I 18 år har vi hjälpt företag
välja bättre programvara

PIM-system

PIM-system hjälper företag och återförsäljare att hantera och auktorisera produktdata över alla kanaler. PIM-programvara inkluderar ofta arbetsflöden för samarbete, dataimport och export, analyser och detaljerad produktrapportering. Använd Capterra för att hitta rätt PIM-lösning för ditt företag i Sverige. Företag som söker efter en PIM-plattform kommer sannolikt även ha nytta av programvara för kampanjhantering, program för digital tillgångshantering, program för kataloghantering, distributionsprogram, marketing automation-program, PDM-system, CRM-system för försäljning och produkthanteringssystem.

Utvald programvara

Programvara med flest recensioner

Utforska produkterna med flest användarrecensioner i kategorin PIM-system

20 resultat
Sales Layer är en SaaS-baserad PIM som tillhandahåller en flexibel produktinformationslösning med marknadens snabbaste implementering. Lär dig mer om Sales Layer
Sales Layer är en SaaS-baserad PIM som erbjuder en smidig lösning med marknadens snabbaste implementering. Sales Layer löser komplexa frågor i produktinformationsfält, produktinformationsversionskontroll och informationsflödet genom produktleveranskedjan. Med centraliserad affärsinformation från ERP, CRM och CMS skapar Sales Layer en molnbaserad databas med delbar, säker och hanterbar produktinformation. Lär dig mer om Sales Layer

Funktioner

  • Masterhantering
  • Digital tillgångshantering
  • Versionskontroll
  • Dokumenthantering
  • Innehållsskapande
inRiver PIM ger e-handelsexperter möjligheten att skapa, underhålla och distribuera kvalitativ produktinformation. Lär dig mer om inriver PIM
inRiver är skapad för marknadsförare och är tillräckligt säker för IT-team. Den hjälper företag att utarbeta bättre produktberättelser och skapa fantastiska e-handelsupplevelser. inRiver PIM ger marknadsförare, handelspersoner och e-handelsexperter möjligheten att skapa personanpassat och relevant omnikanalinnehåll. Denna lösning är utformad för att vara anpassningsbar för marknadsförare och tillräckligt strukturerad för datastyrning. Det bidrar till att öka försäljningen, minska produktreturer och skapa bättre kundupplevelser. Lär dig mer om inriver PIM

Funktioner

  • Masterhantering
  • Digital tillgångshantering
  • Versionskontroll
  • Dokumenthantering
  • Innehållsskapande
Intellimas är en förstklassig UI för din PIM-strategi. Programvaran hämtar enkelt företagsdata och har ett kalkylblads-UI som är byggt för snabbhet. Lär dig mer om Intellimas
De flesta PIM-projekt har dataluckor som vanligtvis fylls av ett kalkylblad eller anpassad utveckling. Intellimas är en app som lämpar sig för att fylla dessa luckor, samtidigt som den hjälper dig att hantera referensdata. Använd rutnäts- och/eller formulärs-UI för bästa anpassning till din process. Ännu viktigare är att Intellimas är byggt för direkt hämtning av huvuddata, vilket kan utökas med användardefinierade fält och affärslogik för en komplett process. Intellimas tabellstruktur och servicebuss ger enkel integrering. Lär dig mer om Intellimas

Funktioner

  • Masterhantering
  • Digital tillgångshantering
  • Versionskontroll
  • Dokumenthantering
  • Innehållsskapande
Kontainer PIM och DAM är ett säkert, elegant och användarvänligt nav för produktdatadistribution och bildbank i en plattform. Lär dig mer om Kontainer
Kontainer är en av de mest eleganta och användarvänliga PIM+DAM-systemen för företag som vill organisera produktdata, varumärkesbilder, storleksguider, videor osv. på ett enda ställe och kunna dela dem internt och externt. Ett professionellt och GDPR-säkert B2B-alternativ till Dropbox, WeTransfer osv. Kontainer tillhandahåller branschspecifika funktioner och integrationer som stöder ditt företags användning av digitala tillgångar över olika plattformar och kanaler. Integrering med CMS, CRM ERP, e-postmarknadsföring osv. Lär dig mer om Kontainer

