Vad är Odoo?

Odoo är en helintegrerad, anpassningsbar svit av affärsapplikationer med öppen källkod. En majoritet av verksamhetsbehoven, som kundrelationer (customer relations management, CRM), försäljning, projekt, tillverkning, lager och redovisning, uppfylls genom denna allt-i-ett-lösning. Odoo är utformad för att uppfylla företagets behov oavsett storlek och budget.

Vem använder Odoo?

Odoos programvara med öppen källa finns till för att hjälpa alla, från de som bara behöver en blogg till stora företag som behöver en komplett ERP. Programvaran är flexibel och kan anpassas till små, medelstora eller stora företag.

Var kan Odoo användas?

Moln, SaaS, webb-baserat, Mac (Desktop), Windows (Desktop), Windows (på platsl), Linux (på plats), Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Om leverantören

  • Odoo
  • Belägen i San Francisco, USA
  • Grundades 2005
  • Telefonsupport
  • Chatt

Tillgängliga länder

Argentina, Australien, Bahrain, Bangladesh, Belgien och 59 andra

Språk

arabiska, danska, engelska, finska, franska och 20 andra

Prissättning av Odoo

Startpris:

20,00 US$/månad
  • Erbjuder en gratis provperiod
  • Erbjuder en gratisversion

Odoo har en gratisversion och erbjuder en gratis testversion. Odoobetald version börjar på 20,00 US$/månad.

Prisplaner få en gratis provperiod

Om leverantören

  • Odoo
  • Belägen i San Francisco, USA
  • Grundades 2005
  • Telefonsupport
  • Chatt

Tillgängliga länder

Argentina, Australien, Bahrain, Bangladesh, Belgien och 59 andra

Språk

arabiska, danska, engelska, finska, franska och 20 andra

Odoo videor och bilder

Odoo Programvara- 1
Odoo Programvara- 2
Odoo Programvara- 3
Odoo Programvara- 4
Odoo Programvara- 5
Visa 6 till
Odoo-video
Odoo Programvara- 1
Odoo Programvara- 2
Odoo Programvara- 3
Odoo Programvara- 4
Odoo Programvara- 5

