Vi har hjälpt svenska företag
att välja bättre programvara i 15 år

Programvara för matleverans

Programvara för matleverans ger restaurang- och leveranstjänstägare webbaserade verktyg för att marknadsföra sig och hantera matbeställningar. System för matbeställning innehåller vanligtvis en webbaserad kundportal för beställningar, säljartjänster för att hantera menyer och leveranser samt funktioner för betalningshantering. Använd Capterra för att hitta ett system för matleverans som fungerar för ditt företag i Sverige. Företag som behöver en lösning för matleverans kan också dra nytta av restaurangsystem och programvara för hantering av kassasystem.

23 resultat

Enkel programvara för hantering av interna restaurangleveranser. Lär dig mer om Shipday
Enkel programvara för hantering av interna restaurangleveranser. Lär dig mer om Shipday

Funktioner

  • Lojalitetsprogram
  • Köks-/menyhantering
  • Routing
  • Orderhantering
  • Rapportering och analys
  • Mobilåtkomst
  • Leveranshantering
  • Leveransspårning
  • Lagerhantering
Komplett teknisk programvarusvit för matleveransföretag Lär dig mer om Tookan
Komplett teknisk programvarusvit för matleveransföretag. Automatisera beställningshantering, leveranssändning, leveransspårning i realtid och marknadsföringskampanjer för att få ditt restaurangföretag att växa. Hantera alla beställningar på ett ställe: smart instrumentpanel för att ta emot och hantera beställningar från alla källor på en och samma plats. Spåra fullständig beställningscykel från mottagen till skickad och levererad beställning. Vidta åtgärder som att radera, avbryta och tilldela leverans på nytt med ett enda klick. Lär dig mer om Tookan

Funktioner

  • Lojalitetsprogram
  • Köks-/menyhantering
  • Routing
  • Orderhantering
  • Rapportering och analys
  • Mobilåtkomst
  • Leveranshantering
  • Leveransspårning
  • Lagerhantering
Ruttkaoset kan nu lösas med Route4Me. Route4Me är extremt lätt att använda och låter dig skapa, dela, hantera och köra optimerade rutter
Ruttkaoset kan nu lösas med Route4Me. Route4Me är extremt lätt att använda och låter dig skapa, dela, hantera och köra optimerade rutter på bara några sekunder. Passar perfekt för fältarbete, fältförsäljning, fältmarknadsföring, fältvarupresentationer, områdeshantering och alla verksamheter som kräver optimering av sista transportsträckan. Route4Me erbjuder en mycket populär ruttsekvenserings- och optimeringsprogramvara för småföretag och företag och har över 27 000 kunder. Lär dig mer om Route4Me

Funktioner

  • Lojalitetsprogram
  • Köks-/menyhantering
  • Routing
  • Orderhantering
  • Rapportering och analys
  • Mobilåtkomst
  • Leveranshantering
  • Leveransspårning
  • Lagerhantering
Square Online gör det möjligt för små och medelstora säljare att utöka sin verksamhet med en professionell e-handelshemsida och integrerade verktyg
Börja sälja på webben idag. Designa och lansera din e-handelswebbplats nu med kostnadsfria Square Online. Utan några startkostnader eller månadsavgifter. Betala endast när du säljer något, endast 2,9 % + 30 cent per transaktion. Square Online fungerar sömlöst med Square Point of Sale för att automatiskt synka dina beställningar, varor och lager såväl på webben som i butiken. Ingen mer överförsäljning och manuell avstämning. Anslut dig dessutom till Instagram och sälj på sociala medier, erbjud leverans eller upphämtning i butik med mera. Lär dig mer om Square Online

Funktioner

  • Lojalitetsprogram
  • Köks-/menyhantering
  • Routing
  • Orderhantering
  • Rapportering och analys
  • Mobilåtkomst
  • Leveranshantering
  • Leveransspårning
  • Lagerhantering
OptimoRoute får jobbet gjort. Den lättanvända programvaran planerar och optimerar rutter för matleveranschaufförer på några sekunder.
OptimoRoute hjälper matleveransföretag att erbjuda enastående service. OptimoRoute använder sofistikerade algoritmer för att planera och optimera rutterna på bara några sekunder. Under ett enkelt gränssnitt finns det ett oändligt utbud av trick, funktioner och genvägar. Programvaran är enkel att använda, anpassar sig efter dina behov och får jobbet gjort. OptimoRoutes kunder sänker sina utgifter för bränsle och körning med 20 % och frigör tid för viktigare saker – som att få företaget att växa. Lär dig mer om OptimoRoute

