I 18 år har vi hjälpt företag
välja bättre programvara

Resursplaneringsverktyg

Resursplaneringsverktyg hjälper organisationer att optimera produktion och inköp av befintliga produkter och tidsberäkna nya produktlanseringar genom att utvärdera historiska data och uppskatta framtida efterfrågan.

20 resultat
Redo att öka lönsamheten? TimeLog knyter ihop ditt konsultföretags tid- och kostnadsredovisning med din lönehantering, fakturering, projektstyrning och KPI-rapportering. Lär dig mer om TimeLog
Enkel tillgång till alla viktiga nyckeltal hjälper dig öka lönsamheten i företaget. Har du exempelvis koll på ert realiserade timpris? TimeLog knyter ihop ditt konsultföretags tid- och kostnadsredovisning med din lönehantering, fakturering, projektstyrning och KPI-rapportering. På så sätt minskas tiden du behöver lägga på administration drastiskt – samtidigt som du får den data du behöver för att kunna fatta vinstdrivande beslut. Med TimeLog kan du: * Registrera tid på det sätt som passar dig * Ta kontroll över projektekonomin * Automatisera fakturering och lönehantering * Få stöd för de prismodeller konsulter använder Lär dig mer om TimeLog

Funktioner

  • Hantering av leveranskedja
  • Efterfrågan på prognoser
  • Historisk rapportering
  • Datavisualisering
Wrike är en programvara för behovsplanering med anpassade rapporter, resurshantering, Gantt-diagram, portföljhantering med mera.
Wrike är en programvara för behovsplanering som mer än 20 000 företag och över två miljoner användare över hela världen litar på. Optimera din behovsplanering genom att använda förfrågningsformulär med anpassade fält, resurshantering och resurstilldelning, Gantt-diagram, tidsuppföljning, automatiserade rapporter och arbetsbelastningsöversikter på ett ställe som kan delas över hela företaget. Automatisera dina processer med Wrikes över 400 applikationer. Anpassa arbetsflöden och minska behovet av e-post, möten och statusuppdateringar. Arbeta smartare, inte hårdare, med Wrike. Lär dig mer om Wrike

Funktioner

  • Hantering av leveranskedja
  • Efterfrågan på prognoser
  • Historisk rapportering
  • Datavisualisering
Lämplig för företag inom detaljhandels-, grossist-, tillverknings- och livsmedelsektorer som har krav på lagerhållningsnivåer
Integrerat med QuickBooks Online och Xero, lämpligt för små till medelstora företag inom detaljhandels-, grossist-, tillverknings- och livsmedelssektorer som har krav för att hantera lagernivåer. Lösningen täcker hela affärscykeln inom lagerhantering. Shopify, Magento, Amazon och eBay återförsäljare integrerar DEAR-system för att inte bara hantera sina lager. DEAR Inventory tillhandahåller funktioner som ger dig information som du behöver för att hantera kostnader och maximera lönsamheten. Lär dig mer om Cin7 Core

Funktioner

  • Hantering av leveranskedja
  • Efterfrågan på prognoser
  • Historisk rapportering
  • Datavisualisering
Programvara för företagsbudgetering som ger företag den ekonomiska och operativa information som behövs för att fatta bättre beslut.
Förbättra din budgetering, planering och modellering med denna programvara för företagsplanering. De välbekanta Excel-liknande kalkylbladen effektiviserar planeringsprocessen och låter dig se varje rutvärde för att extrahera och dela strategiska insikter. Konfigurerbara alternativ och möjligheten att skapa anpassade beräkningar i din modell ger dig flexibiliteten att anpassa din verksamhet när den växer och förändras. Workday Adaptive Planning är en av ledarna i Gartners 2019 Magic Quadrant för molnbaserade FP&A-lösningar. Lär dig mer om Workday Adaptive Planning

