I 17 år har vi hjälpt företag
välja bättre programvara

Kundreskontrasystem

Kundreskontrasystem hanterar pengar som ska betalas till en organisation. De automatiserar registrering av betalningar av utestående fakturor och tillhandahåller rapporter om insamling och åldrande. Tillsammans med rapporter genererar kundreskontrasystem månatliga kundutdrag och inkasseringsbrev. Kundreskontrasystem integreras med bokföringsprogram. Använd Capterra för att hitta rätt kundreskontrasystem för ditt företag i Sverige. Kundreskontrasystem är relaterade till bokföringsprogram.

Utvald programvara

Programvara med flest recensioner

Utforska produkterna med flest användarrecensioner i kategorin Kundreskontrasystem

Sverige Visa lokala produkter
28 resultat
QuickBooks förenklar fakturering, betalningsuppföljning och kassaflöde för personer som arbetar med kundfordringar. Spara 50 % i 3 månader. Lär dig mer om QuickBooks Online
QuickBooks Online är det perfekta verktyget för personer som arbetar med kundreskontra, utformat för att förenkla fakturering, betalningsspårning och kassaflödeshantering. QuickBooks används av över sju miljoner användare globalt och erbjuder funktioner för att skicka professionella fakturor, följa upp utestående betalningar och skicka automatiska påminnelser – allt i en enda lättanvänd plattform. Använd anpassningsbara funktioner för att hålla koll på fordringar i realtid, hantera flera olika betalningsmetoder och se till att betalningarna kommer i tid. QuickBooks effektiviserar processen, minskar mängden fel och förbättrar organisationen, så att betalningarna kommer in snabbare. Dessutom kan verktyget sömlöst integreras med befintliga system, vilket gör det användbart för alla avdelningar som arbetar med kundreskontra. Köp nu och spara 50 % på de första 3 månaderna eller på det första året! Erbjudande med begränsad giltighetstid, endast med QuickBooks. Lär dig mer om QuickBooks Online

Funktioner

  • Återkommande / prenumerationsfakturering
  • Huvudbok
  • Bankavstämning
  • Online betalning
  • ACH betalningshantering
  • Bearbetning av fakturor
  • Checkbearbetning
  • Kostnadsspårning
  • Delbetalningar
Sverige Lokal produkt
Qvalia är en plattform där finansteam kan automatisera kundfordringar från beställning till kontanter. Lär dig mer om Qvalia
Qvalia är en plattform för finansteam för att automatisera processer och ha fullständig kontroll över transaktioner och finansiella data. Qvalia förbättrar för kundfordringar, leverantörsskulder och möjliggör kostnadsanalys i realtid och automatisering av bokföringen på radartikelnivå. Integrering är enkelt och prissättningen är transaktionsbaserad med 1 månads uppsägningstid. Kundfordringar med Qvalia Autobilling inkluderar B2B-betalningswidget för e-handel och automatiserad fakturering, avstämning, påminnelser och mer. Lär dig mer om Qvalia

Funktioner

  • Återkommande / prenumerationsfakturering
  • Huvudbok
  • Bankavstämning
  • Online betalning
  • ACH betalningshantering
  • Bearbetning av fakturor
  • Checkbearbetning
  • Kostnadsspårning
  • Delbetalningar
En programvarusvit för små professionella tjänsteorganisationer med moduler för projektledning, tidrapporter, utgifter och fakturering. Lär dig mer om Avaza
Avaza är en programvarusvit för småföretag. Programvaran innehåller moduler för projektledning och samarbete, resursplanering, tidsuppföljning, utgiftshantering, offerter och fakturering. Avaza erbjuder också kraftfulla rapporteringsfunktioner. Använd Avaza i molnet och få åtkomst från valfri enhet oavsett om det är din dator, läsplatta eller mobil. Lär dig mer om Avaza

