Vad är Asana?

Asana hjälper team att hantera sitt arbete, från dagliga uppgifter till strategiska initiativ. Med Asana har teamen mer tillförsikt, agerar snabbare och uppnår mer med mindre, oavsett var de befinner sig. Mer än 93 000 betalande organisationer och miljontals organisationer i 190 länder förlitar sig på Asana för att hantera allt från företagets mål till digital omvandling, produktlanseringar och marknadsföringskampanjer.

Vem använder Asana?

Varför ger mer än 8 000 kunder på Capterra Asana i genomsnitt 4,5 stjärnor av 5 i betyg? För Asana är det enklaste sättet att hantera teamprojekt, processer och uppgifter, förbli produktiv och leverera bättre arbete snabbare.

Var kan Asana användas?

Moln, SaaS, webb-baserat, Mac (Desktop), Windows (Desktop), Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Om leverantören

  • Asana
  • Belägen i San Francisco, USA
  • Grundades 2008
  • Chatt

Tillgängliga länder

Albanien, Algeriet, Amerikanska Jungfruöarna, Andorra, Antigua och Barbuda och 125 andra

Språk

engelska, franska, japanska, koreanska, nederländska och 7 andra

Prissättning av Asana

Startpris:

0,00 US$/månad
  • Erbjuder en gratis provperiod
  • Erbjuder en gratisversion

Asana har en gratisversion och erbjuder en gratis testversion. Asanabetald version börjar på 0,00 US$/månad.

Prisplaner få en gratis provperiod

Om leverantören

  • Asana
  • Belägen i San Francisco, USA
  • Grundades 2008
  • Chatt

Tillgängliga länder

Albanien, Algeriet, Amerikanska Jungfruöarna, Andorra, Antigua och Barbuda och 125 andra

Språk

engelska, franska, japanska, koreanska, nederländska och 7 andra

Asana videor och bilder

Asana Programvara- 1
Asana Programvara- 2
Asana Programvara- 3
Asana Programvara- 4
Asana Programvara- 5
Visa 6 till
Asana-video
Asana Programvara- 1
Asana Programvara- 2
Asana Programvara- 3
Asana Programvara- 4
Asana Programvara- 5

Funktioner i Asana

  • Ad hoc-rapportering
  • Agila metoder
  • Aktivitet / Nyhetsflöde
  • Aktivitetspanel
  • Aktivitetsspårning
  • Anpassning
  • Anpassningsbar instrumentpanel
  • Anpassningsbara mallar
  • Anställdas databas
  • Anteckningshantering
  • Användarhantering
  • Arbetsflödeshantering
  • Arbetsflödeskonfiguration
  • Automatisering av affärsprocesser
  • Beroende spårning
  • Biljetthantering
  • Brainstorming
  • Budget / Prognoser
  • Budgethantering
  • CRM
  • Data Import/Export
  • Datavisualisering
  • Diskussioner / forum
  • Dokumenthantering
  • Dokumentlagring
  • Dra och släpp
  • E-post marknadsföring
  • E-posthantering
  • Eftersläpningshantering
  • Enkel inloggning
  • Ersättningshantering
  • Event utlösta åtgärder
  • Fildelning
  • Filhantering
  • Fjärrstöd
  • Fjärråtkomst / kontroll
  • Flera kampanjer
  • Flerkanalsmarknadsföring
  • Formulärhantering
  • Formulärsautomation
  • Färdplanering
  • Färgkoder / Ikoner
  • För projektledning inom IT
  • För små företag
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Godkännande arbetsflöde
  • Grafisk arbetsflödesredigerare
  • Gästtillgång
  • Idé
  • Idéhantering
  • Importera uppgifter
  • Ingen kod
  • Innehållshantering
  • Innovationshantering
  • Instrumentbräda
  • KPI-övervakning
  • Kalenderhantering
  • Kampanjanalys
  • Kampanjhantering
  • Kampanjplanering
  • Kanalhantering
  • Kanban- styrelse
  • Kapacitetshantering
  • Klientportal
  • Kommentarer / Anteckningar
  • Kommunikationshantering
  • Kontaktledning
  • Konvertering via e-post till uppgift
  • Kostnad-till-slutförande spårning
  • Kravshantering
  • Kundhantering
  • Kunskapshantering
  • Lead-hantering
  • Livechatt
  • Mallar
  • Mallhantering
  • Marknadsföringskalender
  • Meddelanden
  • Meddelanden i realtid
  • Mediaplanering
  • Mobilåtkomst
  • Märkning
  • Märkning av uppgift
  • Målsättning / spårning
  • Mötehantering
  • Omröstningar / Röstning
  • Prestationshantering
  • Prioritering
  • Problemhantering
  • Procent-fullständig spårning
  • Processmodellering och design
  • Produktkartläggning
  • Produktlivscykelhantering
  • Prognoser
  • Projektledning
  • Projektplanering
  • Projektplanering / schemaläggning
  • Projektspårning
  • ROI-spårning
  • Rapportering / projektspårning
  • Rapportering och analys
  • Rapportering och statistik
  • Realtidschatt
  • Redigering i realtid
  • Redigering/uppdatering av uppgift
  • Regelbaserat arbetsflöde
  • Resursförfrågan
  • Resurshantering
  • Rollbaserade behörigheter
  • Samarbetsverktyg
  • Scenarioplanering
  • Schemaläggning
  • Schemaläggning av resurser
  • Skapa underuppgifter
  • Skärmdelning
  • Spåra milstolpar
  • Spårning av efterlevnad
  • Spårning av framsteg
  • Stapeldiagram
  • Statusspårning
  • Strategisk planering
  • Sök / filtrera
  • Tidsspårning
  • Transkript/chatthistorik
  • Tredjepartsintegration
  • Undersökningar och feedback
  • Uppdragshantering
  • Uppgiftsförloppsspårning
  • Uppgiftshantering
  • Uppgiftsplanering
  • Upptäckt av buggar och fel
  • Varningar / Meddelanden
  • Verifieringskedja
  • Versionskontroll
  • Visualisering
  • Visuell arbetsflödeshantering
  • Ändringshantering
  • Återkommande uppgifter
  • Åtkomstkontroller / behörigheter

