I 17 år har vi hjälpt företag
välja bättre programvara

Programvara för identitetshantering

Programvara för identitetshantering ger organisationer verktygen för att hantera anställdas åtkomst till en mängd olika företagsresurser, både fysiska och virtuella. Lösningar för identitetshantering erbjuder ofta enkel inloggning som en funktion. Program för identitetshantering möjliggör policybaserad åtkomststyrning med ett alternativ att selektivt återkalla åtkomst från en viss anställd. För relaterade programvarulösningar, se Efterlevnadsprogram, Riskhanteringssystem och Programvara för övervakning av anställda.

38 resultat

Auth0 makes it easy to manage users' profiles such as auth details, locations, devices & more to create a frictionless experience. Lär dig mer om Auth0
Auth0 är en av de första plattformarna för identitetshantering för utvecklare och applikationsteam. Här tillhandahålls en plattform för autentisering och auktorisering, som ger säker åtkomst till applikationer, enheter och användare. Auth0 erbjuder enkelhet, utvidgningsmöjlighet och expertis för att skala och skydda vilken applikation som helst, oavsett målgrupp. Integrera Auth0 i vilken app som helst, oavsett språk och ramverk. Lär dig mer om Auth0

Funktioner

  • Privilegierad kontohantering
  • Begäran om självbetjäning
  • Enkel inloggning
  • Efterlevnadskontroll
  • Lösenordshantering
  • Åtkomstcertifiering
  • Rapportering och statistik
  • Referenshantering
  • Multifaktorautentisering
DigitalPerson is an advanced multi-factor authentication software to securely access public and corporate network resources. Lär dig mer om DigitalPersona
Industry-leading multi-factor authentication software! DigitalPersona leverages an array of easily deployable authentication methods including passwordless authentication to securily access public and corporate network resources. Users can quickly and easily access their cloud applications, such as Microsoft 365, VPNs, corporate networks, Windows desktops, Citrix applications and more. DigitalPersona employs one of the widest arrays of form factors in the industry, enabling a Zero Trust security approach that evolves with security standards, technologies and industry regulations. Lär dig mer om DigitalPersona

Funktioner

  • Privilegierad kontohantering
  • Begäran om självbetjäning
  • Enkel inloggning
  • Efterlevnadskontroll
  • Lösenordshantering
  • Åtkomstcertifiering
  • Rapportering och statistik
  • Referenshantering
  • Multifaktorautentisering
Hantera medarbetarnas åtkomst till appar och öka säkerheten med en enda inloggning, samtidigt som du integrerar direkt med personalavdelningens flöden för onboarding.
Rippling App Management ger IT-administratörer kontroll över medarbetarnas åtkomst till appar och gör det enkelt att konfigurera medarbetare i alla företagets appar som en del av befintliga flöden för onboarding. Med Rippling kan administratörer skapa konton för nyanställda i över 450 appar som Google Workspace, Microsoft 365, Slack, Zoom och Salesforce. Rippling App Management är tätt integrerat med flödena för onboarding och offboarding av anställda, vilket gör att åtkomst till appar baseras på realtidsdata som avdelning och titel. Lär dig mer om Rippling

Funktioner

  • Privilegierad kontohantering
  • Begäran om självbetjäning
  • Enkel inloggning
  • Efterlevnadskontroll
  • Lösenordshantering
  • Åtkomstcertifiering
  • Rapportering och statistik
  • Referenshantering
  • Multifaktorautentisering
Kom igång. Glöm dina lösenord. 1Password kommer ihåg dem alla åt dig. Spara dina lösenord och logga in på webbplatser med ett enda klick.
1Password är en säker, skalbar och lättanvänd lösenordshanterare som världens ledande företag litar på. Genom att använda 1Password blir det enkelt för dina anställda att hålla sig säkra online. När 1Password är en del av deras arbetsflöde blir goda säkerhetsvanor en självklarhet. När alla använder 1Password minskar risken och produktiviteten ökar. Lär dig mer om 1Password

