Vi har hjälpt svenska företag
att välja bättre programvara i 15 år

Fälttjänstprogramvara för mobilappar

Mobilappar för fälttjänster gör det möjligt för fälttekniker och arbetsledare att effektivisera hanteringen av arbetsorder via ett centralt gränssnitt. De här applikationerna erbjuder vanligtvis funktioner som kunddatabaser, platsspårning, mobil åtkomst, realtidsuppdateringar med mera. Mobilappar för fälttjänster är relaterade till kategorierna Fälttjänsthantering, Fälttjänstsystem och Arbetsorder.

11 resultat
Förstklassig allt i ett-lösning utformad för tjänsteföretag. Hantera enkelt dina jobb från det ögonblick de kommer in tills de blir betalade.
Oavsett om det gäller utryckningar i bostäder eller stora kommersiella jobb erbjuder Fergus heltäckande jobbhanteringsprogramvara för handels- och tjänsteföretag dig alla verktyg du behöver för att driva ett framgångsrikt företag. Fergus är byggd av VVS-personal och tar hand om alla detaljer, från offerter, schemaläggning och fakturering till hantering av ditt team samt hälsa och säkerhet. Med över 10 miljoner skapade jobb i Fergus kan detta visuella arbetsflöde hjälpa dig att hantera alla dina jobb när du är på språng, oavsett om det handlar om 3 eller 300 jobb. Lär dig mer om Fergus

Funktioner

  • Fakturering
  • Schemaläggning
  • Tidsspårning
  • Kunddatabas
  • Leveranshantering
OptimoRoute hjälper företag att planera effektiva rutter och scheman för leveranschaufförer och servicetekniker.
Denna molnbaserade programvara hjälper företag att planera effektiva rutter och scheman för leveranschaufförer och servicetekniker. Fördelarna med att använda OptimoRoute inkluderar: 15–25 % ökning av effektiviteten (fler beställningar som utförs som ett resultat av effektiva rutter med kortare körtid), minskad körsträcka, möjlighet att fördela resurser med hjälp av fastställda regler som är baserade på verksamhetens strategiska prioriteringar, (förbättrad) insyn i situationen på fältet samt snabbare planering och omplanering. Lär dig mer om OptimoRoute

Funktioner

  • Fakturering
  • Schemaläggning
  • Tidsspårning
  • Kunddatabas
  • Leveranshantering
CleanMaint hjälper interna team att bättre hantera de hårda kraven för sanerings- och säkerhetsanläggningar.
CleanMaint är en molnbaserad programvara för hantering av städtjänster. Förbättra ditt försvar mot spridning av infektioner genom att ge teamen möjlighet att bättre hantera dagens hårda rengöringskrav för att säkerställa anläggningarnas säkerhet och sanitet. CleanMaint bygger på det beprövade eMaint CMMS-systemet och kan hantera scheman och resurser, mappa arbetsordrar till fysiska zoner, spåra efterlevnad i realtid, kontrollera lager för personlig skyddsutrustning (personal protective equipment, PPE) och rengöringsmaterial samt generera anpassade och delbara rapporter. Lär dig mer om CleanMaint

Funktioner

  • Fakturering
  • Schemaläggning
  • Tidsspårning
  • Kunddatabas
  • Leveranshantering
Pålitlig vaktmästarprogramvara som sparar tid och pengar åt kommersiella städföretag genom att göra deras dagliga verksamhet smidigare.
Betrodd kommersiell vaktmästarprogramvara. Swept är enkel, smart vaktmästarprogramvara som utformats speciellt för städbranschen. De lätthanterliga och intuitiva vaktmästarfunktionerna inkluderar tidsuppföljning, schemaläggning, inspektion, meddelanden, problemrapportering och mer. Swepts uppdrag är att hjälpa städbolag att behålla sina städare och kunder genom att effektivisera kommunikationen mellan chefer och anställda och ge dem en konkurrensfördel. Lär dig mer om Swept

Funktioner

  • Fakturering
  • Schemaläggning
  • Tidsspårning
  • Kunddatabas
  • Leveranshantering
Hantera mobila personalstyrkor med Synchroteam-programvara för FSM. Skapa din gratis provperiod på minder än en minut. Live-support.
Hantera rörliga arbetsstyrkor effektivt, förenkla affärsprocesser och optimera kostnader med Synchroteam-programvara för FSM. Synkroteam-funktioner för spårning, schemaläggning, leverans, kalender, jobbhantering, rapportering, CRM, fakturering och kartor. Molnbaserad SaaS med mobilappar för iOS och Android. Integreras med QuickBooks, Salesforce och Zoho. Skapa en gratis testversion på 1 minut och organisera dig med deras prisvärda, kraftfulla och anpassningsbara servicelösning. Live-support. Lär dig mer om Synchroteam

