Vi har hjälpt svenska företag
att välja bättre programvara i 15 år

Frånvarohantering

Programvara för frånvarohantering hjälper företag att hantera förfrågningar om ledighet, generera HR-rapporter och effektivisera beviljanden.

Utvald programvara

Programvara med flest recensioner

Utforska produkterna med flest användarrecensioner i kategorin Frånvarohantering

11 resultat
Vårt system är ett prisbelönt molnbaserat verktyg för frånvarohantering som har tagits fram för organisationer som vill hantera frånvaro och ledighet på ett bättre sätt. Lär dig mer om e-days
Ett av världens smartaste program för hantering av frånvaro och ledighet. edays är ett konfigurerbart system som minskar administrationen med automatiserade processer, tillhandahåller handlingsbar information om personalen och gör att du kan skippa kalkylarken. edays är en lättanvänd molnbaserad webbapplikation och mobilapp för hantering, spårning och rapportering av medarbetarnas semester och frånvaro. edays har kraftfulla rapporteringsverktyg för personal- och företagschefer och är lätt att integrera med populära löne- och HR-system. Lär dig mer om e-days

Funktioner

  • Ledighetshantering
  • Ersättningshantering
  • Rapportering och analys
  • Anställdas databas
  • Kalenderhantering
Sloneek erbjuder ett intuitivt verktyg för hantering av frånvaro med stöd för mobilappar för enkla ledighetsansökningar och godkännanden. Lär dig mer om Sloneek
Sloneek erbjuder ett banbrytande verktyg för hantering av frånvaro med ett intuitivt arbetsflöde för godkännande och omfattande rapporteringsmöjligheter. Varje anställd har ett visst antal lediga dagar och en chef som godkänner frånvaro. Dessutom finns en praktisk teamkalender som ger full insyn i semesterscheman. Med vår användarvänliga mobilapp kan anställda enkelt skicka in ledighetsansökningar som snabbt kan granskas och godkännas av cheferna. Lär dig mer om Sloneek

Funktioner

  • Ledighetshantering
  • Ersättningshantering
  • Rapportering och analys
  • Anställdas databas
  • Kalenderhantering
Calamari är integrerat med Slack, Jira, G Suite och Office 365, vilket gör det enklare att spåra HR-poster, semester och betald ledighet. Lär dig mer om Calamari
Calamari är ett HR-program som underlättar personalhanteringen. Det gör det möjligt att planera och spåra alla typer av frånvaro. Du kan få meddelanden om kommande frånvaro och förfrågningar om ledighet. Calamari stöder företag med kontor i flera länder och orter och har stöd för rollbaserad säkerhet. Appen är integrerad med projekthanteringsverktyg som Jira, Slack, Office 365, G Suite, Microsoft Teams, Basecamp och Asana. Lär dig mer om Calamari

Funktioner

  • Ledighetshantering
  • Ersättningshantering
  • Rapportering och analys
  • Anställdas databas
  • Kalenderhantering
Webbaserat system för effektiv hantering av personalens frånvaro, arbetsscheman och personalakter. Lär dig mer om HRnest
HRnest är en intuitiv programvara som stödjer personalavdelningarnas dagliga arbete. Programvaran gör det möjligt för personalen att enkelt skicka in sina semesteransökningar, medan arbetsgivaren kan övervaka användningen av ledighet, registrera arbetstid, skapa tidtabeller för hela företaget och hantera personalakter. Databasen är helt kompatibel med världens högsta datasäkerhetsstandarder (inklusive GDPR) och kan nås 24/7 från alla platser och enheter. Lär dig mer om HRnest

Funktioner

  • Ledighetshantering
  • Ersättningshantering
  • Rapportering och analys
  • Anställdas databas
  • Kalenderhantering
Workday HCM är en enda, molnbaserad lösning för personalplanering, analys och utförande.
Workday HCM är en enda, molnbaserad lösning för personalplanering, analys och utförande. Den utgående lösningen används av många Fortune 500- och G2k-företag för att driva verksamheten agilt och effektivt, vilket gör att organisationerna är redo för vad som än händer härnäst. Till skillnad från rigida HR-system eller punktlösningar, levererar Workday endast den kompetensbaserade HCM-grunden och förnyar kontinuerligt för att möjliggöra kundens framgång allt eftersom effekterna av teknik, alternativa arbetsarrangemang och anställdas förväntningar går framåt. Lär dig mer om Workday HCM

Funktioner

  • Ledighetshantering
  • Ersättningshantering
  • Rapportering och analys
  • Anställdas databas
  • Kalenderhantering
Jolt är en app-baserad programvara som används för att hantera daglig drift och timanställda, och den ger feedback i realtid till ägare och chefer.
Jolt är en app-baserad programvara som används för att hantera den daglig driften för varumärken som Chick-fil-A, Legoland och Regal Cinemas. Jolt är en global ledare inom uppgiftshantering och ger feedback i realtid från varje plats till chefer och ägare. Den fullständiga programsviten innehåller ett utbildningsbibliotek, schemabyggare med dra-och-släpp-funktion, e-post och textmeddelanden, en stämpelklocka med ansiktsigenkänning med mer. Lär dig mer om Jolt