Funktioner

  • Privilegierad kontohantering
  • Begäran om självbetjäning
  • Enkel inloggning
  • Efterlevnadskontroll
  • Lösenordshantering
  • Åtkomstcertifiering
  • Rapportering och statistik
  • Referenshantering
  • Multifaktorautentisering
En komplett lösning för hantering av mobila enheter för IT-proffs för att förenkla driftsättning, inventering och säkerhet för Apple-enheter.
Jamf Pro är en komplett lösning för enhetshantering för IT-proffs som förenklar distribution, inventering och säkerhet för Mac-datorer, iPads, iPhones och Apple TV. Jamf Pro är ett EMM-verktyg som är utformat för att automatisera enhetshantering och samtidigt förbättra slutanvändarnas produktivitet. IT-proffsen och de användare de stöder kan glädjas åt en enhetlig slutpunktshantering för Apple-enheter. Den IT-upplevelse du vill ha är inom räckhåll. Be om en gratis provperiod och bli en IT-superhjälte idag. Lär dig mer om Jamf Pro

Funktioner

  • Privilegierad kontohantering
  • Begäran om självbetjäning
  • Enkel inloggning
  • Efterlevnadskontroll
  • Lösenordshantering
  • Åtkomstcertifiering
  • Rapportering och statistik
  • Referenshantering
  • Multifaktorautentisering
Duo Securitys multifaktorautentisering ger dina användare enkel åtkomst till applikationer med en knapptryckning, vilket skyddar dig mot identitetsstöld.
Duo Security säger att uppdraget är att skydda ditt uppdrag. Duo Security gör säkerheten smärtfri, så att du kan fokusera på det viktiga arbetet. Denna skalbara, molnbaserade tillförlitliga åtkomstlösning skyddar åtkomsten till alla applikationer för alla användare och enheter, var som helst. Duos lösning för multifaktorautentisering är enkel att använda, administrera och distribuera, samtidigt som den ger fullständig klientinblick och kontroll. Denna kombination av användar- och enhetsförtroende skapar grunden för en nolltillitsmodell för säkerheten. Lär dig mer om Duo Security

Funktioner

  • Privilegierad kontohantering
  • Begäran om självbetjäning
  • Enkel inloggning
  • Efterlevnadskontroll
  • Lösenordshantering
  • Åtkomstcertifiering
  • Rapportering och statistik
  • Referenshantering
  • Multifaktorautentisering
Keeper är en av de ledande cybersäkerhetsplattformarna för att förhindra lösenordsrelaterade dataintrång och cyberhot.
Keeper är en av de ledande cybersäkerhetsplattformarna för att förhindra lösenordsrelaterade dataintrång och cyberhot. Med Keeper kan ditt företag automatiskt generera starka lösenord, skydda känsliga filer i ett krypterat digitalt valv, säkert dela register med team och sömlöst integrera med SSO, LDAP och 2FA. Lär dig hur du skyddar ditt företag med Keeper nu. Lär dig mer om Keeper Security

Funktioner

  • Privilegierad kontohantering
  • Begäran om självbetjäning
  • Enkel inloggning
  • Efterlevnadskontroll
  • Lösenordshantering
  • Åtkomstcertifiering
  • Rapportering och statistik
  • Referenshantering
  • Multifaktorautentisering
Bitwarden är en lösenordshanterare som är både enkel att använda och prisvärd för ditt team.
Bitwarden, en betrodd lösenordshanterare med öppen källa, hjälper organisationer att förbättra säkerheten vid lagring, delning och mottagning av privata data online. Genom att integrera med din användarkatalog, flera hostingalternativ och enkel inloggning ger programvaran ditt företag både den flexibilitet och mobilitet som du behöver i tider som dessa. I kombination med ett överkomligt pris ger Bitwarden dig mer valuta för pengarna. Lär dig mer om Bitwarden

