Vi har hjälpt svenska företag
att välja bättre programvara i 15 år

Program för tidsspårning

Program för tidsspårning automatiserar spårningen av debiterbara timmar. System för tidsspårning kan användas av organisationer i professionella tjänstebranscher för att övervaka projekt för en uppgift och på övergripande basis samt faktureringspriser så att rätt belopp kan faktureras. Använd Capterra för att hitta rätt tidsspårningslösning för ditt företag i Sverige. Program för tidsspårning är relaterade till program för CRM-service, projektledningsverktyg, app för stämpelklocka och program för personalstyrning.

Utvald programvara

Programvara med flest recensioner

Utforska produkterna med flest användarrecensioner i kategorin Program för tidsspårning

Sverige Visa lokala produkter

106 resultat

Jira är ett av de främsta verktygen för programvaruutveckling som används av agila team. Miljontaltals väljer Jira för att planera och bygga fantastiska produkter. Prova gratis. Lär dig mer om Jira
Jira är ett av de främsta verktygen för programvaruutveckling som används av agila team. Team på allt från två personer till 20 000 förlitar sig på Jira för att hantera varje steg i arbetsflödet, från planering till leverans. Med inbyggda färdplaner kan team ta fram sitt arbete för att hålla reda på helhetsbilden. Med Jiras kodlösa automatiseringsmotor kan teamen spara tid och öka effekten genom att automatisera alla uppgifter eller processer med några få klick. Och med en gratisutgåva kan team med upp till tio användare dra nytta av Jiras alla möjligheter utan kostnad, för alltid. Lär dig mer om Jira

Funktioner

  • Tidrapportering
  • Schemaläggning av anställda
  • Anställdas databas
  • Övertidsberäkning
  • Rapportering och analys
  • Mobil tidsspårning
  • Fakturerbara och ej fakturerbara timmar
  • Semester- / ledighetsspårning
  • Uppgiftshantering
Gör tidsuppföljning, övervaka projektframsteg och få insiktsfulla rapporter med actiTIME Lär dig mer om actiTIME
actiTIME är en programvara för tidsuppföljning för företag av alla storlekar och affärstyper. Det hjälper mer än 9 000 företag över hela världen att effektivt följa upp anställdas tid. Med actiTIME kan användare registrera ledighet och sjukfrånvaro tillsammans med arbetade timmar, skapa anpassningsbara rapporter, göra projekttilldelningar och uppskattningar, utfärda fakturor och mycket mer. Det finns en gratisversion för små team med upp till tre användare och en kostnadsfri 30-dagars testversion för alla andra prisplaner (inget kreditkort krävs). Lär dig mer om actiTIME

Funktioner

  • Tidrapportering
  • Schemaläggning av anställda
  • Anställdas databas
  • Övertidsberäkning
  • Rapportering och analys
  • Mobil tidsspårning
  • Fakturerbara och ej fakturerbara timmar
  • Semester- / ledighetsspårning
  • Uppgiftshantering
Webbaserad tidsuppföljningsprogramvara som passar alla som behöver ett intuitivt sätt att spåra tid, analysera sin verksamhet eller fakturera kunder. Lär dig mer om Harvest
Harvest gör det enkelt att spåra tid från skrivbordet, telefonen och favoritverktygen, inklusive Asana, Trello och Basecamp. Den samlar sedan in dessa tidrapportdata i intuitiva, visuella rapporter som gör det enkelt att se vad ditt team arbetar med, ingripa i projekt innan de går över budget och fatta mer intelligenta beslut om din verksamhet. Och om du behöver fakturera dina kunder, skapa en faktura sömlöst från din faktureringsbara tid, e-posta den till din kund och få betalt via internet. Lär dig mer om Harvest

Funktioner

  • Tidrapportering
  • Schemaläggning av anställda
  • Anställdas databas
  • Övertidsberäkning
  • Rapportering och analys
  • Mobil tidsspårning
  • Fakturerbara och ej fakturerbara timmar
  • Semester- / ledighetsspårning
  • Uppgiftshantering
Skicka fakturor för projekt och kundutgifter, ta emot betalningar och håll snabbt och effektivt koll på din verksamhets övergripande hälsa Lär dig mer om Zoho Invoice
Skicka fakturor för projekt och kundutgifter, ta emot betalningar och håll snabbt och effektivt koll på din verksamhets övergripande hälsa Lär dig mer om Zoho Invoice

