Vi har hjälpt svenska företag
att välja bättre programvara i 15 år

Sverige Lokal produkt

Vad är Lime CRM?

Lime CRM är ett marknadsledande och användarvänligt system som förenklar arbetsdagen för dig och dina kollegor. Lime CRM samlar dina kunder, affärer och kampanjer på ett ställe. Med smarta integrationer till dina andra system, ger Lime CRM dig en översikt av verksamheten och förebygger dubbelarbete. Kan användas i cloudmiljö eller på er egna server. Optimalt för 10 användare och uppåt.

Vem använder Lime CRM?

Företag inom energi, fastighet, partihandel och sälj, konsult, bygg, medlemskap, maskin, och många fler.

Var kan Lime CRM användas?

Molnbaserad
På plats

Om leverantören

  • Lime Technologies
  • Grundades 1990

Support för Lime CRM

  • Telefonsupport
  • Chatt

Tillgängliga länder

Danmark, Finland, Nederländerna, Norge, Sverige och 1 andra

Språk

danska, engelska, finska, nederländska, norska och 2 andra

Prissättning av Lime CRM

Startpris:

600,00 kr/månad
  • Erbjuder en gratis provperiod
  • Ingen gratisversion

Lime CRM har ingen gratisversion men erbjuder en gratis testversion. Lime CRMbetald version börjar på 600,00 kr/månad.

Prisplaner få en gratis provperiod

Om leverantören

  • Lime Technologies
  • Grundades 1990

Support för Lime CRM

  • Telefonsupport
  • Chatt

Tillgängliga länder

Danmark, Finland, Nederländerna, Norge, Sverige och 1 andra

Språk

danska, engelska, finska, nederländska, norska och 2 andra

Lime CRM videor och bilder

Lime CRM Programvara- 1
Lime CRM Programvara- 2
Lime CRM Programvara- 3
Lime CRM Programvara- 4
Lime CRM Programvara- 5
Visa 6 till
Lime CRM-video
Lime CRM Programvara- 1
Lime CRM Programvara- 2
Lime CRM Programvara- 3
Lime CRM Programvara- 4
Lime CRM Programvara- 5

Funktioner i Lime CRM

  • Aktivitetspanel
  • Aktivitetsspårning
  • Anpassningsbara fält
  • Arbetsflödeshantering
  • Automatisering av marknadsföring
  • Avtalshantering
  • Biljetthantering
  • CRM
  • Citat / uppskattningar
  • Data Import/Export
  • Dokumenthantering
  • Dokumentlagring
  • E-post marknadsföring
  • E-posthantering
  • För fastigheter
  • Försäljningsgodkännande
  • Försäljningsrapporter
  • Försäljningsrörledning
  • Integration av sociala medier
  • Interaktionsspårning
  • Kalender / Påminnelsessystem
  • Kalenderhantering
  • Kampanjhantering
  • Kontaktdatabas
  • Kontaktledning
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Kundspårning
  • Kunskapsbashantering
  • Landningssida /Webbformulär
  • Lead-distribution
  • Lead-hantering
  • Lead-kvalificering
  • Mobilåtkomst
  • Prestationshantering
  • Projektledning
  • Rapportering och analys
  • Rapportering och statistik
  • Referrarspårning
  • Rörledningshantering
  • Schemaläggning
  • Segmentering
  • Skapa leads
  • Sök / filtrera
  • Tredjepartsintegration
  • Uppgiftshantering
  • Varningar / Meddelanden

Lime CRM Hitta alternativ 2021 - Capterra Sverige

Lime Go är ett försäljningsverktyg som gör det möjligt för användare att hantera försäljningsprocesser på ett strukturerat sätt för att slutföra fler affärer med hjälp av företagsinformation. Lär dig mer om Lime Go
Hantera mobila personalstyrkor med Synchroteam-programvara för FSM. Skapa din gratis provperiod på minder än en minut. Live-support. Lär dig mer om Synchroteam
HubSpot CRM har allt du behöver för att organisera, spåra och bygga bättre relationer med leads och kunder. Lär dig mer om HubSpot CRM
Öka tillväxten med Sales Cloud 360, en förstklassig försäljningslösning som förbättrar representanternas produktivitet på en av världens ledande CRM-plattformar. Lär dig mer om Salesforce Sales Cloud
Pipedrive är ett lättimplementerat CRM-programvaruverktyg som hjälper dig att fokusera på de aktiviteter som ökar antalet slutförda affärer. Lär dig mer om Pipedrive
Zoho CRM ger organisationer en komplett lösning för hantering av kundrelationslivscykeln. Lär dig mer om Zoho CRM
amoCRM är världens kanske första meddelandeappdrivna CRM. Den har säljpipa, leadspårning, flerkanalskommunikation med mera.
EQUP är en molnbaserad CRM-programvara som hjälper till att automatisera marknadsföring, försäljning och fakturering.