Funktioner

  • Återkommande / prenumerationsfakturering
  • Huvudbok
  • Bankavstämning
  • Online betalning
  • ACH betalningshantering
  • Bearbetning av fakturor
  • Checkbearbetning
  • Kostnadsspårning
  • Delbetalningar
Upflow är en programvara för kundfordringar som hjälper B2B-företag att förbättra sin inkassering av betalningar. Börja automatisera betalningspåminnelserna. Lär dig mer om Upflow
Upflow är en programvara för kundfordringar som hjälper B2B-företag att förbättra sin inkassering av betalningar. Upflow ansluts till ditt faktureringssystem (QuickBooks, Xero, Chargebee, Strip Billing, Netsuite) med ett klick. Programvaran ger dig omfattande analyser (utgången, utestående försäljning osv.) och låter dig ställa in systematiska men personanpassade påminnelser så att dina kunder betalar i tid. Med Upflow kan du fatta bättre affärsbeslut genom en djupgående realtidsvy av dina kundfordringar. Lär dig mer om Upflow

Funktioner

  • Återkommande / prenumerationsfakturering
  • Huvudbok
  • Bankavstämning
  • Online betalning
  • ACH betalningshantering
  • Bearbetning av fakturor
  • Checkbearbetning
  • Kostnadsspårning
  • Delbetalningar
En av de ledande redovisningsprogramvarorna för småföretag. Omedelbar åtkomst till kund-, leverantörs- och medarbetarinformation.
QuickBooks Enterprise (spara upp till 40 %) är en början till slut bokföringsprogramvara som kan växa tillsammans med din verksamhet. Det innehåller alla verktyg som din verksamhet behöver, men är ändå enkelt att använda. Du kan organisera din bokföring, hantera lagerhållning, följa upp försäljning och till och med sköta löneutbetalningar, men till en bråkdel av kostnaden. Med QuickBooks Enterprise sparar du tusentals dollar per år jämfört med liknande lösningar. Det är kraftfullt och flexibelt och finns också i versioner utformade för att passa dina specifika behov. Prova gratis idag. Lär dig mer om QuickBooks Enterprise

Funktioner

  • Återkommande / prenumerationsfakturering
  • Huvudbok
  • Bankavstämning
  • Online betalning
  • ACH betalningshantering
  • Bearbetning av fakturor
  • Checkbearbetning
  • Kostnadsspårning
  • Delbetalningar
En enkel fakturerings- och redovisningslösning från 7,50 USD/månad (de första tre månaderna). Bli en av de 24 miljoner människor som redan har använt FreshBooks.
FreshBooks verktyg för dubbel bokföring hjälper dig att göra val baserat på faktiska affärsdata och insikter. Avsätt tillräckligt med tid för deklaration, förstå dig på kostnaderna för att driva ditt företag, ta reda på om du har pengar för att anställa och förutse dina intäkter på ett säkert sätt. Lär dig mer om FreshBooks

Funktioner

  • Återkommande / prenumerationsfakturering
  • Huvudbok
  • Bankavstämning
  • Online betalning
  • ACH betalningshantering
  • Bearbetning av fakturor
  • Checkbearbetning
  • Kostnadsspårning
  • Delbetalningar
Automatisera fakturaleverans, betalningsbehandling och inkassohantering med NetSuites programvara för molnbokföring.
NetSuite Cloud Accounting-programvaran automatiserar manuella kundreskontraprocesser. Bokför automatiskt ordertransaktioner i huvudboken och kundreskontra med korrekta skatteberäkningar på varje faktura för snabb och noggrann beskattning och fakturering. Konfigurerbara instrumentpaneler, rapporter och prestationsnyckeltal ger en realtidsvy av åldersfördelning för kunder, fakturaanalyser, återkommande fakturor och beräkningar av förutbetalda och redovisade intäkter med undantag för rapporter för att flagga för kontoavvikelser. Lär dig mer om NetSuite

