Vad är Asana?

Asana hjälper team att hantera sitt arbete, från dagliga uppgifter till strategiska initiativ. Med Asana har teamen mer tillförsikt, agerar snabbare och uppnår mer med mindre, oavsett var de befinner sig. Mer än 93 000 betalande organisationer och miljontals organisationer i 190 länder förlitar sig på Asana för att hantera allt från företagets mål till digital omvandling, produktlanseringar och marknadsföringskampanjer.

Vem använder Asana?

Varför ger mer än 8 000 kunder på Capterra Asana i genomsnitt 4,5 stjärnor av 5 i betyg? För Asana är det enklaste sättet att hantera teamprojekt, processer och uppgifter, förbli produktiv och leverera bättre arbete snabbare.

Var kan Asana användas?

Moln, SaaS, webb-baserat, Mac (Desktop), Windows (Desktop), Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Om leverantören

  • Asana
  • Belägen i San Francisco, USA
  • Grundades 2008
  • Chatt

Tillgängliga länder

Albanien, Algeriet, Amerikanska Jungfruöarna, Andorra, Antigua och Barbuda och 125 andra

Språk

engelska, franska, japanska, koreanska, nederländska och 7 andra

Prissättning av Asana

Startpris:

13,49 US$/månad
  • Erbjuder en gratis provperiod
  • Erbjuder en gratisversion

Asana har en gratisversion och erbjuder en gratis testversion. Asanabetald version börjar på 13,49 US$/månad.

Prisplaner få en gratis provperiod

Om leverantören

  • Asana
  • Belägen i San Francisco, USA
  • Grundades 2008
  • Chatt

Tillgängliga länder

Albanien, Algeriet, Amerikanska Jungfruöarna, Andorra, Antigua och Barbuda och 125 andra

Språk

engelska, franska, japanska, koreanska, nederländska och 7 andra

Asana videor och bilder

Asana Programvara- 1
Asana Programvara- 2
Asana Programvara- 3
Asana Programvara- 4
Asana Programvara- 5
Visa 6 till
Asana-video
Asana Programvara- 1
Asana Programvara- 2
Asana Programvara- 3
Asana Programvara- 4
Asana Programvara- 5

Funktioner i Asana

  • Ad hoc-rapportering
  • Agila metoder
  • Aktivitet / Nyhetsflöde
  • Aktivitetspanel
  • Aktivitetsspårning
  • Anpassning
  • Anpassningsbar instrumentpanel
  • Anpassningsbara mallar
  • Anställdas databas
  • Anteckningshantering
  • Användarhantering
  • Arbetsflödeshantering
  • Arbetsflödeskonfiguration
  • Automatisering av affärsprocesser
  • Beroende spårning
  • Biljetthantering
  • Brainstorming
  • Budget / Prognoser
  • Budgethantering
  • CRM
  • Data Import/Export
  • Datavisualisering
  • Diskussioner / forum
  • Dokumenthantering
  • Dokumentlagring
  • Dra och släpp
  • E-post marknadsföring
  • E-posthantering
  • Eftersläpningshantering
  • Enkel inloggning
  • Ersättningshantering
  • Event utlösta åtgärder
  • Fildelning
  • Filhantering
  • Fjärrstöd
  • Fjärråtkomst / kontroll
  • Flera kampanjer
  • Flerkanalsmarknadsföring
  • Formulärhantering
  • Formulärsautomation
  • Färdplanering
  • Färgkoder / Ikoner
  • För projektledning inom IT
  • För små företag
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Godkännande arbetsflöde
  • Grafisk arbetsflödesredigerare
  • Gästtillgång
  • Idé
  • Idéhantering
  • Importera uppgifter
  • Ingen kod
  • Innehållshantering
  • Innovationshantering
  • Instrumentbräda
  • KPI-övervakning
  • Kalenderhantering
  • Kampanjanalys
  • Kampanjhantering
  • Kampanjplanering
  • Kanalhantering
  • Kanban- styrelse
  • Kapacitetshantering
  • Klientportal
  • Kommentarer / Anteckningar
  • Kommunikationshantering
  • Kontaktledning
  • Konvertering via e-post till uppgift
  • Kostnad-till-slutförande spårning
  • Kravshantering
  • Kundhantering
  • Kunskapshantering
  • Lead-hantering
  • Livechatt
  • Mallar
  • Mallhantering
  • Marknadsföringskalender
  • Meddelanden
  • Meddelanden i realtid
  • Mediaplanering
  • Mobilåtkomst
  • Märkning
  • Märkning av uppgift
  • Målsättning / spårning
  • Mötehantering
  • Omröstningar / Röstning
  • Prestationshantering
  • Prioritering
  • Procent-fullständig spårning
  • Processmodellering och design
  • Produktkartläggning
  • Produktlivscykelhantering
  • Prognoser
  • Projektledning
  • Projektplanering
  • Projektplanering / schemaläggning
  • ROI-spårning
  • Rapportering / projektspårning
  • Rapportering och analys
  • Rapportering och statistik
  • Realtidschatt
  • Redigering i realtid
  • Redigering/uppdatering av uppgift
  • Regelbaserat arbetsflöde
  • Resursförfrågan
  • Resurshantering
  • Rollbaserade behörigheter
  • Samarbetsverktyg
  • Scenarioplanering
  • Schemaläggning
  • Schemaläggning av resurser
  • Skapa underuppgifter
  • Skärmdelning
  • Spåra milstolpar
  • Spårning av efterlevnad
  • Spårning av framsteg
  • Stapeldiagram
  • Statusspårning
  • Strategisk planering
  • Sök / filtrera
  • Tidsspårning
  • Tredjepartsintegration
  • Undersökningar och feedback
  • Uppdragshantering
  • Uppgiftsförloppsspårning
  • Uppgiftshantering
  • Uppgiftsplanering
  • Upptäckt av buggar och fel
  • Varningar / Meddelanden
  • Verifieringskedja
  • Visualisering
  • Visuell arbetsflödeshantering
  • Ändringshantering
  • Återkommande uppgifter
  • Åtkomstkontroller / behörigheter

