Vi har hjälpt svenska företag
att välja bättre programvara i 15 år

CPQ-system

CPQ-program hjälper stora företag att snabbt tillhandahålla korrekta offerter baserat på fluktuerande priser och kostnadsvariabler. Med CPQ-system kan du erbjuda kunder merförsäljning och paketeringsalternativ, få exaktare offerter baserat på globala ekonomiska faktorer och lager, och anpassa din försäljning till en snabbt föränderlig marknad. Använd Capterra för att hitta rätt CPQ-program för ditt företag i Sverige. CPQ-lösningar är nära relaterade till säljverktyg, program för produktkonfiguration, programvara för arbetskostnad, offertprogram och system för förslagshantering.

Sverige Visa lokala produkter

24 resultat

PandaDoc är ett allt-i-ett-verktyg för att snabbt och enkelt skapa, redigera, skicka, spåra och e-signera alla dina säljdokument. Lär dig mer om PandaDoc
PandaDoc är ett allt-i-ett-verktyg för att skapa, redigera, spåra och e-signera affärsdokument snabbt och enkelt. Upptäck ett bättre sätt att skapa offerter som ser proffsiga ut. Ta hem fler affärer med obegränsade e-signaturer, återanvändbara mallar, redigering i appar, CRM-integration, API:er och personlig support dygnet runt. I genomsnitt skapar våra användare dokument på under fyra minuter och rapporterar 20 % mer avslutade affärer. Gör som 50 000 andra företag som automatiserar arbetsflödet för dokument, snabbar upp försäljningsförloppet och tar hem fler affärer! Lär dig mer om PandaDoc

Funktioner

  • Katalogisering / kategorisering
  • Skapa förslag
  • Elektronisk underskrift
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Guidad försäljning
  • Kontaktledning
  • Aktivitetspanel
  • Rabatthantering
  • Förnyelseshantering
  • Pris-/marginalhantering
En uppsättning integrerade affärsappar för CRM, POS, webbplats, e-handel, försäljning, bokföring, lager, HR, projekt och marknadsföring.
Odoo är en helintegrerad, anpassningsbar svit av affärsapplikationer med öppen källkod. En majoritet av verksamhetsbehoven, som kundrelationer (customer relations management, CRM), försäljning, projekt, tillverkning, lager och redovisning, uppfylls genom denna allt-i-ett-lösning. Odoo är utformad för att uppfylla företagets behov oavsett storlek och budget. Lär dig mer om Odoo

Funktioner

  • Katalogisering / kategorisering
  • Skapa förslag
  • Elektronisk underskrift
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Guidad försäljning
  • Kontaktledning
  • Aktivitetspanel
  • Rabatthantering
  • Förnyelseshantering
  • Pris-/marginalhantering
Bitrix24 kostnadsfria CRM för CPQ med inbyggda offerter, fakturor och förslagshantering. 4 miljoner kunder runt om i världen.
Om du letar efter gratis offert, programvara för hantering av offerter och fakturor är du på rätt plats. Bitrix24 är ett gratis CRM med obegränsade offerter och fakturor. Till skillnad från andra kostnadsfria offertfakturalösningar är Bitrix24 offerter och fakturor helt anpassningsbara och levereras med kraftfulla verktyg, som stöd för flera valutor, skatter, automatisk numrering, produktkatalog och e-postmarknadsföring. Lär dig mer om Bitrix24

Funktioner

  • Katalogisering / kategorisering
  • Skapa förslag
  • Elektronisk underskrift
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Guidad försäljning
  • Kontaktledning
  • Aktivitetspanel
  • Rabatthantering
  • Förnyelseshantering
  • Pris-/marginalhantering
Proposify minskar friktionen i ditt försäljningsarbetsflöde, vilket gör det enkelt för dina säljare att snabbt skapa professionella förslag.
Proposify hjälper moderna säljteam att skapa, skicka, kartlägga och e-signera vinnande förslag, kontrakt och avtal. Återanvändbara mallar och central lagring för förslagsinnehåll sparar tid, medan förslag med interaktiv prissättning, videor och livechatt imponerar på prospekt. Visa mätetal ger insikt i hur länge varje avsnitt visas, och genom integrering med favoritappar, som Salesforce, blir det möjligt för representanter att enkelt skapa säljdokument utan att lämna CRM. Lär dig mer om Proposify