Funktioner

  • Återkommande / prenumerationsfakturering
  • Huvudbok
  • Bankavstämning
  • Online betalning
  • ACH betalningshantering
  • Bearbetning av fakturor
  • Checkbearbetning
  • Kostnadsspårning
  • Delbetalningar
Enkel, lättanvänd redovisningsprogramvara som hjälper dig att hantera din företagsekonomi på ett smart sätt!
Zoho Books är en webbaserad bokföringsprogramvara som gör att du enkelt kan hantera pengarna som flödar in och ut ur ditt företag. Hantera dina kunder och fakturor samtidigt som du håller koll på utgifterna. Registrera, övervaka och stäm av bankkonton och transaktioner och samarbeta med din revisor i realtid. Viktigast av allt är att Zoho Books hjälper dig att fatta bättre, mer välgrundade beslut och hålla koll på ditt företag. Lär dig mer om Zoho Books

Funktioner

  • Återkommande / prenumerationsfakturering
  • Huvudbok
  • Bankavstämning
  • Online betalning
  • ACH betalningshantering
  • Bearbetning av fakturor
  • Checkbearbetning
  • Kostnadsspårning
  • Delbetalningar
Upptäck SAP S/4HANA Cloud, ett komplett ERP-system med inbyggd AI och maskininlärning.
SAP S/4HANA Cloud är ett komplett system för företagsresursplanering (ERP, Enterprise Resource Planning) med inbyggd intelligent teknik som AI, maskininlärning och avancerad analys. Det hjälper företag att anta nya affärsmodeller, hantera snabba verksamhetsförändringar, organisera interna och externa resurser och utnyttja den prediktiva kraften i AI. Dra nytta av en tät, inbyggd integrering mellan processer, ett utvecklat branschdjup och en stabil minnesbaserad datamodell. Lär dig mer om SAP S/4HANA Cloud

Funktioner

  • Återkommande / prenumerationsfakturering
  • Huvudbok
  • Bankavstämning
  • Online betalning
  • ACH betalningshantering
  • Bearbetning av fakturor
  • Checkbearbetning
  • Kostnadsspårning
  • Delbetalningar
Glöm kaotiska och ineffektiva inkassoprocesser. Pipefy är en av de bästa lösningarna för kundfordringar.
Pipefy hjälper ekonomiteamen att skala verksamheten genom att kontrollera sin kundfordringsprocess utan att öka antalet anställda. Programvaran är enklare och mer organiserad än e-post och kalkylblad genom att etablera standarder för utförande, undvika fel, minska manuella jobb och centralisera information. Mer än 50 000 användare använder Pipefy. Gör som dem och förbättra hur du hanterar din kundfordringsprocess idag. Lär dig mer om Pipefy

Funktioner

  • Återkommande / prenumerationsfakturering
  • Huvudbok
  • Bankavstämning
  • Online betalning
  • ACH betalningshantering
  • Bearbetning av fakturor
  • Checkbearbetning
  • Kostnadsspårning
  • Delbetalningar
PaySimple är en ledande betalningshanteringslösning för tjänstebaserade företag och hanterar kassaflödet för över 20 000 företag.
PaySimple är en ledande betalningshanteringslösning för tjänstebaserade företag och hanterar kassaflödet för över 20 000 företag i hela landet. PaySimple bygger långsiktiga samarbeten med företag för att öka tillväxten och tillhandahålla flexibla betalnings- och faktureringslösningar samt personlig kundservice som passar deras specifika affärsbehov. En robust API gör PaySimple till en pålitlig teknikpartner för betalningsintegrationer med intern hantering av kassaflöden inom SaaS-produkter och mobilapplikationer. Lär dig mer om PaySimple

Funktioner

  • Återkommande / prenumerationsfakturering
  • Huvudbok
  • Bankavstämning
  • Online betalning
  • ACH betalningshantering
  • Bearbetning av fakturor
  • Checkbearbetning
  • Kostnadsspårning
  • Delbetalningar
Synder är bokföringsprogramvara för företagsägare som korrekt registrerar och enkelt stämmer av data från Stripe, PayPal, Shopify osv.
Föreställ dig att ha Shopify- och Amazon-butiker med många olika betalningsportaler som du vill ska vara lätta att stämma av med din QuickBooks eller Xero. Med Synder kan du ha detaljerade transaktionsdata från olika källor anslutna till din e-handelsbutik. Synder tillhandahåller detaljerade transaktioner efter försäljning, skatt, lager med mera och stämmer av dina böcker med ett klick, skapar fakturor automatiskt, ansluter alla försäljningskanaler och betalningsportaler i ett gränssnitt. Gratis provperiod Lär dig mer om Synder

