I 18 år har vi hjälpt företag
välja bättre programvara

Distributionsprogram

Distributionsprogram hanterar processer inklusive lageruppföljning och lagerhållning. Dessa program ökar effektiviteten och sänker kostnaderna genom att göra det möjligt att enkelt dela viktiga data över hela företaget. Distributionslösningar tillhandahåller vanligtvis lagerstyrning och uppföljning samt kanalövervakningsfunktioner. Distributionsprogram erbjuder ofta integrering av försäljnings-, inköpsorder- och prisinformation, leverantörs- och kundkontaktinformation samt redovisnings- och affärsrapporteringsverktyg. Distributionsprogram är relaterade till logistiksystem, fraktsystem och lagerhanteringsprogram.

Sverige Visa lokala produkter
21 resultat
Effektivisera lagerverksamheten och integrera ekonomistyrningen med NetSuite Distribution: effektiv varuleverans till optimal kostnad. Lär dig mer om NetSuite
Integrera lagerhanteringsprocesser med ekonomiska data och redovisning i ett och samma system för att få en realtidsinsyn i verksamheten. NetSuite:s lagerstyrning automatiserar manuella processer kopplade till spårbarhet, påfyllnad, inventering och hantering av lager på flera platser. NetSuite:s lagerhantering effektiviserar den dagliga lagerverksamheten, inklusive inkommande och utgående logistik och lagring. Lär dig mer om NetSuite

Funktioner

  • Inköpsorderhantering
  • Finanshantering
  • Fraktledning
  • Lagerhantering
  • CRM
  • Lagerspårning
  • Returhantering
  • Leverantörshantering
  • Försändelsespårning
  • Försäljningsprognoser
Sverige Lokal produkt
Cloudmore offers distributors multi-level billing and provisioning, reseller and end-customer portals, and data-driven insights. Lär dig mer om Cloudmore
Cloudmore's distribution automation platform offers multi-level billing options, reseller and end-customer portals, and data-driven insights for closer customer relationships. Automating transactions and offering self-service options streamlines B2B subscription and consumption billing, reducing costs and enhancing efficiency. Choose Cloudmore for a scalable and future-proof solution that simplifies your billing and provisioning processes. Lär dig mer om Cloudmore

Funktioner

  • Inköpsorderhantering
  • Finanshantering
  • Fraktledning
  • Lagerhantering
  • CRM
  • Lagerspårning
  • Returhantering
  • Leverantörshantering
  • Försändelsespårning
  • Försäljningsprognoser
Lämplig för företag inom detaljhandels-, grossist-, tillverknings- och livsmedelsektorer som har krav på lagerhållningsnivåer
Integrerat med QuickBooks Online och Xero, lämpligt för små till medelstora företag inom detaljhandels-, grossist-, tillverknings- och livsmedelssektorer som har krav för att hantera lagernivåer. Lösningen täcker hela affärscykeln inom lagerhantering. Shopify, Magento, Amazon och eBay återförsäljare integrerar DEAR-system för att inte bara hantera sina lager. DEAR Inventory tillhandahåller funktioner som ger dig information som du behöver för att hantera kostnader och maximera lönsamheten. Lär dig mer om Cin7 Core

Funktioner

  • Inköpsorderhantering
  • Finanshantering
  • Fraktledning
  • Lagerhantering
  • CRM
  • Lagerspårning
  • Returhantering
  • Leverantörshantering
  • Försändelsespårning
  • Försäljningsprognoser
Vår kärnverksamhet är EDI, som ger dig och dina handelspartners möjlighet att utbyta ordrar, fakturor, transportdokument m.m. snabbt, säkert och automatiskt.
Vår kärnverksamhet är EDI, som ger dig och dina handelspartners möjlighet att utbyta ordrar, fakturor, transportdokument m.m. snabbt, säkert och automatiskt. Med TrueCommerce blir du en del av ett globalt handelsnätverk bestående av 92 000+ handelspartners. TrueCommerce kan enkelt och snabbt koppla dig elektroniskt till nya kunder / leverantörer, i takt med att din affärsverksamhet växer. Vi integrerar de flesta ERP-system och vi erbjuder en integrationsmodul specifikt för Microsoft Dynamics och SAP Business One. Lär dig mer om TrueCommerce EDI Solutions

