Vi har hjälpt svenska företag
att välja bättre programvara i 15 år

Vad är Asana?

Med Asana kan du samordna arbete mellan team i stor skala – från dagliga uppgifter till strategiska tvärfunktionella initiativ. Asana är den enda plattformen för arbetshantering som omvandlar mål till handling och överbryggar klyftor mellan team. Mer än 135 000 betalande kunder och miljontals kostnadsfria organisationer i 190 länder förlitar sig på Asana för att hantera allt från företagets mål till digital omvandling, produktlanseringar och marknadsföringskampanjer.

Vem använder Asana?

Varför ger över 11 000 kunder Asana 4,5 av 5 stjärnor? Asana är det enklaste sättet att hantera teamens projekt, processer och uppgifter. Med Asana blir teamen mer produktiva och presterar bättre.

Var kan Asana användas?

Molnbaserad
På plats

Om leverantören

  • Asana
  • Belägen i San Francisco, USA
  • Grundades 2008

Support för Asana

  • Chatt

Tillgängliga länder

Albanien, Algeriet, Amerikanska Jungfruöarna, Andorra, Antigua och Barbuda och 125 andra

Språk

engelska, franska, japanska, koreanska, nederländska och 7 andra

Prissättning av Asana

Startpris:

13,49 US$/månad
  • Erbjuder en gratis provperiod
  • Erbjuder en gratisversion

Asana har en gratisversion och erbjuder en gratis testversion. Asanabetald version börjar på 13,49 US$/månad.

Om leverantören

  • Asana
  • Belägen i San Francisco, USA
  • Grundades 2008

Support för Asana

  • Chatt

Tillgängliga länder

Albanien, Algeriet, Amerikanska Jungfruöarna, Andorra, Antigua och Barbuda och 125 andra

Språk

engelska, franska, japanska, koreanska, nederländska och 7 andra

Asana videor och bilder

Asana Programvara- 1
Asana Programvara- 2
Asana Programvara- 3
Asana Programvara- 4
Asana Programvara- 5
Visa 6 till
Asana-video
Asana Programvara- 1
Asana Programvara- 2
Asana Programvara- 3
Asana Programvara- 4
Asana Programvara- 5

Funktioner i Asana

  • @nämnanden
  • API
  • Ad hoc-rapportering
  • Agendahantering
  • Agila metoder
  • Aktivitet / Nyhetsflöde
  • Aktivitetspanel
  • Aktivitetsspårning
  • Anpassning
  • Anpassningsbar instrumentpanel
  • Anpassningsbara formulär
  • Anpassningsbara fält
  • Anpassningsbara mallar
  • Anställdas databas
  • Anteckningshantering
  • Användarhantering
  • Användningsrapportering
  • Arbetsflödeshantering
  • Arbetsflödeskonfiguration
  • Arbetsprognoser
  • Automatiserad schemaläggning
  • Automatisering av affärsprocesser
  • Automatisering av marknadsföring
  • Beroende spårning
  • Biljetthantering
  • Brainstorming
  • Brand Guidelines
  • Budget / Prognoser
  • Budgethantering
  • CRM
  • Chatt och meddelanden
  • Data Import/Export
  • Datakontakter
  • Datatabulering
  • Datavisualisering
  • Deadlinehantering
  • Digital tillgångshantering
  • Diskussioner/forum
  • Display Ad Management
  • Dokumenthantering
  • Dokumentlagring
  • Dra och släpp
  • E-post marknadsföring
  • E-posthantering
  • Eftersläpningshantering
  • Elektroniska formulär
  • Enkel inloggning
  • Ersättningshantering
  • Event utlösta åtgärder
  • Fakturering
  • Feedback-hantering
  • Fildelning
  • Filhantering
  • Filöverföring
  • Finanshantering
  • Fjärrstöd
  • Fjärråtkomst / kontroll
  • Flera kampanjer
  • Flera projekt
  • Flerkanalsmarknadsföring
  • Formulärhantering
  • Formulärsautomation
  • Färdplanering
  • Färgkoder / Ikoner
  • För kreativa byråer
  • För projektledning inom IT
  • För små företag
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Grafisk arbetsflödesredigerare
  • Gästtillgång
  • Hantera arbetsflöde för orientering
  • Hantering av prestationsutvärdering
  • Idé
  • Idéhantering
  • Importera uppgifter
  • Ingen kod
  • Innehållshantering
  • Innovationshantering
  • Instrumentbräda
  • Integrerad affärsdrift
  • KPI-övervakning
  • Kalenderhantering
  • Kalendersynkronisering
  • Kampanjanalys
  • Kampanjhantering
  • Kampanjplanering
  • Kanalhantering
  • Kanban- styrelse
  • Kapacitetshantering
  • Klientportal
  • Kommentarer / Anteckningar
  • Kommunikationshantering
  • Kompetensspårning
  • Konfigurerbart arbetsflöde
  • Kontaktledning
  • Konvertering via e-post till uppgift
  • Kostnad-till-slutförande spårning
  • Kravshantering
  • Kundhantering
  • Kunskapshantering
  • Lead-hantering
  • Livechatt
  • Mallar
  • Mallhantering
  • Marknadsföringskalender
  • Maskininlärning
  • Medarbetarkatalog
  • Meddelanden
  • Meddelanden i realtid
  • Mediaplanering
  • Mobilåtkomst
  • Märkning
  • Märkning av uppgift
  • Målsättning/uppföljning
  • Mötehantering
  • Naturlig språkbehandling
  • Ombordstigning av anställda
  • Omröstningar / Röstning
  • Personalhantering
  • Portföljhantering
  • Presentationsverktyg
  • Prestationshantering
  • Prioritering
  • Problemhantering
  • Problemspårning
  • Procent-fullständig spårning
  • Processmodellering och design
  • Produktivitetsverktyg
  • Produktkartläggning
  • Produktlivscykelhantering
  • Prognoser
  • Projektledning
  • Projektplanering
  • Projektplanering / schemaläggning
  • Projektspårning
  • Påminnelser
  • ROI-spårning
  • Rapportering / projektspårning
  • Rapportering och analys
  • Rapportering och statistik
  • Realtidschatt
  • Realtidsdata
  • Realtidsrapportering
  • Redigering i realtid
  • Redigering/uppdatering av uppgift
  • Regelbaserat arbetsflöde
  • Resursförfrågan
  • Resurshantering
  • Riskhantering
  • Rollbaserade behörigheter
  • Samarbetsverktyg
  • Scenarioplanering
  • Schemaläggning
  • Schemaläggning av anställda
  • Schemaläggning av resurser
  • Skapa och designa formulär
  • Skapa underuppgifter
  • Skärmdelning
  • Spåra milstolpar
  • Spårning av efterlevnad
  • Spårning av framsteg
  • Stapeldiagram
  • Statusspårning
  • Strategisk planering
  • Sök / filtrera
  • Tid och kostnadsspårning
  • Tid och närvaro
  • Tidsspårning
  • Transkript/chatthistorik
  • Tredjepartsintegration
  • Undersökningar och feedback
  • Uppdateringar i realtid
  • Uppdragshantering
  • Uppgiftsförloppsspårning
  • Uppgiftshantering
  • Uppgiftsplanering
  • Upptäckt av buggar och fel
  • Utbildningshantering
  • Varningar / Meddelanden
  • Verifieringskedja
  • Versionskontroll
  • Visning av enstaka data
  • Visualisering
  • Visuell arbetsflödeshantering
  • Webbaserad implementering
  • Ändringshantering
  • Återkommande uppgifter
  • Åtkomstkontroller / behörigheter
  • Övervakning av sociala medier

