I 17 år har vi hjälpt företag
välja bättre programvara

Program för strategisk planering

Program för strategisk planering sammanställer historiska affärsresultatdata och hjälper till att skapa prediktiva modeller för framtida resultat baserat på angivna affärsmål och resurstilldelning.

Utvald programvara

Programvara med flest recensioner

Utforska produkterna med flest användarrecensioner i kategorin Program för strategisk planering

51 resultat

Jira är ett av de främsta verktygen för programvaruutveckling som används av agila team. Miljontaltals väljer Jira för att planera och bygga fantastiska produkter. Prova gratis. Lär dig mer om Jira
Jira är ett av de främsta verktygen för programvaruutveckling som används av agila team. Team på allt från två personer till 20 000 förlitar sig på Jira för att hantera varje steg i arbetsflödet, från planering till leverans. Med inbyggda färdplaner kan team ta fram sitt arbete för att hålla reda på helhetsbilden. Med Jiras kodlösa automatiseringsmotor kan teamen spara tid och öka effekten genom att automatisera alla uppgifter eller processer med några få klick. Och med en gratisutgåva kan team med upp till tio användare dra nytta av Jiras alla möjligheter utan kostnad, för alltid. Lär dig mer om Jira

Funktioner

  • Spåra milstolpar
  • Idéhantering
  • Scenarioplanering
  • KPI-övervakning
  • Färdplanering
  • Budget / Prognoser
  • Målsättning/uppföljning
Med Corporater Strategy Management kan organisationer planera, genomföra och hantera strategiska initiativ och kommunicera företagets vision Lär dig mer om Corporater Business Management Platform
Corporater Strategy Management gör det möjligt för organisationer att definiera och hantera strategiska mål, genomföra strategiska initiativ, spåra nyckeltal och övervaka den övergripande affärsstrategin och framstegen mot uppsatta mål. Organisationer kan definiera och genomföra strategier och implementera resultatmetoder och strategiska ramar såsom balanserade styrkort (BSC, Balanced Scorecard) eller OKR-målstyrning (Objectives and Key Results). Lösningen har styrkortsmallar för att spåra olika nyckeltal. Lär dig mer om Corporater Business Management Platform

Funktioner

  • Spåra milstolpar
  • Idéhantering
  • Scenarioplanering
  • KPI-övervakning
  • Färdplanering
  • Budget / Prognoser
  • Målsättning/uppföljning
En kraftfull intuitiv lösning för att hantera projekt, idéer, mätetal och mål på ett och samma ställe. KPI Fire Strategy Execution Software. Lär dig mer om KPI Fire
KPI Fire är ett enkelt sätt för företag att anpassa sina team och uppnå sina mål. Ange dina årliga mål och din strategiska plan. Dela sedan upp dessa mål i avdelningsmål, teammål och slutligen projekt. Visualisera dina framsteg med projekt- och nyckeltalspaneler i realtid. Med KPI Fire kan alla i ditt team samarbeta och sköta sitt arbete. Enkelt, lätt att använda och betrodd av ledande företag när de genomför sina strategier. Lär dig mer om KPI Fire

Funktioner

  • Spåra milstolpar
  • Idéhantering
  • Scenarioplanering
  • KPI-övervakning
  • Färdplanering
  • Budget / Prognoser
  • Målsättning/uppföljning
En programvara för att skapa och publicera organisationsscheman som också gör det möjligt att förbättra dem med integrerade nyckeltal Lär dig mer om Ingentis org.manager
Ingentis org.manager skapar anpassade och datarika organisationsscheman baserade på data från ledande HR-system såsom SAP HCM, SuccessFactors, PeopleSoft, Workday, Oracle HR eller andra datakällor. Det finns inga begränsningar för utformning, layout eller innehåll i organisationsschemana. Nyckeltal kan beräknas och visas längs hierarkin. Simuleringar kan utföras på ett användarvänligt sätt, med början från omorganiseringar via dra och släpp och skapande och borttagning av objekt till redigering av mer specifik information. Lär dig mer om Ingentis org.manager

