I 18 år har vi hjälpt företag
välja bättre programvara

Projektplaneringsverktyg

Med projektplaneringsverktyg kan företag skapa tidslinjer för planering och slutförande av projekt, fördela resurser, tilldela uppgifter och budgetera för projektrelaterade kostnader. Använd Capterra för att hitta rätt planeringsverktyg för projekt.

Utvald programvara

Programvara med flest recensioner

Utforska produkterna med flest användarrecensioner i kategorin Projektplaneringsverktyg

Sverige Visa lokala produkter
86 resultat
Confluence lagrar alla projektplaneringsdelar på ett ställe. Samarbeta med ditt team, spåra tidslinjer och tilldela uppgifter efter behov. Lär dig mer om Confluence
Projektplanering har många rörliga delar och med Confluence håller du koll på alla. Verktyget kan användas som din huvudsakliga projektplaneringsprogramvara. Använd Confluence för att skapa tidslinjer, samarbeta med intressenter och mycket mer. Plocka in ditt team där och när de behövs, tack vare taggningsfunktionen tilldelar du uppgifter utan förvirring. Följ dessutom budgeten genom att använda samma sida för att spåra dina utgifter. Confluence hjälper till att driva projekten framåt i ett stycke. Lär dig mer om Confluence

Funktioner

  • Gantt / Tidslinjevy
  • Resurshantering
  • Samarbetsverktyg
  • Agila metoder
Productive är ett början till slut verktyg för företagsledning för byråer som ger dig ett fågelperspektiv på din byrå- eller agenturverksamhet. Lär dig mer om Productive
Productive är ett början till slut projektledningsverktyg för byråer och professionella serviceföretag. Productive levereras med en integrerad säljpipa, resursplanering och kraftfulla projektledningsfunktioner. Med ett starkt fokus på lönsamhet inkluderar Productive även personalkostnader och omkostnader för företaget i dina lönsamhetsrapporter. Dessutom kan Productive även förutse dina framtida intäkter med hjälp av resursplanerings- och framstegsrapporter. Lär dig mer om Productive

Funktioner

  • Gantt / Tidslinjevy
  • Resurshantering
  • Samarbetsverktyg
  • Agila metoder
Redo att öka lönsamheten? TimeLog knyter ihop ditt konsultföretags tid- och kostnadsredovisning med din lönehantering, fakturering, projektstyrning och KPI-rapportering. Lär dig mer om TimeLog
Enkel tillgång till alla viktiga nyckeltal hjälper dig öka lönsamheten i företaget. Har du exempelvis koll på ert realiserade timpris? TimeLog knyter ihop ditt konsultföretags tid- och kostnadsredovisning med din lönehantering, fakturering, projektstyrning och KPI-rapportering. På så sätt minskas tiden du behöver lägga på administration drastiskt – samtidigt som du får den data du behöver för att kunna fatta vinstdrivande beslut. Med TimeLog kan du: * Registrera tid på det sätt som passar dig * Ta kontroll över projektekonomin * Automatisera fakturering och lönehantering * Få stöd för de prismodeller konsulter använder Lär dig mer om TimeLog

Funktioner

  • Gantt / Tidslinjevy
  • Resurshantering
  • Samarbetsverktyg
  • Agila metoder
GoodDay är en arbetsledningsplattform för projekt, uppgift, produkt, tid och teamledning samt produktivt, transparent samarbete. Lär dig mer om GoodDay
GoodDay är en plattform för arbete, projekt, produkt, uppgift, tid och teamhantering som ger organisationer de bästa verktygen för planering på hög nivå, i linje med deras dagliga arbete, och för kontinuerlig förbättring av alla processer baserat på transparens, ansvarsskyldighet, smidighet och erkännande. Lär dig mer om GoodDay

Funktioner

  • Gantt / Tidslinjevy
  • Resurshantering
  • Samarbetsverktyg
  • Agila metoder
Upwave är en visuell produktivitetsplattform som hjälper moderna företag att utvecklas. Organisera, planera, spåra, samarbeta och få saker gjorda. Lär dig mer om Upwave
Upwave är en produktivitetsplattform för samarbete kring projekt, innovationsprocesser och dagliga uppgifter. Hantera dina team, projekt och uppgifter på ett visuellt sätt – allt på ett och samma ställe. Arbeta med fördefinierade uppgiftstavlor och strategicanvas, som Business Model Canvas och SWOT. Kartlägg tid, uppskattning och rapportera framsteg. Involvera externa medarbetare på ett enkelt och säkert sätt. Det intuitiva och användarvänliga gränssnittet gör det enkelt att få med alla – ingen extra utbildning behövs. Lär dig mer om Upwave

