Vi har hjälpt svenska företag
att välja bättre programvara i 15 år

Programvara för resurshantering

Programvara för resurshantering hjälper projektledare att tilldela programresurser. Projektledare använder ofta resurshanteringsprogram för att analysera resursbehov och kapacitet för att skapa prognostiseringar för projekt. Använd Capterra för att hitta rätt system för resurshantering för ditt företag i Sverige. Företag som letar efter verktyg för resurshantering kan också vara intresserade av CRM-service, projektledningsverktyg och system för projektportföljhantering.

Utvald programvara

Programvara med flest recensioner

Utforska produkterna med flest användarrecensioner i kategorin Programvara för resurshantering

Sverige Visa lokala produkter

73 resultat

Jira är ett av de främsta verktygen för programvaruutveckling som används av agila team. Miljontaltals väljer Jira för att planera och bygga fantastiska produkter. Prova gratis. Lär dig mer om Jira
Jira är ett av de främsta verktygen för programvaruutveckling som används av agila team. Team på allt från två personer till 20 000 förlitar sig på Jira för att hantera varje steg i arbetsflödet, från planering till leverans. Med inbyggda färdplaner kan team ta fram sitt arbete för att hålla reda på helhetsbilden. Med Jiras kodlösa automatiseringsmotor kan teamen spara tid och öka effekten genom att automatisera alla uppgifter eller processer med några få klick. Och med en gratisutgåva kan team med upp till tio användare dra nytta av Jiras alla möjligheter utan kostnad, för alltid. Lär dig mer om Jira

Funktioner

  • Användningsrapportering
  • Prognoser
  • Samarbetsverktyg
  • Rapportering / projektspårning
  • Kalenderhantering
  • Flera projekt
  • Tid och kostnadsspårning
  • Projektplanering
  • Uppgiftshantering
Det snabba och flexibla sättet att schemalägga personal och projekt. Hantera alla resurser, följ tillgängligheten i realtid och tilldela arbetsuppgifter utan besvär. Lär dig mer om Resource Guru
Resource Guru är det snabba och flexibla sättet att schemalägga resurser och planera projekt. Hantera personal, utrustning och mötesrum på ett och samma ställe. Organisera ditt team på ditt sätt och hitta snabbt de personer du behöver. Tilldela arbetsuppgifter, registrera ledighet och redigera scheman på några sekunder. Följ tillgängligheten i realtid och undvik orealistisk arbetsbelastning. Håll ditt team uppdaterat med personliga instrumentpaneler och e-postmeddelanden med dagens schema. Analysera utnyttjandegrader, kunder och projekt för mer exakta prognoser och budgetar. Lär dig mer om Resource Guru

Funktioner

  • Användningsrapportering
  • Prognoser
  • Samarbetsverktyg
  • Rapportering / projektspårning
  • Kalenderhantering
  • Flera projekt
  • Tid och kostnadsspårning
  • Projektplanering
  • Uppgiftshantering
Silverbucket är resursplaneringsprogram av projekt. Med vår användarvänligt resurshanteringsverktyg du kan lätt göra resursplanering. Lär dig mer om Silverbucket
Silverbucket är resursplaneringsprogram av projekt. Med vår användarvänligt resurshanteringsverktyg du kan lätt göra resursplanering och se bolagets resursallokering tydlig. Förutse konflikter och bese kapacitetsnivåer i en skräm. Med Silverbucket du vet exakt hur resursallokering ser ut nu och i framtiden. Planera dina projekt med Silverbucket och for bättre resultat. Lär dig mer om Silverbucket

Funktioner

  • Användningsrapportering
  • Prognoser
  • Samarbetsverktyg
  • Rapportering / projektspårning
  • Kalenderhantering
  • Flera projekt
  • Tid och kostnadsspårning
  • Projektplanering
  • Uppgiftshantering
Sverige Lokal produkt
En modern programvara för resurshantering, planering och visuell schemaläggning med tidsrapporter och andra uttömmande rapporter för att planera dina resurser. Lär dig mer om Hub Planner
En modern programvara för resurshantering, planering och visuell schemaläggning med tidsrapporter och andra uttömmande rapporter för att planera dina resurser. Behåll kontrollen och få översikt över dina projekt och resurser på ett och samma ställe. Hub Planners Scheduler, Timesheets och Extension-funktioner skapar en kombination av verktyg som uppfyller allas planeringskrav, oavsett vilken bransch du är. Anpassa din egen Hub Planner och betala endast för det du använder. Utnyttja en 60 dagars gratis provperioden för att se själv. Lär dig mer om Hub Planner

