Vi har hjälpt svenska företag
att välja bättre programvara i 15 år

Vad är NetSuite?

NetSuites resurshanteringslösning SuiteProjects är ett snabbt och enkelt sätt att tilldela personer till projekt. Med centraliserade, aktuella profiler med kompetens, intressen, erfarenhet, arbetspreferenser, tillgänglighet och mycket mer, kan projektledarna säkerställa att rätt resurser arbetar med rätt projekt. Genom att hantera resurser effektivt kan företagen optimera vinstmarginalerna, öka den fakturerbara användningsgraden, behålla de bästa talangerna och öka kundnöjdheten.

Vem använder NetSuite?

Snabbväxande företag, från uppstartsföretag utan några intäkter ännu till små och medelstora organisationer, använder NetSuite för att automatisera kärnprocesser och få insikter i realtid i operativ prestanda och ekonomiska resultat.

Var kan NetSuite användas?

Molnbaserad
På plats

Om leverantören

  • Oracle
  • Belägen i Chicago, USA
  • Grundades 1977

Support för NetSuite

  • Telefonsupport
  • 24/7 (Live-support)
  • Chatt

Tillgängliga länder

Australien, Belgien, Brasilien, Filippinerna, Finland och 22 andra

Språk

danska, engelska, franska, indonesiska, italienska och 14 andra

Prissättning av NetSuite

Startpris:

476,00 €/år
  • Erbjuder en gratis provperiod
  • Ingen gratisversion

NetSuite har ingen gratisversion men erbjuder en gratis testversion. NetSuitebetald version börjar på 476,00 €/år.

Prisplaner

Om leverantören

  • Oracle
  • Belägen i Chicago, USA
  • Grundades 1977

Support för NetSuite

  • Telefonsupport
  • 24/7 (Live-support)
  • Chatt

Tillgängliga länder

Australien, Belgien, Brasilien, Filippinerna, Finland och 22 andra

Språk

danska, engelska, franska, indonesiska, italienska och 14 andra

NetSuite videor och bilder

NetSuite Programvara- 1
NetSuite Programvara- 2
Visa 3 till
NetSuite-video
NetSuite Programvara- 1
NetSuite Programvara- 2