Funktioner

  • Gantt / Tidslinjevy
  • Resurshantering
  • Samarbetsverktyg
  • Agila metoder
Runn är en plattform för resurshantering i realtid med integrerad tidsuppföljning och avancerade prognostiseringsfunktioner. Lär dig mer om Runn
Runn är en plattform för resurshantering i realtid med integrerad tidsuppföljning och prognostisering. Planera projekt intuitivt och schemalägga resurser på kort och lång sikt. Få en dynamisk överblick över kapacitet, arbetsbelastning och tillgänglighet allteftersom du planerar. Följ upp projektbudgetar och se prognoser med viktiga mätvärden. Använd tidrapporterna i Runn för att följa utvecklingen och jämföra planerna med det faktiska resultatet. Integrera med Harvest, WorkflowMax och Clockify. Använd API:et för att ansluta dina favoritverktyg till Runn. Lär dig mer om Runn

Funktioner

  • Gantt / Tidslinjevy
  • Resurshantering
  • Samarbetsverktyg
  • Agila metoder
Planera projekt på ett transparent och effektivt sätt. Planera en skalad projektstruktur, tider, resursanvändning och kostnader på lämpligt djup. Lär dig mer om Projektron BCS
För projektansökan, i förberedelserna, i grov-, fin- och planjusteringen stödjer BCS din planeringsprocess med guider och mallar för de viktiga planeringsstegen. Beroende på projektets komplexitet och omfattning kan du anpassa planeringsdjupet och planeringsstegen. Spara planeringsstatusar för senare jämförelse, oavsett om det gäller tids-, resurs- eller kostnadsplaner. I projekt med lång varaktighet, asynkron kostnads- och resursfördelning kan du använda intervallplanering i månader, kvartal eller år. Lär dig mer om Projektron BCS

Funktioner

  • Gantt / Tidslinjevy
  • Resurshantering
  • Samarbetsverktyg
  • Agila metoder
Ett visuellt samarbetsverktyg som på ett roligt, flexibelt och givande sätt ger teamet ett gemensamt perspektiv på projektet.
Från försäljning och marknadsföring till HR och den operativa verksamheten kan team utforma och anpassa Trello så att det passar deras unika behov och arbetssätt. Med över 100 integreringar med andra viktiga verktyg, såsom Google Drive, Slack, Jira med flera, är Trello en levande projekthubb för samarbete mellan olika team, oavsett var arbetet ska ske. Trello gör teamarbetet till en fröjd genom att underlätta transparent och enkel delning av innehåll mellan tavlor och team. Lär dig mer om Trello

Funktioner

  • Gantt / Tidslinjevy
  • Resurshantering
  • Samarbetsverktyg
  • Agila metoder
Jira är ett av de främsta verktygen för programvaruutveckling som används av agila team. Miljontaltals väljer Jira för att planera och bygga fantastiska produkter. Prova gratis!
Jira är ett av de främsta verktygen för programvaruutveckling som används av agila team. Team på allt från två personer till 20 000 förlitar sig på Jira för att hantera varje steg i arbetsflödet, från planering till leverans. Med inbyggda färdplaner kan team ta fram sitt arbete för att hålla reda på helhetsbilden. Med Jiras kodlösa automatiseringsmotor kan teamen spara tid och öka effekten genom att automatisera alla uppgifter eller processer med några få klick. Och med en gratisutgåva kan team med upp till tio användare dra nytta av Jiras alla möjligheter utan kostnad, för alltid. Lär dig mer om Jira

Funktioner

  • Gantt / Tidslinjevy
  • Resurshantering
  • Samarbetsverktyg
  • Agila metoder
Förbättra din projektplan med Asana AI. Hantera dina komplexa arbetsflöden, få bättre insikter och effektivisera samarbetet i teamet.
Asana förbättrar projektplanering med AI-drivna funktioner som förenklar dina arbetsflöden, levererar värdefulla insikter och effektiviserar samarbetet i teamet. Organisera uppgifter, spåra prestanda och anpassa dig smidigt till förändrade prioriteringar. Med projektmallar, målhantering och automatisk förloppsspårning säkerställer Asana att ditt team uppnår sina mål snabbare. Använd AI-drivna insikter för att optimera resurstilldelning. Oavsett om du hanterar kampanjer, introduktion för nyanställda eller produktlanseringar, ger Asana din organisation möjligheten att arbeta smartare. Lär dig mer om Asana

