Vi har hjälpt svenska företag
att välja bättre programvara i 15 år

Vad är monday.com?

monday.com är ett molnbaserat operativsystem där team skapar arbetsflödesappar på några minuter för att köra sina processer, projekt och sitt dagliga arbete.
Teamen formar arbetsflöden och projekt, kodlösa, med en anpassningsbar plattform som automatiserar manuellt arbete och ansluter team till en digital arbetsplats.
Plattformsfunktionerna omfattar: anpassningsbara arbetsflödesmallar, tidsuppföljning, automatisering, datapaneler och integreringar med populära verktyg.
Mer än 100 000 företag runt om i världen förlitar sig på monday.com.

Vem använder monday.com?

Många olika team – stora, små, tvärfunktionella – i många olika branscher världen över. Dess intuitiva gränssnitt och anpassningsmöjligheter gör den lämplig för alla projekt och verksamheter.

Var kan monday.com användas?

Molnbaserad
På plats

Om leverantören

  • monday.com
  • Belägen i Tel Aviv, Israel
  • Grundades 2014

Support för monday.com

  • Telefonsupport
  • 24/7 (Live-support)
  • Chatt

Tillgängliga länder

Argentina, Australien, Belgien, Brasilien, Chile och 37 andra

Språk

engelska, franska, italienska, japanska, koreanska och 7 andra

Prissättning av monday.com

Startpris:

8,00 US$/månad
  • Erbjuder en gratis provperiod
  • Erbjuder en gratisversion

monday.com har en gratisversion och erbjuder en gratis testversion. monday.combetald version börjar på 8,00 US$/månad.

Prisplaner få en gratis provperiod

Om leverantören

  • monday.com
  • Belägen i Tel Aviv, Israel
  • Grundades 2014

Support för monday.com

  • Telefonsupport
  • 24/7 (Live-support)
  • Chatt

Tillgängliga länder

Argentina, Australien, Belgien, Brasilien, Chile och 37 andra

Språk

engelska, franska, italienska, japanska, koreanska och 7 andra

monday.com videor och bilder

monday.com Programvara- 1
monday.com Programvara- 2
monday.com Programvara- 3
monday.com Programvara- 4
monday.com Programvara- 5
Visa 6 till
monday.com-video
monday.com Programvara- 1
monday.com Programvara- 2
monday.com Programvara- 3
monday.com Programvara- 4
monday.com Programvara- 5

