Vi har hjälpt svenska företag
att välja bättre programvara i 15 år

Agile Project Management Software

Agile-projektledningsverktyg gör det möjligt för utvecklare och projektledare att effektivt utveckla produkter och tjänster med hjälp av agile-metoder.

Utvald programvara

Programvara med flest recensioner

Utforska produkterna med flest användarrecensioner i kategorin Agile Project Management Software

Sverige Visa lokala produkter

69 resultat

Jira är ett av de främsta verktygen för programvaruutveckling som används av agila team. Miljontaltals väljer Jira för att planera och bygga fantastiska produkter. Prova gratis! Lär dig mer om Jira
Jira är ett av de främsta verktygen för programvaruutveckling som används av agila team. Team på allt från två personer till 20 000 förlitar sig på Jira för att hantera varje steg i arbetsflödet, från planering till leverans. Med inbyggda färdplaner kan team ta fram sitt arbete för att hålla reda på helhetsbilden. Med Jiras kodlösa automatiseringsmotor kan teamen spara tid och öka effekten genom att automatisera alla uppgifter eller processer med några få klick. Och med en gratisutgåva kan team med upp till tio användare dra nytta av Jiras alla möjligheter utan kostnad, för alltid. Lär dig mer om Jira

Funktioner

  • Prioritering
  • Statusspårning
  • Resurshantering
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Eftersläpningshantering
  • Hantering av negativ feedback
  • Begär hantering
qTest är en testhanteringsplattform som ger realtidsvisning och kontroll över olika utvecklings- och testmetodologier. Lär dig mer om qTest
Tricentis qTest är en skalbar testhanteringslösning som integrerar med planerings-, test- och DevOps-verktyg som Jira, Selenium och Jenkins och ger team en komplett och enhetlig vy över testning genom hela programvaruutvecklingscykeln. Den stödjer agila, vattenfalls- eller någon hybridmetodologi, vilket gör att QA- och utvecklingsteam kan närma sig testning strategiskt och samarbetsvilligt för att släppa högkvalitativ mjukvara snabbare. Lär dig mer om qTest

Funktioner

  • Prioritering
  • Statusspårning
  • Resurshantering
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Eftersläpningshantering
  • Hantering av negativ feedback
  • Begär hantering
Molnbaserad DevOps-lösning som gör det möjligt för företag att förbättra sina arbetsflödesprocesser med hjälp av tidsuppföljning, regelefterlevnad med mera. Lär dig mer om GitLab
GitLab är en komplett DevOps-plattform som levereras som en enda applikation och som i grunden förändrar hur team inom utveckling, säkerhet och drift samarbetar. GitLab hjälper team att påskynda programvaruleveranser från veckor till minuter, sänka utvecklingskostnaderna och minska risken för sårbarheter i applikationer, samtidigt som utvecklarnas produktivitet ökar. Lär dig mer om GitLab

Funktioner

  • Prioritering
  • Statusspårning
  • Resurshantering
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Eftersläpningshantering
  • Hantering av negativ feedback
  • Begär hantering
Asana för agil projekthantering. Automatisera teamets improduktiva arbete och slutför fler projekt i tid. Lär dig mer om Asana
Asana är ett verktyg för agil projekthantering som hjälper team att samordna sitt arbete, från dagliga uppgifter till strategiska initiativ. Med Asana kan du samla allt ditt arbete och sammanföra team på en och samma plats. Organisera arbetet på ditt sätt, från listor till tavlor, kalendrar och Gantt-diagram. Gör som mer än 135 000 betalande organisationer och miljontals team i 190 länder som använder Asana för att få mer gjort. Kom igång på några minuter och prova Asana. Lär dig mer om Asana

Funktioner

  • Prioritering
  • Statusspårning
  • Resurshantering
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Eftersläpningshantering
  • Hantering av negativ feedback
  • Begär hantering
monday.com, programvara för agil projektledning, hjälper team att planera tillsammans och genomföra projekt som levererar resultat i tid.
monday.com, programvara för agil projektledning, hjälper team att planera och genomföra projekt som levererar resultat i tid, oavsett om de är på kontoret, hemma eller på språng. Dess användarvänlighet och flexibilitet innebär snabb onboarding för ditt team och möjligheten att anpassa arbetsflöden på ditt sätt. Med kraftfulla produktivitetsfunktioner som tidsuppföljning, automatiserade meddelanden, länkade aktiviteter, tidslinjevyer och integrationer kan ditt team uppnå bättre och snabbare resultat för varje milstolpe i projektet. Lär dig mer om monday.com

