I 17 år har vi hjälpt företag
välja bättre programvara
Verktyg för organisationsscheman
Verktyg för organisationsscheman eller organigram möjliggör grafisk representation av en organisations struktur och relationer mellan verksamheter, aktiviteter, funktioner och personer.
Capterra tillhandahåller objektivt, oberoende undersökningsmaterial och recensioner från verifierade användare. När du besöker en leverantör via våra länkar kan vi tjäna en förmedlingspremie.
Läs mer
Filterresultat (20)
Tillgängliga länder
Länder där produkten är tillgänglig. Obs! Kundsupport är kanske inte tillgängligt i det landet.
Sverige
Språk
Prissättningsalternativ
20 resultat
Sortera efter
En molnbaserad programvara för personalplanering, organisationsscheman, organisationsdesign och HR-analys för företag med över 5 000 anställda.
Lär dig mer om Nakisa Workforce Planning
Nakisa HR Suite är en molnbaserad programvara för personalplanering, organisationskartläggning, organisationsdesign och HR-analys. Den är utvecklad för företag med över 5 000 anställda och erbjuder kraftfulla organisationsscheman, avancerade instrumentpaneler, ad hoc-rapporter och avancerade funktioner för organisationssimulering och modellering. Nakisa ansluter isolerade datakällor med inbyggda dubbelriktade integrationer för affärssystem (SAP HCM, SAP SFSF, Workday, Oracle) och programmeringsgränssnitt (API:er). Njut av återskrivningsfunktioner till affärssystemet, avancerade analyser och kraftfulla funktioner för organisationsdesign.
Lär dig mer om Nakisa Workforce Planning
...
Läs mer
Funktioner
- Mallar
- Interaktiva element
- Versionskontroll
- Dra och släpp
- Bilder från anställda
- Publicering / delning
2,000+ global companies use Ingentis org.manager to generate real-time org charts, analyze structures, and simulate future changes.
Lär dig mer om Ingentis org.manager
Ingentis org.manager revolutionerar skapandet av organigram. Över 2 000 företag världen över använder denna banbrytande lösning för att tydligt och effektivt visualisera sina organisationsstrukturer. Programvaran genererar automatiskt uppdaterade organigram från datakällor som SAP, Oracle, Workday, ADP eller UKG, vilket säkerställer en korrekt avbildning av företagets struktur hela tiden. Visualiseringarna kan anpassas för att framhäva olika hierarkiska nivåer, teamstrukturer eller nyckelindikatorer. Dessutom stödjer org.manager dynamiska filter och presentationsalternativ för att belysa specifik information eller analysera avdelningar och positioner i detalj. Detta ger HR-team, ledare och team för organisatorisk utveckling den transparens som krävs för att fatta informerade beslut. Med sin simuleringsfunktion gör org.manager det möjligt för användare att bedöma effekten av omstruktureringsplaner innan de genomförs, vilket optimerar förändringar i förväg.
Lär dig mer om Ingentis org.manager
...
Läs mer
Funktioner
- Mallar
- Interaktiva element
- Versionskontroll
- Dra och släpp
- Bilder från anställda
- Publicering / delning
Visualisera ägarstrukturer och spara tid med en av marknadens främsta programvaror för organisationsscheman. -
Lär dig mer om EntityKeeper
Hantera komplexa ägarstrukturer med EntityKeepers organisationsschemabyggare.
Mindre manuellt arbete och mer automatisering: Organisationsscheman byggs automatiskt utifrån de data och den information du laddar upp i EntityKeeper. Organisationsschemabyggaren hämtar information från olika flikar i ditt konto, t.ex. bankkonton, jurisdiktioner och ägare för att göra omedelbara uppdateringar.
Lär dig mer om EntityKeeper
...
Läs mer
Funktioner
- Mallar
- Interaktiva element
- Versionskontroll
- Dra och släpp
- Bilder från anställda
- Publicering / delning
monday.com är en öppen plattform som tillhandahåller anpassade lösningar för alla dina HR-behov, från organisationsscheman till teambuilding på ett enda ställe.
monday.com är en öppen plattform som gör det möjligt för HR-chefer att skapa anpassade lösningar för teamets alla behov. Spåra snabbt rekryteringsprocessen för alla kandidater, introducera nya medarbetare med färdiga mallar, dokumentera teambuilding-aktiviteter för att engagera aktuell personal och lagra information om alla aktuella medarbetare med snygga färgkodade tavlor. Slutligen kan du integrera monday.com med Gmail och över 30 verktyg som du redan använder, så att plattformen sömlöst kompletterar dina nuvarande arbetsflöden.
Lär dig mer om monday.com
...
