I 17 år har vi hjälpt företag
välja bättre programvara

Rumsbokningssystem

Rumsbokningssystem är viktiga i kontorsmiljöer och för evenemangsarrangörer. Denna typ av lösning för mötesrumsbokning hjälper till att tilldela utrymme och resurser för kommande evenemang och konferenser. Använd Capterra för att hitta rätt bokningssystem för konferensrum.

Sverige Visa lokala produkter
28 resultat
Förenkla ditt kontorsliv genom att reservera skrivbord, rum och parkering, och förbättra besöksupplevelsen med en användarvänlig lösning. Lär dig mer om TableAir
TableAir är en användarvänlig lösning för arbetsplatshantering med skrivbord, mötesrum, reservationer av parkeringsplatser och funktioner för besökshantering. Hantera dina bokningar via webbplatsens instrumentpanel eller mobilapplikation, skapa bokningar, kontrollera detaljer eller avboka bokningar – automatisera processen för att spara tid och optimera kontorsutrymmesutnyttjandet genom analys av utrymmesanvändning. TableAir kan integreras med dina Microsoft 365-, Outlook-, Teams- eller Google Calendar-konton för att ge ditt team tydlig synlighet i alla system. Lär dig mer om TableAir

Funktioner

  • Flera platser
  • Användningsrapportering
  • Interna möten
  • Online bokning
  • Besökshantering
  • Digital skyltning
Smartway2 är en programvara för bokning av konferensrum och en av ledarna vad gäller flexibilitet och enkel användning. Låg kostnad och snabb implementering. Integreras med Outlook. Lär dig mer om Smartway2
Smartway2 är en programvara för bokning av konferensrum och en av ledarna vad gäller flexibilitet och enkel användning. Förbättra samarbetet och förändra medarbetarnas upplevelse genom att förändra hur människor bokar mötesrum, skrivbord och lokaler. Mycket låg kostnad och snabb implementering. Kraftfull arbetsplatsanalys. Skapa en mer flexibel arbetsplats och öka produktiviteten. Lär dig mer om Smartway2

Funktioner

  • Flera platser
  • Användningsrapportering
  • Interna möten
  • Online bokning
  • Besökshantering
  • Digital skyltning
Enkelt bokningssystem för lokaler och resurser i företag. Lär dig mer om Whatspot
Whatspot är ett enkelt bokningssystem för lokaler och resurser i företag. Små företag och mötesplatser använder Whatspot för att förenkla bokningar av mötesrum, tjänstebilar, parkeringsplatser eller andra delade företagsresurser. Använd smartsökning för att snabbt hitta och boka rätt plats. Boka för just detta ändamål med QR-koder direkt på plats. Tillåt allmänheten att boka särskilda platser på din hemsida. Organisera bokningar effektivt med hanteringsverktyg och åtkomstkontroll. Whatspot är molnbaserat, alltid Lär dig mer om Whatspot

Funktioner

  • Flera platser
  • Användningsrapportering
  • Interna möten
  • Online bokning
  • Besökshantering
  • Digital skyltning
Parkeringsprogramvaran för smarta kontor. Automatisera och optimera hanteringen av din arbetsplatsparkering.
ParkOffice är parkeringsprogramvaran för smarta kontor. Betrodd av världsledande arbetsgivare som Sanofi, Factset och CEPSA. ParkOffices programvara löser problem med personalparkering och transportproblem för företag över hela världen. ParkOffice löser problem för företag, inklusive: * prognos och hantering av parkeringsbeläggning * öka eller minska parkeringstillgängligheten * eliminera ineffektiva fastighetsutgifter * generera intäkter från personalparkering * minska koldioxidavtrycket. Lär dig mer om Wayleadr

Funktioner

  • Flera platser
  • Användningsrapportering
  • Interna möten
  • Online bokning
  • Besökshantering
  • Digital skyltning
Ett bokningssystem för mötesrum så att företag effektivt kan utnyttja sina mötesrum och omvandla sina kontor till hybrida arbetsplatser
WorkInSync är ett molnbaserat bokningssystem för mötesrum som gör det möjligt för anställda att enkelt boka/avboka mötesrum på kontoret och tillhörande bekvämligheter. Organisationer kan använda WorkInSync för att automatisera processen för hantering av mötesrum på sina kontor och optimera användningen av mötesrummen. Dess funktioner inkluderar behovsbaserad bokning, bokning av mötesbekvämligheter, integrering av kalender- och meddelandeappar (GSuite, Outlook, Microsoft Teams och Slack), användningsdata och analys och interaktiva kartor. Lär dig mer om WorkInSync

