Vi har hjälpt svenska företag
att välja bättre programvara i 15 år

Programvara för tid och kostnad

Programvara för tid och kostnad automatiserar spårningen av faktureringsbara timmar och kostnadsersättning. Programvara för tid och kostnad kan användas av organisationer i yrkesmässiga tjänstebranscher för att övervaka projekt för en uppgift och på övergripande basis samt faktureringspriser så att rätt belopp kan faktureras. Programvara för tid och kostnad kan också användas för utgiftsrapportering av anställda som ofta reser. Programvara för tid och kostnad är relaterade till CRM-service, projektledningsverktyg, app för stämpelklocka och program för personalstyrning.

Sverige Visa lokala produkter

64 resultat

Följ upp tid och utgifter, övervaka projektutveckling, få insiktsfulla rapporter, och integrera actiTIME enkelt med alla verktyg. Lär dig mer om actiTIME
actiTIME är programvara för tids- och kostnadsuppföljning för företag av alla storlekar och alla typer. Det hjälper mer än 9 000 företag över hela världen att effektivt följa upp anställdas tid. Med actiTIME kan användare registrera ledighet och sjukfrånvaro tillsammans med arbetade timmar, skapa anpassningsbara rapporter, göra projekttilldelningar och uppskattningar, utfärda fakturor och mycket mer. Det finns en gratisversion för små team med upp till fem användare och en kostnadsfri 30-dagars testversion för alla andra prisplaner. Lär dig mer om actiTIME

Funktioner

  • Ersättningsledning
  • Fakturering
  • Projektspårning
  • Lönhantering
  • Rapportering och analys
  • Godkännande arbetsflöde
  • Semester- / ledighetsspårning
  • Mobilappar
  • Personalhantering
  • Hantering av fakturor
  • Tidrapportering
Skicka fakturor för projekt och kundutgifter, ta emot betalningar och håll snabbt och effektivt koll på din verksamhets övergripande hälsa Lär dig mer om Zoho Invoice
Skicka fakturor för projekt och kundutgifter, ta emot betalningar och håll snabbt och effektivt koll på din verksamhets övergripande hälsa Lär dig mer om Zoho Invoice

Funktioner

  • Ersättningsledning
  • Fakturering
  • Projektspårning
  • Lönhantering
  • Rapportering och analys
  • Godkännande arbetsflöde
  • Semester- / ledighetsspårning
  • Mobilappar
  • Personalhantering
  • Hantering av fakturor
  • Tidrapportering
Webbaserad tidsuppföljningsprogramvara som passar alla som behöver ett intuitivt sätt att spåra tid, analysera sin verksamhet eller fakturera kunder. Lär dig mer om Harvest
Harvest gör det enkelt att spåra tid från skrivbordet, telefonen och favoritverktygen, inklusive Asana, Trello och Basecamp. Den samlar sedan in dessa tidrapportdata i intuitiva, visuella rapporter som gör det enkelt att se vad ditt team arbetar med, ingripa i projekt innan de går över budget och fatta mer intelligenta beslut om din verksamhet. Och om du behöver fakturera dina kunder, skapa en faktura sömlöst från din faktureringsbara tid, e-posta den till din kund och få betalt via internet. Lär dig mer om Harvest

Funktioner

  • Ersättningsledning
  • Fakturering
  • Projektspårning
  • Lönhantering
  • Rapportering och analys
  • Godkännande arbetsflöde
  • Semester- / ledighetsspårning
  • Mobilappar
  • Personalhantering
  • Hantering av fakturor
  • Tidrapportering
monday.com är ett molnbaserat arbetsoperativsystem där team sköter sina projekt och sitt dagliga arbete, oavsett om de är på kontoret, hemma eller på språng.
monday.com är ett molnbaserat operativsystem där team skapar arbetsflödesappar på några minuter för att köra sina processer, projekt och sitt dagliga arbete. Teamen formar arbetsflöden och projekt, kodlösa, med en anpassningsbar plattform som automatiserar manuellt arbete och ansluter team till en digital arbetsplats. Plattformsfunktionerna omfattar: anpassningsbara arbetsflödesmallar, tidsuppföljning, automatisering, datapaneler och integreringar med populära verktyg. Mer än 100 000 företag runt om i världen förlitar sig på monday.com. Lär dig mer om monday.com