Funktioner i monday.com

  • 360 graders återkoppling
  • @nämnanden
  • API
  • Agila metoder
  • Aktivitetspanel
  • Aktivitetsplanering
  • Aktivitetsspårning
  • Anpassning
  • Anpassningsbar branding
  • Anpassningsbar instrumentpanel
  • Anpassningsbara formulär
  • Anpassningsbara fält
  • Anpassningsbara mallar
  • Anpassningsbara rapporter
  • Anställdas databas
  • Anställdsprofiler
  • Anteckningar
  • Anteckningshantering
  • Användarhantering
  • Användningsrapportering
  • Applikationshantering
  • Arbetsflödeshantering
  • Arbetsflödeskonfiguration
  • Arkivering och lagring
  • Artikelhantering
  • Att-göra-lista
  • Automatiserad schemaläggning
  • Automatisering av affärsprocesser
  • Automatisering av marknadsföring
  • Automatisk tidtagning
  • Beroende spårning
  • Beställning av restorder
  • Bilder från anställda
  • Brainstorming
  • Brand Guidelines
  • Budget / Prognoser
  • Budgethantering
  • Budgetuppföljning
  • Budhantering
  • CRM
  • Chatt och meddelanden
  • Citat / uppskattningar
  • Data Import/Export
  • Datakontakter
  • Datavisualisering
  • Delhantering
  • Deltagarhantering
  • Diagram
  • Digital tillgångshantering
  • Diskussioner/forum
  • Display Ad Management
  • Dokumentgranskning
  • Dokumenthantering
  • Dokumentklassificering
  • Dokumentlagring
  • Dra och släpp
  • E-post marknadsföring
  • E-posthantering
  • Efterlevnadskontroll
  • Eftersläpningshantering
  • Elektroniska formulär
  • Engagemangsspårning
  • Enkel inloggning
  • Entreprenaddatabas
  • Entreprenörshantering
  • Ersättningshantering
  • Event utlösta åtgärder
  • Eventhantering
  • Fakturering
  • Fastighetsdatabas
  • Fastighetsförvaltning
  • Feedback-hantering
  • Fildelning
  • Filhantering
  • Fillagring
  • Filöverföring
  • Finanshantering
  • Fjärrstöd
  • Fjärråtkomst / kontroll
  • Flera kampanjer
  • Flera kommunikationskanaler
  • Flera platser
  • Flerkanalig datainsamling
  • Flerkanalshantering
  • Flerkanalskampanjer
  • Flerkanalstilldelning
  • Flerspråkig
  • Formulärhantering
  • Formulärsautomation
  • Fraktledning
  • Fulltextsökning
  • Funktioner / Beräkningar
  • Färdplanering
  • Färgkoder / Ikoner
  • För AEC-industrin
  • För PPC-kampanjer
  • För fastighetsförmedlingar
  • För ideella organisationer
  • Förebyggande underhåll
  • Försäkringshantering
  • Försäljarstyrelse
  • Försäljningsorder
  • Försäljningsrörledning
  • Försändelsespårning
  • Förutsägbart underhåll
  • Förvaltning av anläggningstillgångar
  • Förvaltningsskatter
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Garantispårning
  • Godkännande arbetsflöde
  • Gästupplevelseshantering
  • HR-ledning
  • Hantera arbetsflöde för orientering
  • Hantering av flera konton
  • Hantering av leveranskedja
  • Hantering av prestationsutvärdering
  • Hantering av reception
  • Hantering av tillgångens livscykel
  • Historisk rapportering
  • Hushållning
  • IT-kapitalförvaltning
  • IT-tillgångsspårning
  • Idé
  • Idéhantering
  • Implementeringshantering
  • Importera uppgifter
  • Ingen kod
  • Inköpsorderhantering
  • Inläggsplanering
  • Innehållsbibliotek
  • Innehållshantering
  • Innovationshantering
  • Inspektionshantering
  • Instrumentbräda
  • Integration av sociala medier
  • Integrationshantering
  • Integrerad affärsdrift
  • Interaktionsspårning
  • Iterationshantering
  • Jobbplanering
  • KPI-övervakning
  • Kalender / Påminnelsessystem
  • Kalenderhantering
  • Kalendersynkronisering
  • Kampanjanalys
  • Kampanjhantering
  • Kampanjplanering
  • Kampanjspårning
  • Kanalhantering
  • Kanban- styrelse
  • Kandidatprofiler
  • Kandidatspårning
  • Kapacitetshantering
  • Kapacitetsplanering
  • Katalogisering / kategorisering
  • Klientportal
  • Kommentarer / Anteckningar
  • Kommissionens ledning
  • Kommunikationshantering
  • Kompensationshantering
  • Kompetensspårning
  • Konfigurerbart arbetsflöde
  • Konkurrensanalys
  • Konsthantering
  • Kontaktdatabas
  • Kontaktledning
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Konvertering via e-post till uppgift
  • Kostnad-till-slutförande spårning
