I 17 år har vi hjälpt företag
välja bättre programvara
Utgiftshantering
Programvara för utgiftshantering hjälper företag att spåra och rapportera om faktiska utgifter samt kontrollera dessa utgifter genom verktyg som sätter utgiftstak för anställda.
Capterra tillhandahåller objektivt, oberoende undersökningsmaterial och recensioner från verifierade användare. När du besöker en leverantör via våra länkar kan vi tjäna en förmedlingspremie.
Läs mer
Utvald programvara
Programvara med flest recensioner
Utforska produkterna med flest användarrecensioner i kategorin Utgiftshantering
Filterresultat (26)
Tillgängliga länder
Länder där produkten är tillgänglig. Obs! Kundsupport är kanske inte tillgängligt i det landet.
Sverige
Språk
Prissättningsalternativ
Produkttyp
Visa lokala produkter
26 resultat
Sortera efter
Streamline purchasing with Tipalti's spend management and employee expense software while reducing risk and automating manual tasks.
Lär dig mer om Tipalti
Accelerate approvals and take control of corporate spend.
Streamline purchasing with Tipalti's spend management and employee expense software while reducing financial and compliance risk. Collect purchase requests, create POs, manage approvals, and accelerate reimbursements while automating manual tasks.
Tipalti enables you to achieve a streamlined procure to pay process with a full suite of Procurement, AP Automation & Global Payments and Expenses. Integrates with NetSuite, Sage, Xero & more.
Lär dig mer om Tipalti
...
Läs mer
Funktioner
- Spenderingskontroll
- Spenderingsanalys
- Budget / Prognoser
- Kostnadsspårning
- Godkännande arbetsflöde
- Förbetalda kort
Promena erbjuder moduler för hantering av leverantörsbasen, e-inköp, e-upphandling och utgiftsanalyser.
Lär dig mer om Promena
Promena tillhandahåller SaaS-baserade lösningar för upphandlingsprocesser, inklusive moduler för leverantörsbaserad hantering, e-inköp, e-upphandling och utgiftsanalyser.
Omvandla din upphandlingsprocess och skapa konkurrens, transparens och effektivitet genom att utnyttja Promenas intuitiva och moderna UX/UI-design.
Programvaran är utformad och byggd på många års upphandlingskunskap och erfarenhet av ett av de största centrala inköpsföretagen i Turkiet.
Lär dig mer om Promena
...
Läs mer
Funktioner
- Spenderingskontroll
- Spenderingsanalys
- Budget / Prognoser
- Kostnadsspårning
- Godkännande arbetsflöde
- Förbetalda kort
Pivot är ett S2P-verktyg som hjälper dig att hålla dina utgifter under kontroll, minska dina leverantörsrisker i stor skala och stärka affärsteamen.
Lär dig mer om Pivot
Pivot är en inköpsmjukvara i konsumentklass som hjälper företag att hålla sina utgifter under kontroll samtidigt som de förbättrar sina team. Nativ integration med affärssystem och företagsverktyg möjliggör implementering på bara några veckor. Intuitiva gränssnitt gör att medarbetarna kan ta till sig programmet och slipper utbildning. För finans-, juridik-, compliance- och säkerhetsteam erbjuder Pivot automatiseringar som dramatiskt minskar manuellt arbete och oändliga e-posttrådar.
Lär dig mer om Pivot
...
Läs mer
Funktioner
- Spenderingskontroll
- Spenderingsanalys
- Budget / Prognoser
- Kostnadsspårning
- Godkännande arbetsflöde
- Förbetalda kort
Rydoo är en världsomspännande lösning för affärsresor och utgifter. Lösningen från början till slut täcker hela din resa. Punkt.
Lär dig mer om Rydoo
Rydoo offers an even more intuitive mobile & web app where employees are able to create, submit, and approve expenses on the go, while providing finance teams with a more flexible solution for enhanced spend management, customise policies, and integrate with their HR, Finance, and ERP tools.
Rydoo enables more than 1 million users across 12,000+ organisations globally, and is the highest-rated solution in its category for spend management (4.9/5 on the App Store).
Lär dig mer om Rydoo
...
Läs mer
Funktioner
- Spenderingskontroll
- Spenderingsanalys
- Budget / Prognoser
- Kostnadsspårning
- Godkännande arbetsflöde
- Förbetalda kort
Expeni är ett prisvärt, enkelt och lättanvänt system för hantering av inköpsorder. Passar bäst för en liten budget.