Asana Hitta alternativ 2021 - Capterra Sverige

Trusted by millions, Basecamp puts everything you need to get work done in one place.
ClickUp vill vara arbetets framtid – en app som ersätter alla andra. ClickUp var en av de snabbast växande produktivitetsapparna 2020. Lär dig mer om ClickUp
Wrike är en projekthanteringsprogramvara för företag med mallar, tidsuppföljning, Gantt-diagram, Kanban-tavlor, rapporter med mera.
Todoist is the world's #1 to-do list & task manager to organise your life and work.
Airtable is the database that anyone can use with a beautiful spreadsheet interface.
Notion är allt-i-ett-arbetsytan för anteckningar, projekt, dokument och samarbete.
Slack brings all your communication together in one place. It's real-time messaging, archiving and search for modern teams. Lär dig mer om Slack
Smartsheet är en webbaserad plattform för arbetsutförande som ger organisationer i alla storlekar möjlighet att planera, hantera, automatisera och rapportera om arbete. Lär dig mer om Smartsheet
Task management app that allows users to share to-do lists among themselves, set reminders, and add notes.

Recensioner av Asana

Medelpoäng

Totalt
4,5
Enkel användning
4,3
Kundservice
4,3
Funktioner
4,3
Valuta för pengarna
4,4

Recensioner efter företagsstorlek (antal anställda)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Hitta recensioner efter betyg

5
57%
4
34%
3
7%
2
1%
1
1%
Muhammad daud S.
Muhammad daud S.
IT Manager i Storbritannien
Verifierad LinkedIn-användare
Finansiella tjänster, 51-200 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Asana - Easy Management of Tasks and teams

5 för 2 månader sedan Nytt

Kommentarer: Asana overall worked out great tool for our business and managing projects. It has some great features with managing teams and tasks embedded with calendar and file upload features. Overall Asana is great in deploying projects among the team.

Fördelar:

Asana is a great tool and utility to manage tasks, teams and projects. It has great features to manage the time pane for teams and assign the tasks accordingly. Great to have the embedded features to add files and other information within tasks.

Nackdelar:

Asana has limitations in trial version and it doesn’t support full features with Microsoft Teams application yet. It has limited functional with embedded applications which if improvised could be more effective.