Funktioner

  • Tidrapportering
  • Schemaläggning av anställda
  • Anställdas databas
  • Övertidsberäkning
  • Rapportering och analys
  • Mobil tidsspårning
  • Fakturerbara och ej fakturerbara timmar
  • Semester- / ledighetsspårning
  • Uppgiftshantering
Tidsuppföljning för att hantera personalstyrkan effektivt med Synchroteam-programvara. Skapa din gratis provperiod på minder än en minut. Live-support. Lär dig mer om Synchroteam
Tidsspårning för att hantera personalstyrkan effektivt, förenkla affärsprocesser och optimera kostnaderna med Synchroteam. Synkroteam har funktioner som spårning, schemaläggning, leverans, kalender, jobbhantering, rapportering, CRM, tidsuppföljning, fakturering och kartor. Molnbaserad SaaS med mobilappar för iOS och Android. Integreras med QuickBooks and Zoho. Skapa en kostnadsfri testversion på 1 minut och organisera dig med deras prisvärda, kraftfulla och anpassningsbara servicelösning. Live-support. Lär dig mer om Synchroteam

Funktioner

  • Tidrapportering
  • Schemaläggning av anställda
  • Anställdas databas
  • Övertidsberäkning
  • Rapportering och analys
  • Mobil tidsspårning
  • Fakturerbara och ej fakturerbara timmar
  • Semester- / ledighetsspårning
  • Uppgiftshantering
Autonom tidsplanering för jurister. Ditt arbete fångas och taggas automatiskt i din privata tidslinje. Lär dig mer om WiseTime
WiseTime är ett smidigt, automatiskt tidsuppföljningsprogram för jurister som du kommer att gilla. Varje minut du arbetar fångas upp i din privata tidslinje och tilldelas rätt kund och fall genom att klicka på en knapp. Ingen manuell uppföljning. Ingen start och stopp. Magiskt Lär dig mer om WiseTime

Funktioner

  • Tidrapportering
  • Schemaläggning av anställda
  • Anställdas databas
  • Övertidsberäkning
  • Rapportering och analys
  • Mobil tidsspårning
  • Fakturerbara och ej fakturerbara timmar
  • Semester- / ledighetsspårning
  • Uppgiftshantering
Runn är en plattform för resurshantering i realtid med integrerad tidsuppföljning och avancerade prognostiseringsfunktioner. Lär dig mer om Runn
Runn är en plattform för resurshantering i realtid med integrerad tidsuppföljning och prognostisering. Planera projekt intuitivt och schemalägga resurser på kort och lång sikt. Få en dynamisk överblick över kapacitet, arbetsbelastning och tillgänglighet allteftersom du planerar. Följ upp projektbudgetar och se prognoser med viktiga mätvärden. Använd tidrapporterna i Runn för att följa utvecklingen och jämföra planerna med det faktiska resultatet. Integrera med Harvest, WorkflowMax och Clockify. Använd API:et för att ansluta dina favoritverktyg till Runn. Lär dig mer om Runn

Funktioner

  • Tidrapportering
  • Schemaläggning av anställda
  • Anställdas databas
  • Övertidsberäkning
  • Rapportering och analys
  • Mobil tidsspårning
  • Fakturerbara och ej fakturerbara timmar
  • Semester- / ledighetsspårning
  • Uppgiftshantering
Gratis tidsuppföljning till låga kostnader. Alla enheter, följ upp timmar manuellt eller med en timer och rapporter i Excel. Nyhet: registrera material. Lär dig mer om Project Hours
Lättanvänd tidsuppföljning till låg kostnad med ditt team. Projekt, aktiviteter och rapporter i Excel. Tillgänglig för PC-, Android- och iPhone-enheter. Spåra timmar manuellt eller använd en timer. Integrera med Google Calendar. Nyhet: registrera material och totalkostnad för projekt. Project Hours startade som ett tidsuppföljningssystem för National Dutch Castle Society år 2016. Vid det här laget använder flera företag runt om i världen Project Hours på grund av användarvänligheten och den överkomliga prissättningen. Lär dig mer om Project Hours