Funktioner

  • Återkommande / prenumerationsfakturering
  • Huvudbok
  • Bankavstämning
  • Online betalning
  • ACH betalningshantering
  • Bearbetning av fakturor
  • Checkbearbetning
  • Kostnadsspårning
  • Delbetalningar
DealHub.io är en CPQ-produkt med gott rykte – programvara för offerter och pris för försäljningsteam och driftteam.
DealHubs prisbelönta CPQ-plattform är en början till slut försäljningslösning som är helt inbyggd i Salesforce och Microsoft Dynamics CRM. DealHub är enkel att installera och använda och låter dig dela relevant innehåll, spåra köparengagemang, snabbt producera felfria offerter och automatisera försäljningsarbetsflöden och godkännanden. Lösningen inkluderar: Guidade försäljningsarbetsflöden, interaktiv innehållsdelning, analys av engagemang i realtid, konfiguration, prissättning, offert (configure, price, quote, CPQ) med mera. Lär dig mer om DealHub

Funktioner

  • Återkommande / prenumerationsfakturering
  • Huvudbok
  • Bankavstämning
  • Online betalning
  • ACH betalningshantering
  • Bearbetning av fakturor
  • Checkbearbetning
  • Kostnadsspårning
  • Delbetalningar
Workday Financial Management är en molnbaserad lösning utformad för ekonomisk planering, analys och transaktioner.
Workday Financial Management är en molnbaserad lösning utformad för ekonomisk planering, analys och transaktioner. Genom att kombinera transaktioner, redovisning och analys och alltid utföra revisioner i ett system ger Workday beslutsfattare möjligheten att i realtid och på språng få ekonomisk och affärsmässig insikt som de kan agera på och planera för vad som kommer härnäst. Lär dig mer om Workday Financial Management

Funktioner

  • Återkommande / prenumerationsfakturering
  • Huvudbok
  • Bankavstämning
  • Online betalning
  • ACH betalningshantering
  • Bearbetning av fakturor
  • Checkbearbetning
  • Kostnadsspårning
  • Delbetalningar
Kissflow Workflow är en förstklassig plattform för att hantera dina processer för kundfordringar. Allt på ett ställe.
Kissflow Workflow är en förstklassig plattform för att hantera dina processer för kundfordringar. Allt på ett ställe. Kissflow Workflow erbjuder en komplett och omfattande lösning för felsäker hantering av kundfordringar. Lär dig mer om Kissflow

Funktioner

  • Återkommande / prenumerationsfakturering
  • Huvudbok
  • Bankavstämning
  • Online betalning
  • ACH betalningshantering
  • Bearbetning av fakturor
  • Checkbearbetning
  • Kostnadsspårning
  • Delbetalningar
Automatisera fakturajakten och effektivisera din kundfordringsprocess. Få betalt snabbare. Minska den genomsnittliga kredittiden. Upprätthåll goda kundrelationer.
Programvara för hantering av kundfordringar och kreditkontrolltjänster. Chasers användare: - Får fakturorna betalda över 16 dagar tidigare - Sparar över 15 timmar per vecka på kundfordringar - Minskar den genomsnittliga kredittiden med över 25 % - Upprätthåller goda kundrelationer Xero app partner of the year 2016 och App partner of the month i augusti 2019. Trefaldig vinnare av Cloud app of the year (2017–2019, Accounting excellent awards) Lär dig mer om Chaser