Funktioner

  • Lojalitetsprogram
  • Köks-/menyhantering
  • Routing
  • Orderhantering
  • Rapportering och analys
  • Mobilåtkomst
  • Leveranshantering
  • Leveransspårning
  • Lagerhantering
Komplett varukorg och webbplatslösning för internet-handlare.
3dcart ger dig allt du behöver för att bygga, hantera och utöka en webbutik. Till skillnad från de flesta e-handelsplattformar behöver du inte köpa ytterligare appar, köpa teman eller betala transaktionsavgifter. Det finns över 200 inbyggda funktioner, inklusive möjligheten att skicka nyhetsbrev, chatta med dina kunder, ha ett samarbetspartnerprogram, gåvoregister, ett kraftfullt produktgranskningssystem och många fler. Betala en fast månadsavgift på bara 19 USD/månad. Lär dig mer om Shift4Shop

Funktioner

  • Lojalitetsprogram
  • Köks-/menyhantering
  • Routing
  • Orderhantering
  • Rapportering och analys
  • Mobilåtkomst
  • Leveranshantering
  • Leveransspårning
  • Lagerhantering
Track-POD är en allt i ett-programvara för leveranshantering för sista transportsträckan som hjälper dig att öka intäkterna och få bättre resultat.
Track-POD är en molnbaserad allt i ett-programvara leveranshantering med AI för sista transportsträckan som hjälper dig att öka intäkterna och få bättre resultat. Denna leveransprogramvara ger dig ett ruttplaneringsverktyg för att arrangera flera avlämningsplatser, en elektronisk leveransbevis app till dina chaufförer samt en webb-instrumentbräda i realtid för avsändarna. Öka din fordons användbarhet med en dirigeringsmotor för fordonsparker och harmonisera ditt säljteam med logistikteamet. Lär dig mer om Track-POD

Funktioner

  • Lojalitetsprogram
  • Köks-/menyhantering
  • Routing
  • Orderhantering
  • Rapportering och analys
  • Mobilåtkomst
  • Leveranshantering
  • Leveransspårning
  • Lagerhantering
Lagerhantering för restauranger när den är som enklast.
Molnbaserad lagerhanteringsprogramvara och -app för restaurang. MarketMan ger dig verktygen du behöver för att hantera ditt lager, dina leverantörer, dina beställningar och dina menykostnader. Få korrekta matkostnader och få reda på vart dina pengar tar vägen i realtid. Ställ in varningar när menyalternativ blir mindre lönsamma och få meddelanden när leverantörspriserna fluktuerar. Till följd av det får du bättre kontroll och större vinst. Lär dig mer om Marketman

Funktioner

  • Lojalitetsprogram
  • Köks-/menyhantering
  • Routing
  • Orderhantering
  • Rapportering och analys
  • Mobilåtkomst
  • Leveranshantering
  • Leveransspårning
  • Lagerhantering
Onfleets programvara förenklar din lokala leveransverksamhet från början till slut. Starta en gratis provperiod idag.
Onfleets moderna, härliga programvara för leveranshantering gör det enkelt för matleveransföretag att hantera sin flotta. Onfleet inkluderar intuitiva smartphone-appar för chaufförer, en webbaserad instrumentbräda i realtid för avsändare, automatiska SMS-aviseringar och spårning av chaufförer för dina kunder. API som möjliggör integrering i online-beställningssystem och andra system. Programvaran har tagit hand om miljontals leveranser för budfirmor i fler än 60 länder över hela världen. Starta en gratis provperiod idag. Lär dig mer om Onfleet