  • Kostnadsberäkning
  • Kostnadsspårning
  • Kravshantering
  • Kunddatabas
  • Kundhantering
  • Kundsegmentering
  • Kunskapsbashantering
  • Kunskapshantering
  • Kvalifikationsspårning
  • Kvalitetskontroll
  • Lagerhantering
  • Lageroptimering
  • Lagerspårning
  • Landningssida /Webbformulär
  • Lead-hantering
  • Lead-kvalificering
  • Lead-upptagning
  • Leasinghantering
  • Leverantörshantering
  • Listhantering
  • Lönhantering
  • Mallar
  • Mallhantering
  • Marknadsföringskalender
  • Materialbehovsplanering
  • Medarbetarkatalog
  • Meddelanden
  • Meddelanden i realtid
  • Mediabibliotek
  • Mediaplanering
  • Metadatahantering
  • Mobil tidsspårning
  • Mobilappar
  • Mobilåtkomst
  • Multi-Touch-tillskrivning
  • Märkning
  • Märkning av uppgift
  • Målgruppsinriktning
  • Målsättning/uppföljning
  • Mötehantering
  • Mötesanteckningar
  • Närvarohantering
  • Ombordstigning
  • Ombordstigning av anställda
  • Omröstningar / Röstning
  • Online Time Tracking Software
  • Orderhantering
  • Orderläggning
  • Personalhantering
  • Personalkalender
  • Portföljhantering
  • Poängkort
  • Presentationsverktyg
  • Prestandamätningar
  • Prestationshantering
  • Prioritering
  • Prishantering
  • Problemgranskning
  • Problemspårning
  • Procent-fullständig spårning
  • Process / arbetsflödesautomatisering
  • Processmodellering och design
  • Produktidentifikation
  • Produktkartläggning
  • Produktlivscykelhantering
  • Prognoser
  • Projektledning
  • Projektplanering
  • Projektplanering / schemaläggning
  • Projektspårning
  • Publicering / delning
  • Påminnelser
  • RFI och inlämningar
  • ROI-spårning
  • Rapportering / projektspårning
  • Rapportering och analys
  • Rapportering och statistik
  • Realtidsdata
  • Realtidsrapportering
  • Realtidssynkronisering
  • Redigering i realtid
  • Redigering/uppdatering av uppgift
  • Regelbaserat arbetsflöde
  • Registreringshantering
  • Reklamhantering
  • Rekryteringsledning
  • Resurshantering
  • Returhantering
  • Riskhantering
  • Rollbaserade behörigheter
  • SEO-hantering
  • Samarbetsverktyg
  • Satsvis bearbetning
  • Scenarioplanering
  • Schemaläggning
  • Schemaläggning av anställda
  • Schemaläggning av event
  • Schemaläggning av resurser
  • Schemaläggning av underhåll
  • Segmentering
  • Semester- / ledighetsspårning
  • Självbetjäningsportal
  • Skapa och designa formulär
  • Skapa underuppgifter
  • Skapande av organisationsdiagram
  • Skiftesbyte
  • Skärmdelning
  • Social marknadsföring
  • Spenderingshantering
  • Spåra milstolpar
  • Spårning av efterlevnad
  • Spårning av framsteg
  • Spårning av projektets tid
  • Spårning av sökande
  • Spårning av uppgift/projekt
  • Stapeldiagram
  • Statusspårning
  • Strategisk planering
  • Streckkods-/biljettavläsning
  • Stöd för flera enheter
  • Subcontractor Monitoring
  • Successionsplanering
  • Sök / filtrera
  • Sökhistorik
  • Territoriumhantering
  • Textredigering
  • Tid och kostnadsspårning
  • Tid och närvaro
  • Tidrapportering
  • Tidsspårning
  • Tidsur online
  • Tilldelning av tillgångar
  • Tillgångsbibliotek
  • Tillgångskategorisering
  • Tillståndshantering
  • Tredjepartsintegration
  • Underhållsstyrning
  • Underleverantörshantering
  • Undersökningar och feedback
  • Uppdateringar i realtid
  • Uppdragshantering
  • Uppgiftsförloppsspårning
  • Uppgiftshantering
  • Uppgiftsplanering
  • Uppskattning
  • Utbildningshantering
  • Utrustningshantering
  • Utrustningsspårning
  • Utställnings- / Leverantörshantering
  • Vad-om-analys
  • Vakanshantering
  • Varningar / Meddelanden
  • Versionskontroll
  • Videochatt
  • Videokonferense
  • Videosupport
  • Visning av enstaka data
  • Visualisering
  • Visuell arbetsflödeshantering
  • Visuell modellering
  • Volontärhantering
  • Webbaserad implementering
  • Webbplatshantering
  • Widgets
  • Ändra orderhantering
  • Ändringshantering
  • Ärendeanteckningar
  • Ärendehantering
  • Återförsäljarhantering
  • Återkommande beställningar
  • Återkommande uppgifter
  • Åtkomstkontroller / behörigheter
  • Övertidsberäkning

