Vi har hjälpt svenska företag
att välja bättre programvara i 15 år

Upphandlingssystem

Upphandlingssystem, på engelska Procurement Software, automatiserar inköpsprocessen och hanterar alla aktiviteter som är relaterade till en organisations utgifter. Systemen automatiserar resursförvärven och hanteringen av leverantörsrelationer. Personalen kan enkelt skapa inköpsorder som granskas och godkänns av cheferna. Cheferna har tillgång till ett brett utbud av verktyg för spårning, analys och rapportering av företagets processeffektivitet. Upphandlingsverktyg är kopplade till faktureringsprogram, inköpssystem och leverantörshantering. Använd Capterra för att hitta rätt upphandlingslösning för ditt företag i Sverige.

Utvald programvara

Programvara med flest recensioner

Utforska produkterna med flest användarrecensioner i kategorin Upphandlingssystem

Sverige Visa lokala produkter

40 resultat

Heltäckande B2B-lösning för automatisering av leverantörsskulder från inköp till betalning och avstämning. Lär dig mer om Tipalti
Tipalti erbjuder en av världens enda början till slut-lösningar för automatisering av leverantörsskulder, vilket eliminerar 80 % av arbetsbelastningen för leverantörsskulder. Tipaltis molnbaserade upphandlingsprogram effektiviserar globala inköp från flera dotterbolag, förbättrar kontrollen över företagets utgifter och minskar arbetsbelastningen för leverantörsskulder. Genom att erbjuda användarvänliga formulär för inköpsbegäran, skräddarsy godkännandedirigering efter din företagspolicy och helt integreras med NetSuite-, HR- och SSO-system kan Tipalti säkerställa enkel implementering i hela organisationen. Lär dig mer om Tipalti

Funktioner

  • Lagerhantering
  • Bearbetning av fakturor
  • Katalogisering / kategorisering
  • Sourcinghantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Inköpsorderhantering
  • Spenderingshantering
  • Försäljarstyrelse
  • Budget / Prognoser
Vacker inköpsprogramvara för progressiva företag som behöver full insyn och transparens i sin inköpsprocess. Lär dig mer om Precoro
En vacker och innovativ upphandlingsprogramvara för små och medelstora företag som inte kräver tid för implementering och har flexibel öppen prissättning. Precoro hjälper företag i 50 länder att eliminera manuellt arbete, förbättra synligheten och kontrollera sina inköp på bästa sätt. Effektiva godkännanden, begränsade budgetar, enkla PR- och PO-processer – allt du behöver för att spara mycket tid och pengar. Lär dig mer om Precoro

Funktioner

  • Lagerhantering
  • Bearbetning av fakturor
  • Katalogisering / kategorisering
  • Sourcinghantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Inköpsorderhantering
  • Spenderingshantering
  • Försäljarstyrelse
  • Budget / Prognoser
Ett lättanvänt, molnbaserat inköpsordersystem för projektbaserade företag som vill ha full kontroll. Fristående eller integrerat. Lär dig mer om CostTracker
CostTracker är ett molnbaserat inköpssystem för projektbaserade företag som vill ha full kontroll över kostnaderna. Skapa, godkänn och spåra inköpsorder och försäljningsorder mot budgetar och få full överensstämmelse när fakturan anländer. Ge ditt team möjlighet att fatta bra beslut genom att tillhandahålla full insikt och automatisk kostnadskontroll. Fungerar perfekt fristående eller integrerat med ditt redovisningssystem. Du kan vara i gång på mindre än fem minuter. Lär dig mer om CostTracker

