Sverige Lokal produkt

Vad är Lime CRM?

Lime CRM är ett marknadsledande och användarvänligt system som förenklar arbetsdagen för dig och dina kollegor. Lime CRM samlar dina kunder, affärer och kampanjer på ett ställe. Med smarta integrationer till dina andra system, ger Lime CRM dig en översikt av verksamheten och förebygger dubbelarbete. Kan användas i cloudmiljö eller på er egna server. Optimalt för 10 användare och uppåt.

Vem använder Lime CRM?

Företag inom energi, fastighet, partihandel och sälj, konsult, bygg, medlemskap, maskin, och många fler.

Var kan Lime CRM användas?

Molnbaserad
På plats

Om leverantören

  • Lime Technologies
  • Grundades 1990

Support för Lime CRM

  • Telefonsupport
  • Chatt

Tillgängliga länder

Danmark, Finland, Nederländerna, Norge, Sverige och 1 andra

Språk

danska, engelska, finska, nederländska, norska och 2 andra

Prissättning av Lime CRM

Startpris:

600,00 kr/månad
  • Erbjuder en gratis provperiod
  • Ingen gratisversion

Lime CRM har ingen gratisversion men erbjuder en gratis testversion. Lime CRMbetald version börjar på 600,00 kr/månad.

Prisplaner få en gratis provperiod

Om leverantören

  • Lime Technologies
  • Grundades 1990

Support för Lime CRM

  • Telefonsupport
  • Chatt

Tillgängliga länder

Danmark, Finland, Nederländerna, Norge, Sverige och 1 andra

Språk

danska, engelska, finska, nederländska, norska och 2 andra

Lime CRM videor och bilder

Lime CRM Programvara- 1
Lime CRM Programvara- 2
Lime CRM Programvara- 3
Lime CRM Programvara- 4
Lime CRM Programvara- 5
Visa 6 till
Lime CRM-video
Lime CRM Programvara- 1
Lime CRM Programvara- 2
Lime CRM Programvara- 3
Lime CRM Programvara- 4
Lime CRM Programvara- 5

Funktioner i Lime CRM

  • Aktivitetspanel
  • Aktivitetsspårning
  • Anpassningsbara fält
  • Arbetsflödeshantering
  • Automatisering av marknadsföring
  • CRM
  • Citat / uppskattningar
  • Data Import/Export
  • Dokumentlagring
  • E-post marknadsföring
  • E-posthantering
  • Försäljningsrapporter
  • Försäljningsrörledning
  • Integration av sociala medier
  • Interaktionsspårning
  • Kalender / Påminnelsessystem
  • Kalenderhantering
  • Kontaktdatabas
  • Kontaktledning
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Kundspårning
  • Lead-hantering
  • Lead-kvalificering
  • Mobilåtkomst
  • Projektledning
  • Rapportering och analys
  • Referrarspårning
  • Rörledningshantering
  • Segmentering
  • Skapa leads
  • Sök / filtrera
  • Tredjepartsintegration
  • Uppgiftshantering
  • Varningar / Meddelanden

Lime CRM Hitta alternativ 2021 - Capterra Sverige

En av de mest användarvänliga CRM-plattformarna på marknaden. Lär dig mer om SuperOffice CRM
Öka tillväxten med Sales Cloud 360, en förstklassig försäljningslösning som förbättrar representanternas produktivitet på en av världens ledande CRM-plattformar.
Pipedrive är ett lättimplementerat CRM-programvaruverktyg som hjälper dig att fokusera på de aktiviteter som ökar antalet slutförda affärer.
Zoho CRM ger organisationer en komplett lösning för hantering av kundrelationslivscykeln.
HubSpot CRM har allt du behöver för att organisera, spåra och bygga bättre relationer med leads och kunder. Lär dig mer om HubSpot CRM
amoCRM är världens kanske första meddelandeappdrivna CRM. Den har säljpipa, leadspårning, flerkanalskommunikation med mera.
Känd som Europas mest flexibla CRM, erbjuder Efficy en helt anpassningsbar lösning för hantering av kundrelationer, vilket ökar de anställdas möjligheter.
EQUP är en molnbaserad CRM-programvara som hjälper till att automatisera marknadsföring, försäljning och fakturering.
En uppsättning integrerade affärsappar för CRM, POS, webbplats, e-handel, försäljning, bokföring, lager, HR, projekt och marknadsföring.

Recensioner av Lime CRM

Medelpoäng

Totalt
4,4
Enkel användning
4,5
Kundservice
4,5
Funktioner
4,3
Valuta för pengarna
4,4

Recensioner efter företagsstorlek (antal anställda)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Hitta recensioner efter betyg

5
40%
4
57%
3
3%
Sami
Sales Group Manager i Finland
Papper och skogsprodukter, 51‒200 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Very good value for money

5,0 för 2 år sedan

Fördelar:

LIME works very well straight out of the box and it's easy to use. Because of this people like it a lot and there is very little if any resistance from the users.

