Spiceworks

Vad är Spiceworks?

The Spiceworks IT Help Desk is purpose-built for IT pros, we have just what you need to run a better internal IT help desk and a better business. Start tackling tickets in minutes with free help desk software (on your server or in the cloud). Plus, it's more than just ticket tracking: understand (and change!) team behavior and articulate your value to the business. Get it free today!

Vem använder Spiceworks?

IT pros! There's nothing better than making our IT profesional's lives easier. No matter if you're a CTO, IT manager, IT support specialist, or sysadmin - Spiceworks has something for you.

Var kan Spiceworks användas?

Molnbaserad
På plats

Om leverantören

  • Ziff Davis

Support för Spiceworks

  • Chatt

Tillgängliga länder

Australien, Indien, Irland, Japan, Kanada och 4 andra

Språk

engelska, tyska

Om leverantören

  • Ziff Davis

Support för Spiceworks

  • Chatt

Tillgängliga länder

Australien, Indien, Irland, Japan, Kanada och 4 andra

Språk

engelska, tyska

Spiceworks videor och bilder

Spiceworks Programvara- 1
Spiceworks Programvara- 2
Spiceworks Programvara- 3
Visa 4 till
Spiceworks-video
Spiceworks Programvara- 1
Spiceworks Programvara- 2
Spiceworks Programvara- 3

Jämför Spiceworks med liknande produkter

Spiceworks

Spiceworks

Leverantören tillhandahåller inga priser
Gratis version
Gratis provperiod
49,00 US$/månad
Gratis version
Gratis provperiod
120,00 US$/år
Gratis version
Gratis provperiod
14,00 US$/månad
Gratis version
Gratis provperiod

Funktioner i Spiceworks

  • Aktivitetsövervakning
  • Anslutningshantering
  • Arbetsflödeskonfiguration
  • Baslinjechef
  • Biljetthantering
  • Diagnos verktyg
  • Efterlevnadskontroll
  • Fjärråtkomst / kontroll
  • Grundorsaksanalys
  • Hantering av servicenivåavtal (SLA)
  • IT-kapitalförvaltning
  • IT-rapportering
  • Incidentshantering
  • Instrumentbräda
  • Kapacitetshantering
  • Konfigurationshantering
  • Kundtjänst
  • Kundtjänsthantering
  • Kunskapshantering
  • Lagerhantering
  • Nätverksanalys
  • Nätverksövervakning
  • Patchhantering
  • Prestandaövervakning
  • Problemgranskning
  • Problemhantering
  • Rapportering och analys
  • Resurshantering
  • Schemaläggning av underhåll
  • Självbetjäningsportal
  • Tillgångsspårning
  • Uppdragshantering
  • Uppgiftshantering
  • Upptidsrapportering
  • Varningar / Eskalering
  • Webbtrafikrapportering
  • Ändringshantering
  • Åtkomstkontroller / behörigheter
  • Övervakning

Spiceworks Hitta alternativ 2021 - Capterra Sverige

Asset tracking platform that is cloud-based with mobile apps (IOS/Android). Unlimited Users. Get a free guided demo today!
ServiceNow automatiserar dagliga supportuppgifter och hjälper dig att spåra, mäta och bearbeta alla arbetsenheter. Enkel att använda och skalbar.
Apteriks offers hosted IP Address Management (IPAM) software, which is currently being expanded into CMDB space.
NinjaOne (tidigare NinjaRMM) är den enklaste, allt-i-ett IT-hanteringslösning som MSP:er och IT-proffs älskar. Lär dig mer om NinjaOne
Atera är en heltäckande RMM-programvara för MSP:er och IT-specialister. Fast kostnad med obegränsat antal enheter. Så enkelt är det. Prova gratis. Lär dig mer om Atera
Skala din kundtjänst på ett smidigt och kostnadseffektivt sätt med inbyggd kapitalförvaltning och avancerad automatisering. Lär dig mer om SysAid
Service Management Software Suite that represents a comprehensive solution for service, support, and customer care
Pulseway är en prisbelönt IT-hanteringsplattform som ger dig fullständig kontroll över allt IT-relaterat. Lär dig mer om Pulseway
Nästa generations verktyg för PSA. Komplett paket för automation av professionella tjänster för programvaru- och tjänsteföretag.
Tusentals MSP-företag och IT-avdelningar använder Kaseya VSA:s IT-hanteringsprogram när de behöver IT-automatisering. Starta en gratis provperiod.
SolarWinds Service Desk erbjuder företag i alla storlekar en lättanvänd och prisvärd ITSM-lösning som enkelt kan skalas upp med dig.
Jira Service Desk är en hjälpdesk som är byggd för moderna IT-team från bara 10 USD per månad. Prova gratis: Se deras webbplats Lär dig mer om JIRA Service Management
Naverisk är en allt i ett-lösning för RMM, PSA och hjälpdesk för MSP och IT-serviceteam. Lär dig mer om Naverisk

