I 18 år har vi hjälpt företag
välja bättre programvara

Programvara för förebyggande underhåll

Programvara för förebyggande underhåll effektiviserar schemaläggningen av regelbundet underhåll och organiserar uppgifter som måste utföras för att säkerställa korrekt drift av anläggningar och/eller utrustning. Använd Capterra för att hitta rätt system för förebyggande underhåll för ditt företag i Sverige.

Sverige Visa lokala produkter
31 resultat
Fiix är ett Rockwell Automation-företag och den främsta CMMS-programvaran som hjälper dig att planera, spåra och slutföra underhåll i tid och inom budget. Lär dig mer om Fiix
Fiix är ett Rockwell Automation-företag och det enklaste sättet för att planera, spåra och optimera förebyggande underhåll. Fiixs molnbaserade AI-drivna CMMS-programvara hjälper dig att organisera resurser och lagerhantering, leda arbetet, ansluta affärssystem och fatta datadrivna beslut. Få en 360-graders vy över arbete, reservdelar, kostnader, scheman och nyckeltal så att du kan skapa effektiva PM. De teknikerfokuserade skrivbords- och mobilapparna hjälper dig att schemalägga, prioritera och slutföra uppgifter var som helst ifrån, även när du är offline. Lär dig mer om Fiix

Funktioner

  • Kalenderhantering
  • Schemaläggning
  • Mobilåtkomst
  • Inspektionshantering
  • Tillgångsspårning
  • Påminnelser
  • Arbetsorderhantering
  • Förutsägbart underhåll
  • Lagerhantering
Programvara för förebyggande underhåll för administration av serviceärenden, kostnader och leverantörer. Experthjälp för snabb implementering. Prova gratis.
En mycket bra programvara för förebyggande underhåll gör det möjligt att följa upp underhållskostnader, schemalägga tjänster, hantera leverantörer och anpassa varningar för bättre kontroll. Denna programvara inkluderar en mobilapp för att skanna QR-koder och streckkodsetiketter och hantera serviceärenden när du är på språng. Fullständig underhållshistorik och användbara servicerapporter gör detta till ett måste för alla dina underhållsbehov. Använd integration med Jira eller Zendesk för att länka serviceärenden till kapitalförvaltning för effektiviserat underhåll. Prova gratis. Lär dig mer om EZOfficeInventory

Funktioner

  • Kalenderhantering
  • Schemaläggning
  • Mobilåtkomst
  • Inspektionshantering
  • Tillgångsspårning
  • Påminnelser
  • Arbetsorderhantering
  • Förutsägbart underhåll
  • Lagerhantering
UpKeep rankas som den främsta mobila programvaran för förebyggande underhåll för att effektivisera arbetsordrar, anläggning och kapitalförvaltning.
UpKeeps förebyggande underhållsprogramvara är en modern CMMS och kapitalförvaltningslösning för ditt team. UpKeep är lätt att komma åt när som helst, från skrivbordet och telefonen och till och med surfplattan. Skapa arbetsordrar snabbt, få meddelanden när uppgifter uppdateras och få aviseringar direkt från din app när tillgångar försvinner, vilket gör att din verksamhet fungerar mer effektivt än någonsin tidigare. 100 % gratis nedladdning och registrering. Lär dig mer om UpKeep

Funktioner

  • Kalenderhantering
  • Schemaläggning
  • Mobilåtkomst
  • Inspektionshantering
  • Tillgångsspårning
  • Påminnelser
  • Arbetsorderhantering
  • Förutsägbart underhåll
  • Lagerhantering
En uppsättning integrerade affärsappar för CRM, POS, webbplats, e-handel, försäljning, bokföring, lager, HR, projekt och marknadsföring.
Odoo är en helintegrerad, anpassningsbar svit av affärsapplikationer med öppen källkod. En majoritet av verksamhetsbehoven, som kundrelationer (customer relations management, CRM), försäljning, projekt, tillverkning, lager och redovisning, uppfylls genom denna allt-i-ett-lösning. Odoo är utformad för att uppfylla företagets behov oavsett storlek och budget. Lär dig mer om Odoo