Funktioner

  • Lagerhantering
  • Bearbetning av fakturor
  • Katalogisering / kategorisering
  • Sourcinghantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Inköpsorderhantering
  • Spenderingshantering
  • Försäljarstyrelse
  • Budget / Prognoser
Promena erbjuder moduler för hantering av leverantörsbasen, e-inköp, e-upphandling och utgiftsanalyser. Lär dig mer om Promena
Promena erbjuder e-upphandling, e-inköp, e-auktion och SRM-lösningar i syfte att tillhandahålla hög effektivitet, effektiv kontroll över tid, arbete och kostnadsbesparingar för sina kunder i deras inköpsaktiviteter. Tack vare Promena kan du erbjuda en effektiv förbättring av parametrar för kostnad, produktivitet, transparens och riskhantering inom försörjningskedjan. Kontakta och överför dina inköpsaktiviteter till molnet via den webbaserade e-inköpsplattformen. Lär dig mer om Promena

Funktioner

  • Lagerhantering
  • Bearbetning av fakturor
  • Katalogisering / kategorisering
  • Sourcinghantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Inköpsorderhantering
  • Spenderingshantering
  • Försäljarstyrelse
  • Budget / Prognoser
Över 360 recensioner med 4,7/5 stjärnor. Enkelt men fullt utrustad. En av de högst rankade upphandlingsprogramvarorna. Lär dig mer om ProcurementExpress.com
Enkel upphandlingsprogramvara som gör det möjligt för teammedlemmar att skapa inköpsförfrågningar när de är på språng, som då kan godkännas av fördefinierade granskare på alla enheter. Alla relevanta kommentarer och dokument kan bifogas i inköpsordern för rapportering och granskning. Eliminera utgiftsfel och håll teammedlemmarna ansvariga för inköp med företagskortet. Visa och hantera budgetar i realtid för insiktsfullt beslutsfattande vid varje inköp. Skapa korrekta rapporter för din revisor med ett enda klick. Lär dig mer om ProcurementExpress.com

Funktioner

  • Lagerhantering
  • Bearbetning av fakturor
  • Katalogisering / kategorisering
  • Sourcinghantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Inköpsorderhantering
  • Spenderingshantering
  • Försäljarstyrelse
  • Budget / Prognoser
NetSuite Procurement: fullständig insyn i inköpsprocessen för att göra inköp av varor och tjänster till bästa pris när du behöver dem.
NetSuite Procurement centraliserar leverantörshantering och inköp. Att vidarebefordra inköpsordrar till godkända leverantörer och avtal som förhandlats fram i förväg säkerställer inköp till bästa möjliga pris i rätt tid. Realtidsinsyn i utgifter och leverantörsprestanda förbättrar insynen och möjliggör tydlig kommunikation under hela processen från inköp till betalning. All inköpsrelaterad information, inklusive dokumentation, utgifter och resultatrapporter, hanteras enkelt från inköpsinstrumentpanelen. Lär dig mer om NetSuite

Funktioner

  • Lagerhantering
  • Bearbetning av fakturor
  • Katalogisering / kategorisering
  • Sourcinghantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Inköpsorderhantering
  • Spenderingshantering
  • Försäljarstyrelse
  • Budget / Prognoser
Workday HCM är en enda, molnbaserad lösning för personalplanering, analys och utförande.
Workday HCM är en enda, molnbaserad lösning för personalplanering, analys och utförande. Den utgående lösningen används av många Fortune 500- och G2k-företag för att driva verksamheten agilt och effektivt, vilket gör att organisationerna är redo för vad som än händer härnäst. Till skillnad från rigida HR-system eller punktlösningar, levererar Workday endast den kompetensbaserade HCM-grunden och förnyar kontinuerligt för att möjliggöra kundens framgång allt eftersom effekterna av teknik, alternativa arbetsarrangemang och anställdas förväntningar går framåt. Lär dig mer om Workday HCM

Funktioner

  • Lagerhantering
  • Bearbetning av fakturor
  • Katalogisering / kategorisering
  • Sourcinghantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Inköpsorderhantering
  • Spenderingshantering
  • Försäljarstyrelse
  • Budget / Prognoser
Med Odoos inköpsverktyg kan du hantera leverantörer, undvika att få slut på lager och att spendera för mycket på överflödigt material.
Hantera enkelt leverantörer och inköpsorder. Med Odoos anskaffningsverktyg kan du driva din verksamhet med mindre lager, men utan lagerbrist. Definiera lägsta och högsta lagerantal med ombeställningsregler, lagernivåer, försäljningsprognoser eller automatiska rutter (fyll på vid beställning). Importera även leverantörers prislistor/ledtider för att hålla dig uppdaterad om produktpriser och leveranstider. Lär dig mer om Odoo