Funktioner

  • Fakturering
  • Schemaläggning
  • Tidsspårning
  • Kunddatabas
  • Leveranshantering
Ta aktivt reda på vem, vad, när, varför, var (GPS) och hur mycket (USD). Från 5 USD/licens/månad eller obegränsad basåtkomst för endast 199 USD/månad
Intelligent hanteringsplattform med GPS och meddelandeöversättning (över 100 språk). Inget kontrakt (starta eller säg upp när som helst). Från 5 USD/licens/mån. Eller obegränsad grundläggande åtkomst för endast 199 USD/månad. Tre appar för dina kunder, fältarbetare och administratörer. Skalbart från 1 till 10 000 anställda. Undvik dubbelbokningar med ett system för personaltillgänglighet. Dela dokument och bilder i realtid och globalt... ==> Är du osäker på vem som är bäst lämpad för jobbet? Fråga bara din digitala sherpa, de vet svaret baserat på dina anpassade kriterier Lär dig mer om AI Field Management

Funktioner

  • Fakturering
  • Schemaläggning
  • Tidsspårning
  • Kunddatabas
  • Leveranshantering
Fluix är en plattform för effektivisering av dokumentflödet och kommunikationen mellan din mobila personalstyrka, dina kunder och ditt backoffice.
Med Fluix mobila plattform kan ditt fältteam fylla i checklistor och skicka in arbetsordrar, skriva under kontrakt och registrera kundsignaturer, godkänna inköpsordrar och utföra revisioner. Med automatiserade arbetsflödesregler kan ditt backoffice samla in fältdata och analysera dem i realtid. Fluix kan nås via sin app för iOS eller valfri webbläsare. Hjälp ditt team att bli mer produktivt och göra ditt företag mer effektivt. För team med mer än 10 användare. Lär dig mer om Fluix

Funktioner

  • Fakturering
  • Schemaläggning
  • Tidsspårning
  • Kunddatabas
  • Leveranshantering
Surfplatteapp för trädinventering och datainsamling i skogar. Integrerar GPS, kamera, kartor, ekologiska data. Beräknar volymer, mycket anpassningsbara.
Forest Metrix är ett snabbt sätt att genomföra timmerinventeringar, och kombinerar ett skräddarsytt användargränssnitt med beräkningskraften hos de nya surfplattorna. Se hur dina volymdiagram växer i farten när du anger träd, gradering, defekter och till och med anpassade typer av information som du kan tillämpa på beräkningarna som du vill. Programvaran integrerar kameran, webben, e-post, GPS, kartor och alla andra funktioner som moderna mobila system använder. Kontakta dem för en 20 minuter lång webbdemonstration. Lär dig mer om Forest Metrix

Funktioner

  • Fakturering
  • Schemaläggning
  • Tidsspårning
  • Kunddatabas
  • Leveranshantering
FarEyes prognostiserade logistikplattform gör det möjligt för företag att organisera, spåra och optimera sin logistikverksamhet.
FarEye är en SaaS-plattform som gör det möjligt för varumärken att organisera, spåra och optimera sin logistikverksamhet. Programvaran hjälper företag inom områden som crossdockning, långdistanstransporter, operationer för leveranser under sista transportsträckan som chaufförstilldelning, dirigering, digitala leveransbevis och realtidsspårning. Plattformen är anpassningsbar eftersom den gör det möjligt för företag att skapa arbetsflöden eller välja från ett förinstallerat processbibliotek i storföretagsklass. FarEye har över 500 förintegrerade transportörer. Lär dig mer om FarEye

Funktioner

  • Fakturering
  • Schemaläggning
  • Tidsspårning
  • Kunddatabas
  • Leveranshantering
FieldAx skapare hade erfarenhet av fältservicearbete i realtid och inspirerades av de problem de sett att ta fram FieldAx.
FieldAx – lösning för fältarbeteshantering som hjälper organisationer att hantera fältteknikers rapportering och analyser i realtid. FieldAx är inte en traditionell modellapplikation. Du kan komma åt dina data var som helst i världen. Anslut dina ingenjörer hela tiden och håll dina data uppdaterade. För mer information om FieldAx besök deras webbplats. Lär dig mer om FieldAx

Funktioner

  • Fakturering
  • Schemaläggning
  • Tidsspårning
  • Kunddatabas
  • Leveranshantering
Programvaran ServSuite Pest Control är en allt-i-ett-lösning för att hantera och utveckla din verksamhet med över 20 års erfarenhet.
Sköt och väx din skadedjursbekämpningsverksamhet med ServSuite skadedjursbekämpningsprogramvara, betrodd av över 50 000 användare. ServSuite tillhandahåller olika verktyg för att förbättra ditt sätt att göra affärer, inklusive schemaläggning, räkningar, förlängningar, fakturering, provisioner, inkasso, kreditkortsbehandling, samt funktioner som automatiserar affärer och skapar en papperslös miljö som t.ex. ServSuites mobilapp, fordonspårning med GPS, röst- och textaviseringar, utskrift till e-post-tjänster med mera. Lär dig mer om ServSuite

Funktioner

  • Fakturering
  • Schemaläggning
  • Tidsspårning
  • Kunddatabas
  • Leveranshantering