Läs mer
Funktioner
- Mallar
- Interaktiva element
- Versionskontroll
- Dra och släpp
- Bilder från anställda
- Publicering / delning
Microsoft Visio är en diagramlösning som hjälper till att visualisera datauppkopplade affärsprocessflöden, stärka teamarbetet på distans med mera.
Microsoft Visio är en diagramlösning med ett robust bibliotek med mallar och former, dataanslutningsmöjligheter och integrerade samarbetsverktyg som ger distansarbetare och team möjlighet att arbeta var som helst. Skapa slagkraftiga visualiseringar med hjälp av tillhandahållna former och startfiler. Behöver du samarbeta? Redigera diagram som lagras online samtidigt med dina kollegor via en webbläsare för att arbeta med andra var som helst på ett säkert och enkelt sätt. Koppla till och med diagram till realtidsdata för att fatta snabba beslut.
Lär dig mer om Visio
...
Läs mer
Funktioner
- Mallar
- Interaktiva element
- Versionskontroll
- Dra och släpp
- Bilder från anställda
- Publicering / delning
Skapa imponerande organisationsscheman med Lucidcharts intuitiva organisationsschemaprogram.
Skapa imponerande organisationsscheman med Lucidcharts organisationsschemaprogram. Lucidcharts enkla användargränssnitt gör det enkelt att skapa organisationsscheman för din organisation. Dra bara ut en mall och lägg sedan till unik text och bilder. Eller ladda upp en CSV-fil för att importera data automatiskt. Dessutom gör Lucidcharts samarbetsfunktioner det enkelt att dela organisationsscheman. Med ett klick kan du ge redaktionell eller skrivskyddad åtkomst till så många eller så få personer som du vill.
Lär dig mer om Lucidchart
...
Läs mer
Funktioner
- Mallar
- Interaktiva element
- Versionskontroll
- Dra och släpp
- Bilder från anställda
- Publicering / delning
Airtable är en kodfri app-plattform som gör det möjligt för de människor som är i närmast kontakt med arbetet att effektivisera sina viktigaste affärsprocesser.
Airtable är en kodfri app-plattform som gör det möjligt för de människor som är i närmast kontakt med arbetet att effektivisera sina viktigaste affärsprocesser. Ledande företag i alla branscher använder Airtable för att förstärka sina arbetsflöden inom produkthantering, marknadsföring, projekt- och portföljhantering och mycket mer – allt med extra kraft från de inbyggda AI-funktionerna. Centrala IT-chefer använder Airtable som en plattform för civil utveckling som ger användare i företaget möjlighet att bygga sina egna AI-drivna applikationer. Det är därför mer än 500 000 organisationer, däribland 80 procent av alla Fortune 100-företag, har valt att använda funktioner för hantering av samarbete och civil utveckling i Airtable för att förändra hur arbetet utförs. Resultatet? Snabbare innovation, nöjdare kunder, företagsstyrning och en modern arbetsupplevelse för team och avdelningar. Hämta den kostnadsfria versionen idag på airtable.com
Lär dig mer om Airtable
...
Läs mer
Funktioner
- Mallar
- Interaktiva element
- Versionskontroll
- Dra och släpp
- Bilder från anställda
- Publicering / delning
Löner och efterlevnad som har byggts för den globala arbetsstyrkan.
Deel är global löneutbetalning och regelrätta anställningar byggt för distansteam där vem som helst och var som helst kan få anställning och betalt. Anställ personal på heltid eller anlita oberoende entreprenörer över hela världen på några minuter.
Med Deel kan företag ta hand om lönen och skapa lokala juridiska kontrakt i över 150 länder med hjälp av en teknikaktiverad självbetjäningsprocess.
Deel betjänar mer än 3 500 kunder från SMBs till börsnoterade företag.
Lär dig mer om Deel
...
Läs mer
Funktioner
- Mallar
- Interaktiva element
- Versionskontroll
- Dra och släpp
- Bilder från anställda
- Publicering / delning
Förklara allt visuellt med Miro. Prova denna samarbetsinriktade whiteboardplattform för samarbetsinriktad kartläggning och diagram
Miro är en samarbetsinriktad plattform för whiteboardtavlor för team i alla storlekar. Över 13 miljoner användare runt om i världen förlitar sig på plattformen.
Kartlägg processer, system, flöden, sitemaps och mer. Bygg från grunden med en lättanvänd oändlig kanvas eller använd över 250 mallar för att få en bra start.
Utnyttja djupgående integrationer med Microsoft Ecosystem, Atlassian Ecosystem, Slack, Box, DropBox, Sketch med mera för att göra ditt teamsamarbete mer produktivt.
Lär dig mer om Miro
...
Läs mer
Funktioner
- Mallar
- Interaktiva element
- Versionskontroll
- Dra och släpp
- Bilder från anställda
- Publicering / delning
Sage HR är en prisbelönt HR-hanteringslösning som förenklar personalfrågorna.
