Vad är Odoo?

Odoo är en helintegrerad, anpassningsbar svit av affärsapplikationer med öppen källkod. En majoritet av verksamhetsbehoven, som kundrelationer (customer relations management, CRM), försäljning, projekt, tillverkning, lager och redovisning, uppfylls genom denna allt-i-ett-lösning. Odoo är utformad för att uppfylla företagets behov oavsett storlek och budget.

Vem använder Odoo?

Odoos programvara med öppen källa finns till för att hjälpa alla, från de som bara behöver en blogg till stora företag som behöver en komplett ERP. Programvaran är flexibel och kan anpassas till små, medelstora eller stora företag.

Var kan Odoo användas?

Molnbaserad
På plats

Om leverantören

  • Odoo
  • Belägen i San Francisco, USA
  • Grundades 2005

Support för Odoo

  • Telefonsupport
  • Chatt

Tillgängliga länder

Argentina, Australien, Bahrain, Bangladesh, Belgien och 59 andra

Språk

arabiska, danska, engelska, finska, franska och 20 andra

Prissättning av Odoo

Startpris:

Levereras inte av leverantören
  • Erbjuder en gratis provperiod
  • Erbjuder en gratisversion

Odoo har en gratisversion och erbjuder en gratis testversion.

Prisplaner få en gratis provperiod

Om leverantören

  • Odoo
  • Belägen i San Francisco, USA
  • Grundades 2005

Support för Odoo

  • Telefonsupport
  • Chatt

Tillgängliga länder

Argentina, Australien, Bahrain, Bangladesh, Belgien och 59 andra

Språk

arabiska, danska, engelska, finska, franska och 20 andra

Odoo videor och bilder

Odoo Programvara- 1
Odoo Programvara- 2
Odoo Programvara- 3
Odoo Programvara- 4
Odoo Programvara- 5
Visa 6 till
Odoo-video
Odoo Programvara- 1
Odoo Programvara- 2
Odoo Programvara- 3
Odoo Programvara- 4
Odoo Programvara- 5