Nackdelar:

At the time of purchase the history data was not available but now that's been fixed too.

Övervägda alternativ: Salesforce Sales Cloud

Anledningar att välja Lime CRM: Because we ended up in a situation where only two people used our old CRM and the change had to come.

Anledningar att byta till Lime CRM: Because of better value for money and superior customer service.

Svar för Lime Technologies

i fjol

Hi Sami and thank you for reviewing Lime CRM. We are happy to hear that you and your colleagues enjoy working in the system. Best wishes, your friends at Lime

Thomas
Thomas
Head of Media and IT, CDO i Norge
Verifierad LinkedIn-användare
Sport, 201‒500 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Great system with both CRM and FRM capasity within the same system

4,0 för 2 år sedan

Kommentarer: We use this system for the Leagues - Eliteserien and OBOS-ligaen as well as all clubs within these leagues.
It is a great tool for aggregation all fan activites and touchpoints as well as making the marketing departements more professional.

Fördelar:

The search function Ability to add tickets through integrations Easy to customize

Nackdelar:

Not all functions from the desktop version is in the webversion yet. Still have to use the desktop client in order to do some stuff.

Övervägda alternativ: SuperOffice CRM och Salesforce Sales Cloud

Tidigare programvara: SuperOffice CRM och Salesforce Sales Cloud

Anledningar att byta till Lime CRM: Cost, functionality and the fact that they had a lot of already plugins towards the sports segment

Svar för Lime Technologies

i fjol

Thank you for taking the time to review Lime CRM! If you are missing any functionalities in the web client, don't hesitate to reach out to us to see if we can add them for you. All the best, your friends at Lime

Johanna
Asiakaspalvelupäällikkö i Finland
Mat och dryck, 51‒200 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Hello

3,0 i fjol

Kommentarer: To-do list

Fördelar:

It is easy to use, and the mobile function work very good. It is also good that it is intenretbased Mobile

Nackdelar:

It is sometimes a bit slow, but that could also be because of the internet

Svar för Lime Technologies

i fjol

Thank you for your review, Johanna!

Sara
Product Manager i Sverige
Finansiella tjänster, 51‒200 anställda
Har använt programvaran för: 1 + år
Recensentens källa

Lime - Dicom Expense

4,0 för 2 år sedan

Kommentarer: This has helped us keep track of our prospects and customer in a way better way than previous solutions with excel sheets etc.
Now we have one installed process which could be better on our end, but as CRM's go, we have everything we need with Lime.

Fördelar:

Easy to use, integration was a bit tricky since we had a lot of customization done, but always satisfied with our salesperson, [SENSITIVE CONTENT HIDDEN]. I like the way it is configured and that the functionality is wide, a lot of tiles and you can configure it with personalized filters.

Nackdelar:

There could be more manuals/instructions - we find the statistics module a bit difficult and therefor are we not getting everything possible out of the application. Ideally, it would also be a full on cloud solution with the same functionalities as the on prem, but they are getting there.

Övervägda alternativ: Salesforce Sales Cloud

Anledningar att byta till Lime CRM: The trust we felt with [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] as our salesperson, really sealed the deal.

Svar för Lime Technologies

för 2 år sedan

Hi Sara! Thank you for the feedback. And just to keep you updated about our cloud functionalities, we have worked hard the last 6 months to develop our cloud solution to a product that is compatible with all the important functionalities that we already offer in our on-prem solution. The only functionalities not supported by cloud are the add-ons that we are replacing with new add-ons which will be available in cloud. We hope that this will be helpful for you in using Lime CRM onwards!

Mattias
Systemansvarig i Sverige
Försäkring, 51‒200 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Easy to adminster

4,0 för 2 år sedan

Kommentarer: Easy to administer and to use.Filters and views make it possible to see what you are most interested in.
A big challenge is to get the user to register relevant data in the system.

Fördelar:

The access to self-administer certain parts of the system. Change text and add / delete fields without having to hire a consultant. Make it fast to help the user customize the system.

Nackdelar:

Integrations with our own business systems partly due to the installation "on premise" instead of cloudsolutuion hosted by Lime. Desktop client functionality is not fully implemented in web client

Svar för Lime Technologies

i fjol

Hi Mattias and thank you for reviewing Lime CRM! It warms our hearts to hear that you find it easy to use and customize. If you struggle with users not registering data as directed, don't hesitate to reach out to us and we can help out with user trainings. Best regards, your friends at Lime