Funktioner

  • Kalenderhantering
  • Schemaläggning
  • Mobilåtkomst
  • Inspektionshantering
  • Tillgångsspårning
  • Påminnelser
  • Arbetsorderhantering
  • Förutsägbart underhåll
  • Lagerhantering
MaintainX är en mobilinriktad programvara för arbetsorder- och PM-digitalisering som ökar effektiviteten och insikterna i realtid. Enkel att använda för alla
MaintainX hjälper företag att spåra reaktivt och förebyggande underhåll samt kontrollera den dagliga verksamheten i form av säkerhetsinspektioner, kvalitetsinspektioner och driftschecklistor – allt med Det här digitaliseras och tar bort från skrivplattan: – Säkerhetsprocedurer – Miljöchecklistor – Inrapportering av verktyg och mätare – Underhållsprocedurer – Gransknings-/inspektionsarbetsflöden – Utbildningschecklistor Programvaran hjälper verksamhetschefer att bli mer effektiva genom att leverera affärsinsikter från fältet i realtid. Lär dig mer om MaintainX

Funktioner

  • Kalenderhantering
  • Schemaläggning
  • Mobilåtkomst
  • Inspektionshantering
  • Tillgångsspårning
  • Påminnelser
  • Arbetsorderhantering
  • Förutsägbart underhåll
  • Lagerhantering
Jolt är en app-baserad programvara som används för att hantera daglig drift och timanställda, och den ger feedback i realtid till ägare och chefer.
Jolt är en app-baserad programvara som används för att hantera den daglig driften för varumärken som Chick-fil-A, Legoland och Regal Cinemas. Jolt är en global ledare inom uppgiftshantering och ger feedback i realtid från varje plats till chefer och ägare. Den fullständiga programsviten innehåller ett utbildningsbibliotek, schemabyggare med dra-och-släpp-funktion, e-post och textmeddelanden, en stämpelklocka med ansiktsigenkänning med mer. Lär dig mer om Jolt

Funktioner

  • Kalenderhantering
  • Schemaläggning
  • Mobilåtkomst
  • Inspektionshantering
  • Tillgångsspårning
  • Påminnelser
  • Arbetsorderhantering
  • Förutsägbart underhåll
  • Lagerhantering
Starta ditt program för förebyggande underhåll på rätt sätt. Den kraftfulla CMMS:en från eMaint är enkel att implementera, lära sig och använda.
Om du startar ett program för förebyggande underhåll (preventive maintenance, PM) och strävar efter att automatisera dina PM och optimera arbetsflöden och processer är eMaint CMMS enkelt att implementera, lära sig och använda. Det kraftfulla molnbaserade systemet lagrar och ger tillgång till viktiga resursprestandadata var du än är och hjälper dig att upptäcka utrustningsproblem tidigt för att stoppa potentiella fel. Dra nytta av dras utmärkta kundservice och kontinuerliga utbildning före, under och efter implementeringen. Lär dig mer om eMaint CMMS

Funktioner

  • Kalenderhantering
  • Schemaläggning
  • Mobilåtkomst
  • Inspektionshantering
  • Tillgångsspårning
  • Påminnelser
  • Arbetsorderhantering
  • Förutsägbart underhåll
  • Lagerhantering
Användarvänlig, enkel att installera. 40 års erfarenhet och kunskap inom underhållshantering. Passar perfekt för alla typer av anläggningar.
ManWinWin Software är resultatet av nästan 40 års erfarenhet och kunskap, med tusentals användare i mer än 100 länder i världen. Den är skapad av portugisiska ingenjörer och har ett flerspråkigt koncept: grundversionen finns tillgänglig på portugisiska, engelska, spanska, franska, italienska, ryska, rumänska, tjeckiska, norska, polska, thai, vietnamesiska, tyska, kinesiska med mera. ManWinWin humaniserar tekniken, människor kommer alltid först. Teknik som gör dina underhållsprocesser enklare och snabbare. Lär dig mer om ManWinWin