Funktioner

  • Masterhantering
  • Digital tillgångshantering
  • Versionskontroll
  • Dokumenthantering
  • Innehållsskapande
Samarbetsbaserad, omnikanals- och API-driven SaaS för produktinformationshantering. Lär dig mer om Bluestone PIM
Bluestone grundades 2016 för att bygga Bluestone produktinformationshantering (product information management, PIM), en nyskapande SaaS-plattform för PIM. Att underhålla tusentals produkter är förstås ett jobb som måste tas på allvar, och att centralisera produktinformationen är också en grundläggande fördel med de flesta PIM-lösningar. Men det unika värdet av Bluestone PIM är den extrema flexibiliteten i att ansluta nya försäljningskanaler och de möjligheter som apparna på den växande Bluestone PIM Marketplace skapar. Lär dig mer om Bluestone PIM

Funktioner

  • Masterhantering
  • Digital tillgångshantering
  • Versionskontroll
  • Dokumenthantering
  • Innehållsskapande
Sköt ditt innehåll med prisbelönta DAM+PIM+MRM-lösningar och tjänster utöver det vanliga.
Widen erbjuder dokumenthantering för företag. Capterra-användare har gett dem utmärkelser för Bästa värde och Användarvänlighet. Widen gör vad de lovar och strävar efter att vara den bästa delen av sina kunders dag, varje dag. Främst inriktad på medelstora till stora företag med mer än 1 000 anställda ger Widens molnbaserade lösningar för DAM, PIM, arbetsflöde och varumärkeshantering dig en komplett upplevelse av högkvalitativ programvara och jättebra service. Lär dig mer om Acquia DAM (Widen)

Funktioner

  • Masterhantering
  • Digital tillgångshantering
  • Versionskontroll
  • Dokumenthantering
  • Innehållsskapande
Bynder är en molnbaserad lösning för marknadsförare som vill förenkla hanteringen av digitala tillgångar via en central portal.
Utsedd till Leader av Forrester Wave Digital Asset Management for Customer Experience, rapporten för kvartal 1, 2022. Bynder är det enklaste sättet att professionellt hantera dina digitala tillgångar. Se till att dina team talar samma språk och samarbetar i realtid med redigering och godkännande, förenklad fildelning och lagring samt automatisk formatering för olika kanaler och filtyper. Lösningen erbjuder en central, molnbaserad portal för alla företagets marknadsföringsmaterial och meddelanden. Lär dig mer om Bynder

Funktioner

  • Masterhantering
  • Digital tillgångshantering
  • Versionskontroll
  • Dokumenthantering
  • Innehållsskapande
Med Plytix kan du samla, organisera och hantera all din produktinformation enklare än någonsin. Starta en gratis provperiod idag.
Ta produktinformationshanteringen till nästa nivå med Plytix. Ett obegränsat antal användare kan samarbeta för att hantera bilder, videoklipp, grafik och filer på ett och samma ställe, där alla är direkt länkade till produkterna. Håll alla dina filer och allt ditt multimedieinnehåll säkert, uppdaterat och tillgängligt för alla ansvariga team. Skapa användarroller och behörigheter för att få rätt personer att arbeta med rätt sak. Allt från samma PIM. Nyfiken på mer information? Boka ett möte med en PIM-expert idag. Lär dig mer om Plytix

Funktioner

  • Masterhantering
  • Digital tillgångshantering
  • Versionskontroll
  • Dokumenthantering
  • Innehållsskapande
PIM-system med öppen källa utformat för återförsäljare med funktioner som dataimport, produktklassificering, dataredigering och dataexport.
Akeneo är ett snabbt växande programvaruföretag som erbjuder en PIM-lösning med öppen källa som dramatiskt förenklar kataloghanteringsprocesserna. Akeneo PIM gör det enkelt för återförsäljare och varumärken på B2C- och B2B-marknader att samla in data från alla källor, berika och kontrollera produktinformationens kvalitet och distribuera den till flera kanaler, t.ex. e-handel, mobil, tryck och försäljningsställen. Lär dig mer om Akeneo Product Cloud