Funktioner

  • Katalogisering / kategorisering
  • Skapa förslag
  • Elektronisk underskrift
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Guidad försäljning
  • Kontaktledning
  • Aktivitetspanel
  • Rabatthantering
  • Förnyelseshantering
  • Pris-/marginalhantering
Scoro är en början till slut lösning för projekt- och företagsledning som gör att du kan styra hela arbetsflödet på ett och samma ställe.
Scoro är en prisbelönt, början till slut lösning för projekt- och företagsledning som gör att du kan styra hela arbetsflödet på ett och samma ställe. Förutom projektledningsfunktioner tillhandahåller Scoro alla verktyg du behöver för att hantera din verksamhet: schemaläggning och spårning av arbete och uppgifter, samarbete, kontaktdatabas och CRM, offert och fakturering, avancerad rapportering, instrumentbrädor i realtid och mycket mer. Registrera dig för en 14 dagars gratis provperiod för att se själv. Lär dig mer om Scoro

Funktioner

  • Katalogisering / kategorisering
  • Skapa förslag
  • Elektronisk underskrift
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Guidad försäljning
  • Kontaktledning
  • Aktivitetspanel
  • Rabatthantering
  • Förnyelseshantering
  • Pris-/marginalhantering
Driv fokus, skapa möjligheter för dina team och reagera snabbare med Clarizens arbetsledningslösningar för företag.
Clarizen är en molnbaserad samarbetslösning för arbetsledning. Den enda anpassningsbara lösningen på marknaden för att företag snabbt ska kunna omvandla idéer till strategier, planer och åtgärder för att reagera på förändrade marknadsförhållanden. Dina team kan arbeta som de vill och du kommer att ha insyn i alla dina arbetsflöden i realtid. Att hålla alla engagerade och fokuserade så att resultaten levereras snabbare och företagets mål och kundernas förväntningar överträffas. Passar bäst för företag med över 50 anställda Lär dig mer om Planview AdaptiveWork

Funktioner

  • Katalogisering / kategorisering
  • Skapa förslag
  • Elektronisk underskrift
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Guidad försäljning
  • Kontaktledning
  • Aktivitetspanel
  • Rabatthantering
  • Förnyelseshantering
  • Pris-/marginalhantering
Workday Financial Management är en molnbaserad lösning utformad för ekonomisk planering, analys och transaktioner.
Workday Financial Management är en molnbaserad lösning utformad för ekonomisk planering, analys och transaktioner. Genom att kombinera transaktioner, redovisning och analys och alltid utföra revisioner i ett system ger Workday beslutsfattare möjligheten att i realtid och på språng få ekonomisk och affärsmässig insikt som de kan agera på och planera för vad som kommer härnäst. Lär dig mer om Workday Financial Management

Funktioner

  • Katalogisering / kategorisering
  • Skapa förslag
  • Elektronisk underskrift
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Guidad försäljning
  • Kontaktledning
  • Aktivitetspanel
  • Rabatthantering
  • Förnyelseshantering
  • Pris-/marginalhantering
DealHubs prisbelönta CPQ-plattform är enkel att installera och använda och är helt inbyggd i Salesforce och Microsoft Dynamics CRM.
DealHub CPQ-programvaran gör det möjligt för säljteam att konfigurera offerter och förslag snabbare med färre fel. Genom att minimera administrativa uppgifter och låta säljteamen fokusera på att engagera mer effektivt med köpare hjälper DealHub till att förkorta försäljningscykeln och öka intäkterna. Lösningen fungerar inom Salesforce och Microsoft Dynamics CRM och inkluderar: dynamiska säljplaybooks, interaktiv innehållsdelning, dokumentgenerering, kontraktshantering och e-signatur. Lär dig mer om DealHub

