Vi har hjälpt svenska företag
att välja bättre programvara i 15 år

Projektplaneringsverktyg

Med projektplaneringsverktyg kan företag skapa tidslinjer för planering och slutförande av projekt, fördela resurser, tilldela uppgifter och budgetera för projektrelaterade kostnader. Använd Capterra för att hitta rätt planeringsverktyg för projekt.

Utvald programvara

Programvara med flest recensioner

Utforska produkterna med flest användarrecensioner i kategorin Projektplaneringsverktyg

Sverige Visa lokala produkter

81 resultat

Confluence lagrar alla projektplaneringsdelar på ett ställe. Samarbeta med ditt team, spåra tidslinjer och tilldela uppgifter efter behov. Lär dig mer om Confluence
Projektplanering har många rörliga delar och med Confluence håller du koll på alla. Verktyget kan användas som din huvudsakliga projektplaneringsprogramvara. Använd Confluence för att skapa tidslinjer, samarbeta med intressenter och mycket mer. Plocka in ditt team där och när de behövs, tack vare taggningsfunktionen tilldelar du uppgifter utan förvirring. Följ dessutom budgeten genom att använda samma sida för att spåra dina utgifter. Confluence hjälper till att driva projekten framåt i ett stycke. Lär dig mer om Confluence

Funktioner

  • Resurshantering
  • Samarbetsverktyg
  • Agila metoder
  • Gantt / Tidslinjevy
Det snabba och flexibla sättet att schemalägga team och planera projekt med effektivitet. Tilldela arbetsuppgifter, analysera arbetsbelastningen och håll alla uppdaterade. Lär dig mer om Resource Guru
Det snabba och enkla sättet för schemaläggning av personer och andra resurser över dina projekt. Få teamsynlighet i en smart kalender. Dra och släpp bokningar på några sekunder. Administrera semester och andra typer av ledighet. Ett tillgänglighetsfält hjälper till med resursplanering. Krockhantering hjälper dig att behålla kontrollen. Instrumentbräden, e-postaviseringar och kalendersynkronisering innebär att alla hålls uppdaterade. Med kraftfulla rapporter kan du övervaka utnyttjandegraden. Ingen installering av programvara krävs. Från endast 2,50 USD per person och månad. 30 dagars gratis provperiod. Lär dig mer om Resource Guru

Funktioner

  • Resurshantering
  • Samarbetsverktyg
  • Agila metoder
  • Gantt / Tidslinjevy
monday.com, en kraftfull programvara för projektplanering, hjälper team att planera tillsammans och genomföra projekt som levererar resultat i tid. Lär dig mer om monday.com
monday.com, en kraftfull programvara för projektplanering, hjälper team att planera och genomföra projekt som levererar resultat i tid, oavsett om de befinner sig på kontoret, hemma eller är i farten. Dess användarvänlighet och flexibilitet innebär snabb onboarding för ditt team och möjligheten att anpassa arbetsflöden på ditt sätt. Med kraftfulla produktivitetsfunktioner som tidsuppföljning, automatiserade meddelanden, länkade aktiviteter, tidslinjevyer och integrationer kan ditt team uppnå bättre och snabbare resultat för varje milstolpe i projektet. Lär dig mer om monday.com

Funktioner

  • Resurshantering
  • Samarbetsverktyg
  • Agila metoder
  • Gantt / Tidslinjevy
Upwave är en visuell produktivitetsplattform som hjälper moderna företag att utvecklas. Organisera, planera, spåra, samarbeta och få saker gjorda. Lär dig mer om Upwave
Upwave är en produktivitetsplattform för samarbete kring projekt, innovationsprocesser och dagliga uppgifter. Hantera dina team, projekt och uppgifter på ett visuellt sätt – allt på ett och samma ställe. Arbeta med fördefinierade uppgiftstavlor och strategicanvas, som Business Model Canvas och SWOT. Kartlägg tid, uppskattning och rapportera framsteg. Involvera externa medarbetare på ett enkelt och säkert sätt. Det intuitiva och användarvänliga gränssnittet gör det enkelt att få med alla – ingen extra utbildning behövs. Lär dig mer om Upwave