Funktioner

  • Användningsrapportering
  • Prognoser
  • Samarbetsverktyg
  • Rapportering / projektspårning
  • Kalenderhantering
  • Flera projekt
  • Tid och kostnadsspårning
  • Projektplanering
  • Uppgiftshantering
GoodDay är en arbetsledningsplattform för projekt, uppgift, produkt, tid och teamledning samt produktivt, transparent samarbete. Lär dig mer om GoodDay
GoodDay är en plattform för arbete, projekt, produkt, uppgift, tid och teamhantering som ger organisationer de bästa verktygen för planering på hög nivå, i linje med deras dagliga arbete, och för kontinuerlig förbättring av alla processer baserat på transparens, ansvarsskyldighet, smidighet och erkännande. Lär dig mer om GoodDay

Funktioner

  • Användningsrapportering
  • Prognoser
  • Samarbetsverktyg
  • Rapportering / projektspårning
  • Kalenderhantering
  • Flera projekt
  • Tid och kostnadsspårning
  • Projektplanering
  • Uppgiftshantering
NetSuite säkerställer att rätt resurser tilldelas rätt projekt genom hela projektets livscykel, för optimalt resursutnyttjande. Lär dig mer om NetSuite
NetSuites resurshanteringslösning SuiteProjects är ett snabbt och enkelt sätt att tilldela personer till projekt. Med centraliserade, aktuella profiler med kompetens, intressen, erfarenhet, arbetspreferenser, tillgänglighet och mycket mer, kan projektledarna säkerställa att rätt resurser arbetar med rätt projekt. Genom att hantera resurser effektivt kan företagen optimera vinstmarginalerna, öka den fakturerbara användningsgraden, behålla de bästa talangerna och öka kundnöjdheten. Lär dig mer om NetSuite

Funktioner

  • Användningsrapportering
  • Prognoser
  • Samarbetsverktyg
  • Rapportering / projektspårning
  • Kalenderhantering
  • Flera projekt
  • Tid och kostnadsspårning
  • Projektplanering
  • Uppgiftshantering
Asana för resurshantering. Få den synlighet du behöver. Planera tidslinjer, justera arbetsbelastningar, håll dig i fas och uppnå målen. Lär dig mer om Asana
Asana är ett resurshanteringsverktyg som hjälper team att samordna sitt arbete, från dagliga uppgifter till strategiska initiativ. Med Asana kan du samla allt ditt arbete och sammanföra team på en och samma plats. Organisera arbetet på ditt sätt, från listor till tavlor, kalendrar och Gantt-diagram. Gör som mer än 135 000 betalande organisationer och miljontals team i 190 länder som använder Asana för att få mer gjort. Kom igång på några minuter och prova Asana. Lär dig mer om Asana

Funktioner

  • Användningsrapportering
  • Prognoser
  • Samarbetsverktyg
  • Rapportering / projektspårning
  • Kalenderhantering
  • Flera projekt
  • Tid och kostnadsspårning
  • Projektplanering
  • Uppgiftshantering
Arbeta snabbare med tillgång till en enskild realtidsvy över alla dina resurser och koppla samman viktiga informationskällor i hela verksamheten. Lär dig mer om Retain Resource Planning
Retain är en global lösning för resursplanering och -hantering som är tillgänglig i molnet eller lokalt, beroende på din verksamhets krav. Under de senaste 20 åren har Retain utvecklats och arbetat med resursplanerare för att ta fram en lösning som verkligen hanterar resurser i flera team, med flera kompetenser på olika platser och i olika tidszoner, för snabbare hantering av efterfrågan, förbättrad planering av efterfrågan och exceptionella kundupplevelser. Lär dig mer om Retain Resource Planning