Funktioner i Odoo

  • 360 graders återkoppling
  • API
  • Aktivitetspanel
  • Anpassningsbar branding
  • Anpassningsbara fakturor
  • Anpassningsbara fält
  • Anpassningsbara mallar
  • Anställdas databas
  • Anställdsprofiler
  • Användningsspårning / Analytics
  • Arbetsflödeshantering
  • Arbetsorderhantering
  • Artikelhantering
  • Audit av inventarier
  • Automatiserad offert
  • Automatiserad routing
  • Automatiserad schemaläggning
  • Automatisering av marknadsföring
  • Avbokningshantering
  • Bankavstämning
  • Bearbetning av fakturor
  • Beställning av restorder
  • Betalbearbetning
  • Bokföring
  • Bränslehantering
  • Budget / Prognoser
  • Budgethantering
  • CRM
  • Citat / uppskattningar
  • Core Accounting
  • Data Import/Export
  • Datautvinning
  • Deltagarhantering
  • Designhantering
  • Dokumenthantering
  • Dokumentlagring
  • Dra och släpp
  • Dubblett betalningsvarning
  • E-post marknadsföring
  • E-posthantering
  • Efterfrågan på prognoser
  • Efterlevnadskontroll
  • Elektronisk underskrift
  • Elektroniska betalningar
  • Fakturahistorik
  • Fakturering
  • Feedback-hantering
  • Felsökning
  • Fildelning
  • Finanshantering
  • Finansiell rapportering
  • Fjärråtkomst / kontroll
  • Flera betalningsalternativ
  • Flera kommunikationskanaler
  • Flera platser
  • Flera valutor
  • Flerkanalshantering
  • Flerspråkig
  • For Small Businesses
  • For Startups
  • For iPad Devices
  • Fraktledning
  • Fulltextsökning
  • Färgkoder / Ikoner
  • För detaljhandeln
  • För försäkringsindustrin
  • För restauranger
  • Förbyggda mallar
  • Förebyggande underhåll
  • Förhandsgranska funktionalitet
  • Försäljarstyrelse
  • Försäljningsargument
  • Försäljningsrapporter
  • Försäljningsrörledning
  • Försändelsespårning
  • Förutsägbart underhåll
  • Förvaltning av anläggningstillgångar
  • GPS
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Grafiskt användargränssnitt
  • HR-ledning
  • Hantering av kontanter
  • Hantering av kontraktets livscykel
  • Hantering av leveranskedja
  • Hantering av möjligheter
  • Hantering av säljaktivitet
  • Huvudbok
  • Idéhantering
  • Incheckning / Utcheckning
  • Inköpsorderhantering
  • Innehållshantering
  • Inskrivning/onboarding
  • Integration av sociala medier
  • Integrerad affärsdrift
  • Integrerad utvecklingsmiljö
  • Interaktionsspårning
  • Jobbhantering
  • Kalender / Påminnelsessystem
  • Kalenderhantering
  • Kampanjhantering
  • Kanban- styrelse
  • Kapacitetsplanering
  • Kapitalhanteringssystem för företag
  • Katalogisering / kategorisering
  • Kitting
  • Klientportal
  • Kodning och kontroll av dokument
  • Kommentarer / Anteckningar
  • Kompatibilitetstestning
  • Kompensationshantering
  • Kontaktdatabas
  • Kontaktledning
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Kostnad-till-slutförande spårning
  • Kostnadsspårning
  • Kunddatabas
  • Kundfordringar
  • Kundhantering
  • Kundsegmentering
  • Kundvagn
  • Kunskapsbashantering
  • Kunskapshantering
  • Kvalitetshantering
  • Köpa in och ta emot
  • Lagerhantering
  • Lagerhantering för detaljhandel
  • Lageroptimering
  • Lagerspårning
  • Lagerstyrning
  • Landningssida /Webbformulär
  • Lead-hantering
  • Lead-kvalificering
  • Lead-segmentering
  • Lead-upptagning
  • Leveranshantering
  • Leverantörshantering
  • Leverantörsskulder
  • Livechatt
  • Lönhantering
  • Mallar
  • Mallhantering
  • Materialbehovsplanering
  • Materialräkningar
  • Mobila betalningar
  • Mobilappar
  • Mobilåtkomst
  • Mottagnings- och lagringshantering
  • Märkning
  • Möteshantering
  • Ombeställa hantering
  • Online betalning
  • Online butiksdesign
  • Online fakturering
  • Orderhantering
  • Orderläggning
  • PO-försoning
  • Personalhantering
  • Portföljhantering
  • Prediktiv analys
  • Prenumerationsplanhantering
  • Presentkorthantering
  • Prestandamätningar
  • Prioritering
  • Pris- och kostnadsberäkningar
  • Prishantering
  • Prissättning och kostnadsberäkningar
  • Procent-fullständig spårning
  • Produktdatahantering
  • Produktidentifikation
  • Produktkatalog
  • Produktkonfigurator
  • Prognoser
  • Projektledning
  • Projektplanering
  • Projektplanering / schemaläggning
  • Projektredovisning
  • Publiseringsalternativ
  • Påminnelser
  • Rabatthantering
  • Rapportering / projektspårning
  • Rapportering och analys
  • Rapportering och statistik
  • Realtidsdata
  • Redigering i realtid
  • Redovisningsintegration
  • Registreringshantering
  • Rekvisitionshantering
  • Resurshantering
  • Returhantering
  • Revisionshantering
  • Rörledningshantering
  • SEO-hantering
  • Sales & Operations Planning
  • Samarbetsverktyg
  • Satsvis bearbetning
  • Schemaläggning
  • Schemaläggning av event
  • Schemaläggning av produktion
  • Schemaläggning av underhåll
  • Segmentering
  • Servicehistorik
  • Självbetjäningsportal
  • Skapande av arbetsorder
  • Skapande av faktura
  • Skattkalkylator
  • Slutförande spårning
  • Social marknadsföring
  • Sourcinghantering
  • Spenderingshantering
  • Spåra milstolpar
  • Spårning av sökande
  • Stapeldiagram
  • Statusspårning
  • Streckkod / biljettavläsning
  • Streckkodning / RFID
  • Stöd för biljetthantering
  • Sök / filtrera
  • Teknikledning
  • Territoriumhantering
  • Tid och kostnadsspårning
  • Tid och närvaro
  • Tillgångsspårning
  • Transporthantering
  • Tredjepartsintegration
  • Underhållsstyrning
  • Uppdateringar i realtid
  • Uppgiftsförloppsspårning
  • Uppgiftshantering
  • Uppgiftsplanering
  • Upphandlingshantering
  • Upprättande av kontrakt
  • Utbildningshantering
  • VIN-sökning
  • Varningar / Eskalering
  • Varningar / Meddelanden
  • Versionskontroll
  • Visualisering
  • WYSIWYG-redigerare
  • Webbaserad implementering
  • Webbplatshantering
  • e-handelshantering
  • Ändringshantering
  • Återkommande / prenumerationsfakturering
  • Återkommande beställningar
  • Återkommande fakturering
  • Åtkomstkontroller / behörigheter