Funktioner

  • Ersättningsledning
  • Fakturering
  • Projektspårning
  • Lönhantering
  • Rapportering och analys
  • Godkännande arbetsflöde
  • Semester- / ledighetsspårning
  • Mobilappar
  • Personalhantering
  • Hantering av fakturor
  • Tidrapportering
En enkel fakturerings- och redovisningslösning från 7,50 USD/månad (de första tre månaderna). Bli en av de 24 miljoner människor som redan har använt FreshBooks.
I FreshBooks kan du enkelt följa upp de timmar du har spenderat på en kund eller ett projekt. Du kommer att vara säker på att du och ditt team alltid arbetar med det som är viktigast och fakturerar exakt vad jobbet är värt. Prova gratis i 30 dagar, inget kreditkort krävs. Lär dig mer om FreshBooks

Funktioner

  • Ersättningsledning
  • Fakturering
  • Projektspårning
  • Lönhantering
  • Rapportering och analys
  • Godkännande arbetsflöde
  • Semester- / ledighetsspårning
  • Mobilappar
  • Personalhantering
  • Hantering av fakturor
  • Tidrapportering
Smartsheet är en webbaserad plattform för arbetsutförande som ger organisationer i alla storlekar möjlighet att planera, hantera, automatisera och rapportera om arbete.
Smartsheet, en webbaserad plattform för arbetsutförande, ger organisationer möjlighet att planera, spåra, automatisera och rapportera om arbete. Över 80 000 varumärken förlitar sig på Smartsheet för projektledning och arbetsledning tack vare dess lättanvända gränssnitt, gantt-diagram och instrumentbrädor i realtid samt funktioner för arbetsautomatisering. *Utmärkelser 2018: Utsedd till en Leader in Enterprise Collaborative Work Management av Forrester Research, utvald till Deloittes Fast 500 List, erkänd för Technology Innovation & Vision av 451 Research Lär dig mer om Smartsheet

Funktioner

  • Ersättningsledning
  • Fakturering
  • Projektspårning
  • Lönhantering
  • Rapportering och analys
  • Godkännande arbetsflöde
  • Semester- / ledighetsspårning
  • Mobilappar
  • Personalhantering
  • Hantering av fakturor
  • Tidrapportering
Ett enda ställe för hantering av din globala arbetsstyrka – från löner och utgifter till enheter och appar.
Med Rippling kan företag hantera personal, IT och ekonomi på ett och samma ställe. Plattformen samlar alla personalsystem som normalt är utspridda över ett företag, till exempel löner, utgifter, förmåner och datorer. För första gången någonsin kan du hantera och automatisera alla delar av medarbetarnas livscykel i ett och samma system. Ta onboarding som exempel. Med Rippling kan du anställa en ny medarbetare var som helst i världen och konfigurera deras löneutbetalningar, företagskort, datorer, förmåner och till och med tredjepartsappar inom 90 sekunder. Lär dig mer om Rippling

Funktioner

  • Ersättningsledning
  • Fakturering
  • Projektspårning
  • Lönhantering
  • Rapportering och analys
  • Godkännande arbetsflöde
  • Semester- / ledighetsspårning
  • Mobilappar
  • Personalhantering
  • Hantering av fakturor
  • Tidrapportering
Wrike är en projektspårningsplattform med tidrapporter, budgeteringsverktyg och automatiserade rapporter som hjälper dig att hantera din tid och dina kostnader.
Wrike är en programvarulösning för tidsuppföljning som används av mer än 20 000 företag i 140 länder. Logga timmar automatiskt med Wrikes uppgiftstimer för att förbättra din resursplanering. Skapa tidrapporter för att övervaka individuella insatser och spåra debiterbara timmar. Ställ in anpassade timpriser och övervaka utgifter med lättkonfigurerade budgethanteringsfunktioner. Behöver du visualisera dina data? Prova automatiserade rapporter och analyspaneler. Effektivisera din tids- och kostnadshantering med Wrikes allt i ett-programvara. Lär dig mer om Wrike

