samma ställe.
Zendesk erbjuder en riktigt bra kundservicelösning.
monday.com är ett molnbaserat arbetsoperativsystem där team sköter sina projekt och sitt dagliga arbete, oavsett om de är på kontoret, hemma eller på språng. Lär dig mer om monday.com
Bygg upp kundrelationer för livet med digital marknadsföring som placerar data först. Lär dig mer om Salesforce Marketing Cloud
Över 100 000 kunder i mer än 120 länder använder HubSpots prisbelönta programvara för att locka, engagera och glädja sina kunder. Lär dig mer om HubSpot Marketing Hub
Över 100 000 kunder i 170 länder använder ActiveCampaign för att automatisera sin marknadsföring, från kontakthantering till e-postanpassning.
HubSpot CRM har allt du behöver för att organisera, spåra och bygga bättre relationer med leads och kunder. Lär dig mer om HubSpot CRM
Pipedrive är ett lättimplementerat CRM-programvaruverktyg som hjälper dig att fokusera på de aktiviteter som ökar antalet slutförda affärer. Lär dig mer om Pipedrive
Öka tillväxten med Sales Cloud 360, en förstklassig försäljningslösning som förbättrar representanternas produktivitet på en av världens ledande CRM-plattformar. Lär dig mer om Salesforce Sales Cloud

Recensioner av Zoho CRM

Medelpoäng

Totalt
4,3
Enkel användning
4,1
Kundservice
4,1
Funktioner
4,3
Valuta för pengarna
4,3

Recensioner efter företagsstorlek (antal anställda)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Hitta recensioner efter betyg

5
50%
4
34%
3
12%
2
3%
1
1%
Ross
Ross
General Manager i Storbritannien
Verifierad LinkedIn-användare
Evenemangstjänster, 11‒50 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Solid platform for small business

5,0 för 3 veckor sedan Nytt

Kommentarer: Really positive. Good customer service and a great price.

Fördelar:

We used zoho one that allowed us tl take advantage of the full zoho suite of products for a great per user price

Nackdelar:

Reporting in zoho crm was a bit limited for deep analysis of data

Verifierad recensent
Verifierad LinkedIn-användare
Transport / lastbil / järnväg, 2‒10 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Effective CRM System

5,0 förra månaden Nytt

Kommentarer: Very positive! It is much more simple and better designed than some CRMs I have used varying from cheap ones up to higher end custom ones. It offers all the usual functionality and the navigation is simple.

Fördelar:

Very easy to use compared to other systems I have tried! Easy to integrate, mass update records, export information and access via app.

Nackdelar:

Would prefer stronger integration with Zoho Sites and Bookings to add more functionality in automation but this likely could have been achieved with more technical knowledge.

Övervägda alternativ: Salesforce Sales Cloud och HubSpot CRM

Anledningar att välja Zoho CRM: Have used Hubspot, Sage and Salesforce among others historically and Zoho provides a more mid market option between these three. It is simple, reliable and has good features for its price range.

Tidigare programvara: Salesforce Sales Cloud och HubSpot CRM

Anledningar att byta till Zoho CRM: Zoho CRM was part of Zoho One package so offered good value for money with features that integrated with other Zoho software that we use. The support is also great with Zoho, I can message and receive a response back fairly quickly.

Nikita
Nikita
Marketing Manager CRM i Tyskland
Verifierad LinkedIn-användare
Maskineri, 11‒50 anställda
Har använt programvaran för: 1 + år
Recensentens källa

Versatile but Tricky CRM

3,0 för 2 månader sedan Nytt

Kommentarer: It solves CRM question in our business but it requires maintenance and internal efforts to keep up and improve.

Fördelar:

That you can really build a lot and customize it to your business needs.

Nackdelar:

That there are hidden bugs, things happening which documentation says should not happen. Support takes forever to reply and pushes you towards Zoho experts. In many cases our Zoho experts ended up contacting Zoho about bugs but got their replies quickier.

Övervägda alternativ: Salesforce Sales Cloud och HubSpot CRM

Eddy
Supervisor i Dominikanska republiken
Finansiella tjänster, 11‒50 anställda
Har använt programvaran för: 6-12 månader
Recensentens källa

One of the top CRM solutions

4,0 för 2 månader sedan

Kommentarer: 100% Satisfied with the product, support, updates, and price.

Fördelar:

The value for money is excellent compared to other tools in the sector. Also, the capability to create custom functions and integrate with proprietary and non-proprietary solutions is very useful.The user interface is very intuitive and clear. The customization process is very simple, most modules do not require customization because the preset data responds to general needs.Also, you can create a custom module to capture specific data, this can be related to the base modules, making all your data linkable.

Nackdelar:

Documentation can be outdated, but customer support has a lot of knowledge.

Övervägda alternativ: Salesforce Sales Cloud

Anledningar att välja Zoho CRM: Simplify operations and adopt new personnel without needing existing training

Anledningar att byta till Zoho CRM: Price and features

Kerry
Operations Coordinator i Turkiet
Möbler, 51‒200 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Zoho CRM helped us greatly expand our sales capabilities

5,0 förra månaden Nytt

Kommentarer: Zoho CRM has had a major positive effect on expanding our sales operations. With it, we've saved a ton of working hours by automating our repetitive and time consuming tasks. It's also helped us provide a better service by setting up emails to be sent at certain times, or to send emails when our sales people couldn't get to it by a certain time. All in all, it's been an absolute treat for our operations

Fördelar:

I love the automation aspect of it. We've probably saved two or three people's worth of working hours by automating a lot of our sales processes. We have workflows to send sales emails, run campaigns, set reminders, you name it. It's made everything much more systemitized.

Nackdelar:

The set up process is far from easy. It took us around a couple months to integrate it with everything else, set up custom properties, and educate everyone on using it confidently.

Övervägda alternativ: Pipedrive, Salesforce Sales Cloud och HubSpot Sales Hub

Anledningar att byta till Zoho CRM: We didn't need a huge enterprise-level for the scale of our current operations and Zoho looked more than capable for a much more reasonable price.