Funktioner

  • Resurshantering
  • Samarbetsverktyg
  • Agila metoder
  • Gantt / Tidslinjevy
Asana för projektplanering. Spåra arbetet hela vägen och se till att teamen är synkroniserade och håller tidsplanen för att nå målen. Lär dig mer om Asana
Asana är den perfekta plattformen för att hantera och implementera dina projektplaner i organisationen. Med Asana kan du samordna arbete mellan team i stor skala – från dagliga uppgifter till strategiska tvärfunktionella initiativ. Asana är den enda plattformen för arbetshantering som omvandlar mål till handling och överbryggar klyftor mellan team. Anslut dig till miljontals kostnadsfria organisationer i 190 länder och förlita dig på Asana för att få mer gjort med mindre! Lär dig mer om Asana

Funktioner

  • Resurshantering
  • Samarbetsverktyg
  • Agila metoder
  • Gantt / Tidslinjevy
Runn är en plattform för resurshantering i realtid med integrerad tidsuppföljning och avancerade prognostiseringsfunktioner. Lär dig mer om Runn
Runn är en plattform för resurshantering i realtid med integrerad tidsuppföljning och prognostisering. Planera projekt intuitivt och schemalägga resurser på kort och lång sikt. Få en dynamisk överblick över kapacitet, arbetsbelastning och tillgänglighet allteftersom du planerar. Följ upp projektbudgetar och se prognoser med viktiga mätvärden. Använd tidrapporterna i Runn för att följa utvecklingen och jämföra planerna med det faktiska resultatet. Integrera med Harvest, WorkflowMax och Clockify. Använd API:et för att ansluta dina favoritverktyg till Runn. Lär dig mer om Runn

Funktioner

  • Resurshantering
  • Samarbetsverktyg
  • Agila metoder
  • Gantt / Tidslinjevy
Jira är ett av de främsta verktygen för programvaruutveckling som används av agila team. Miljontaltals väljer Jira för att planera och bygga fantastiska produkter. Prova gratis! Lär dig mer om Jira
Jira är ett av de främsta verktygen för programvaruutveckling som används av agila team. Team på allt från två personer till 20 000 förlitar sig på Jira för att hantera varje steg i arbetsflödet, från planering till leverans. Med inbyggda färdplaner kan team ta fram sitt arbete för att hålla reda på helhetsbilden. Med Jiras kodlösa automatiseringsmotor kan teamen spara tid och öka effekten genom att automatisera alla uppgifter eller processer med några få klick. Och med en gratisutgåva kan team med upp till tio användare dra nytta av Jiras alla möjligheter utan kostnad, för alltid. Lär dig mer om Jira

Funktioner

  • Resurshantering
  • Samarbetsverktyg
  • Agila metoder
  • Gantt / Tidslinjevy
Ett visuellt samarbetsverktyg som på ett roligt, flexibelt och givande sätt ger teamet ett gemensamt perspektiv på projektet.
Från försäljning och marknadsföring till HR och den operativa verksamheten kan team utforma och anpassa Trello så att det passar deras unika behov och arbetssätt. Med över 100 integreringar med andra viktiga verktyg, såsom Google Drive, Slack, Jira med flera, är Trello en levande projekthubb för samarbete mellan olika team, oavsett var arbetet ska ske. Trello gör teamarbetet till en fröjd genom att underlätta transparent och enkel delning av innehåll mellan tavlor och team. Lär dig mer om Trello

Funktioner

  • Resurshantering
  • Samarbetsverktyg
  • Agila metoder
  • Gantt / Tidslinjevy
ClickUp vill vara arbetets framtid – en app som ersätter alla andra. ClickUp var en av de snabbast växande produktivitetsapparna 2020.
ClickUp är en app som ersätter dem alla. Det är arbetets framtid – där vem som helst kan arbeta med vad som helst. Mer än bara uppgiftshantering – ClickUp erbjuder dokument, påminnelser, mål, kalendrar, schemaläggning och till och med en inkorg. ClickUp är helt anpassningsbar och fungerar för alla typer av team, så att alla team kan använda samma app för att planera, organisera och samarbeta. Lär dig mer om ClickUp