Funktioner

  • Inköpsorderhantering
  • Finanshantering
  • Fraktledning
  • Lagerhantering
  • CRM
  • Lagerspårning
  • Returhantering
  • Leverantörshantering
  • Försändelsespårning
  • Försäljningsprognoser
Upptäck SAP S/4HANA Cloud, ett komplett ERP-system med inbyggd AI och maskininlärning.
SAP S/4HANA Cloud är ett komplett system för företagsresursplanering (ERP, Enterprise Resource Planning) med inbyggd intelligent teknik som AI, maskininlärning och avancerad analys. Det hjälper företag att anta nya affärsmodeller, hantera snabba verksamhetsförändringar, organisera interna och externa resurser och utnyttja den prediktiva kraften i AI. Dra nytta av en tät, inbyggd integrering mellan processer, ett utvecklat branschdjup och en stabil minnesbaserad datamodell. Lär dig mer om SAP S/4HANA Cloud

Funktioner

  • Inköpsorderhantering
  • Finanshantering
  • Fraktledning
  • Lagerhantering
  • CRM
  • Lagerspårning
  • Returhantering
  • Leverantörshantering
  • Försändelsespårning
  • Försäljningsprognoser
Öka kontrollen över dina små eller medelstora företag med SAP Business one - en programvara som är utformad för att växa med dig.
SAP Business One är utformad för alla dina små och medelstora företags behov. Applikationen erbjuder ett prisvärt sätt för att hantera hela din verksamhet, från redovisning och ekonomi, inköp, lager, försäljning, kundrelationer och projektledning till drift och personalfrågor. SAP Business One hjälper dig att effektivisera processer och få en bättre inblick i din verksamhet för att hjälpa till att driva lönsam tillväxt. Kostnaden för ditt företag kan beräknas redan idag. Lär dig mer om SAP Business One

Funktioner

  • Inköpsorderhantering
  • Finanshantering
  • Fraktledning
  • Lagerhantering
  • CRM
  • Lagerspårning
  • Returhantering
  • Leverantörshantering
  • Försändelsespårning
  • Försäljningsprognoser
Zoho Creator är en plattform med low-code för applikations-/programvaruutveckling som hjälper dig att bygga en anpassad, mobilförberedd app för att driva din verksamhet.
Detta distributörshanteringssystem har allt du behöver för att effektivt övervaka ditt distributionsnätverk. Dedikerade moduler för lagerhantering, inventariehantering, inköp, försäljning, CRM och bokföring säkerställer en stabil leverans av varor i hela värdekedjan. Denna applikation för distributionshantering drivs med Deluge – ett low-code skriptspråk som använder logik för att hjälpa dig att automatisera arbetsflöden. Anpassa denna app för webben, Android, iPhone och iPad. Prova gratis. Lär dig mer om Zoho Creator

Funktioner

  • Inköpsorderhantering
  • Finanshantering
  • Fraktledning
  • Lagerhantering
  • CRM
  • Lagerspårning
  • Returhantering
  • Leverantörshantering
  • Försändelsespårning
  • Försäljningsprognoser
Brightpearl är en plattform för återförsäljarverksamhet, tätt integrerad i alla dina försäljningskanaler.
Brightpearl är en plattform för detaljhandelsverksamhet. Brightpearl är tätt integrerad i alla dina säljkanaler och kopplar samman dina säljordrar, fullgörande, lagerhantering, redovisning, rapportering och planering, lagerhantering, påfyllning med mera. Brightpearl är specifikt utformat för affärsmodeller för återförsäljare och är byggt för att tillförlitligt hantera intensiv handel och integreras med hela ekosystemet för återförsäljarteknik. Lär dig mer om Brightpearl

Funktioner

  • Inköpsorderhantering
  • Finanshantering
  • Fraktledning
  • Lagerhantering
  • CRM
  • Lagerspårning
  • Returhantering
  • Leverantörshantering
  • Försändelsespårning
  • Försäljningsprognoser
Webbapp för distribution, lager, fakturering och rapportering på flera olika platser för medelstora företag – inklusive produktion.
Webbaserad distributionsprogramvara för medelstora företag för att spåra lager i en användarvänlig app med förstklassig support. Bli medlem för en gratis provperiod eller boka en demo nu för att få ut det mesta av din investering. Lär dig mer om Megaventory