Funktioner

  • Spåra milstolpar
  • Idéhantering
  • Scenarioplanering
  • KPI-övervakning
  • Färdplanering
  • Budget / Prognoser
  • Målsättning/uppföljning
Förbättra din strategiska planering med Asana AI. Hantera dina arbetsflöden, få bättre insikter och effektivisera samarbetet i teamet. Lär dig mer om Asana
Asana förbättrar den strategiska planeringen med AI-drivna funktioner som förenklar dina arbetsflöden, levererar värdefulla insikter och effektiviserar samarbetet i teamet. Organisera uppgifter, spåra prestanda och anpassa dig smidigt till förändrade prioriteringar. Med projektmallar, målhantering och automatisk förloppsspårning säkerställer Asana att ditt team uppnår sina mål snabbare. Använd AI-drivna insikter för att optimera resurstilldelningen. Oavsett om du hanterar kampanjer, introduktion för nyanställda eller produktlanseringar, ger Asana din organisation möjligheten att arbeta smartare. Lär dig mer om Asana

Funktioner

  • Spåra milstolpar
  • Idéhantering
  • Scenarioplanering
  • KPI-övervakning
  • Färdplanering
  • Budget / Prognoser
  • Målsättning/uppföljning
Verktyg för agil programvaruutveckling, projektledning, testhantering och ärendeuppföljning med tidrapport, support och rapportering. Lär dig mer om JunoOne
JunoOne är en applikationshantering (application lifecycle management, ALM) för programvaruutvecklingsföretag, programvaruleveransföretag och programvaruintegratörer över hela världen. Användarna kan skapa flera typer av projekt, övervaka testprocesser, följa upp ärenden, få åtkomst till rapportering med mera. Lär dig mer om JunoOne

Funktioner

  • Spåra milstolpar
  • Idéhantering
  • Scenarioplanering
  • KPI-övervakning
  • Färdplanering
  • Budget / Prognoser
  • Målsättning/uppföljning
En molnbaserad programvara för strategisk personalplanering, byggd för företag med fler än 5 000 anställda Lär dig mer om Nakisa HR Suite
Strömlinjeforma din strategiska planering med Nakisa HR Suite, en molnbaserad programvara som är skräddarsydd för företag med fler än 5 000 anställda. Dra nytta av robust visualisering av organisationsscheman, avancerade instrumentpaneler och ad hoc-rapportering. Nakisa stärker din organisation med förbättrad organisationsdesign som underlättar ett sömlöst genomförande av affärsstrategier samtidigt som flexibiliteten och anpassningsförmågan till marknadsförändringar bibehålls. Nakisa gör det möjligt för HR-chefer att bygga en mottaglig organisation där processer, människor och strukturer kontinuerligt och proaktivt kan anpassas. Nakisa centraliserar HR-data genom inbyggd dubbelriktad ERP-integration (SAP HCM, SAP SuccessFactors, Workday) och kraftfulla API:er. Det säkerställer korrekta data och visualiserar organisationsstrukturer, vilket gör att olika användare kan konfigurera vyer efter sina behov, med så lite eller så mycket detaljer som de vill ha. Lär dig mer om Nakisa HR Suite

Funktioner

  • Spåra milstolpar
  • Idéhantering
  • Scenarioplanering
  • KPI-övervakning
  • Färdplanering
  • Budget / Prognoser
  • Målsättning/uppföljning
Ett visuellt samarbetsverktyg som på ett roligt, flexibelt och givande sätt ger teamet ett gemensamt perspektiv på projektet.
Från försäljning och marknadsföring till HR och den operativa verksamheten kan team utforma och anpassa Trello så att det passar deras unika behov och arbetssätt. Med över 100 integreringar med andra viktiga verktyg, såsom Google Drive, Slack, Jira med flera, är Trello en levande projekthubb för samarbete mellan olika team, oavsett var arbetet ska ske. Trello gör teamarbetet till en fröjd genom att underlätta transparent och enkel delning av innehåll mellan tavlor och team. Lär dig mer om Trello