Funktioner

  • Användningsrapportering
  • Prognoser
  • Samarbetsverktyg
  • Rapportering / projektspårning
  • Kalenderhantering
  • Flera projekt
  • Tid och kostnadsspårning
  • Projektplanering
  • Uppgiftshantering
Starta, spåra, hantera och dela med dig av förbättringsinitiativ för att uppnå bästa möjliga resultat i din affärsverksamhet. Lär dig mer om Minitab Engage
Ta fram de bästa idéerna för att förnya och uppnå operativ spetskompetens. Att öka tillväxten och förbättra lönsamheten börjar med goda idéer och slutar med ett gediget genomförande. Minitab Engage är den enda lösningen som är särskilt utformad för att hjälpa organisationer att bygga upp förbättrings- och innovationsprogram, genomföra dem med hjälp av problemlösningsverktyg och beprövade projektledningsmetoder och sedan spåra viktiga resultatmätvärden i realtid för att visa på ROI. Lär dig mer om Minitab Engage

Funktioner

  • Användningsrapportering
  • Prognoser
  • Samarbetsverktyg
  • Rapportering / projektspårning
  • Kalenderhantering
  • Flera projekt
  • Tid och kostnadsspårning
  • Projektplanering
  • Uppgiftshantering
Forecast organiserar ditt team i visuella strategier som låter dig kartlägga kommande projekt och fatta smartare beslut om resurstilldelning. Lär dig mer om Forecast
Forecast organiserar ditt team i visuella strategier som låter dig kartlägga dina kommande projekt och fatta smartare beslut om resurstilldelning. Tilldela personer till flera projekt och bestäm hur många timmar de är tillgängliga för arbete på vart och ett av dem. Röda staplar gör det enkelt att se vem som är överbokad så att du kan flytta runt projekt för att undvika att ditt team blir utbränt. Layouten i Forecast gör det enkelt att se när du kan ta på dig nytt arbete och vem som finns tillgänglig för att arbeta med det. Lär dig mer om Forecast

Funktioner

  • Användningsrapportering
  • Prognoser
  • Samarbetsverktyg
  • Rapportering / projektspårning
  • Kalenderhantering
  • Flera projekt
  • Tid och kostnadsspårning
  • Projektplanering
  • Uppgiftshantering
monday.com, programvara för resurshantering, hjälper team att planera tillsammans och genomföra projekt som levererar resultat i tid. Lär dig mer om monday.com
monday.com, en kraftfull programvara för resurshantering, hjälper team att planera och genomföra projekt som levererar resultat i tid, oavsett om de befinner sig på kontoret, hemma eller är i farten. Dess användarvänlighet och flexibilitet innebär snabb onboarding för ditt team och möjligheten att anpassa arbetsflöden på ditt sätt. Med kraftfulla produktivitetsfunktioner som tidsuppföljning, automatiserade meddelanden, länkade aktiviteter, tidslinjevyer och integrationer kan ditt team uppnå bättre och snabbare resultat för varje milstolpe i projektet. Lär dig mer om monday.com

Funktioner

  • Användningsrapportering
  • Prognoser
  • Samarbetsverktyg
  • Rapportering / projektspårning
  • Kalenderhantering
  • Flera projekt
  • Tid och kostnadsspårning
  • Projektplanering
  • Uppgiftshantering
BCS är en webbaserad projektledningsprogramvara med öppen metod som skapar kvalitet, effektivitet och transparens i projekt och processer. Lär dig mer om Projektron BCS
Som modulär programvara för projekthantering erbjuder Projektron BCS ett holistiskt stöd för webbaserat projektarbete och alla tillhörande affärsprocesser. Oavsett om det gäller stora eller små projekt, interna projekt eller kundprojekt, under några veckor eller flera år, erbjuder BCS ett skalbart stöd för projektplanering, implementering och styrning samt skapar transparens för alla projektdeltagare och företagsledningen. Metodstöd enligt IPMA, PMI, PRINCE2, Scrum, Kanban, Hermes, BPMN 2.0 eller ditt eget arbetssätt. Lär dig mer om Projektron BCS