Funktioner

  • Flera platser
  • Användningsrapportering
  • Interna möten
  • Online bokning
  • Besökshantering
  • Digital skyltning
Enkel och effektiv programvara för rumsbokning. YArooms hjälper dig att schemalägga dina mötesrum.
Hjälper dig att schemalägga dina mötesrum i din webbläsare, surfplatta, telefon och till och med Outlook. YArooms är ett webbaserat bokningssystem för mötesrum som gör det enkelt för dig att hantera rum och resurser och att boka ett rum var som helst, även om det ligger i en annan tidszon eller på en annan plats. YArooms är en av de enda produkterna på marknaden som har byggt sin egen bokningsmotor och erbjuder kollisionshantering för deltagare, vilket hindrar människor från att delta i flera möten samtidigt (kan stängas av). Lär dig mer om YAROOMS

Funktioner

  • Flera platser
  • Användningsrapportering
  • Interna möten
  • Online bokning
  • Besökshantering
  • Digital skyltning
Dela scheman för möten, gruppmöten, konferensrum, resurser, lokaler och mycket mer.
Office Tracker ger dig en total kontorshanteringslösning som förenklar schemaläggning, kundhantering, tidshantering och gruppkommunikation. Hela kontoret sparar tid, eliminerar misstag och ökar produktiviteten. Automatisera hela schemaläggningsprocessen och schemalägg och dela information för personer, rum och resurser. Lär dig mer om Office Tracker

Funktioner

  • Flera platser
  • Användningsrapportering
  • Interna möten
  • Online bokning
  • Besökshantering
  • Digital skyltning
End-to-end venue and event management software with CRM, space booking, catering, event planning, reporting and financials tools.
Momentus Technologies (formerly Ungerboeck) is a global provider of industry-leading venue and event management software solutions. With over 60,000 users in more than 50 countries, Momentus serves the event and space booking needs of organizations globally. Software functionalities include sales & CRM, space booking, event management, catering management, sustainability tracking, inventory management, accounting, reporting and a powerful API. Lär dig mer om Momentus Technologies (formerly Ungerboeck)

Funktioner

  • Flera platser
  • Användningsrapportering
  • Interna möten
  • Online bokning
  • Besökshantering
  • Digital skyltning
Programvaran är molnbaserad och har utformats för att hjälpa lokalerna att marknadsföra och hantera sina utrymmen, catering med mera från ett och samma ställe.
iVvy Venue Management har över 13 000 användare och är en molnbaserad programvara som har utformats för att hjälpa olika lokaler att marknadsföra och hantera sina utrymmen, catering, utrustning och boende från ett och samma ställe. Genom att använda programvaran kan lokaler enkelt hantera förfrågningar och bokningar samt erbjuda rapportering och insyn i hela företaget. Programvaran används av några av världens ikoniska lokaler samt små restauranger med evenemangslokaler och stora hotellkedjor med flera evenemangslokaler. Lär dig mer om iVvy Venue Management

Funktioner

  • Flera platser
  • Användningsrapportering
  • Interna möten
  • Online bokning
  • Besökshantering
  • Digital skyltning
Event Temple är en av världens mest avancerade programvaruplattformar för hantering av olika platser. Lösningen ansluts sömlöst till hundratals webbappar.
Event Temple har skapat en av världens mest avancerade programvaruplattformar för hantering av olika platser. För första gången någonsin kan hotell, konferenscenter, bröllopslokaler och klubbar enkelt använda en programvara för att integreras med ett stort ekosystem av andra moderna programvaror. I programvarusviten ingår kraftfull säljautomatisering med både e-post och text, CRM-funktioner, en kalender för eventhantering med möjlighet till flera utrymmen, BEO:er och mycket mer. Lösningen synkroniseras också med gmail, outlook och mycket mer. Lär dig mer om Event Temple