Funktioner

  • Prioritering
  • Statusspårning
  • Resurshantering
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Eftersläpningshantering
  • Hantering av negativ feedback
  • Begär hantering
ClickUp vill vara arbetets framtid – en app som ersätter alla andra. ClickUp var en av de snabbast växande produktivitetsapparna 2020.
ClickUp är en app som ersätter dem alla. Det är arbetets framtid – där vem som helst kan arbeta med vad som helst. Mer än bara uppgiftshantering – ClickUp erbjuder dokument, påminnelser, mål, kalendrar, schemaläggning och till och med en inkorg. ClickUp är helt anpassningsbar och fungerar för alla typer av team, så att alla team kan använda samma app för att planera, organisera och samarbeta. Lär dig mer om ClickUp

Funktioner

  • Prioritering
  • Statusspårning
  • Resurshantering
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Eftersläpningshantering
  • Hantering av negativ feedback
  • Begär hantering
Samverkan är en arbetsyta för team där kunskap och samarbete möts. Skapa, samarbeta och organisera ditt arbete på ett och samma ställe.
Samverkan är en arbetsyta för team där kunskap och samarbete möts. Det är en central sanningskälla för snabbrörliga företag. Confluence håller alla organiserade och synkroniserade med allt från mötesanteckningar till strategidokument och IT-dokumentation så att de kan fatta bättre beslut snabbare och vara mer mottagliga för förändringar. Confluence integreras sömlöst med Atlassians svit med produkter som Jira Software och Trello, och möjliggör oändlig anpassning med appar från marknaden. Lär dig mer om Confluence

Funktioner

  • Prioritering
  • Statusspårning
  • Resurshantering
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Eftersläpningshantering
  • Hantering av negativ feedback
  • Begär hantering
Smartsheet är en webbaserad plattform för arbetsutförande som ger organisationer i alla storlekar möjlighet att planera, hantera, automatisera och rapportera om arbete.
Smartsheet, en webbaserad plattform för arbetsutförande, ger organisationer möjlighet att planera, spåra, automatisera och rapportera om arbete. Över 80 000 varumärken förlitar sig på Smartsheet för projektledning och arbetsledning tack vare dess lättanvända gränssnitt, gantt-diagram och instrumentbrädor i realtid samt funktioner för arbetsautomatisering. *Utmärkelser 2018: Utsedd till en Leader in Enterprise Collaborative Work Management av Forrester Research, utvald till Deloittes Fast 500 List, erkänd för Technology Innovation & Vision av 451 Research Lär dig mer om Smartsheet

Funktioner

  • Prioritering
  • Statusspårning
  • Resurshantering
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Eftersläpningshantering
  • Hantering av negativ feedback
  • Begär hantering
Wrike är ett agilt ledningsverktyg med Gantt-diagram, kalendrar, förfrågningsformulär, Kanban-tavlor, tidsuppföljning och fler än 400 integrationer.
Wrike är ett agilt projektledningsverktyg som används av fler än 20 000 företag och över två miljoner användare. Planera sprintar med Gantt-diagram, kalendrar, förfrågningsformulär, Kanban-tavlor, tidsuppföljningsrapporter, godkännanden, uppdateringar i realtid och automatisk tilldelning på ett och samma ställe. Integrera Wrike med fler än 400 applikationer och Adobe Creative Cloud så att du kan fortsätta att använda de verktyg du förlitar dig på varje dag. Anpassa arbetsflöden efter varje projekts behov och minska behovet av e-post, möten, statusuppdateringar med mera. Lär dig mer om Wrike

Funktioner

  • Prioritering
  • Statusspårning
  • Resurshantering
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Eftersläpningshantering
  • Hantering av negativ feedback
  • Begär hantering
En samarbetsinriktad online-plattform för whiteboardtavlor för Agile-team
Förbättra din Agile-process med korta distansmöten, sprintplanering och retrospektiv med Miro - Miro är en samarbetsplattform för team i alla storlekar, betrodd av över 12 miljoner användare runt om i världen. Sätt igång dina idéer med Kanban-tavlor och integrationer med Jira, Asana och mer. Sök bland över 120 förbyggda mallar för att komma igång. Samarbeta, kom på idéer och centralisera kommunikationen för allt ditt tvärfunktionella teamarbete. Lär dig mer om Miro