Ett organisationsschema är ett diagram som visar ledningsstrukturen och den organisatoriska hierarkin i ett företag. Förlita dig på Sage HR:s användarvänliga navigering och anpassningsbara instrumentpanel för att enkelt automatisera uppgifter, eliminera beroendet av Excel-ark, öka programvaruanvändningen och minska e-postfrekvensen. Android- och iOS-appar finns tillgängliga.
Lär dig mer om Sage HR
...
Läs mer
Funktioner
- Mallar
- Interaktiva element
- Versionskontroll
- Dra och släpp
- Bilder från anställda
- Publicering / delning
Generera automatiskt organisationsscheman för att hjälpa personalen att förstå sig på hierarkin och hur de ska kommunicera på rätt sätt.
Med Freshteam kan du använda kraftfulla organisationsscheman för bättre planering, kommunikation och introduktion på dina arbetsplatser.
Få en personaldatabas där du lägger till dina anställda och uppdaterar deras rapporteringschef, roll osv.
Lägg automatiskt till anställda som en del av organisationsschemat under respektive tjänst.
Visa dina nyanställda hur ditt företags rapporteringsstruktur ser ut, vilka cheferna är och vad de gör.
Lär dig mer om Freshteam
...
Läs mer
Funktioner
- Mallar
- Interaktiva element
- Versionskontroll
- Dra och släpp
- Bilder från anställda
- Publicering / delning
Organimi är ett utmärkt molnbaserat verktyg som används för att skapa organisationsscheman för din verksamhet eller organisation.
Organimi har alla funktioner du behöver för att enkelt skapa och dela organisationsscheman över hela företaget.
*Integrera med din HRMS- eller CRM-programvara
*Uppladdning av foton i stora volymer
*Skriv ut på en eller flera sidor på alla kända pappersstorlekar. Dela upp ett enskilt diagram efter avdelning, nivå eller topposition
*Exportera till PDF, PNG, CSV eller Powerpoint
*Dela ditt diagram med en privat e-postinbjudan, offentlig URL eller inbäddning
*Lägg till anpassade fält
*Forma ditt diagram med omfattande färg- och anpassningsalternativ
Lär dig mer om Organimi
...
Läs mer
Funktioner
- Mallar
- Interaktiva element
- Versionskontroll
- Dra och släpp
- Bilder från anställda
- Publicering / delning
Schweizisk webbaserad whiteboardprogramvara: GDPR-kompatibel och med säker datahysning inklusive möjlighet till självhysning lokalt eller i ditt moln
Collaboard är en webbaserad och samarbetsinriktad whiteboardprogramvara från Schweiz. Programvaran erbjuder ett nytt sätt för virtuella samarbeten under webbmöten och seminarier eftersom ”stora tänkare tänker tillsammans”: spåna på nya idéer och samla dem, skapa tankekartor, planera projekt och mycket mer i realtid. Programvaran Collaboard är GDPR-kompatibel och all data hanteras enligt högt ställda säkerhetsstandarder i Nederländerna och Schweiz. Du kan också lagra data på plats eller i molnet.
Lär dig mer om Collaboard
...
Läs mer
Funktioner
- Mallar
- Interaktiva element
- Versionskontroll
- Dra och släpp
- Bilder från anställda
- Publicering / delning
Anställa, sköt onboarding, led och behåll dina teammedlemmar på ett enkelt sätt. Gör HR roligare med BizMerlinHR.
Använd AI-drivna insikter och robusta dataintegreringar för att spara tid och utrymme för att fokusera på det som verkligen är viktigt: din personal och deras tillväxt. Boka en anpassad demo och lär dig hur du enkelt kan hantera och publicera befattningar på flera platsannonsbanker, använda kontinuerlig prestationshantering för att förbättra och stärka kulturen, skapa en fantastisk upplevelse för nyanställda genom omfattande introduktion, skapa anpassade policyer för betald ledighet och ledighetstyper, använda personlig utbildning och karriärplanerare med mera
Lär dig mer om ClayHR
...
Läs mer
Funktioner
- Mallar
- Interaktiva element
- Versionskontroll
- Dra och släpp
- Bilder från anställda
- Publicering / delning
Effektivisera din dagliga personalhantering med TalentHR, en ny version av HRIS. Ingen IT-kompetens krävs, allt till ett rimligt pris.
TalentHR är ett nytt sätt att se på HRIS, ett allt-i-ett-verktyg som är byggt för att lyckas med personalhantering. Den är helt anpassningsbar och har funktioner för spårning av ledigheter, introduktion av anställda och personalanalyser som gör att du slipper alla dina bekymmer med personaladministrationen. Lämna komplexa HR-verktyg bakom dig och fokusera på det som är viktigast, dina medarbetare. Ingen IT-kompetens krävs, allt till ett rimligt pris. TalentHR är en produkt från Epignosis, det företag som över 11 000 företag världen över litar på när det gäller HR- och L&D-behov.
