I 17 år har vi hjälpt företag
välja bättre programvara

Programvara för resurshantering

Programvara för resurshantering hjälper projektledare att tilldela programresurser. Projektledare använder ofta resurshanteringsprogram för att analysera resursbehov och kapacitet för att skapa prognostiseringar för projekt. Använd Capterra för att hitta rätt system för resurshantering för ditt företag i Sverige. Företag som letar efter verktyg för resurshantering kan också vara intresserade av CRM-service, projektledningsverktyg och system för projektportföljhantering.

Utvald programvara

Programvara med flest recensioner

Utforska produkterna med flest användarrecensioner i kategorin Programvara för resurshantering

Sverige Visa lokala produkter
78 resultat
Jira är ett av de främsta verktygen för programvaruutveckling som används av agila team. Miljontaltals väljer Jira för att planera och bygga fantastiska produkter. Prova gratis. Lär dig mer om Jira
Jira är ett av de främsta verktygen för programvaruutveckling som används av agila team. Team på allt från två personer till 20 000 förlitar sig på Jira för att hantera varje steg i arbetsflödet, från planering till leverans. Med inbyggda färdplaner kan team ta fram sitt arbete för att hålla reda på helhetsbilden. Med Jiras kodlösa automatiseringsmotor kan teamen spara tid och öka effekten genom att automatisera alla uppgifter eller processer med några få klick. Och med en gratisutgåva kan team med upp till tio användare dra nytta av Jiras alla möjligheter utan kostnad, för alltid. Lär dig mer om Jira

Funktioner

  • Prognoser
  • Kalenderhantering
  • Samarbetsverktyg
  • Flera projekt
  • Användningsrapportering
  • Rapportering / projektspårning
  • Tid och kostnadsspårning
  • Projektplanering
  • Uppgiftshantering
NetSuite säkerställer att rätt resurser tilldelas rätt projekt genom hela projektets livscykel, för optimalt resursutnyttjande. Lär dig mer om NetSuite
NetSuites resurshanteringslösning SuiteProjects är ett snabbt och enkelt sätt att tilldela personer till projekt. Med centraliserade, aktuella profiler med kompetens, intressen, erfarenhet, arbetspreferenser, tillgänglighet och mycket mer, kan projektledarna säkerställa att rätt resurser arbetar med rätt projekt. Genom att hantera resurser effektivt kan företagen optimera vinstmarginalerna, öka den fakturerbara användningsgraden, behålla de bästa talangerna och öka kundnöjdheten. Lär dig mer om NetSuite

Funktioner

  • Prognoser
  • Kalenderhantering
  • Samarbetsverktyg
  • Flera projekt
  • Användningsrapportering
  • Rapportering / projektspårning
  • Tid och kostnadsspårning
  • Projektplanering
  • Uppgiftshantering
Redo att öka lönsamheten? TimeLog knyter ihop ditt konsultföretags tid- och kostnadsredovisning med din lönehantering, fakturering, projektstyrning och KPI-rapportering. Lär dig mer om TimeLog
Enkel tillgång till alla viktiga nyckeltal hjälper dig öka lönsamheten i företaget. Har du exempelvis koll på ert realiserade timpris? TimeLog knyter ihop ditt konsultföretags tid- och kostnadsredovisning med din lönehantering, fakturering, projektstyrning och KPI-rapportering. På så sätt minskas tiden du behöver lägga på administration drastiskt – samtidigt som du får den data du behöver för att kunna fatta vinstdrivande beslut. Med TimeLog kan du: * Registrera tid på det sätt som passar dig * Ta kontroll över projektekonomin * Automatisera fakturering och lönehantering * Få stöd för de prismodeller konsulter använder Lär dig mer om TimeLog

Funktioner

  • Prognoser
  • Kalenderhantering
  • Samarbetsverktyg
  • Flera projekt
  • Användningsrapportering
  • Rapportering / projektspårning
  • Tid och kostnadsspårning
  • Projektplanering
  • Uppgiftshantering
GoodDay är en arbetsledningsplattform för projekt, uppgift, produkt, tid och teamledning samt produktivt, transparent samarbete. Lär dig mer om GoodDay
GoodDay är en plattform för arbete, projekt, produkt, uppgift, tid och teamhantering som ger organisationer de bästa verktygen för planering på hög nivå, i linje med deras dagliga arbete, och för kontinuerlig förbättring av alla processer baserat på transparens, ansvarsskyldighet, smidighet och erkännande. Lär dig mer om GoodDay