Funktioner

  • Privilegierad kontohantering
  • Begäran om självbetjäning
  • Enkel inloggning
  • Efterlevnadskontroll
  • Lösenordshantering
  • Åtkomstcertifiering
  • Rapportering och statistik
  • Referenshantering
  • Multifaktorautentisering
Skydda ditt teams molninfrastruktur, databaser och servrar med deras prisvärda dedikerade IP-VPN för team. Prova gratis i 14 dagar.
Passar perfekt för små och medelstora team för att säkra sin molninfrastruktur, databaser och servrar med deras prisvärda dedikerade IP-VPN. Säg adjö till manuell vitlistning. Appar för mobil och dator. Lättanvänd åtkomstkontroll och övervakning. Bra pris. 19 USD/månad per 10 användare och 1 dedikerad VPN-gateway. Prova den 14 dagar långa kostnadsfria versionen – inget kreditkort krävs. Lär dig mer om GoodAccess

Funktioner

  • Privilegierad kontohantering
  • Begäran om självbetjäning
  • Enkel inloggning
  • Efterlevnadskontroll
  • Lösenordshantering
  • Åtkomstcertifiering
  • Rapportering och statistik
  • Referenshantering
  • Multifaktorautentisering
Identitets- och åtkomsthantering (IAM) och SSO för företag av alla storlekar. Kom igång direkt med en gratis provperiod.
OneLogin är avsett för företag med mer än 100 användare. Det erbjuder en molnbaserad lösning för identitets- och åtkomsthantering (identity and access management, IAM) med enkel inloggning (single sign-on, SSO), vilket gör det enklare för företag att säkra och hantera åtkomst till webbapplikationer, både i molnet och bakom brandväggen. Har ditt företag tre eller fler SaaS-appar eller interna webbappar? I så fall kan du dra nytta av säkerheten hos OneLogins molnbaserade SSO-lösning. Lär dig mer om OneLogin

Funktioner

  • Privilegierad kontohantering
  • Begäran om självbetjäning
  • Enkel inloggning
  • Efterlevnadskontroll
  • Lösenordshantering
  • Åtkomstcertifiering
  • Rapportering och statistik
  • Referenshantering
  • Multifaktorautentisering
Molnbaserat, integrerat och automatiskt lösenordsskydd utformat för MSP för att lagra, hantera och hämta kundinformation på ett säkert sätt.
Hjälp till att säkerställa att åtkomst och kunskap är i händerna på de som behöver den och hålls borta från de som inte gör det. Kontrollera lösenordsåtkomst till kundenheter, nätverk och program. Bästa praxis för lösenordshantering med inloggningsuppgifter och kunskap lagrad i ett krypterat lösenordsvalv, kontrollerat av rollbaserad behörighet och fler­faktors­autentisering (multi-factor authentication, MFA). Utformad för att effektivisera för teknikern som inte behöver memorera lika många lösenord och inte begår lika många misstag på grund av kopiera/klistra in, föråldrad information eller tekniker som slutar. Lär dig mer om Passportal

Funktioner

  • Privilegierad kontohantering
  • Begäran om självbetjäning
  • Enkel inloggning
  • Efterlevnadskontroll
  • Lösenordshantering
  • Åtkomstcertifiering
  • Rapportering och statistik
  • Referenshantering
  • Multifaktorautentisering
Ett enkelt, kostnadseffektivt, molnbaserat VPN som garanterar ett förenklat säkert nätverk och SaaS-resursåtkomst för företag i alla storlekar.
Perimeter 81 är den ultimata tjänsten för säker nätverksåtkomst för din organisation. Säg adjö till dyr maskinvara, krångliga installationer och timmar av kundtjänst. Ge anställda omedelbart säker åtkomst till viktiga företagsresurser på plats, på webben eller i molnet. Implementera privata VPN-servrar med statiska IP-adresser på några sekunder och få oöverträffad nätverkssynlighet med en komplett hanteringsportal. Inkluderar appar med ett enda klick för alla enheter. Lär dig mer om Perimeter 81