Funktioner

  • Prioritering
  • Statusspårning
  • Resurshantering
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Eftersläpningshantering
  • Hantering av negativ feedback
  • Begär hantering
MeisterTask är det mest intuitiva agila projektledningsverktyget på webben.
MeisterTask är det mest intuitiva agila projektledningsverktyget på webben. Dess flexibla projekttavlor anpassar sig perfekt till ditt teams arbetsflöde, oavsett om du är programmerare och arbetar med sprints, ett marknadsföringsteam som använder Kanban-systemet eller en evenemangschef som letar efter några enkla men kraftfulla uppgiftslistor. Lär dig mer om MeisterTask

Funktioner

  • Prioritering
  • Statusspårning
  • Resurshantering
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Eftersläpningshantering
  • Hantering av negativ feedback
  • Begär hantering
Flexibelt portföljhanteringsverktyg för smartare beslut med insyn och transparens för medelstora till stora företag.
Targetprocess är en agil portfölj- och arbetsledningslösning med integrerat stöd för SAFe och andra ramverk för agil skalning och erbjuder en dubbelriktad integrering med teambaserade verktyg som Azure DevOps. Targetprocess gör det möjligt för företag att uppnå affärsrörlighet och se värdeflödet över hela organisationen. Erkänd i Gartners Magic Quadrant för agila företagsplaneringsverktyg. Lär dig mer om Targetprocess

Funktioner

  • Prioritering
  • Statusspårning
  • Resurshantering
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Eftersläpningshantering
  • Hantering av negativ feedback
  • Begär hantering
Nifty automatiserar resursinsikter med agil projektledning. En arbetsyta med milstolpar, uppgifter, dokument, chatt, kalender med mera.
Nifty automatiserar projektuppdateringar och resursinsikter med dynamisk uppgiftshantering. Spåra projektplanering, kommunicera med teammedlemmar och kunder, skapa samarbetsdokument med mera i denna centraliserade arbetsyta. Upprätthåll organisatorisk översikt över dina projekt medan du fördjupar dig i enskilda projekts tidslinjer. Med förstklassig kommunikation, molnlagring och arbetsflödessamarbete i ett enda verktyg kan du konsolidera både din arbetsdag och dina abonnemang i en enda webbläsarflik. Lär dig mer om Nifty

Funktioner

  • Prioritering
  • Statusspårning
  • Resurshantering
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Eftersläpningshantering
  • Hantering av negativ feedback
  • Begär hantering
Sverige Lokal produkt
Favro ger affärsrörlighet genom att ge teamen möjligheten att arbeta självständigt, samtidigt som de också anpassar sin planering mot företagets mål.
Favro förvandlar alla organisationer till en smidig verksamhet genom att ge alla typer av team möjligheten att arbeta självständigt, samtidigt som det hjälper ledare att anpassa allt arbete mot företagets huvudmål. Med Favro-team inom marknadsföring, produktutveckling, drift och deras ledare och verkställande ledning får du en enda plats för planering, dokumentation och samarbete. Favro stöder flera vyer för planering med Kanban-flöden, kalkylbladsstil och arbete som är schemalagt på en tidslinje. Lär dig mer om Favro

Funktioner

  • Prioritering
  • Statusspårning
  • Resurshantering
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Eftersläpningshantering
  • Hantering av negativ feedback
  • Begär hantering
Clubhouse är en snabb projektledningsplattform som är byggd för dagens programvaruteam. Alla kärnfunktioner är kostnadsfria för team med upp till 10 användare.
Clubhouse är en snabb, okomplicerad projektledningsplattform för agile-programvaruteam för att planera, bygga och lansera bättre produkter. Clubhouse kombinerar lagom med enkelhet och lagom med struktur så att dina programvaruteam blir nöjda och produktiva. Clubhouse är utformat för utvecklare och har en robust uppsättning populära integrationer (GitHub, GitLab, Slack och mer) och ett välutrustat programmeringsgränssnitt (application program interface, API) som automatiserar arbetsflöden. Alla kärnfunktioner är 100 % gratis för team med upp till 10 användare. Lär dig mer om Shortcut

