Vi har hjälpt svenska företag
att välja bättre programvara i 15 år

cmdb-program

CMDB-program är en lagringsplats för data om IT-tillgångar.

12 resultat

HaloITSM samlar allt du behöver för IT-support i en centraliserad lösning. Lär dig mer om HaloITSM
Spåra dina tillgångar och visualisera vilken relation olika konfigurationsobjekt har till varandra. Identifiera och logga incidenter och problem mot tillgångar och identifiera systemfel innan de orsakar större problem. Lär dig mer om HaloITSM

Funktioner

  • Datavisualisering
  • IT-kapitalförvaltning
  • Enhetsautomatisk upptäckt
  • Licenshantering
  • Konfigurationshantering
  • Ändringshantering
  • Relationskartläggning
  • API
Dokumentera och automatisera din infrastruktur korrekt med Device42 CMDB, inklusive autodiscovery, DCIM, ITAM, IPAM och mer. Lär dig mer om Device42
Device42 CMDB upptäcker, kartlägger och hjälper dig att hantera din IT-infrastruktur automatiskt. Kraftfulla visualiseringar ger en fullständig förståelse för din infrastruktur och dess inbördes beroenden, allt från en enda anpassningsbar instrumentbräda. Device42 innehåller allt du behöver för att korrekt dokumentera och automatisera din infrastruktur: en komplett CMDB med heltäckande automatisk upptäckt, DCIM, ITAM, IPAM, kraftfull rapportering, en komplett verifieringskedja, ett omfattande RESTful API med mera. Lär dig mer om Device42

Funktioner

  • Datavisualisering
  • IT-kapitalförvaltning
  • Enhetsautomatisk upptäckt
  • Licenshantering
  • Konfigurationshantering
  • Ändringshantering
  • Relationskartläggning
  • API
Jira Service Desk är en hjälpdesk som är byggd för moderna IT-team från bara 10 USD per månad. Prova gratis: Se deras webbplats
Jira Service Desk är modern hjälpdesk-programvara som är enkel att använda för alla, enkel för din administratör att installera och som har allt dina IT-team behöver utanför lådan, inklusive automatiseringsregler, servicenivåavtal, realtidsrapportering och ITIL-certifierade processer som incident-, problem- och förändringshantering. Leverera fantastisk service, till en bråkdel av konkurrenternas kostnader och konfigurationstider. Lär dig mer om JIRA Service Management

Funktioner

  • Datavisualisering
  • IT-kapitalförvaltning
  • Enhetsautomatisk upptäckt
  • Licenshantering
  • Konfigurationshantering
  • Ändringshantering
  • Relationskartläggning
  • API
SolarWinds Service Desks CMDB ger dig större insyn i hela organisationens tekniska infrastruktur.
SolarWinds Service Desk, tidigare Samanage Service Platform, är en prisbelönt, helt integrerad servicedesk och lösning för IT-resursförvaltning med CMDB. SolarWinds Service Desks CMDB ger dig större insyn i hela organisationens tekniska infrastruktur och möjligheten att utveckla en starkare relation mellan elementen i din IT-miljö. Uppnå snabbare ärendelösningar, förbättra servicenivåavtal och automatisera återkommande uppgifter. Lär dig mer om SolarWinds Service Desk

Funktioner

  • Datavisualisering
  • IT-kapitalförvaltning
  • Enhetsautomatisk upptäckt
  • Licenshantering
  • Konfigurationshantering
  • Ändringshantering
  • Relationskartläggning
  • API
Få fullständig kontroll över dina resurser med Freshservices ITIL-anpassade hjälpdesk med CMDB
Upprätthåll en förvaringsplats för alla resurser i organisationen med insyn i hur de är anslutna till varandra med databasen för konfigurationshantering. Identifiera enkelt kritiska resurser och analysera effekterna av incidenter och ändringar. Lär dig mer om Freshservice

Funktioner

  • Datavisualisering
  • IT-kapitalförvaltning
  • Enhetsautomatisk upptäckt
  • Licenshantering
  • Konfigurationshantering
  • Ändringshantering
  • Relationskartläggning
  • API
Ger dig möjlighet att leverera högpresterande företagstjänster med AI-Ops och synlighet.
Med en precis databas för konfigurationshantering blir det enkelt att förstå din IT-miljö, särskilt för analys av servicepåverkan, kapitalförvaltning, efterlevnad och konfigurationshantering. ServiceNows CMDB tillhandahåller ett räkenskapssystem för IT. När ServiceNows CMDB kombineras med servicekartläggning blir den servicemedveten, vilket gör att dina applikationer också kan vara servicemedvetna. Få full insyn i din infrastruktur och dina tjänster, mer kontroll över din miljö låter dig fatta bättre beslut. Lär dig mer om ServiceNow

Funktioner

  • Datavisualisering
  • IT-kapitalförvaltning
  • Enhetsautomatisk upptäckt
  • Licenshantering
  • Konfigurationshantering
  • Ändringshantering
  • Relationskartläggning
  • API
SaaS-plattform som ger dig hantering av företagstjänster genom automatiserad dirigering, varningar, interaktionsspårning med mera.
Vivantio är en ledande plattform för hantering av företagstjänster som kombinerar servicefokuserade CRM-funktioner, ESM-principer och mätbara resultat som ger organisationer möjlighet att förbättra servicen samtidigt som kostnaderna minskas, affärsmålen uppnås och nöjdare kunder betjänas. Vivantios historia började 2003, inspirerad av önskan att bygga en plattform med flera hyresgäster som är pålitlig, konfigurerbar och säker. Idag är Vivantio en välrenommerad leverantör av tjänstehantering-SaaS för serviceteam. Lär dig mer om Vivantio