Funktioner

  • Tidrapportering
  • Schemaläggning av anställda
  • Anställdas databas
  • Övertidsberäkning
  • Rapportering och analys
  • Mobil tidsspårning
  • Fakturerbara och ej fakturerbara timmar
  • Semester- / ledighetsspårning
  • Uppgiftshantering
Teamhantering för utvecklare. Förenklat och automatiserat Lär dig mer om Teamplify
Teamplify är en produktivitetsuppsättning för programvaruutvecklingsteam. Ta pulsen på ditt team med teamanalys. Spara värdefull mötestid med smart daglig uppställning. Med enkel tidsspårning vet du alltid hur lång tid en uppgift tar. Planera framåt, med ledighet i åtanke, tack vare inbyggd frånvarohantering. Fungerar med dina befintliga teamverktyg – GitHub, Jira, Slack, Zoom, Google och andra – 12 integrationer ingår. Lär dig mer om Teamplify

Funktioner

  • Tidrapportering
  • Schemaläggning av anställda
  • Anställdas databas
  • Övertidsberäkning
  • Rapportering och analys
  • Mobil tidsspårning
  • Fakturerbara och ej fakturerbara timmar
  • Semester- / ledighetsspårning
  • Uppgiftshantering
Tidsuppföljningen blir enklare och mer intuitiv med Clockify – en app för uppföljning av tid, fakturerbara timmar och rapportering för att förbättra produktiviteten.
Med Clockify kan medarbetare logga fakturerbara och icke fakturerbara timmar som de tillbringar med olika uppgifter. Ange ett timpris för ett specifikt projekt, utse medarbetare för ett projekt och extrahera rapporter som hjälper dig att hantera löneutbetalningar och analysera medarbetarnas resultat. Godkänn ledighetsansökningar, skapa medarbetarpolicyer samt registrera betalda semesterdagar, sjukledighet och allmänna helgdagar. Lär dig mer om Clockify

Funktioner

  • Tidrapportering
  • Schemaläggning av anställda
  • Anställdas databas
  • Övertidsberäkning
  • Rapportering och analys
  • Mobil tidsspårning
  • Fakturerbara och ej fakturerbara timmar
  • Semester- / ledighetsspårning
  • Uppgiftshantering
Spåra tid och hantera projekt med mondays verktyg för tidsuppföljning. Få ett meddelande när en uppgift är klar eller när ett projekt har passerat sitt förfallodatum.
monday.coms lätthanterliga verktyg för tidsuppföljning hjälper dig att räkna varje minut. Slå enkelt på och stäng av timern eller ange tid manuellt för att hålla reda på tiden var som helst, när som helst med företagets mobilapp. Få veta exakt hur mycket tid som ägnas åt varje uppgift med flexibla rapporter och instrumentbrädor och lista ut vad som fördröjer ditt arbete med arbetsflödesanalys. Ställ in smarta påminnelser för de saker som är viktigast för dig – och leverera alltid i tid. Lär dig mer om monday.com

Funktioner

  • Tidrapportering
  • Schemaläggning av anställda
  • Anställdas databas
  • Övertidsberäkning
  • Rapportering och analys
  • Mobil tidsspårning
  • Fakturerbara och ej fakturerbara timmar
  • Semester- / ledighetsspårning
  • Uppgiftshantering
En enkel fakturerings- och redovisningslösning från 7,50 USD/månad (de första tre månaderna). Bli en av de 24 miljoner människor som redan har använt FreshBooks.
I FreshBooks kan du enkelt följa upp de timmar du har spenderat på en kund eller ett projekt. Du kommer att vara säker på att du och ditt team alltid arbetar med det som är viktigast och fakturerar exakt vad jobbet är värt. Prova gratis i 30 dagar, inget kreditkort krävs. Lär dig mer om FreshBooks

