Vad är SysAid?

SysAid tillhandahåller en lösning för hantering av IT-och företagstjänster som omvandlar IT-agenters produktivitet, förbättrar slutanvändarerfarenheten drastiskt och ökar värdet i hela organisationen. Särskilt utformad för att stödja digital omvandling idag och i takt med att du växer. SysAid samarbetar med över 10 000 kunder, från små och medelstora företag till Fortune 500-företag i 140 länder. Tillgänglig på 42 språk som molnbaserad och lokal lösning.
Få en gratis demo idag.

Vem använder SysAid?

SysAid betjänar organisationer som spänner över alla branscher och storlekar, från små och medelstora företag till Fortune 500-företag. Från den grundläggande till företagsutgåvan finns det något som passar företag av alla storlekar.

Var kan SysAid användas?

Molnbaserad
På plats

Om leverantören

  • SysAid Technologies
  • Belägen i Airport City, Israel
  • Grundades 2002

Support för SysAid

  • Telefonsupport
  • 24/7 (Live-support)
  • Chatt

Tillgängliga länder

Albanien, Algeriet, Amerikanska Jungfruöarna, Amerikanska Samoa, Andorra och 206 andra

Språk

engelska, franska, hebreiska, italienska, japanska och 5 andra

Prissättning av SysAid

Startpris:

Levereras inte av leverantören
  • Erbjuder en gratis provperiod
  • Erbjuder en gratisversion

SysAid har en gratisversion och erbjuder en gratis testversion.

Prisplaner få en gratis provperiod

Om leverantören

  • SysAid Technologies
  • Belägen i Airport City, Israel
  • Grundades 2002

Support för SysAid

  • Telefonsupport
  • 24/7 (Live-support)
  • Chatt

Tillgängliga länder

Albanien, Algeriet, Amerikanska Jungfruöarna, Amerikanska Samoa, Andorra och 206 andra

Språk

engelska, franska, hebreiska, italienska, japanska och 5 andra

SysAid videor och bilder

SysAid Programvara- 1
SysAid Programvara- 2
SysAid Programvara- 3
SysAid Programvara- 4
SysAid Programvara- 5
Visa 6 till
SysAid-video
SysAid Programvara- 1
SysAid Programvara- 2
SysAid Programvara- 3
SysAid Programvara- 4
SysAid Programvara- 5

Funktioner i SysAid

  • Aktivitetspanel
  • Analyser
  • Anpassningsbar branding
  • Anpassningsbara mallar
  • Anpassningsbara rapporter
  • Användarhantering
  • Arbetsflödeshantering
  • Arbetsflödeskonfiguration
  • Automatiserad routing
  • Biljetthantering
  • CMDB
  • CPU-övervakning
  • Dra och släpp
  • E-posthantering
  • Efterlevnadskontroll
  • Feedback-hantering
  • Fjärråtkomst / kontroll
  • Flera kommunikationskanaler
  • Fulltextsökning
  • Hantering av servicenivåavtal (SLA)
  • Händelseloggar
  • IT-kapitalförvaltning
  • IT-rapportering
  • Incidentshantering
  • Instrumentbräda
  • Interaktionsspårning
  • Konfigurationshantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Kundtjänst
  • Kundtjänsthantering
  • Kunskapsbashantering
  • Kunskapshantering
  • Lagerhantering
  • Leverantörshantering
  • Livechatt
  • Makron / mallade svar
  • Meddelanden i realtid
  • Mobilåtkomst
  • Nätverksövervakning
  • Prestandamätningar
  • Prestandaövervakning
  • Prioritering
  • Problemgranskning
  • Problemhantering
  • Rapportering och analys
  • Realtidschatt
  • Realtidsrapportering
  • Releasehantering
  • Revisionshantering
  • Samarbetsverktyg
  • Servicekatalog
  • Självbetjäningsportal
  • Spårning av efterlevnad
  • Stöd för biljetthantering
  • Tillgångsspårning
  • Tredjepartsintegration
  • Uppdragshantering
  • Uppgiftshantering
  • Upptidsrapportering
  • Varningar / Eskalering
  • Varningar / Meddelanden
  • Ändringshantering
  • Åtkomstkontroller / behörigheter
  • Övervakning i realtid

SysAid Hitta alternativ 2021 - Capterra Sverige

Programvaran för kundsupport och verktyget för kapitalförvaltning omfattar kunskapsbas, hantering av servicenivåavtal (service level agreement, SLA), ärendespårning och lagerhantering.
Freshdesk är en lättanvänd kundtjänstprogramvara som hjälper över 40 000 företag över hela världen att skapa fantastiska kundupplevelser.
ITIL-anpassad programvara för tjänstehantering med KPI-instrumentbräda som hjälper till att spåra arbetsbelastningen för varje anställd och tilldela uppgifter effektivt.
Jira är ett av de främsta verktygen för programvaruutveckling som används av agila team. Miljontaltals väljer Jira för att planera och bygga fantastiska produkter. Prova gratis.
Get a fit-for-purpose support solution implemented in record time with low-code customizations and ITSM best-practice capabilities.
Jira Service Desk är en hjälpdesk som är byggd för moderna IT-team från bara 10 USD per månad. Prova gratis: Se deras webbplats
Radically redesigned to set a new standard for IT service management on-premises or in the cloud.
Online ITSM-hjälpdesk med händelse, problem, ändring, publicera och resurshantering, utöver kraftfull automatisering av biljetthantering
ServiceNow Customer Service Management is built for the digitally connected service economy.