Funktioner i Odoo

  • 360 graders återkoppling
  • API
  • Aktivitetspanel
  • Anpassningsbar branding
  • Anpassningsbara fakturor
  • Anpassningsbara fält
  • Anpassningsbara mallar
  • Anställdas databas
  • Anställdsprofiler
  • Användningsspårning / Analytics
  • Arbetsflödeshantering
  • Arbetsorderhantering
  • Artikelhantering
  • Audit av inventarier
  • Automatiserad offert
  • Automatiserad routing
  • Automatiserad schemaläggning
  • Automatisering av marknadsföring
  • Avbokningshantering
  • Bankavstämning
  • Bearbetning av fakturor
  • Beställning av restorder
  • Betalbearbetning
  • Bokföring
  • Bränslehantering
  • Budget / Prognoser
  • Budgethantering
  • CRM
  • Citat / uppskattningar
  • Data Import/Export
  • Datautvinning
  • Deltagarhantering
  • Designhantering
  • Dokumenthantering
  • Dokumentlagring
  • Dra och släpp
  • Dubblett betalningsvarning
  • E-post marknadsföring
  • E-posthantering
  • Efterfrågan på prognoser
  • Efterlevnadskontroll
  • Elektronisk underskrift
  • Elektroniska betalningar
  • Fakturahistorik
  • Fakturering
  • Feedback-hantering
  • Felsökning
  • Fildelning
  • Finanshantering
  • Finansiell rapportering
  • Flera betalningsalternativ
  • Flera kommunikationskanaler
  • Flera platser
  • Flera valutor
  • Flerkanalshantering
  • Flerspråkig
  • Fraktledning
  • Fulltextsökning
  • För detaljhandeln
  • För försäkringsindustrin
  • För iPad-enheter
  • För nystartade företag
  • För restauranger
  • Förbyggda mallar
  • Förebyggande underhåll
  • Förhandsgranska funktionalitet
  • Försäljarstyrelse
  • Försäljningsargument
  • Försäljningsrapporter
  • Försäljningsrörledning
  • Försändelsespårning
  • Förutsägbart underhåll
  • Förvaltning av anläggningstillgångar
  • GPS
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Grafiskt användargränssnitt
  • Grundläggande redovisning
  • HR-ledning
  • Hantering av kontanter
  • Hantering av kontraktets livscykel
  • Hantering av leveranskedja
  • Hantering av möjligheter
  • Hantering av säljaktivitet
  • Huvudbok
  • Idéhantering
  • Incheckning / Utcheckning
  • Inköpsorderhantering
  • Innehållshantering
  • Inskrivning/onboarding
  • Integration av sociala medier
  • Integrerad affärsdrift
  • Integrerad utvecklingsmiljö
  • Interaktionsspårning
  • Jobbhantering
  • Kalender / Påminnelsessystem
  • Kalenderhantering
  • Kampanjhantering
  • Kanban- styrelse
  • Kapacitetsplanering
  • Kapitalhanteringssystem för företag
  • Katalogisering / kategorisering
  • Kitting
  • Klientportal
  • Kodning och kontroll av dokument
  • Kommentarer / Anteckningar
  • Kompatibilitetstestning
  • Kompensationshantering
  • Kontaktdatabas
  • Kontaktledning
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Kostnad-till-slutförande spårning
  • Kostnadsspårning
  • Kunddatabas
  • Kundfordringar
  • Kundhantering
  • Kundsegmentering
  • Kundvagn
  • Kunskapsbashantering
  • Kunskapshantering
  • Kvalitetshantering
  • Köpa in och ta emot
  • Lagerhantering
  • Lagerhantering för detaljhandel
  • Lageroptimering
  • Lagerspårning
  • Lagerstyrning
  • Landningssida /Webbformulär
  • Lead-hantering
  • Lead-kvalificering
  • Lead-segmentering
  • Lead-upptagning
  • Leveranshantering
  • Leverantörshantering
  • Leverantörsskulder
  • Livechatt
  • Lönhantering
  • Mallar
  • Mallhantering
  • Materialbehovsplanering
  • Materialräkningar
  • Mobila betalningar
  • Mobilappar
  • Mobilåtkomst
  • Mottagnings- och lagringshantering
  • Möteshantering
  • Ombeställa hantering
  • Online betalning
  • Online butiksdesign
  • Online fakturering
  • Orderhantering
  • Orderläggning
  • PO-försoning
  • Personalhantering
  • Portföljhantering
  • Prediktiv analys
  • Prenumerationsplanhantering
  • Presentkorthantering
  • Prestandamätningar
  • Prioritering
  • Pris- och kostnadsberäkningar
  • Prishantering
  • Prissättning och kostnadsberäkningar
  • Procent-fullständig spårning
  • Produktdatahantering
  • Produktidentifikation
  • Produktionsplanering
  • Produktkatalog
  • Produktkonfigurator
  • Prognoser
  • Projektledning
  • Projektplanering / schemaläggning
  • Projektredovisning
  • Publiseringsalternativ
  • Påminnelser
  • Rabatthantering
  • Rapportering / projektspårning
  • Rapportering och analys
  • Rapportering och statistik
  • Realtidsdata
  • Redigering i realtid
  • Redovisningsintegration
  • Registreringshantering
  • Rekvisitionshantering
  • Resurshantering
  • Returhantering
  • Revisionshantering
  • SEO-hantering
  • Sales & Operations Planning
  • Samarbetsverktyg
  • Satsvis bearbetning
  • Schemaläggning
  • Schemaläggning av event
  • Schemaläggning av produktion
  • Schemaläggning av underhåll
  • Segmentering
  • Servicehistorik
  • Självbetjäningsportal
  • Skapande av arbetsorder
  • Skapande av faktura
  • Skattkalkylator
  • Slutförande spårning
  • Social marknadsföring
  • Sourcinghantering
  • Spenderingshantering
  • Spåra milstolpar
  • Spårning av sökande
  • Statusspårning
  • Streckkod / biljettavläsning
  • Streckkodning / RFID
  • Stöd för biljetthantering
  • Sök / filtrera
  • Teknikledning
  • Territoriumhantering
  • Tid och kostnadsspårning
  • Tid och närvaro
  • Tillgångsspårning
  • Transporthantering
  • Tredjepartsintegration
  • Underhållsstyrning
  • Uppdateringar i realtid
  • Uppgiftsförloppsspårning
  • Uppgiftshantering
  • Uppgiftsplanering
  • Upphandlingshantering
  • Upprättande av kontrakt
  • Utbildningshantering
  • VIN-sökning
  • Varningar / Eskalering
  • Varningar / Meddelanden
  • Versionskontroll
  • Visualisering
  • WYSIWYG-redigerare
  • Webbplatshantering
  • e-handelshantering
  • Ändringshantering
  • Återkommande / prenumerationsfakturering
  • Återkommande beställningar
  • Återkommande fakturering
  • Åtkomstkontroller / behörigheter