Funktioner

  • Resurshantering
  • Samarbetsverktyg
  • Agila metoder
  • Gantt / Tidslinjevy
Smartsheet är en webbaserad plattform för arbetsutförande som ger organisationer i alla storlekar möjlighet att planera, hantera, automatisera och rapportera om arbete.
Framgångsrika projektplanerare behöver digitala verktyg som organiserar, automatiserar och prioriterar indata och resultat i sina processer. Smartsheet är en plattform för arbetsutförande som gör det möjligt för företag och team att snabbt komma från idé till resultat. Använd Smartsheet för att skapa konsekventa projektelement, öka din hastighet och förbättra samarbetet med skalbara alternativ som passar individuella arbetsinställningar. Lär dig mer om Smartsheet

Funktioner

  • Resurshantering
  • Samarbetsverktyg
  • Agila metoder
  • Gantt / Tidslinjevy
Wrike är en webbaserad programvara för projektplanering med Gantt-diagram, kalendrar, förfrågningsformulär, Kanban-tavlor, tidsuppföljning och fler än 400 integrationer.
Wrike är ett onlineverktyg för projektplanering som används av mer än 20 000 företag och över två miljoner användare. Håll dig på rätt spår med Gantt-diagram, kalendrar, förfrågningsformulär, Kanban-tavlor, tidsuppföljningsrapporter, korrekturverktyg, uppdateringar i realtid och automatisk tilldelning på ett och samma ställe. Integrera Wrike med mer än 400 applikationer och Adobe Creative Cloud så att du kan fortsätta att använda de verktyg du förlitar dig på varje dag. Anpassa arbetsflöden efter projektets behov och minska behovet av e-post, möten, statusuppdateringar med mera. Lär dig mer om Wrike

Funktioner

  • Resurshantering
  • Samarbetsverktyg
  • Agila metoder
  • Gantt / Tidslinjevy
Notion är allt-i-ett-arbetsytan för anteckningar, projekt, dokument och samarbete.
Notion är allt-i-ett-arbetsytan för anteckningar, projektledning, dokument och samarbete. Tiotusentals team och företag runt om i världen använder programvaran för att se till att medarbetarna hålls informerade och samarbetar. Genom att sammanföra allt arbete och all kunskap och göra det väldigt anpassningsbart skapar Notion fokus och transparens, samtidigt som verktygen konsolideras, vilket ger tidsbesparingar och ökad produktivitet för team av alla storlekar. Lär dig mer om Notion

Funktioner

  • Resurshantering
  • Samarbetsverktyg
  • Agila metoder
  • Gantt / Tidslinjevy
Float är en resurshanteringsplattform för att planera, schemalägga och spåra projektarbete. Planera projekt baserat på ditt teams verkliga kapacitet.
Float har sedan 2012 hjälpt team på världens ledande team att planera sina projekt och lägga sina scheman. Med ett lättanvänt, dra-och-släpp-gränssnitt, praktiska redigeringsgenvägar och kraftfulla rapporteringsverktyg gör Float det enkelt att planera dina projektresurser. Lägg till tidsuppföljning för att jämföra dina utfall med uppskattningar och fyll i teamets tidrapporter i förväg grundat på deras arbetsschema. 30 dagars gratis provperiod. Lär dig mer om Float

Funktioner

  • Resurshantering
  • Samarbetsverktyg
  • Agila metoder
  • Gantt / Tidslinjevy
Webbaserat verktyg för projektplanering
Miro är en samarbetsinriktad plattform för whiteboardtavlor för team i alla storlekar. Över 13 miljoner användare runt om i världen förlitar sig på plattformen. Hantera komplexa projekt och deras intressenter med tillförsikt. Skapa processanpassning och delad förståelse mellan tvärfunktionella team med hjälp av en samarbetsbaserad online-whiteboardtavla. Förenkla dina arbetsflöden och optimera dina dagliga rutiner med deras samling av över 250 planeringsmallar. Prova kraftfulla integrationer med dina favoritverktyg (Asana, MS Teams, Monday och många fler). Lär dig mer om Miro