Funktioner

  • Privilegierad kontohantering
  • Begäran om självbetjäning
  • Enkel inloggning
  • Efterlevnadskontroll
  • Lösenordshantering
  • Åtkomstcertifiering
  • Rapportering och statistik
  • Referenshantering
  • Multifaktorautentisering
ADManager Plus är en webbaserad, enhetlig lösning för identitets- och åtkomsthantering för Active Directory, Office 365, Exchange och G Suite.
ADManager Plus är en webbaserad, enhetlig lösning för identitets- och åtkomsthantering för Active Directory, Office 365, Exchange och G Suite. Lösningen erbjuder provisionering av användarkonton, kontroll av användarkonton, gruppmedlemskap, IT-efterlevnad, åtkomsträttigheter och hantering av behörighet för filservrar. ADManager Plus inkluderar anpassningsbart arbetsflöde för att hantera begäranden och konfigurerbara roller för att delegera kontrollrättigheter för användarkonton till tekniker. Programvaran har över 150 fördefinierade rapporter, inklusive rapporter om IT-efterlevnad. Lär dig mer om ManageEngine ADManager Plus

Funktioner

  • Privilegierad kontohantering
  • Begäran om självbetjäning
  • Enkel inloggning
  • Efterlevnadskontroll
  • Lösenordshantering
  • Åtkomstcertifiering
  • Rapportering och statistik
  • Referenshantering
  • Multifaktorautentisering
ADAudit Plus är en programvara för övervakning av ändringar i Active Directory, Azure AD, filservrar (inklusive NetApp och EMC) och arbetsstationer.
ManageEngine ADAudit Plus är en lösning för IT-säkerhet och efterlevnad. Med över 200 rapporter och varningar i realtid ger lösningen kunskap om ändringar som gjorts i innehåll och konfiguration av Active Directory, Azure AD och Windows-servrar. Dessutom ger verktyget insyn i arbetsstations- och filserveråtkomst (inklusive NetApp och EMC). ADAudit Plus hjälper dig att spåra användarinloggning och utloggning, analysera kontolåsningar, granska ADFS, ADLDS och skrivare, vidarebefordra loggar till SIEM-verktyg och mycket mer. Lär dig mer om ManageEngine ADAudit Plus

Funktioner

  • Privilegierad kontohantering
  • Begäran om självbetjäning
  • Enkel inloggning
  • Efterlevnadskontroll
  • Lösenordshantering
  • Åtkomstcertifiering
  • Rapportering och statistik
  • Referenshantering
  • Multifaktorautentisering
Hyena används för att enkelt hantera Active Directory och Windows-baserade datornätverk från en enda centraliserad konsol.
Hyena har använts av tiotusentals systemadministratörer över hela världen i över tjugo (20) år och är utformat för att både förenkla och centralisera nästan alla de dagliga Active Directory-hanteringsuppgifterna och samtidigt erbjuda nya funktioner för systemadministration. Dessa funktioner tillhandahålls i en enda centraliserad och lättanvänd produkt. Oavsett om organisationen använder Windows 2003, Windows 2019 eller allt däremellan går det att hantera allt med ett enda verktyg. Lär dig mer om Hyena

Funktioner

  • Privilegierad kontohantering
  • Begäran om självbetjäning
  • Enkel inloggning
  • Efterlevnadskontroll
  • Lösenordshantering
  • Åtkomstcertifiering
  • Rapportering och statistik
  • Referenshantering
  • Multifaktorautentisering
Utformade för att anpassa – säkra nätverksåtkomstlösningar som är skräddarsydda för föränderliga affärsbehov.
Identitetshantering är ett viktigt säkerhetskrav eftersom alla med inloggningsuppgifter kan komma åt, hantera och kontrollera känslig information i ett företagsnätverk. NordLayer har därför infört Zero Trust-modellen för att hjälpa till att upprätthålla en säker miljö. Modellen ger endast verifierade personer och enheter åtkomst till företagets data och applikationer och dessa kan ha en rad olika åtkomsträttigheter. Lär dig mer om NordLayer