Funktioner

  • Prioritering
  • Statusspårning
  • Resurshantering
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Eftersläpningshantering
  • Hantering av negativ feedback
  • Begär hantering
En 360-gradersvy över din verksamhet inom professionella tjänster. Planera, hantera och prognostisera projekt, resurser och ekonomi i en och samma plattform.
Birdview PSA är en komplett plattform som hjälper professionella tjänsteföretag att planera, hantera och prognostisera projekt, resurser och ekonomi på ett och samma ställe. Med fokus på att ge kunderna ett fågelperspektiv på sin verksamhet hjälper Birdview PSA organisationer att hantera och verkställa flera projekt samtidigt. Med BI-drivna instrumentpaneler och rapporter kan teamet fatta kunskapsbaserade beslut och optimera processer för ökad produktivitet, lönsamhet och effektivitet. Lär dig mer om Birdview PSA

Funktioner

  • Prioritering
  • Statusspårning
  • Resurshantering
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Eftersläpningshantering
  • Hantering av negativ feedback
  • Begär hantering
ProWorkflow är en mycket uppskattad programvara för projekt-, uppgifts- och arbetsflödeshantering.
ProWorkflow är ett industriledande omfattande projektledningsverktyg för team från fem medlemmar till 5 000. Med 17 års erfarenhet och betrodd för över 3 miljoner projekt förstår ProWorkflow-teamet allt från små detaljer till stordata. Spåra Gantt-diagramuppgifter, Kanban-styrelse, tid, dokument, meddelanden, offerter och fakturor. Med en kraftfull API och anpassningsbara funktioner kan du enkelt skräddarsy ProWorkflow. Kundtjänst i världsklass och gratis onboarding gör det enkelt att välja ProWorkflow. Lär dig mer om ProWorkflow

Funktioner

  • Prioritering
  • Statusspårning
  • Resurshantering
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Eftersläpningshantering
  • Hantering av negativ feedback
  • Begär hantering
Zoho Sprints är ett agilt projektledningsverktyg som hjälper Scrum-team att planera, spåra och alltid vara redo för förändring.
Zoho Sprints är ett kostnadsfritt och webbaserat agilt projektledningsverktyg för Scrum-team. Lägg till användarberättelser till din backlog, uppskatta och prioritera arbetsobjekt, håll dig på rätt spår med personanpassade Scrumboards och simbanediagram, få åtgärdbara insikter från hastigheten, diagram för kvarstående arbete (burn-down) eller genomfört arbete (burn-up), samarbeta med ditt team i ett socialt flöde och schemalägg dina gransknings- och återblicksmöten från en plats. Lär dig mer om Zoho Sprints

Funktioner

  • Prioritering
  • Statusspårning
  • Resurshantering
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Eftersläpningshantering
  • Hantering av negativ feedback
  • Begär hantering
Taskworld är en applikation för agil projektledning som kombinerar visuella tavlor, teamkommunikation och projektplanering i en enda app
Taskworld är det enklaste sättet för team att hantera projekt agilt och hålla koll på arbetet. Programvaran innehåller visuell uppgiftshantering, projektplanering, spårning av distansarbete och teamkommunikation i en enda robust app. Taskworld fokuserar i synnerhet på projektplanering och innehåller även funktioner som tidsuppföljning, automatiserade aviseringar, beroendeförhållanden, tidslinjevyer och integrationer så att ditt team kan uppnå bättre och snabbare resultat efter varje projekt och få saker gjorda. Lär dig mer om Taskworld

Funktioner

  • Prioritering
  • Statusspårning
  • Resurshantering
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Eftersläpningshantering
  • Hantering av negativ feedback
  • Begär hantering
Kanban Tool är en visuell projektledningstjänst för enkel arbetsflödesvisualisering och -optimering, vilket möjliggör teamsamarbete i realtid.
Kanban Tool är en visuell projektledningsapplikation för arbetsflödesoptimering och teamsamarbete i realtid. Den hjälper till att analysera och förbättra dina processer och därmed öka företagets effektivitet. Den är enkel att använda, mycket anpassningsbar och snabb. Tillgänglig i moln eller på plats. Det är det föredragna verktyget för arbetsflödeshantering för företag som vill ha en effektiv plattform utan krusiduller och som inte kräver någon utbildning. Lär dig mer om Kanban Tool

