I 17 år har vi hjälpt företag
välja bättre programvara
Ledningssystem räddningstjänst
Ledningssystem räddningstjänst, som ibland kallas för brandstationsprogram, täcker flera olika typer av program för automatisering och förenkling av en räddningstjänsts dagliga verksamhet, frivilliga räddningstjänster, myndigheter för offentliga säkerhet, akutsjukvårdstjänster och personal som utför första hjälpen. Hanteringslösningar för ledningssystem räddningstjänst inkluderar: programvara för dokumenthantering, nödfallsrespons och CAD, eller datorstödda utsändningsprogram, programvara för schemaläggning för räddningspersonal, enkelt ärendehanteringssystem och NFIRS-rapporteringsprogram. Integrerade lösningar för ledningssystem räddningstjänst som omfattar alla dessa funktioner samt administrativa funktioner som löneadministration och budgetering, finns också tillgängliga. Dessutom finns det flera speciellt utformade lösningar för ledningssystem räddningstjänst såsom brandinspektionsprogram, hanteringsprogram för utrustning för ledningssystem räddningstjänst samt lösningar som integreras med EMS-system för hantering av incidentrespons och patientjournaler (ePCR). Kom ihåg att det också går att hitta leverantörer som utvecklar schemaläggningsprogram och fälttjänstsystem som har skapat branschlösningar som riktar sig till räddningstjänster. Ledningssystem räddningstjänst är relaterade till EMS-system. Läs mer Läs mindre
Relaterade kategorier
Funktioner
- Checklistor för incidentrespons
- Schemaläggning
- Anläggningsförvaltning
- Navigering i fordon
- Varningar / Meddelanden
- Utrustningsspårning
- Dokumenthantering