Vad är Asana?

Asana hjälper team att hantera sitt arbete, från dagliga uppgifter till strategiska initiativ. Med Asana har teamen mer tillförsikt, agerar snabbare och uppnår mer med mindre, oavsett var de befinner sig. Mer än 93 000 betalande organisationer och miljontals organisationer i 190 länder förlitar sig på Asana för att hantera allt från företagets mål till digital omvandling, produktlanseringar och marknadsföringskampanjer.

Vem använder Asana?

Varför ger mer än 8 000 kunder på Capterra Asana i genomsnitt 4,5 stjärnor av 5 i betyg? För Asana är det enklaste sättet att hantera teamprojekt, processer och uppgifter, förbli produktiv och leverera bättre arbete snabbare.

Var kan Asana användas?

Molnbaserad
På plats

Om leverantören

  • Asana
  • Belägen i San Francisco, USA
  • Grundades 2008

Support för Asana

  • Chatt

Tillgängliga länder

Albanien, Algeriet, Amerikanska Jungfruöarna, Andorra, Antigua och Barbuda och 125 andra

Språk

engelska, franska, japanska, koreanska, nederländska och 7 andra

Prissättning av Asana

Startpris:

13,49 US$/månad
  • Erbjuder en gratis provperiod
  • Erbjuder en gratisversion

Asana har en gratisversion och erbjuder en gratis testversion. Asanabetald version börjar på 13,49 US$/månad.

Prisplaner få en gratis provperiod

Om leverantören

  • Asana
  • Belägen i San Francisco, USA
  • Grundades 2008

Support för Asana

  • Chatt

Tillgängliga länder

Albanien, Algeriet, Amerikanska Jungfruöarna, Andorra, Antigua och Barbuda och 125 andra

Språk

engelska, franska, japanska, koreanska, nederländska och 7 andra

Asana videor och bilder

Asana Programvara- 1
Asana Programvara- 2
Asana Programvara- 3
Asana Programvara- 4
Asana Programvara- 5
Visa 6 till
Asana-video
Asana Programvara- 1
Asana Programvara- 2
Asana Programvara- 3
Asana Programvara- 4
Asana Programvara- 5

Funktioner i Asana

  • Ad hoc-rapportering
  • Agila metoder
  • Aktivitet / Nyhetsflöde
  • Aktivitetspanel
  • Aktivitetsspårning
  • Anpassning
  • Anpassningsbar instrumentpanel
  • Anpassningsbara mallar
  • Anställdas databas
  • Anteckningshantering
  • Användarhantering
  • Arbetsflödeshantering
  • Arbetsflödeskonfiguration
  • Arbetsprognoser
  • Automatiserad schemaläggning
  • Automatisering av affärsprocesser
  • Beroende spårning
  • Biljetthantering
  • Brainstorming
  • Budget / Prognoser
  • Budgethantering
  • CRM
  • Data Import/Export
  • Datavisualisering
  • Diskussioner / forum
  • Display Ad Management
  • Dokumenthantering
  • Dokumentlagring
  • Dra och släpp
  • E-post marknadsföring
  • E-posthantering
  • Eftersläpningshantering
  • Enkel inloggning
  • Ersättningshantering
  • Event utlösta åtgärder
  • Fildelning
  • Filhantering
  • Fjärrstöd
  • Fjärråtkomst / kontroll
  • Flera kampanjer
  • Flerkanalsmarknadsföring
  • For Creative Agencies
  • For IT Project Management
  • For Small Businesses
  • Formulärhantering
  • Formulärsautomation
  • Färdplanering
  • Färgkoder / Ikoner
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Godkännande arbetsflöde
  • Grafisk arbetsflödesredigerare
  • Gästtillgång
  • Ideation
  • Idéhantering
  • Importera uppgifter
  • Ingen kod
  • Innehållshantering
  • Innovation Management
  • Instrumentbräda
  • KPI-övervakning
  • Kalenderhantering
  • Kampanjanalys
  • Kampanjhantering
  • Kampanjplanering
  • Kanalhantering
  • Kanban- styrelse
  • Kapacitetshantering
  • Klientportal
  • Kommentarer / Anteckningar
  • Kommunikationshantering
  • Kontaktledning
  • Konvertering via e-post till uppgift
  • Kostnad-till-slutförande spårning
  • Kravshantering
  • Kundhantering
  • Kunskapshantering
  • Lead-hantering
  • Livechatt
  • Mallar
  • Mallhantering
  • Marknadsföringskalender
  • Meddelanden
  • Meddelanden i realtid
  • Mediaplanering
  • Mobilåtkomst
  • Märkning
  • Märkning av uppgift
  • Målsättning / spårning
  • Mötehantering
  • Omröstningar / Röstning
  • Personalhantering
  • Portföljhantering
  • Presentationsverktyg
  • Prestationshantering
  • Prioritering
  • Problemhantering
  • Procent-fullständig spårning
  • Processmodellering och design
  • Productivity Tools
  • Produktkartläggning
  • Produktlivscykelhantering
  • Prognoser
  • Projektledning
  • Projektplanering
  • Projektplanering / schemaläggning
  • Projektspårning
  • ROI Tracking
  • Rapportering / projektspårning
  • Rapportering och analys
  • Rapportering och statistik
  • Realtidschatt
  • Redigering i realtid
  • Redigering/uppdatering av uppgift
  • Regelbaserat arbetsflöde
  • Resursförfrågan
  • Resurshantering
  • Rollbaserade behörigheter
  • Samarbetsverktyg
  • Scenarioplanering
  • Schemaläggning av anställda
  • Schemaläggning av resurser
  • Skapa underuppgifter
  • Skärmdelning
  • Spåra milstolpar
  • Spårning av efterlevnad
  • Spårning av framsteg
  • Stapeldiagram
  • Statusspårning
  • Strategisk planering
  • Sök / filtrera
  • Tid och närvaro
  • Tidsspårning
  • Transkript/chatthistorik
  • Tredjepartsintegration
  • Undersökningar och feedback
  • Uppdragshantering
  • Uppgiftsförloppsspårning
  • Uppgiftshantering
  • Uppgiftsplanering
  • Upptäckt av buggar och fel
  • Varningar / Meddelanden
  • Verifieringskedja
  • Versionskontroll
  • Visualisering
  • Visuell arbetsflödeshantering
  • Webbaserad implementering
  • Ändringshantering
  • Återkommande uppgifter
  • Åtkomstkontroller / behörigheter

