Vi har hjälpt svenska företag
att välja bättre programvara i 15 år

Beställningssystem

Beställningssystem automatiserar registrering, bearbetning och hantering av försäljningsorder inom flera kanaler, inklusive telefon, postorder, detaljhandel och internetköp. De erbjuder också kategorispecifika funktionsuppsättningar för specifika detaljhandelssektorer såsom mobil/trådlös, elektronik, möbler, hushållsmaskiner, gåvor, apotek och musikbutiker. Orderhanteringssystem erbjuder vanligtvis realtidsintegrering med lagerstyrning, orderhantering, betalningshantering, marknadsföring och hantering av kundrelationer, vilket hjälper till att optimera kostnader och öka effektiviteten. Orderhanteringssystem är relaterade till e-handelssystem och beställningssystem.

15 resultat

monday.com är ett molnbaserat arbetsoperativsystem där team sköter sina projekt och sitt dagliga arbete, oavsett om de är på kontoret, hemma eller på språng.
monday.coms CRM-programvara kan hjälpa dig att göra din beställning mycket enklare. Importera dina data från Excel eller det program som du använder direkt till monday.com. Registrera och dela enkelt ett prognosvärde, lägg till anpassade automatiseringar och integrationer, så att mallen kan göra resten. Lägg till dina åtgärdsposter, ordna om baserat på prioritet och skapa en skräddarsydd databas som passar dina behov. Lär dig mer om monday.com

Funktioner

  • Inköpsorderhantering
  • Orderhantering
  • Data Import/Export
  • Rapportering och statistik
  • Skapande av faktura
  • Inmatning i realtid
  • Försändelsespårning
  • Kundhistorik
  • Lagerhantering
Programvara för orderhantering för små och medelstora uthyrningsföretag.
Booqable är programvara för allt i ett-uthyrning för små och medelstora uthyrningsföretag. Med ett intuitivt orderhanteringssystem, webbutik och iOS-app får du allt du behöver för att ta emot bokningar och hantera dina vardagsuppgifter mer effektivt. Bli en av över 2 000 företagsägare som redan hanterar beställningar och erbjuder bättre uthyrningsupplevelser med Booqable. Boka en personlig demo eller påbörja en gratis provperiod idag. Lär dig mer om Booqable

Funktioner

  • Inköpsorderhantering
  • Orderhantering
  • Data Import/Export
  • Rapportering och statistik
  • Skapande av faktura
  • Inmatning i realtid
  • Försändelsespårning
  • Kundhistorik
  • Lagerhantering
Lämplig för företag inom detaljhandels-, grossist-, tillverknings- och livsmedelsektorer som har krav på lagerhållningsnivåer
Integrerat med QuickBooks Online och Xero, lämpligt för små till medelstora företag inom detaljhandels-, grossist-, tillverknings- och livsmedelssektorer som har krav för att hantera lagernivåer. Lösningen täcker hela affärscykeln inom lagerhantering. Shopify, Magento, Amazon och eBay återförsäljare integrerar DEAR-system för att inte bara hantera sina lager. DEAR Inventory tillhandahåller funktioner som ger dig information som du behöver för att hantera kostnader och maximera lönsamheten. Lär dig mer om Cin7 Core

Funktioner

  • Inköpsorderhantering
  • Orderhantering
  • Data Import/Export
  • Rapportering och statistik
  • Skapande av faktura
  • Inmatning i realtid
  • Försändelsespårning
  • Kundhistorik
  • Lagerhantering
Vår kärnverksamhet är EDI, som ger dig och dina handelspartners möjlighet att utbyta ordrar, fakturor, transportdokument m.m. snabbt, säkert och automatiskt.
Vår kärnverksamhet är EDI, som ger dig och dina handelspartners möjlighet att utbyta ordrar, fakturor, transportdokument m.m. snabbt, säkert och automatiskt. Med TrueCommerce blir du en del av ett globalt handelsnätverk bestående av 92 000+ handelspartners. TrueCommerce kan enkelt och snabbt koppla dig elektroniskt till nya kunder / leverantörer, i takt med att din affärsverksamhet växer. Vi integrerar de flesta ERP-system och vi erbjuder en integrationsmodul specifikt för Microsoft Dynamics och SAP Business One. Lär dig mer om TrueCommerce EDI Solutions

Funktioner

  • Inköpsorderhantering
  • Orderhantering
  • Data Import/Export
  • Rapportering och statistik
  • Skapande av faktura
  • Inmatning i realtid
  • Försändelsespårning
  • Kundhistorik
  • Lagerhantering
ERPAG är ett molnbaserat system för ERP som täcker alla affärsprocesser för små och medelstora företag.
ERPAG är ett molnbaserat system för ERP som täcker alla affärsprocesser för små och medelstora företag. Lager- och orderhantering i realtid. Funktioner: Ombeställning, expediering av beställningar, etikettutskrift i molnet, lagerspårning (streckkod, serie, parti). Flera måttenheter. Flera lager. Flera valutor. Flerspråkigt gränssnitt. Sammansatta produkter (materialräkning, satsplockning, variabla artiklar). Hantering på användarnivå. Integrerad fakturerings- och inköpsmodul. Stöd för tillverkning. Lär dig mer om ERPAG