Funktioner

  • Hantering av leveranskedja
  • Efterfrågan på prognoser
  • Historisk rapportering
  • Datavisualisering
Kortet ger dig en komplett verktygslåda för omvandling av rådata till användbar information, genom en enhetlig BI- och CPM-plattform.
Board är en riktigt bra beslutsplattform. Board gör det möjligt för människor att påverka sin verksamhet på ett transformativt sätt, vilket hjälper dem att intuitivt spela och skapa med data i en flexibel allt-i-ett-beslutsplattform. Genom att förena Business Intelligence, Corporate Performance Management och prediktiv analys gör Board-plattformen det möjligt för företag att producera en enda, korrekt och fullständig vy av affärsinformation, få insikter som kan åtgärdas och uppnå full kontroll över prestanda. Lär dig mer om BOARD

Funktioner

  • Hantering av leveranskedja
  • Efterfrågan på prognoser
  • Historisk rapportering
  • Datavisualisering
Leverantör av AI-drivna samarbetslösningar för optimering av försörjningskedjan och avancerade lösningar för detaljhandelsplanering.
Logility påskyndar den digitala leveranskedjan från produktkoncept till kundtillgänglighet och hjälper företag att ta till sig nya möjligheter, känna igen och reagera på marknadsdynamik och på ett lönsamt sätt hantera sina komplexa globala verksamheter. Logility digitala plattform för försörjningskedja utnyttjar en blandning av artificiell intelligens (artificial intelligence, AI) och avancerad analys för att automatisera planering, påskynda cykeltider, öka precisionen, förbättra verksamhetens prestanda, bryta ner verksamhetssilon och ge större synlighet. Lär dig mer om Logility Platform

Funktioner

  • Hantering av leveranskedja
  • Efterfrågan på prognoser
  • Historisk rapportering
  • Datavisualisering
Atlas Planning är en enkel AI-driven SaaS-lösning som kan omfatta hela din försörjningskedja.
Atlas Planning ger dig prognos-noggrannhet i efterfrågeprognosen med större precision. Denna omfattande och heltäckande planeringsplattform för leveranskedjan hjälper företag att bli mer konkurrenskraftiga och känna igen och reagera snabbare på marknadsdynamiken. Atlas är modernt och användarvänligt och bygger på automatiserad maskininlärning som hjälper till att bryta ner företagssilon, automatisera planeringen och leverera större insyn. Påskynda insikter för att driva bättre beslutsfattande med större förtroende hos företaget. Lär dig mer om Atlas Planning

Funktioner

  • Hantering av leveranskedja
  • Efterfrågan på prognoser
  • Historisk rapportering
  • Datavisualisering
Avercast Demand Planning Software helps you know what your upcoming demand is and avoid stock-outs or excess inventory.

Funktioner

  • Hantering av leveranskedja
  • Efterfrågan på prognoser
  • Historisk rapportering
  • Datavisualisering
Programvara för efterfrågeplanering när den är som enklast. Automatisera produktionsprocesserna med ett lättanvänt molnbaserat system. Boka en demo.
Programvara för efterfrågeplanering när den är som enklast. Flexibel. Skalbar. Kompatibilitet med flera platser ingår. Autogenerera inköpsordrar. Bryt ner efterfrågan och hantera schemaläggning med dataanalys i realtid. Automatiska aviseringar om minimilagernivåer och lagervaror med närliggande utgångsdatum. Synlighet för säkerhetslager. Inkluderar inköpsorder, fakturering, materialförteckningsintegrering. Komplett verifieringskedja och 100 % spårbarhet. Förenkla efterlevnad av både ISO och FDA. Eliminera hinder för informationsutbyte. Minska kostnaderna. Prova en månad gratis. Lär dig mer om QT9 ERP

Funktioner

  • Hantering av leveranskedja
  • Efterfrågan på prognoser
  • Historisk rapportering
  • Datavisualisering
Intuendi erbjuder maskininlärningsbaserade lösningar för efterfrågansplanering och lageroptimering i en användarvänlig molnapp.
INTUENDI är ett verktyg för efterfråganplanering som är utformat för företag av alla storlekar. Förhindra lagerbrist och minska överskottslager: Intuendi identifierar de mest lönsamma produkterna att beställa på nytt och förutsäger ROI, försäljning och marginal som du får med nästa inköpsorder, även med en begränsad budget. Med Intuendis maskininlärningsbaserade prognos- och lageroptimering lär du dig vad den optimala lagernivån är för varje SKU och du kan alltid vara säker på att ha de produkter som dina kunder verkligen vill ha. Lär dig mer om INTUENDI