Funktioner i NetSuite

  • "Vad händer om" -scenarier
  • 3PL-hantering
  • ACH betalningshantering
  • API
  • Ad hoc-rapportering
  • Aktivitetspanel
  • Anpassningsbara fakturor
  • Anpassningsbara fält
  • Anpassningsbara mallar
  • Anpassningsbara rapporter
  • Anpassningsbara regler
  • Anställdas databas
  • Anställdsprofiler
  • Användningsrapportering
  • Arbetsflödeshantering
  • Artikelhantering
  • Automatiserad schemaläggning
  • Automatisering av marknadsföring
  • BOM-skapande
  • Bankavstämning
  • Bearbetning av fakturor
  • Benchmarking
  • Beställning av restorder
  • Betalbearbetning
  • Betalningsinsamling
  • Beviljande av bidrag
  • Bokföring
  • Budget / Prognoser
  • Budgethantering
  • CRM
  • Citat / uppskattningar
  • Data Import/Export
  • Datahantering
  • Datasäkerhet
  • Datavisualisering
  • Direkt insättning
  • Dokumenthantering
  • Dokumentlagring
  • Donationsspårning
  • Dubblett betalningsvarning
  • E-post marknadsföring
  • E-posthantering
  • ERP
  • Efterfrågan på prognoser
  • Efterlevnadskontroll
  • Elektronisk överföring av medel
  • Elektroniska betalningar
  • Ersättningshantering
  • Fakturahistorik
  • Fakturering
  • Feedback-hantering
  • Fildelning
  • Finanshantering
  • Finansiell analys
  • Finansiell rapportering
  • Flera avdelningar / projekt
  • Flera platser
  • Flera projekt
  • Flera valutor
  • Flerkanalsmarknadsföring
  • Fondredovisning
  • Fraktledning
  • För AEC-industrin
  • För fastigheter
  • För försäkringsindustrin
  • För ideella organisationer
  • För medicinska ändamål
  • För revisorer
  • För små företag
  • Förberedelse av självbetjäningsdata
  • Försäljarstyrelse
  • Försäljningsargument
  • Försäljningsprognoser
  • Försäljningsrapporter
  • Försäljningsrörledning
  • Försändelsespårning
  • Förvaltning av anläggningstillgångar
  • Förvaltningsskatter
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Givarhantering
  • Granskningsförfrågan
  • Grundläggande redovisning
  • HR-ledning
  • Hantering av fakturor
  • Hantering av kontanter
  • Hantering av leveranskedja
  • Hantering av säljaktivitet
  • Hantering av tillgångens livscykel
  • Huvudbok
  • Inkomst & balans-blad
  • Inköpsorderhantering
  • Insamlingshantering
  • Instrumentbräda
  • Integration av sociala medier
  • Integrerad affärsdrift
  • Integreringar med tredjepart
  • Interaktionsspårning
  • Intäktsredovisning
  • Kalender / Påminnelsessystem
  • Kalenderhantering
  • Kampanjhantering
  • Kanalhantering
  • Kanban- styrelse
  • Kapacitetshantering
  • Kapacitetsplanering
  • Kapitalhanteringssystem för företag
  • Kassaflödehantering
  • Katalogisering / kategorisering
  • Kitting
  • Klientportal
  • Kommentarer / Anteckningar
  • Kommissionens ledning
  • Kommunikationshantering
  • Kompetensspårning
  • Konsolidering / Roll-Up
  • Kontaktdatabas
  • Kontaktledning
  • Kontoplan
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Kostnad-till-slutförande spårning
  • Kostnadshantering
  • Kostnadsspårning
  • Kunddatabas
  • Kundfordringar
  • Kundhantering
  • Kundhistorik
  • Kundkonton
  • Kundreskontra
  • Kunduttalanden
  • Kundvagn
  • Kunskapsbashantering
  • Kvalitetshantering
  • Kvittanshantering
  • Köpa in och ta emot
  • Lagerhantering
  • Lagerhantering för detaljhandel
  • Lageroptimering
  • Lagerspårning
  • Lagerstyrning
  • Lead-hantering
  • Lead-kvalificering
  • Leveranshantering
  • Leverantörsbetalning
  • Leverantörshantering
  • Leverantörsskulder
  • Lönerapportering
  • Lönhantering
  • Materialbehovsplanering
  • Materialhantering
  • Materialräkningar
  • Medlemsdatabas
  • Medlemskapsledning
  • Mobila betalningar
  • Mobilåtkomst
  • Mottagnings- och lagringshantering
  • Ombeställa hantering
  • Ombordstigning
  • Online Time Tracking Software
  • Online betalning
  • Online fakturering
  • Orderhantering
  • Orderläggning
  • PO-försoning
  • Personalhantering
  • Portföljhantering
  • Prediktiv analys
  • Prestandamätningar
  • Prioritering
  • Problemhantering
  • Produktidentifikation
  • Produktionsledning
  • Produktledning
  • Prognoser
  • Projektledning
  • Projektplanering
  • Projektplanering / schemaläggning
  • Projektredovisning
  • Publicering / delning
  • Påminnelser
  • Rabatthantering
  • Rapportering / projektspårning
  • Rapportering och analys
  • Rapportering och statistik
  • Real-Time Analytics
  • Real-Time Data
  • Real-Time Monitoring
  • Real-Time Reporting
  • Realtidssynkronisering
  • Receptbehandling
  • Redovisningsintegration
  • Rekvisitionshantering
  • Resultat- / förlustredovisning
  • Resursförfrågan
  • Resurshantering
  • Returhantering
  • Revisionshantering
  • Riskanalys
  • Riskhantering
  • Rörledningshantering
  • SEO-hantering
  • Sales & Operations Planning
  • Samarbetsverktyg
  • Scenarioplanering
  • Schemaläggning
  • Schemaläggning av anställda
  • Schemaläggning av produktion
  • Schemaläggning av resurser
  • Segmentering
  • Serienummerspårning
  • Självbetjäningsportal
  • Skapa instrumentpanelen
  • Skapa leads
  • Skapande av faktura
  • Skattehantering
  • Skatteöverensstämmelse
  • Skattkalkylator
  • Sourcinghantering
  • Spenderingshantering
  • Spåra milstolpar
  • Spårbarhet
  • Spårning av efterlevnad
  • Spårning av framsteg
  • Spårning av projektets tid
  • Statusspårning
  • Strategisk planering
  • Streckkod / etiketthantering
  • Streckkodning / RFID
  • Streckkods-/biljettavläsning
  • Streckkodsigenkänning
  • Sök / filtrera
  • Territoriumhantering
  • Tid och kostnadsspårning
  • Tid och närvaro
  • Tidrapportering
  • Tidsur online
  • Tilldelning och planering av resurser
  • Tillgänglighetshantering
  • Transaktionshantering
  • Transporthantering
  • Uppdateringar i realtid
  • Uppgiftshantering
  • Upphandlingshantering
  • Utbildningshantering
  • Varningar / Meddelanden
  • Verifieringskedja
  • Versionskontroll
  • Visuell analys
  • Webbplatshantering
  • e-handelshantering
  • Återkommande / prenumerationsfakturering
  • Återkommande beställningar
  • Åtkomstkontroller / behörigheter