Funktioner

  • Ledighetshantering
  • Ersättningshantering
  • Rapportering och analys
  • Anställdas databas
  • Kalenderhantering
Skapa flera ledighetspolicyer, anpassade arbetsflöden för godkännande och semesterkalendrar som kan tilldelas till olika team.
Registrera, övervaka och spåra personalens ledighetsförfrågningar med Freshteam. Skapa flera ledighetspolicyer med olika regler och koppla dem till specifika avdelningar, platser eller skift. Teamkalendrarna låter dig se alla teammedlemmars tillgänglighet från en och samma plats och hjälper till med att godkänna ledighet. En kraftfull instrumentbräda för HR-samarbetspartner/chefer som ger dig ett fågelperspektiv över hela företagets ledighetstendenser. Lär dig mer om Freshteam

Funktioner

  • Ledighetshantering
  • Ersättningshantering
  • Rapportering och analys
  • Anställdas databas
  • Kalenderhantering
Teamschemaläggning + projektplanering + tidsuppföljning + tillgänglighetshantering + användning + prognoser i ett enda resursplaneringsverktyg
>> Programvara för resurs- och projektplanering >> Ledighets- och tillgänglighetshantering + schemaläggning av anställda + projektplanering och budgetering + tidsuppföljning + tidrapporter + arbetsbelastning + resultat + resursprognoser. >> Teamdeck har utvecklats av ett programvaruföretag som även arbetar med Spotify, Uber, Netflix och Viu. >> Vi arbetar inom branscher som IT, finans, kreativitet, detaljhandel, spel, utbildning och media. >> Live-demo + GRATIS hjälp med INSTALLATION. Registrera dig för en demo. Lär dig mer om teamdeck

Funktioner

  • Ledighetshantering
  • Ersättningshantering
  • Rapportering och analys
  • Anställdas databas
  • Kalenderhantering
En digital lösning för att leda ditt team – från ledighetsansökan till teamsamordning och hantering av personalfiler.
absence.io är en lösning för att hjälpa HR-personal att enkelt hantera teamledighet, personalens semester, närvaro och betalda ledighet. Det är inte längre nödvändigt att användarna anger data manuellt eftersom absence.ios kalender är synlig för både HR-personal och alla anställda. Personalen kan därför enkelt kan begära ledighet genom att klicka på ett visst datum. Systemet förhindrar att det uppstår konflikter angående ledighet och bokningar så att arbetsschemat enkelt kan organiseras. Lär dig mer om absence.io

Funktioner

  • Ledighetshantering
  • Ersättningshantering
  • Rapportering och analys
  • Anställdas databas
  • Kalenderhantering
niikiis är introduktionsplattformen som hjälper dig att spara tid och pengar, vilket uppmuntrar engagemang på alla nivåer i din organisation.
Introduktion, fjärrintroduktion och återintroduktion på ett enkelt sätt: niikiis är introduktionsplattformen som hjälper dig att spara tid och pengar. Automatisera uppgifter (inklusive undersökningar och regelbundna avstämningar) och dra ner på tiden som läggs på rutinmässigt administrativt arbete. Engagera nyanställda och ta dem på en exceptionell resa med hjälp av ett chattrobotgränssnitt, inbyggd utbildningsplattform och skrivverktyg, chattfunktion med mera. Skapa ett konto på några sekunder (inga komplicerade integrationer) och skala det med blixtens hastighet. Vad väntar du på? Lär dig mer om niikiis

Funktioner

  • Ledighetshantering
  • Ersättningshantering
  • Rapportering och analys
  • Anställdas databas
  • Kalenderhantering
Smartplan hjälper företag att flytta över från Excel till ett schemaläggningssystem online. Smartplan erbjuder även kommunikation, tidsregistrering, lönehantering och mycket mer.
Smartplan är ett intuitivt, molnbaserat schemaläggningsverktyg med stort fokus på användarvänlighet. Smartplan erbjuder goda möjligheter till kommunikation mellan medarbetare och handläggare, frånvarohantering i form av t.ex. semester, sjukdom eller ledighet, samt lönekörning till en rad olika lönesystem. Smartplans stämpelklocka ger dessutom trygghet genom att garantera att medarbetarnas tidsregistrering alltid stämmer. De anställda stämplar in när de kommer till jobbet och stämplar ut när de går hem. Lär dig mer om Smartplan

Funktioner

  • Ledighetshantering
  • Ersättningshantering
  • Rapportering och analys
  • Anställdas databas
  • Kalenderhantering