Lär dig mer om Expeni
Prisvärd, enkel och användarvänlig. Med en godkännandeprocess på ett enda klick förenklar Expeni hanteringen av inköpsorder. Ange budgetar. Anställda kan snabbt utfärda inköpsorder, bifoga fakturor osv. Automatiska e-postmeddelanden för godkännare. Chefer kan genomföra godkännanden var de än befinner sig. Ställ in godkännande på flera nivåer. Ekonomiavdelningen kan lägga till betalningar. Exportera CSV eller PDF. Dela med leverantörer. Anpassa formuläret för inköpsorder. Kontrollera åtkomst till inköpsorder mellan avdelningar och filialer. Hantera leverantörer och produkter.
Lär dig mer om Expeni
...
Läs mer
Funktioner
- Spenderingskontroll
- Spenderingsanalys
- Budget / Prognoser
- Kostnadsspårning
- Godkännande arbetsflöde
- Förbetalda kort
Procurifys lösning för utgiftshantering och inköp ger dig inköpsarbetsflöden, anpassningsbara godkännanden och utgiftskontroller.
Lär dig mer om Procurify
Procurify är en självklar lösning för inköpshantering och utgiftshantering för medelstora företag. Runt om i världen använder hundratals företag Procurify för att spåra, kontrollera och analysera sina utgifter. Procurify har omfattande arbetsflöden och ett användarvänligt gränssnitt. Inköps-, upphandlings- och ekonomiteam har kunnat implementera Procurify i flera avdelningar och team, vilket skapar bättre insikter och utgiftskontroller.
Lär dig mer om Procurify
...
Läs mer
Funktioner
- Spenderingskontroll
- Spenderingsanalys
- Budget / Prognoser
- Kostnadsspårning
- Godkännande arbetsflöde
- Förbetalda kort
Spara tid och pengar genom att eliminera manuellt arbete. Förenklad utgiftshantering, automatiserad PR- och PO-bearbetning – allt i ett program.
Lär dig mer om Precoro
Få insikt i ditt företags utgifter och se alla dina affärskostnader på några sekunder med Precoro. Denna automatiserade upphandlingsprogramvara eliminerar manuellt arbete, effektiviserar arbetsflödet för godkännande och tar hand om dina budgetar. Det kan spara både tid och pengar. Precoro är enkelt att använda och snabbt att implementera. Dra nytta av ett brett utbud av funktioner, inklusive integrationer med NetSuite och QuickBooks samt gratis API.
Lär dig mer om Precoro
...
Läs mer
Funktioner
- Spenderingskontroll
- Spenderingsanalys
- Budget / Prognoser
- Kostnadsspårning
- Godkännande arbetsflöde
- Förbetalda kort
Rippling är den enda plattformen som integrerar utgiftshanteringen med medarbetardata, vilket innebär att alla utgifter synkroniseras automatiskt över hela organisationen.
Rippling Expense Management gör det möjligt för administratörer att skapa utgiftspolicyer baserade på alla medarbetardata i företaget och tilldela policyer för att hantera olika gruppers utgifter automatiskt. Med Rippling Corporate Cards kan administratörer definiera regler för varje grupp av företagskort, till exempel beloppsgränser, inköpskategorier och huruvida kortet är fysiskt eller virtuellt. Företag kan också tillämpa specifika utläggspolicyer för varje grupp av företagskort för att automatiskt blockera kortutlägg baserat på belopp, handlare, roll med mera
Lär dig mer om Rippling
...
Läs mer
Funktioner
- Spenderingskontroll
- Spenderingsanalys
- Budget / Prognoser
- Kostnadsspårning
- Godkännande arbetsflöde
- Förbetalda kort
Wrike är en projektledningsplattform med funktioner som utgiftsrapporter och verktyg för tidsuppföljning som kan hjälpa dig att kontrollera utgifterna.
Wrike är en plattform för teamsamarbete som används av över två miljoner människor i 140 länder. Hantera dina utgifter och se till att din organisation förblir lönsam med Wrikes kraftfulla programvara. Bygg upp en projektbudget, ange föredragna valutor, lägg till förvalda timpriser och kontrollera användaråtkomst på ett och samma ställe. Använd tidsspårningsverktyg för att logga personalens timmar och tilldela resurser. Skapa utgiftsrapporter och analytiska instrumentbräden för att hjälpa dig att kontrollera utgifterna och öka lönsamheten.
Lär dig mer om Wrike
...