Funktioner

  • Prognoser
  • Kalenderhantering
  • Samarbetsverktyg
  • Flera projekt
  • Användningsrapportering
  • Rapportering / projektspårning
  • Tid och kostnadsspårning
  • Projektplanering
  • Uppgiftshantering
Starta, spåra, hantera och dela med dig av förbättringsinitiativ för att uppnå bästa möjliga resultat i din affärsverksamhet. Lär dig mer om Minitab Engage
Ta fram de bästa idéerna för att förnya och uppnå operativ spetskompetens. Att öka tillväxten och förbättra lönsamheten börjar med goda idéer och slutar med ett gediget genomförande. Minitab Engage är den enda lösningen som är särskilt utformad för att hjälpa organisationer att bygga upp förbättrings- och innovationsprogram, genomföra dem med hjälp av problemlösningsverktyg och beprövade projektledningsmetoder och sedan spåra viktiga resultatmätvärden i realtid för att visa på ROI. Lär dig mer om Minitab Engage

Funktioner

  • Prognoser
  • Kalenderhantering
  • Samarbetsverktyg
  • Flera projekt
  • Användningsrapportering
  • Rapportering / projektspårning
  • Tid och kostnadsspårning
  • Projektplanering
  • Uppgiftshantering
Projektledning och kodhantering, äntligen kombinerade i en lösning. Planera arbete, följ upp framsteg och släpp kod direkt i Backlog och få allt i ett-samarbete. Lär dig mer om Backlog
Backlog är ett allt i ett-verktyg för webbaserad projektledning som ger dig uppgiftshantering, versionskontroll och felrapporteringssystem. Genom att sammanföra de organisatoriska fördelarna med projektledning med kraften och bekvämligheten med kodhantering förbättrar Backlog teamsamarbetet i både stora och små organisationer. Planera arbete, följ upp framsteg och släpp koduppdateringar direkt i Backlog. Kärnfunktionerna inkluderar deluppgifter, anpassade statusar, tavlor av kanban-typ, Gantt-diagram, burn down chart (diagram över kvarstående arbete), Git och SVN och wikier. Lär dig mer om Backlog

Funktioner

  • Prognoser
  • Kalenderhantering
  • Samarbetsverktyg
  • Flera projekt
  • Användningsrapportering
  • Rapportering / projektspårning
  • Tid och kostnadsspårning
  • Projektplanering
  • Uppgiftshantering
monday.com, programvara för resurshantering, hjälper team att planera tillsammans och genomföra projekt som levererar resultat i tid. Lär dig mer om monday.com
monday.com, en kraftfull programvara för resurshantering, hjälper team att planera och genomföra projekt som levererar resultat i tid, oavsett om de befinner sig på kontoret, hemma eller är i farten. Dess användarvänlighet och flexibilitet innebär snabb onboarding för ditt team och möjligheten att anpassa arbetsflöden på ditt sätt. Med kraftfulla produktivitetsfunktioner som tidsuppföljning, automatiserade meddelanden, länkade aktiviteter, tidslinjevyer och integrationer kan ditt team uppnå bättre och snabbare resultat för varje milstolpe i projektet. Lär dig mer om monday.com

Funktioner

  • Prognoser
  • Kalenderhantering
  • Samarbetsverktyg
  • Flera projekt
  • Användningsrapportering
  • Rapportering / projektspårning
  • Tid och kostnadsspårning
  • Projektplanering
  • Uppgiftshantering
Forecast organiserar ditt team i visuella strategier som låter dig kartlägga kommande projekt och fatta smartare beslut om resurstilldelning. Lär dig mer om Forecast
Forecast organiserar ditt team i visuella strategier som låter dig kartlägga dina kommande projekt och fatta smartare beslut om resurstilldelning. Tilldela personer till flera projekt och bestäm hur många timmar de är tillgängliga för arbete på vart och ett av dem. Röda staplar gör det enkelt att se vem som är överbokad så att du kan flytta runt projekt för att undvika att ditt team blir utbränt. Layouten i Forecast gör det enkelt att se när du kan ta på dig nytt arbete och vem som finns tillgänglig för att arbeta med det. Lär dig mer om Forecast