Funktioner

  • Flera platser
  • Användningsrapportering
  • Interna möten
  • Online bokning
  • Besökshantering
  • Digital skyltning
Schemaläggning i realtid, statustavlor och kartor för mötesrum, skrivbord och personer på ditt kontor. Använd valfri enhet eller kalender.
Schemaläggning i realtid, statustavlor och kartor för mötesrum, skrivbord och personer på ditt kontor. Robins plattform lever tillsammans med dina befintliga Outlook- eller Google-kalendrar och alla uppdateringar av mötesrum eller skrivbord på webb-instrumentpanelen, mobilappen eller rumsdisplayen synkroniseras automatiskt med hela kontorskalendern. Idag schemalägger Robin möten, skrivbord och människor på tusentals kontor runt om i världen. Lär dig mer om Robin

Funktioner

  • Flera platser
  • Användningsrapportering
  • Interna möten
  • Online bokning
  • Besökshantering
  • Digital skyltning
Träffa bättre. Möt Joan.
Joan är en enkel lösning för att hantera mötesrum, optimera användningen av konferensrum och visa relevant information där du behöver den som mest. Joan är betrodd av många Fortune 500-storföretag och används dagligen av mer än 800 000 kontorsarbetare runt jorden. När du implementerar Joan blir du av med: Dubbelbokningar, mötesavbrott, möten som inte blir av och daglig sökning efter kostnadsfria mötesrum när du behöver dem som mest. Lär dig mer om Joan

Funktioner

  • Flera platser
  • Användningsrapportering
  • Interna möten
  • Online bokning
  • Besökshantering
  • Digital skyltning
Schemaläggning i realtid för mötesrum.
Schemaläggning i realtid för mötesrum. Ställ in flexibla regler för användaråtkomst och låt användarna enkelt boka rum på resande fot eller på begäran med hjälp av den mobilvänliga webbapplikationen eller bokningsautomaterna. Boka från anläggningskartor, spåra faktisk användning med inchecknings-/utcheckningsprocedurer, bjud in gäster till bokningar och begär att deras svar integreras med dina befintliga Outlook- eller Google-kalendrar. Gå med i en växande användarbas med över 13 000 personer globalt och besök hemsidan för att påbörja din gratis provperiod idag. Lär dig mer om QReserve

Funktioner

  • Flera platser
  • Användningsrapportering
  • Interna möten
  • Online bokning
  • Besökshantering
  • Digital skyltning
Smart mötesrumsbokning stöder hybridarbete, dynamisk platsreservation, optimal mötesupplevelse. Våningsplaner i realtid. Mobilappar.
Spacewells system för mötesrumsbokning ger optimal mötes- och besökarupplevelse. Touchpoints hjälper olika användare i olika situationer på arbetsplatsen. Live-data från sensorer visar utrymmestillgänglighet i realtid på våningsplaner och avbokar tomma möten. Integrerad gästfrihetshant. integrerar arbetsplatsbokningar med besökarhantering. Inkl. dynamisk platsreservation, arbetsplatsbokning och klassledande arbetsplats-app för hybridarbete. Perfekt för företag med över 500 anställda. Lär dig mer om Spacewell

Funktioner

  • Flera platser
  • Användningsrapportering
  • Interna möten
  • Online bokning
  • Besökshantering
  • Digital skyltning
Lättanvänt system för bokning och hantering av företagets parkering.
Parkalot är en webbapplikation för hantering av företagets parkering. Ange parkeringsregler och bjud in andra medarbetare till att hantera sina parkeringsplatser online. Använd lösningen på valfri enhet och skärmupplösning. Lär dig mer om Parkalot

Funktioner

  • Flera platser
  • Användningsrapportering
  • Interna möten
  • Online bokning
  • Besökshantering
  • Digital skyltning
P.O.C System är en SaaS-plattform som erbjuder ett unikt grafiskt gränssnitt som syftar till att hjälpa till att maximera företagets arbetsyta.
P.O.C:s lösning för sittplatstilldelning har utformats för företag/gemensamma arbetsutrymmen och tillhandahåller en visuell och lättanvänd plattform för att hantera sittplatsarrangemang på arbetsplatser och kontor. Med en realtidsvy av din arbetsplats och mångsidiga verktyg kan du utforma sittplatskartor som uppfyller de anställdas behov och maximerar användningen. Lösningen inkluderar även en användarvänlig schemaläggningsapplikation som gör det möjligt för anställda att boka platser och mötesrum efter behov, i realtid och på resande fot. Lär dig mer om Seating Allocation Solution