Funktioner

  • Användningsrapportering
  • Prognoser
  • Samarbetsverktyg
  • Rapportering / projektspårning
  • Kalenderhantering
  • Flera projekt
  • Tid och kostnadsspårning
  • Projektplanering
  • Uppgiftshantering
Webbaserad samarbetsprogramvara för flera användare som tillhandahåller interaktiva Gantt-diagram för att planera resurser, schemalägga uppgifter och hantera projekt. Lär dig mer om Ganttic
Ganttic är en programvara för resursplanering och projektportföljshantering som gör lika bra på att schemalägga människor, projekt, anläggningar och utrustning. Du kan skapa scheman genom att helt enkelt dra och släppa uppgifter. Det flexibla gränssnittet gör det enkelt att anpassa Ganttic efter dina behov. Programvaran är bra för schemaläggning och rapportering, spårning av milstolpar och kapacitetsutnyttjande. Du kan synkronisera Ganttic med Google Calendar och lämna anteckningar i appen för att samarbeta med ditt team. Lär dig mer om Ganttic

Funktioner

  • Användningsrapportering
  • Prognoser
  • Samarbetsverktyg
  • Rapportering / projektspårning
  • Kalenderhantering
  • Flera projekt
  • Tid och kostnadsspårning
  • Projektplanering
  • Uppgiftshantering
Runn är en plattform för resurshantering i realtid med integrerad tidsuppföljning och avancerade prognostiseringsfunktioner. Lär dig mer om Runn
Runn är en plattform för resurshantering i realtid med integrerad tidsuppföljning och prognostisering. Planera projekt intuitivt och schemalägga resurser på kort och lång sikt. Få en dynamisk överblick över kapacitet, arbetsbelastning och tillgänglighet allteftersom du planerar. Följ upp projektbudgetar och se prognoser med viktiga mätvärden. Använd tidrapporterna i Runn för att följa utvecklingen och jämföra planerna med det faktiska resultatet. Integrera med Harvest, WorkflowMax och Clockify. Använd API:et för att ansluta dina favoritverktyg till Runn. Lär dig mer om Runn

Funktioner

  • Användningsrapportering
  • Prognoser
  • Samarbetsverktyg
  • Rapportering / projektspårning
  • Kalenderhantering
  • Flera projekt
  • Tid och kostnadsspårning
  • Projektplanering
  • Uppgiftshantering
En molnbaserad programvara för uthyrning inom det audiovisuella, evenemang och produktion. Använd Rentman för att hantera lager, personal och transport. Lär dig mer om Rentman
En molnbaserad programvara för uthyrning inom audiovisuella, evenemangs- och festrelaterade branscher. En allt i ett-lösning för projekt, lagerhantering, schemaläggning av personal och transporter samt fakturering. Hantera dina projekt från början till slut: skapa offerter, schemalägg personal i en visuell plantavla och håll koll på tillgänglighet och brist på utrustning. Integrerad CRM och verktyg för kund- och personalkommunikation. Lär dig mer om Rentman

Funktioner

  • Användningsrapportering
  • Prognoser
  • Samarbetsverktyg
  • Rapportering / projektspårning
  • Kalenderhantering
  • Flera projekt
  • Tid och kostnadsspårning
  • Projektplanering
  • Uppgiftshantering
Productive är ett resurshanteringsverktyg som kan hjälpa dig göra ditt företag lönsamt. Hitta flaskhalsar som kostar pengar och tar tid. Lär dig mer om Productive
Productive är ett allt i ett-resurshanteringsverktyg som kan hjälpa dig göra ditt företag lönsamt. Hitta flaskhalsar som kostar pengar och tar tid. Undvik krockande tider, utbrändhet och överbokning med resursplaneringsfunktioner och förslag från resursplanering som gör tidsuppföljning snabbare och enklare. Skapa affärsflöde, få försäljningen organiserad med en översikt över försäljningspipan. Spåra lönsamhet för fasta priser och timprojekt. Sköt all debitering och fakturering för återkommande arbeten eller engångsprojekt. Lär dig mer om Productive