Funktioner

  • Lagerhantering
  • Bearbetning av fakturor
  • Katalogisering / kategorisering
  • Sourcinghantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Inköpsorderhantering
  • Spenderingshantering
  • Försäljarstyrelse
  • Budget / Prognoser
SolarWinds Service Desk erbjuder företag i alla storlekar en lättanvänd och prisvärd ITSM-lösning som enkelt kan skalas upp med dig.
SolarWinds Service Desk är en molnbaserad IT-supportlösning som har hjälpt organisationer att minska kostnaden per biljett med upp till 15 % och lösningstid för ärenden med upp till 48 % med smart ärendehantering, automatiserade arbetsflöden och integrerad tillgångshantering. Detta, plus en AI-driven kunskapsbas, kan utrusta dina anställda med de resurser som behövs för att snabbt lösa problem. Installation och konfigurering kan göras på några dagar istället för månader och kan sömlöst passa in i din verksamhet genom att integrera med mer än 200 molnapplikationer. Lär dig mer om SolarWinds Service Desk

Funktioner

  • Lagerhantering
  • Bearbetning av fakturor
  • Katalogisering / kategorisering
  • Sourcinghantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Inköpsorderhantering
  • Spenderingshantering
  • Försäljarstyrelse
  • Budget / Prognoser
Upptäck SAP S/4HANA Cloud, ett komplett ERP-system med inbyggd AI och maskininlärning.
SAP S/4HANA Cloud är ett komplett system för företagsresursplanering (ERP, Enterprise Resource Planning) med inbyggd intelligent teknik som AI, maskininlärning och avancerad analys. Det hjälper företag att anta nya affärsmodeller, hantera snabba verksamhetsförändringar, organisera interna och externa resurser och utnyttja den prediktiva kraften i AI. Dra nytta av en tät, inbyggd integrering mellan processer, ett utvecklat branschdjup och en stabil minnesbaserad datamodell. Lär dig mer om SAP S/4HANA Cloud

Funktioner

  • Lagerhantering
  • Bearbetning av fakturor
  • Katalogisering / kategorisering
  • Sourcinghantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Inköpsorderhantering
  • Spenderingshantering
  • Försäljarstyrelse
  • Budget / Prognoser
Digitala arbetsflöden för felsäkra inköp. Standardisera och automatisera dina upphandlingsprocesser. Prova Pipefy gratis.
Få full kontroll och insyn i din upphandlingsverksamhet med Pipefy. Bygg upp en felsäker inköpsverksamhet med digitala arbetsflöden som minskar risken för mänskliga fel. Se till att rekvisitioner och inköpsorder behandlas snabbt och korrekt. Integrera Pipefy med din bokföringsprogramvara eller andra äldre verktyg för att skala upp din verksamhet. Prova Pipefy gratis. Lär dig mer om Pipefy

Funktioner

  • Lagerhantering
  • Bearbetning av fakturor
  • Katalogisering / kategorisering
  • Sourcinghantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Inköpsorderhantering
  • Spenderingshantering
  • Försäljarstyrelse
  • Budget / Prognoser
Quartzy hjälper life science-företag att påskynda tiden till marknaden och förbättra verksamhetens effektivitet.
Quartzy gör det möjligt för life science-organisationer att digitalisera det unika arbetsflödet i ett labb, förkorta tiden till marknaden och förbättra driftseffektiviteten. Quartzys digitala labbhanteringssystem centraliserar och förenklar begäran, godkännande, inköp och hantering av labblager för snabbare vetenskapliga upptäckter. Lär dig mer om Quartzy