Asana Hitta alternativ 2021 - Capterra Sverige

Slack samlar all er kommunikation på ett och samma ställe. Det handlar om meddelanden i realtid samt arkiverings- och sökfunktioner för moderna team.
MeisterTask är det mest intuitiva verktyget för uppgiftshantering och samarbete på webben. Lär dig mer om MeisterTask
Sätt kundservice i centrum för ditt företag. Gör representanter mer produktiva, chefer mer effektiva och kunder mer engagerade.
Cloud-based application developed for business communications that helps manage chat, meet, file sharing, and more.
Jira är ett av de främsta verktygen för programvaruutveckling som används av agila team. Miljontaltals väljer Jira för att planera och bygga fantastiska produkter. Prova gratis. Lär dig mer om Jira
Notion är allt-i-ett-arbetsytan för anteckningar, projekt, dokument och samarbete.
Plattformen för arbetsledning för större företag hjälper team och företag att planera, utföra och leverera bra arbete och önskade resultat.
monday.com är ett molnbaserat arbetsoperativsystem där team sköter sina projekt och sitt dagliga arbete, oavsett om de är på kontoret, hemma eller på språng. Lär dig mer om monday.com
Todoist is the world's #1 to-do list & task manager to organise your life and work.

Recensioner av Asana

Medelpoäng

Totalt
4,5
Enkel användning
4,3
Kundservice
4,3
Funktioner
4,3
Valuta för pengarna
4,4

Recensioner efter företagsstorlek (antal anställda)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Hitta recensioner efter betyg

5
58%
4
33%
3
7%
2
1%
1
1%
Vielka
Vielka
Estudiante de Desarrollo de Software i Dominikanska republiken
Verifierad LinkedIn-användare
Högre utbildning, 501-1 000 anställda
Har använt programvaran för: 1 + år
Recensentens källa

Asana es la excelencia en organización

5,0 för 2 månader sedan Nytt

Kommentarer: Asana es un sistema muy adecuado para la constitución de proyectos rápidos o a corto plazo y que no se te dificulte por el tiempo. Facilita de muchas maneras las tareas del día a día.

Fördelar:

Que puedo utilizarla en distintos lugares sin necesidad de estar estacionaria para la resolución de problemas y organización de documentos concretos.