Funktioner

  • Ersättningsledning
  • Fakturering
  • Projektspårning
  • Lönhantering
  • Rapportering och analys
  • Godkännande arbetsflöde
  • Semester- / ledighetsspårning
  • Mobilappar
  • Personalhantering
  • Hantering av fakturor
  • Tidrapportering
Workday HCM är en enda, molnbaserad lösning för personalplanering, analys och utförande.
Workday HCM är en enda, molnbaserad lösning för personalplanering, analys och utförande. Den utgående lösningen används av många Fortune 500- och G2k-företag för att driva verksamheten agilt och effektivt, vilket gör att organisationerna är redo för vad som än händer härnäst. Till skillnad från rigida HR-system eller punktlösningar, levererar Workday endast den kompetensbaserade HCM-grunden och förnyar kontinuerligt för att möjliggöra kundens framgång allt eftersom effekterna av teknik, alternativa arbetsarrangemang och anställdas förväntningar går framåt. Lär dig mer om Workday HCM

Funktioner

  • Ersättningsledning
  • Fakturering
  • Projektspårning
  • Lönhantering
  • Rapportering och analys
  • Godkännande arbetsflöde
  • Semester- / ledighetsspårning
  • Mobilappar
  • Personalhantering
  • Hantering av fakturor
  • Tidrapportering
Automatisera rese- och affärskostnadsrapportering, effektivisera godkännanden, öka insynen i utgifterna och få kontroll.
Zoho Expense gör utgiftsrapporteringen lätt. Automatisera utgiftsregistrering, anslut kreditkort, effektivisera godkännanden, få insyn i och kontroll över utgifter. Lär dig mer om Zoho Expense

Funktioner

  • Ersättningsledning
  • Fakturering
  • Projektspårning
  • Lönhantering
  • Rapportering och analys
  • Godkännande arbetsflöde
  • Semester- / ledighetsspårning
  • Mobilappar
  • Personalhantering
  • Hantering av fakturor
  • Tidrapportering
Jibble är en kostnadsfri tidsuppföljningsapp med löner, närvaro, efterlevnad. Lätt att använda. Gratis för alltid. Obegränsade användare.
Jibble är en kostnadsfri tidsuppföljningsapp. Följ när din personal är på jobbet för löner, närvaro och efterlevnad. Lätt att använda. Gratis för alltid. Obegränsade användare. Personal stämplar in och ut med mobil, läsplatta, webb, MS Teams eller Slack och kan använda biometrisk igenkänning och GPS-placering. För bygg, tillverkning, detaljhandel, mat och dryck, distansarbete, startup-företag, fältarbete, sjukvård, byråer, utbildning, kontorsbaserade företag och annat. Generera automatiserade tidrapporter och kraftfulla rapporter. Lär dig mer om Jibble

Funktioner

  • Ersättningsledning
  • Fakturering
  • Projektspårning
  • Lönhantering
  • Rapportering och analys
  • Godkännande arbetsflöde
  • Semester- / ledighetsspårning
  • Mobilappar
  • Personalhantering
  • Hantering av fakturor
  • Tidrapportering
Teamwork skapar arbetshanteringsapplikationer för team i alla storlekar och branscher, så att du kan vara mer effektiv, organiserad och nöjd.
Projekthanteringsprogramvara som hjälper interna team och byråer att förbättra samarbete, synlighet, ansvar och i slutändan resultat. Teamwork har alla funktioner du behöver för att samarbeta effektivt, förenkla kommunikation och centralisera projektinformation för att göra projekthanteringen snabbare och mer effektiv. Använd Teamwork för att hantera allt från att leverera kundprojekt, till att genomföra marknadsföringskampanjer, till sprintplanering och omdesign av webbplatser. Lär dig mer om Teamwork.com