Funktioner

  • Flera platser
  • Användningsrapportering
  • Interna möten
  • Online bokning
  • Besökshantering
  • Digital skyltning
Plattform för evenemangsbokning och onlinebetalning för lokaler, restauranger, cateringfirmor och hotell- och restauranggrupper.
Event Booking Engines är en molnbaserad plattform för evenemangsplanering för evenemangslokaler, restauranger, catering och hotellgrupper. Tillhandahåller evenemangsbaserad CRM, onlinebetalningar, hantering av offerter och kontrakt, undertecknande av onlinekontrakt, festevenemangsorder (banquet event order, BEO), kalender, schemaläggning av flera platser och rum, personalplanering, dokument, biljettförsäljning och kundspårning. Erbjuder också många automatiseringar och produktintegrationer. De hjälper dig att enkelt och centralt hantera din verksamhet, spara tid, öka intäkterna och minska kostnaderna. Lär dig mer om Event Booking Engines

Funktioner

  • Flera platser
  • Användningsrapportering
  • Interna möten
  • Online bokning
  • Besökshantering
  • Digital skyltning
SaaS-baserad programvara för anläggningshantering som hjälper företagsledning att hantera plats- och sittplatsarrangemang.
P.O.C System är en SaaS-plattform med ett unikt grafiskt gränssnitt som hjälper dig att maximera ditt företags kommersiella fastigheter och arbetsplats. Två huvudlösningar erbjuds 1. Platsförvaltningssystem som utformats speciellt för företag som förvaltar och hanterar kontorsbyggnader eller förräntning av kommersiella fastigheter. 2. Sittplatsallokeringssystem som utformats för medelstora företag och arbetsutrymmen och tillhandahåller en visuell och lättanvänd plattform för att hantera sittplatsarrangemang på arbetsplatser och kontor. Lär dig mer om POC System

Funktioner

  • Flera platser
  • Användningsrapportering
  • Interna möten
  • Online bokning
  • Besökshantering
  • Digital skyltning
Sverige Lokal produkt
Meetio erbjuder smarta, enkla och pålitliga lösningar för mötesrumshantering, flexibla kontorslösningar, vägledning och mobil schemaläggning. Välkommen.
Meetios rumsbokningslösningar passar perfekt för små och medelstora företag med kontorslokaler som upplever problem med sin rumsbokning och vill optimera sin rumsanvändning. Meetio hävdar att de satte en ny standard för hantering av mötesrum med introduktionen av sin mötesrumläsplatta 2014. Idag erbjuder Meetio programvarulösningar för konferensrum – alltid med fokus på enkelhet, användarvänlighet och effektivitet. Meetio har kontor i Sverige och USA och betjänar nöjda kunder runt om i världen. Lär dig mer om Meetio

Funktioner

  • Flera platser
  • Användningsrapportering
  • Interna möten
  • Online bokning
  • Besökshantering
  • Digital skyltning
Sverige Lokal produkt
Lätt att använda, avancerad när du behöver det. Skyltar som visar bokning av mötesrum och mycket mer.
Room Display 6 (RD6) vill ta professionell rumsplanering till en ny nivå med alla sina funktioner men ändå följa GOGET:s kärnvärde, att göra allt enkelt. Modellen One, en egen lösning, erbjuder en smidig upplevelse för användare som föredrar en komplett lösning framför hårdvarupaket. RD6 stöder direkt integrering med Outlook, Exchange, Office 365 samt G-Suite. RD6 har alla funktioner som normalt krävs, inklusive digital skyltningskapacitet och Code/NFC/RFID-autentisering. Lär dig mer om Room Display X