Funktioner

  • Tidrapportering
  • Schemaläggning av anställda
  • Anställdas databas
  • Övertidsberäkning
  • Rapportering och analys
  • Mobil tidsspårning
  • Fakturerbara och ej fakturerbara timmar
  • Semester- / ledighetsspårning
  • Uppgiftshantering
ClickUp är ett verktyg för tidsuppföljning som gör det mycket användbart alla team som vill hålla koll hur mycket tid som ägnas åt olika uppgifter, från var som helst
Spåra tid, skapa uppskattningar, markera etiketter, lägg till anteckningar, visa rapporter om din tid eller importera tidsuppföljning med kraftfulla integrationer som gör ClickUp till ett riktigt användbart tidsuppföljningsverktyg. ClickUp används av mer än 100 000 team i företag som Airbnb, Google och Uber och ordnar alla dina tidsplaneringsbehov i en enda app. ClickUps helt anpassningsbara och patentskyddade funktioner är byggda för personligt bruk och för team i alla storlekar och branscher och användbara för alla som vill ha en enkel och robust tidsuppföljningsapp Lär dig mer om ClickUp

Funktioner

  • Tidrapportering
  • Schemaläggning av anställda
  • Anställdas databas
  • Övertidsberäkning
  • Rapportering och analys
  • Mobil tidsspårning
  • Fakturerbara och ej fakturerbara timmar
  • Semester- / ledighetsspårning
  • Uppgiftshantering
Rippling Time & Attendance automatiserar hela tid- och närvarorapporteringen från instämpling till löneutbetalning.
Med Rippling Time & Attendance kan medarbetare snabbt stämpla in och ut med hjälp av en surfplatta, mobilapp eller dator. Övertid, sjukfrånvaro, matraster och andra nationella, globala och lokala arbetslagar är inbyggda i produkten, vilket gör det enkelt att följa alla regler. Med Rippling säkerställs också att godkända timmar synkroniseras korrekt med löne- och bokföringsprogram, och att administratörer kan skapa anpassade lönetyper, jobbkoder och övertidspolicyer som passar varje företags exakta behov. Lär dig mer om Rippling

Funktioner

  • Tidrapportering
  • Schemaläggning av anställda
  • Anställdas databas
  • Övertidsberäkning
  • Rapportering och analys
  • Mobil tidsspårning
  • Fakturerbara och ej fakturerbara timmar
  • Semester- / ledighetsspårning
  • Uppgiftshantering
BambooHR:s programvara för tidsuppföljning gör tidsinmatningsupplevelsen enkel och precis för både anställda och chefer.
BambooHR:s programvara för tidsuppföljning gör tidsinmatningsupplevelsen enkel och precis för både anställda och chefer. Få tillgång till inbyggda rapporter för att förstå hur många timmar det arbetas, vilka projekt man arbetar med och vilka som gör det. Anställda kan spåra arbetade timmar på webben eller i mobilappen för snabb och korrekt tidsinmatning och ledningen kan se och ha åtkomst när som helst. Lär dig mer om BambooHR

Funktioner

  • Tidrapportering
  • Schemaläggning av anställda
  • Anställdas databas
  • Övertidsberäkning
  • Rapportering och analys
  • Mobil tidsspårning
  • Fakturerbara och ej fakturerbara timmar
  • Semester- / ledighetsspårning
  • Uppgiftshantering
Wrike är en programvara för tidsuppföljning med automatisk tidsuppföljning, lättanvänd rapportering, arbetsbelastningsvyer, delade instrumentbräden med mera.
Wrike är en tidsuppföljningsprogramvara som fler än 20 000 företag över hela världen förlitar sig på. Effektivisera din tidsplanering med Kanban-tavlor, Gantt-diagram, tidsuppföljning, anpassade förfrågningsformulär med automatisk tilldelning, prestandarapporter, resurshantering och tilldelning, automatiserad rapportering och delade arbetsflöden på ett och samma ställe. Påskynda dina leveranser med Wrikes över 400 integrationer. Anpassa ditt teams arbetsflöden för att se framsteg i varje steg och se till att ditt team uppnår sina mål med Wrike. Lär dig mer om Wrike

Funktioner

  • Tidrapportering
  • Schemaläggning av anställda
  • Anställdas databas
  • Övertidsberäkning
  • Rapportering och analys
  • Mobil tidsspårning
  • Fakturerbara och ej fakturerbara timmar
  • Semester- / ledighetsspårning
  • Uppgiftshantering
Resurshantering för byråer, studior och företag. Betrodd av tusentals team runt världen för att planera projektresurser och hantera kapacitet.
Float är en programvara för resurshantering som hjälper team att planera projekt, schemalägga resurser och övervaka sin kapacitet. Snabb schemaläggning och lättanvända redigeringsverktyg gör resursplanering intuitiv och enkel. Få en översikt över dina teams tillgänglighet, ställ in anpassade arbetstider, schemalägg allmänna helgdagar och ledighet, sortera efter personer och projekttaggar. Integrera med Jira, Teamwork, Google/Outlook Calendar, Slack och Zapier. Schemalägg när du är borta från kontoret med mobilappen. 30 dagars gratis provperiod. Lär dig mer om Float