Funktioner

  • Användningsrapportering
  • Prognoser
  • Samarbetsverktyg
  • Rapportering / projektspårning
  • Kalenderhantering
  • Flera projekt
  • Tid och kostnadsspårning
  • Projektplanering
  • Uppgiftshantering
Ett visuellt samarbetsverktyg som på ett roligt, flexibelt och givande sätt ger teamet ett gemensamt perspektiv på projektet.
Från försäljning och marknadsföring till HR och den operativa verksamheten kan team utforma och anpassa Trello så att det passar deras unika behov och arbetssätt. Med över 100 integreringar med andra viktiga verktyg, såsom Google Drive, Slack, Jira med flera, är Trello en levande projekthubb för samarbete mellan olika team, oavsett var arbetet ska ske. Trello gör teamarbetet till en fröjd genom att underlätta transparent och enkel delning av innehåll mellan tavlor och team. Lär dig mer om Trello

Funktioner

  • Användningsrapportering
  • Prognoser
  • Samarbetsverktyg
  • Rapportering / projektspårning
  • Kalenderhantering
  • Flera projekt
  • Tid och kostnadsspårning
  • Projektplanering
  • Uppgiftshantering
ClickUp vill vara arbetets framtid – en app som ersätter alla andra. ClickUp var en av de snabbast växande produktivitetsapparna 2020.
ClickUp är en app som ersätter dem alla. Det är arbetets framtid – där vem som helst kan arbeta med vad som helst. Mer än bara uppgiftshantering – ClickUp erbjuder dokument, påminnelser, mål, kalendrar, schemaläggning och till och med en inkorg. ClickUp är helt anpassningsbar och fungerar för alla typer av team, så att alla team kan använda samma app för att planera, organisera och samarbeta. Lär dig mer om ClickUp

Funktioner

  • Användningsrapportering
  • Prognoser
  • Samarbetsverktyg
  • Rapportering / projektspårning
  • Kalenderhantering
  • Flera projekt
  • Tid och kostnadsspårning
  • Projektplanering
  • Uppgiftshantering
Smartsheet är en webbaserad plattform för arbetsutförande som ger organisationer i alla storlekar möjlighet att planera, hantera, automatisera och rapportera om arbete.
Smartsheet, en webbaserad plattform för arbetsutförande, ger organisationer möjlighet att planera, spåra, automatisera och rapportera om arbete. Över 80 000 varumärken förlitar sig på Smartsheet för projektledning och arbetsledning tack vare dess lättanvända gränssnitt, gantt-diagram och instrumentbrädor i realtid samt funktioner för arbetsautomatisering. *Utmärkelser 2018: Utsedd till en Leader in Enterprise Collaborative Work Management av Forrester Research, utvald till Deloittes Fast 500 List, erkänd för Technology Innovation & Vision av 451 Research Lär dig mer om Smartsheet

Funktioner

  • Användningsrapportering
  • Prognoser
  • Samarbetsverktyg
  • Rapportering / projektspårning
  • Kalenderhantering
  • Flera projekt
  • Tid och kostnadsspårning
  • Projektplanering
  • Uppgiftshantering
Wrike är en programvara för resurshantering för företag med Gantt-diagram, instrumentbräden, rapportering, tidsuppföljning och avancerad säkerhet.
Wrike är en programvara för resurshantering för företag som används av över 20 000 företag över hela världen. Förbättra din företagsresursplanering med hjälp av resurshantering och tilldelning, prestandarapporter, Gantt-diagram, tidsuppföljning, arbetsbelastningsöversikter och företagsomfattande synlighet på ett och samma ställe. Integrera Wrike med mer än 400 applikationer för skynda på dina dagliga processer. Anpassa arbetsflöden och minska behovet av e-post, möten och statusuppdateringar med mera. Arbeta smartare, inte hårdare, med Wrike. Lär dig mer om Wrike

Funktioner

  • Användningsrapportering
  • Prognoser
  • Samarbetsverktyg
  • Rapportering / projektspårning
  • Kalenderhantering
  • Flera projekt
  • Tid och kostnadsspårning
  • Projektplanering
  • Uppgiftshantering
Resurshantering för byråer, studior och företag. Betrodd av tusentals team runt världen för att planera projektresurser och hantera kapacitet.
Float är en programvara för resurshantering som hjälper team att planera projekt, schemalägga resurser och övervaka sin kapacitet. Snabb schemaläggning och lättanvända redigeringsverktyg gör resursplanering intuitiv och enkel. Få en översikt över dina teams tillgänglighet, ställ in anpassade arbetstider, schemalägg allmänna helgdagar och ledighet, sortera efter personer och projekttaggar. Integrera med Jira, Teamwork, Google/Outlook Calendar, Slack och Zapier. Schemalägg när du är borta från kontoret med mobilappen. 30 dagars gratis provperiod. Lär dig mer om Float