NetSuite Hitta alternativ 2021 - Capterra Sverige

ShipperHQ hjälper företag att anpassa fraktupplevelsen på sin hemsida till sina egna unika produkter och kunder.
Öka kontrollen över dina små eller medelstora företag med SAP Business one - en programvara som är utformad för att växa med dig.
Workday HCM är en enda, molnbaserad lösning för personalplanering, analys och utförande.
En av de ledande redovisningsprogramvarorna för småföretag. Omedelbar åtkomst till kund-, leverantörs- och medarbetarinformation.
Upptäck SAP S/4HANA Cloud, ett komplett ERP-system med inbyggd AI och maskininlärning.
Öka tillväxten med Sales Cloud 360, en förstklassig försäljningslösning som förbättrar representanternas produktivitet på en av världens ledande CRM-plattformar. Lär dig mer om Salesforce Sales Cloud
En uppsättning integrerade affärsappar för CRM, POS, webbplats, e-handel, försäljning, bokföring, lager, HR, projekt och marknadsföring.
Workday Financial Management är en molnbaserad lösning utformad för ekonomisk planering, analys och transaktioner.

Recensioner av NetSuite

Medelpoäng

Totalt
4,1
Enkel användning
3,8
Kundservice
3,7
Funktioner
4,1
Valuta för pengarna
3,8

Recensioner efter företagsstorlek (antal anställda)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Hitta recensioner efter betyg

5
40%
4
40%
3
14%
2
2%
1
3%
Raji
Raji
CEO i USA
Verifierad LinkedIn-användare
Läkemedel, 11‒50 anställda
Har använt programvaran för: 1-5 månader
Recensentens källa

Loving it so far

5,0 förra månaden Nytt

Kommentarer: We are very happy with our overall implementation/use of Netsuite. Our experience, as well as our customers experience on SuiteCommerce, has improved dramatically.

Fördelar:

Netsuite is a platform our company will be able to grow with. The functionality is easy to use and allows for a real time look at the health of our business.

Nackdelar:

Too many calls introducing next steps without clear direction of what we information we need to provide.

Svar för Oracle

för 3 veckor sedan

Thanks for taking the time to leave a review, Raji! If you haven’t already done so, feel free to check out our NetSuite Customer Community. https://community.oracle.com/netsuite

Gary
Netsuite consultant i Storbritannien
Informationsteknologi och tjänster, 2‒10 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Very comprehensive accounting functionality and a pretty rounded ERP.

5,0 förra månaden Nytt

Kommentarer: In general I love Netsuite and how flexible it is for addressing the needs of the vast majority of customers.

Fördelar:

How easy it is to customize without need for expensive resources and the vast majority of the accounting functionality works out of the box.

Nackdelar:

Whilst it’s good to see new functionality delivered with every release, more effort should be made to address existing enhancement requests, some of which have been open for more than a decade.