Funktioner

  • Hantering av leveranskedja
  • Efterfrågan på prognoser
  • Historisk rapportering
  • Datavisualisering
Programvara för planering av försörjningskedjan som har utformats för företag men kan användas av alla.
Programvara för planering av försörjningskedjan som har utformats för företag men kan användas av alla. Streamline integrerar prognoser av efterfrågan och lagerplanering. Den robusta metoden för nedbrytning av tidsserier som används gör det möjligt att skapa en mycket exakt statistisk prognos som ger en solid grund för ytterligare planeringsprocesser när det gäller efterfrågan. Streamline integrerar effektivt moderna planeringstekniker och strategier med verktyg för lageroptimering och ger viktig och aktuell information för beslutsfattande. Lär dig mer om GMDH Streamline

Funktioner

  • Hantering av leveranskedja
  • Efterfrågan på prognoser
  • Historisk rapportering
  • Datavisualisering
Samarbetsinriktad efterfrågeplanering uppifrån och ned och nedifrån och upp kombinerat med AI och maskinprognostisering.
Farseer är en webbapp för detaljerad och korrekt efterfrågeprognostisering. Programvaran utnyttjar AI och maskininlärning och kombinerar dem med enkla arbetsflöden för flera användare för att förenkla prognostiseringsprocesserna och erbjuda användbara data till hela företaget. Plattformen kräver minimala historiska data och användarinmatning för att prognostisera intäkter samtidigt på flera dimensioner: kategorinivå, regioner, nyckelkonton och lagerhållningsenheter (stock keeping unit, SKU). Lär dig mer om Farseer

Funktioner

  • Hantering av leveranskedja
  • Efterfrågan på prognoser
  • Historisk rapportering
  • Datavisualisering
Företaget är en av de ledande leverantörerna av lösningar för efterfrågeplanering, prognostisering och lageroptimering.
Smart Software erbjuder Smart IP&O, en integrerad uppsättning inbyggda webbapplikationer för efterfrågeplanering, lageroptimering och analys av försörjningskedjan. Programvaran erbjuder en enda miljö med robust lager- och prognosmodellering som är enkel att använda, skala upp och att samarbeta i. Tillvägagångssättet implementera en, implementera alla, innebär att det går att initialt adressera en separat uppsättning behov och lägga till nya appar utan några extra implementeringskostnader. Lär dig mer om Smart IP&O

Funktioner

  • Hantering av leveranskedja
  • Efterfrågan på prognoser
  • Historisk rapportering
  • Datavisualisering
Efterfrågeprognosticering: steget före dina kunder
Optimus Price förutspår efterfrågan genom att analysera lager, säsongsbundenhet, produkters livscykel, kampanjer med mera. Du kommer att upptäcka i tid när en produkt börjar ta slut i lagret, samtidigt som du håller säkerhetslagret på en minimal nivå. Vår AI meddelar dig innan produkten tar slut så att du kan reagera i tid. Lär dig mer om Optimus Price

Funktioner

  • Hantering av leveranskedja
  • Efterfrågan på prognoser
  • Historisk rapportering
  • Datavisualisering
Gartners Cool Vendor för resurshantering. Scenarioanalyser och kapacitetsplanering för 100–35 000 resurser.
Tempus Resource, som har utsetts till "Cool Vendor” av Gartner, är en ändamålsbyggd resurshanteringslösning. Tempus ger dig möjlighet att organisera och tilldela resurser, skapa scenarioanalyser och uppnå strategisk flexibilitet med alltifrån 100 till 35 000 resurser. Några av kunderna inkluderar Siemens, Dell, Google, Deloitte, PepsiCo. Lär dig mer om Tempus Resource