Funktioner

  • Spåra milstolpar
  • Idéhantering
  • Scenarioplanering
  • KPI-övervakning
  • Färdplanering
  • Budget / Prognoser
  • Målsättning/uppföljning
Strategisk planering är enkelt med monday.com. Sätt upp mål, uppskatta tidslinjer och hantera resurser med lätthet.
monday.com är en programvara för strategisk planering som ditt team faktiskt kommer att gilla. Det gör det roligt och lätt för alla att samarbeta, fokusera på det som är viktigt och få mer gjort på jobbet. Det här är nog det första visuella verktyget i sitt slag och visar exakt var i processen olika saker är, i ett enda ögonkast. Slipp äntligen plågsamt långa e-posttrådar, skär ner på möten och upplev tillfredsställelsen av att ge uppgifter den gröna färgen när de är klara. Lär dig mer om monday.com

Funktioner

  • Spåra milstolpar
  • Idéhantering
  • Scenarioplanering
  • KPI-övervakning
  • Färdplanering
  • Budget / Prognoser
  • Målsättning/uppföljning
ClickUp vill vara arbetets framtid – en app som ersätter alla andra. ClickUp var en av de snabbast växande produktivitetsapparna 2020.
ClickUp är en app som ersätter dem alla. Det är arbetets framtid – där vem som helst kan arbeta med vad som helst. Mer än bara uppgiftshantering – ClickUp erbjuder dokument, påminnelser, mål, kalendrar, schemaläggning och till och med en inkorg. ClickUp är helt anpassningsbar och fungerar för alla typer av team, så att alla team kan använda samma app för att planera, organisera och samarbeta. Lär dig mer om ClickUp

Funktioner

  • Spåra milstolpar
  • Idéhantering
  • Scenarioplanering
  • KPI-övervakning
  • Färdplanering
  • Budget / Prognoser
  • Målsättning/uppföljning
Smartsheet är en webbaserad plattform för arbetsutförande som ger organisationer i alla storlekar möjlighet att planera, hantera, automatisera och rapportera om arbete.
Smartsheet, en webbaserad plattform för arbetsutförande, ger organisationer möjlighet att planera, spåra, automatisera och rapportera om arbete. Över 80 000 varumärken förlitar sig på Smartsheet för projektledning och arbetsledning tack vare dess lättanvända gränssnitt, gantt-diagram och instrumentbrädor i realtid samt funktioner för arbetsautomatisering. *Utmärkelser 2018: Utsedd till en Leader in Enterprise Collaborative Work Management av Forrester Research, utvald till Deloittes Fast 500 List, erkänd för Technology Innovation & Vision av 451 Research Lär dig mer om Smartsheet

Funktioner

  • Spåra milstolpar
  • Idéhantering
  • Scenarioplanering
  • KPI-övervakning
  • Färdplanering
  • Budget / Prognoser
  • Målsättning/uppföljning
Wrike är en programvara för strategisk planering med Agile-mallar, tidsuppföljning, Gantt-diagram, Kanban-tavlor, delade arbetsflöden med mera.
Wrike är en programvara för strategisk planering som mer än 20 000 företag världen över litar på. Effektivisera din strategiplanering med portföljhantering, riskhantering, Gantt-diagram, tidsuppföljning, anpassade förfrågningsformulär med automatisk tilldelning, prestandarapporter, resurshantering och tilldelning samt delade arbetsflöden på ett och samma ställe. Påskynda dina leveranser med Wrikes över 400 integrationer. Anpassa arbetsflödet i ditt team för att se framsteg steg för steg och gör fler leveranser i tid med Wrike. Lär dig mer om Wrike