Läs mer
Funktioner
- Spenderingskontroll
- Spenderingsanalys
- Budget / Prognoser
- Kostnadsspårning
- Godkännande arbetsflöde
- Förbetalda kort
Över 350 recensioner med 4,7/5 stjärnor. Enkelt men fullt utrustad. Den högst rankade programvaran för utgiftshantering.
Simple Spend Management software that allows team members to create purchase requests on the go that can get approved by pre-defined approvers - from any device. All relevant comments & docs can get attached to the PO & managed for reporting & auditing. Eliminate spending mistakes & keep team members accountable for company card purchasing. View and manage budgets in real-time for insightful decision-making for each purchase. Draw accurate reports with a click of a button for the accountant.
Lär dig mer om ProcurementExpress.com
...
Läs mer
Funktioner
- Spenderingskontroll
- Spenderingsanalys
- Budget / Prognoser
- Kostnadsspårning
- Godkännande arbetsflöde
- Förbetalda kort
Det glada systemet för kostnadsrapportering.
Utgiftsrapporteringen blir enkel, automatiserad och integrerad för användare och kostnadsansvariga.
Tilldelad bästa värde, användarvänlighet och support i USA, Kanada och Storbritannien. ExpensePoint automatiserar helt din utgiftsrapportprocess för anställda. Kvittoavläsarsystemet skapar automatiskt utgifter från kvittobilder som fångats via ExpensePoint-mobilappen samt från alla e-postade kvitton. Inkluderar kreditkortsintegrering, godkännandehantering, automatisk GPS-milspårning och mycket mer. Med kunder i över 106 länder som Deloitte, Pita Pit, SodaStream och Kärcher. Se alla de 5-stjärniga recensionerna.
Lär dig mer om ExpensePoint
...
Läs mer
Funktioner
- Spenderingskontroll
- Spenderingsanalys
- Budget / Prognoser
- Kostnadsspårning
- Godkännande arbetsflöde
- Förbetalda kort
Pleo is Europe’s leading spend management solution for teams who want to simplify their expenses and focus on the work that matters
Meet Pleo, Europe’s leading spend management solution that simplifies expenses for everyone in the company. Give your employees a smart company card to buy the things they need and forget about chasing lost receipts. Get real-time expense visibility, feel in control of your spending and slash your admin thanks to automated expense management, invoices and reimbursements. Join 20,000 companies using Pleo to focus on the work that matters most.
Lär dig mer om Pleo
...
Läs mer
Funktioner
- Spenderingskontroll
- Spenderingsanalys
- Budget / Prognoser
- Kostnadsspårning
- Godkännande arbetsflöde
- Förbetalda kort
Ramp är lösningen för företagskort och utgiftshantering som hjälper medelstora företag att påskynda tillväxten och spendera mindre.
Ramp är lösningen för företagskort och utgiftshantering som hjälper medelstora företag att påskynda tillväxten utan att kompromissa med deras ekonomi. Ekonomiteamen sparar över fem dagar per månad och hundratusentals kronor efter bara tio minuters introduktion tack vare Ramps direktredovisningsintegreringar, automatisk kvittomatchning och avancerade besparingsinsikter. Kunderna får också tillbaka 1,5 % av alla utgifter. Ramp används av hundratals nöjda kunder i alla branscher.
Lär dig mer om Ramp
...
Läs mer
Funktioner
- Spenderingskontroll
- Spenderingsanalys
- Budget / Prognoser
- Kostnadsspårning
- Godkännande arbetsflöde
- Förbetalda kort
Global och mobil kostnadshantering för medelstora till stora företag över hela världen.
Chrome River gör att affärerna flödar för några av världens största och mest respekterade globala organisationer. Den molnbaserade och mycket konfigurerbara lösningen för kostnadsrapportering ger ett elegant och intuitivt användargränssnitt som erbjuder samma högkvalitativa upplevelse på en smartphone, surfplatta eller bärbar dator. SaaS-produkterna tillhandahåller en motor och teknisk infrastruktur för affärsregler i världsklass som alla ekonomichefer, ekonomi- och redovisningsteam, resechefer och affärsresenärer älskar.
Lär dig mer om Emburse Expense Enterprise (formerly Chrome River Expense)
...
Läs mer
Funktioner
- Spenderingskontroll
- Spenderingsanalys
- Budget / Prognoser
- Kostnadsspårning
- Godkännande arbetsflöde
- Förbetalda kort
Hantera hela din utgiftsprocess på ett ställe. Begär, betala och automatisera din redovisning av leverantörsreskontra med Airbase.