Funktioner

  • Resurshantering
  • Samarbetsverktyg
  • Agila metoder
  • Gantt / Tidslinjevy
NetSuite erbjuder, som världsledande molnbaserad ERP, den insyn och kontroll som krävs för att fatta smarta beslut, snabbt och tryggt.
NetSuite är en heltäckande molnbaserad programvara för hantering av företag som hjälper över 37 000 organisationer att driva sin verksamhet mer effektivt. NetSuite automatiserar centrala processer och ger realtidsinsyn i verksamheten och det ekonomiska resultatet. Med en enda, integrerad programsvit för hantering av redovisning, orderbehandling, lagerstyrning, produktion, logistik med mera, ger NetSuite företag en tydlig insyn i sina data och fullständig kontroll över verksamheten. Lär dig mer om NetSuite

Funktioner

  • Resurshantering
  • Samarbetsverktyg
  • Agila metoder
  • Gantt / Tidslinjevy
Plattformen för arbetsledning för större företag hjälper team och företag att planera, utföra och leverera bra arbete och önskade resultat.
Workfront är den första moderna arbetsledningsplattformen som organiserar allt ditt arbete på ett ställe. Med Workfront kan ledare och team effektivisera förfrågningar, planera och prioritera projekt, hantera processer, granska tillgångar digitalt och rapportera om arbete. Eliminera informationssilor, öka produktiviteten, samla in viktig information, samarbeta med intressenter och arbeta effektivt genom att kombinera ditt arbete i en enda lösning. Workfront är utformad för medarbetare så att de kan utföra ett så bra arbete som möjligt. Lär dig mer om Adobe Workfront

Funktioner

  • Resurshantering
  • Samarbetsverktyg
  • Agila metoder
  • Gantt / Tidslinjevy
Workday HCM är en enda, molnbaserad lösning för personalplanering, analys och utförande.
Workday HCM är en enda, molnbaserad lösning för personalplanering, analys och utförande. Den utgående lösningen används av många Fortune 500- och G2k-företag för att driva verksamheten agilt och effektivt, vilket gör att organisationerna är redo för vad som än händer härnäst. Till skillnad från rigida HR-system eller punktlösningar, levererar Workday endast den kompetensbaserade HCM-grunden och förnyar kontinuerligt för att möjliggöra kundens framgång allt eftersom effekterna av teknik, alternativa arbetsarrangemang och anställdas förväntningar går framåt. Lär dig mer om Workday HCM

Funktioner

  • Resurshantering
  • Samarbetsverktyg
  • Agila metoder
  • Gantt / Tidslinjevy
Projektplaneringsprogramvara som hjälper interna team och byråer att förbättra samarbete, synlighet, ansvar och i slutändan resultat
Teamwork är projektsplaneringsprogramvara som hjälper interna team och byråer att förbättra samarbete, synlighet, ansvar och i slutändan resultat. Med alla funktioner som du behöver för att planera, samarbeta och leverera ditt arbete tar den hand om detaljerna så att dina teams talanger kan uppnå de resultat som är viktiga för din verksamhet. Använd Teamwork för att hantera allt från att leverera kundprojekt till att genomföra marknadsföringskampanjer, sprintplanering och produktlanseringar. Lär dig mer om Teamwork.com

Funktioner

  • Resurshantering
  • Samarbetsverktyg
  • Agila metoder
  • Gantt / Tidslinjevy
En uppsättning integrerade affärsappar för CRM, POS, webbplats, e-handel, försäljning, bokföring, lager, HR, projekt och marknadsföring.
Odoo är en helintegrerad, anpassningsbar svit av affärsapplikationer med öppen källkod. En majoritet av verksamhetsbehoven, som kundrelationer (customer relations management, CRM), försäljning, projekt, tillverkning, lager och redovisning, uppfylls genom denna allt-i-ett-lösning. Odoo är utformad för att uppfylla företagets behov oavsett storlek och budget. Lär dig mer om Odoo

Funktioner

  • Resurshantering
  • Samarbetsverktyg
  • Agila metoder
  • Gantt / Tidslinjevy
Deputy: schemalägg personal, spåra tid och närvaro, hantera ledighet, exportera tidrapporter till lönelistan med ett klick och upprätthåll efterlevnad enkelt.
Deputy är ett flerfaldigt prisbelönt verktyg för bemanningsplanering. Med Deputy kan du skapa personalscheman på några minuter och sedan publicera dem till ditt team med ett klick, enkelt hantera personalledighet, spåra tid och närvaro och synkronisera dina tidrapporter till lönelistan friktionsfritt. Deputy kan integreras med över 300 ledande POS- och löneleverantörer för att bygga tillit från början till slut. Med kostnadsfria iOS- och Android-appar kan du hantera ditt företag var som helst. Börja din gratis provperiod idag. Lär dig mer om Deputy