Funktioner

  • Katalogisering / kategorisering
  • Skapa förslag
  • Elektronisk underskrift
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Guidad försäljning
  • Kontaktledning
  • Aktivitetspanel
  • Rabatthantering
  • Förnyelseshantering
  • Pris-/marginalhantering
Effektivisera din affärsverksamhet genom att ändra hur du offererar och säljer konfigurerbara produkter och tjänster.
Skapa unika konfigurationer, beräkna priser, införliva produktionsdata, skicka en offert till kunden och säkra en order från en enda applikation. Stora och små företag gör Configure One till hörnstenen i deras digitala omvandling för att leverera värde till sina kunder. Lär dig mer om Configure One Cloud

Funktioner

  • Katalogisering / kategorisering
  • Skapa förslag
  • Elektronisk underskrift
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Guidad försäljning
  • Kontaktledning
  • Aktivitetspanel
  • Rabatthantering
  • Förnyelseshantering
  • Pris-/marginalhantering
Lätt CPQ-programvara för små och medelstora företag. Gör det möjligt för ditt säljteam att svara på förfrågningar snabbare, offerera med högre precision och vinna fler affärer.
ConvertCalculator erbjuder en lätt lösning för konfigurera, prisuppgifter och offerter (configure, price, quote, CPQ) som passar små och medelstora företag. CPQ gör det möjligt för ditt säljteam att svara på förfrågningar snabbare, offerera med högre precision, sälja smartare och vinna fler affärer. Placera prisförslagskonfiguratorn direkt på din hemsida och låt dina besökare vrida på ratten för att beräkna sitt pris, ROI eller besparingar och begära en offert direkt eller lägga en direktbeställning. Med ConvertCalculator kan du generera offerter 75 % snabbare, förbättra ordernoggrannheten med 50 % och öka försäljningen med 30 %. Lär dig mer om ConvertCalculator

Funktioner

  • Katalogisering / kategorisering
  • Skapa förslag
  • Elektronisk underskrift
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Guidad försäljning
  • Kontaktledning
  • Aktivitetspanel
  • Rabatthantering
  • Förnyelseshantering
  • Pris-/marginalhantering
Allt-i-ett-betalningsplattform utformad för att påskynda handeln för B2B- och B2C-verksamheter.
BlueSnap tillhandahåller en allt-i-ett-betalningsplattform som är utformad för att påskynda handeln för B2B- och B2C-verksamheter. BlueSnaps plattform stöder internet- och mobilförsäljning, marknadsplatser, prenumerationer, fakturabetalningar, automatiserade kundfordringar och manuella beställningar via en virtuell terminal. Med en enda integrering på plattformen kan du enkelt acceptera alla betalningar. Plattformen inkluderar tillgång till 100 betalningstyper, inklusive populära e-plånböcker, inbyggda bedrägeriskydd i världsklass för att skydda din försäljning Lär dig mer om BlueSnap

Funktioner

  • Katalogisering / kategorisering
  • Skapa förslag
  • Elektronisk underskrift
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Guidad försäljning
  • Kontaktledning
  • Aktivitetspanel
  • Rabatthantering
  • Förnyelseshantering
  • Pris-/marginalhantering
En heltäckande dra och släpp-dokumentbyggare för att skapa, dela, signera, organisera och analysera pappersarbete. Smart, enkelt och felfritt.
RevvSales är en allt-i-ett-verktyg för dokumenthantering som hjälper individer och team att driva sitt företag. Programvaran är ett bra alternativ till Google docs eller kalkylark med lättanvända mallar, godkännanden och arbetsflöden. Fler än 1 000 företag förlitar sig på programvaran för sina offertbehov. Integrera data med dina registersystem: CRM och bokföring. Driv ditt företag framåt, ett dokument i taget. Lär dig mer om Revv