Airbase är den första allt i ett-plattformen för utgiftshantering som ger företag kontroll och insyn i varje spenderad krona. Den eliminerar det omständliga arbete som krävs för att hantera utgifter och gör det möjligt för ekonomichefer att vara strategiska samarbetspartner till verksamheten. Alla betalningsmetoder (fysiska kort, virtuella kort, automatiserat clearinghouse (automated clearing house, ACH), check) och integrering med deras redovisningssystem stöds så att merparten av den utgiftsrelaterade redovisningen kan automatiseras.
Lär dig mer om Airbase
...
Läs mer
Funktioner
- Spenderingskontroll
- Spenderingsanalys
- Budget / Prognoser
- Kostnadsspårning
- Godkännande arbetsflöde
- Förbetalda kort
Workday Financial Management är en molnbaserad lösning utformad för ekonomisk planering, analys och transaktioner.
Workday Financial Management är en molnbaserad lösning utformad för ekonomisk planering, analys och transaktioner. Genom att kombinera transaktioner, redovisning och analys och alltid utföra revisioner i ett system ger Workday beslutsfattare möjligheten att i realtid och på språng få ekonomisk och affärsmässig insikt som de kan agera på och planera för vad som kommer härnäst.
Lär dig mer om Workday Financial Management
...
Läs mer
Funktioner
- Spenderingskontroll
- Spenderingsanalys
- Budget / Prognoser
- Kostnadsspårning
- Godkännande arbetsflöde
- Förbetalda kort
Digitalisera fakturor, kvitton, dokument, PDF-filer för att extrahera data och automatisera granskningar med Nanonets OCR och djup inlärning.
Nanonets använder avancerad OCR och djup inlärning för att extrahera relevant information från ostrukturerad text och dokument. Digitalisera dokument, extrahera datafält och integrera med dina dagliga appar via API i ett enkelt och intuitivt gränssnitt. Eliminera manuella processer och automatisera fakturering, kvitton och dokumentgranskningar. Förkorta bearbetningstiden med upp till 90 % och sänk kostnaderna med upp till 50 %.
Lär dig mer om Nanonets
...
Läs mer
Funktioner
- Spenderingskontroll
- Spenderingsanalys
- Budget / Prognoser
- Kostnadsspårning
- Godkännande arbetsflöde
- Förbetalda kort
Proaktiv utgiftshantering för medelstora företag.
Kraftfulla lösningar för proaktiv utgiftshantering. Fraxion är betrodd av branschövergripande organisationer runt om i världen för att automatisera inköpsarbetsflöden och hantera rekvisition-till-PO-processer med godkännanden på flera nivåer, budgetkontroll, policyefterlevnad och AP-arbetsflödeshantering. Fraxion möjliggör upphandling med Catalog och PunchOut, kostnadshantering och utgiftsanalys. Effektiva som fristående lösningar eller med sömlösa ERP-integrationer.
Lär dig mer om Fraxion
...
Läs mer
Funktioner
- Spenderingskontroll
- Spenderingsanalys
- Budget / Prognoser
- Kostnadsspårning
- Godkännande arbetsflöde
- Förbetalda kort
Öka resenärens välbefinnande. Hantera riskerna. Maximera besparingarna.
Modern företagsinriktad resehantering för det snabbt föränderliga reselandskapet. Ta kontakt och upptäck hur Egencia kan hjälpa dig att hantera reserisker, öka resenärens välbefinnande och maximera ROI på dina affärsresor.
Egencia erbjuder supporten och flexibiliteten hos Expedia Group till nästan 2 miljoner affärsresenärer på företag av alla storlekar. Borde du inte vara en av dem.
Lär dig mer om Egencia
...
Läs mer
Funktioner
- Spenderingskontroll
- Spenderingsanalys
- Budget / Prognoser
- Kostnadsspårning
- Godkännande arbetsflöde
- Förbetalda kort
Yokoy automatiserar företagets kostnads- och kreditkortsprocesser. Kontrollera endast specialfall manuellt, vår AI gör resten.
Yokoy är den allt-i-ett-lösning för hantering av utgifter som du letat efter!
Med hjälp av artificiell intelligens automatiserar Yokoy utgiftshantering för medelstora och stora företag. Utgiftshantering, fakturahantering, smarta företagskort och prenumerationshantering kombineras i en enda intuitiv plattform.
