I 18 år har vi hjälpt företag
välja bättre programvara

Centric PLM

Centric PLM

Vad är Centric PLM?

Centric PLM® är en intuitiv molnbaserad lösning som kopplar samman människor, system och processer i värdekedjan och effektivt hanterar produkter från idé till försäljning, underlättar samarbetet med leverantörer och utnyttjar rapportering för att svara på konsumenternas efterfrågan, underlätta strategiskt beslutsfattande och öka tillväxten. Företaget levererar innovationer i företagsklass för optimering av varuplanering, produktutveckling, inköp, kvalitet och produktportfölj för snabbväxande konsumentindustrier.

Vem använder Centric PLM?

Centric Software erbjuder en plattform för produktkoncept till lansering för mode, detaljhandel, skor, lyxvaror, utomhusprodukter, konsumentelektronik, kosmetika, kroppsvårdsprodukter, mat och dryck. 12 500 varumärken litar på oss.

Centric PLM Programvara- 1
Centric PLM Programvara- 2
Centric PLM Programvara- 3

Är du inte helt övertygad om Centric PLM? Jämför med ett populärt alternativ

Centric PLM

Centric PLM

4,0 (3)
Inga priser hittades
Gratis version
Gratis provperiod
100
4
3,7 (3)
3,7 (3)
5,0 (3)
VS.
Startpris
Prissättningsalternativ
Funktioner
Integrationer
Enkel användning
Valuta för pengarna
Kundservice
8,00 US$
månad
Gratis version
Gratis provperiod
466
34
4,5 (5 418)
4,3 (5 418)
4,4 (5 418)
Gröna staplar visar den högst rankade produkten baserat på det genomsnittliga betyget och antalet recensioner.

Andra bra alternativ till Centric PLM

monday.com
Funktioner med bästa bedömningar
360 graders återkoppling
Lagerspårning
Produktidentifikation
QT9 QMS
Funktioner med bästa bedömningar
Dokumenthämtning
Dokumentlagring
Korrigerande och förebyggande åtgärder (CAPA)
Wrike
Funktioner med bästa bedömningar
Konfigurerbart arbetsflöde
Skapa instrumentpanelen
Övertidsberäkning
Odoo
Funktioner med bästa bedömningar
Lageroptimering
Redovisningsintegration
Uppgiftsförloppsspårning
ClickUp
Funktioner med bästa bedömningar
Mallhantering
Projektplanering / schemaläggning
Uppgiftshantering
Asana
Funktioner med bästa bedömningar
Projektledning
Projektplanering / schemaläggning
Uppgiftshantering
Airtable
Funktioner med bästa bedömningar
Flera projekt
Projektplanering / schemaläggning
Uppgiftshantering
Trello
Funktioner med bästa bedömningar
Kommentarer / Anteckningar
Projektledning
Uppgiftshantering
A1 Tracker
Funktioner med bästa bedömningar
Claims Settlement
Real-Time Data
Varningar / Meddelanden

Recensioner av Centric PLM

Medelpoäng

Totalt
4,0
Enkel användning
3,7
Kundservice
5,0
Funktioner
4,0
Valuta för pengarna
3,7

Recensioner efter företagsstorlek (antal anställda)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Hitta recensioner efter betyg

5
33%
4
33%
3
33%
Verifierad recensent
Verifierad LinkedIn-användare
Grossist, 51‒200 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Centric PLM

4,0 för 6 år sedan

Kommentarer: We have multiple brands running in our instance of Centric. It is nice to have one spot where all of our team can work out of to create product.

Fördelar:

We like what we've been able to build the program in to. Their support is also good.

Nackdelar:

The program is pretty spendy. As customizations are added, the cost to maintain goes up.

Andrea
Andrea
PLM System Support Manager i USA
Kläder och mode, 11‒50 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

A great PLM system for all kinds of products.

5,0 för 7 år sedan

Fördelar:

Once learned, really easy to make small updates on your own without spending more money with the support team. Really inclusive to all types of products.

Nackdelar:

Can be tough to learn, there are so many places to get lost in the system. Places that need customized can be tough to get linked to all other fields needed if not realized up front.

Louise
SENIOR TECHNICAL DESIGNER i USA
Kläder och mode, 51‒200 anställda
Har använt programvaran för: 6-12 månader
Recensentens källa

Middle of the road

3,0 för 3 år sedan

Kommentarer: We were working to find a way to use Centric as a tracking document, something that could auto fill the dates of when tasks within the development life cycle of the style were completed. It needed to update in real time and pull dates as they were happening. The closest we could get to that was to run various reports. But, it wasn't exactly what we needed it to do.

Fördelar:

This software was OK, but not the best out there. It was easy enough to learn and to train junior team members to use. I especially liked to sales reps and found them to be very quick to respond and helpful when it came to questions and ways to use the system more efficiently.

Nackdelar:

It does the job, but is a little clunky. It seems slightly outdated. It also takes an extremely long time to PFD a tech pack.