Funktioner

  • Lagerhantering
  • Bearbetning av fakturor
  • Katalogisering / kategorisering
  • Sourcinghantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Inköpsorderhantering
  • Spenderingshantering
  • Försäljarstyrelse
  • Budget / Prognoser
Procurifys lösning för utgiftshantering och inköp ger dig inköpsarbetsflöden, anpassningsbara godkännanden och utgiftskontroller.
Procurify är en självklar lösning för inköpshantering och utgiftshantering för medelstora företag. Runt om i världen använder hundratals företag Procurify för att spåra, kontrollera och analysera sina utgifter. Procurify har omfattande arbetsflöden och ett användarvänligt gränssnitt. Inköps-, upphandlings- och ekonomiteam har kunnat implementera Procurify i flera avdelningar och team, vilket skapar bättre insikter och utgiftskontroller. Lär dig mer om Procurify

Funktioner

  • Lagerhantering
  • Bearbetning av fakturor
  • Katalogisering / kategorisering
  • Sourcinghantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Inköpsorderhantering
  • Spenderingshantering
  • Försäljarstyrelse
  • Budget / Prognoser
Lagerhantering för restauranger när den är som enklast.
Molnbaserad lagerhanteringsprogramvara och -app för restaurang. MarketMan ger dig verktygen du behöver för att hantera ditt lager, dina leverantörer, dina beställningar och dina menykostnader. Få korrekta matkostnader och få reda på vart dina pengar tar vägen i realtid. Ställ in varningar när menyalternativ blir mindre lönsamma och få meddelanden när leverantörspriserna fluktuerar. Till följd av det får du bättre kontroll och större vinst. Lär dig mer om Marketman

Funktioner

  • Lagerhantering
  • Bearbetning av fakturor
  • Katalogisering / kategorisering
  • Sourcinghantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Inköpsorderhantering
  • Spenderingshantering
  • Försäljarstyrelse
  • Budget / Prognoser
Ett bra system för entreprenörshantering
Shortlist är en smart, användarvänlig plattform för entreprenörshantering. Lösningen gör det enkelt för små och stora företag att introducera, hantera och betala externa arbetare i över 200 länder med bara några få klick. Ta hand om regelefterlevnad, rapportering och projektledning på en bråkdel av tiden. Från små startups till världens största varumärken – Shortlist är en komplett lösning som ger kraftfulla funktioner och flexibilitet för varje steg i affärstillväxten. Lär dig mer om Worksuite

Funktioner

  • Lagerhantering
  • Bearbetning av fakturor
  • Katalogisering / kategorisering
  • Sourcinghantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Inköpsorderhantering
  • Spenderingshantering
  • Försäljarstyrelse
  • Budget / Prognoser
En enkel, kraftfull, molnbaserad lösning för leverantörshantering som ger dig en enda sanningskälla. Välj ett bättre sätt idag.
En lättanvänd, kraftfull molnbaserad leverantörshanteringslösning. Hantera leverantörer och kontrakt, få automatiska varningar om viktiga datum, övervaka risker, hantera arbetsbelastning och lagra filer och meddelanden – via en central databas – i hela företaget. Gatekeepers svit av rapporterings-, samarbets- och varningsverktyg gör leverantörs- och kontraktshantering enkel och effektiv. Säg adjö till Excel och andra föråldrade programvarulösningar – säg hej till en enkel, kraftfull och kostnadseffektiv leverantörshantering. Lär dig mer om Gatekeeper

Funktioner

  • Lagerhantering
  • Bearbetning av fakturor
  • Katalogisering / kategorisering
  • Sourcinghantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Inköpsorderhantering
  • Spenderingshantering
  • Försäljarstyrelse
  • Budget / Prognoser
Hantera hela din utgiftsprocess på ett ställe. Begär, betala och automatisera din redovisning av leverantörsreskontra med Airbase.
Airbase är den första allt i ett-plattformen för utgiftshantering som ger företag kontroll och insyn i varje spenderad krona. Den eliminerar det omständliga arbete som krävs för att hantera utgifter och gör det möjligt för ekonomichefer att vara strategiska samarbetspartner till verksamheten. Alla betalningsmetoder (fysiska kort, virtuella kort, automatiserat clearinghouse (automated clearing house, ACH), check) och integrering med deras redovisningssystem stöds så att merparten av den utgiftsrelaterade redovisningen kan automatiseras. Lär dig mer om Airbase