Funktioner

  • Spåra milstolpar
  • Idéhantering
  • Scenarioplanering
  • KPI-övervakning
  • Färdplanering
  • Budget / Prognoser
  • Målsättning/uppföljning
Notion är allt-i-ett-arbetsytan för anteckningar, projekt, dokument och samarbete.
Notion är allt-i-ett-arbetsytan för anteckningar, projektledning, dokument och samarbete. Tiotusentals team och företag runt om i världen använder programvaran för att se till att medarbetarna hålls informerade och samarbetar. Genom att sammanföra allt arbete och all kunskap och göra det väldigt anpassningsbart skapar Notion fokus och transparens, samtidigt som verktygen konsolideras, vilket ger tidsbesparingar och ökad produktivitet för team av alla storlekar. Lär dig mer om Notion

Funktioner

  • Spåra milstolpar
  • Idéhantering
  • Scenarioplanering
  • KPI-övervakning
  • Färdplanering
  • Budget / Prognoser
  • Målsättning/uppföljning
Airtable är en kodfri app-plattform som gör det möjligt för de människor som är i närmast kontakt med arbetet att effektivisera sina viktigaste affärsprocesser.
Airtable är en kodfri app-plattform som gör det möjligt för de människor som är i närmast kontakt med arbetet att effektivisera sina viktigaste affärsprocesser. Ledande företag i alla branscher använder Airtable för att förstärka sina arbetsflöden inom produkthantering, marknadsföring, projekt- och portföljhantering och mycket mer – allt med extra kraft från de inbyggda AI-funktionerna. Centrala IT-chefer använder Airtable som en plattform för civil utveckling som ger användare i företaget möjlighet att bygga sina egna AI-drivna applikationer. Det är därför mer än 500 000 organisationer, däribland 80 procent av alla Fortune 100-företag, har valt att använda funktioner för hantering av samarbete och civil utveckling i Airtable för att förändra hur arbetet utförs. Resultatet? Snabbare innovation, nöjdare kunder, företagsstyrning och en modern arbetsupplevelse för team och avdelningar. Hämta den kostnadsfria versionen idag på airtable.com Lär dig mer om Airtable

Funktioner

  • Spåra milstolpar
  • Idéhantering
  • Scenarioplanering
  • KPI-övervakning
  • Färdplanering
  • Budget / Prognoser
  • Målsättning/uppföljning
En förstklassig samarbetsbaserad whiteboardplattform online där teamen får jobbet gjort.
Miro är en samarbetsinriktad plattform för whiteboardtavlor för team i alla storlekar. Över 13 miljoner användare runt om i världen förlitar sig på plattformen. Driv dina planer från strategi till genomförande. Utför engagerande fjärrplaneringssessioner, skapa visuella presentationer och hantera och spåra framsteg tillsammans. Bygg en strategi och öka drivkraften med över 250 mallar för strategisk planering. Lär dig mer om Miro

Funktioner

  • Spåra milstolpar
  • Idéhantering
  • Scenarioplanering
  • KPI-övervakning
  • Färdplanering
  • Budget / Prognoser
  • Målsättning/uppföljning
Plattformen för arbetsledning för större företag hjälper team och företag att planera, utföra och leverera bra arbete och önskade resultat.
Workfront är den första moderna arbetsledningsplattformen som organiserar allt ditt arbete på ett ställe. Med Workfront kan ledare och team effektivisera förfrågningar, planera och prioritera projekt, hantera processer, granska tillgångar digitalt och rapportera om arbete. Eliminera informationssilor, öka produktiviteten, samla in viktig information, samarbeta med intressenter och arbeta effektivt genom att kombinera ditt arbete i en enda lösning. Workfront är utformad för medarbetare så att de kan utföra ett så bra arbete som möjligt. Lär dig mer om Adobe Workfront