monday.com Hitta alternativ 2021 - Capterra Sverige

Wrike är en projekthanteringsprogramvara för företag med mallar, tidsuppföljning, Gantt-diagram, Kanban-tavlor, rapporter med mera.
Basecamp, som är betrott av miljontals användare, tillhandahåller allt du behöver för att få jobbet gjort på ett och samma ställe.
Öka tillväxten med Sales Cloud 360, en förstklassig försäljningslösning som förbättrar representanternas produktivitet på en av världens ledande CRM-plattformar. Lär dig mer om Salesforce Sales Cloud
Slack samlar all er kommunikation på ett och samma ställe. Det handlar om meddelanden i realtid samt arkiverings- och sökfunktioner för moderna team.
Pipefy är en processhanteringsprogramvara som ger vem som helst möjlighet att skapa och automatisera effektiva arbetsflöden på egen hand.
Teamwork skapar arbetshanteringsapplikationer för team i alla storlekar och branscher, så att du kan vara mer effektiv, organiserad och nöjd.
Jira är ett av de främsta verktygen för programvaruutveckling som används av agila team. Miljontaltals väljer Jira för att planera och bygga fantastiska produkter. Prova gratis. Lär dig mer om Jira
Smartsheet är en webbaserad plattform för arbetsutförande som ger organisationer i alla storlekar möjlighet att planera, hantera, automatisera och rapportera om arbete.
LiquidPlanners transformativa projektledning använder förebyggande schemaläggning för att dynamiskt anpassa sig till förändringar och hantera osäkerhet.

Recensioner av monday.com

Medelpoäng

Totalt
4,6
Enkel användning
4,5
Kundservice
4,5
Funktioner
4,4
Valuta för pengarna
4,3

Recensioner efter företagsstorlek (antal anställda)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Hitta recensioner efter betyg

5
66%
4
28%
3
5%
2
1%
1
0%
Megan
Megan
Chief Marketing Officer i USA
Verifierad LinkedIn-användare
Konsumtionsvaror, 10 000+ anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Monday.com makes project management easy

5,0 förra månaden Nytt

Kommentarer: There are features in this platform that make your work easier, such as boards and forms are particularly useful, as they allow the entire company to keep track of work in progress and completed tasks. Overall, Monday.com makes it easy and efficient to stay up to date with all aspects of project management and team collaboration.

Fördelar:

In my experience Monday.com has been one of the best productivity and project management software I have used, it is very good for managing and tracking the progress of multiple projects, especially those with deadlines as it provides real-time information on the workload of each member, identifyng who needs help and who can offer it. The ease with which you can track team performance and profit streamlines the entire workflow. Of the points that I can highlight is its interface, its design is minimalist, the well crafted colors, its intuitive menus make it a pleasant platform for the user.

Nackdelar:

While Monday.com offers effective project management and team collaboration features, the platform does come with its challenges. The initial setup can be awkward and time consuming, requiring research to customize it to your needs. Also, the automation features are somewhat limited, requiring workarounds for tasks that should be straightforward. From my point of view it lacks a better integration with artificial intelligence.

Miguel
Director of Operations i USA
Marknadsföring och reklam, 2‒10 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Best platform for managing people and the tasks they are assigned.

