Vi har hjälpt svenska företag
att välja bättre programvara i 15 år

Capacity Planning Software

Med programvara för kapacitetsplanering kan företag följa upp och hantera produktionskapaciteten av resurser i ett centraliserat gränssnitt. Det är ett verktyg som huvudsakligen används för att analysera kapaciteten av personal, utrustning eller råvaror vid en viss tidpunkt. Den här typen av programvara har funktioner för resursallokering, schemaläggning och prognosticering som hjälper företaget att hantera kundefterfrågan.

Sverige Visa lokala produkter

24 resultat

NetSuite erbjuder, som världsledande molnbaserad ERP, den insyn och kontroll som krävs för att fatta smarta beslut, snabbt och tryggt.
NetSuite är en heltäckande molnbaserad programvara för hantering av företag som hjälper över 37 000 organisationer att driva sin verksamhet mer effektivt. NetSuite automatiserar centrala processer och ger realtidsinsyn i verksamheten och det ekonomiska resultatet. Med en enda, integrerad programsvit för hantering av redovisning, orderbehandling, lagerstyrning, produktion, logistik med mera, ger NetSuite företag en tydlig insyn i sina data och fullständig kontroll över verksamheten. Lär dig mer om NetSuite

Funktioner

  • Efterfrågan på prognoser
  • Projektledning
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Uppgiftshantering
  • Schemaläggning av produktion
Teamwork skapar arbetshanteringsapplikationer för team i alla storlekar och branscher, så att du kan vara mer effektiv, organiserad och nöjd.
Projekthanteringsprogramvara som hjälper interna team och byråer att förbättra samarbete, synlighet, ansvar och i slutändan resultat. Teamwork har alla funktioner du behöver för att samarbeta effektivt, förenkla kommunikation och centralisera projektinformation för att göra projekthanteringen snabbare och mer effektiv. Använd Teamwork för att hantera allt från att leverera kundprojekt, till att genomföra marknadsföringskampanjer, till sprintplanering och omdesign av webbplatser. Lär dig mer om Teamwork.com

Funktioner

  • Efterfrågan på prognoser
  • Projektledning
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Uppgiftshantering
  • Schemaläggning av produktion
En uppsättning integrerade affärsappar för CRM, POS, webbplats, e-handel, försäljning, bokföring, lager, HR, projekt och marknadsföring.
Odoo är en helintegrerad, anpassningsbar svit av affärsapplikationer med öppen källkod. En majoritet av verksamhetsbehoven, som kundrelationer (customer relations management, CRM), försäljning, projekt, tillverkning, lager och redovisning, uppfylls genom denna allt-i-ett-lösning. Odoo är utformad för att uppfylla företagets behov oavsett storlek och budget. Lär dig mer om Odoo

Funktioner

  • Efterfrågan på prognoser
  • Projektledning
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Uppgiftshantering
  • Schemaläggning av produktion
Upptäck SAP S/4HANA Cloud, ett komplett ERP-system med inbyggd AI och maskininlärning.
SAP S/4HANA Cloud är ett komplett system för företagsresursplanering (ERP, Enterprise Resource Planning) med inbyggd intelligent teknik som AI, maskininlärning och avancerad analys. Det hjälper företag att anta nya affärsmodeller, hantera snabba verksamhetsförändringar, organisera interna och externa resurser och utnyttja den prediktiva kraften i AI. Dra nytta av en tät, inbyggd integrering mellan processer, ett utvecklat branschdjup och en stabil minnesbaserad datamodell. Lär dig mer om SAP S/4HANA Cloud