Funktioner

  • Spåra milstolpar
  • Idéhantering
  • Scenarioplanering
  • KPI-övervakning
  • Färdplanering
  • Budget / Prognoser
  • Målsättning/uppföljning
Teamwork skapar arbetshanteringsapplikationer för team i alla storlekar och branscher, så att du kan vara mer effektiv, organiserad och nöjd.
Projekthanteringsprogramvara som hjälper interna team och byråer att förbättra samarbete, synlighet, ansvar och i slutändan resultat. Teamwork har alla funktioner du behöver för att samarbeta effektivt, förenkla kommunikation och centralisera projektinformation för att göra projekthanteringen snabbare och mer effektiv. Använd Teamwork för att hantera allt från att leverera kundprojekt, till att genomföra marknadsföringskampanjer, till sprintplanering och omdesign av webbplatser. Lär dig mer om Teamwork.com

Funktioner

  • Spåra milstolpar
  • Idéhantering
  • Scenarioplanering
  • KPI-övervakning
  • Färdplanering
  • Budget / Prognoser
  • Målsättning/uppföljning
En avancerad lösning som är utformad för effektivt samarbete, kommunikation, sociala nätverk, arbetsflöde och kunskapsförvaltning.
En säker och nyckelfärdig intranätslösning för små och medelstora företag som utformats för effektivt samarbete, kommunikation, sociala nätverk, affärsprocesser och kunskapsförvaltning. Ger bättre kunskapskontinuitet genom att flytta data från nätverkssilor och lokala enheter till ett välskyddat centraliserat arkiv. Wikis, bloggar och forum säkerställer socialt aktiverade kunskapsbaser för förbättrat lagarbete. Lär dig mer om Bitrix24

Funktioner

  • Spåra milstolpar
  • Idéhantering
  • Scenarioplanering
  • KPI-övervakning
  • Färdplanering
  • Budget / Prognoser
  • Målsättning/uppföljning
LiquidPlanners transformativa projektledning använder förebyggande schemaläggning för att dynamiskt anpassa sig till förändringar och hantera osäkerhet.
LiquidPlanner är en projektledningslösning för team som vill prioritera, förutse och prestera bättre över förväntan. Det är ett nytt sätt för att samordna dina medarbetare, projekt och prioriteringar för att säkerställa att rätt personer arbetar med rätt saker vid rätt tidpunkt. Prediktiv schemaläggning anpassar sig dynamiskt till förändringar och hanterar osäkerhet, så att du alltid vet direkt när arbetet kommer att utföras. Smartare planering är ett klick bort med denna förstklassiga programvara för komplexa projekt enligt PC Magazine. Lär dig mer om LiquidPlanner

Funktioner

  • Spåra milstolpar
  • Idéhantering
  • Scenarioplanering
  • KPI-övervakning
  • Färdplanering
  • Budget / Prognoser
  • Målsättning/uppföljning
Targetprocess är en visuell plattform som hjälper dig att anpassa och agilt skala upp hela företaget.
Targetprocess är en agil portfölj- och arbetsledningslösning med integrerat stöd för SAFe och andra ramverk för agil skalning och erbjuder en dubbelriktad integrering med teambaserade verktyg som Azure DevOps. Targetprocess gör det möjligt för företag att uppnå affärsrörlighet och se värdeflödet över hela organisationen. Erkänd i Gartners Magic Quadrant för agila företagsplaneringsverktyg. Lär dig mer om Targetprocess

Funktioner

  • Spåra milstolpar
  • Idéhantering
  • Scenarioplanering
  • KPI-övervakning
  • Färdplanering
  • Budget / Prognoser
  • Målsättning/uppföljning
Online-programvara för Gantt-diagram för projektledning. Intuitivt gränssnitt, snygg UX/UI-design, kraftfulla funktioner till överkomliga priser.
GanttPRO är en online-programvara för Gantt-diagram som används av över 500 000 användare över hela världen. Projekt-/produkt- och portföljchefer, teamledare, VD:ar och andra chefer från olika områden litar på att den håller deras planering enkel, teammedlemmar engagerade och kunder/partners inom räckhåll. Den korta inlärningskurvan och den fina UX/UI-designen gör att teamen kan börja arbeta omedelbart. Uppgift, resurs, kostnad, deadlinehantering, teamsamarbete, arbetsbelastning, mallar, export och mer – få dem som KOSTNADSFRI utvärderingsversion. Lär dig mer om GanttPRO