Funktioner

  • Datavisualisering
  • IT-kapitalförvaltning
  • Enhetsautomatisk upptäckt
  • Licenshantering
  • Konfigurationshantering
  • Ändringshantering
  • Relationskartläggning
  • API
ITIL-anpassad programvara för tjänstehantering med KPI-instrumentbräda som hjälper till att spåra arbetsbelastningen för varje anställd och tilldela uppgifter effektivt.
Den molnbaserade programvaran TOPdesk hjälper företag att erbjuda sina kunder bättre tjänster. Med lättanvänd helpdesk-programvara och mer än 20 års erfarenhet hjälper programvaran dig att hantera incidenter, skapa arbetsflöden och hålla reda på konfigurationer. Gör dina slutanvändare mer självständiga tack vare självbetjäningsportalen. Mer än 4 500 organisationer över hela världen använder redan TOPdesk för att öka effektiviteten och förbättra kundnöjdheten. Letar du efter enastående service? Här får du det du önskar. Lär dig mer om TOPdesk

Funktioner

  • Datavisualisering
  • IT-kapitalförvaltning
  • Enhetsautomatisk upptäckt
  • Licenshantering
  • Konfigurationshantering
  • Ändringshantering
  • Relationskartläggning
  • API
Lättanvänd CMDB-lösning som är perfekt för SMBs. Programvaran håller ett öga på all maskinvara, programvara och dess dokumentation.
Lättanvänd CMDB-lösning som är perfekt för SMBs. Programvaran håller ett öga på all maskinvara, programvara och dess dokumentation. Lösningen låter dig hantera hela livscykeln för IT-utrustning, kontrakt, SLA eller IT-personalens ansvar. Ta reda på när något köptes in, när garantin går ut eller när en uppdatering eller uppgradering genomfördes. Spåra din maskinvara och programvara på ett och samma ställe. Lär dig mer om Aptien

Funktioner

  • Datavisualisering
  • IT-kapitalförvaltning
  • Enhetsautomatisk upptäckt
  • Licenshantering
  • Konfigurationshantering
  • Ändringshantering
  • Relationskartläggning
  • API
Canfigure är en modullösning för ITSM (anpassning av IT till verksamhetens krav) och IT-resursförvaltning (IT asset management, ITAM), baserad på ITIL-principer. Canfigure kan distribueras lokalt eller i molnet.
Canfigure har utformats för att tillhandahålla en skalbar, kostnadseffektiv lösning. Tack vare dess bibliotek med väldesignade moduler kan du implementera bara de funktioner du behöver och sedan utöka i den takt som passar dig. Funktionen inkluderar stöd för integrerad CMDB, IT-resursförvaltning, förändringshantering och servicedesk. Med de intuitiva administrativa funktionerna kan du anpassa och utöka databasen så att den innehåller all konfigurationsinformation som du vill titta på. Lär dig mer om Canfigure

Funktioner

  • Datavisualisering
  • IT-kapitalförvaltning
  • Enhetsautomatisk upptäckt
  • Licenshantering
  • Konfigurationshantering
  • Ändringshantering
  • Relationskartläggning
  • API
AssetSonar hjälper dig att organisera, spåra och rapportera om ditt tekniklandskap, från upphandling till bortskaffande – allt från ett enda utrymme.
Säkerställ programvaruefterlevnad, färre driftstopp för maskinvaran och var alltid redo för granskning med en kraftfull lösning för hantering av IT-tillgångar. Få fullständig insyn i din IT-infrastruktur genom hantering av IT-tillgångarnas livscykel, spårning av programvarulicenser, detaljerade insikter och varningar. Lösningen passar även bra med hjälpdeskar som Jira och Zendesk samt verktyg för enhetshantering som Jamf och SCCM, så att du har en enda sanningskälla om dina IT-tillgångar. Prova gratis – Drivs av EZOfficeInventory. Lär dig mer om AssetSonar

Funktioner

  • Datavisualisering
  • IT-kapitalförvaltning
  • Enhetsautomatisk upptäckt
  • Licenshantering
  • Konfigurationshantering
  • Ändringshantering
  • Relationskartläggning
  • API
ServiceDesk Plus MSP är en ITIL-redo hjälpdesk för funktionstjänstleverantörer med funktioner som bygger på bästa praxis inom ITSM.
ServiceDesk Plus MSP är en webbaserad, ITIL-redo helpdesk-programvara som utformats specifikt för funktionstjänstleverantörer. Denna heltäckande ITSM-lösning erbjuder en omfattande hjälpdesk som inkluderar ett smidigt ärendesystem, centraliserade kontohanteringsfunktioner, inbyggda moduler för IT-tillgångar, problem- och förändringshantering, fjärrstyrning, avancerad rapportering och analys, sömlösa integrationer med inbyggda applikationer och tredjepartsapplikationer och mycket mer. Lär dig mer om ManageEngine ServiceDesk Plus MSP

Funktioner

  • Datavisualisering
  • IT-kapitalförvaltning
  • Enhetsautomatisk upptäckt
  • Licenshantering
  • Konfigurationshantering
  • Ändringshantering
  • Relationskartläggning
  • API