Odoo Hitta alternativ 2021 - Capterra Sverige

Öka tillväxten med Sales Cloud 360, en förstklassig försäljningslösning som förbättrar representanternas produktivitet på en av världens ledande CRM-plattformar. Lär dig mer om Salesforce Sales Cloud
Öka kontrollen över dina små eller medelstora företag med SAP Business one - en programvara som är utformad för att växa med dig.
Upptäck SAP S/4HANA Cloud, ett komplett ERP-system med inbyggd AI och maskininlärning. Lär dig mer om SAP S/4HANA Cloud
On-premise open-source solution that streamlines all ERP, CRM and SCM operations.
Open source solution with HR management, collaboration tools, stock management, project management, and CRM capabilities.
SugarCRM is one of the world's leading CRM solutions, ideal for organisations with between 20 to 10,000 employees across all industries
En av de ledande redovisningsprogramvarorna för småföretag. Omedelbar åtkomst till kund-, leverantörs- och medarbetarinformation.
SAP Concur takes you beyond automation to a completely connected spend management solution that grows with your business
HubSpot CRM har allt du behöver för att organisera, spåra och bygga bättre relationer med leads och kunder. Lär dig mer om HubSpot CRM

Recensioner av Odoo

Medelpoäng

Totalt
4,1 (455)
Enkel användning
3,9 (455)
Kundservice
3,6 (455)
Funktioner
4,0 (455)
Valuta för pengarna
4,0 (455)

Recensioner efter företagsstorlek (antal anställda)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Hitta recensioner efter betyg

5
44%
4
36%
3
10%
2
3%
1
6%
Nabin P.
Nabin P.
CEO i Nepal
Verifierad LinkedIn-användare
Datormjukvara, 51-200 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Complete set of business management software

5,0 för 12 månader sedan

Kommentarer: Odoo has helped us to automate our business process securely while leveraging more revenue.

Fördelar:

The best part about Odoo is its open-source software which you can download and run on your private server, which makes it more secure and reliable. Odoo comes with integrated apps for CRM, eCommerce, accounting, PoS, and project management. The software is easy to implement with detailed documentation and active community support.

Nackdelar:

The software is written in high-level open-source interpreted Python language. If the software was written in JAVA it would have been even better.

Övervägda alternativ: SAP S/4HANA Cloud, Zoho CRM, Dynamics 365, NetSuite och Acumatica Cloud ERP

Anledningar att välja Odoo: Odoo can be implemented on-premise making it more reliable and secure.

Tidigare programvara: NetSuite

Anledningar att byta till Odoo: Odoo is open source and can be hosted on-premise making it best for growing business.