Funktioner

  • Spåra milstolpar
  • Idéhantering
  • Scenarioplanering
  • KPI-övervakning
  • Färdplanering
  • Budget / Prognoser
  • Målsättning/uppföljning
Plattform för strategigenomförande i företagsklass som hjälper snabbväxande företag att samordna team och uppnå djärvt uppsatta mål.
Peoplebox är en plattform för strategigenomförande i företagsklass som hjälper snabbväxande företag att bygga en resultatdriven kultur och ta snabba beslut allteftersom de expanderar. Peoplebox erbjuder en enda samlad sanningskälla för företagets strategi, mål och initiativ och håller dem samordnade och uppdaterade i realtid med hjälp av över 50 inbyggda integreringar. Den hjälper företagsledare att främja bättre fokus, samordning och synlighet samt större ansvar i genomförandet och att uppnå djärvt uppsatta mål. Lär dig mer om Peoplebox

Funktioner

  • Spåra milstolpar
  • Idéhantering
  • Scenarioplanering
  • KPI-övervakning
  • Färdplanering
  • Budget / Prognoser
  • Målsättning/uppföljning
CPM-programvara som ger företag den ekonomiska och operativa information som behövs för att fatta bättre och mer strategiska beslut.
Alla måste planera och strategisk planering är en viktig process i alla verksamheter. Med den här programvaran för affärsplanering kan ditt team skapa budgetar, prognoser och modeller på kortare tid och med större noggrannhet, så att du kan ägna mer tid åt analys och strategi. När du har uppdaterade, tillförlitliga data kan ditt team fokusera på historien bakom siffrorna och förbättra affärsbeslut och samarbete. Denna programvara rankades som en ledare inom Gartners molnplanerings- och analyskvadrant. Lär dig mer om Workday Adaptive Planning

Funktioner

  • Spåra milstolpar
  • Idéhantering
  • Scenarioplanering
  • KPI-övervakning
  • Färdplanering
  • Budget / Prognoser
  • Målsättning/uppföljning
Profit.co är en utmärkt plattform för OKR. UX utformat för att utbilda medan din strategi genomförs.
Profit.co är den bästa plattformen för att lansera mål och viktiga resultat (objectives and key results, OKR) för hela din organisation. Vinsten är extremt enkel att ta med och använda, med över 300 mätvärden så att du enkelt kan definiera dina egna mätvärden. Du kan säkerställa fullständig anpassning inom din organisation med hjälp av anpassade OKR som låter OKR på företagsnivå sprida sig ned till varje enskild medarbetare. Dina personliga möten kommer att bli extremt effektiva och resultatinriktade istället för ansträngande. Lär dig mer om Profit.co

Funktioner

  • Spåra milstolpar
  • Idéhantering
  • Scenarioplanering
  • KPI-övervakning
  • Färdplanering
  • Budget / Prognoser
  • Målsättning/uppföljning
Kortet ger dig en komplett verktygslåda för omvandling av rådata till användbar information, genom en enhetlig BI- och CPM-plattform.
Board är en riktigt bra beslutsplattform. Board gör det möjligt för människor att påverka sin verksamhet på ett transformativt sätt, vilket hjälper dem att intuitivt spela och skapa med data i en flexibel allt-i-ett-beslutsplattform. Genom att förena Business Intelligence, Corporate Performance Management och prediktiv analys gör Board-plattformen det möjligt för företag att producera en enda, korrekt och fullständig vy av affärsinformation, få insikter som kan åtgärdas och uppnå full kontroll över prestanda. Lär dig mer om BOARD

Funktioner

  • Spåra milstolpar
  • Idéhantering
  • Scenarioplanering
  • KPI-övervakning
  • Färdplanering
  • Budget / Prognoser
  • Målsättning/uppföljning