Vi har hjälpt svenska företag
att välja bättre programvara i 15 år

HVAC-program

HVAC-program automatiserar servicehanteringen för entreprenörer som arbetar med uppvärmning, ventilation och luftkonditionering. Dessa applikationer hjälper till att hantera inkommande servicesamtal, schemaläggning av möten samt leverans- och kommunikationsverktyg för tekniker på fältet. HVAC-system erbjuder även funktioner som kund-/platsservicehistorik, integrering av trådlös kommunikation och verktyg för kartläggning av arbetsplatser, samt integrerar traditionella affärsfunktioner som redovisning, kontraktshantering, fakturering och kundrelationshantering i ett enda bekvämt verktyg. Använd Capterra för att hitta rätt HVAC-lösning för ditt företag i Sverige. HVAC-program har kopplingar till program för fastighetsunderhåll, underhållssystem för utrustning, Anläggningshanteringsprogramvara och Mobilitetsprogram.

12 resultat

Mobilapp för fälttekniker och EyeOnTask-lösning (Admin Portal) för fält- och tjänstehantering. Lär dig mer om EyeOnTask
Om ditt företag erbjuder fältarbete beror en stor del av framgångarna enbart på hur framgångsrik din mobila arbetsstyrka är. EyeOnTask är det mest prisvärda verktyget som gör att du enkelt kan hantera dina kunder, jobb, lager och fakturor. Skapa offerter och omvandla dem till jobb, möjlighet att skapa flera tjänster och tilldela flera fältarbetare under ett enda jobb, platsspårning i realtid, anpassade formulär, anpassad fakturering, kundlagerhantering och transaktionshistorik. Lär dig mer om EyeOnTask

Funktioner

  • Kunddatabas
  • Schemaläggning av underhåll
  • Jobbhantering
  • Servicehistorik
  • Teknikledning
  • Fakturering
  • Elektroniska betalningar
  • Uppgiftsplanering
  • Kalenderhantering
  • Uppdateringar i realtid
  • Platsspårning
  • Lagerhantering
Hjälper små HVAC-företag att växa med en modern HVAC-programvara. Schemalägg och sänd ut tekniker. Molnbaserad administration och mobilappar. Lär dig mer om Repair-CRM
Uppdraget är att hjälpa små HVAC-företag att växa med en modern fältarbeteslösning. Schemalägg och skicka ut tekniker och följ deras framsteg med GPS. Prisvärd (från 25 USD/användare/månad), vilket gör den idealisk för företag med 3–15 tekniker. Molnbaserad administration och mobilappar. Tillgångsspårning för HVAC-enheter, foto- och signaturinsamling. Starta en gratis provperiod (inget kreditkort krävs) Lär dig mer om Repair-CRM

Funktioner

  • Kunddatabas
  • Schemaläggning av underhåll
  • Jobbhantering
  • Servicehistorik
  • Teknikledning
  • Fakturering
  • Elektroniska betalningar
  • Uppgiftsplanering
  • Kalenderhantering
  • Uppdateringar i realtid
  • Platsspårning
  • Lagerhantering
Hantera mobila personalstyrkor med Synchroteam-programvara för FSM. Skapa din gratis provperiod på minder än en minut. Live-support. Lär dig mer om Synchroteam
Hantera rörliga arbetsstyrkor effektivt, förenkla affärsprocesser och optimera kostnader med Synchroteam-programvara för FSM för HVAC. Synkroteam-funktioner för spårning, schemaläggning, leverans, kalender, jobbhantering, rapportering, CRM, fakturering och kartor. Molnbaserad SaaS med mobilappar för iOS och Android. Integreras med QuickBooks. Skapa en kostnadsfri testversion på mindre än en minut och organisera dig med deras prisvärda, kraftfulla och anpassningsbara servicelösning. Live-support. Lär dig mer om Synchroteam

Funktioner

  • Kunddatabas
  • Schemaläggning av underhåll
  • Jobbhantering
  • Servicehistorik
  • Teknikledning
  • Fakturering
  • Elektroniska betalningar
  • Uppgiftsplanering
  • Kalenderhantering
  • Uppdateringar i realtid
  • Platsspårning
  • Lagerhantering
Flexibel, snabb och exakt uppskattning för HVAC-entreprenörer. Lägg anbud och vinn fler arbeten med STACK. Skapa ditt kostnadsfria konto idag.
Flexibel, snabb och exakt uppskattning för HVAC-entreprenörer. Lägg anbud och vinn fler lönsamma arbeten på mindre tid med STACK. STACK gör det möjligt för ditt team att snabbt och korrekt mäta digitala planer, kvantifiera material och samarbeta med viktiga projektintressenter. Den lättanvända, molnbaserade programvaran hjälper dig att säkerställa korrekta materialberäkningar, eliminera kostsamma anbudsfel och vinna fler lönsamma arbeten. Skapa ditt kostnadsfria konto idag. Lär dig mer om STACK