Funktioner

  • Gantt / Tidslinjevy
  • Resurshantering
  • Samarbetsverktyg
  • Agila metoder
monday.com, en kraftfull programvara för projektplanering, hjälper team att planera tillsammans och genomföra projekt som levererar resultat i tid.
monday.com, en kraftfull programvara för projektplanering, hjälper team att planera och genomföra projekt som levererar resultat i tid, oavsett om de befinner sig på kontoret, hemma eller är i farten. Dess användarvänlighet och flexibilitet innebär snabb onboarding för ditt team och möjligheten att anpassa arbetsflöden på ditt sätt. Med kraftfulla produktivitetsfunktioner som tidsuppföljning, automatiserade meddelanden, länkade aktiviteter, tidslinjevyer och integrationer kan ditt team uppnå bättre och snabbare resultat för varje milstolpe i projektet. Lär dig mer om monday.com

Funktioner

  • Gantt / Tidslinjevy
  • Resurshantering
  • Samarbetsverktyg
  • Agila metoder
ClickUp vill vara arbetets framtid – en app som ersätter alla andra. ClickUp var en av de snabbast växande produktivitetsapparna 2020.
ClickUp är en app som ersätter dem alla. Det är arbetets framtid – där vem som helst kan arbeta med vad som helst. Mer än bara uppgiftshantering – ClickUp erbjuder dokument, påminnelser, mål, kalendrar, schemaläggning och till och med en inkorg. ClickUp är helt anpassningsbar och fungerar för alla typer av team, så att alla team kan använda samma app för att planera, organisera och samarbeta. Lär dig mer om ClickUp

Funktioner

  • Gantt / Tidslinjevy
  • Resurshantering
  • Samarbetsverktyg
  • Agila metoder
Smartsheet är en webbaserad plattform för arbetsutförande som ger organisationer i alla storlekar möjlighet att planera, hantera, automatisera och rapportera om arbete.
Framgångsrika projektplanerare behöver digitala verktyg som organiserar, automatiserar och prioriterar indata och resultat i sina processer. Smartsheet är en plattform för arbetsutförande som gör det möjligt för företag och team att snabbt komma från idé till resultat. Använd Smartsheet för att skapa konsekventa projektelement, öka din hastighet och förbättra samarbetet med skalbara alternativ som passar individuella arbetsinställningar. Lär dig mer om Smartsheet

Funktioner

  • Gantt / Tidslinjevy
  • Resurshantering
  • Samarbetsverktyg
  • Agila metoder
Wrike är en webbaserad programvara för projektplanering med Gantt-diagram, kalendrar, förfrågningsformulär, Kanban-tavlor, tidsuppföljning och fler än 400 integrationer.
Wrike är ett onlineverktyg för projektplanering som används av mer än 20 000 företag och över två miljoner användare. Håll dig på rätt spår med Gantt-diagram, kalendrar, förfrågningsformulär, Kanban-tavlor, tidsuppföljningsrapporter, korrekturverktyg, uppdateringar i realtid och automatisk tilldelning på ett och samma ställe. Integrera Wrike med mer än 400 applikationer och Adobe Creative Cloud så att du kan fortsätta att använda de verktyg du förlitar dig på varje dag. Anpassa arbetsflöden efter projektets behov och minska behovet av e-post, möten, statusuppdateringar med mera. Lär dig mer om Wrike

Funktioner

  • Gantt / Tidslinjevy
  • Resurshantering
  • Samarbetsverktyg
  • Agila metoder
Notion är allt-i-ett-arbetsytan för anteckningar, projekt, dokument och samarbete.
Notion är allt-i-ett-arbetsytan för anteckningar, projektledning, dokument och samarbete. Tiotusentals team och företag runt om i världen använder programvaran för att se till att medarbetarna hålls informerade och samarbetar. Genom att sammanföra allt arbete och all kunskap och göra det väldigt anpassningsbart skapar Notion fokus och transparens, samtidigt som verktygen konsolideras, vilket ger tidsbesparingar och ökad produktivitet för team av alla storlekar. Lär dig mer om Notion

