I 18 år har vi hjälpt företag
välja bättre programvara

Salesforce Service Cloud

Salesforce Service Cloud

Vad är Salesforce Service Cloud?

Service Cloud är kundserviceplattformen för företag av alla storlekar där anställda från kontaktcenter till fältet förses med innovativa verktyg, enhetliga data och inbäddad utbildning för att leverera kundservice i världsklass som driver kundnöjdhet. Service Cloud gör det möjligt för pionjärer att leverera människofokuserad service på ett personligt, intelligent och pålitligt sätt på alla kanaler oavsett om det gäller meddelanden, communities, chatt, telefon, personliga möten eller IoT-signaler.

Vem använder Salesforce Service Cloud?

Företag som behöver en programvarutjänstlösning för CRM och kundtjänsthantering.

Salesforce Service Cloud Programvara- 1
Salesforce Service Cloud Programvara- 2

Är du inte helt övertygad om Salesforce Service Cloud? Jämför med ett populärt alternativ

Salesforce Service Cloud

Salesforce Service Cloud

4,4 (787)
25,00 US$
månad
Gratis version
Gratis provperiod
216
17
4,1 (787)
4,2 (787)
4,2 (787)
VS.
Startpris
Prissättningsalternativ
Funktioner
Integrationer
Enkel användning
Valuta för pengarna
Kundservice
19,00 US$
månad
Gratis version
Gratis provperiod
190
132
4,6 (1 680)
4,7 (1 680)
4,7 (1 680)
Gröna staplar visar den högst rankade produkten baserat på det genomsnittliga betyget och antalet recensioner.

Andra bra alternativ till Salesforce Service Cloud

JIRA Service Management
Funktioner med bästa bedömningar
Biljetthantering
Stöd för biljetthantering
Uppgiftshantering
LiveAgent
Funktioner med bästa bedömningar
Inkorghantering
Samtalsloggning
Samtalsövervakning
HubSpot Marketing Hub
Funktioner med bästa bedömningar
Automatisering av marknadsföring
E-post marknadsföring
Email-kampanjhantering
Adobe Workfront
Funktioner med bästa bedömningar
Kalenderhantering
Kommentarer / Anteckningar
Real-Time Notifications
Infobip
Funktioner med bästa bedömningar
Mass-sms
Meddelandeanpassning
Schemalagt meddelande
SolarWinds Service Desk
Funktioner med bästa bedömningar
Alerts/Escalation
Real-Time Notifications
Åtkomstkontroller / behörigheter
Float
Funktioner med bästa bedömningar
Projektplanering / schemaläggning
Rapportering / projektspårning
Schemaläggning av anställda
Breezy
Funktioner med bästa bedömningar
Jobbannons
Rekryteringsledning
Spårning av sökande
Zendesk Suite
Funktioner med bästa bedömningar
Biljetthantering
Real-Time Notifications
Stöd för biljetthantering

Recensioner av Salesforce Service Cloud

Medelpoäng

Totalt
4,4
Enkel användning
4,1
Kundservice
4,2
Funktioner
4,4
Valuta för pengarna
4,2

Recensioner efter företagsstorlek (antal anställda)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Hitta recensioner efter betyg

5
56%
4
35%
3
7%
2
2%
1
0%
Kelly
Kelly
Design Engineering Manager i USA
Verifierad LinkedIn-användare
Datormjukvara, 1 001‒5 000 anställda
Har använt programvaran för: 1 + år
Recensentens källa

Best-in-class CRM and support solution

4,0 i fjol

Kommentarer: It's a win-win for both your business and your customers. Customer service has been boosted as a result. The help and service provided to customers has improved. It makes work more adaptable and scalable.

Fördelar:

Anyone can pick it up and start using it right away. Numerous special functions help users grasp the situation and perform effectively. Learning about and using Salesforce is a requirement of using Service Cloud.

Nackdelar:

I wish I could send out a mass email to all of my accounts and track their activities in one place. In a broad sense, that would assist advisors save time. It would be convenient if a call could be recorded for more than two accounts at once.

Jayson
Founder i USA
Fastighet, 2‒10 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Service Cloud is a Game Changer

5,0 för 9 månader sedan

Fördelar:

Service Cloud can integrate to many many platforms including telephony systems and most websites via API. Queue management, approvals, email and web to case are huge for tracking. Approval processes are available which is particularly helpful when training new employees.

Nackdelar:

Salesforce in general is expensive. The UI is a bit dated out of the box. It takes a bit to get it up and moving and it generally needs a specialist. Once its running, life is grand but the set up process is not always pleasant.

Verifierad recensent
Verifierad LinkedIn-användare
Detaljhandel, 11‒50 anställda
Har använt programvaran för: 1-5 månader
Recensentens källa

Many features and ability- but required long time to study

3,0 i fjol

Fördelar:

It was very easy to use many for contact management in addition to plug-ins that existing

Nackdelar:

Reporting and use plug-ins or customise. The experience was much more difficult.

Vershley
IT Consultant i Mauritius
Datormjukvara, 2‒10 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Amazing tool that will definitely help your customer service team if you have the money

4,0 för 3 månader sedan

Kommentarer: Salesforce has been an amazing CRM and provides great flexibility in their Service cloud platform. From case/ticket management to creating a portal for customers to ask their questions and find answers via knowledge base, Salesforce has it all.

Fördelar:

Extremely customizable, and very user friendly. Salesforce has always been on top of CRM and their service cloud is another powerful platform where after sales agent can easily help their clients.

Nackdelar:

Salesforce as a whole can be quite expensive and the money you paid is not good enough for their knowledge base. This is currently very limited and if you have a knowledge base outside of Salesforce, it can be tricky to connect it to the Service cloud to use the inbuilt features. But Salesforce is currently working on this limitations with their data cloud platform.

Mason
Sales i USA
Informationsteknologi och tjänster, 10 000+ anställda
Har använt programvaran för: 1 + år
Recensentens källa

User friendly

5,0 i fjol

Kommentarer: My personal experience has been overall positive.

Fördelar:

The reliability to be able to depend on the service in real time.

Nackdelar:

I don’t have access to use the full capability. But from what I have used no cons.