Funktioner

  • Katalogisering / kategorisering
  • Skapa förslag
  • Elektronisk underskrift
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Guidad försäljning
  • Kontaktledning
  • Aktivitetspanel
  • Rabatthantering
  • Förnyelseshantering
  • Pris-/marginalhantering
Apttus CPQ har utformats för att hjälpa företag att konfigurera, prissätta och erbjuda offerter på ett korrekt, snabbt och enkelt sätt.
Apttus CPQ är ett av de främsta företagsinriktade säljverktygen för flera kanaler. Programvaran har utformats för att hjälpa företag att konfigurera, prissätta och erbjuda offerter på ett precist, snabbt och enkelt sätt. Klicka på knappen till höger för att se en demo. Programmet hanterar allt från enkla till väldigt komplicerade produkter och prissättningskonfigurationer över alla försäljningskanaler (fält, telesälj, samarbetspartners och e-handel). Programvaran är en del av en komplett uppsättning av integrerade applikationer som möjliggör offert-till-kontanter-processen: kontrakt, incitament, fakturering, orderhantering och e-handel. Lär dig mer om Conga CPQ

Funktioner

  • Katalogisering / kategorisering
  • Skapa förslag
  • Elektronisk underskrift
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Guidad försäljning
  • Kontaktledning
  • Aktivitetspanel
  • Rabatthantering
  • Förnyelseshantering
  • Pris-/marginalhantering
Epicor CPQ omdefiniera CPQ och e-handel för företag globalt med en visuell konfigurator som kan hantera komplexa produkter.
Epicor CPQ omdefinierar konfiguration, prissättning och offert (configure, price and quote, CPQ) och e-handel för företag globalt. Den här produktkonfiguratorn är en av få som kan hantera komplexa affärsregler, 3D- och 2D-visualiseringar, prissättning i realtid och CAD-automatisering. Denna början till slut lösning ger en fantastisk köpupplevelse, en snabbare försäljningscykel och en effektivare tillverkningsprocess. Epicor CPQ används av ledande företag som GE Healthcare, Tuff Shed, Merck Millipore, Architectural Lighting Works och Johns Manville. Lär dig mer om Epicor CPQ

Funktioner

  • Katalogisering / kategorisering
  • Skapa förslag
  • Elektronisk underskrift
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Guidad försäljning
  • Kontaktledning
  • Aktivitetspanel
  • Rabatthantering
  • Förnyelseshantering
  • Pris-/marginalhantering
Början till slut-programvara för automation av professionella tjänster som riktar sig till tjänsteinriktade företag för att effektivisera offert till kontanter och öka lönsamheten.
Planview Changepoint är en början till slut-lösning för PSA som driver hela tjänstens livscykel från möjlighet till fakturering, ökar driftseffektiviteten och levererar den synlighet som behövs för att maximera användningen, förbättra kundnöjdheten och lönsamheten. Serviceorganisationer kan optimera bemanningsnivåerna med hjälp av kraftfulla kapacitetsprognoser och planeringsfunktioner för att få leveranssäkerhet och samtidigt generera vinster från nöjda kunder. Lär dig mer om Planview ChangePoint

Funktioner

  • Katalogisering / kategorisering
  • Skapa förslag
  • Elektronisk underskrift
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Guidad försäljning
  • Kontaktledning
  • Aktivitetspanel
  • Rabatthantering
  • Förnyelseshantering
  • Pris-/marginalhantering
XaitCPQ (hette tidigare Blueprint CPQ) fångar upp alla komplexa produkt-, prissättnings- och affärsregler på ett centralt ställe.
BlueprintCPQ® är en kraftfull, flexibel och skalbar konfigurerings-, prissättnings- och offertlösning (configure, price, quote, CPQ). Helt molnbaserade produkter kan användas för att hjälpa säljteam, kanalpartner och kunder att snabbt, enkelt och korrekt prissätta produkter och tjänster – när som helst, var som helst. BlueprintCPQ® fokuserar på API och är CRM-agnostisk, och kan integreras med de flesta moderna CRM- och ERP-system. Lösningen har förbyggda standardintegrationer med Salesforce.com och Microsoft Dynamics 365. Lär dig mer om XaitCPQ