Funktioner

  • Masterhantering
  • Digital tillgångshantering
  • Versionskontroll
  • Dokumenthantering
  • Innehållsskapande
Prisbelönt SaaS-lösning för integrering, optimering och distribution av produktinformation.
Productsup tillhandahåller prisbelönt SaaS för integrering, optimering och distribution av produktinformation i handeln. Med en rad olika lösningar som flödeshantering, marknadsintegration, onboarding av säljare och syndikering av produktinnehåll är Productsup den perfekta följeslagaren för PIM-system. Programvaran hjälper varumärken och återförsäljare att validera, strukturera och berika sitt produktinnehåll för tusentals detaljhandelskanaler och digitala kanaler, inklusive Amazon, Walmart, Google och Facebook. Lär dig mer om Productsup

Funktioner

  • Masterhantering
  • Digital tillgångshantering
  • Versionskontroll
  • Dokumenthantering
  • Innehållsskapande
Lengow is the e-commerce automation solution helping brands improve performance, automate business processes and grow internationally.
Lengow is the e-commerce automation solution helping brands improve performance, automate business processes and grow internationally. Lengow is the key to strong profitability and visibility for products sold by e-retailers around the world on all distribution channels: marketplaces, comparison shopping engines, affiliate platforms and display/retargeting platforms. Since 2009, Lengow has merged over 1,600 partners to provide a powerful platform to its 4,600 retailers in 42 countries globally. Lär dig mer om Lengow

Funktioner

  • Masterhantering
  • Digital tillgångshantering
  • Versionskontroll
  • Dokumenthantering
  • Innehållsskapande
Pimcore är ett av världens första PIM för företag utan programvarukostnad. Den centraliserar alla dina produktdata oberoende av kanalen.
PIM med öppen källkod för företag (mer än 50 anställda, inte lämpligt för små företag). Pimcore gör det snabbt och enkelt att hantera produktinformation. Den kan integrera, konsolidera och hantera alla typer och alla mängder av digitala data. Berika, rensa och klassificera dataposter på den användarvänliga plattformen. Tillhandahåll data till alla kanaler såsom handel, mobilappar, tryck, digital skyltning. Pimcore används av mer än 80 000 företag i 56 länder och är en erkänd Gartner 'Cool Vendor'. Lär dig mer om Pimcore

Funktioner

  • Masterhantering
  • Digital tillgångshantering
  • Versionskontroll
  • Dokumenthantering
  • Innehållsskapande
Contentserv kombinerar PIM, MDM och MXM för att leverera banbrytande produktupplevelser.
Contentserv gör det möjligt för återförsäljare och varumärken att utveckla banbrytande produktupplevelser till sina kunder. Över 300 kunder i 89 länder använder den här lösningen. Genom att kombinera PIM, MDM och MXM får återförsäljare och varumärkesägare möjligheten att skapa och dela de produktupplevelser som deras kunder efterfrågar idag och i morgon på alla kanaler. Lär dig mer om Contentserv

Funktioner

  • Masterhantering
  • Digital tillgångshantering
  • Versionskontroll
  • Dokumenthantering
  • Innehållsskapande
Branschledande lösningar för Marketing Work Management (MWM) som hjälper intressenter i marketingvärdekedjan att samarbeta effektivt.
Encodify är ledande inom marknadsföring och arbetsledning (MWM). Vi var pionjärer inom MarTech 2001 med en enkel men briljant idé som banade väg för MWM-kategorin. Baserat på vår no-code teknologi har vi sedan dess byggt branschledande best-practice MWM-lösningar som hjälper alla intressenter i marknadsföringsvärdekedjan att samarbeta effektivt. Idag sätter vi nya standarder genom att konvergera DAM/PIM, workflow, korrekturläsning och projekthantering för att hjälpa kunderna att förnya och optimera sitt sätt att arbeta. Lär dig mer om Encodify