Funktioner

  • Prognoser
  • Kalenderhantering
  • Samarbetsverktyg
  • Flera projekt
  • Användningsrapportering
  • Rapportering / projektspårning
  • Tid och kostnadsspårning
  • Projektplanering
  • Uppgiftshantering
BCS är en webbaserad projektledningsprogramvara med öppen metod som skapar kvalitet, effektivitet och transparens i projekt och processer. Lär dig mer om Projektron BCS
Som modulär programvara för projekthantering erbjuder Projektron BCS ett holistiskt stöd för webbaserat projektarbete och alla tillhörande affärsprocesser. Oavsett om det gäller stora eller små projekt, interna projekt eller kundprojekt, under några veckor eller flera år, erbjuder BCS ett skalbart stöd för projektplanering, implementering och styrning samt skapar transparens för alla projektdeltagare och företagsledningen. Metodstöd enligt IPMA, PMI, PRINCE2, Scrum, Kanban, Hermes, BPMN 2.0 eller ditt eget arbetssätt. Lär dig mer om Projektron BCS

Funktioner

  • Prognoser
  • Kalenderhantering
  • Samarbetsverktyg
  • Flera projekt
  • Användningsrapportering
  • Rapportering / projektspårning
  • Tid och kostnadsspårning
  • Projektplanering
  • Uppgiftshantering
Samarbeta i projekt, följ upp tid, hantera utgifter och fakturera dina kunder. Tillgänglig i molnet och från alla enheter. Lär dig mer om Avaza
Avaza är en allt i ett-lösning för projektledning, resursplanering, tidsuppföljning, hantering av utgifter, offerter och fakturor. Team av alla storlekar, från frilansare till storföretag, kommer att älska den tack vare den enkla och intuitiva designen med kraftfulla funktioner. Du kan arbeta med projekt, följa upp tid, hantera utgifter och fakturera dina kunder på ett och samma ställe. Tillgänglig i molnet och från alla enheter. Lär dig mer om Avaza

Funktioner

  • Prognoser
  • Kalenderhantering
  • Samarbetsverktyg
  • Flera projekt
  • Användningsrapportering
  • Rapportering / projektspårning
  • Tid och kostnadsspårning
  • Projektplanering
  • Uppgiftshantering
Runn är en plattform för resurshantering i realtid med integrerad tidsuppföljning och avancerade prognostiseringsfunktioner. Lär dig mer om Runn
Runn är en plattform för resurshantering i realtid med integrerad tidsuppföljning och prognostisering. Planera projekt intuitivt och schemalägga resurser på kort och lång sikt. Få en dynamisk överblick över kapacitet, arbetsbelastning och tillgänglighet allteftersom du planerar. Följ upp projektbudgetar och se prognoser med viktiga mätvärden. Använd tidrapporterna i Runn för att följa utvecklingen och jämföra planerna med det faktiska resultatet. Integrera med Harvest, WorkflowMax och Clockify. Använd API:et för att ansluta dina favoritverktyg till Runn. Lär dig mer om Runn

Funktioner

  • Prognoser
  • Kalenderhantering
  • Samarbetsverktyg
  • Flera projekt
  • Användningsrapportering
  • Rapportering / projektspårning
  • Tid och kostnadsspårning
  • Projektplanering
  • Uppgiftshantering
Förbättra resurshanteringen med Asana AI. Hantera dina komplexa arbetsflöden, få bättre insikter och effektivisera samarbetet i teamet. Lär dig mer om Asana
Asana förbättrar resurshanteringen med AI-drivna funktioner som förenklar dina arbetsflöden, levererar värdefulla insikter och effektiviserar samarbetet i teamet. Organisera uppgifter, spåra prestanda och anpassa dig smidigt till förändrade prioriteringar. Med projektmallar, målhantering och automatisk förloppsspårning säkerställer Asana att ditt team uppnår sina mål snabbare. Använd AI-drivna insikter för att optimera resurstilldelningen. Oavsett om du hanterar kampanjer, introduktion för nyanställda eller produktlanseringar, ger Asana din organisation möjligheten att arbeta smartare. Lär dig mer om Asana