Funktioner

  • Efterfrågan på prognoser
  • Projektledning
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Uppgiftshantering
  • Schemaläggning av produktion
ERPAG är ett molnbaserat system för ERP som täcker alla affärsprocesser för små och medelstora företag.
ERPAG är ett molnbaserat system för ERP som täcker alla affärsprocesser för små och medelstora företag. Lager- och orderhantering i realtid. Funktioner: Ombeställning, expediering av beställningar, etikettutskrift i molnet, lagerspårning (streckkod, serie, parti). Flera måttenheter. Flera lager. Flera valutor. Flerspråkigt gränssnitt. Sammansatta produkter (materialräkning, satsplockning, variabla artiklar). Hantering på användarnivå. Integrerad fakturerings- och inköpsmodul. Stöd för tillverkning. Lär dig mer om ERPAG

Funktioner

  • Efterfrågan på prognoser
  • Projektledning
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Uppgiftshantering
  • Schemaläggning av produktion
Öka kontrollen över dina små eller medelstora företag med SAP Business one - en programvara som är utformad för att växa med dig.
SAP Business One är utformad för alla dina små och medelstora företags behov. Applikationen erbjuder ett prisvärt sätt för att hantera hela din verksamhet, från redovisning och ekonomi, inköp, lager, försäljning, kundrelationer och projektledning till drift och personalfrågor. SAP Business One hjälper dig att effektivisera processer och få en bättre inblick i din verksamhet för att hjälpa till att driva lönsam tillväxt. Kostnaden för ditt företag kan beräknas redan idag. Lär dig mer om SAP Business One

Funktioner

  • Efterfrågan på prognoser
  • Projektledning
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Uppgiftshantering
  • Schemaläggning av produktion
ClickTime gör det enkelt att spåra, planera och hantera anställdas tider och budgetar, såsom ledighet, personalhantering med mera.
ClickTimes lättanvända programvara för tidsuppföljning hjälper dig att planera och hantera medarbetares tider, öka projektsynlighet och verkligen förstå prestationer. Med över 20 års support och service i världsklass är det inte konstigt att ClickTime är den föredragna tidrapporteringslösningen för American Express, Ketchum och tusentals ideella organisationer och professionella serviceorganisationer. Spåra tiden på din telefon eller bärbara dator, godkänn anställdas arbetstimmar snabbt eller dra nytta av över 80 förbyggda rapporter. Lär dig mer om ClickTime

Funktioner

  • Efterfrågan på prognoser
  • Projektledning
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Uppgiftshantering
  • Schemaläggning av produktion
Smart och lagerbaserad programvara som är byggd för tillverkare i tillväxtfas. Integrerar med Xero, QuickBooks, Shopify och WooCommerce.
Smart och visuell lagerhanterings- och tillverkningsprogramvara som är skräddarsydd för tillverkare i tillväxtfas som använder Xero eller QuickBooks och säljer via e-handel (Shopify, WooCommerce). Programvaran gör det enklare än någonsin för online-handlare att styra lagerhållningen och produktionsledningen. För företag som vill skala upp och skapa struktur i sin dagliga verksamhet. Lagerhantering av råmaterial, materialförteckningar och partispårning ingår. Smidig integrering med Xero, QuickBooks, Shopify och WooCommerce. Lär dig mer om Katana Cloud Inventory

Funktioner

  • Efterfrågan på prognoser
  • Projektledning
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Uppgiftshantering
  • Schemaläggning av produktion
Productive är ett början till slut verktyg för företagsledning för byråer som ger dig ett fågelperspektiv på din byrå- eller agenturverksamhet.
Productive är ett början till slut projektledningsverktyg för byråer och professionella serviceföretag. Productive levereras med en integrerad säljpipa, resursplanering och kraftfulla projektledningsfunktioner. Med ett starkt fokus på lönsamhet inkluderar Productive även personalkostnader och omkostnader för företaget i dina lönsamhetsrapporter. Dessutom kan Productive även förutse dina framtida intäkter med hjälp av resursplanerings- och framstegsrapporter. Lär dig mer om Productive