Odoo Hitta alternativ 2021 - Capterra Sverige

Cloud-based human resource solution which helps businesses with applicant tracking, payroll, recruitment and performance management.
Zoho CRM ger organisationer en komplett lösning för hantering av kundrelationslivscykeln.
QuickBooks Online is a small business accounting software and app that allows you to manage your business anywhere, anytime.
Provides small to mid-sized contractors with access to end-to-end business and project information.
HubSpot CRM har allt du behöver för att organisera, spåra och bygga bättre relationer med leads och kunder. Lär dig mer om HubSpot CRM
On-premise open-source solution that streamlines all ERP, CRM and SCM operations.
Gives organizations the power of real-time planning and fast communication by tracking, prioritizing, and coordinating tasks.
NetSuite är världens främsta molnbaserade ERP-programvara som ger dig den insyn och kontroll du behöver för att fatta smarta beslut och få en trygg tillväxt.
Oracle Primavera är en kraftfull, robust och lättanvänd lösning för planering, hantering och utförande av projekt i alla storlekar.

Recensioner av Odoo

Medelpoäng

Totalt
4,1
Enkel användning
3,9
Kundservice
3,6
Funktioner
4,1
Valuta för pengarna
4,0

Recensioner efter företagsstorlek (antal anställda)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Hitta recensioner efter betyg

5
44%
4
36%
3
11%
2
3%
1
6%
Nabin
Nabin
CEO i Nepal
Verifierad LinkedIn-användare
Datormjukvara, 51-200 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Complete set of business management software

5,0 i fjol

Kommentarer: Odoo has helped us to automate our business process securely while leveraging more revenue.

Fördelar:

The best part about Odoo is its open-source software which you can download and run on your private server, which makes it more secure and reliable. Odoo comes with integrated apps for CRM, eCommerce, accounting, PoS, and project management. The software is easy to implement with detailed documentation and active community support.

Nackdelar:

The software is written in high-level open-source interpreted Python language. If the software was written in JAVA it would have been even better.

Övervägda alternativ: SAP S/4HANA Cloud, Zoho CRM, Dynamics 365, NetSuite och Acumatica Cloud ERP

Anledningar att välja Odoo: Odoo can be implemented on-premise making it more reliable and secure.

Tidigare programvara: NetSuite

Anledningar att byta till Odoo: Odoo is open source and can be hosted on-premise making it best for growing business.

Aninda
Chief Solution Architect i Bangladesh
Informationsteknologi och tjänster, 501-1 000 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Awesome ERP Experience!