Funktioner

  • Katalogisering / kategorisering
  • Skapa förslag
  • Elektronisk underskrift
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Guidad försäljning
  • Kontaktledning
  • Aktivitetspanel
  • Rabatthantering
  • Förnyelseshantering
  • Pris-/marginalhantering
Sverige Lokal produkt
Tacton kopplar upp din organisation för att leverera rätt produkt varje gång, från beställning till leverans.
Din verksamhet är unik och det är även Tactons CPQ-teknik (konfigurera, prisuppgifter och offerter). Efter mer än två årtiondens utveckling har Tacton skapat en kraftfull begränsningsbaserad konfigurator med en enda sanningskälla. Tacton förändrar hur användarna kan hantera mycket varierande tillverkningsbehov. Nu mer än någonsin är det viktigt att förstå vad dina kunder vill ha och hur deras unika problem snabbt kan bli åtgärdade. Lär dig mer om Tacton CPQ

Funktioner

  • Katalogisering / kategorisering
  • Skapa förslag
  • Elektronisk underskrift
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Guidad försäljning
  • Kontaktledning
  • Aktivitetspanel
  • Rabatthantering
  • Förnyelseshantering
  • Pris-/marginalhantering
Ett CPQ-verktyg byggd särskilt för IT-tjänster. Generera dynamiskt uppdragsbeskrivningar (statements of work, SOW), WBS och prissättning med en enda knapptryckning.
Bra CPQ-verktyg för IT-tjänster. ScopeStack tar en komplicerad förhandsförsäljningsprocess och skapar en enkel metod för att leverera snabba och korrekta arbetsbeskrivningar. Lär dig mer om ScopeStack

Funktioner

  • Katalogisering / kategorisering
  • Skapa förslag
  • Elektronisk underskrift
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Guidad försäljning
  • Kontaktledning
  • Aktivitetspanel
  • Rabatthantering
  • Förnyelseshantering
  • Pris-/marginalhantering
Med den molnbaserade SaaS-programvarusviten Bit2win CPQ kan organisationer automatisera och optimera produktkonfigurationen, skapa offerter och fånga upp beställningar.
Bit2win CPQ ger försäljning, samarbetspartners och kunder möjlighet att konfigurera komplexa produkter/tjänster, leverera korrekta offerter och skapa smartare affärer med den mest uppdaterade produkt- och prisinformationen. Bit2win är utformat för företag som digitaliseras och för försäljningsprocesser och offertautomatisering, möjliggör försäljning av fysiska varor och abonnemang, återkommande och användarbaserade priser, paket och ändringar av befintliga tjänstekontrakt och erbjuder några av marknadens bästa färdiginstallerade prissättningsfunktioner. Lär dig mer om bit2win CPQ

Funktioner

  • Katalogisering / kategorisering
  • Skapa förslag
  • Elektronisk underskrift
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Guidad försäljning
  • Kontaktledning
  • Aktivitetspanel
  • Rabatthantering
  • Förnyelseshantering
  • Pris-/marginalhantering
Cincom CPQ integreras med Microsoft Dynamics, Salesforce och andra CRM-system för att skapa en komplett flerkanalig försäljningslösning.
Cincom CPQ är en programvara som konfigurerar prisuppgifter och som förbättrar kundens köpupplevelse. Med början på produktkonfiguration skapar Cincom CPQ priser/offerter i realtid, guidade av relevanta, regelbaserade säljrekommendationer och levererar optimerade säljförslag direkt. Med expertkunskap nära till hands har säljare och återförsäljare de material och data de behöver för att sälja, och kunderna har all information de behöver för att köpa och beställa, 24x7. Lär dig mer om Cincom CPQ