Funktioner

  • Efterfrågan på prognoser
  • Projektledning
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Uppgiftshantering
  • Schemaläggning av produktion
Fusion Operations är en komplett lösning för produktion miljöer som hjälper små och medelstora företag att dra nytta av kraften av data.
Fusion Operations kan bli små och medelstora tillverkningsföretag inkörsport till digitalisering. En komplett, modulär lösning som gör alla produktionsmiljöer redo för framtidens tillverkning. Fusion Operations ger små och medelstora företag större kontroll genom data. Genom att samla in insikter om hela produktionen hjälper Fusion Operations -företag att förstå sin miljö, optimera sin verksamhet och reagera snabbt på förändringar. Detta ger små och medelstora företag tillförsikt att fatta beslut grundande på data, och förhandla från en stark position och verka för affärstillväxt. Lär dig mer om Fusion Operations

Funktioner

  • Efterfrågan på prognoser
  • Projektledning
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Uppgiftshantering
  • Schemaläggning av produktion
Integrerat exekveringssystem för tillverkning, kvalitetshantering för företag, leveranskedjehantering och MRO-lösningar (underhåll, reparationer och verksamhet, MRO).
iBASEts exekveringssystem för tillverkning (manufacturing execution system, MES) förbättrar tillverkningsproduktivitet, kvalitet och regelefterlevnad radikalt genom att ge operatörer, arbetsledare och varje anläggningschef insyn från verkstadsgolvet till högsta ledningen. Frigör operatörerna så att de kan lägga mer tid på att vara produktiva och mindre tid på att söka efter arbetsinstruktioner eller vänta på korrigeringar eller reparationsinstruktioner. Solumina revolutionerar hur komplexa tillverkare förändrar sin tillverkningsverksamhet. Lär dig mer om Solumina MES

Funktioner

  • Efterfrågan på prognoser
  • Projektledning
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Uppgiftshantering
  • Schemaläggning av produktion
Infor LN är ett ERP-system som implementeras snabbt och integreras över hela verksamheten för att uppfylla de unika behoven för diskreta tillverkare.
Infor LN har kapacitet som är utformad för att uppfylla diskreta tillverkares behov, från globala tillverkningsföretag med flera anläggningar till mindre organisationer med en enda anläggning. Infor LN är tillgängligt lokalt eller i molnet som CloudSuite Aerospace & Defense, CloudSuite Automotive och CloudSuite Industrial Enterprise. Oavsett var det implementeras kommer ERP-systemet att implementeras på fabriksgolvet och i hela leveranskedjan och integreras med ekonomi, kvalitetshantering, tjänstehantering och orderhantering. Lär dig mer om Infor LN

Funktioner

  • Efterfrågan på prognoser
  • Projektledning
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Uppgiftshantering
  • Schemaläggning av produktion
Infor M3 är en kraftfull ERP-lösning utformad för medelstora till stora globala tillverkare, distributörer och serviceleverantörer.
Skapa en grund för digital omvandling med Infor M3 – en kraftfull programvarulösning för ERP som använder den senaste tekniken för att ge en exceptionell användarupplevelse och kraftfull analys i en plattform för ERP-molnlösningar för flera företag, flera länder och flera platser. Infor M3 driver branschspecifika CloudSuites: CloudSuite Fashion, CloudSuite Food & Beverage, CloudSuite Chemical CloudSuite Equipment och CloudSuite Distribution Enterprise. Lär dig mer om Infor M3

Funktioner

  • Efterfrågan på prognoser
  • Projektledning
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Uppgiftshantering
  • Schemaläggning av produktion
ion är en programvaruplattform för tillverkningsindustri som ingenjörer och tekniker litar på eftersom den ger snabbt arbete, samarbete och insyn i realtid.
ion från First Resonance accelererar tillverkningen för företag som bygger uppdragskritiska applikationer inom hårdvara. Nästa generations tillverkare förlitar sig på ion för att tillförlitligt flytta delar, arbetsflöden och data genom tillverkningsprocessen. ions aBOM-datastrukturer (as-built bill of materials, materialförteckning i slutligt skick) fångar både delar och processer som krävs för snabbrörliga företag, vilket skiljer dem från tidigare generationer av tillverkningssystem. Kom igång gratis via First Resonances webbplats Lär dig mer om ION