Funktioner

  • Ersättningsledning
  • Fakturering
  • Projektspårning
  • Lönhantering
  • Rapportering och analys
  • Godkännande arbetsflöde
  • Semester- / ledighetsspårning
  • Mobilappar
  • Personalhantering
  • Hantering av fakturor
  • Tidrapportering
Bitrix24 är en förstklassig lösning för ledighets- och kostnadsuppföljning. Uppgifter, projekt, CRM, offerter och fakturering. Molnet, mobil och öppen källa.
Letar du efter en gratis projektledare med tids- och kostnadsuppföljning? Förbered dig på att förälska dig i Bitrix24. Gratis obegränsat antal uppgifter, projekt och tidsuppföljning för upp till 12 användare och det är inte vilken tidsuppföljning som helst. Du kan ange uppskattningar för varje uppgift eller projekt och sedan jämföra dem med den faktiska spenderade tiden. Du kan utfärda offerter och fakturor till dina kunder och det är helt kostnadsfritt. Det finns inte mycket som Bitrix24 inte klarar av. Lär dig mer om Bitrix24

Funktioner

  • Ersättningsledning
  • Fakturering
  • Projektspårning
  • Lönhantering
  • Rapportering och analys
  • Godkännande arbetsflöde
  • Semester- / ledighetsspårning
  • Mobilappar
  • Personalhantering
  • Hantering av fakturor
  • Tidrapportering
Med Paymo kan du följa upp arbetad tid, hantera projekt, fakturera dina kunder och mäta lönsamheten, allt från samma plattform.
Paymo är en intuitiv arbets- och projekthanteringslösning för småföretag, distansarbetande team och frilansare med vilken du kan hantera projekt, följa upp arbetad tid, fakturera dina kunder, få betalt online och mäta lönsamheten, allt från samma plattform. På så sätt kan du hålla koll på projektet under hela dess livstid – från det att det skapas till det att du får betalt – utan att behöva använda och betala för flera olika appar. Lär dig mer om Paymo

Funktioner

  • Ersättningsledning
  • Fakturering
  • Projektspårning
  • Lönhantering
  • Rapportering och analys
  • Godkännande arbetsflöde
  • Semester- / ledighetsspårning
  • Mobilappar
  • Personalhantering
  • Hantering av fakturor
  • Tidrapportering
Använd TimeCamp som budgeteringsverktyg. Använd historiken för tidigare projekt för att uppskatta framtida projekt, jämför din uppskattning med faktiska mätningar.
Ett projekt som levereras väl är ett projekt som levereras i tid och inom budget. Bestämmer du en budget för ditt projekt i TimeCamp får du ett meddelande när du är nära att överskrida den. Mät projektets lönsamhet och använd tidigare projekt för att korrekt uppskatta framtida projekt. Jämför dina uppskattningar med faktiska mätningar för att justera dem och din prissättning. Skapa rapporter med hjälp av kraftfulla data som samlats in i TimeCamp för att göra dina framtida projekt mer lönsamma. Lär dig mer om TimeCamp

Funktioner

  • Ersättningsledning
  • Fakturering
  • Projektspårning
  • Lönhantering
  • Rapportering och analys
  • Godkännande arbetsflöde
  • Semester- / ledighetsspårning
  • Mobilappar
  • Personalhantering
  • Hantering av fakturor
  • Tidrapportering
En konfigurerbar molnbaserad plattform för hantering av projekt, tid, utgifter och fakturering i realtid
Replicons lösning för projekttid och kostnadsspårning anpassar hela arbetsflödet för kundfakturering till en enad plattform. Din organisation får hjälp att optimera projektleveransen genom att ge din verksamhet fullständig insyn i kundprojektens utveckling, maximera användningen med övervakning i realtid av resurser och förbättra din fakturering genom att få kontroll över alla dina kunder och projektinformation. Betrodd av över 7 800 kunder: SAS, NSC, NTT, Facebook, Publicis, USDA, Omnicom och Moodys Lär dig mer om Replicon

Funktioner

  • Ersättningsledning
  • Fakturering
  • Projektspårning
  • Lönhantering
  • Rapportering och analys
  • Godkännande arbetsflöde
  • Semester- / ledighetsspårning
  • Mobilappar
  • Personalhantering
  • Hantering av fakturor
  • Tidrapportering
En programvarusvit för små professionella tjänsteorganisationer med moduler för projektledning, tidrapporter, utgifter och fakturering.
Avaza är en programvarusvit för småföretag. Programvaran innehåller moduler för projektledning och samarbete, resursplanering, tidsuppföljning, utgiftshantering, offerter och fakturering. Du kan välja om du vill visa uppgifterna i listvyn eller som Kanban-tavla. Avaza erbjuder också kraftfulla rapporteringsfunktioner. Dra och släpp bifogade filer i uppgifterna. Använd Avaza i molnet och få åtkomst från valfri enhet oavsett om det är din dator, läsplatta eller mobil. Lär dig mer om Avaza