Funktioner

  • Lojalitetsprogram
  • Köks-/menyhantering
  • Routing
  • Orderhantering
  • Rapportering och analys
  • Mobilåtkomst
  • Leveranshantering
  • Leveransspårning
  • Lagerhantering
En robust SaaS-produkt som hjälper dig att spara mer än 15 % av logistikkostnaderna genom att optimera bilparken, distributionsrutter och kapacitet.
LogiNext Mile är en toppmodern programvara för distribution och ruttoptimering under den sista transportsträckan som gör att kostnaderna kan minskas genom att optimera leveransvägar, automatisera tilldelning av leveransresurser och schemalägga försändelser samtidigt som det dynamiskt spårar alla förflyttningar på marken. LogiNext Mile är globalt rankad som en av de bästa lösningarna och erbjuder en av de mest omfattande lösningarna för distributionslogistik och leveransvägsoptimering som ger utmärkt ruttplanering och resurshantering. Lär dig mer om LogiNext Mile

Funktioner

  • Lojalitetsprogram
  • Köks-/menyhantering
  • Routing
  • Orderhantering
  • Rapportering och analys
  • Mobilåtkomst
  • Leveranshantering
  • Leveransspårning
  • Lagerhantering
Molnbaserad PSO-programvara med tillgång till kraftfulla verktyg för företag och analyser . Enkel att använda, enkel att installera.
Poster är POS-programvara för surfplattor och webbläsare för kaféer, restauranger och butiker. Tack vare Posters mångsidiga app för butiker kan du effektivisera din kundservice: beställningar skickas direkt till köket, servitörer kan tillämpa kampanjer och rabatter direkt och alla dina uppgifter behandlas omedelbart. Få tillgång till statistik och rapporter för alla dina beställningar via hanteringskonsolen eller appen Poster Boss. Ställ in den på 15 minuter och börja spara tid och pengar. Lär dig mer om Poster POS

Funktioner

  • Lojalitetsprogram
  • Köks-/menyhantering
  • Routing
  • Orderhantering
  • Rapportering och analys
  • Mobilåtkomst
  • Leveranshantering
  • Leveransspårning
  • Lagerhantering
Lägg till onlinebeställning på din restaurangs webbplats på några minuter. Hantera inkommande beställningar, hämtning och matleveranser från en enkel mobilapp.
Ta emot onlinebeställningar för hämtning, matleverans och bordsservice från en enkel och elegant plattform. Uppdatera menyer och priser, visa försäljningsrapporter och starta marknadsföringskampanjer på flera restaurangplatser från vilken webbläsare som helst. Allt är enkelt med GloriaFood. Skapa ett kostnadsfritt konto och lägg till onlinebeställning på din restaurangs webbplats på några minuter. Lär dig mer om GloriaFood

Funktioner

  • Lojalitetsprogram
  • Köks-/menyhantering
  • Routing
  • Orderhantering
  • Rapportering och analys
  • Mobilåtkomst
  • Leveranshantering
  • Leveransspårning
  • Lagerhantering
eLogii är en ledande programvara för leveranshantering som automatiserar ruttoptimering och avsändning för restauranger och matleverans.
eLogii är en ledande molnbaserad programvara för leveransplanerare som passar för matleveranser, restauranger, virtuella restauranger, livsmedelsbutiker, stormarknader och mat för avhämtning. eLogii förenar logistiken från upphämtning och avlämning av beställningar till ruttläggning med flera stopp och optimering samt hjälper dig att enkelt hantera den från köket till kundens dörr fram till nästa beställning. Med eLogii kan du automatisera avsändningen, få synlighet i realtid för chaufförer och fordon, hämta leveransbevis och hantera returer. Lär dig mer om eLogii

Funktioner

  • Lojalitetsprogram
  • Köks-/menyhantering
  • Routing
  • Orderhantering
  • Rapportering och analys
  • Mobilåtkomst
  • Leveranshantering
  • Leveransspårning
  • Lagerhantering
Yelo är en helhetslösning för att skapa din marknadsplats som Ubereats, Instacart osv. inom 24 timmar
Yelo är en lösning för matleverans som är utformad för att hjälpa företag i alla storlekar att bygga upp butiksfasader och marknader på internet för att underlätta leveranshanteringsprocesser. Systemet gör det möjligt för leverantörer att marknadsföra sponsrade restauranger, organisera produktkataloger, hantera lager och konfigurera rollbaserad åtkomst för personal i ett enhetligt gränssnitt. Allt i ett-plattformen gör det också möjligt för teamen att effektivisera orderhanteringsprocesserna genom att automatisera logistikverksamheten och sätta upp platsbaserade fraktkostnader. Lär dig mer om Yelo

