I 18 år har vi hjälpt företag
välja bättre programvara

IT-dokumentation

Programvara för IT-dokumentation hjälper IT-företag att hantera sina processer, organisera sina tillgångar och hålla sina inloggningsuppgifter uppdaterade. Programmen brukar huvudsakligen komma med funktioner för hantering av arbetsflöden, dokument, kunskapsdatabaser och åtkomstkontroll.

11 resultat
NinjaOne Documentation gör det möjligt för IT-team att enkelt och säkert dokumentera viktig information för att säkerställa att informationsförlusten minimeras. Lär dig mer om NinjaOne
Med NinjaOne Documentation kan IT-team enkelt och säkert dokumentera referenser, procedurer och miljöinformation så att tekniker aldrig behöver slösa tid på att leta efter information igen. Med en lösning som är utformad för att hjälpa IT-team att hålla sig säkra med robusta rollbaserade åtkomstkontroller, MFA-skyddad autentiseringslagring och mer, gör NinjaOne det enkelt att förvandla äldre kunskap till institutionell kunskap, allt inom samma panel som vår högt uppskattade lösning för slutpunktshantering. Lär dig mer om NinjaOne

Funktioner

  • Process / arbetsflödesautomatisering
  • Kunskapsbashantering
  • Dokumenthantering
  • Referenshantering
Jira är ett av de främsta verktygen för programvaruutveckling som används av agila team. Miljontaltals väljer Jira för att planera och bygga fantastiska produkter. Prova gratis.
Jira är ett av de främsta verktygen för programvaruutveckling som används av agila team. Team på allt från två personer till 20 000 förlitar sig på Jira för att hantera varje steg i arbetsflödet, från planering till leverans. Med inbyggda färdplaner kan team ta fram sitt arbete för att hålla reda på helhetsbilden. Med Jiras kodlösa automatiseringsmotor kan teamen spara tid och öka effekten genom att automatisera alla uppgifter eller processer med några få klick. Och med en gratisutgåva kan team med upp till tio användare dra nytta av Jiras alla möjligheter utan kostnad, för alltid. Lär dig mer om Jira

Funktioner

  • Process / arbetsflödesautomatisering
  • Kunskapsbashantering
  • Dokumenthantering
  • Referenshantering
Samverkan är en arbetsyta för team där kunskap och samarbete möts. Skapa, samarbeta och organisera ditt arbete på ett och samma ställe.
Samverkan är en arbetsyta för team där kunskap och samarbete möts. Det är en central sanningskälla för snabbrörliga företag. Confluence håller alla organiserade och synkroniserade med allt från mötesanteckningar till strategidokument och IT-dokumentation så att de kan fatta bättre beslut snabbare och vara mer mottagliga för förändringar. Confluence integreras sömlöst med Atlassians svit med produkter som Jira Software och Trello, och möjliggör oändlig anpassning med appar från marknaden. Lär dig mer om Confluence

Funktioner

  • Process / arbetsflödesautomatisering
  • Kunskapsbashantering
  • Dokumenthantering
  • Referenshantering
Online ITSM-hjälpdesk med händelse, problem, ändring, publicera och resurshantering, utöver kraftfull automatisering av biljetthantering
Freshservice är en onlinelösning för IT-servicehantering (IT service management, ITSM) med en fräsch twist. Den placerar en uppfriskande användarupplevelse ovanpå kraftfulla funktioner för biljetthantering och resurshantering och är en av de mest användarvänliga appen på området. Utöver kärnfunktioner som händelse, problem, ändra, publicering och resurshantering låter Freshservice dig också placera din kunskapsbas i molnet. Lär dig mer om Freshservice

Funktioner

  • Process / arbetsflödesautomatisering
  • Kunskapsbashantering
  • Dokumenthantering
  • Referenshantering
Document360 är en dokumentationsplattform för att skapa, hantera och dela IT-dokumentation.
Document360 är en dokumentationsplattform som är särskilt anpassad för IT-dokumentation, som erbjuder en omfattande uppsättning funktioner för att effektivisera processen med att skapa, hantera och dela dokumentation som rör IT-infrastruktur, system, processer och policyer. En av de viktigaste funktionerna hos Document360 är den intuitiva redigeraren som gör det möjligt för användare att enkelt skapa och redigera IT-dokumentation med hjälp av markdown eller avancerade WYSIWYG-gränssnitt. Andra funktioner är versionshantering, samarbete, anpassning, integration och mycket mer. Document360 erbjuder också en rad AI-funktioner, t.ex. AI-assisterad sökning: Ask Eddy, för att hjälpa användare med interaktiv sökning, AI Writer, för att hjälpa författare att skriva, AI Tag Recommender för hjälp med att organisera kunskapsbasen, ange relevanta artikelrekommendationer med mera. Lär dig mer om Document360