Övervägda alternativ: SAP Business One

Anledningar att välja NetSuite: For multiple subsidiary and currency functionality

Svar för Oracle

för 3 veckor sedan

Thanks for taking the time to leave a review, Gary! If you haven’t already done so, feel free to check out our NetSuite Customer Community. https://community.oracle.com/netsuite

DAYNA
Accounting Manager i USA
Konsumtionsvaror, 11‒50 anställda
Har använt programvaran för: 1 + år
Recensentens källa

From the 1990s Terrible and Convoluted

3,0 förra månaden Nytt

Kommentarer: Horrible and lost a small fortune for something that never gave us accurate costing or reporting. Moved the company off of netsuite to QBO Advanced combined with A2X and Flowtrac manufacturing and now have an automated tech stack more easily ran by a small accounting department in a fast paced industry.

Fördelar:

It does order costing and advertises itself as a complete ERP system. I've heard it can work well for very large companies with large accounting teams and lots of money to put towards consultants to get it running properly.

Nackdelar:

Ease of use- it's like dial up internet from 1990, extremely slow, patchy and missing information. Even data imports take hours on end. You can tell this is just a cash cow product for Oracle that hasn't been updated. Every little thing you need to do takes 5 clicks and the implementation and daily use for a smaller startup is just a nightmare to be honest.

Svar för Oracle

för 3 veckor sedan

Thank you for taking the time to leave a review, Dayna. We take our customer feedback very seriously as we strive to improve every aspect of your experience. Please reach out to your Account Manager directly and/or email me at [email protected] so we can connect directly with you on feedback.

merance
President i USA
Verifierad LinkedIn-användare
Detaljhandel, 2‒10 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa
Källa: GetApp

Look out for high price increases at renewals

4,0 för 4 månader sedan

Kommentarer: They are as bad as used car salesmen. Very little after purchase support unless you want to pay big money in support fees. Always trying to upsell you overpriced services you don't need or should be covered by your over priced annual contract. For example, you can report a system bug that is definitely THEIR problem, and the first thing they want to do is charge you money to look at it. System has gotten buggier the last few years after upgrades. Reporting is really bad. For a retail business, they don't even have a standard inventory aging report. You can't do exchanges. If you print barcode labels, you will have to pay extra for an add on app with another company to bulk print labels from receivings etc. Search function for items stinks. You need to use wild cards, the results are hard to narrow down, many fields aren't searchable at all (like vendor MPN) . If you have just a few products and a small amount of inventory it is fine, but if you have a lot of SKU's, it stinks.

Fördelar:

I like that the software connects to all our systems - amazon/website/ebay. I like having one system for everything - accounting/inventory management. The system is also very forgiving - any mistakes are easily corrected. I love the flexibility of adding fields to items and customizing needs for business.

Nackdelar:

After the initial 3 years with the company where the annual software increases were about 5%, now that we are on year 5, the increase will be 20 to 30% annually hereafter. At this rate, the software will be unaffordable in a few years. Beware of this because it is a big undertaking switching ERP systems and when there is no cap on the fees they can change when you renew, you could find yourself unable to pay for the system and forced to look elsewhere. If you sign up, i would ask for a maximum cap of 5% per year for software increases.

Verifierad recensent
Verifierad LinkedIn-användare
Informationsteknologi och tjänster, 1 001‒5 000 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Oracle NetSuite for Finance Team

5,0 för 2 månader sedan Nytt

Fördelar:

I would like to dive straight into the pros as given below: 1- It does allow us to automate almost everything in Netsuite using Scripts and workflow. 2- Easy to set up custom fields based on your tracking requirements. 3- Tax reporting is a lot easier now and if you are in Australia now you can ANZ localization for PTRS reporting. 4- Integrate with most of the systems you for most of the accounting function such as Accounts payable, AR, Fixed Assets, Bank Recs, Bank payment files, Sales and purchase orders and tax authorities. We have moved from another software which is used for small companies but since we have moved to Netsuite we are loving it and will keep on using it now.

Nackdelar:

I don't think there is anything I don't like about Netsuite as it is very user-friendly and does allow you to integrate with almost everything.

Svar för Oracle

för 3 veckor sedan

Thanks for taking the time to leave a review! If you haven’t already done so, feel free to check out our NetSuite Customer Community. https://community.oracle.com/netsuite

Programvara inom