Funktioner

  • Efterfrågan på prognoser
  • Projektledning
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Uppgiftshantering
  • Schemaläggning av produktion
Lösning för produktionshantering som hjälper små tillverkningsföretag att schemalägga jobb, hantera beställningar och spåra arbetsförlopp.
Produktionshanteringslösning som hjälper små tillverkningsföretag, som murare, verktygsbutiker och tryckerier, att organisera beställningar, tilldela uppgifter till anställda, spåra arbetstider och analysera produktionsprestanda. Lär dig mer om Prodio

Funktioner

  • Efterfrågan på prognoser
  • Projektledning
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Uppgiftshantering
  • Schemaläggning av produktion
Avercast Demand Forecasting and Planning software is powered by an industry leading 208 forecasting algorithms.

Funktioner

  • Efterfrågan på prognoser
  • Projektledning
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Uppgiftshantering
  • Schemaläggning av produktion
Starta en gratis provperiod. Webbaserad ERP-programvara när den är som enklast. Kostnadsfri offert, demo och 30 dagars provperiod. Sammankopplade moduler ingår.
Starta en gratis provperiod av QT9 ERP idag för en flexibel molnbaserad ERP-lösning som ansluter och automatiserar data från flera system till en skalbar och intuitiv plattform. QT9 ERP är en snabbväxande lösning med spårbarhet av partinummer och serienummer. Bli 100 % papperslös och automatisera repetitiva processer snabbt. QT9 ERP inkluderar användarvänliga, kodfria, anslutna moduler för tillverkning, lager, inköp, ekonomi, försäljning och mer. Skapa enkelt anpassningsbara rutnät och schemalägg e-postpåminnelser. Lär dig mer om QT9 ERP

Funktioner

  • Efterfrågan på prognoser
  • Projektledning
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Uppgiftshantering
  • Schemaläggning av produktion
Sverige Lokal produkt
Automatiseringsverktyg som hjälper företag att schemalägga uppgifter och automatisera upprepade processer.
VisualCron kombinerar många funktioner i en och samma produkt. Genom schemaläggning kan du ställa in dina jobb så att de körs på en viss tid eller händelse. Uppgifterna i varje jobb automatiserar skript och eliminerar fel från den mänskliga faktorn. Genom olika uppgifter kan du integrera olika system genom filöverföring och konvertering. Man kan använda VisualCron på många olika sätt. Ja, många av deras användare automatiserar körning av batchfiler och filöverföringar, men lösningarna är oändliga och obegränsade. Lär dig mer om VisualCron

Funktioner

  • Efterfrågan på prognoser
  • Projektledning
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Uppgiftshantering
  • Schemaläggning av produktion
Detta är OEE-folket. PerformOEE levererar Industry 4.0 genom att möjliggöra styrning i realtid, kontinuerlig förbättring och transformativ förändring.
PerformOEE ger dig kontroll genom att lyfta fram prestandaproblem i realtid. Tillvägagångssättet med ett team ger dig möjlighet att reagera på rätt sätt. När du blir mer proaktiv kommer problemen att hanteras mer effektivt. PerformOEE stöder kontinuerlig förbättring med sin förmåga att finkamma stordata på ett intuitivt sätt. Med följa datan-metod identifieras dina förbättringsmöjligheter. PerformOEE levererar omvandling genom kostnad per klick och kombinerar förutsägbart underhåll, tillståndsbaserad övervakning, AI och SPC. Lär dig mer om PerformOEE Smart Factory Software