Funktioner

  • Kalenderhantering
  • Schemaläggning
  • Mobilåtkomst
  • Inspektionshantering
  • Tillgångsspårning
  • Påminnelser
  • Arbetsorderhantering
  • Förutsägbart underhåll
  • Lagerhantering
Ta full kontroll över dina tillgångar med CHEQROOM:s lättanvända, innovativa programvara för utrustningshantering.
CHEQROOM:s intuitiv lösning för utrustningshantering hjälper dig att arrangera och schemalägga dina tillgångar. Få åtkomst till varje enskild tillgång när som helst, var som helst. För register över defekt utrustning och utrustning som behöver underhåll eller reparationer. Allt på ett ställe. På så sätt kan du vidta nödvändiga åtgärder för att se till att utrustningen alltid fungerar. Lägg enkelt till bilder, fakturor eller annat som du kan behöva. Minska driftstoppen och öka tillgängligheten. Lär dig mer om Cheqroom

Funktioner

  • Kalenderhantering
  • Schemaläggning
  • Mobilåtkomst
  • Inspektionshantering
  • Tillgångsspårning
  • Påminnelser
  • Arbetsorderhantering
  • Förutsägbart underhåll
  • Lagerhantering
Utnyttja resurserna bättre, uppnå högre drifttid, kontrollera kostnader och skapa en säker och sund arbetsmiljö.
Den ledande flexibla EAM-molnplattformen (Enterprise Asset Management) för alla typer av tillgångar. Skalbar och enkel att använda på vilken enhet som helst. Med EAM-programvaran kan du optimera produktiviteten i dina team, maximera tillgängligheten för tillgångar och säkerställa en trygg arbetsmiljö. Upplev oöverträffad ROI med EAM-programvara tack vare snabba implementeringsprocesser, sömlösa integrationer och självbetjäningsappar. Lär dig mer om IFS Ultimo

Funktioner

  • Kalenderhantering
  • Schemaläggning
  • Mobilåtkomst
  • Inspektionshantering
  • Tillgångsspårning
  • Påminnelser
  • Arbetsorderhantering
  • Förutsägbart underhåll
  • Lagerhantering
Programvara för förebyggande underhåll när den är som enklast. Hantera underhållsaktiviteter centralt med en flexibel webbaserad lösning.
Programvara för förebyggande underhåll när den är som enklast. Hantera underhållsaktiviteter centralt med en flexibel webbaserad lösning. Programvara i enlighet med ISO 9001, AS9100, ISO 13485 och FDA med efterlevnad av 21 CFR del 11 för elektroniska signaturer. Spåra underhållshistorik och planera förebyggande underhåll. Inkluderar även e-postaviseringar, dokumentkontroll och kalibreringsmodul. Dynamiska instrumentpaneler ger dig en snabb överblick över den utrustning som ska underhållas efter 10, 30, 45, 60, 120, 180 och 360 dagars användning. Lär dig mer om QT9 QMS

Funktioner

  • Kalenderhantering
  • Schemaläggning
  • Mobilåtkomst
  • Inspektionshantering
  • Tillgångsspårning
  • Påminnelser
  • Arbetsorderhantering
  • Förutsägbart underhåll
  • Lagerhantering
ServiceChannels webb- och mobilbaserade plattform för fastighetsförvaltning hjälper till att hantera reparations- och underhållsarbete i hela företaget.
ServiceChannel tillhandahåller förebyggande underhållsprogram för att hjälpa till att hantera och spåra schemalagda underhållsprogram i hela företaget. Genom att tillhandahålla en webb- och mobilbaserad vy i realtid i alla tjänstedata kan fastighetsförvaltningen få betydande ROI på investeringen utan utkontraktering eller investering i ny infrastruktur. Över 500 globala varumärken använder ServiceChannel dagligen för att göra affärer med mer än 50 000 entreprenörer på mer än 300 000 platser i 63 länder. Lär dig mer om ServiceChannel