Funktioner

  • Lagerhantering
  • Bearbetning av fakturor
  • Katalogisering / kategorisering
  • Sourcinghantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Inköpsorderhantering
  • Spenderingshantering
  • Försäljarstyrelse
  • Budget / Prognoser
Globalt verktyg för fraktupphandling som gör det enkelt att lämna anbud.
TenderEasy är skapat för att göra det enkelt att lämna anbud på frakt och transporter på plats. Företag i världsklass använder TenderEasy för sina transportinköp eftersom programvaran är intuitiv och enkel att använda för både köpare och säljare av transporttjänster. – Kom igång enkelt – Få tillgång till de bästa marknadspriserna – Dra ner på administrativ tid och utgifter – Kör scenarion på några sekunder – Bra respons- och förhandlingsverktyg – Utmärkt tilldelning av transportör Lär dig mer om TenderEasy

Funktioner

  • Lagerhantering
  • Bearbetning av fakturor
  • Katalogisering / kategorisering
  • Sourcinghantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Inköpsorderhantering
  • Spenderingshantering
  • Försäljarstyrelse
  • Budget / Prognoser
En kraftfull lösning för utgiftskontroll i medelstora företag, från inköp till betalning.
En molnbaserad inköp-till-betalning-lösning för proaktiv utgiftshantering. Betrodd av branschövergripande organisationer runt om i världen för att automatisera inköpsarbetsflöden och hantera rekvisition-till-PO-processer med godkännanden på flera nivåer, budgetkontroll, policyefterlevnad och AP-arbetsflödeshantering. Fraxion tillåter upphandling med Catalog och PunchOut med strategiska leverantörer. Effektiv som en fristående lösning eller med sömlösa ERP-integrationer. Lär dig mer om Fraxion

Funktioner

  • Lagerhantering
  • Bearbetning av fakturor
  • Katalogisering / kategorisering
  • Sourcinghantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Inköpsorderhantering
  • Spenderingshantering
  • Försäljarstyrelse
  • Budget / Prognoser
Leverantör av AI-drivna samarbetslösningar för optimering av försörjningskedjan och avancerade lösningar för detaljhandelsplanering.
Logility påskyndar den digitala leveranskedjan från produktkoncept till kundtillgänglighet och hjälper företag att ta till sig nya möjligheter, känna igen och reagera på marknadsdynamik och på ett lönsamt sätt hantera sina komplexa globala verksamheter. Logility digitala plattform för försörjningskedja utnyttjar en blandning av artificiell intelligens (artificial intelligence, AI) och avancerad analys för att automatisera planering, påskynda cykeltider, öka precisionen, förbättra verksamhetens prestanda, bryta ner verksamhetssilon och ge större synlighet. Lär dig mer om Logility Platform

Funktioner

  • Lagerhantering
  • Bearbetning av fakturor
  • Katalogisering / kategorisering
  • Sourcinghantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Inköpsorderhantering
  • Spenderingshantering
  • Försäljarstyrelse
  • Budget / Prognoser
Ett nästa generations molnbaserat allt i ett-ERP-system byggt för byggbranschen. Nummer ett i Storbritannien.
Archdesk är en allt-i-ett molnbaserad nästa generations ERP-programvara som är byggd specifikt för byggbranschen. Archdesk täcker hela arbetsflödet från A till Ö. Från inledande kundförfrågan, till beräkning, kontrakt, projektledning, budgetering, upphandling, anbudsgivning, schemaläggning, arbetshantering, resurshantering, kostnader, rapportering, teamsamarbete fram till att den sista fakturan utfärdas. Allt detta i ett anpassningsbart arbetsflöde med ett enkelt gränssnitt, tillgängligt från alla enheter, 24/7 och var som helst. Lär dig mer om Archdesk