4,0 förra månaden Nytt

Fördelar:

It has all the modules/features integrated to run a business

Nackdelar:

Support shall be more responsive and cost friendly

Övervägda alternativ: Sage Intacct, NetSuite och Infor CRM

Anledningar att välja Odoo: PrideSys ERP feature development was very poor and slow to keep up the pace wit our business

Tidigare programvara: Pridesys ERP

Anledningar att byta till Odoo: Oddo seemed to offer more features/functionalities at better cost

Alberto
CEO i Mexiko
Underhållning, 11-50 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Odoo is great except for the consultants and their sales team

3,0 för 4 veckor sedan Nytt

Kommentarer: I have to say that their sales teams have the only purpose of having the greater profit instead of find a solution for the Customer. Be careful with them. My wife bought 2 years of license and 50 hours of a consultant. After 3 hours the consultant said that the requirements of the project were not able in odoo. After 3 months they don't want to give our money back. It is sad to work with companies that have such little ethics.

Fördelar:

The software is great. Every part of your business is going to be integrated in a web of information easy to access. Every payment is linked to the invoices and the invoices to the Sales Orders. The Inventory Management is easy to use and I think it is difficult to get something as good in the same price range.

Nackdelar:

Their sales team just want to sell you more instead of listening to the customer requirements. I have been working with odoo for 4 years in my company. I made a presentation of some requirements that my wife's company needed to consider using odoo. The salesman said that every requirement was possible. Nevertheless, after we paid 50 hours of a consultant and 2 years of license the consultant said that the requirements were not possible. For me odoo is very difficult to rate. I had the great experience of my company in which the software worked well. Also, I have the experience of my wife's company that is a disaster. I think the problem is that the sales teams don't know the product and they are selling air. They should have a 5 hours package with a consultant to manage the feasibility of the project. My second experience with odoo was a complete scam and a lack of ethics from the company.

Övervägda alternativ: Aspel SAE och Bind CRM

Anledningar att byta till Odoo: Value for money, I think odoo was better.

Verifierad recensent
Business development executive i Vietnam
Verifierad LinkedIn-användare
Informationsteknologi och tjänster, 51-200 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Odoo - a business-oriented program.

5,0 för 3 månader sedan

Kommentarer: Odoo has a lot of positive aspects. The first is that it is more akin to a business development platform than an ERP. It is quite simple to build business logic on top of the Odoo "application server." Having said that, many excellent modules have already been written. And several modules are linked together.
The CRM module is fantastic. It helps you to manage your leads and prospects in a Sales funnel. Commercial Contacts may be monitored, and calls and messages to leads can be tracked. The "sort by last message" option offers you a good idea of when you should contact that lead again. You may also specify a "next step" date for possibilities.
The website builder is also excellent. Very user-friendly, and you create your website using graphical building pieces. The website builder also works with emails, which I use to create marketing emails. They also look wonderful.
The accounting section is also fairly comprehensive. You may immediately associate financial information, such as bills, with your customer. Dunning may be automatically implemented using rulesets. Odoo has comprehensive accounting capability in addition to invoicing (double ledger).
The HR feature is also useful for tracking your employees' vacation days and other information. You may also keep and categorize CVs for future jobs.

Fördelar:

Odoo ERP software offers a broad set of systems that serve each area of the firm, including accounting, project management, customer service, warehouse management, manufacturing supplies, and so on. Because the Odoo system is created in a modular structure, users may pick suitable apps from the app store and install them on the company's account. The Odoo system's hallmark is its over 10,000 support modules. Enterprises merely need to choose the relevant functionalities and eliminate the unneeded ones.

Nackdelar:

Odoo installation and setup are difficult. To understand this Odoo, you must have programming abilities. This can be irritating for your company since dealing with the installation problem requires time, effort, and, most importantly, money from your employees.

Pablo
IT i Mexiko
Maskineri, 51-200 anställda
Har använt programvaran för: 1 + år
Recensentens källa

One Software to all company

5,0 för 2 månader sedan

Kommentarer: it is so easy to make changes in the interface with few hours of videos and information. so it became our MRP in less than 3 months, and in one year it handle almost 80% of all our procees.

Fördelar:

with very little knowledge about the program, and a little reading and videos it is very easy to customize the interface, both online and in print.

Nackdelar:

the databases are not relational as usually, so you need to know about python code and get all the information about you need, to make deeper personalization.