Funktioner

  • Kalenderhantering
  • Schemaläggning
  • Mobilåtkomst
  • Inspektionshantering
  • Tillgångsspårning
  • Påminnelser
  • Arbetsorderhantering
  • Förutsägbart underhåll
  • Lagerhantering
Ta aktivt reda på vem, vad, när, varför, var (GPS) och hur mycket (USD). Från 5 USD/licens/månad eller obegränsad basåtkomst för endast 199 USD/månad
Intelligent hanteringsplattform med GPS och meddelandeöversättning (över 100 språk). Inget kontrakt (starta eller säg upp när som helst). Från 5 USD/licens/mån. Eller obegränsad grundläggande åtkomst för endast 199 USD/månad. Tre appar för dina kunder, fältarbetare och administratörer. Skalbart från 1 till 10 000 anställda. Undvik dubbelbokningar med ett system för personaltillgänglighet. Dela dokument och bilder i realtid och globalt... ==> Är du osäker på vem som är bäst lämpad för jobbet? Fråga bara din digitala sherpa, de vet svaret baserat på dina anpassade kriterier Lär dig mer om AI Field Management

Funktioner

  • Kalenderhantering
  • Schemaläggning
  • Mobilåtkomst
  • Inspektionshantering
  • Tillgångsspårning
  • Påminnelser
  • Arbetsorderhantering
  • Förutsägbart underhåll
  • Lagerhantering
PEMAC Assets: - Tillgångshantering - Liverapporter - Kalibreringar - Uppfyller 21CFR - Entreprenörs- och tillståndshantering - Papperslös spårning
PEMAK | CMMS Med fler än 200 funktioner är PEMAC Assets en helt anpassningsbar CMMS-lösning som möjliggör komplett planering av förutsägbart underhåll med hjälp av IoT-teknik. Kunderna kan välja, kombinera och integrera flera PEMAC Assets-moduler i en och samma plattform. PEMAC Assets kan också skydda din personals och dina entreprenörers hälsa och hantera godkännande av ändringar i en 100 % papperslös miljö. Spåra all utrustning och lager, underhålls- och rutinuppgifter med entreprenörs- och tillståndshantering. Lär dig mer om PEMAC ASSETS

Funktioner

  • Kalenderhantering
  • Schemaläggning
  • Mobilåtkomst
  • Inspektionshantering
  • Tillgångsspårning
  • Påminnelser
  • Arbetsorderhantering
  • Förutsägbart underhåll
  • Lagerhantering
Spåra, tilldela, serva, underhåll, checka in/ut och kassera tillgångar med varningar, påminnelser och e-postmeddelanden för att effektivisera din kapitalförvaltning.
Asset Infinity är en av de ledande programvarorna för tillgångsspårning. Programvaran används i många olika industrier av en mängd olika varumärken. Programvara för tillgångsspårning med Microsoft Azure Cloud Services som servervärd med garanterad drifttid på 99,9 %. Programvaran underlättar ditt arbete med tillgångsspårning, lagerhantering, förebyggande underhåll, hantering av klagomål, ärenden och underhåll av maskinfel samt avskrivnings- och resursallokeringshantering för att ersätta dina gamla rutiner med en ny upplevelse. Lär dig mer om Asset Infinity

Funktioner

  • Kalenderhantering
  • Schemaläggning
  • Mobilåtkomst
  • Inspektionshantering
  • Tillgångsspårning
  • Påminnelser
  • Arbetsorderhantering
  • Förutsägbart underhåll
  • Lagerhantering
Ny helhetslösning för planering och hantering av underhåll av byggnader.
Nya Spacewell Maintenance är en omfattande SaaS-lösning som består av tre valfria produkter: - Maintenance Planning hjälper organisationer att planera för långsiktiga underhållsrelaterade kostnader och se till att deras budgetar är i linje med deras mål. - Maintenance Management är utformat för att hjälpa team att utföra underhållsbeställningar snabbt och effektivt. Verktyget har en mängd olika funktioner, som schemaläggning av förebyggande underhåll, uppföljning av uppgifter, avtalshantering och mycket mer. - Compliance. Lär dig mer om Spacewell