Övervägda alternativ: Jira och Trello

Anledningar att byta till Asana: Jira and Trello have different structures and the feasibility and ease of tasks management is better in Asana as compare to other applications.

Verifierad recensent
CEO and owner i Brasilien
Verifierad LinkedIn-användare
Marknadsföring och reklam, 2-10 anställda
Har använt programvaran för: 1 + år
Recensentens källa

The power of Kanban: meet Asana!

5 för 3 veckor sedan Nytt

Kommentarer: I’m pretty happy happy with Asana, it was a game changer when we started to work with third parties. The workflow management is impeccable. Since we’re working with people outside the company, is very important that everyone have the same decision-making power, and Asana provides that.

Fördelar:

My company use Asana when working with partners, so we need a perfect software to integrate, communicate and delegate tasks with people outside the company, and Asana checks all the boxes. A calendar is provided to integrate with our mail and it is very easy to use, we use as an agenda, so everybody, including partners outside the company, knows what everyone should do and when they should do it. It has a nice mobile interface, which is very important to me as non-friendly technology user, I’ve never had any problems managing my team with my smartphone. The features provided are incredible, especially to integration with other programs.

Nackdelar:

It took a little bit of time to adapt to Asana, we use Trello for internal management, but Asana is way more complete when it comes to work with people outside your work environment. It lacks on notification customization, but this won’t affect on any level of management at all.

Jordanna B.
Director i Kanada
Grafisk design, 2-10 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

It's a solid project management platform for larger teams

3 förra månaden Nytt

Fördelar:

Asana is great for tracking communication between team members on multiple projects to ensure everyone is on the same page. It has lots of different functions and helps to promote clear communication.

Nackdelar:

For smaller teams it is not cost effective as there are much cheaper (or free) alternatives out there.

Övervägda alternativ: Todoist och Zoho Projects

Anledningar att välja Asana: I hate kanban boards and Asana has more view options.

Tidigare programvara: Trello

Dustin A.
Event App Director i USA
Evenemangstjänster, 11-50 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Collaboration Made Easy!

5 för 3 månader sedan

Kommentarer: Asana can be used in multiple different ways. It is so easy to communicate directly with employees and clients directly from each project. Asana will keep you organized and it will keep you on track to meet deadlines that you might have. I use Asana for several different areas of our business. Asana solved our issue of having information in several different places. Asana has helped us stay organized and operate more efficiently.

Fördelar:

Asana offers a wide range of features that will help, no matter what you use it for. I love how they are always adding new features and tools. This is a great platform for collaborating with colleges and clients. Asana can also integrate with apps that you use on a daily basis. Asana can be used in several different ways, and you can customize your view to fit the type of project you are working on.

Nackdelar:

If you are using Asana for very basic projects, there is not a whole lot to complain about. If you are using Asana for more complex situations, there can be a bit of a learning curve. For what I do, there are times when I need to copy or duplicate a section inside of a project. Currently, you can not do this inside of Asana and the section has to be duplicated manually.

Övervägda alternativ: Trello

Anledningar att byta till Asana: We decided to use Asana because of the wide range of features that they offer. You can have one area of Asana that you can use for internal projects and a completely separate area where you are collaborating with clients. Asana also offers outstanding customer support and help documentation.

Mehandi I.
Mehandi I.
Sales and Marketing Automation Expert i Indien
Verifierad LinkedIn-användare
Marknadsföring och reklam, 2-10 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Asana Review

5 för 2 månader sedan

Kommentarer: I am handling my entire business on Asana from Team Management, Task Management, Project Management, Client Onboarding, Virtual Assistant Management to Payments tracking all is done in one platform.

Fördelar:

Project Management, Team Management, Task Management/Tracking, Timer, Third Party Integration, Different views for a project. Very user-friendly interface and easy to use.

Nackdelar:

Some features like time-tracking which is available in the free veesiom of Clickup is in the paid version of Asana also there are other features im comparison to Clickup like Hiding of Projects from other team mates is in paid version of asana.

Övervägda alternativ: monday.com och ClickUp

Anledningar att välja Asana: Trello was a bit complicated for me. not tjat much user friendly for my clients.

Tidigare programvara: Trello

Anledningar att byta till Asana: It is easy to use, setup and manage.