Funktioner

  • Lojalitetsprogram
  • Köks-/menyhantering
  • Routing
  • Orderhantering
  • Rapportering och analys
  • Mobilåtkomst
  • Leveranshantering
  • Leveransspårning
  • Lagerhantering
Älska din sista transportsträcka med grönare hantering av schemalagda matleveranser och varumärkesspecifika kundupplevelser, endast från Urbantz.
Urbantz är en ledande plattform för schemalagda matleveranser för den sista transportsträckan. Programvaran gör det möjligt för de största livsmedels- och logistikföretagen att hantera sista transportsträckan på ett hållbart sätt oavsett omfattning, vilket ger insyn och kontroll för att minska utsläppen, fördela transporter mellan fordonsparker på ett smart sätt, skapa unika arbetsflöden och säkerställa varumärkesspecifika leveransupplevelser. Bland de nöjda kunderna finns Carrefour, Auchan, ASDA, PostNord, CityLogin, C Chez Vous och ​FM Logistic Lär dig mer om URBANTZ

Funktioner

  • Lojalitetsprogram
  • Köks-/menyhantering
  • Routing
  • Orderhantering
  • Rapportering och analys
  • Mobilåtkomst
  • Leveranshantering
  • Leveransspårning
  • Lagerhantering
Med GSMtasks programvara för hantering av matleveranser kan leveranschefer och kurirer enkelt planera och analysera sina dagliga leveranser.
Med GSMtasks programvara för matleveransplanering kan leveranscheferna enkelt planera och analysera sina dagliga leveranser. Genom att optimera dina leveransvägar får dina chaufförer möjlighet att slutföra fler uppgifter på kortare tid samtidigt som kundnöjdheten ökar. En intuitiv app för chaufförer, en webbaserad instrumentbräda i realtid för speditörer, automatiska SMS-aviseringar och spårning av chaufförer för dina kunder. API möjliggör integrering med dina nuvarande system. Lär dig mer om GSMtasks

Funktioner

  • Lojalitetsprogram
  • Köks-/menyhantering
  • Routing
  • Orderhantering
  • Rapportering och analys
  • Mobilåtkomst
  • Leveranshantering
  • Leveransspårning
  • Lagerhantering
Effektivisera matleveransen med Oracle Simphony POS. Integrera onlinebeställning med Oracle GloriaFood gratis.
Oracle Simphony POS gör restaurangens matleveranser effektiva, enkla och lönsamma. Vårt molnbaserade POS-system hjälper restauranger att enkelt hantera onlinebeställningar, köksdrift, lager, menyer, leveranspersonal och tredje parter, lojalitetsprogram med mera från en och samma plattform. Realtidsanalys ingår så att du alltid har koll på försäljning, kostnader och leveranspartners prestationer. Simphonys öppna API och omfattande marknadsplats i molnet ger dig obegränsad flexibilitet och smidighet. Lär dig mer om Simphony POS

Funktioner

  • Lojalitetsprogram
  • Köks-/menyhantering
  • Routing
  • Orderhantering
  • Rapportering och analys
  • Mobilåtkomst
  • Leveranshantering
  • Leveransspårning
  • Lagerhantering
En plattform för verksamheter, marknadsföring och gästengagemang inom restauranger, hotell, nattklubbar och nöjeslokaler.
SevenRooms ger användare möjlighet att skapa och vårda meningsfulla, direkta relationer med gäster och leverera exceptionella gästupplevelser, för allt från lokala restauranger till internationella hotellkedjor. Plattformen för bokning, sittplatser och gästengagemang ger användare de verktyg de behöver för att utveckla direkta relationer med gäster, öka intäkterna och möjliggöra personligt anpassad service och marknadsföring. Lär dig mer om SevenRooms