Funktioner

  • Kalenderhantering
  • Schemaläggning
  • Mobilåtkomst
  • Inspektionshantering
  • Tillgångsspårning
  • Påminnelser
  • Arbetsorderhantering
  • Förutsägbart underhåll
  • Lagerhantering
Sverige Lokal produkt
MaintMaster är en molnbaserad CMMS för förebyggande underhåll som stöder underhållsstandarder med unik IoT-sensorintegration.
MaintMaster är en molnbaserad och snabbimplementerad CMMS för organisationer som vill gå från reaktiv till tillståndsbaserat underhåll. Plattformen anpassas enkelt utan kod. Navigera dina platser och tillgångar med bilder, använd mallar för arbetsorders och arbeta på språng med streck- och QR-koder. MaintMaster stöder internationella underhållsstandarder som europeiska normer och BSI PAS 55 direkt – med integrerade IoT-sensorer för övervakning av tillgångar. Lär dig mer om MaintMaster

Funktioner

  • Kalenderhantering
  • Schemaläggning
  • Mobilåtkomst
  • Inspektionshantering
  • Tillgångsspårning
  • Påminnelser
  • Arbetsorderhantering
  • Förutsägbart underhåll
  • Lagerhantering
Programvara för underhållshantering för små till medelstora team. Använd installerade på plats (för engångsavgift) eller molnvärd.
FastMaint CMMS är en programvara för underhållshantering för anläggningar, tillverkningsanläggningar, industriella och kommersiella anläggningar. Hantera förebyggande och korrigerande underhåll i ett enda gränssnitt. Installera i dina lokaler (engångsavgift) eller använd molnbaserat (månadsabonnemang). Registrera dig för ett gratisprov på några minuter. Lär dig mer om FastMaint

Funktioner

  • Kalenderhantering
  • Schemaläggning
  • Mobilåtkomst
  • Inspektionshantering
  • Tillgångsspårning
  • Påminnelser
  • Arbetsorderhantering
  • Förutsägbart underhåll
  • Lagerhantering
Canfigure är en modullösning för ITSM (anpassning av IT till verksamhetens krav) och IT-resursförvaltning (IT asset management, ITAM), baserad på ITIL-principer. Canfigure kan distribueras lokalt eller i molnet.
Canfigure har utformats för att tillhandahålla en skalbar, kostnadseffektiv lösning. Tack vare dess bibliotek med väldesignade moduler kan du implementera bara de funktioner du behöver och sedan utöka i den takt som passar dig. Funktionen inkluderar stöd för integrerad CMDB, IT-resursförvaltning, förändringshantering och servicedesk. Med de intuitiva administrativa funktionerna kan du anpassa och utöka databasen så att den innehåller all konfigurationsinformation som du vill titta på. Lär dig mer om Canfigure

Funktioner

  • Kalenderhantering
  • Schemaläggning
  • Mobilåtkomst
  • Inspektionshantering
  • Tillgångsspårning
  • Påminnelser
  • Arbetsorderhantering
  • Förutsägbart underhåll
  • Lagerhantering
Transformativ molnbaserad lösning för livscykelhantering av tillgångar och hantering av servicehändelser som påskyndar tillväxten och ökar produktiviteten
Qualers programvara för underhåll erbjuder ett samarbetsbaserat ekosystem som hjälper dig att uppnå mer underhåll på kortare tid genom att automatisera arbetsflöden med ditt team och dina leverantörer. Tillhandahåller realtidsdrift som gör det möjligt för chefer att tillhandahålla tillsyn, snabb granskning och godkännande av utfört arbete. Lär dig mer om Qualer

Funktioner

  • Kalenderhantering
  • Schemaläggning
  • Mobilåtkomst
  • Inspektionshantering
  • Tillgångsspårning
  • Påminnelser
  • Arbetsorderhantering
  • Förutsägbart underhåll
  • Lagerhantering
Papperslös, molnbaserad inspektionsprogramvara för verksamhetskritiska tillgångar.
Plattformen Inspectivity är en avancerad mobil- och molnlösning för teknisk inspektion och kapitalförvaltning. Denna digitala inspektionsprogramvara sammanför teknisk kunskap och unika branscharbetsflöden så att det blir enklare att ansluta team, hantera arbetsflöden och hålla koll på tillgångar. Detta värde översätts till ny tillgångsinformation som är inbäddad och delad i din inspektionsplattform, såsom automatiserad efterlevnad, tillgångssynlighet och kraftfulla analyser. Lär dig mer om Inspectivity