Asana Hitta alternativ 2021 - Capterra Sverige

Samverkan är en arbetsyta för team där kunskap och samarbete möts. Skapa, samarbeta och organisera ditt arbete på ett och samma ställe. Lär dig mer om Confluence
Zoho CRM ger organisationer en komplett lösning för hantering av kundrelationslivscykeln. Lär dig mer om Zoho CRM
MeisterTask är det mest intuitiva verktyget för uppgiftshantering och samarbete på webben.
Plattformen för arbetsledning för större företag hjälper team och företag att planera, utföra och leverera bra arbete och önskade resultat.
Sätt kundservice i centrum för ditt företag. Gör representanter mer produktiva, chefer mer effektiva och kunder mer engagerade.
ActiveCollab är en projekthanteringsprogramvara som ger dig fullständig kontroll över ditt arbete. Får det verkliga arbetet att hända nu.
Jira är ett av de främsta verktygen för programvaruutveckling som används av agila team. Miljontaltals väljer Jira för att planera och bygga fantastiska produkter. Prova gratis. Lär dig mer om Jira
Teamwork skapar arbetshanteringsapplikationer för team i alla storlekar och branscher, så att du kan vara mer effektiv, organiserad och nöjd.
Slack samlar all er kommunikation på ett och samma ställe. Det handlar om meddelanden i realtid samt arkiverings- och sökfunktioner för moderna team.

Recensioner av Asana

Medelpoäng

Totalt
4,5
Enkel användning
4,4
Kundservice
4,3
Funktioner
4,4
Valuta för pengarna
4,4

Recensioner efter företagsstorlek (antal anställda)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Hitta recensioner efter betyg

5
58%
4
33%
3
7%
2
1%
1
1%
Md. Abu Sadek
Md. Abu Sadek
Executive Officer i Bangladesh
Verifierad LinkedIn-användare
Vd-kontor, 11‒50 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Best Project Management Software -Asana

5,0 förra månaden Nytt

Fördelar:

Real-time collaboration and communication with team members are best facilities. Effective project management system is another thing which I like most.

Nackdelar:

Price is slightly higher than other software on the category.

Katie
Co-Owner i Storbritannien
Detaljhandel, 11‒50 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Very handy project management software for SMBs

5,0 för 3 veckor sedan Nytt

Kommentarer: I love using Asana to manage my business. We literally have everything we're planning to do on there. From stuff like sourcing and logistics, to marketing, we use it to manage our projects in various areas of our work. It's intuitive and easy to set up, and it's got a lot of features for small businesses to log and plan their projects. Would definitely recommend overall.