4,0 för 3 veckor sedan Nytt

Kommentarer: We have used Monday.com to give our remote workers a "homebase" for projects, tasks, client specific communication, creative editing, and overall deliverable manangement.

Fördelar:

The best feature Monday offers us is the ability to monitor progress on projects that require more than one team member.

Nackdelar:

There isn't enough templates built out for Social Media management and there isn't integrations that matter in the Social Media management industry.

Övervägda alternativ: Notion

Anledningar att välja monday.com: Google sheets offered no customizability or user specific input.

Anledningar att byta till monday.com: Monday.com seemed have more scalability in the way of systems and project management.

Verifierad recensent
Verifierad LinkedIn-användare
Logistik & Supply Chain, 201‒500 anställda
Har använt programvaran för: 1-5 månader
Recensentens källa

Monday is Pretty, But Disappointing

3,0 förra månaden Nytt

Kommentarer: I have had a pretty mediocre experience with Monday.com. If you are not a project manager or are only managing the most simple of projects with minimal tasks associated, then it may work for you. But for a seasoned project manager, it will leave you frustrated.

Fördelar:

What I credit Monday with the most is it’s ease of use and attractiveness. If you’re not much a project manager or are easily intimidated by some of the more robust project management tools out there, you will find Monday to be very inviting and user friendly. Large icons, pretty colors, and drag-and-drop functionality.

Nackdelar:

Monday does not allow you to turn off “weekends” in your duration calculations when it calculates due dates for individual boards. It’s either turned on for everyone, or turned off for everyone. That means that if you have teams who work weekends and others who don’t, one team type will have to adjust to these strange calculations.

Svar för monday.com

förra månaden

Hi there, thanks for taking the time to leave a review and for your feedback in regards to weekends. We would love to talk through you workflow and make it as accurate as possible for you, so if you are interested, please email us at [email protected] so we can make some suggestions for a more seamless workflow.

yasin
yasin
Production Project Engineer i Turkiet
Verifierad LinkedIn-användare
Mattillverkning, 51‒200 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Monday works wonders for project management in manufacturing

5,0 för 3 veckor sedan Nytt

Kommentarer: I'm very happy with the boost Monday's given us in managing our projects. We first bought it to set up shared boards for our projects, but very quickly expanded our use into shared documents, forms, notes, and more. I definitely recommend it if you need one source of truth for project management.

Fördelar:

I like the sandbox environment it creates to boost collaboration. We have shared boards to monitor everyone's tasks, shared documents, forms, etc. When you need a new type of document or collaborative environment, chances are, Monday will already have it.

Nackdelar:

It's hard to start using it confidently in the beginning. I was a bit overwhelmed in the beginning by all the different modules available. It might be a bit frustrating to onboard to it if you can't spare a lot of time to learn it in the beginning

Saskia
Saskia
Senior Director Sales Marketing i USA
Verifierad LinkedIn-användare
Restauranger, 10 000+ anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Make monday.com your first stop of the week!

5,0 förra månaden Nytt

Kommentarer: As opposed to relying on Google Drive, which may get cluttered and difficult to navigate in search of certain files, we can now keep track of everything in one central location thanks to Monday.com. There was no way to record progress on a project, what had been done, work in progress, notes on strategy, etc. The most crucial information is tracked via a bespoke CRM board, a project management board, an administrative employee board, and a meeting board.

Fördelar:

The ability to have everything be kept in its own folder while still being easily accessible is one of Monday's best features. Among my favorite features are the ability to tag colleagues, initiate status updates, set priorities, connect to external applications, and design custom documents and templates. The inclusion of a search box is really helpful for locating content more quickly. This is fantastic since it can be used for everything from individual task management to group task allocation and project management to customer relationship management. We can get everything we need in one convenient location.

Nackdelar:

So many options exist, and I haven't even scratched the surface! A brief tutorial or "onboarding" process before we start using the software would be very appreciated.

Programvara inom