Funktioner

  • Kalenderhantering
  • Schemaläggning
  • Mobilåtkomst
  • Inspektionshantering
  • Tillgångsspårning
  • Påminnelser
  • Arbetsorderhantering
  • Förutsägbart underhåll
  • Lagerhantering
The Asset Guardian (TAG) är en fullt utrustad programvara för kapital- och underhållshantering för förebyggande underhåll.
The Asset Guardian (TAG) är en fullt utrustad programvara för kapital- och underhållshantering för förebyggande underhåll. Funktionerna inkluderar datumutlöst förebyggande underhåll, mätare eller IoT-sensorer, policyer för planerade förebyggande underhåll, proaktivt underhåll, specifika kontroller för intervallcykler, lagerhantering, tillgångsspårning, dra och släpp-schemaläggning och en effektiviserad arbetsorderprocess. TAG erbjuder oslagbara UX- och mobilupplevelser som integrerar den senaste tekniken för att öka produktiviteten. Lär dig mer om The Asset Guardian (TAG)

Funktioner

  • Kalenderhantering
  • Schemaläggning
  • Mobilåtkomst
  • Inspektionshantering
  • Tillgångsspårning
  • Påminnelser
  • Arbetsorderhantering
  • Förutsägbart underhåll
  • Lagerhantering
Litmus Edge är en flexibel och skalbar plattform som samlar in, analyserar, hanterar och integrerar data från alla industriella tillgångar.
Litmus Edge är den enda flexibla och skalbara IoT Edge-plattformen som tillhandahåller den dataanslutning som behövs för att samla in, analysera, hantera och integrera tillgångsdata i stor skala. Litmus samlar in och normaliserar data från alla källor – PLC, SCADA, MES, Historian och sensorer och skickar sedan data som är redo att användas till alla moln- eller företagsprogram för en komplett databild som förbättrar industriella processer. Lär dig mer om Litmus Edge

Funktioner

  • Kalenderhantering
  • Schemaläggning
  • Mobilåtkomst
  • Inspektionshantering
  • Tillgångsspårning
  • Påminnelser
  • Arbetsorderhantering
  • Förutsägbart underhåll
  • Lagerhantering
FireCloud365 effektiviserar hotellets brandsäkerhetsrutiner med spårning i realtid, varningar och anpassningsbara checklistor.
FireCloud365 är en molnbaserad plattform som är speciellt utformad för hotell i alla storlekar. Plattformen förenklar hanteringen av tillgångar, rutinkontroller och incidentrapporter. Övervaka statusen hos kontroller och incidenter i realtid, och få varningar och dagliga e-postrapporter. Plattformen erbjuder en unik mobil-app och ett webbgränssnitt som gör att du kan få tillgång till denna information när du är på språng. Skapa checklistor som uppfyller hotellets specifika behov och ladda upp viktiga dokument och certifikat. Lär dig mer om FireCloud365

Funktioner

  • Kalenderhantering
  • Schemaläggning
  • Mobilåtkomst
  • Inspektionshantering
  • Tillgångsspårning
  • Påminnelser
  • Arbetsorderhantering
  • Förutsägbart underhåll
  • Lagerhantering
ActionRev är ett molnbaserat verktyg som hjälper företag med fakturering, ombyggnad, underhållsspårning, kärnavgifter med mera.
ActionRev är en programvara för ombyggnad, reparation och service som använder molnteknik för att leverera en kostnadseffektiv lösning för ombyggnad, service och reparation till diesel-, transport- och reservdelsindustrin samt maskinverkstäder. ActionRev spårar alla detaljer om en verkstad, inklusive fordon, kärnavgifter, serienummer, arbetsorder, förebyggande underhållsscheman, kundprisnivå, teknikerarbete, obegränsade lagerartiklar osv. Sedan exporteras detaljerna till en huvudbok. Lär dig mer om ActionRev

Funktioner

  • Kalenderhantering
  • Schemaläggning
  • Mobilåtkomst
  • Inspektionshantering
  • Tillgångsspårning
  • Påminnelser
  • Arbetsorderhantering
  • Förutsägbart underhåll
  • Lagerhantering