Funktioner

  • Tidrapportering
  • Schemaläggning av anställda
  • Anställdas databas
  • Övertidsberäkning
  • Rapportering och analys
  • Mobil tidsspårning
  • Fakturerbara och ej fakturerbara timmar
  • Semester- / ledighetsspårning
  • Uppgiftshantering
NetSuite erbjuder, som världsledande molnbaserad ERP, den insyn och kontroll som krävs för att fatta smarta beslut, snabbt och tryggt.
NetSuite är en heltäckande molnbaserad programvara för hantering av företag som hjälper över 37 000 organisationer att driva sin verksamhet mer effektivt. NetSuite automatiserar centrala processer och ger realtidsinsyn i verksamheten och det ekonomiska resultatet. Med en enda, integrerad programsvit för hantering av redovisning, orderbehandling, lagerstyrning, produktion, logistik med mera, ger NetSuite företag en tydlig insyn i sina data och fullständig kontroll över verksamheten. Lär dig mer om NetSuite

Funktioner

  • Tidrapportering
  • Schemaläggning av anställda
  • Anställdas databas
  • Övertidsberäkning
  • Rapportering och analys
  • Mobil tidsspårning
  • Fakturerbara och ej fakturerbara timmar
  • Semester- / ledighetsspårning
  • Uppgiftshantering
Workday HCM är en enda, molnbaserad lösning för personalplanering, analys och utförande.
Workday HCM är en enda, molnbaserad lösning för personalplanering, analys och utförande. Den utgående lösningen används av många Fortune 500- och G2k-företag för att driva verksamheten agilt och effektivt, vilket gör att organisationerna är redo för vad som än händer härnäst. Till skillnad från rigida HR-system eller punktlösningar, levererar Workday endast den kompetensbaserade HCM-grunden och förnyar kontinuerligt för att möjliggöra kundens framgång allt eftersom effekterna av teknik, alternativa arbetsarrangemang och anställdas förväntningar går framåt. Lär dig mer om Workday HCM

Funktioner

  • Tidrapportering
  • Schemaläggning av anställda
  • Anställdas databas
  • Övertidsberäkning
  • Rapportering och analys
  • Mobil tidsspårning
  • Fakturerbara och ej fakturerbara timmar
  • Semester- / ledighetsspårning
  • Uppgiftshantering
MeisterTask är det mest intuitiva verktyget för uppgiftshantering och samarbete på webben.
MeisterTask är det mest intuitiva uppgiftshanteringsverktyget på webben. Dess flexibla projekttavlor anpassar sig perfekt till ditt teams arbetsflöde, oavsett om du är programmerare och arbetar med sprints, ett marknadsföringsteam som använder Kanban-systemet eller en evenemangschef som letar efter några enkla men kraftfulla uppgiftslistor. Lär dig mer om MeisterTask

Funktioner

  • Tidrapportering
  • Schemaläggning av anställda
  • Anställdas databas
  • Övertidsberäkning
  • Rapportering och analys
  • Mobil tidsspårning
  • Fakturerbara och ej fakturerbara timmar
  • Semester- / ledighetsspårning
  • Uppgiftshantering
”Lättanvänd tidsspårare” är det vanligaste sättet som kunder beskriver My Hours på, sedan 2002. Börja gratis på hemsidan
En molnbaserad programvara för tidsspårning utformad för små team och frilansare. Spåra tid i projekt med uppgifter, generera insiktsfulla rapporter och skicka fakturor till kunder. Kostnadsfria mobilappar för iOS och Android. ”Lättanvänd tidsspårare” är det vanligaste sättet som kunder beskriver My Hours på, sedan 2002. Börja gratis och uppgradera till PRO när du vill på hemsidan för My Hours. Lär dig mer om My Hours