Dina fördelar:
- spara tid
- spara pengar
- återkräva moms automatiskt
- förebyggande av bedrägerier
- Fullständig automatisering, inte bara digitalisering
- Individualiserade, företagsspecifika processflöden
- Integrerat i ditt befintliga systemlandskap
Lär dig mer om Yokoy
...
Läs mer
Funktioner
- Spenderingskontroll
- Spenderingsanalys
- Budget / Prognoser
- Kostnadsspårning
- Godkännande arbetsflöde
- Förbetalda kort
Ta kontroll över dina marknadsföringsutgifter och hantera budgetar effektivt.
Skapa toppstyrda budgetar, få en snabb överblick över din återstående budget och sätt utgiftsgränser för olika avdelningar för att se till att pengarna spenderas på rätt ställen.
Lär dig mer om MARMIND
Funktioner
- Spenderingskontroll
- Spenderingsanalys
- Budget / Prognoser
- Kostnadsspårning
- Godkännande arbetsflöde
- Förbetalda kort
Lokal produkt
Qvalia är en plattform för finansteam och upphandling för att automatisera processer och möjliggöra enkel detaljerad utgiftsanalys.
Qvalia är en plattform för finansteam och upphandling för att automatisera processer och ha fullständig kontroll över de finansiella uppgifterna. Qvalia förbättrar för leverantörsskulder, kundfordringar och möjliggör kostnadsanalys i realtid och automatisering av bokföringen. Integrering är enkelt och prissättningen är transaktionsbaserad med 1 månads uppsägningstid.
Funktioner i komplett svit inkluderar gratis e-fakturering, detaljerad utgiftsanalys och automatiserad fakturahantering, PDF-konvertering, leverantörshantering, övervakning och bokföring.
Lär dig mer om Qvalia
...
Läs mer
Funktioner
- Spenderingskontroll
- Spenderingsanalys
- Budget / Prognoser
- Kostnadsspårning
- Godkännande arbetsflöde
- Förbetalda kort
Molnsystem för företag som erbjuder yrkesmässiga tjänster. Omfattar företagets ekonomi, personal och dokument. Samarbeta när som helst och var som helst.
Teamogy är ett omfattande molnsystem för företag som erbjuder yrkesmässiga tjänster. Täcker alla steg från första kontakt med kunden, budgetering, projektledning till kapacitetsplanering och tidsrapportering, tredjepartskostnader och kundfakturering. Teamogy för samman interna team och stödjer samarbete och kommunikation inom företaget. Det låter ditt team arbeta när som helst och var som helst.
Lär dig mer om Teamogy
...
Läs mer
Funktioner
- Spenderingskontroll
- Spenderingsanalys
- Budget / Prognoser
- Kostnadsspårning
- Godkännande arbetsflöde
- Förbetalda kort
Lösningen ger multinationella organisationer fullständig regelefterlevnad med landsspecifika skatter och lagbestämda ersättningar.
MobileXpense är en ledande leverantör av globala lösningar för affärsrese- och reskostnadshantering för stora multinationella företag och offentliga sektorn. MobileXpenses har en unikt flexibel SaaS-lösning som förenklar ett komplext och ofta tidskrävande problem för affärsresenärer, HR-avdelningar och redovisningsavdelningar runt om i världen. Lösningen ger multinationella organisationer fullständig regelefterlevnad med landsspecifika regler om beskattning och rätt till ersättning.
Lär dig mer om Mobilexpense
...
Läs mer
Funktioner
- Spenderingskontroll
- Spenderingsanalys
- Budget / Prognoser
- Kostnadsspårning
- Godkännande arbetsflöde
- Förbetalda kort
Lösning för utgiftshantering för smarta team. Hantera dina bankkonton, budgetar, inköp, betalkort och fakturor på ett och samma ställe.
Haslle är en lösning för utgiftshantering för företag som är digitala, smidiga och smarta.
Få betalkort och banköverföringsgränser justerade automatiskt enligt återstående budget.
Hantera inköp, budgetförfrågningar, fakturor, kvitton, inköpsordrar och abonnemang på ett ställe.
Spendera smart med fullständig transparens och kontroll, meddelanden i realtid, smarta godkännanderegler, leverantörs- och dokumenthantering med sömlös integrering med din bokförings- eller ERP-programvara.
Lär dig mer om Spenfi
...
Läs mer
Funktioner
- Spenderingskontroll
- Spenderingsanalys
- Budget / Prognoser
- Kostnadsspårning
- Godkännande arbetsflöde
- Förbetalda kort