Nackdelar:

Hasta ahora he trabajado de manera muy eficiente con Asana.

Penny
Communications & Events Coordinator i Kanada
Ideell organisationsledning, 2-10 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Review for Asana

5,0 för 2 månader sedan

Kommentarer: I truly appreciate it. I have used it in my previous company and I also use it in my personal life. I tried to introduce it to my husband for work and our personal use, as well as my new job but people are finding it difficult to use. I believe in it and want to use it even more at work but without the other staff using it, I can only use it as a task list for myself - still satisfied with that though, I love it! Overall, Asana is a great tool for planning and organizing, I will always support it!

Fördelar:

I really appreciate the tracking features, Asana has allowed me to stay on top of my work and responsibilities by way of some very supportive features. I like being able to create checklists and checking off tasks that have been completed. I like that I can use this to plan out future events and use it for brainstorming. I also like you can set reminders of tasks but still be able to edit them.

Nackdelar:

I wish I was able to assign multiple people to one task. Also, Asana is not super user-friendly to those that are not used to it. I learned about Asana through my previous job, I tried to implement it with my new coworkers but they are not comfortable using it as it was not as user-friendly for them. I would suggest providing how-to videos for users to follow as support isn't strong either.

Övervägda alternativ: Slack

Anledningar att byta till Asana: It was not my choice when I worked at a previous job but, now that I know its benefits, I still continue to use it at my new place of employment.

Verifierad recensent
Administor i Förenade Arabemiraten
Verifierad LinkedIn-användare
Statsförvaltningen, 11-50 anställda
Har använt programvaran för: 6-12 månader
Recensentens källa

It's very useful and has many communication skills

3,0 för 4 veckor sedan Nytt

Fördelar:

It's very exciting to use I mange tasks and milestone

Nackdelar:

We need be free for 4 users and I can use all features software

Mike
Mike
Marketing consultant i Nederländerna
Verifierad LinkedIn-användare
Marknadsföring och reklam, 2-10 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Asana: The Best Way to Stay Organized

4,0 för 4 månader sedan

Kommentarer: I really like the features that Asana offers. I especially appreciate the ability to create tasks and subtasks, as well as the option to add attachments to tasks. This makes it easy to keep track of everything that needs to be done for a project. Additionally, I love being able to assign tasks to specific people and set due dates.

Fördelar:

I love how Asana is always up to date with the latest features and updates. It makes it easy to keep track of all my tasks and projects in one place. Plus, the support is amazing! They are always quick to respond to any questions or concerns I have.

Nackdelar:

I don't like that Asana doesn't have an undo button. Sometimes I make a mistake and need to undo it, but I can't. I have to start all over again. Or it's hidding in a not so logical place....

Övervägda alternativ: Trello, Microsoft Teams och monday.com

Anledningar att byta till Asana: Asana is the best way to manage projects and tasks. We chose Asana because it’s the simplest way to get organized and stay on top of your work. With Asana, you can create tasks, track progress, and collaborate with your team in one place. You’ll be able to get your work done faster and with less stress. Try Asana today! You wont regret it!

Maite
Project Manager i Spanien
Underhållning, 2-10 anställda
Har använt programvaran för: 6-12 månader
Recensentens källa

Asana is the best Project manager app that's the end of the discussion

5,0 förra månaden Nytt

Kommentarer: From the moment I knew Asana existed I understand right away how this would simplify not only my work but my live routine. It's such an amazing app and it's free to use! Many apps have a free version that doesn't work properly or have too many limitations to understand it properly.. with asana you can you use the free version to do the basics 100% right and helps you develop a organizational habit most of us don't know we need.

Fördelar:

I love how easy and intuitive it is to use. Im able to manage projects with different templates and manager integrated task how ever I want. I love that i'm able to integrate other apps such as google calendar or google drive and have a workflow kind of automated. What i love the most is that anything can be done by reading all the available options and everyone in my team has learned really fast by understanding all the benefits this software brings to our workflow.

Nackdelar:

I haven't found something i don't like but this may be due to the fact im only using the Free version until my whole team gets around Asana usage with the basics. I'm definitely planning on upgrading!

Övervägda alternativ: Trello

Anledningar att byta till Asana: Asana works best for big teams and remote work. Compare to Trello, Asana is further more complete when talking about functionality