Vi har hjälpt svenska företag
att välja bättre programvara i 15 år

Vad är Asana?

Med Asana kan du samordna arbete mellan team i stor skala – från dagliga uppgifter till strategiska tvärfunktionella initiativ. Asana är den enda plattformen för arbetshantering som omvandlar mål till handling och överbryggar klyftor mellan team. Mer än 135 000 betalande kunder och miljontals kostnadsfria organisationer i 190 länder förlitar sig på Asana för att hantera allt från företagets mål till digital omvandling, produktlanseringar och marknadsföringskampanjer.

Vem använder Asana?

Varför ger över 11 000 kunder Asana 4,5 av 5 stjärnor? Asana är det enklaste sättet att hantera teamens projekt, processer och uppgifter. Med Asana blir teamen mer produktiva och presterar bättre.

Var kan Asana användas?

Molnbaserad
På plats

Om leverantören

  • Asana
  • Belägen i San Francisco, USA
  • Grundades 2008

Support för Asana

  • Chatt

Tillgängliga länder

Albanien, Algeriet, Amerikanska Jungfruöarna, Andorra, Antigua och Barbuda och 125 andra

Språk

engelska, franska, japanska, koreanska, nederländska och 7 andra

Prissättning av Asana

Startpris:

10,99 €/månad
  • Erbjuder en gratis provperiod
  • Erbjuder en gratisversion

Asana har en gratisversion och erbjuder en gratis testversion. Asanabetald version börjar på 10,99 €/månad.

Om leverantören

  • Asana
  • Belägen i San Francisco, USA
  • Grundades 2008

Support för Asana

  • Chatt

Tillgängliga länder

Albanien, Algeriet, Amerikanska Jungfruöarna, Andorra, Antigua och Barbuda och 125 andra

Språk

engelska, franska, japanska, koreanska, nederländska och 7 andra

Asana videor och bilder

Asana Programvara- 1
Asana Programvara- 2
Asana Programvara- 3
Asana Programvara- 4
Asana Programvara- 5
Visa 6 till
Asana-video
Asana Programvara- 1
Asana Programvara- 2
Asana Programvara- 3
Asana Programvara- 4
Asana Programvara- 5