Recensioner av SysAid

Medelpoäng

Totalt
4,5
Enkel användning
4,5
Kundservice
4,5
Funktioner
4,5
Valuta för pengarna
4,5

Recensioner efter företagsstorlek (antal anställda)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Hitta recensioner efter betyg

5
64%
4
27%
3
6%
2
2%
1
1%
Thomas
Thomas
IT Analyst i Storbritannien
Verifierad LinkedIn-användare
Juristbyrå, 51-200 anställda
Har använt programvaran för: 6-12 månader
Recensentens källa

SysAid - Simple Solution, Big Outcome

5,0 för 3 år sedan

Kommentarer: The Team are friendly and understood our needs (Once we had defined these). Overall the process has been quite simple, it's simply getting your head around using new software/solutions.

Fördelar:

I love the fact that SysAid is not a boring 'Out of the Box' 'This is what you get' experience. SysAid is tailored to your needs during the implementation process, from colour schemes, to custom data fields, to process automation.

Nackdelar:

I dislike the fact that I had to learn 'very basic' HTML to implement notifications. This wasn't a great hinderance, but definitely something I disliked.

Övervägda alternativ: ServiceNow Customer Service Management och ManageEngine ServiceDesk Plus

Anledningar att välja SysAid: No longer fulfilled our growing list of requirements.

Tidigare programvara: ServiceNow Customer Service Management och ManageEngine ServiceDesk Plus

Anledningar att byta till SysAid: Cost and Versatility

peter
peter
IT Service Catalog, Asset and Configuration Analyst and Knowledge Managerr i Ghana
Verifierad LinkedIn-användare
Informationsteknologi och tjänster, 501-1 000 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

My Personal Experience With SysAid ITSM TOOL and CMDB

4,0 för 3 veckor sedan Nytt

Kommentarer: SysAid Asset management tool has been able to resolve most part of our audit issues and it has been a good news to management. However, it is still required to resolve the prominent issue of file/application configuration monitoring.

Fördelar:

The integration with current business process has been easy. The product is easy to implement as long as the prerequisite is met. I like the fact that assets discovered can also display the propriety software installed on them as well as alert on the software changes.

Nackdelar:

I believe the CI relations can be improved by automating it (Reference AppDynamics). A report can also be built for the articles which are mostly read in a week or month. More Analytical Asset dashboards can also be developed for Management use. The capability to monitor file content and folder content changes must be implemented (This is an ISO requirement which will satisfy audit issues)

Övervägda alternativ: ServiceNow

Anledningar att välja SysAid: Cost and SysAid promise of meeting our CMDB requirement

Tidigare programvara: Remedyforce

Anledningar att byta till SysAid: Cost and SysAid promise of meeting our CMDB requirement

Rafael
MIS Technician i USA
Informationsteknologi och tjänster, 51-200 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Not so great customer service.

1,0 för 5 år sedan

Kommentarer: A help desk solution in which none was being used by the companies I worked in.

Fördelar:

The program is cheap. Somewhat easy to setup. Not cluttered like other software I've used in the past.

Nackdelar:

I've used this software for over 7 years. Almost every complaint that everyone else has about this software, I've made myself and the #1 complaint is that the company is based in Israel and they are hard to understand / get a hold of / and don't fully understand the real problems until the issue is explained a few times. I've installed purchased and installed this software in 3 different companies, and the experience was always the same. I then did work for them for a short amount of time. I wanted to bring to them the outside experience being a customer, and all the complaints I kept getting from U.S. customers, and even from other countries. I truly wanted to make this company better. But instead, they started to hire even further away, Romania, will the same comprehension issues. Now that they only 1 rep left for the U.S. and after that, I doubt they will ever hire again in the U.S. because of how different we think about customer service and how expensive we are. So they took one step forward by hiring the first U.S. rep and then myself, to them go two steps backwards by letting me go and hiring in another country for support. Yes, I did work there and am a former employee, now a customer again. But I was a customer before that, and nothing has changed before I started working there, and nothing will after I am gone. So please do not delete this review and publish for all to see as I wanted nothing for this company to succeed and instead I was shown the door.

jason
IT Support Supervisor i Kanada
Sjukhus och hälsovård, 1 001-5 000 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Reasonably priced and fully featured

5,0 för 3 månader sedan

Fördelar:

SysAid offers excellent customer service and support, my tickets are responded to within an hour and all issues that have arisen during our usage have been resolved to a satisfactory level. The product is highly customizable, but many features are too complicated to be done by the end user, and a professional services package will need to be purchased.

Nackdelar:

Our organization has a PC and Android environment, SysAid offers an agent to install on the PC's to collect information for asset management and support, but it does not offer an app to install on Android devices.

James
James
Systems Administrator III i USA
Verifierad LinkedIn-användare
Högre utbildning, 201-500 anställda
Har använt programvaran för: 1 + år
Recensentens källa

SysAid Review

4,0 för 3 år sedan

Kommentarer: We have tracking capability with SysAid that we never had before. We are able to better route our service requests to the correct team for quicker response. We have better ability to tier our help desk services. We have the capability of tracking hardware and software assets and maintaining an ITIL CMDB.

Fördelar:

Includes an asset management system and CMDB, modern interface for end-users and administrators, excellent sales and technical support.

Nackdelar:

Workflow management is a little outdated and has a bit of a learning curve.

Övervägda alternativ: Jitbit Helpdesk

Anledningar att välja SysAid: Lack of capabilities in tracking, tiering, asset management, and CMDB.

Tidigare programvara: Jitbit Helpdesk

Anledningar att byta till SysAid: Price and capability.