Funktioner

  • Efterfrågan på prognoser
  • Projektledning
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Uppgiftshantering
  • Schemaläggning av produktion
IIoT-plattform som drivs av maskininlärning – med lösningar för produktionsoptimering, prediktiv kvalitet och prediktivt svinn.
Seebo är en pionjär inom processbaserad industriell AI, med lösningar för att förutsäga och förhindra ineffektivitet i processer som skadar produktionsavkastning och kvalitet. Kunder använder Seebo för att kunna veta: (1) När dessa processineffektiviteter kommer att inträffa - med hjälp av processbaserad prediktiv analys; (2) Varför de kommer att inträffa – med automatisk grundorsaksanalys; (3) Hur man undviker dem – med hjälp av prediktiv simulering. Seebo grundades 2012 och har tagit in över 25 miljoner USD. Företaget utnämndes till Gartner Cool Vendor i kategorin IoT. Lär dig mer om Seebo

Funktioner

  • Efterfrågan på prognoser
  • Projektledning
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Uppgiftshantering
  • Schemaläggning av produktion
Modulär QMS-molnprogramvara för hantering av ISO-kvalitetsprocesser. Hantera revisioner och projekt. Dataanalys, rapportering, korrigerande och förebyggande åtgärder (corrective and preventive action, CAPA). Gratis provperiod
Panotica Hydra 4.0 är en smart webbaserad programvara för kvalitetssäkring (quality management system, QMS) avsedd för företag med implementerad kvalitetshanteringsstandard som är kompatibel med ISO 9001 eller andra liknande normer. Programvaran gör det inte bara möjligt att samla alla företagets förbättringsprocesser i ett system, utan också att aktivt integrera alla anställda i systemplattformen. Hydra ger tillgång till fjärrövervakning av aktiviteter som syftar till att förbättra kvaliteten samt engagerar företagets anställda i förbättringsprocessen. Lär dig mer om Panotica Hydra 4.0

Funktioner

  • Efterfrågan på prognoser
  • Projektledning
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Uppgiftshantering
  • Schemaläggning av produktion
Programvara för tillverkare av kläder, skor och textilier
Företaget har tre intuitiva, mycket visuella lösningar som utformats särskilt för klädes-, sko- och textilföretag för att förbättra synlighet, samordning och kontroll samt för att leverera produkter till marknaden snabbare och effektivare. Vision: webbläsarbaserad e-PLM för återförsäljare, varumärken och inköpsföretag. Utveckla: dynamisk, effektiv planering av kapacitet, kritiska linjen och material för klädtillverkare. Anpassa: Ett verktyg för effektiv kapacitetsplanering och förvaltning för textilproducenter. Lär dig mer om Coats Digital

Funktioner

  • Efterfrågan på prognoser
  • Projektledning
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Uppgiftshantering
  • Schemaläggning av produktion
Upchain är en molnbaserad PLM-lösning som integrerar tekniska data uppåt och nedåt i värdekedjan för att driva samarbete och innovation.
Upchain, en molnbaserad PLM-lösning som förenklar produktutveckling genom att föra samman ingenjörer, konstruktörer, projektledare och andra viktiga produktintressenter genom hela livscykeln. Produktinnovation – enklare än någonsin. Hantera ändringar, visa CAD-filer i 3D och samla in respons och godkännanden från alla intressenter med hjälp av en enda, enkel plattform. Få ut dina produkter på rekordtid och genomför innovation snabbare än du trodde var möjligt med en PLM som utformats särskilt för dig. Lär dig mer om Upchain PLM

Funktioner

  • Efterfrågan på prognoser
  • Projektledning
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Uppgiftshantering
  • Schemaläggning av produktion
Utveckling och implementering av MES-plattform för att fånga in produktionsstyrnings-, planerings-, kvalitets- och underhållsdata.
Mapexs produkter är grupperade i funktionella moduler som kan fungera självständigt, med direkt integrering med de vanligaste ERP:erna och direkt anslutning till nödvändiga maskin- och processignaler. Produktserien täcker de flesta av anläggningens kontrollbehov och hjälper till att modernisera fabriker i riktning mot industri 4.0. Lär dig mer om Mapex

Funktioner

  • Efterfrågan på prognoser
  • Projektledning
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Uppgiftshantering
  • Schemaläggning av produktion