Funktioner

  • Prognoser
  • Kalenderhantering
  • Samarbetsverktyg
  • Flera projekt
  • Användningsrapportering
  • Rapportering / projektspårning
  • Tid och kostnadsspårning
  • Projektplanering
  • Uppgiftshantering
Ett visuellt samarbetsverktyg som på ett roligt, flexibelt och givande sätt ger teamet ett gemensamt perspektiv på projektet.
Från försäljning och marknadsföring till HR och den operativa verksamheten kan team utforma och anpassa Trello så att det passar deras unika behov och arbetssätt. Med över 100 integreringar med andra viktiga verktyg, såsom Google Drive, Slack, Jira med flera, är Trello en levande projekthubb för samarbete mellan olika team, oavsett var arbetet ska ske. Trello gör teamarbetet till en fröjd genom att underlätta transparent och enkel delning av innehåll mellan tavlor och team. Lär dig mer om Trello

Funktioner

  • Prognoser
  • Kalenderhantering
  • Samarbetsverktyg
  • Flera projekt
  • Användningsrapportering
  • Rapportering / projektspårning
  • Tid och kostnadsspårning
  • Projektplanering
  • Uppgiftshantering
ClickUp vill vara arbetets framtid – en app som ersätter alla andra. ClickUp var en av de snabbast växande produktivitetsapparna 2020.
ClickUp är en app som ersätter dem alla. Det är arbetets framtid – där vem som helst kan arbeta med vad som helst. Mer än bara uppgiftshantering – ClickUp erbjuder dokument, påminnelser, mål, kalendrar, schemaläggning och till och med en inkorg. ClickUp är helt anpassningsbar och fungerar för alla typer av team, så att alla team kan använda samma app för att planera, organisera och samarbeta. Lär dig mer om ClickUp

Funktioner

  • Prognoser
  • Kalenderhantering
  • Samarbetsverktyg
  • Flera projekt
  • Användningsrapportering
  • Rapportering / projektspårning
  • Tid och kostnadsspårning
  • Projektplanering
  • Uppgiftshantering
Smartsheet är en webbaserad plattform för arbetsutförande som ger organisationer i alla storlekar möjlighet att planera, hantera, automatisera och rapportera om arbete.
Smartsheet, en webbaserad plattform för arbetsutförande, ger organisationer möjlighet att planera, spåra, automatisera och rapportera om arbete. Över 80 000 varumärken förlitar sig på Smartsheet för projektledning och arbetsledning tack vare dess lättanvända gränssnitt, gantt-diagram och instrumentbrädor i realtid samt funktioner för arbetsautomatisering. *Utmärkelser 2018: Utsedd till en Leader in Enterprise Collaborative Work Management av Forrester Research, utvald till Deloittes Fast 500 List, erkänd för Technology Innovation & Vision av 451 Research Lär dig mer om Smartsheet

Funktioner

  • Prognoser
  • Kalenderhantering
  • Samarbetsverktyg
  • Flera projekt
  • Användningsrapportering
  • Rapportering / projektspårning
  • Tid och kostnadsspårning
  • Projektplanering
  • Uppgiftshantering
Wrike är en programvara för resurshantering för företag med Gantt-diagram, instrumentbräden, rapportering, tidsuppföljning och avancerad säkerhet.
Wrike är en programvara för resurshantering för företag som används av över 20 000 företag över hela världen. Förbättra din företagsresursplanering med hjälp av resurshantering och tilldelning, prestandarapporter, Gantt-diagram, tidsuppföljning, arbetsbelastningsöversikter och företagsomfattande synlighet på ett och samma ställe. Integrera Wrike med mer än 400 applikationer för skynda på dina dagliga processer. Anpassa arbetsflöden och minska behovet av e-post, möten och statusuppdateringar med mera. Arbeta smartare, inte hårdare, med Wrike. Lär dig mer om Wrike