Funktioner

  • Kunddatabas
  • Schemaläggning av underhåll
  • Jobbhantering
  • Servicehistorik
  • Teknikledning
  • Fakturering
  • Elektroniska betalningar
  • Uppgiftsplanering
  • Kalenderhantering
  • Uppdateringar i realtid
  • Platsspårning
  • Lagerhantering
UpKeep rankas som den främsta mobila HVAC-programvaran för att effektivisera arbetsordrar, anläggning och kapitalförvaltning.
UpKeeps HVAC-programvara är en modern underhålls- och kapitalförvaltningslösning för ditt team. UpKeep är lätt att komma åt när som helst, från skrivbordet och telefonen och till och med surfplattan. Skapa arbetsordrar snabbt, få meddelanden när uppgifter uppdateras och få aviseringar direkt från din app när tillgångar försvinner, vilket gör att din verksamhet fungerar mer effektivt än någonsin tidigare. Lär dig mer om UpKeep

Funktioner

  • Kunddatabas
  • Schemaläggning av underhåll
  • Jobbhantering
  • Servicehistorik
  • Teknikledning
  • Fakturering
  • Elektroniska betalningar
  • Uppgiftsplanering
  • Kalenderhantering
  • Uppdateringar i realtid
  • Platsspårning
  • Lagerhantering
Allt i ett-lösning byggd för HVAC-företag. Registrera alla materialpålägg och fakturerbara timmar. Schemalägg, lägg offererter, spåra, hantera och fakturera.
Fergus är ett smart jobbhanteringssystem utformat för att du ska få kontroll över ditt HVAC-företag och dramatiskt minska din administrationstid. Allt i ett-lösningen hanterar dina jobb från det ögonblick de kommer in tills de betalas. Fergus visuella arbetsflöde hjälper dig att hantera hundratals jobb när du är på språng och meddelar precis vad som behöver din uppmärksamhet och när. Kom igång idag och se varför tusentals HVAC-företag i Australien och Nya Zeeland använder Fergus. Lär dig mer om Fergus

Funktioner

  • Kunddatabas
  • Schemaläggning av underhåll
  • Jobbhantering
  • Servicehistorik
  • Teknikledning
  • Fakturering
  • Elektroniska betalningar
  • Uppgiftsplanering
  • Kalenderhantering
  • Uppdateringar i realtid
  • Platsspårning
  • Lagerhantering
Få jobbet vunnit, gjort och betalt med den okomplicerade appen som är gjord bara för hantverkare. Offerter, fakturor, schemaläggning, betalningar klicka, klicka, klar.
YourTradebase är kapad av hantverkare för hantverkare. En jättesnabb, enkel app som hjälper dig att vinna, utföra, och få betalt för jobbet. Skriv offerter och fakturor, få kundens godkännande, schemalägg arbete, ta emot betalningar, hantera team, gör anteckningar och håll alla informerade, när som helst, på alla enheter. Det är snabbt, enkelt och det sparar i genomsnitt en dag i veckan på pappersarbete, vilket ger dig mer tid att utveckla din verksamhet och göra de saker du älskar. Pröva lite med en 30-dagars gratis provperiod. Lär dig mer om YourTradebase

Funktioner

  • Kunddatabas
  • Schemaläggning av underhåll
  • Jobbhantering
  • Servicehistorik
  • Teknikledning
  • Fakturering
  • Elektroniska betalningar
  • Uppgiftsplanering
  • Kalenderhantering
  • Uppdateringar i realtid
  • Platsspårning
  • Lagerhantering
Ett nästa generations molnbaserat allt i ett-ERP-system byggt för byggbranschen. Nummer ett i Storbritannien.
Archdesk är en allt-i-ett molnbaserad nästa generations ERP-programvara som är byggd specifikt för byggbranschen. Archdesk täcker hela arbetsflödet från A till Ö. Från inledande kundförfrågan, till beräkning, kontrakt, projektledning, budgetering, upphandling, anbudsgivning, schemaläggning, arbetshantering, resurshantering, kostnader, rapportering, teamsamarbete fram till att den sista fakturan utfärdas. Allt detta i ett anpassningsbart arbetsflöde med ett enkelt gränssnitt, tillgängligt från alla enheter, 24/7 och var som helst. Lär dig mer om Archdesk