Funktioner

  • Prioritering
  • Statusspårning
  • Resurshantering
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Eftersläpningshantering
  • Hantering av negativ feedback
  • Begär hantering
Kanbanize hjälper företag att visualisera arbete, spåra projekt, optimera arbetsflöden för att uppnå organisatorisk transparens och öka effektiviteten.
Kanbanize är Kanban-programvara som ger dig smidig projekt- och portföljförvaltning. Den ger insyn i alla projekt och portföljer, kopplar samman planering med genomförande och hjälper team att leverera snabbare. Kanbanize bygger på idén att alla processer utvecklas och det kan enkelt anpassas till förändringar i din organisation, oavsett om det är en start-up eller ett Fortune 100-företag. Lär dig mer om Businessmap

Funktioner

  • Prioritering
  • Statusspårning
  • Resurshantering
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Eftersläpningshantering
  • Hantering av negativ feedback
  • Begär hantering
Optimera teamets Agile-projektledning med Backlogs anpassade Kanban-tavlor, användarberättelser, kodsamarbete och Gantt-diagram.
Backlog är en omfattande verktygslåda för planering, genomförande och uppföljning av Agile-projekt som samtidigt främjar samarbetet och anpassningsförmågan. Teamen kan visualisera utvecklingsstadier med hjälp av de anpassningsbara Kanban-tavlorna, och Gantt-diagrammen ger information om projektens tidsplaner, beroenden och resursallokering. Integreringen med Git och SVN gör det möjligt att samarbeta sömlöst med kod och versionskontroll, så att utvecklarna kan arbeta parallellt med resten av teamet. Lär dig mer om Backlog

Funktioner

  • Prioritering
  • Statusspårning
  • Resurshantering
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Eftersläpningshantering
  • Hantering av negativ feedback
  • Begär hantering
MURAL är ett företag som arbetar med kollaborativ intelligens som förbättrar möjligheterna till effektiv idéutveckling, innovation, anpassning och teamuppbyggnad.
MURAL är ett företag som arbetar med kollaborativ intelligens. Vi skapar en kultur av effektivt samarbete och ökar företagets innovationsförmåga – vi kopplar samman alla aktörer och förbättrar var och ens förmåga att leverera affärsdrivande resultat. Lär dig mer om Mural

Funktioner

  • Prioritering
  • Statusspårning
  • Resurshantering
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Eftersläpningshantering
  • Hantering av negativ feedback
  • Begär hantering
Ett av de främsta Kanban-verktygen för programvaruutvecklingsteam med simbanor, WIP-gränser, tidsuppföljning och prioritering av eftersläpning genom värde–ansträngning
Hygger – ett av de främsta Kanban-verktygen för programvaruutvecklingsteam, som är älskat både av tekniska och icke-tekniska personer eftersom det är ”lika enkelt som Trello, lika kraftfullt som Jira”. Kanban-tavlorna har förbättrats med simbanor, WIP-gränser, tidsspårning och scrum-stöd (storypunkter, statusdiagram osv.). Hantera din eftersläpning och prioritera funktioner eller uppgifter genom värde–ansträngning-prioritering. Skapa översikter på hög nivå och dela dem med ditt team. Lär dig mer om Hygger

Funktioner

  • Prioritering
  • Statusspårning
  • Resurshantering
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Eftersläpningshantering
  • Hantering av negativ feedback
  • Begär hantering
Memtime är ett helautomatiskt tidsuppföljningsverktyg för Windows, macOS och Linux som registrerar varje minut du lägger ner på dina projekt.
Memtime är ett helautomatiskt tidsuppföljningsverktyg för Windows, macOS och Linux som fångar varje minut du lägger ner på olika projekt. Memtime kan köras i bakgrunden och spårar då all datoraktivitet, vilket innebär allt arbete i olika program eller filer, allt som matas in i webbläsarflikar, e-post eller kalendern. Programvaran visualiserar din arbetsdag som en tidslinje så att du med en enda blick får reda på vad du har arbetat med. Bredvid tidslinjen kan du göra tidsangivelser för dina projekt – snabbare och mer exakt. Lär dig mer om Memtime

Funktioner

  • Prioritering
  • Statusspårning
  • Resurshantering
  • Gantt / Tidslinjevy
  • Eftersläpningshantering
  • Hantering av negativ feedback
  • Begär hantering