Funktioner

  • Flera platser
  • Användningsrapportering
  • Interna möten
  • Online bokning
  • Besökshantering
  • Digital skyltning
Kalena är den omfattande programvaran för hantering och reservation av hybridarbetsytor och alla dina företagsresurser.
Kalena är den omfattande programvaran för hantering och reservation av hybridarbetsytor. Allt detta på ett centraliserat sätt och från ett enda gränssnitt. Kalena tillåter bokning av arbetsplatser, skrivbord, mötesrum, matskift, parkeringsplatser, och dessutom integrerar Kalena mängder av kalendrar och vyer, dynamiska kartor över ockupationen av utrymmen, åtkomstkontroll och e-postkommunikation till alla användare. Lär dig mer om KALENA

Funktioner

  • Flera platser
  • Användningsrapportering
  • Interna möten
  • Online bokning
  • Besökshantering
  • Digital skyltning
Med FlexO kan du tryggt hantera alla skrivbord, rum och samlingsutrymmen och mäta beläggningen med de integrerade IoT-sensorerna.
FlexO är ett system för arbetsplatsbokning och analys som gör det möjligt för dig att förenkla förvaltningen av vanliga fastighetsresurser och andra mobila tillgångar. FlexO är antingen tillgängligt på plats eller via abonnemang och kan anslutas till ditt företags kalendersystem, t.ex. O365, Exchange eller G Suite. För en hotellösning kan du implementera Desk Navigator och boka med en NFC- eller PIN-kod. Med IoT-sensorerna får du korrekt information om samlingsutrymmen, skrivbord och rum. Lär dig mer om FlexEZ

Funktioner

  • Flera platser
  • Användningsrapportering
  • Interna möten
  • Online bokning
  • Besökshantering
  • Digital skyltning
Leverera kontaktlösa och säkra upplevelser på plats för dina besökare med en datacentraliserad molnbaserad plattform. Obegränsat antal enheter och besökare.
Engages kontaktlösa inloggningsfunktion erbjuder ett hygieniskt och beröringsfritt sätt för att registrera kunder och besökare på dina center eller arbetsplatser, vilket minskar interaktionsbehovet. Kontaktlös inloggning genom att skanna QR-koden med en personlig mobil. Optisk verifiering, kundbesökarformulär, covid-bedömning och temperaturnotering. Bild- och ID-skanning. Värdaviseringar. Digital bricka. Obegränsat antal enheter, obegränsat antal besökare, instrumentbräda för administratörer och vit etikett-appar. Lär dig mer om Engage

Funktioner

  • Flera platser
  • Användningsrapportering
  • Interna möten
  • Online bokning
  • Besökshantering
  • Digital skyltning
MyDesk erbjuder en topprankad lösning för flexibla kontorslösningar, rumshantering, mötesrum och matsalar. På mobilen, webben, Teams osv.
MyDesks lösning för utrymmeshantering passar för medelstora och stora företag som vill optimera sina kontorsutrymmen. MyDesk är en ledande applikation för flexibla kontorslösningar, rumshantering, mötesrum, matsalshantering och parkering. Kunderna väljer MyDesk för den otroliga enkelheten och användarvänligheten. Dessutom köper du inte bara en programvara utan programvaran tar hand om allt underhåll åt dig rörande planritningar, intern kommunikation och support. Programvaran finns där för dig när du behöver den. Lär dig mer om MyDesk

Funktioner

  • Flera platser
  • Användningsrapportering
  • Interna möten
  • Online bokning
  • Besökshantering
  • Digital skyltning
Appen för arbetsplatsupplevelsen: Luna är ett modernt och integrerat tillvägagångssätt för att hjälpa anställda att ansluta sig till sin arbetsplats.
Använd ett integrerat tillvägagångssätt för att hjälpa medarbetare att ansluta till sin arbetsplats med Luna. Skapa bokningsregler och låt sedan personalen schemalägga sin dag. Lunas kärnmoduler inkluderar: instrumentbräda, autentisering för enkel inloggning samt modulerna Hitta navigering och Bokning. Boka: – Skrivbord – Mötesrum – Bilplatser – Smarta förvaringsskåp – Utrustning med mera Övriga tillvalsmoduler inkluderar: – Digital plånbok – Mat och dryck – Åtkomst till byggnader – Evenemang med mera Lär dig mer om GemEx App

Funktioner

  • Flera platser
  • Användningsrapportering
  • Interna möten
  • Online bokning
  • Besökshantering
  • Digital skyltning