Funktioner

  • Prognoser
  • Kalenderhantering
  • Samarbetsverktyg
  • Flera projekt
  • Användningsrapportering
  • Rapportering / projektspårning
  • Tid och kostnadsspårning
  • Projektplanering
  • Uppgiftshantering
Airtable är en kodfri app-plattform som gör det möjligt för de människor som är i närmast kontakt med arbetet att effektivisera sina viktigaste affärsprocesser.
Airtable är en kodfri app-plattform som gör det möjligt för de människor som är i närmast kontakt med arbetet att effektivisera sina viktigaste affärsprocesser. Ledande företag i alla branscher använder Airtable för att förstärka sina arbetsflöden inom produkthantering, marknadsföring, projekt- och portföljhantering och mycket mer – allt med extra kraft från de inbyggda AI-funktionerna. Centrala IT-chefer använder Airtable som en plattform för civil utveckling som ger användare i företaget möjlighet att bygga sina egna AI-drivna applikationer. Det är därför mer än 500 000 organisationer, däribland 80 procent av alla Fortune 100-företag, har valt att använda funktioner för hantering av samarbete och civil utveckling i Airtable för att förändra hur arbetet utförs. Resultatet? Snabbare innovation, nöjdare kunder, företagsstyrning och en modern arbetsupplevelse för team och avdelningar. Hämta den kostnadsfria versionen idag på airtable.com Lär dig mer om Airtable

Funktioner

  • Prognoser
  • Kalenderhantering
  • Samarbetsverktyg
  • Flera projekt
  • Användningsrapportering
  • Rapportering / projektspårning
  • Tid och kostnadsspårning
  • Projektplanering
  • Uppgiftshantering
Resurshantering för byråer, studior och företag. Betrodd av tusentals team runt världen för att planera projektresurser och hantera kapacitet.
Float är en programvara för resurshantering som hjälper team att planera projekt, schemalägga resurser och övervaka sin kapacitet. Snabb schemaläggning och lättanvända redigeringsverktyg gör resursplanering intuitiv och enkel. Få en översikt över dina teams tillgänglighet, ställ in anpassade arbetstider, schemalägg allmänna helgdagar och ledighet, sortera efter personer och projekttaggar. Integrera med Jira, Teamwork, Google/Outlook Calendar, Slack och Zapier. Schemalägg när du är borta från kontoret med mobilappen. 30 dagars gratis provperiod. Lär dig mer om Float

Funktioner

  • Prognoser
  • Kalenderhantering
  • Samarbetsverktyg
  • Flera projekt
  • Användningsrapportering
  • Rapportering / projektspårning
  • Tid och kostnadsspårning
  • Projektplanering
  • Uppgiftshantering
Plattformen för företagsledning som hjälper ledare att säkerställa att rätt personer utför rätt arbete vid rätt tidpunkt.
Workfront är den första moderna arbetsledningsplattformen som kan organisera all din arbets- och resurshantering på ett ställe. Workfront fördelar och tilldelar arbete till team eller individer baserat på prioritet, tillgänglighet och kompetenskrav, och säkerställer att rätt personer utför rätt arbete i tid. Planera arbete med hjälp av en inbyggd tidsuppföljning, projektplanering, uppgiftsplanering, tillgångssäkring och rapporteringsfunktionalitet. Få insikter i realtid och hantera dina resurser från början till slut. Lär dig mer om Adobe Workfront

Funktioner

  • Prognoser
  • Kalenderhantering
  • Samarbetsverktyg
  • Flera projekt
  • Användningsrapportering
  • Rapportering / projektspårning
  • Tid och kostnadsspårning
  • Projektplanering
  • Uppgiftshantering
Bitrix24 är en bra, kostnadsfri plattform för projektplanering och resurshantering som används av över 4 miljoner företag runt om i världen.
Bitrix24 är en jättebra projektledningslösning som ger dig gratis moln, mobilt och lokalt (öppen källkod) och används av över 4 miljoner företag runt om i världen. Obegränsade uppgifter, projekt, Gantt-diagram, uppgiftsberoenden, tidsuppföljning, resursplanering, offerter, faktureringshantering – allt gratis. Stöd till engelska, tyska, portugisiska, spanska, kinesiska, ryska och många andra språk. Lär dig mer om Bitrix24

Funktioner

  • Prognoser
  • Kalenderhantering
  • Samarbetsverktyg
  • Flera projekt
  • Användningsrapportering
  • Rapportering / projektspårning
  • Tid och kostnadsspårning
  • Projektplanering
  • Uppgiftshantering
Teamwork skapar arbetshanteringsapplikationer för team i alla storlekar och branscher, så att du kan vara mer effektiv, organiserad och nöjd.
Projekthanteringsprogramvara som hjälper interna team och byråer att förbättra samarbete, synlighet, ansvar och i slutändan resultat. Teamwork har alla funktioner du behöver för att samarbeta effektivt, förenkla kommunikation och centralisera projektinformation för att göra projekthanteringen snabbare och mer effektiv. Använd Teamwork för att hantera allt från att leverera kundprojekt, till att genomföra marknadsföringskampanjer, till sprintplanering och omdesign av webbplatser. Lär dig mer om Teamwork.com