Funktioner

  • Inköpsorderhantering
  • Orderhantering
  • Data Import/Export
  • Rapportering och statistik
  • Skapande av faktura
  • Inmatning i realtid
  • Försändelsespårning
  • Kundhistorik
  • Lagerhantering
Procurifys lösning för utgiftshantering och inköp ger dig inköpsarbetsflöden, anpassningsbara godkännanden och utgiftskontroller.
Procurify är en självklar lösning för inköpshantering och utgiftshantering för medelstora företag. Runt om i världen använder hundratals företag Procurify för att spåra, kontrollera och analysera sina utgifter. Procurify har omfattande arbetsflöden och ett användarvänligt gränssnitt. Inköps-, upphandlings- och ekonomiteam har kunnat implementera Procurify i flera avdelningar och team, vilket skapar bättre insikter och utgiftskontroller. Lär dig mer om Procurify

Funktioner

  • Inköpsorderhantering
  • Orderhantering
  • Data Import/Export
  • Rapportering och statistik
  • Skapande av faktura
  • Inmatning i realtid
  • Försändelsespårning
  • Kundhistorik
  • Lagerhantering
Brightpearl är ett komplett orderhanteringssystem för omnikanalbutiker och grossister, som hanterar dina beställningar i realtid.
Brightpearl är utformat för etablerade omnikanalbutiker och grossister som vill automatisera sin orderhantering. Systemet konsoliderar beställningar från alla dina online-/offline-kanaler i ett enda gränssnitt och hjälper dig att hantera dina lager, beställningar, inköp, bokföring, CRM, POS och fullgörande i realtid. Du får också en djupgående inblick i lönsamheten för produkter, kunder, kanaler och leverantörer. Helt integrerad med stora e-handelsplattformar och marknadsplatser. Lär dig mer om Brightpearl

Funktioner

  • Inköpsorderhantering
  • Orderhantering
  • Data Import/Export
  • Rapportering och statistik
  • Skapande av faktura
  • Inmatning i realtid
  • Försändelsespårning
  • Kundhistorik
  • Lagerhantering
Molnbaserad PSO-programvara med tillgång till kraftfulla verktyg för företag och analyser . Enkel att använda, enkel att installera.
Poster är POS-programvara för surfplattor och webbläsare för kaféer, restauranger och butiker. Tack vare Posters mångsidiga app för butiker kan du effektivisera din kundservice: beställningar skickas direkt till köket, servitörer kan tillämpa kampanjer och rabatter direkt och alla dina uppgifter behandlas omedelbart. Få tillgång till statistik och rapporter för alla dina beställningar via hanteringskonsolen eller appen Poster Boss. Ställ in den på 15 minuter och börja spara tid och pengar. Lär dig mer om Poster POS

Funktioner

  • Inköpsorderhantering
  • Orderhantering
  • Data Import/Export
  • Rapportering och statistik
  • Skapande av faktura
  • Inmatning i realtid
  • Försändelsespårning
  • Kundhistorik
  • Lagerhantering
Conexiom är den kompletta beröringsfria lösningen för tillverkare och distributörer för att eliminera manuell orderbehandling.
Conexiom är en SaaS-plattform för tillverkare och distributörer som levererar en komplett lösning för automatisering av försäljningsorder för att eliminera manuell orderbehandling. Conexiom är den enda leverantören som erbjuder True Automation – 100 % datanoggrannhet, beröringsfri orderhantering, automatisering av alla beställningar för den kompletta lösningen. Använd Conexiom för att omfördela resurser till aktiviteter som förbättrar kundupplevelsen, ger bättre lönsamhet och påskyndar ordercykeltiden för att behålla konkurrensfördelen. Lär dig mer om Conexiom

Funktioner

  • Inköpsorderhantering
  • Orderhantering
  • Data Import/Export
  • Rapportering och statistik
  • Skapande av faktura
  • Inmatning i realtid
  • Försändelsespårning
  • Kundhistorik
  • Lagerhantering
Multiorders är en av de ledande programvarorna för lager- och transporthantering som optimerar försäljning via flera kanaler på ett optimalt sätt.
Den här kraftfulla programvaran integreras med alla e-handelsjättar – Amazon, eBay, Etsy, Wix, Shopify, Squarespace, WooCommerce med flera så att säljare kan genomföra sina beställningar fem gånger snabbare. Anslut alla dina transportörer och skriv ut etiketter med bara ett klick. Hantera prissättning och lagernivåer för alla försäljningskanaler från samma plats. Verktyget inkluderar förstklassiga transportalternativ, till exempel USPS Commercial pricing, utan några volymkrav. Tillgängligt med alla kända transportörer. Lär dig mer om Multiorders