Funktioner

  • Privilegierad kontohantering
  • Begäran om självbetjäning
  • Enkel inloggning
  • Efterlevnadskontroll
  • Lösenordshantering
  • Åtkomstcertifiering
  • Rapportering och statistik
  • Referenshantering
  • Multifaktorautentisering
Automatiserad närhetsbaserad 2FA-autentisering till datorer och hemsidor. Lösenordsfri inloggning och automatisk låsning av datorer, Mac-datorer och hemsidor.
Beröringsfri, automatiserad närhetsbaserad autentisering av datorer, hemsidor och programvara. Lösenordsfri inloggning och automatisk låsning av datorer med en informationsbärare (token). Autentisera med din närvaro och logga in direkt med lösenordsautofyll. Inga fler spärrade konton. När informationsbäraren flyttas utom räckhåll låser GateKeeper automatiskt datorn. Arbeta förebyggande mot dyra och störande dataintrång. Din lösenordscaddie som ger dig en lösenordsfri upplevelse. Gå aldrig tillbaka till att memorera och skriva in lösenord. Lär dig mer om GateKeeper Enterprise

Funktioner

  • Privilegierad kontohantering
  • Begäran om självbetjäning
  • Enkel inloggning
  • Efterlevnadskontroll
  • Lösenordshantering
  • Åtkomstcertifiering
  • Rapportering och statistik
  • Referenshantering
  • Multifaktorautentisering
Lösenordshanterare med särskilda rättigheter för företag
ManageEngine Password Manager Pro är en webbaserad lösning för lösenordshantering med särskilda rättigheter som är skräddarsydd för företag. Programvaran lagrar och hanterar känslig information på ett säkert sätt, t.ex. delade lösenord, dokument och digitala identiteter. Password Manager Pro är en komplett lösning för att kontrollera, hantera, övervaka och granska hela livscykeln för åtkomst med särskilda rättigheter. I ett enda paket erbjuds tre lösningar – kontohantering med särskilda rättigheter, fjärråtkomsthantering och sessionshantering med särskilda rättigheter. Lär dig mer om ManageEngine Password Manager Pro

Funktioner

  • Privilegierad kontohantering
  • Begäran om självbetjäning
  • Enkel inloggning
  • Efterlevnadskontroll
  • Lösenordshantering
  • Åtkomstcertifiering
  • Rapportering och statistik
  • Referenshantering
  • Multifaktorautentisering
Hjälper IT-team och MSP:er att övervinna de anställdas dåliga lösenordsvanor genom att kombinera SSO, MFA och lösenordshantering i en allt i ett-lösning.
Hjälper IT-team som behöver göra mer med mindre och MSP:er som söker högre lönsamhet för att övervinna de anställdas dåliga lösenordsvanor genom att sömlöst integrera enkel inloggning, flerfaktorsautentisering och lösenordsvalv/hantering i en enda lösning så att du kan säkra din personalstyrka enkelt och utan kostnad. Be om en demo idag. - Passly hette tidigare AuthAnvil. Alla funktioner från AuthAnvil ingår i Passly-erbjudandet. Lär dig mer om Passly

Funktioner

  • Privilegierad kontohantering
  • Begäran om självbetjäning
  • Enkel inloggning
  • Efterlevnadskontroll
  • Lösenordshantering
  • Åtkomstcertifiering
  • Rapportering och statistik
  • Referenshantering
  • Multifaktorautentisering
Lösenordslös flerfaktorsautentisering som förbättrar säkerheten och inloggningsupplevelsen.
Trusona, en banbrytande ledare för lösenordslösa flerfaktorsautentiseringar för företag, säkrar identiteten bakom varje digital interaktion. Företagets lösningar erbjuder ett komplett alternativ till användarnamn och lösenord, vilket gör autentiseringen säkrare och bekvämare i alla företagsanvändningsfall. Organisationer inom finansiella tjänster, sjukvård, högre utbildning, media med mera litar på Trusona för autentisering på flera kanaler över alla digitala tillgångar. Lär dig mer om Trusona

Funktioner

  • Privilegierad kontohantering
  • Begäran om självbetjäning
  • Enkel inloggning
  • Efterlevnadskontroll
  • Lösenordshantering
  • Åtkomstcertifiering
  • Rapportering och statistik
  • Referenshantering
  • Multifaktorautentisering
Full efterlevnadsplattform för finansinstitut som tillåter onboarding av kunder, ID-verifiering, datavalidering och övervakning.
Ondatos efterlevnadsplattform är en måste-lösning för finansinstitut som gör det möjligt att automatisera onboarding av kunder (privata och företagskunder), insamling och övervakning av känn din kund (know your client, KYC)-data (fortgående due diligence, ongoing due diligence, ODD). Det sparar resurser för efterlevnad och datahantering och möjliggör också realtidsintroduktion av fjärrkunder online. De ID-verifieringslösningar som erbjuds av Ondato stöder både helt fristående självbetjänad onboarding med live-test och live-video-onboarding av kunder. Lär dig mer om Ondato