Funktioner

  • Hantering av leveranskedja
  • Efterfrågan på prognoser
  • Historisk rapportering
  • Datavisualisering
Utformad för att självständigt planera efterfrågan, utföra ordergenerering och se till att alla nivåer i försörjningskedjan är i balans.
På leafio skapas programvara för att automatisera och optimera försörjningskedjan inom detaljhandeln. Programvaran betjänar stolt över 150 detaljhandelsföretag i över 15 länder, vilket bidrar till en konkurrensfördel på marknaden, ökat motstånd mot störningar och ökade intäkter med högre marginal. Lär dig mer om Leafio Inventory Management

Funktioner

  • Hantering av leveranskedja
  • Efterfrågan på prognoser
  • Historisk rapportering
  • Datavisualisering
Binocs anpassar resursefterfrågan och kapacitet. Binocs är en webbaserad planeringsapplikation som hjälper människor med kunskap att leverera i tid.
BINOCS är en ledande molnlösning för planering och prestanda för organisationer som förlitar sig på att engagerade kunskapsarbetare ska leverera enligt strikta tidsramar. Över 800 team över hela världen inom områden som QC-labb, kvalitetssäkring, forskning och utveckling, klinisk verksamhet, lagstiftning och produktion och cell och genterapi har övergett sina Excel-blad och använder BINOCS för att digitalisera sin verksamhet. Kunderna inkluderar varumärken som Avexis, Eli Lilly, Ferring, GlaxoSmithKline, Lonza, Merck, Novartis, Pfizer och PMI. Lär dig mer om BINOCS

Funktioner

  • Hantering av leveranskedja
  • Efterfrågan på prognoser
  • Historisk rapportering
  • Datavisualisering
Softeon WMS är ett funktionsrikt, mycket mångsidigt och lättanvänt system för att hantera datacenterdrift på högre effektivitetsnivåer.
Softeon WMS ger dig kontroll i realtid över inkommande och utgående processer och lagerhanteringsprocesser. Oavsett om dina mål är snabb onboarding, överlägsen kundservice eller maximal lönsamhet, anpassar sig Softeon WMS till just dina krav med optimal flexibilitet. En lagerkonfigurationsguide påskyndar installationen medan den regelbaserade lösningen möjliggör dynamisk anpassning av process- eller kravändringar. Allt eftersom din verksamhet växer kan Softeon WMS lätt skalas upp för att stödja dina behov. Lär dig mer om Softeon Warehouse Management System (WMS)

Funktioner

  • Hantering av leveranskedja
  • Efterfrågan på prognoser
  • Historisk rapportering
  • Datavisualisering
FutureMargin erbjuder verktyg för efterfrågeprognoser och lageroptimering för företagskedjor och stora e-handelsbutiker.
FutureMargin erbjuder verktyg för efterfrågeprognoser och lageroptimering för företagskedjor och stora e-handelsbutiker. Automatisk försäljningsprognos hjälper återförsäljare att skapa optimala inköpsordrar, öka påfyllningshastigheten, analysera överskottslager och påskynda påfyllningen. FutureMargin innehåller dessutom verktyg för att optimalt omfördela lager bland grupper av varumagasin och butiker. Försäljningsprognoser utförs med hjälp av maskininlärningsalgoritmer som är anpassade för varje detaljhandels specifika behov. Lär dig mer om FutureMargin

Funktioner

  • Hantering av leveranskedja
  • Efterfrågan på prognoser
  • Historisk rapportering
  • Datavisualisering
FUSE är en analysdriven lagerplaneringslösning för moderna varumärken.
Fuse är en lagerplaneringslösning som driver nästa generations handel. Fuse gör det möjligt för ledande varumärken att effektivt hantera och skala upp sin försörjningskedja genom att centralisera data, förutse efterfrågan och göra inköpsrekommendationer. Varumärken uppskattar Fuse eftersom Fuse ger insyn från början till slut i deras försörjningskedja och en beprövad ROI som minimerar lagerbrister och alltför stor lagerhållning. Lär dig mer om Fuse Inventory

Funktioner

  • Hantering av leveranskedja
  • Efterfrågan på prognoser
  • Historisk rapportering
  • Datavisualisering