Funktioner

  • Process / arbetsflödesautomatisering
  • Kunskapsbashantering
  • Dokumenthantering
  • Referenshantering
Kraftfull programvara för innehållshantering som gör att du enkelt kan organisera och hantera alla dina dokument och all din information.
M-Files tillhandahåller nästa generations intelligenta plattform för innehållshantering som förbättrar verksamhetens resultat genom att hjälpa människor att hitta och använda information mer effektivt. Förbättra arbetsflödet, öka återanvändning av information, eliminera redundans, kontrollera innehållet på ett säkert sätt och undvik konflikter och dataförlust i en enda intuitiv lösning för innehållshantering som kan integreras med Windows Explorer. Tusentals organisationer i över 100 länder använder M-Files för att hantera sina affärsinformationsbehov. Lär dig mer om M-Files

Funktioner

  • Process / arbetsflödesautomatisering
  • Kunskapsbashantering
  • Dokumenthantering
  • Referenshantering
Fjärrövervakning av nätverk och systemhantering i en IoT-värld.
Domotz är en plattform för fjärrövervakning och -hantering för nätverk och anslutna enheter. Domotz erbjuder kraftfull programvara för nätverkshantering för MSP-företag, IT-chefer, integratörer och säkerhetspersonal. Domotz erbjuder den kompletta lösningen för att kostnadseffektivt hantera och övervaka dina kunders nätverk med plug-and-play-konfiguration, en användarvänlig UX och en stor uppsättning funktioner som är tillgänglig från alla webbläsare och mobila enheter. Lär dig mer om Domotz

Funktioner

  • Process / arbetsflödesautomatisering
  • Kunskapsbashantering
  • Dokumenthantering
  • Referenshantering
Krypterat molnbaserat, integrerat och automatiskt lösenordsskydd för att lagra, hantera och hämta kunders inloggningsuppgifter och kunskap.
En krypterad och effektiv lösning för hantering av lösenord och behörighet som är byggd för MSP. Programvaran erbjuder inloggningsifyllnad, rapportering, granskning, automatisering av lösenordsändringar och dokumentation för kunder med särskilda rättigheter för att effektivisera teknikernas arbete med hjälp av lättillgänglig viktig dokumentation för att standardisera tjänsteleverans och påskynda problemlösning. Lär dig mer om Passportal

Funktioner

  • Process / arbetsflödesautomatisering
  • Kunskapsbashantering
  • Dokumenthantering
  • Referenshantering
ITAM-programvara (tillgångshantering för IT): Kartlägg den fullständiga livscykeln för maskinvara och programvara, samt licenser, kontrakt, certifikat, förnyandepåminnelser med mera.
Device42 är ett heltäckande upptäcktssystem för hybrid-IT. Du kan kontinuerligt upptäcka, kartlägga och optimera infrastruktur och applikationer i datacenter och molnmiljöer. Device42 grupperar intelligent arbetsflöden genom applikationsaffiniteter, vilket drastiskt minskar det tid och arbete krävs för att skapa eller flytta grupper och fånga in all kommunikation. Kunder i 60 länder använder dessa funktioner för att hantera och modernisera sin IT-infrastruktur och sina applikationslandskap. Lär dig mer om Device42

Funktioner

  • Process / arbetsflödesautomatisering
  • Kunskapsbashantering
  • Dokumenthantering
  • Referenshantering
Programvaran ProProfs Knowledge Base är perfekt för att skapa en kunskapsbas, vanliga frågor, hjälpwebbplatser, dokumentation, användarhandböcker med mera.
Den enkla men kraftfulla programvaran ProProfs Knowledge Base är utformad för att hjälpa företag att skapa dokumentation, kunskapsbas, hjälpwebbplatser, vanliga frågor, användarhandböcker, användarhandledning med mera. Programmet innehåller förstklassiga funktioner, smarta inställningar och integrationer och är oerhört användbart för att minska antalet kundtjänstärenden, hantera affärskunskaper och underlätta enkel åtkomst till dem. Programvaran används av många organisationer över hela världen för att uppnå sina organisatoriska mål. Lär dig mer om ProProfs Knowledge Base

Funktioner

  • Process / arbetsflödesautomatisering
  • Kunskapsbashantering
  • Dokumenthantering
  • Referenshantering
Docusnap är en av de bästa allt-i-ett-lösningarna för din IT-dokumentation.
Docusnap gör ditt företags IT transparent. B2B-programvaran samlar in information om nätverksinfrastruktur, maskinvara och programvara samt vanliga applikationsservrar. Den genererar rapporter och kartor över ditt nätverk. Du kan skapa beredskapsplaner och drifthandböcker. Dessutom analyserar programvaran vem som har tillgång till vilka data och om din programvara är korrekt licensierad. Lär dig mer om Docusnap

Funktioner

  • Process / arbetsflödesautomatisering
  • Kunskapsbashantering
  • Dokumenthantering
  • Referenshantering