Funktioner

  • Privilegierad kontohantering
  • Begäran om självbetjäning
  • Enkel inloggning
  • Efterlevnadskontroll
  • Lösenordshantering
  • Åtkomstcertifiering
  • Rapportering och statistik
  • Referenshantering
  • Multifaktorautentisering
Identitetshantering i molnet
SailPoint Cloud Identity Management skapar en ökad insyn för varje molnbaserad plattform, applikation och tjänst i organisationer som använder flera moln. Programvaran hjälper dig att upptäcka, skydda och styra åtkomsten till alla data och applikationer i din molninfrastruktur. Lär dig mer om SailPoint

Funktioner

  • Privilegierad kontohantering
  • Begäran om självbetjäning
  • Enkel inloggning
  • Efterlevnadskontroll
  • Lösenordshantering
  • Åtkomstcertifiering
  • Rapportering och statistik
  • Referenshantering
  • Multifaktorautentisering
Säker och lösenordsfri multifaktorautentisering som ger högsta säkerhet för en persons digitala identitet.
Beyond Identity tillhandahåller den säkrast möjliga autentiseringen. Programvaran eliminerar lösenorden och tillhandahåller högsta möjliga säkerhet för den begärande användarens digitala identitet genom att kryptografiskt binda identiteten till deras enhet. Plattformen säkerställer att endast behöriga användare och säkra enheter har åtkomst till molnbaserade applikationer och resurser. Detta är ännu säkrare lösenordsfri flerfaktorsautentisering (multi-factor authentication, MFA), vilket dina användare kommer att älska. Lär dig mer om Beyond Identity

Funktioner

  • Privilegierad kontohantering
  • Begäran om självbetjäning
  • Enkel inloggning
  • Efterlevnadskontroll
  • Lösenordshantering
  • Åtkomstcertifiering
  • Rapportering och statistik
  • Referenshantering
  • Multifaktorautentisering
OCI är en komplett molninfrastrukturplattform med alla tjänster du behöver för att migrera, bygga och driva all din IT-verksamhet.
Oracle Cloud Infrastructure har alla tjänster du behöver för att migrera, utforma och driva all din IT-verksamhet, från befintliga arbetsbelastningar för företag till nya molnbaserade applikationer och dataplattformar. Oracle Cloud Infrastructure ger dig molntjänster där du behöver dem, optimerar företagsappar utan dyr ombyggnad av arkitekturen, gör det möjligt för dig att bygga/köra molnbaserade appar eller appar från tredje part med verktyg med öppen källkod och dra nytta av dina data för att upptäcka nya affärsvärden. Lär dig mer om Oracle Cloud Infrastructure (OCI)

Funktioner

  • Privilegierad kontohantering
  • Begäran om självbetjäning
  • Enkel inloggning
  • Efterlevnadskontroll
  • Lösenordshantering
  • Åtkomstcertifiering
  • Rapportering och statistik
  • Referenshantering
  • Multifaktorautentisering
Frontegg är en komplett plattform för användarhantering som utformats för den produktledda tillväxteran.
Plattformen stöder appbyggare genom att täcka hela vägen från grundläggande autentiseringsflöden till de mest avancerade funktionerna som komplexa organisationsstrukturer (multitenans), finkornig auktorisering, API-tokenhantering, adminportal för självbetjäning för slutanvändare, prenumerationsefterlevnad, enkel inloggning (single sign-on, SSO) och mycket mer. Lär dig mer om Frontegg

Funktioner

  • Privilegierad kontohantering
  • Begäran om självbetjäning
  • Enkel inloggning
  • Efterlevnadskontroll
  • Lösenordshantering
  • Åtkomstcertifiering
  • Rapportering och statistik
  • Referenshantering
  • Multifaktorautentisering