Juan P.
CEO i Panama
Dator- och nätverkssäkerhet, 2-10 anställda
Har använt programvaran för: 6-12 månader
Recensentens källa

Time for the Business

5,0 för 10 månader sedan

Kommentarer: We like Odoo because it helps to the automation of our business giving us the opportunity, to concentrate our efforts on the core of our business and not in other aspects that are important but not the core

Fördelar:

the best is that is easy to use even we can use all the features Odoo from a smartphone, so it is virtually designed to be used by any person of any age, we have a user of 75 years using it like he was born with this technology

Nackdelar:

it could be the accounting module that is a little bit tricky but once it is set up everything you can RUN everything smooth.

Övervägda alternativ: Zoho CRM

Anledningar att välja Odoo: PC CLOUD does not have the online features that Odoo has and our business takes us to have a platform that we can access from anywhere, any time with any kind of device.

Anledningar att byta till Odoo: Because the connection between all Odoo app's and the big community of developers.

Federico A.
Federico A.
CFO i Uruguay
Verifierad LinkedIn-användare
Bank, 2-10 anställda
Har använt programvaran för: 6-12 månader
Recensentens källa

The best Free ERP in the market

4,0 för 2 månader sedan Nytt

Kommentarer: It was a challenge at first but once you develop properly the tool it really helps your business consolidate, control and support operations.

Fördelar:

I liked that it is module based, which means that you can use as many modules as your organization's needs grow. Its free version is robust and allows many useful features. You can easily integrate other services and is good step from Spreadsheets,

Nackdelar:

Since it is an open source product you do need a specialized team to plan, monitor develop a good installation. Once you try to pass to a paid version, you need to really pay attention to the tricky fees and choose a plan to minimize costs.

Sid A.
MD i Sydafrika
Detaljhandel, 201-500 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Implementing ODOO ,Worst business decision I have ever made

1,0 för 2 månader sedan Nytt

Kommentarer: Worst business decision made . Product support is bad...Odoo does everything, but does nothing well.
heres a link to a support ticket as an example of how they deal with their clients
[SENSITIVE CONTENT]

Fördelar:

Initially the fact that it was presented as having the ability to do everything on one platform. This is true, it can do anything...but it does nothing well. A jack of all trades, master of none is the expression that comes to mind.

Nackdelar:

Everything is bad, the support is terrible, They are masters at passing the buck and if you have one customisation or third party component installed, the standard response is that they cannot help. They do not even look at the problem properly. Here is a link to a recent support ticket so you can see for yourself. [SENSITIVE CONTENT]

Berne L.
Managing Director i Thailand
Grossist, 11-50 anställda
Har använt programvaran för: 6-12 månader
Recensentens källa
Källa: SoftwareAdvice

Great software, but avoid Odoo direct Implementation

4,0 för 3 månader sedan

Kommentarer: We were quickly convinced that Odoo as a system was going to be the right choise for us and our business evolution. Changing the company mindset of using Spreadsheets and custom independent apps over to a proper ERP/CRM system was a big step and challenge, but ultimately worth it. We innitially decided to go with Odoo's drect "Success Plan" packages to help us get up and running. These are working on a hourly basis, and everything they do/say/write is deducted accordingly. As we were new to this, we got hooked into their "system" by being told we needed about XXX hours for helping us through the whole process. Eventually those hours ran out and I was told we need about 50% more to completion. After paying for it the extra hours quickly ran out and we were demanded to pay more. This is where I stoped and found a local odoo Partner to take us the rest of the way, to much better success. My advise is 100% for the Odoo system, but avoid getting them to set you up or onboarding you if you're new to this. Instead try to find a local company or Odoo Partner for that. Also try to get Project quotes for onboarding instead of by-the-hour methods.

Fördelar:

Fantastic bag of integrated tools from Inventory management, CRM, Sales and Supply chain working together to optimize our opperations. The logical and natual choise for us evolving from a small company into a medium enterprise.

Nackdelar:

Odoo's Onboarding team was a total waste of Time and Money and I seriously felt like being milked for every penny along the way. Eventually I dropped them and restarted the process with a local dev company and much better experience.