Vad är Freshservice?

Freshservice är en onlinelösning för IT-servicehantering (IT service management, ITSM) med en fräsch twist. Den placerar en uppfriskande användarupplevelse ovanpå kraftfulla funktioner för biljetthantering och resurshantering och är en av de mest användarvänliga appen på området. Utöver kärnfunktioner som händelse, problem, ändra, publicering och resurshantering låter Freshservice dig också placera din kunskapsbas i molnet.

Vem använder Freshservice?

Freshservice-kunder inkluderar leverantörer av hanterade tjänster (managed service provider, MSP), finansorganisationer, utbildningsinstitutioner och flera statliga organisationer.

Var kan Freshservice användas?

Moln, SaaS, webb-baserat, Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Om leverantören

  • Freshworks
  • Belägen i San Mateo, USA
  • Grundades 2011
  • Telefonsupport
  • 24/7 (Live-support)
  • Chatt

Tillgängliga länder

Australien, Belgien, Brasilien, Colombia, Costa Rica och 39 andra

Språk

engelska, franska, italienska, nederländska, polska och 5 andra

Prissättning av Freshservice

Startpris:

19,00 US$/månad
  • Erbjuder en gratis provperiod
  • Ingen gratisversion

Freshservice har ingen gratisversion men erbjuder en gratis testversion. Freshservicebetald version börjar på 19,00 US$/månad.

Prisplaner få en gratis provperiod

Om leverantören

  • Freshworks
  • Belägen i San Mateo, USA
  • Grundades 2011
  • Telefonsupport
  • 24/7 (Live-support)
  • Chatt

Tillgängliga länder

Australien, Belgien, Brasilien, Colombia, Costa Rica och 39 andra

Språk

engelska, franska, italienska, nederländska, polska och 5 andra

Freshservice videor och bilder

Freshservice Programvara- 1
Freshservice Programvara- 2
Freshservice Programvara- 3
Freshservice Programvara- 4
Freshservice Programvara- 5
Visa 6 till
Freshservice-video
Freshservice Programvara- 1
Freshservice Programvara- 2
Freshservice Programvara- 3
Freshservice Programvara- 4
Freshservice Programvara- 5

Funktioner i Freshservice

  • Aktivitetspanel
  • Aktivitetsspårning
  • Anpassningsbar branding
  • Anpassningsbara mallar
  • Anpassningsbara rapporter
  • Arbetsflödeshantering
  • Arbetsflödeskonfiguration
  • Biljetthantering
  • CMDB
  • Dokumenthantering
  • Dra och släpp
  • E-posthantering
  • Efterlevnadskontroll
  • Elektronisk underskrift
  • Enhetsautomatisk upptäckt
  • Feedback-hantering
  • Flera kommunikationskanaler
  • Flerspråkig
  • För projektledning inom IT
  • Hantering av kontraktets livscykel
  • Hantering av servicenivåavtal (SLA)
  • Hantering av tillgångens livscykel
  • IT-kapitalförvaltning
  • Incidentshantering
  • Incidentsrapportering
  • Innehållshantering
  • Instrumentbräda
  • Katalogisering / kategorisering
  • Katastrofåterställning
  • Konfigurationshantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Kontroll och hantering remote
  • Korrigerande och förebyggande åtgärder (CAPA)
  • Kostnadsspårning
  • Kundtjänsthantering
  • Kunskapshantering
  • Lagerhantering
  • Leverantörshantering
  • Licenshantering
  • Livechatt
  • Mobilåtkomst
  • Platsspårning
  • Prestandamätningar
  • Prioritering
  • Problemgranskning
  • Problemhantering
  • Problemspårning
  • Rapportering och analys
  • Rapportering och statistik
  • Relationskartläggning
  • Releasehantering
  • Resurshantering
  • Revisionshantering
  • Routing
  • Samarbetsverktyg
  • Schemaläggning av underhåll
  • Servicekatalog
  • Självbetjäningsportal
  • Slutförande spårning
  • Spårning av efterlevnad
  • Spårning av kundklagomål
  • Statusspårning
  • Streckkodning / RFID
  • Säkerhetskopiering och återställning
  • Sök / filtrera
  • Tillgångsspårning
  • Tredjepartsintegration
  • Underhållsstyrning
  • Uppdragshantering
  • Uppgiftshantering
  • Upprättande av kontrakt
  • Utredningshantering
  • Varningar / Eskalering
  • Varningar / Meddelanden
  • Verifieringskedja
  • Widgets
  • Ändringshantering
  • Åtkomstkontroller / behörigheter
  • Övervakning i realtid