Funktioner

  • Tidrapportering
  • Schemaläggning av anställda
  • Anställdas databas
  • Övertidsberäkning
  • Rapportering och analys
  • Mobil tidsspårning
  • Fakturerbara och ej fakturerbara timmar
  • Semester- / ledighetsspårning
  • Uppgiftshantering
Jibble är en kostnadsfri tidsuppföljningsapp med löner, närvaro, efterlevnad. Lätt att använda. Gratis för alltid. Obegränsade användare.
Jibble är en kostnadsfri tidsuppföljningsapp. Följ när din personal är på jobbet för löner, närvaro och efterlevnad. Lätt att använda. Gratis för alltid. Obegränsade användare. Personal stämplar in och ut med mobil, läsplatta, webb, MS Teams eller Slack och kan använda biometrisk igenkänning och GPS-placering. För bygg, tillverkning, detaljhandel, mat och dryck, distansarbete, startup-företag, fältarbete, sjukvård, byråer, utbildning, kontorsbaserade företag och annat. Generera automatiserade tidrapporter och kraftfulla rapporter. Lär dig mer om Jibble

Funktioner

  • Tidrapportering
  • Schemaläggning av anställda
  • Anställdas databas
  • Övertidsberäkning
  • Rapportering och analys
  • Mobil tidsspårning
  • Fakturerbara och ej fakturerbara timmar
  • Semester- / ledighetsspårning
  • Uppgiftshantering
Teamwork skapar arbetshanteringsapplikationer för team i alla storlekar och branscher, så att du kan vara mer effektiv, organiserad och nöjd.
Projekthanteringsprogramvara som hjälper interna team och byråer att förbättra samarbete, synlighet, ansvar och i slutändan resultat. Teamwork har alla funktioner du behöver för att samarbeta effektivt, förenkla kommunikation och centralisera projektinformation för att göra projekthanteringen snabbare och mer effektiv. Använd Teamwork för att hantera allt från att leverera kundprojekt, till att genomföra marknadsföringskampanjer, till sprintplanering och omdesign av webbplatser. Lär dig mer om Teamwork.com

Funktioner

  • Tidrapportering
  • Schemaläggning av anställda
  • Anställdas databas
  • Övertidsberäkning
  • Rapportering och analys
  • Mobil tidsspårning
  • Fakturerbara och ej fakturerbara timmar
  • Semester- / ledighetsspårning
  • Uppgiftshantering
Bitrix24 100 % gratis lösning för uppgiftshantering och projektledning med tidsuppföljning. Används av 4 miljoner företag runt om i världen.
Bitrix24 100 % gratis lösning för uppgiftshantering och projektledning med tidsuppföljning. Arbetsbelastningsplanering, resurshantering, planerad tid kontra faktiska tidrapporter. Gratis offerter, fakturering och spårning av debiterbara timmar. Lär dig mer om Bitrix24

Funktioner

  • Tidrapportering
  • Schemaläggning av anställda
  • Anställdas databas
  • Övertidsberäkning
  • Rapportering och analys
  • Mobil tidsspårning
  • Fakturerbara och ej fakturerbara timmar
  • Semester- / ledighetsspårning
  • Uppgiftshantering
Deputy: spåra tid och närvaro, schemalägg personal, hantera ledighet, exportera tidrapporter till lönelistan med ett klick och upprätthåll efterlevnad enkelt.
Deputy är ett flerfaldigt prisbelönt verktyg för bemanningsplanering. Snabb och pålitlig tidsuppföljning hjälper ditt företag att upprätthålla efterlevnaden. Du kan också skapa helt kostnadsberäknade personalscheman på bara några minuter och sedan publicera dem med ett klick, enkelt hantera personalledighet och synkronisera dina tidrapporter till lönelistan friktionsfritt. Deputy kan integreras med över 300 ledande POS- och löneleverantörer för att bygga tillit från början till slut. Med kostnadsfria iOS- och Android-appar kan du hantera ditt företag var som helst. Börja din gratis provperiod idag. Lär dig mer om Deputy

Funktioner

  • Tidrapportering
  • Schemaläggning av anställda
  • Anställdas databas
  • Övertidsberäkning
  • Rapportering och analys
  • Mobil tidsspårning
  • Fakturerbara och ej fakturerbara timmar
  • Semester- / ledighetsspårning
  • Uppgiftshantering