Funktioner

  • Inköpsorderhantering
  • Finanshantering
  • Fraktledning
  • Lagerhantering
  • CRM
  • Lagerspårning
  • Returhantering
  • Leverantörshantering
  • Försändelsespårning
  • Försäljningsprognoser
Tookan är en framtidsklar och användarfärdig leveransprogramvara som hjälper företag att effektivisera sin leveransverksamhet.
Tookan är en helt anpassad heltäckande fälthanteringslösning för att hantera företagsresurser. Företag kan förbättra sina leveranstjänster med optimerade rutter och realtidsspårning. Programvaran effektiviserar inte bara all din affärsverksamhet, utan sparar även tid och pengar med sitt intelligenta ledningssystem. Tookan erbjuder en app för agenter och en instrumentbräda för chefer med funktioner som aviseringar och varningar, streckkodsskanning, GPS-baserade rapporter osv. Lär dig mer om Tookan

Funktioner

  • Inköpsorderhantering
  • Finanshantering
  • Fraktledning
  • Lagerhantering
  • CRM
  • Lagerspårning
  • Returhantering
  • Leverantörshantering
  • Försändelsespårning
  • Försäljningsprognoser
Multiorders är en av de ledande programvarorna för lager- och transporthantering som optimerar försäljning via flera kanaler på ett optimalt sätt.
Den här kraftfulla programvaran integreras med alla e-handelsjättar – Amazon, eBay, Etsy, Wix, Shopify, Squarespace, WooCommerce med flera så att säljare kan genomföra sina beställningar fem gånger snabbare. Anslut alla dina transportörer och skriv ut etiketter med bara ett klick. Hantera prissättning och lagernivåer för alla försäljningskanaler från samma plats. Verktyget inkluderar förstklassiga transportalternativ, till exempel USPS Commercial pricing, utan några volymkrav. Tillgängligt med alla kända transportörer. Lär dig mer om Multiorders

Funktioner

  • Inköpsorderhantering
  • Finanshantering
  • Fraktledning
  • Lagerhantering
  • CRM
  • Lagerspårning
  • Returhantering
  • Leverantörshantering
  • Försändelsespårning
  • Försäljningsprognoser
CloudSuite Distribution Enterprise är en omfattande, skalbar molnlösning utformad för stora, globala grossister.
Infor CloudSuite Distribution Enterprise med M3 i kärnan är en omfattande, skalbar molnlösning utformad för stora, globala grossister som fokuserar på tillväxt, kundengagemang och har krav på utökade tjänster. Det är en lösning för flera anläggningar, flera företag, flera valutor och flera språk med funktioner som omfattar allt från lager- och lagerhantering till ekonomi, flerkanaliga försäljningsorder, inköp, mervärde och globala lokaliseringar. Lär dig mer om Infor M3

Funktioner

  • Inköpsorderhantering
  • Finanshantering
  • Fraktledning
  • Lagerhantering
  • CRM
  • Lagerspårning
  • Returhantering
  • Leverantörshantering
  • Försändelsespårning
  • Försäljningsprognoser
Kontrollerar att alkoholhaltig dryck följer regelverket och riktar sig till producenter, speditörer och myndigheter med exakt molnbaserad realtidsteknik.
Kontrollerar att alkoholhaltig dryck följer regelverket och riktar sig till producenter, speditörer och myndigheter med exakt molnbaserad realtidsteknik. Lär dig mer om ShipCompliant

Funktioner

  • Inköpsorderhantering
  • Finanshantering
  • Fraktledning
  • Lagerhantering
  • CRM
  • Lagerspårning
  • Returhantering
  • Leverantörshantering
  • Försändelsespårning
  • Försäljningsprognoser
Utformat för breda livsmedelsdistributörer samt kött, fisk och skaldjur, jordbruksprodukter, fågel, ost, dryck med mera.
NECS entrée är en programvara för livsmedelsdistribution för Windows som levererar både en enorm kraft och en användarvänlighet som inte finns i andra system för livsmedelsdistribution. Med 1 500 distributörer som driver sin livsmedelsverksamhet på NECS är det den största programvaruleverantören inom denna kategori av livsmedelsdistribution. NECS system för livsmedelsdistribution är idealiskt för grosshandelsdistribution av livsmedelstjänster, kött, fisk och skaldjur, jordbruksprodukter och ost. Lär dig mer om Entree