Funktioner

  • Gantt / Tidslinjevy
  • Resurshantering
  • Samarbetsverktyg
  • Agila metoder
Airtable är en kodfri app-plattform som gör det möjligt för de människor som är i närmast kontakt med arbetet att effektivisera sina viktigaste affärsprocesser.
Airtable är en kodfri app-plattform som gör det möjligt för de människor som är i närmast kontakt med arbetet att effektivisera sina viktigaste affärsprocesser. Ledande företag i alla branscher använder Airtable för att förstärka sina arbetsflöden inom produkthantering, marknadsföring, projekt- och portföljhantering och mycket mer – allt med extra kraft från de inbyggda AI-funktionerna. Centrala IT-chefer använder Airtable som en plattform för civil utveckling som ger användare i företaget möjlighet att bygga sina egna AI-drivna applikationer. Det är därför mer än 500 000 organisationer, däribland 80 procent av alla Fortune 100-företag, har valt att använda funktioner för hantering av samarbete och civil utveckling i Airtable för att förändra hur arbetet utförs. Resultatet? Snabbare innovation, nöjdare kunder, företagsstyrning och en modern arbetsupplevelse för team och avdelningar. Hämta den kostnadsfria versionen idag på airtable.com Lär dig mer om Airtable

Funktioner

  • Gantt / Tidslinjevy
  • Resurshantering
  • Samarbetsverktyg
  • Agila metoder
NetSuite erbjuder, som världsledande molnbaserad ERP, den insyn och kontroll som krävs för att fatta smarta beslut, snabbt och tryggt.
NetSuite är en heltäckande molnbaserad programvara för hantering av företag som hjälper över 41 000 organisationer att driva sin verksamhet mer effektivt. NetSuite automatiserar centrala processer och ger realtidsinsyn i verksamheten och det ekonomiska resultatet. Med en enda, integrerad programsvit för hantering av redovisning, orderbehandling, lagerstyrning, produktion, logistik med mera, ger NetSuite företag en tydlig insyn i sina data och fullständig kontroll över verksamheten. Lär dig mer om NetSuite

Funktioner

  • Gantt / Tidslinjevy
  • Resurshantering
  • Samarbetsverktyg
  • Agila metoder
Webbaserat verktyg för projektplanering
Miro är en samarbetsinriktad plattform för whiteboardtavlor för team i alla storlekar. Över 13 miljoner användare runt om i världen förlitar sig på plattformen. Hantera komplexa projekt och deras intressenter med tillförsikt. Skapa processanpassning och delad förståelse mellan tvärfunktionella team med hjälp av en samarbetsbaserad online-whiteboardtavla. Förenkla dina arbetsflöden och optimera dina dagliga rutiner med deras samling av över 250 planeringsmallar. Prova kraftfulla integrationer med dina favoritverktyg (Asana, MS Teams, Monday och många fler). Lär dig mer om Miro

Funktioner

  • Gantt / Tidslinjevy
  • Resurshantering
  • Samarbetsverktyg
  • Agila metoder
Float är en resurshanteringsplattform för att planera, schemalägga och spåra projektarbete. Planera projekt baserat på ditt teams verkliga kapacitet.
Float har sedan 2012 hjälpt team på världens ledande team att planera sina projekt och lägga sina scheman. Med ett lättanvänt, dra-och-släpp-gränssnitt, praktiska redigeringsgenvägar och kraftfulla rapporteringsverktyg gör Float det enkelt att planera dina projektresurser. Lägg till tidsuppföljning för att jämföra dina utfall med uppskattningar och fyll i teamets tidrapporter i förväg grundat på deras arbetsschema. 30 dagars gratis provperiod. Lär dig mer om Float

Funktioner

  • Gantt / Tidslinjevy
  • Resurshantering
  • Samarbetsverktyg
  • Agila metoder
Workday HCM är en enda, molnbaserad lösning för personalplanering, analys och utförande.
Workday HCM är en enda, molnbaserad lösning för personalplanering, analys och utförande. Den utgående lösningen används av många Fortune 500- och G2k-företag för att driva verksamheten agilt och effektivt, vilket gör att organisationerna är redo för vad som än händer härnäst. Till skillnad från rigida HR-system eller punktlösningar, levererar Workday endast den kompetensbaserade HCM-grunden och förnyar kontinuerligt för att möjliggöra kundens framgång allt eftersom effekterna av teknik, alternativa arbetsarrangemang och anställdas förväntningar går framåt. Lär dig mer om Workday HCM