Funktioner

  • Användningsrapportering
  • Prognoser
  • Samarbetsverktyg
  • Rapportering / projektspårning
  • Kalenderhantering
  • Flera projekt
  • Tid och kostnadsspårning
  • Projektplanering
  • Uppgiftshantering
Plattformen för företagsledning som hjälper ledare att säkerställa att rätt personer utför rätt arbete vid rätt tidpunkt.
Workfront är den första moderna arbetsledningsplattformen som kan organisera all din arbets- och resurshantering på ett ställe. Workfront fördelar och tilldelar arbete till team eller individer baserat på prioritet, tillgänglighet och kompetenskrav, och säkerställer att rätt personer utför rätt arbete i tid. Planera arbete med hjälp av en inbyggd tidsuppföljning, projektplanering, uppgiftsplanering, tillgångssäkring och rapporteringsfunktionalitet. Få insikter i realtid och hantera dina resurser från början till slut. Lär dig mer om Adobe Workfront

Funktioner

  • Användningsrapportering
  • Prognoser
  • Samarbetsverktyg
  • Rapportering / projektspårning
  • Kalenderhantering
  • Flera projekt
  • Tid och kostnadsspårning
  • Projektplanering
  • Uppgiftshantering
Teamwork skapar arbetshanteringsapplikationer för team i alla storlekar och branscher, så att du kan vara mer effektiv, organiserad och nöjd.
Projekthanteringsprogramvara som hjälper interna team och byråer att förbättra samarbete, synlighet, ansvar och i slutändan resultat. Teamwork har alla funktioner du behöver för att samarbeta effektivt, förenkla kommunikation och centralisera projektinformation för att göra projekthanteringen snabbare och mer effektiv. Använd Teamwork för att hantera allt från att leverera kundprojekt, till att genomföra marknadsföringskampanjer, till sprintplanering och omdesign av webbplatser. Lär dig mer om Teamwork.com

Funktioner

  • Användningsrapportering
  • Prognoser
  • Samarbetsverktyg
  • Rapportering / projektspårning
  • Kalenderhantering
  • Flera projekt
  • Tid och kostnadsspårning
  • Projektplanering
  • Uppgiftshantering
Bitrix24 är en bra, kostnadsfri plattform för projektplanering och resurshantering som används av över 4 miljoner företag runt om i världen.
Bitrix24 är en jättebra projektledningslösning som ger dig gratis moln, mobilt och lokalt (öppen källkod) och används av över 4 miljoner företag runt om i världen. Obegränsade uppgifter, projekt, Gantt-diagram, uppgiftsberoenden, tidsuppföljning, resursplanering, offerter, faktureringshantering – allt gratis. Stöd till engelska, tyska, portugisiska, spanska, kinesiska, ryska och många andra språk. Lär dig mer om Bitrix24

Funktioner

  • Användningsrapportering
  • Prognoser
  • Samarbetsverktyg
  • Rapportering / projektspårning
  • Kalenderhantering
  • Flera projekt
  • Tid och kostnadsspårning
  • Projektplanering
  • Uppgiftshantering
Med Paymo kan du hantera resurser, följa upp arbetad tid, fakturera dina kunder och mäta lönsamheten, allt från samma plattform.
Paymo är en intuitiv lösning för arbets- och projekthantering för småföretag med vilken du kan planera och hantera personal, följa upp arbetad tid, fakturera dina kunder, få betalt online och mäta lönsamheten, allt från samma plattform. På så sätt kan du hålla koll på projektet under hela dess livstid – från det att det skapas till det att du får betalt – utan att behöva använda och betala för flera olika appar. Lär dig mer om Paymo

Funktioner

  • Användningsrapportering
  • Prognoser
  • Samarbetsverktyg
  • Rapportering / projektspårning
  • Kalenderhantering
  • Flera projekt
  • Tid och kostnadsspårning
  • Projektplanering
  • Uppgiftshantering