Funktioner

  • Ersättningsledning
  • Fakturering
  • Projektspårning
  • Lönhantering
  • Rapportering och analys
  • Godkännande arbetsflöde
  • Semester- / ledighetsspårning
  • Mobilappar
  • Personalhantering
  • Hantering av fakturor
  • Tidrapportering
Bedöm hur mycket tid ditt team ägnar åt varje uppgift och använd dessa tidsregister för att skapa kraftfulla rapporter och fakturera dina kunder.
Om du är trött på att ägna alldeles för mycket tid på tidsuppföljning, hjälper ActiveCollab dig att räkna varje timme. Personliga tidrapporter och teamtidrapporter, enkla tidsuppföljningsuppgifter och kraftfulla tidrapporter hjälper dig att exakt mäta hur mycket tid ditt team ägnar åt sina uppgifter och du kommer att få en visuell översikt över varje tid som registreras i alla projekt. Dessutom kan du tilldela timpriser för alla teammedlemmar och jobbtyper och få en bra inblick i lönsamheten för alla dina projekt. Lär dig mer om ActiveCollab

Funktioner

  • Ersättningsledning
  • Fakturering
  • Projektspårning
  • Lönhantering
  • Rapportering och analys
  • Godkännande arbetsflöde
  • Semester- / ledighetsspårning
  • Mobilappar
  • Personalhantering
  • Hantering av fakturor
  • Tidrapportering
Sage HR är en prisbelönt HR-hanteringslösning som förenklar personalfrågorna.
Anställda skickar in personliga utgifter genom att helt enkelt ta ett foto av kvittot direkt från Sage HR:s mobilapp – så enkelt är det! Utgiftshantering täcker allt från inköp för företaget till milersättning för tjänsteresor. Förlita dig på Sage HR:s användarvänliga navigering och anpassningsbara instrumentpanel för att enkelt automatisera uppgifter, eliminera beroendet av Excel-ark, öka programvaruanvändningen och minska e-postfrekvensen. Android- och iOS-appar finns tillgängliga. Lär dig mer om Sage HR

Funktioner

  • Ersättningsledning
  • Fakturering
  • Projektspårning
  • Lönhantering
  • Rapportering och analys
  • Godkännande arbetsflöde
  • Semester- / ledighetsspårning
  • Mobilappar
  • Personalhantering
  • Hantering av fakturor
  • Tidrapportering
Jolt är en app-baserad programvara som används för att hantera daglig drift och timanställda, och den ger feedback i realtid till ägare och chefer.
Jolt är en app-baserad programvara som används för att hantera den daglig driften för varumärken som Chick-fil-A, Legoland och Regal Cinemas. Jolt är en global ledare inom uppgiftshantering och ger feedback i realtid från varje plats till chefer och ägare. Den fullständiga programsviten innehåller ett utbildningsbibliotek, schemabyggare med dra-och-släpp-funktion, e-post och textmeddelanden, en stämpelklocka med ansiktsigenkänning med mer. Lär dig mer om Jolt

Funktioner

  • Ersättningsledning
  • Fakturering
  • Projektspårning
  • Lönhantering
  • Rapportering och analys
  • Godkännande arbetsflöde
  • Semester- / ledighetsspårning
  • Mobilappar
  • Personalhantering
  • Hantering av fakturor
  • Tidrapportering
Scoro är en början till slut lösning för projekt- och företagsledning som gör att du kan styra hela arbetsflödet på ett och samma ställe.
Scoro är en prisbelönt, början till slut lösning för projekt- och företagsledning som gör att du kan styra hela arbetsflödet på ett och samma ställe. Förutom projektledningsfunktioner tillhandahåller Scoro alla verktyg du behöver för att hantera din verksamhet: schemaläggning och spårning av arbete och uppgifter, samarbete, kontaktdatabas och CRM, offert och fakturering, avancerad rapportering, instrumentbrädor i realtid och mycket mer. Registrera dig för en 14 dagars gratis provperiod för att se själv. Lär dig mer om Scoro