Funktioner

  • Prognoser
  • Kalenderhantering
  • Samarbetsverktyg
  • Flera projekt
  • Användningsrapportering
  • Rapportering / projektspårning
  • Tid och kostnadsspårning
  • Projektplanering
  • Uppgiftshantering
Med Paymo kan du hantera resurser, följa upp arbetad tid, fakturera dina kunder och mäta lönsamheten, allt från samma plattform.
Paymo är en intuitiv lösning för arbets- och projekthantering för småföretag med vilken du kan planera och hantera personal, följa upp arbetad tid, fakturera dina kunder, få betalt online och mäta lönsamheten, allt från samma plattform. På så sätt kan du hålla koll på projektet under hela dess livstid – från det att det skapas till det att du får betalt – utan att behöva använda och betala för flera olika appar. Lär dig mer om Paymo

Funktioner

  • Prognoser
  • Kalenderhantering
  • Samarbetsverktyg
  • Flera projekt
  • Användningsrapportering
  • Rapportering / projektspårning
  • Tid och kostnadsspårning
  • Projektplanering
  • Uppgiftshantering
Använd prediktiv schemaläggning för att automatiskt optimera resursfördelningen i hela organisationen när prioriteringarna skiftar.
LiquidPlanner är en transformativ resurshanteringslösning som använder förutsägande schemaläggning för att dynamiskt anpassa sig till förändringar och hantera projektosäkerhet. Upplev automatisk resursutjämning i hela din projektportfölj och var säker på att rätt personer arbetar med rätt saker. Hjälp ditt team att prioritera uppgifter, förutsäga resultat och prestera med självsäkerhet. Smartare planering är ett klick bort med en topprankad programvara för prognostisering och resurshantering. Lär dig mer om LiquidPlanner

Funktioner

  • Prognoser
  • Kalenderhantering
  • Samarbetsverktyg
  • Flera projekt
  • Användningsrapportering
  • Rapportering / projektspårning
  • Tid och kostnadsspårning
  • Projektplanering
  • Uppgiftshantering
Targetprocess är en visuell plattform som hjälper dig att anpassa och agilt skala upp hela företaget.
Targetprocess är en agil portfölj- och arbetsledningslösning med integrerat stöd för SAFe och andra ramverk för agil skalning och erbjuder en dubbelriktad integrering med teambaserade verktyg som Azure DevOps. Targetprocess gör det möjligt för företag att uppnå affärsrörlighet och se värdeflödet över hela organisationen. Erkänd i Gartners Magic Quadrant för agila företagsplaneringsverktyg. Lär dig mer om Targetprocess

Funktioner

  • Prognoser
  • Kalenderhantering
  • Samarbetsverktyg
  • Flera projekt
  • Användningsrapportering
  • Rapportering / projektspårning
  • Tid och kostnadsspårning
  • Projektplanering
  • Uppgiftshantering
En molnbaserad plattform för spårning av projekttid för att få omedelbar insyn i faktureringsbara timmar, resurser, kunder, projekt och fakturering
Replicons lösning för spårning för projekttid anpassar hela arbetsflödet för kundfakturering till en enad plattform. Din organisation får hjälp att optimera tjänsteleveransen genom att ge din verksamhet fullständig insyn i kundprojektens utveckling, maximera användningen med realtidsövervakning av resurser och förbättra din fakturering genom att få kontroll över alla kunder och information om spårning av projekttid. Betrodd av över 7 800 kunder: SAS, NSC, NTT, Facebook, Publicis, USDA, Omnicom, Moodys Lär dig mer om Replicon

Funktioner

  • Prognoser
  • Kalenderhantering
  • Samarbetsverktyg
  • Flera projekt
  • Användningsrapportering
  • Rapportering / projektspårning
  • Tid och kostnadsspårning
  • Projektplanering
  • Uppgiftshantering