Asana Hitta alternativ 2021 - Capterra Sverige

Trusted by millions, Basecamp puts everything you need to get work done in one place. Lär dig mer om Basecamp
ClickUp vill vara arbetets framtid – en app som ersätter alla andra. ClickUp var en av de snabbast växande produktivitetsapparna 2020. Lär dig mer om ClickUp
Wrike är en projekthanteringsprogramvara för företag med mallar, tidsuppföljning, Gantt-diagram, Kanban-tavlor, rapporter med mera. Lär dig mer om Wrike
Todoist is the world's #1 to-do list & task manager to organise your life and work.
Airtable is the database that anyone can use with a beautiful spreadsheet interface.
Notion är allt-i-ett-arbetsytan för anteckningar, projekt, dokument och samarbete.
Slack samlar all er kommunikation på ett och samma ställe. Det handlar om meddelanden i realtid samt arkiverings- och sökfunktioner för moderna team. Lär dig mer om Slack
Smartsheet är en webbaserad plattform för arbetsutförande som ger organisationer i alla storlekar möjlighet att planera, hantera, automatisera och rapportera om arbete.
Teamwork skapar arbetshanteringsapplikationer för team i alla storlekar och branscher, så att du kan vara mer effektiv, organiserad och nöjd.

Recensioner av Asana

Medelpoäng

Totalt
4,5
Enkel användning
4,3
Kundservice
4,3
Funktioner
4,3
Valuta för pengarna
4,4

Recensioner efter företagsstorlek (antal anställda)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Hitta recensioner efter betyg

5
58%
4
33%
3
7%
2
1%
1
1%
Amit
Amit
Director i Storbritannien
Verifierad LinkedIn-användare
Personal & rekrytering, 2-10 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Great value for free subscription

5,0 för 2 månader sedan Nytt

Kommentarer: As a business owner, I used this software to create and track threads of actions with my team.

Fördelar:

Offers a lot of features for the free version.

Nackdelar:

Results in too many alert emails arriving to your inbox.

Övervägda alternativ: Trello

Anledningar att byta till Asana: Asana did everythign I wanted, in its free version.

Siokas
Siokas
Researcher and Project engineer i Grekland
Verifierad LinkedIn-användare
Forskning, 501-1 000 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

A useful management tool for demanding organizations

4,0 för 2 månader sedan Nytt

Kommentarer: The tool helped the teams organize their tasks in a comprehensive manner that allowed them to be more efficient and effective.

Fördelar:

The features available and theability to integrate external tools.

Nackdelar:

The interface is something I amnot used to and had to make some adjustments in the way I work in order to comply to the needs of the tool.