Funktioner

  • Inköpsorderhantering
  • Orderhantering
  • Data Import/Export
  • Rapportering och statistik
  • Skapande av faktura
  • Inmatning i realtid
  • Försändelsespårning
  • Kundhistorik
  • Lagerhantering
Fabric hjälper varumärken och återförsäljare att växa med modern handelsinfrastruktur, verktyg och teknik.
Fabric är en snabb handelsplattform som är specialbyggd för tillväxt. Kunder som BuildDirect, Juicy Couture och GNC litar på Fabric på grund av den öppna och modulära utformningen som gör att de kan vara live inom några veckor utan att behöva byta plattform. Fabric är en stark multiplikator för återförsäljare av befintliga teknikinvesteringar som har visat sig öka de digitala intäkterna med upp till tre gånger. Fabric backas upp av Redpoint Ventures, Sierra Ventures, Innovation Global Capital, Ascend Venture Capital, Expa och BC Partners. Lär dig mer om fabric

Funktioner

  • Inköpsorderhantering
  • Orderhantering
  • Data Import/Export
  • Rapportering och statistik
  • Skapande av faktura
  • Inmatning i realtid
  • Försändelsespårning
  • Kundhistorik
  • Lagerhantering
Med den molnbaserade SaaS-programvarusviten Bit2win CPQ kan organisationer automatisera och optimera produktkonfigurationen, skapa offerter och fånga upp beställningar.
Bit2win CPQ ger försäljning, samarbetspartners och kunder möjlighet att konfigurera komplexa produkter/tjänster, leverera korrekta offerter och skapa smartare affärer med den mest uppdaterade produkt- och prisinformationen. Bit2win är utformat för företag som digitaliseras och för försäljningsprocesser och offertautomatisering, möjliggör försäljning av fysiska varor och abonnemang, återkommande och användarbaserade priser, paket och ändringar av befintliga tjänstekontrakt och erbjuder några av marknadens bästa färdiginstallerade prissättningsfunktioner. Lär dig mer om bit2win CPQ

Funktioner

  • Inköpsorderhantering
  • Orderhantering
  • Data Import/Export
  • Rapportering och statistik
  • Skapande av faktura
  • Inmatning i realtid
  • Försändelsespårning
  • Kundhistorik
  • Lagerhantering
Världens ledande tillverkare och grossister av konsumentvaror ökar försäljningen och ökar distributionseffektiviteten med Mobisoft
Världens ledande tillverkare och grossister av konsumentvaror ökar försäljningen och ökar distributionseffektiviteten med Mobisoft. Mobisale är företagets B2B-handelsplattform och tillhandahåller en komplett lösning för alla fältaktiviteter: ordertagning, försäljning från fordon, marknadsföring, leveransbevis och mobilinriktade e-handelsappar – alla är helt integrerade i alla ERP. Lär dig mer om Mobisale

Funktioner

  • Inköpsorderhantering
  • Orderhantering
  • Data Import/Export
  • Rapportering och statistik
  • Skapande av faktura
  • Inmatning i realtid
  • Försändelsespårning
  • Kundhistorik
  • Lagerhantering
Webbaserad företagslösning för processen från köp till betalning. Inköpsrekvisitioner, e-godkännanden, kvitton, fakturering och utgiftsanspråk
Webbaserad företagslösning för processen från köp till betalning, inklusive inköpsrekvisitioner, elektroniska godkännanden, kvitton och leverantörsfakturering. Funktionerna inkluderar ett brett utbud av för att ange och glömma godkännanderegler och metoder, automatiserad e-postning av inköpsorder till leverantörer, sömlös integrering med flera finanssystem, faktureringsläsning och automatisk tilldelning. WebReq är tillgänglig som molnbaserad eller lokal lösning. Mobilappsbaserade utgiftsanspråk finns nu också tillgängliga. Lär dig mer om WebReq

Funktioner

  • Inköpsorderhantering
  • Orderhantering
  • Data Import/Export
  • Rapportering och statistik
  • Skapande av faktura
  • Inmatning i realtid
  • Försändelsespårning
  • Kundhistorik
  • Lagerhantering
Molnbaserad orderhanteringsplattform för EDI-anslutning från början till slut, dokumentautomatisering utan EDI, processynlighet och kontroll.
OmPrompt gör det enkelt för företag att hantera sina kunders beställningar. OmPrompts helt integrerade, molnbaserade lösningar för säljorderautomatisering utan EDI eliminerar manuell dokumentinläsning. Automatisera alla affärspartners, digitalisera alla dokument och bearbeta alla format. Optimera kostnaderna, standardisera olika processer och förbättra synligheten avsevärt. OmPrompt tillhandahåller de digitala grunderna för processexcellens. Manuella dokumentautomatiseringslösningar integreras fullt ut med deras EDI-lösningar. Lär dig mer om OmPrompt Sales Order Automation

Funktioner

  • Inköpsorderhantering
  • Orderhantering
  • Data Import/Export
  • Rapportering och statistik
  • Skapande av faktura
  • Inmatning i realtid
  • Försändelsespårning
  • Kundhistorik
  • Lagerhantering