Recensioner av Lime CRM

Medelpoäng

Totalt
4,3
Enkel användning
4,3
Kundservice
4,6
Funktioner
4,0
Valuta för pengarna
4,1

Recensioner efter företagsstorlek (antal anställda)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Hitta recensioner efter betyg

5
32%
4
63%
3
5%
Sami
Sales Group Manager i Finland
Papper och skogsprodukter, 51‒200 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Very good value for money

5,0 för 3 år sedan

Fördelar:

LIME works very well straight out of the box and it's easy to use. Because of this people like it a lot and there is very little if any resistance from the users.

Nackdelar:

At the time of purchase the history data was not available but now that's been fixed too.

Övervägda alternativ: Salesforce Sales Cloud

Anledningar att välja Lime CRM: Because we ended up in a situation where only two people used our old CRM and the change had to come.

Anledningar att byta till Lime CRM: Because of better value for money and superior customer service.

Svar för Lime Technologies

för 2 år sedan

Hi Sami and thank you for reviewing Lime CRM. We are happy to hear that you and your colleagues enjoy working in the system. Best wishes, your friends at Lime

Thomas
Thomas
Head of Media and IT, CDO i Norge
Verifierad LinkedIn-användare
Sport, 201‒500 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Great system with both CRM and FRM capasity within the same system

4,0 för 3 år sedan

Kommentarer: We use this system for the Leagues - Eliteserien and OBOS-ligaen as well as all clubs within these leagues.
It is a great tool for aggregation all fan activites and touchpoints as well as making the marketing departements more professional.

Fördelar:

The search function Ability to add tickets through integrations Easy to customize

Nackdelar:

Not all functions from the desktop version is in the webversion yet. Still have to use the desktop client in order to do some stuff.

Övervägda alternativ: SuperOffice CRM och Salesforce Sales Cloud

Tidigare programvara: SuperOffice CRM och Salesforce Sales Cloud

Anledningar att byta till Lime CRM: Cost, functionality and the fact that they had a lot of already plugins towards the sports segment

Svar för Lime Technologies

för 2 år sedan

Thank you for taking the time to review Lime CRM! If you are missing any functionalities in the web client, don't hesitate to reach out to us to see if we can add them for you. All the best, your friends at Lime

Joni
Sales manager i Finland
Turistföretag, 2‒10 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Pretty ok, online version is problematic

4,0 för 2 månader sedan

Kommentarer: Pretty alright. Online version is problematic as people have MAC's.

Fördelar:

Good CRM functions, like how easy it is to use. Happy that invoicing is possible through the system

Nackdelar:

Online version is not good enough or expensive development costs. Can't add on invoicing there so that's why

Övervägda alternativ: Pipedrive och Salesforce Sales Cloud

Anledningar att byta till Lime CRM: At that time it was most easy to make it suitable for us.

Claes
Presales Manager i Sverige
Industriell automation, 51‒200 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Jens S CRM

3,0 för 3 månader sedan

Kommentarer: It is a good system to keep track of customers, easy for the users and you can develope the system as you develope your buisness

Fördelar:

It is easy to use and has an Excell based structure. We have been able to customize the CRM for our organisation.It has alot of good funcionallitys The Ticket handling is very good, and also here we were able to customize this.

Nackdelar:

The developing of the CRM are expensive in terms of how many hours the programmers estimate the changes will cost. We have also had many bugs and down times when Windows launch new updates. The Templates are Word based and not Excell. Why?The Admin system LISA is really old fashion

Carl
Consultant manager i Sverige
Informationsteknologi och tjänster, 51‒200 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Lime CRM review

4,0 för 3 månader sedan

Kommentarer: Good. however it needs a bit of customisation, which I can´t do easyly enough on my own and need Lime employees for this.

Fördelar:

Great to get easy access to all communication between clients. Like that i can calibrate infotiles as reminders for when example. fram agreements needs to be renegotiated or upcomming orders are ending.

Nackdelar:

It´s a bit of a hassle to use the desktop version sometimes and that tit doesnt work for mac users.That I need to reconfigure everything from the Desktop version to fit the Web version. Automatic flows etc.

Övervägda alternativ: HubSpot CRM

Anledningar att välja Lime CRM: Needed a more compherensive product for customer assignements, orders, Employees our consultants, etc.Now however the Lime Go client seems almost better in some aspects (over view of businesprocess etc) than Lime CRM client web version. Shoulöd we switch back?!

Tidigare programvara: Lime Go