Funktioner i Asana

  • @nämnanden
  • API
  • Ad hoc-rapportering
  • Agendahantering
  • Agila metoder
  • Aktivitet / Nyhetsflöde
  • Aktivitetspanel
  • Aktivitetsspårning
  • Anpassning
  • Anpassningsbar instrumentpanel
  • Anpassningsbara formulär
  • Anpassningsbara fält
  • Anpassningsbara mallar
  • Anpassningsbara rapporter
  • Anställdas databas
  • Anteckningshantering
  • Användarhantering
  • Användningsrapportering
  • Arbetsflödeshantering
  • Arbetsflödeskonfiguration
  • Arbetsprognoser
  • Automatiserad schemaläggning
  • Automatisering av affärsprocesser
  • Automatisering av marknadsföring
  • Beroende spårning
  • Biljetthantering
  • Brainstorming
  • Brand Guidelines
  • Budget / Prognoser
  • Budgethantering
  • CRM
  • Chatt och meddelanden
  • Data Import/Export
  • Datakontakter
  • Datatabulering
  • Datavisualisering
  • Deadlinehantering
  • Digital tillgångshantering
  • Diskussioner/forum
  • Display Ad Management
  • Dokumenthantering
  • Dokumentlagring
  • Dra och släpp
  • E-post marknadsföring
  • E-posthantering
  • Eftersläpningshantering
  • Elektroniska formulär
  • Enkel inloggning
  • Ersättningshantering
  • Event utlösta åtgärder
  • Fakturering
  • Feedback-hantering
  • Fildelning
  • Filhantering
  • Filöverföring
  • Finanshantering
  • Fjärrstöd
  • Fjärråtkomst / kontroll
  • Flera kampanjer
  • Flera projekt
  • Flerkanalsmarknadsföring
  • Formulärhantering
  • Formulärsautomation
  • Färdplanering
  • Färgkoder / Ikoner
  • För projektledning inom IT
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Grafisk arbetsflödesredigerare
  • Gästtillgång
  • Hantera arbetsflöde för orientering
  • Hantering av prestationsutvärdering
  • Idé
  • Idéhantering
  • Importera uppgifter
  • Ingen kod
  • Innehållshantering
  • Innovationshantering
  • Instrumentbräda
  • Integrerad affärsdrift
  • Integreringar med tredjepart
  • KPI-övervakning
  • Kalenderhantering
  • Kalendersynkronisering
  • Kampanjanalys
  • Kampanjhantering
  • Kampanjplanering
  • Kanalhantering
  • Kanban- styrelse
  • Kapacitetshantering
  • Kommentarer / Anteckningar
  • Kommunikationshantering
  • Kompetensspårning
  • Konfigurerbart arbetsflöde
  • Kontaktledning
  • Konvertering via e-post till uppgift
  • Kostnad-till-slutförande spårning
  • Kravshantering
  • Kundhantering
  • Kunskapshantering
  • Lead-hantering
  • Livechatt
  • Mallar
  • Mallhantering
  • Marknadsföringskalender
  • Maskininlärning
  • Medarbetarkatalog
  • Meddelanden
  • Mediaplanering
  • Meeting Preparation Tools
  • Mobilåtkomst
  • Märkning
  • Märkning av uppgift
  • Målsättning/uppföljning
  • Mötehantering
  • Naturlig språkbehandling
  • Ombordstigning av anställda
  • Omröstningar / Röstning
  • Personalhantering
  • Portföljhantering
  • Presentationsverktyg
  • Prestationshantering
  • Prioritering
  • Problemhantering
  • Problemspårning
  • Procent-fullständig spårning
  • Processmodellering och design
  • Produktivitetsverktyg
  • Produktkartläggning
  • Produktlivscykelhantering
  • Prognoser
  • Projektledning
  • Projektplanering
  • Projektplanering / schemaläggning
  • Projektspårning
  • Påminnelser
  • ROI-spårning
  • Rapportering / projektspårning
  • Rapportering och analys
  • Rapportering och statistik
  • Real-Time Notifications
  • Realtidschatt
  • Realtidsdata
  • Realtidsrapportering
  • Redigering i realtid
  • Redigering/uppdatering av uppgift
  • Regelbaserat arbetsflöde
  • Resursförfrågan
  • Resurshantering
  • Riskhantering
  • Rollbaserade behörigheter
  • Samarbetsverktyg
  • Scenarioplanering
  • Schemaläggning
  • Schemaläggning av anställda
  • Schemaläggning av resurser
  • Skapa instrumentpanelen
  • Skapa och designa formulär
  • Skapa underuppgifter
  • Skärmdelning
  • Spåra milstolpar
  • Spårning av efterlevnad
  • Spårning av framsteg
  • Stapeldiagram
  • Statusspårning
  • Strategisk planering
  • Sök / filtrera
  • Tid och kostnadsspårning
  • Tid och närvaro
  • Tidsspårning
  • Transkript/chatthistorik
  • Undersökningar och feedback
  • Uppdateringar i realtid
  • Uppdragshantering
  • Uppgiftsförloppsspårning
  • Uppgiftshantering
  • Uppgiftsplanering
  • Upptäckt av buggar och fel
  • Utbildningshantering
  • Varningar / Meddelanden
  • Verifieringskedja
  • Versionskontroll
  • Visning av enstaka data
  • Visualisering
  • Visuell arbetsflödeshantering
  • Webbaserad implementering
  • Ändringshantering
  • Återkommande uppgifter
  • Åtkomstkontroller / behörigheter
  • Övervakning av sociala medier

Asana Hitta alternativ 2021 - Capterra Sverige

Zoho CRM ger organisationer en komplett lösning för hantering av kundrelationslivscykeln. Lär dig mer om Zoho CRM
Plattformen för arbetsledning för större företag hjälper team och företag att planera, utföra och leverera bra arbete och önskade resultat.
Sätt kundservice i centrum för ditt företag. Gör representanter mer produktiva, chefer mer effektiva och kunder mer engagerade.
Samverkan är en arbetsyta för team där kunskap och samarbete möts. Skapa, samarbeta och organisera ditt arbete på ett och samma ställe. Lär dig mer om Confluence
MeisterTask är det mest intuitiva verktyget för uppgiftshantering och samarbete på webben.
Basecamp, som är betrott av miljontals användare, tillhandahåller allt du behöver för att få jobbet gjort på ett och samma ställe.
Jira är ett av de främsta verktygen för programvaruutveckling som används av agila team. Miljontaltals väljer Jira för att planera och bygga fantastiska produkter. Prova gratis. Lär dig mer om Jira
Citrix Podio är det nya sättet för team att organisera, kommunicera och få jobbet gjort. Gratis för upp till 10 användare.
Slack samlar all er kommunikation på ett och samma ställe. Det handlar om meddelanden i realtid samt arkiverings- och sökfunktioner för moderna team.