Funktioner

  • Återkommande / prenumerationsfakturering
  • Huvudbok
  • Bankavstämning
  • Online betalning
  • ACH betalningshantering
  • Bearbetning av fakturor
  • Checkbearbetning
  • Kostnadsspårning
  • Delbetalningar
Med More4apps kombinerar du kraften i Excel och Oracle för att dra nytta av personalens kompetens genom att befria dem från repetitiva datainmatningsuppgifter. Upptäck mer nu!
More4apps är en certifierad Oracle-partner som erbjuder kompletterande lösningar för Oracle E-Business Suite och Oracle Fusion Cloud ERP. Våra lösningar ger slutanvändarna större möjligheter att kontrollera hela datainläsningsprocessen. De behöver ingen tidigare erfarenhet av eller utbildning i datagränssnitt – More4apps produkter ansluts och integreras sömlöst med Oracle EBS och Cloud ERP. Effektivisera dina uppgifter i Oracle E-Business Suite med enkla men kraftfulla Excel-baserade lösningar som ger betydande tids- och kostnadsbesparingar. Lär dig mer om EBS Toolbox

Funktioner

  • Återkommande / prenumerationsfakturering
  • Huvudbok
  • Bankavstämning
  • Online betalning
  • ACH betalningshantering
  • Bearbetning av fakturor
  • Checkbearbetning
  • Kostnadsspårning
  • Delbetalningar
Allt-i-ett-betalningsplattform utformad för att påskynda handeln för B2B- och B2C-verksamheter.
BlueSnap tillhandahåller en allt-i-ett-betalningsplattform som är utformad för att påskynda handeln för B2B- och B2C-verksamheter. BlueSnaps plattform stöder internet- och mobilförsäljning, marknadsplatser, prenumerationer, fakturabetalningar, automatiserade kundfordringar och manuella beställningar via en virtuell terminal. Med en enda integrering på plattformen kan du enkelt acceptera alla betalningar. Plattformen inkluderar tillgång till 100 betalningstyper, inklusive populära e-plånböcker, inbyggda bedrägeriskydd i världsklass för att skydda din försäljning Lär dig mer om BlueSnap

Funktioner

  • Återkommande / prenumerationsfakturering
  • Huvudbok
  • Bankavstämning
  • Online betalning
  • ACH betalningshantering
  • Bearbetning av fakturor
  • Checkbearbetning
  • Kostnadsspårning
  • Delbetalningar
Programvara för kundfordringar när den är som enklast. Automatisera dina kundfordringar med en lättanvänd molnbaserad plattform. Få betalt snabbare.
Programvara för kundfordringar när den är som enklast. Centralisera dina räkenskaper och automatisera manuella insamlingsuppgifter med en lättanvänd molnbaserad plattform. Anslut kundfordringar till modulerna för redovisning, offert och fakturering med e-postaviseringar, betalningspåminnelser och godkända elektroniska signaturer enligt FDA 21 CFR del 11. Få betalt snabbare. Samla in pengar snabbare, enklare och mer förutsägbart med QT9 ERP. Integreras även med QuickBooks och Sage 50. Lär dig mer om QT9 ERP

Funktioner

  • Återkommande / prenumerationsfakturering
  • Huvudbok
  • Bankavstämning
  • Online betalning
  • ACH betalningshantering
  • Bearbetning av fakturor
  • Checkbearbetning
  • Kostnadsspårning
  • Delbetalningar
Ett av de ledande teknologiska inkassoprogramvarorna som kan användas direkt för att tillgodose bankers, teleoperatörs, allmännyttiga företags behov.
EXUS EFS är en omfattande finansiell uppsättning av programvaruapplikationer som kan användas direkt och hanterar kreditrisker under hela kontolivscykeln, från utbetalning till avskrivning eller skuldförsäljning. EXUS Loan Collections hjälper organisationer att tidigt identifiera och behandla kreditrisker, utföra effektiva indrivningar, hantera rättsliga förfaranden och återkrav och få en detaljerad insikt i portföljutveckling, insamlingsstrategier och resurseffektivitet. Lär dig mer om Exus Financial Suite