Funktioner

  • Lagerhantering
  • Bearbetning av fakturor
  • Katalogisering / kategorisering
  • Sourcinghantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Inköpsorderhantering
  • Spenderingshantering
  • Försäljarstyrelse
  • Budget / Prognoser
Expeni är en prisvärd, enkel och lättanvänd programvara för upphandling. Passar bäst för en liten budget.
Med en godkännandeprocess på ett enda klick förenklar Expeni processen för upphandlingshantering. Anställda kan utfärda, kopiera inköpsorder från befintliga inköpsordrar, bifoga fakturor osv. Automatiska e-postmeddelanden för godkännare. Chefer kan genomföra godkännanden var de än befinner sig. Funktionen för godkännande på flera nivåer stöds. Ekonomiavdelningen kan lägga till betalningar. Exportera som CSV eller PDF. Dela med leverantörer. Anpassa formuläret för inköpsorder. Kontrollera åtkomst till inköpsorder mellan avdelningar och filialer. Hantera leverantörer och produkter. Lär dig mer om Expeni

Funktioner

  • Lagerhantering
  • Bearbetning av fakturor
  • Katalogisering / kategorisering
  • Sourcinghantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Inköpsorderhantering
  • Spenderingshantering
  • Försäljarstyrelse
  • Budget / Prognoser
Automatisera dokumentgenerering, arbetsflöde och beslutsfattande med vår flerfaldigt prisbelönta kodningsfria automatiseringsplattform.
Helhetslösning för att skapa effektiva och intuitiva upphandlingsprocesser med inbyggd efterlevnad – använd vår automatiseringsplattform med dra-och-släpp-funktioner. Med Checkbox kan upphandlingsspecialister digitalisera och effektivisera komplexa upphandlingspolicyer och ramverk genom att automatisera sorteringen av förfrågningar, riskbedömningar och dokumentgenerering samt underlätta alla nödvändiga godkännanden, granskningar och signaturer – allt i ett och samma system. Lär dig mer om Checkbox

Funktioner

  • Lagerhantering
  • Bearbetning av fakturor
  • Katalogisering / kategorisering
  • Sourcinghantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Inköpsorderhantering
  • Spenderingshantering
  • Försäljarstyrelse
  • Budget / Prognoser
Automatisera din process för skulder till leverantörer och andra fordringsägare så kan du öka kontrollen, minska kostnaderna och leverera insyn i alla dina utgifter på ett ställe.
Chrome River Invoice är en global framtidsklar lösning som gör att du snabbt kan fånga, lagra, matcha och godkänna fakturor i ett modernt gränssnitt. Säg adjö till frustrationen över att lägga pappershögar, sena betalningar och brist på synlighet. Säg hej till maximal effektivitet, insikt och smidighet med enkel och effektiv AP-automatisering. Lär dig mer om Emburse Chrome River INVOICE

Funktioner

  • Lagerhantering
  • Bearbetning av fakturor
  • Katalogisering / kategorisering
  • Sourcinghantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Inköpsorderhantering
  • Spenderingshantering
  • Försäljarstyrelse
  • Budget / Prognoser
Symfact är en av de ledande leverantörerna av lösningar för kontrakts- och efterlevnadshantering som drivs på en och samma teknikplattform.
Symfact är en av de ledande leverantörerna av lösningar för kontraktshantering och efterlevnadskontroll, som gör det möjligt för företagskunder världen över att maximera intäkter, minimera kostnader och aktivt hantera kontraktsvillkor och -risker, på en och samma teknikplattform. Med Symfact-lösningar kan kunderna effektivt hantera dokumentation, deadlines, budgetar, åtaganden, arbetsflöde, säker åtkomst och analysverktyg relaterade till kontraktshantering och efterlevnad. Lär dig mer om Scanmarket

Funktioner

  • Lagerhantering
  • Bearbetning av fakturor
  • Katalogisering / kategorisering
  • Sourcinghantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Inköpsorderhantering
  • Spenderingshantering
  • Försäljarstyrelse
  • Budget / Prognoser