Funktioner

  • Kunddatabas
  • Schemaläggning av underhåll
  • Jobbhantering
  • Servicehistorik
  • Teknikledning
  • Fakturering
  • Elektroniska betalningar
  • Uppgiftsplanering
  • Kalenderhantering
  • Uppdateringar i realtid
  • Platsspårning
  • Lagerhantering
En affärsprogramvara som har utformats för att maximera produktiviteten och effektiviteten hos fältbaserad personal genom att göra kontoret helt papperslöst.
Fieldmotion tillhandahåller en molnbaserad digital plattform för fältarbetare, som möjliggör datainsamling i realtid, inställningar för avtalade tider, effektiv kommunikation, beslut i realtid, ansvar för och övervakning av tidsplanering. Fieldmotion-plattformen är intuitiv och enkel att använda, vilket innebär att den kan användas direkt när den levereras och gör den attraktiv för företag som vill komma igång snabbt. Lär dig mer om FIELDMOTION

Funktioner

  • Kunddatabas
  • Schemaläggning av underhåll
  • Jobbhantering
  • Servicehistorik
  • Teknikledning
  • Fakturering
  • Elektroniska betalningar
  • Uppgiftsplanering
  • Kalenderhantering
  • Uppdateringar i realtid
  • Platsspårning
  • Lagerhantering
Specialbyggd programvara för små till medelstora företag som vill hantera och dra nytta av sin arbetsstyrka.
Med Service Proz kan ditt lilla företag drivas lika effektivt som ett stort företag. Med Service Proz CRM kan du skapa en professionell uppskattning, konvertera till en arbetsorder, schemalägga i kalendern och slutföra arbetsordern. Alla data, såsom bilder, anteckningar, meddelanden och pengar lagras i historiken. SMS-meddelandecentret möjliggör kontinuerlig kommunikation med kunder och tekniker genom Service Proz skrivbords- och mobilapp. Andra funktioner inkluderar spårning av lager, rapportering och fakturering. Lär dig mer om Service Proz

Funktioner

  • Kunddatabas
  • Schemaläggning av underhåll
  • Jobbhantering
  • Servicehistorik
  • Teknikledning
  • Fakturering
  • Elektroniska betalningar
  • Uppgiftsplanering
  • Kalenderhantering
  • Uppdateringar i realtid
  • Platsspårning
  • Lagerhantering
Det här är byggprogramvaran för växande byggföretag. Öka din produktivitet, bli mer synlig och få tillbaka förlorad tid.
Arbeta tre till fem gånger snabbare med den ledande bygghanteringsprogramvaran för växande byggföretag. Spara pengar genom att samla funktionerna från flera olika verktyg – från defektrapporteringsappar till uppgiftshantering och programvara för uppskattning – i en enda lösning. Om du tycker att det här låter bra så är Remato rätt verktyg för dig. Det erbjuder en prisbelönt användarupplevelse, förstklassig säkerhet och fungerar på dina befintliga enheter. Med oss får du en verklig samarbetspartner. Vårt team finns alltid där för dig, med en genomsnittlig svarstid på mindre än 2 minuter. Lär dig mer om Remato

Funktioner

  • Kunddatabas
  • Schemaläggning av underhåll
  • Jobbhantering
  • Servicehistorik
  • Teknikledning
  • Fakturering
  • Elektroniska betalningar
  • Uppgiftsplanering
  • Kalenderhantering
  • Uppdateringar i realtid
  • Platsspårning
  • Lagerhantering
Ett verktyg för att skapa formulär, processer och rapporter med lite kod, med regelbaserad automatisering, integrering via API och RPA samt kognitiva verktyg/AI-verktyg
QuickReach hjälper dig att bygga automatiserade processer på några få minuter – utan kodning. Plattformen för intelligent processautomatisering innehåller följande: Arbetsflödeskapare, verktyg för enkel automatisering och integrering, konfigurerbar datavisualisering och mobil åtkomst för externa användare. Oavsett om du vill effektivisera verksamheten genom interna arbetsflöden eller förbättra kundnöjdheten genom självbetjäning kan QuickReach hjälpa dig att ta verksamheten till nya höjder. Lär dig mer om Steer

Funktioner

  • Kunddatabas
  • Schemaläggning av underhåll
  • Jobbhantering
  • Servicehistorik
  • Teknikledning
  • Fakturering
  • Elektroniska betalningar
  • Uppgiftsplanering
  • Kalenderhantering
  • Uppdateringar i realtid
  • Platsspårning
  • Lagerhantering