Recensioner av Spiceworks

Medelpoäng

Totalt
4,4
Enkel användning
4,3
Kundservice
4,2
Funktioner
4,2
Valuta för pengarna
4,6

Recensioner efter företagsstorlek (antal anställda)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Hitta recensioner efter betyg

5
48%
4
40%
3
8%
2
3%
1
0%
Robert
Robert
Systems Administrator i Kanada
Verifierad LinkedIn-användare
Mat och dryck, 51-200 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Ideal free helpdesk for small to medium businesses

5,0 i fjol

Kommentarer: Overall I have been very happy with Spiceworks, especially the community of users.

Fördelar:

It's impossible to beat the cost of free. The product is well designed and functions extremely well for the job it is designed for.

Nackdelar:

Larger IT departments won't be able to route tickets to specific teams. It would be very nice if spiceworks could expand its offering to include sub service desks etc.

Matthew
Director of IT i USA
Ideell organisationsledning, 11-50 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Övervägda alternativ:

Help Desk Where You Want It

5,0 i fjol

Kommentarer: Starting a new role in the organization that had no Help Desk and no history or structure; Spiceworks proved to be the single biggest one thing that could be done right that would yeild improved IT services to the organization. User responsibility shifted to reporting IT issues using email and overall satisfaction improved and service impacting issues due to weaknesses in infrastructure, bad procedures or mislaid processes were identified by the ticketing system and corrected.

Fördelar:

I started using Spiceworks in the cloud and then copied the database and importing it to our VM and lost nothing. It is an efficient and easy to use platform. Adding techs and break-fix categories to track what needs to be improved proved to be successful. This allows IT to focus on root cause and then to deploy solutions to prevent the same.

Nackdelar:

The reports need to be streamlined to remove redundancy. Quantity is not always a good thing and by compressing and focusing on key areas the reporting could be a lot better and less fractured.

Donald
Technology Director i USA
Utbildningsförvaltning, 51-200 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Spiceworks Help Desk

5,0 för 2 veckor sedan Nytt

Kommentarer: Spiceworks has been very good for us as a Help Desk software. My admins and users had an easy time in implementing this software

Fördelar:

Of course the cost since it is Free. Easy to deploy and users to understand

Nackdelar:

Does not have all the features and reports that others have, but that is offset by the price

Verifierad recensent
CIO i Spanien
Verifierad LinkedIn-användare
Informationsteknologi och tjänster, 1 001-5 000 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Övervägda alternativ:

Spiceworks is good for small companies

3,0 för 3 veckor sedan Nytt

Kommentarer: It was great at the beggining but whe the company grew and the tool was not able to grow with us.

Fördelar:

It's free and very useful for small companies, they don't have to spend any money to have a ticketing tool.

Nackdelar:

It doesn't have a knowledge base. The asset management was fine at the begginig but with more than 200 assets it became useless. Always was down because of the database management.

Aslam
Sr Systems Administrator i Förenade Arabemiraten
Affärsmaterial och utrustning, 51-200 anställda
Har använt programvaran för: 2 + år
Recensentens källa

Simple Ticketing tool that gets the job done.

4,0 för 3 månader sedan

Fördelar:

Simple and effortless tool to manage tickets.

Nackdelar:

Ads occupy a lot of space. Streamlining it and sprucing up with a new ui would be incredible.