Funktioner

  • Resurshantering
  • Samarbetsverktyg
  • Agila metoder
  • Gantt / Tidslinjevy
Paymo är en komplett arbetsledningslösning för småföretag och fjärrteam som hjälper dem att få jobbet gjort.
Paymo är en modern och intuitiv arbetsledningslösning för småföretag och fjärrteam som kombinerar avancerad uppgiftshantering, planering, schemaläggning, tidsuppföljning, samarbete och fakturering. Det innebär att du kan hålla reda på hela projektets livslängd – från skapande till betalning – utan att behöva använda och betala för flera appar. Lär dig mer om Paymo

Funktioner

  • Resurshantering
  • Samarbetsverktyg
  • Agila metoder
  • Gantt / Tidslinjevy
LiquidPlanners transformativa projektledning använder förebyggande schemaläggning för att dynamiskt anpassa sig till förändringar och hantera osäkerhet.
LiquidPlanner är en transformativ projektplaneringslösning som använder förebyggande schemaläggning för att dynamiskt anpassa sig till förändringar och hantera projektosäkerhet. Upplev automatisk resursutjämning och prioritetsbaserad planering över flera projekt och beroenden. Hjälp ditt team att prioritera uppgifter, förutsäga resultat och prestera med självsäkerhet. Smartare planering är ett klick bort med denna förstklassiga programvara för komplexa projekt enligt PC Magazine. Lär dig mer om LiquidPlanner

Funktioner

  • Resurshantering
  • Samarbetsverktyg
  • Agila metoder
  • Gantt / Tidslinjevy
Targetprocess är en visuell plattform som hjälper dig att anpassa och agilt skala upp hela företaget.
Targetprocess är en agil portfölj- och arbetsledningslösning med integrerat stöd för SAFe och andra ramverk för agil skalning och erbjuder en dubbelriktad integrering med teambaserade verktyg som Azure DevOps. Targetprocess gör det möjligt för företag att uppnå affärsrörlighet och se värdeflödet över hela organisationen. Erkänd i Gartners Magic Quadrant för agila företagsplaneringsverktyg. Lär dig mer om Targetprocess

Funktioner

  • Resurshantering
  • Samarbetsverktyg
  • Agila metoder
  • Gantt / Tidslinjevy
En molnbaserad plattform för spårning av projekttid för att få omedelbar insyn i faktureringsbara timmar, resurser, kunder, projekt och fakturering
Replicons lösning för spårning för projekttid anpassar hela arbetsflödet för kundfakturering till en enad plattform. Din organisation får hjälp att optimera tjänsteleveransen genom att ge din verksamhet fullständig insyn i kundprojektens utveckling, maximera användningen med realtidsövervakning av resurser och förbättra din fakturering genom att få kontroll över alla kunder och information om spårning av projekttid. Betrodd av över 7 800 kunder: SAS, NSC, NTT, Facebook, Publicis, USDA, Omnicom, Moodys Lär dig mer om Replicon

Funktioner

  • Resurshantering
  • Samarbetsverktyg
  • Agila metoder
  • Gantt / Tidslinjevy
Online projektplaneringsverktyg baserat på Gantt-diagram. Intuitivt gränssnitt, snygg UX/UI-design, kraftfulla funktioner till överkomliga priser.
GanttPRO är ett online projektplaneringsverktyg baserat på Gantt-diagram. Den används av över 500 000 projekt-/produktchefer, teamledare, VD:ar och andra chefer från olika områden. Den korta inlärningskurvan och den snygga UX/UI-designen gör att chefer och teammedlemmar kan börja arbeta omedelbart. Uppgift, resurs, kostnad, deadlinehantering, teamsamarbete, arbetsbelastning, mallar, export, och mer – få dem som KOSTNADSFRI utvärderingsversion. Lär dig mer om GanttPRO

Funktioner

  • Resurshantering
  • Samarbetsverktyg
  • Agila metoder
  • Gantt / Tidslinjevy