Funktioner

  • Återkommande / prenumerationsfakturering
  • Huvudbok
  • Bankavstämning
  • Online betalning
  • ACH betalningshantering
  • Bearbetning av fakturor
  • Checkbearbetning
  • Kostnadsspårning
  • Delbetalningar
Cforia-plattformen tillhandahåller lösningar för att optimera varje steg i beställning-till-betalningscykeln.
Cforia Software är en global leverantör av företagslösningar och en av de ledande leverantörerna av beställning-till-betalningslösningar, vilket gör det möjligt för även de mest komplexa organisationer att uppnå en enda vy över kundfordringar för alla affärsenheter och funktionella punktlösningar. Sömlös integrering och realtidssynkronisering med befintliga ERP- och tredjepartssystem möjliggör en konsoliderad bild av data, förbättrad effektivitet via automatisering och förbättrad hantering av arbetskapital och lönsamhet. Lär dig mer om Cforia.autonomy

Funktioner

  • Återkommande / prenumerationsfakturering
  • Huvudbok
  • Bankavstämning
  • Online betalning
  • ACH betalningshantering
  • Bearbetning av fakturor
  • Checkbearbetning
  • Kostnadsspårning
  • Delbetalningar
Abowire är en vitförpackad abonnemangsplattform som har allt du behöver för att sälja abonnemang Snabb implementering. Tillverkad i Tyskland
Medlemsintroduktion, kundportal med självbetjäning och kassa med automatiserad hantering av EU-moms, rapporter, flera betalningsportaler och bankintegration. Allt med snabb installation utan kod. Programvaran är byggd från grunden i Tyskland för europeiska företag. Lär dig mer om Abowire

Funktioner

  • Återkommande / prenumerationsfakturering
  • Huvudbok
  • Bankavstämning
  • Online betalning
  • ACH betalningshantering
  • Bearbetning av fakturor
  • Checkbearbetning
  • Kostnadsspårning
  • Delbetalningar
Lösning för utgiftshantering för smarta team. Hantera dina bankkonton, budgetar, inköp, betalkort och fakturor på ett och samma ställe.
Haslle är en lösning för utgiftshantering för företag som är digitala, smidiga och smarta. Få betalkort och banköverföringsgränser justerade automatiskt enligt återstående budget. Hantera inköp, budgetförfrågningar, fakturor, kvitton, inköpsordrar och abonnemang på ett ställe. Spendera smart med fullständig transparens och kontroll, meddelanden i realtid, smarta godkännanderegler, leverantörs- och dokumenthantering med sömlös integrering med din bokförings- eller ERP-programvara. Lär dig mer om Spenfi

Funktioner

  • Återkommande / prenumerationsfakturering
  • Huvudbok
  • Bankavstämning
  • Online betalning
  • ACH betalningshantering
  • Bearbetning av fakturor
  • Checkbearbetning
  • Kostnadsspårning
  • Delbetalningar
A complete suite to manage AR business capital Winner Best Working Capital Management SaaS Company 2023 New World Report Awards
IKuhlekt SaaS - Best Working Capital Management SaaS Company 2023 AR Working Capital.ORDER TO CASH Cash - Customers - People A complete suite to manage business capital through -Onboarding via Online Applications and workflows -Credit & Collection's, -Dispute Management, -KPI Management, -Payment Salutation's, -Payment Portal. Lär dig mer om Kuhlekt

Funktioner

  • Återkommande / prenumerationsfakturering
  • Huvudbok
  • Bankavstämning
  • Online betalning
  • ACH betalningshantering
  • Bearbetning av fakturor
  • Checkbearbetning
  • Kostnadsspårning
  • Delbetalningar
En flexibel, omfattande, heltäckande företagsplattform som hanterar, automatiserar och effektiviserar organisationens verksamhet för insamling och inkasso.
QUALCO Collections och Recoveries (QCR) är en modern, modulär och omfattande företagsplattform som organiserar hela insamlingsresan, effektiviserar interna och externa aktiviteter på ett ställe och fungerar antingen som en del av ett bankekosystem eller som ett centralt registersystem. Lär dig mer om QUALCO Collections & Recoveries

Funktioner

  • Återkommande / prenumerationsfakturering
  • Huvudbok
  • Bankavstämning
  • Online betalning
  • ACH betalningshantering
  • Bearbetning av fakturor
  • Checkbearbetning
  • Kostnadsspårning
  • Delbetalningar