Funktioner

  • Masterhantering
  • Digital tillgångshantering
  • Versionskontroll
  • Dokumenthantering
  • Innehållsskapande
Digital resurshanteringslösning som hjälper företag att påskynda samarbete inom och utanför organisationen.
brahms är den självklara digitala tillgångsförvaltaren. Ge anställda i din organisation möjlighet att strukturera, hitta, lokalisera och dela digitala tillgångar med hjälp av tids- och rollbaserade arbetsflöden. Öka värdet på ditt varumärke genom att påskynda samarbete inom och utanför din organisation. Lär dig mer om brahms

Funktioner

  • Masterhantering
  • Digital tillgångshantering
  • Versionskontroll
  • Dokumenthantering
  • Innehållsskapande
Katana PIM är ett starkt och flexibelt flerspråkigt PIM-system med funktioner som hjälper ditt företag att bli mer effektivt.
Katana PIM är ett kraftfullt och skalbart system som låter dig hantera alla dina produkter snabbt och säkert. Det hjälper dig att samla in, kontrollera och publicera all produktinformation från din organisation på ett konsekvent sätt. Genom att hantera dina leverantörer och dina data i detta system har du alltid en komplett och konsekvent översikt över dina produkter. Katana PIM samlar alla dina produkter i ett enda system och visar dig snabbt hur komplett din produktinformation är och var. Lär dig mer om KatanaPIM

Funktioner

  • Masterhantering
  • Digital tillgångshantering
  • Versionskontroll
  • Dokumenthantering
  • Innehållsskapande
xDM från Semarchy utnyttjar smarta algoritmer och materialdesign för att stärka intelligent PIM.
Semarchy har skapat Intelligent Data Hub. xDM-plattformen löser utmaningarna för företagsproduktinformationshantering (product information management, PIM) för några av de mest välkända varumärkena i USA och Europa. Denna flexibla plattform utnyttjar smarta algoritmer och materialdesign för att parallellt förenkla dataförvaltning, kvalitet, berikning och arbetsflöden. Lär dig mer om Semarchy xDM

Funktioner

  • Masterhantering
  • Digital tillgångshantering
  • Versionskontroll
  • Dokumenthantering
  • Innehållsskapande
Centric PLM® kopplar samman människor, system och processer i värdekedjan och hanterar effektivt produkter från idé till försäljning.
Centric PLM® är en intuitiv molnbaserad lösning som kopplar samman människor, system och processer i värdekedjan och effektivt hanterar produkter från idé till försäljning, underlättar samarbetet med leverantörer och utnyttjar rapportering för att svara på konsumenternas efterfrågan, underlätta strategiskt beslutsfattande och öka tillväxten. Företaget levererar innovationer i företagsklass för optimering av varuplanering, produktutveckling, inköp, kvalitet och produktportfölj för snabbväxande konsumentindustrier. Lär dig mer om Centric PLM

Funktioner

  • Masterhantering
  • Digital tillgångshantering
  • Versionskontroll
  • Dokumenthantering
  • Innehållsskapande
Atlan är en modern dataarbetsyta med visionen att möjliggöra datademokratisering inom organisationer.
Atlan är en modern dataarbetsyta med visionen att möjliggöra datademokratisering inom organisationer och samtidigt upprätthålla högsta standard för styrning och säkerhet. Alla olika användare i dagens moderna datateam, från dataingenjörer till företagsanvändare, som förenas för att samarbeta på Atlan. Genom att möjliggöra upptäckt av data, kontextdelning, styrning och säkerhet, kan team frigöra upp till 30 % av sin tid och ersätta manuella, repetitiva uppgifter med automatisering och minimera länkade aktiviteter Lär dig mer om Atlan

Funktioner

  • Masterhantering
  • Digital tillgångshantering
  • Versionskontroll
  • Dokumenthantering
  • Innehållsskapande
MDM-lösning med flera domäner för modellering och hantering av flera masterdatauppsättningar.
MDM-lösning med flera domäner för modellering och hantering av flera masterdatauppsättningar. Lär dig mer om Profisee

Funktioner

  • Masterhantering
  • Digital tillgångshantering
  • Versionskontroll
  • Dokumenthantering
  • Innehållsskapande