Recensioner av Asana

Medelpoäng

Totalt
4,5
Enkel användning
4,4
Kundservice
4,3
Funktioner
4,4
Valuta för pengarna
4,4

Recensioner efter företagsstorlek (antal anställda)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Hitta recensioner efter betyg

5
59%
4
33%
3
7%
2
1%
1
1%
Faz
Faz
Head of Product i Storbritannien
Verifierad LinkedIn-användare
Informationstjänster, 11‒50 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Brickflow loves Asana

5,0 för 2 månader sedan Nytt

Kommentarer: Fantastic so far! Love the UI/UX and also love the integrations great for our company!

Fördelar:

We love the integrations and how seamlessely it auto saves everything we do. We love how easy it is to collaborate and how well thought out the UI/UX is. We also love prioritisation features and how forms filter in so seamlessely

Nackdelar:

We would like some Jira like features like tickets to be built in rather than using customisation as a means to create a system like it.

Övervägda alternativ: monday.com

Anledningar att välja Asana: Just felt integrations and also workflows were better on Asana

Tidigare programvara: Jira

Anledningar att byta till Asana: Just had better usability and better UI/UX

adam
Graphic Designer i Storbritannien
Marknadsföring och reklam, 2‒10 anställda
Har använt programvaran för: 1 + år
Recensentens källa

Task Management

5,0 för 2 månader sedan Nytt

Kommentarer: generally once you get to grips with creating tasks and then subtasks and dependants its extremely powerful and great for project management once you set the project up!

Fördelar:

simple to use and setup tasks quickly, ad job notes and files, the ability to send a task from other platforms - Slack, Email etc

Nackdelar:

start and end dates are the options for the tasks this doesn't always coincide for large jobs where you want to specify a day to do the job within that period without using a sub-task within the task. with this it sits in your overdue tasks when in reality its not always overdue if its a task for multiple days.

Övervägda alternativ: Trello

Anledningar att välja Asana: combination of reasons but the main one was to condense the workflow into a single management tool that did everything in one place to save duplication of task HR

Tidigare programvara: Jira och Trello

Anledningar att byta till Asana: cost and did what we wanted to do all in a single application

Kim
Document Control Manager i USA
Hemelektronik, 51‒200 anställda
Har använt programvaran för: 1 + år
Recensentens källa

Asana - No Change MGMT

3,0 för 2 veckor sedan Nytt

Fördelar:

The PMs like Asana, for their management, single source to get messages across quickly

Nackdelar:

Not very much, as it is a bit cumbersome to use, and the threads are very long with comments

Shelley L.
Shelley L.
Owner i USA
Verifierad LinkedIn-användare
Detaljhandel, Egenföretagare
Har använt programvaran för: 1 + år
Recensentens källa

Asana Keeps Me On Track

5,0 för 2 månader sedan

Kommentarer: It's been really good. This program is a big help! I also like that if I need someone else to help, I have an extra license.

Fördelar:

I not only use Asana for my own small business, but also to manage the projects for other clients, as well as my personal projects. Asana offers powerful tools at a lower price than other project management software. Although you may want to upgrade for more features. It's fairly easy to set up although I feel I may not be using it to it's full potential. They offer webinars and educational material to help you.

Nackdelar:

Still wish the pricing could be lower, especially for a single user who doesn't have an office full of people or a large budget. With every app and program requiring subscriptions these days, it really adds up and my project management software will be lowest on the list if something has to go. I also had a bad customer service experience. It took a while but I was able to finally get an answer for my set up question.

Övervägda alternativ: monday.com och Wrike

Anledningar att byta till Asana: Best price, ease of use, mobile abilities and notifications.

Verifierad recensent
Verifierad LinkedIn-användare
Konstruktion, 2‒10 anställda
Har använt programvaran för: 1 + år
Recensentens källa
Källa: GetApp

Asana is exponentially better than Monday

5,0 för 2 månader sedan Nytt

Kommentarer: Asana has been a consistent, tried and true product for me that I can depend on when I need it. Their customer support is friendly and responsive, and you can tell they are genuinely trying to help you.

Fördelar:

Asana does it's job well, but it takes a while to get used to the platform. It is a bit messy looking and can be difficult to figure out how to set up for first time users.

Nackdelar:

Mainly it's not 'super' user friendliness when first setting up, but once you figure it out it becomes a bit easier.