Freshservice Hitta alternativ 2021 - Capterra Sverige

Jira är ett av de främsta verktygen för programvaruutveckling som används av agila team. Miljontaltals väljer Jira för att planera och bygga fantastiska produkter. Prova gratis. Lär dig mer om Jira
Customizable solution includes project management, CRM and service desk with integrated time and billing running off the same database.
Tusentals MSP-företag och IT-avdelningar använder Kaseya VSA:s IT-hanteringsprogram när de behöver IT-automatisering. Starta en gratis provperiod.
Sätt kundservice i centrum för ditt företag. Gör representanter mer produktiva, chefer mer effektiva och kunder mer engagerade.
Download free IT help desk software for IT pros & sysadmins around the world in all businesses. Support & mobile apps also free.
Programvaran för kundsupport och verktyget för kapitalförvaltning omfattar kunskapsbas, hantering av servicenivåavtal (service level agreement, SLA), ärendespårning och lagerhantering.
ServiceNow Customer Service Management is built for the digitally connected service economy.
Skala din kundtjänst på ett smidigt och kostnadseffektivt sätt med inbyggd kapitalförvaltning och avancerad automatisering. Lär dig mer om SysAid
Freshdesk är en lättanvänd kundtjänstprogramvara som hjälper över 40 000 företag över hela världen att skapa fantastiska kundupplevelser. Lär dig mer om Freshdesk

Recensioner av Freshservice

Medelpoäng

Totalt
4,5
Enkel användning
4,5
Kundservice
4,6
Funktioner
4,3
Valuta för pengarna
4,4

Recensioner efter företagsstorlek (antal anställda)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Hitta recensioner efter betyg

5
61%
4
33%
3
4%
2
2%
1
0%
Erick
Erick
Client Technologies Manager i USA
Verifierad LinkedIn-användare
Bil, 1 001-5 000 anställda
Har använt programvaran för: 1 + år
Recensentens källa

Probably the best tool for Help Desk Management

5,0 i fjol

Kommentarer: This is probably the best I used for ticketing. The support is really good, the only bad thing is that you have to contact mostly via chat.

Fördelar:

The features it provides are really good. The ticketing flow is easy to follow, we can handle our Service Catalog, integrate with Active Directory, manage Asset Inventory and now we started using the Project management tool.

Nackdelar:

The configuration (Initial Setup) is kind of complex. Design the flows is friendly, but complex if you have many rules, but the good thing is that support guides all the way during this process.

Sarah
Sarah
System Administrator i USA
Verifierad LinkedIn-användare
Informationsteknologi och tjänster, 10 000+ anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

You can do a lot of great things with Freshservice

4,0 för 2 månader sedan Nytt

Kommentarer: Complete platform for IT service management and reporting on client needs. It gives me the ability to develop material that can be provided as assistance to customers, as well as report back internally to the team and to top board management.

Fördelar:

I appreciate that it is not only affordable, but also demonstrates a lot of value due to the fact that it comes with a lot of features considering how much it costs. FreshService is capable of competing with ServiceNow in terms of IT service management, and I am accustomed to utilizing ServiceNow.

Nackdelar:

The constraints placed on portal design, in addition to the requirement of having HTML coding skills. I have not been able to determine whether or not it is possible for us to have parent portal sites that include kid pages, and the process of developing these pages will require experience in coding.

Kevon
IT Manager i USA
Fastighet, 501-1 000 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

FS review

3,0 för 2 månader sedan Nytt

Fördelar:

When all the applications are working it's a great software.

Nackdelar:

Some of the key third party applications are removed like Google Sync and it makes your job harder to sync thousands of users.

Renan
TSM i Brasilien
Informationsteknologi och tjänster, 201-500 anställda
Har använt programvaran för: 1 + år
Recensentens källa

A review about fresh service

4,0 för 3 månader sedan

Kommentarer: A solid product with excellent qualities that can help transform how teams work

Fördelar:

Good tool for team collaboration. It is possible to configure workflows for each of them, projects, queues, etc. It is possible to greatly customize the fields and apply them to workflows, meeting specific needs.

Nackdelar:

Graphing is a bit confusing, and you need to buy higher planes to use the best tools.

Övervägda alternativ: Zendesk

Anledningar att välja Freshservice: Several limitations on the platform that did not allow workflows to be created as desired.

Tidigare programvara: Jira

Anledningar att byta till Freshservice: We were very interested in other tools that perfectly met our need, however, its high cost made us choose Fresh.

Tom
IT Support & Operations Manager i USA
Utbildningsförvaltning, 1 001-5 000 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Freshservice Review

5,0 i fjol

Kommentarer: I've really enjoyed having Frehservice in our organization. It has made my job as a manager much easier in that I can easily review team performance, post announcements for the organization, and identify trends in issues or requests.

Fördelar:

Freshservice has been a game-changer for our organization. The service catalog and user-friendly interface has allowed our employees to improve their productivity over the past 2+ years we have had the system implemented. The customizable forms and workflow has allowed our IT department to streamline processes and improve efficiency.

Nackdelar:

I wish the reporting capabilities were more customizable. There have been a few situations where I reached out to Frehservice for support on reports I needed but found the reports were not possible. The freshservice support team told me my reporting needs would be added to the list of potential "future enhancements'.

Övervägda alternativ: ServiceNow Customer Service Management, ManageEngine ServiceDesk Plus och Zendesk

Anledningar att välja Freshservice: Our previous product did not have a customizable system and did not provide our employees with a way to track their tickets once created. It also lacked any type of reporting capabilities.

Tidigare programvara: Cerb

Anledningar att byta till Freshservice: Cost and ease of customization