Funktioner

  • Katalogisering / kategorisering
  • Skapa förslag
  • Elektronisk underskrift
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Guidad försäljning
  • Kontaktledning
  • Aktivitetspanel
  • Rabatthantering
  • Förnyelseshantering
  • Pris-/marginalhantering
Skapa effektiva offerter med en snygg mall, beskrivningar och bilder, och skicka dem till dina kunder med ett klick. Använd den överallt.
Skapa effektiva offerter med en snygg mall, beskrivningar och bilder, och skicka dem till dina kunder med ett klick. Agera snabbare än dina konkurrenter: när din kund ber dig om en offert kan du generera den på några sekunder, även när du är med din kund och inte på ditt kontor, eftersom quotadoo fungerar i det säkra molnet och du kan komma åt den överallt. Lär dig mer om quotadoo

Funktioner

  • Katalogisering / kategorisering
  • Skapa förslag
  • Elektronisk underskrift
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Guidad försäljning
  • Kontaktledning
  • Aktivitetspanel
  • Rabatthantering
  • Förnyelseshantering
  • Pris-/marginalhantering
Sverige Lokal produkt
En kraftfull försäljningskonfigurator för att minimera risken för felaktiga beställningar. Det som inte kan produceras kan heller inte beställas.
COMBINUM är en webbaserad produktkonfigurator. COMBINUM passar perfekt för tillverkningsföretag som erbjuder komplexa produkter med många delar, egenskaper och alternativ. COMBINUM är en helt flänsförsedd konfigurationsenhet med en kraftfull regelmotor, systemkonfiguration, realtidsprissättning, grafikrendering med mera. Samtidigt är COMBINUM byggd för att vara enkel att komma igång med, underhålla och anpassa. Boka en webbdemo och lär dig hur COMBINUM kan hjälpa dig att konfigurera dina produkter. Lär dig mer om COMBINUM

Funktioner

  • Katalogisering / kategorisering
  • Skapa förslag
  • Elektronisk underskrift
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Guidad försäljning
  • Kontaktledning
  • Aktivitetspanel
  • Rabatthantering
  • Förnyelseshantering
  • Pris-/marginalhantering
Manufacturing X Sales Platform är en allt i ett-lösning som kombinerar CRM, CPQ och försäljningsportal i en innovativ plattform.
Manufacturing X Sales Platform är en allt i ett-lösning som kombinerar CRM, konfigurera, prisuppgifter och offerter (configure, price, quote, CPQ) och försäljningsportal i en innovativ plattform för tillverkare. Den effektiva säljlösningen gör det möjligt att förkorta försäljningscyklerna och tiden till marknaden betydligt, samtidigt som du förbättrar marginalerna och levererar utmärkt kundkvalitet. Få insikter i realtid om försäljningseffektivitet och marknadsefterfrågan samt expandera och få dina affärskanaler att växa i global skala. Lär dig mer om In Mind Cloud

Funktioner

  • Katalogisering / kategorisering
  • Skapa förslag
  • Elektronisk underskrift
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Guidad försäljning
  • Kontaktledning
  • Aktivitetspanel
  • Rabatthantering
  • Förnyelseshantering
  • Pris-/marginalhantering
VividWorks hjälper återförsäljare och tillverkare att öka sin försäljning med en 3D-baserad konfiguration, prissättning och offert (configure, price and quote, CPQ).
Produktbilder är den enskilt mest inflytelserika faktorn bakom alla produktinköp. Kunderna vill utvärdera alternativ, visualisera och bygga upp förtroende för en produkt innan de genomför ett köp. VividWorks löser detta problem online och i butik med en 3D-baserad plattform för visuell CPQ som gör det möjligt för dig att engagera dina kunder, samarbetspartner och säljteam till att offerera snabbare, eliminera fel och skapa en förstklassig kundupplevelse. Lär dig mer om VividWorks

Funktioner

  • Katalogisering / kategorisering
  • Skapa förslag
  • Elektronisk underskrift
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Guidad försäljning
  • Kontaktledning
  • Aktivitetspanel
  • Rabatthantering
  • Förnyelseshantering
  • Pris-/marginalhantering