Funktioner

  • Gantt / Tidslinjevy
  • Resurshantering
  • Samarbetsverktyg
  • Agila metoder
Plattformen för arbetsledning för större företag hjälper team och företag att planera, utföra och leverera bra arbete och önskade resultat.
Workfront är den första moderna arbetsledningsplattformen som organiserar allt ditt arbete på ett ställe. Med Workfront kan ledare och team effektivisera förfrågningar, planera och prioritera projekt, hantera processer, granska tillgångar digitalt och rapportera om arbete. Eliminera informationssilor, öka produktiviteten, samla in viktig information, samarbeta med intressenter och arbeta effektivt genom att kombinera ditt arbete i en enda lösning. Workfront är utformad för medarbetare så att de kan utföra ett så bra arbete som möjligt. Lär dig mer om Adobe Workfront

Funktioner

  • Gantt / Tidslinjevy
  • Resurshantering
  • Samarbetsverktyg
  • Agila metoder
En uppsättning integrerade affärsappar för CRM, POS, webbplats, e-handel, försäljning, bokföring, lager, HR, projekt och marknadsföring.
Odoo är en helintegrerad, anpassningsbar svit av affärsapplikationer med öppen källkod. En majoritet av verksamhetsbehoven, som kundrelationer (customer relations management, CRM), försäljning, projekt, tillverkning, lager och redovisning, uppfylls genom denna allt-i-ett-lösning. Odoo är utformad för att uppfylla företagets behov oavsett storlek och budget. Lär dig mer om Odoo

Funktioner

  • Gantt / Tidslinjevy
  • Resurshantering
  • Samarbetsverktyg
  • Agila metoder
Avancerad lösning utformad för försäljning, samarbete, kommunikation, sociala nätverk och projektledning.
En säker och nyckelfärdig intranätslösning för små och medelstora företag som utformats för effektivt samarbete, kommunikation, sociala nätverk, affärsprocesser och kunskapsförvaltning. Ger bättre kunskapskontinuitet genom att flytta data från nätverkssilor och lokala enheter till ett välskyddat centraliserat arkiv. Wikis, bloggar och forum säkerställer socialt aktiverade kunskapsbaser för förbättrat lagarbete. Lär dig mer om Bitrix24

Funktioner

  • Gantt / Tidslinjevy
  • Resurshantering
  • Samarbetsverktyg
  • Agila metoder
Projektplaneringsprogramvara som hjälper interna team och byråer att förbättra samarbete, synlighet, ansvar och i slutändan resultat
Teamwork är projektsplaneringsprogramvara som hjälper interna team och byråer att förbättra samarbete, synlighet, ansvar och i slutändan resultat. Med alla funktioner som du behöver för att planera, samarbeta och leverera ditt arbete tar den hand om detaljerna så att dina teams talanger kan uppnå de resultat som är viktiga för din verksamhet. Använd Teamwork för att hantera allt från att leverera kundprojekt till att genomföra marknadsföringskampanjer, sprintplanering och produktlanseringar. Lär dig mer om Teamwork.com

Funktioner

  • Gantt / Tidslinjevy
  • Resurshantering
  • Samarbetsverktyg
  • Agila metoder
Deputy: schemalägg personal, spåra tid och närvaro, hantera ledighet, exportera tidrapporter till lönelistan med ett klick och upprätthåll efterlevnad enkelt.
Deputy är ett flerfaldigt prisbelönt verktyg för bemanningsplanering. Med Deputy kan du skapa personalscheman på några minuter och sedan publicera dem till ditt team med ett klick, enkelt hantera personalledighet, spåra tid och närvaro och synkronisera dina tidrapporter till lönelistan friktionsfritt. Deputy kan integreras med över 300 ledande POS- och löneleverantörer för att bygga tillit från början till slut. Med kostnadsfria iOS- och Android-appar kan du hantera ditt företag var som helst. Börja din gratis provperiod idag. Lär dig mer om Deputy

Funktioner

  • Gantt / Tidslinjevy
  • Resurshantering
  • Samarbetsverktyg
  • Agila metoder