Funktioner

  • Lojalitetsprogram
  • Köks-/menyhantering
  • Routing
  • Orderhantering
  • Rapportering och analys
  • Mobilåtkomst
  • Leveranshantering
  • Leveransspårning
  • Lagerhantering
Gratis webbaserad beställningsplattform som hjälper alla företag att sälja mat på internet, på ens hemsida och via sociala medier, samt att hantera marknadsföring och beställningar,
DeliverAI är en ny, enkel och effektiv lösning för att skapa en hemsida åt din restaurang på mindre än 30 minuter. DeliverAI är enkelt integrerat med logistikleverantörer, analyser, sociala medier och kan generera och hantera beställningar i mer än 100 olika kanaler, inklusive kampanjer, lojalitet, orderspårning. DeliverAI lanserades i Dubai i oktober 2020 och har utan svårighet fått över 100 kunder runt om i världen. Lär dig mer om DeliverAI

Funktioner

  • Lojalitetsprogram
  • Köks-/menyhantering
  • Routing
  • Orderhantering
  • Rapportering och analys
  • Mobilåtkomst
  • Leveranshantering
  • Leveransspårning
  • Lagerhantering
En plattform för restauranger som hanterar leveranser på begäran. En beställningslösning kommer snart. Du kan registrera dig redan nu.
En plattform för hantering av hämtmat som gör det möjligt för restauranger att hantera sina leveranser mer effektivt. Plattformen grundades av tidigare restaurangägare och ger dig möjlighet att erbjuda en användarupplevelse i klass med de stora kedjorna samtidigt som logistikkostnaderna hålls nere. Programvaran integreras sömlöst med befintliga system och sänker kostnaderna för installation och byten. Efter fler än 2 500 000 beställningar har kunderna fått hjälp att växa tiofaldigt. En beställningslösning kommer snart. Lär dig mer om DelivApp

Funktioner

  • Lojalitetsprogram
  • Köks-/menyhantering
  • Routing
  • Orderhantering
  • Rapportering och analys
  • Mobilåtkomst
  • Leveranshantering
  • Leveransspårning
  • Lagerhantering
Hjälper F&B-aktörer att undvika avgifter med en varumärkesprofilerad app, webbutik och framgångskonsultering för att locka och behålla kunder.
EasyOrder tillhandahåller digitala omvandlingstjänster för mat- och dryckföretag (food and beverage, F&B) via en varumärksprofilerad app, hemsida för direktbeställning och valfria beställningsautomater. EasyOrder-ekosystemet gör det möjligt för slutanvändare att beställa i förväg och betala online, vilket ger en förstklassig användarupplevelse. Förmåner som specialerbjudanden endast för appar, lojalitetssystem, kampanjer, kupongkoder eller exklusiva meddelanden gör det möjligt för företag att samverka med sina kunder med relevant innehåll och skräddarsydda erbjudanden. Lär dig mer om EasyOrder

Funktioner

  • Lojalitetsprogram
  • Köks-/menyhantering
  • Routing
  • Orderhantering
  • Rapportering och analys
  • Mobilåtkomst
  • Leveranshantering
  • Leveransspårning
  • Lagerhantering
RIMS – En utmärkt molnbaserad POS för alla typer av livsmedelsbutiker som drivs av datateknik. Begär och prova en gratis demo idag.
Molnbaserad programvarulösning för restauranger, centraliserade kök och molnkök som är helt integrerad med POS, onlinebeställningar, lager, orderhantering och analys. Lär dig mer om RIMS

Funktioner

  • Lojalitetsprogram
  • Köks-/menyhantering
  • Routing
  • Orderhantering
  • Rapportering och analys
  • Mobilåtkomst
  • Leveranshantering
  • Leveransspårning
  • Lagerhantering
Programvara för matleverans och matbeställning.
Programvara för matleverans och onlinebeställning av mat. Ta med din egen anpassade programvara för matleverans i enkla steg. Lär dig mer om TagMyOrder

Funktioner

  • Lojalitetsprogram
  • Köks-/menyhantering
  • Routing
  • Orderhantering
  • Rapportering och analys
  • Mobilåtkomst
  • Leveranshantering
  • Leveransspårning
  • Lagerhantering