Övervägda alternativ: Microsoft Planner, Trello, Microsoft Teams, Microsoft Project och ClickUp

Anledningar att välja Asana: Theorganization needed a tool that had more options to change the way the projects were organized and the way different tools can be integrated. Therefore, the needs of the team changes and we had to adapt.l

Tidigare programvara: ClickUp

Anledningar att byta till Asana: Due to the characteristics of the project and the strucutre of the team, Asana was the most suitable tool at that time.

Verifierad recensent
Editor i USA
Verifierad LinkedIn-användare
Mediaproduktion, 11-50 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

I Prefer Notion or Airtable to Asana

3,0 för 2 månader sedan Nytt

Kommentarer: Asana was the first project and task management tool I ever used. My overall experience with it is that I found myself seeking out more advanced and customizable project management applications because Asana's capabilities were limited.

Fördelar:

Asana is a good starter project management tool. If you're on a team that only needs to track a few things, or is looking to collaborate on and track project information, Asana may be the solution for you. It's fairly user friendly and easy to learn, and you're able to track the same sets of data across various different views (List, Board, Timeline, Calendar, etc.). You're also able to view your own tasks outside of and separate from project views, creating a sort of "to do list" you can refer to that is organized by task due date.

Nackdelar:

The software is quite limited when it comes to database building, or customization. I much prefer Notion's "pages" and "databases," which give its users much more flexibility in how to present information, allowing you to design and organize pages using text, headers, in-line tables, images, videos, you name it. Asana, however, is fairly confined to a singular look, that only varies by view type. Properties are incapable of being customized as easily as they are in Airtable or Notion as well. If you're highly experienced in project management, and customization is important to you, I'd look for something more advanced than Asana.

Aaron
Aaron
Treasurer i USA
Verifierad LinkedIn-användare
Telekommunikation, 51-200 anställda
Har använt programvaran för: 6-12 månader
Recensentens källa

Great Task, Project, and Time Management Tool

4,0 för 2 månader sedan

Kommentarer: My last job and my current job requires a lot of process and change management and being able to collaborate, track, and schedule both projects and operational duties has really been a game changer in two roles where the amount of to-do's have been overwhelming so for me personally to just be able to organize my work is incredible and being able to collaborate on projects is just a plus. As I've repeated in this review twice already, my review is not to say that other similar project management tools are better, it's just the fact that you can have paid and unpaid subscriptions without any restraints and quite a bit of functionality that have made it the tool of choice for my company.

Fördelar:

The ability to customize the boards, categories, tasks, and sub-tasks with its scheduling abilities helps me stay not only on task but keep track of all my reoccurring operational duties and projects that I'm juggling in my new role in my new company. Being able to have tasks move automatically from board to board with the scheduling tool helps me complete the smaller operational duties that are easily forgotten. The collaboration on projects is simple but effective and works for my team as we coordinate new billing and accounting processes for geographical service areas. Having the option for free accounts without trial time restraints is extremely helpful for those in other teams who collaborate with my team only on occasion and others who are interested in tracking the progress of certain tasks or projects.

Nackdelar:

It would be helpful if there were more integrations with other email, calendar, and communication software's and platforms for team members and other co-workers who have trouble checking Asana and could get reminders or integrations that allow them to keep track and be a part of the software while checking their other normal software's (i.e. Outlook/Slack).

Mike
Mike
Marketing consultant i Nederländerna
Verifierad LinkedIn-användare
Marknadsföring och reklam, 2-10 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Asana: The Best Way to Stay Organized

4,0 för 3 veckor sedan Nytt

Kommentarer: I really like the features that Asana offers. I especially appreciate the ability to create tasks and subtasks, as well as the option to add attachments to tasks. This makes it easy to keep track of everything that needs to be done for a project. Additionally, I love being able to assign tasks to specific people and set due dates.

Fördelar:

I love how Asana is always up to date with the latest features and updates. It makes it easy to keep track of all my tasks and projects in one place. Plus, the support is amazing! They are always quick to respond to any questions or concerns I have.

Nackdelar:

I don't like that Asana doesn't have an undo button. Sometimes I make a mistake and need to undo it, but I can't. I have to start all over again. Or it's hidding in a not so logical place....

Övervägda alternativ: Trello, Microsoft Teams och monday.com

Anledningar att byta till Asana: Asana is the best way to manage projects and tasks. We chose Asana because it’s the simplest way to get organized and stay on top of your work. With Asana, you can create tasks, track progress, and collaborate with your team in one place. You’ll be able to get your work done faster and with less stress. Try Asana today! You wont regret it!