Lär dig mer om TalentHR
...
Läs mer
Funktioner
- Mallar
- Interaktiva element
- Versionskontroll
- Dra och släpp
- Bilder från anställda
- Publicering / delning
Förvandla dina möten över hela företaget med Stormboards innovativa digitala arbetsyta.
Arbeta bättre tillsammans.
Arrangera ditt möte i förväg, fånga upp, organisera och diskutera idéer i realtid och tilldela sedan uppgifter och övervaka framsteg på en digital arbetsyta som du kan återgå till om och om igen.
Inbyggda mallar för agil projektledning med mera hjälper dig att effektivisera dina affärsprocesser och allt ditt arbete kan omedelbart exporteras till ett av de många alternativen för dynamisk rapportering.
Stormboard fungerar också på alla enheter från din 4-tums telefon till en 85-tums Microsoft Surface Hub.
Lär dig mer om Stormboard
...
Läs mer
Funktioner
- Mallar
- Interaktiva element
- Versionskontroll
- Dra och släpp
- Bilder från anställda
- Publicering / delning
Papayas visuella organisationsdiagram ger varje anställd en personlig identitet och förenar företagets olika delar genom att visa hela personalstyrkan i en vy.
Inget visar upp ett samlat och enhetligt företag på ett så kraftfullt sätt som en bild av alla globala team tillsammans på en skärm. Med Papayas organisationsdiagram visas hela företagets personal i en enda vy, vilket förenar företaget, för de globala teamen närmare varandra och visar alla medarbetare som jämlika och viktiga. Visualisera organisationen i sin helhet, hitta den person du behöver inom företaget genom rapporteringskedjan för varje avdelning, planera framtida expansion genom att se varje avdelnings storlek och struktur.
Lär dig mer om Papaya Global
...
Läs mer
Funktioner
- Mallar
- Interaktiva element
- Versionskontroll
- Dra och släpp
- Bilder från anställda
- Publicering / delning
Visualisera ditt företag med ett intuitivt och dynamiskt organisationsschema. Synkroniserar enkelt med dina centrala HR-system så att Sift alltid är uppdaterad.
Utformad för medelstora och stora organisationer. Sift gör det enkelt att visualisera och navigera i hela din organisation. Bläddra bland dynamiska organisationsscheman som skapats direkt från dina data och är anslutna till omfattande personalprofiler och kraftfulla personsökningar. Programvaran integreras enkelt med dina HR-kärnsystem och uppdateras automatiskt när din organisation växer och förändras. Anpassa vyn av ditt organisationsschema, utöka eller minimera team och personaldatakort och dela dem med viktiga intressenter.
Lär dig mer om Sift
...
Läs mer
Funktioner
- Mallar
- Interaktiva element
- Versionskontroll
- Dra och släpp
- Bilder från anställda
- Publicering / delning
niikiis är introduktionsplattformen som hjälper dig att spara tid och pengar, vilket uppmuntrar engagemang på alla nivåer i din organisation.
Introduktion, fjärrintroduktion och återintroduktion på ett enkelt sätt: niikiis är introduktionsplattformen som hjälper dig att spara tid och pengar.
Automatisera uppgifter (inklusive undersökningar och regelbundna avstämningar) och dra ner på tiden som läggs på rutinmässigt administrativt arbete. Engagera nyanställda och ta dem på en exceptionell resa med hjälp av ett chattrobotgränssnitt, inbyggd utbildningsplattform och skrivverktyg, chattfunktion med mera. Skapa ett konto på några sekunder (inga komplicerade integrationer) och skala det med blixtens hastighet. Vad väntar du på?
Lär dig mer om niikiis
...
Läs mer
Funktioner
- Mallar
- Interaktiva element
- Versionskontroll
- Dra och släpp
- Bilder från anställda
- Publicering / delning
Woozis hjälper dig att skapa organisationsscheman för ditt företag och visuella kataloger för att ge en tydlig översikt över alla dina teammedlemmar.
Woozis är en ny webbaserad programvara för att enkelt skapa organisationsscheman för ditt företag. Programmet börjar med att skapa ett team som kan fungera som en katalog över anställda som är lätt att bygga och dela, med möjlighet att lägga till bilder, namn, titel och mer data.
Sedan kan du skapa organisationsscheman med vårt intuitiva dra-och-släpp-gränssnitt, bestämma en tydlig hierarki mellan olika nivåer och lägga till länkar för att visa relationerna mellan medlemmar.
Lär dig mer om Woozis
...
Läs mer
Funktioner
- Mallar
- Interaktiva element
- Versionskontroll
- Dra och släpp
- Bilder från anställda
- Publicering / delning