Fördelar:

I love how you can use it even as a very small company. A lot of the other project management tools we evaluated were either only for large companies or had really low usage limits. Whereas with Asana, we can get all the stuff we want done, and more, without having to jump up three plans in the process. It's also very easy to implement and learn how to use in the beginning

Nackdelar:

Nothing sticks out that much, we get the odd bug or issue here and there but it works great almost all the time

Övervägda alternativ: Jira och monday.com

Anledningar att byta till Asana: Asana looked much more suited to small-scale use, whereas the other two had harsh usage limits that would've made it a bit costly for us to use properly.

Simon
Senior Data Anlayst i Australien
Marknadsundersökning, 51‒200 anställda
Har använt programvaran för: 1 + år
Recensentens källa

Fine, mostly

3,0 för 4 veckor sedan Nytt

Kommentarer: It does what it does 'fine', it wouldn't be so widespread and one of the go to options if it didn't, however, it suffers from what any product like this does, and is that you can end up spending more time scheduling and rescheduling the workload than actually completing the work if you're not careful

Fördelar:

Fairly well known so good chance new hires come with a basic level of understanding from previous employment, not a massively high barrier to entry to get started with the basics, but some more advanced features are a little esoteric.

Nackdelar:

Support's ropey and integration seems to be harder work than it needs be, documentation can be outdated, misleading and straight up wrong in some instances. Missing some fairly obvious features that're repeatedly requested in the support forum but instead we get something kind of random and mostly useless that I guess a big client paid for and they've rolled it out to everyone to make it look like ongoing development is there regardless of effectiveness whilst ignoring community demand for things that'd be actually useful to a wider base.

Dylan
Dylan
Operations i Australien
Verifierad LinkedIn-användare
Fotografi, 11‒50 anställda
Har använt programvaran för: 1-5 månader
Recensentens källa

Awesome software but we couldn't get people to adopt it.

4,0 för 3 månader sedan

Kommentarer: It's a great piece of software and in another organisation I think I could have happily adopted it. However, it wasn't the right fit for our organisation or our users.

Fördelar:

Asana's free plan is very generous, and would have covered our main needs. Their commercial pricing is also fair and provides good value for money. As an organisation, we work across multiple offices and countries and good project management was always a bit of a gap. I was very enthusiastic about Asana and loved the depth of features, particular the granular tracking, and the good integration with external tools (we have worked hard to try and connect our workflows together). The ability to communicate at multiple levels within projects was also something I found very appealing.We spent quite a bit of time setting up projects as part of the testing process, and I enjoyed the ability to do it properly (compared to the very complicated set of google sheets we had been using prior to this)

Nackdelar:

The biggest gap we found was that for users not steeped in project management or project management tools the learning curve was too high. They either used it superficially, or avoided using it all. It was not a criticism of the software per se, as the UI is well-thought out and there are lots of support resources. However for an organisation like ours, we needed something far simpler for our users, as technological resistance is always a challenge. WE may not have used it to it's full extent, but it would have been useful to have the ability to simplify some of the viewsm as not all users needed or wanted the depths of controls presented to them. I also found the reporting slightly frustrating. It wasn't actually a core feature we needed, but the reports that did exist were sometimes frustratingly incomplete.

Övervägda alternativ: Time Doctor, Trello och Slack

Anledningar att välja Asana: We needed better tracking and oversight of projects.

Anledningar att byta till Asana: We ended up going with Trello rather than Asana due to the simpler learning curve and the ability to use it at multiple elvels.

Verifierad recensent
Verifierad LinkedIn-användare
Ideell organisationsledning, 51‒200 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

LOVE Asana

5,0 för 2 månader sedan Nytt

Kommentarer: Overall, Asana is INCREDIBLE. I love the ease of everything. Once it's set up, it requires very little maintenance. I've used Asana as a CRM, ATS, Marketing Management system, project manager, employee management, etc. It's amazing to automate tasks and for project management. It's great to implement in companies (as long as they're willing and open to using it). Highly recommend.

Fördelar:

I am personally a big fan of Asana. My previous employer used Slack, and I hated it - it seemed clunky and hard to find things. I did a lot of research to find a better system for files, organization, project management, etc. I found Asana and fell in love. It's very similar to Monday.com. Templates are provided to make it easier to set up. There is a brief learning curve, but it's pretty easy. If you're super tech-savvy, then it takes time to set up exactly how you want, but once you do, then it's minimal maintenance. You can even automate tasks and have it integrated with other apps that you use! I love the sleek look of Asana and the overall ease. It's saved me so much time and helped keep me organized.

Nackdelar:

Only a few things that I'm not a big fan of. If you have a big team, then it gets costly pretty quickly - it's $10 - $31/per user per month, depending on the plan. Another thing is that it does take some time to set up IF you are very particular and want to automate a lot of tasks and projects. There are not many cons, considering most project management software takes time to set up and can be costly.