Funktioner

  • Ersättningsledning
  • Fakturering
  • Projektspårning
  • Lönhantering
  • Rapportering och analys
  • Godkännande arbetsflöde
  • Semester- / ledighetsspårning
  • Mobilappar
  • Personalhantering
  • Hantering av fakturor
  • Tidrapportering
Programvara för tidsuppföljning – Det snabbaste och mest exakta sättet för att följa upp tid för anställda och frilansare.
Det enklaste och mest exakta sättet för att följa upp tid mellan team och projekt. Timelys programvara för automatisk tidsuppföljning hjälper företag att hålla kontakten med sin personalstyrka och rapportera korrekt om sitt företag, från fakturering och projektledning till teamledning och resursplanering. Det är ett uppföljningsverktyg som personalen verkligen litar på med inbyggd strikt integritet på användarnivå. Lär dig mer om Timely

Funktioner

  • Ersättningsledning
  • Fakturering
  • Projektspårning
  • Lönhantering
  • Rapportering och analys
  • Godkännande arbetsflöde
  • Semester- / ledighetsspårning
  • Mobilappar
  • Personalhantering
  • Hantering av fakturor
  • Tidrapportering
Polaris samlar in 100 % korrekta affärsdata i realtid, utför den tunga analysen och ger rekommendationer för proaktivt beslutsfattande
Polaris hjälper tjänsteföretag att sluta förlora pengar genom att upptäcka möjligheter att öka nyttjandet och lönsamheten. Programvaran samlar ständigt in data från användarna och systemen, skapar en enda sanningskälla som är 100 % korrekt och hjälper dig till harmoniskt arbete mellan olika grupper. Polaris gör det enkelt för dig att fatta tuffa affärsbeslut genom att analysera realtidsdata och rekommenderar bästa möjliga val för dig med undantagsbaserade proaktiva varningar som bara visar det som är viktigt för dig. Lär dig mer om Polaris PSA

Funktioner

  • Ersättningsledning
  • Fakturering
  • Projektspårning
  • Lönhantering
  • Rapportering och analys
  • Godkännande arbetsflöde
  • Semester- / ledighetsspårning
  • Mobilappar
  • Personalhantering
  • Hantering av fakturor
  • Tidrapportering
ClickTime gör det enkelt att spåra, planera och hantera anställdas tider och utgifter, såsom ledighet, personalhantering med mera.
ClickTime:s lättanvända programvara för tids- och utgiftshantering hjälper dig att planera och hantera medarbetares tider, öka projektsynlighet och verkligen förstå prestationer. Med över 20 års support och service i världsklass är det inte konstigt att ClickTime är det föredragna tids- och utgiftsverktyget för American Express, Ketchum och tusentals ideella organisationer och professionella serviceorganisationer. Spåra tiden på din telefon eller bärbara dator, godkänn anställdas arbetstimmar snabbt eller dra nytta av över 80 förbyggda rapporter. Lär dig mer om ClickTime

Funktioner

  • Ersättningsledning
  • Fakturering
  • Projektspårning
  • Lönhantering
  • Rapportering och analys
  • Godkännande arbetsflöde
  • Semester- / ledighetsspårning
  • Mobilappar
  • Personalhantering
  • Hantering av fakturor
  • Tidrapportering
Rydoo är en världsomspännande lösning för affärsresor och utgifter. Lösningen från början till slut täcker hela din resa. Punkt.
Rydoo offers an even more intuitive mobile & web app for time and expense management, where employees can effortlessly create, submit, and approve expenses on the go. It provides finance teams with a more flexible solution for enhanced spend management, the ability to customise policies, and seamless integration with their HR, Finance, and ERP tools. Rydoo empowers more than 1 million users across 12,000+ organisations globally, establishing itself as the highest-rated solution in its category for time and expense management (4.9/5 on the App Store). Lär dig mer om Rydoo

Funktioner

  • Ersättningsledning
  • Fakturering
  • Projektspårning
  • Lönhantering
  • Rapportering och analys
  • Godkännande arbetsflöde
  • Semester- / ledighetsspårning
  • Mobilappar
  • Personalhantering
  • Hantering av fakturor
  • Tidrapportering