Funktioner

  • Inköpsorderhantering
  • Finanshantering
  • Fraktledning
  • Lagerhantering
  • CRM
  • Lagerspårning
  • Returhantering
  • Leverantörshantering
  • Försändelsespårning
  • Försäljningsprognoser
En lokal lösning för prognoser av efterfrågan och automatisk planering för lagerpåfyllning.
En lokal lösning för prognoser av efterfrågan och automatisk planering för lagerpåfyllning. Den robusta metoden för nedbrytning av tidsserier som används gör det möjligt att skapa en mycket exakt statistisk prognos som ger en solid grund för ytterligare planeringsprocesser när det gäller efterfrågan. GMDH Streamline integrerar moderna planeringstekniker och strategier effektivt med verktyg för lageroptimering och ger viktig och aktuell information för beslutsfattande. Lär dig mer om GMDH Streamline

Funktioner

  • Inköpsorderhantering
  • Finanshantering
  • Fraktledning
  • Lagerhantering
  • CRM
  • Lagerspårning
  • Returhantering
  • Leverantörshantering
  • Försändelsespårning
  • Försäljningsprognoser
AMCS Transport software is designed to fully automate planning, optimization and execution of transport and logistic operations in any industry. Our platform helps over 1,200 customers and manages more than 700,000 trucks to enhance efficiency, reduce costs and lower carbon emissions. Whether your operations involve deliveries, collections, or a combination of both, our advanced software can improve your transport efficiency. By mitigating the impact of rising fuel costs and driver shortages, our solution ensures more sustainable and cost-effective transport operations. Lär dig mer om AMCS

Funktioner

  • Inköpsorderhantering
  • Finanshantering
  • Fraktledning
  • Lagerhantering
  • CRM
  • Lagerspårning
  • Returhantering
  • Leverantörshantering
  • Försändelsespårning
  • Försäljningsprognoser
Kraftfull mobil molnlösning som tillhandahåller kommunikation och analyser i realtid för försäljning, distribution, strategi, HR och varumärkesprofilering.
Bizom är en mobilfokuserad, SaaS-baserad tekniklösning som utnyttjar automatisering och data för att hjälpa konsumentmärken att effektivisera leveranser nedströms och öka försäljningen. Bland Bizoms moduler finns informationssystem i marknadsföring (sales force automation, SFA), distributörshanteringssystem (distributor management system, DMS) samt genomförande och hantering av detaljhandel. Var och en av dessa moduler använder Bizoms egenutvecklade analysmotor ELL samt AI och maskininlärning (machine learning, ML) för att tillhandahålla varumärkesanpassade rapporter, varningar och användbara insikter. Lär dig mer om Bizom

Funktioner

  • Inköpsorderhantering
  • Finanshantering
  • Fraktledning
  • Lagerhantering
  • CRM
  • Lagerspårning
  • Returhantering
  • Leverantörshantering
  • Försändelsespårning
  • Försäljningsprognoser
Molnbaserad omnikanalsplattform för butiks- och restaurangkedjor för att påskynda nyskapande och verkställande av en omnikanalslösning.
Molnbaserad omnikanalsplattform för butiks- och restaurangkedjor för att påskynda nyskapande och verkställande av en omnikanalslösning. Den flexibla tekniken gör det möjligt att uppnå större smidighet och nyskapande, med lägre IT-kostnader, för mer differentierade och anpassade kundupplevelser genom alla kanaler, genom nyckelfunktioner som en mobil- och webbutik, POS, CRM och utveckling av kundrelationer, OMS-motor, pris- och rabatthantering, mobilt lager eller anslutningar med lösningar som SAP eller Magento. Lär dig mer om Openbravo

Funktioner

  • Inköpsorderhantering
  • Finanshantering
  • Fraktledning
  • Lagerhantering
  • CRM
  • Lagerspårning
  • Returhantering
  • Leverantörshantering
  • Försändelsespårning
  • Försäljningsprognoser
Världens ledande tillverkare och grossister av konsumentvaror ökar försäljningen och ökar distributionseffektiviteten med Mobisoft
Världens ledande tillverkare och grossister av konsumentvaror ökar försäljningen och ökar distributionseffektiviteten med Mobisoft. Mobisale är företagets B2B-handelsplattform och tillhandahåller en komplett lösning för alla fältaktiviteter: ordertagning, försäljning från fordon, marknadsföring, leveransbevis och mobilinriktade e-handelsappar – alla är helt integrerade i alla ERP. Lär dig mer om Mobisale

Funktioner

  • Inköpsorderhantering
  • Finanshantering
  • Fraktledning
  • Lagerhantering
  • CRM
  • Lagerspårning
  • Returhantering
  • Leverantörshantering
  • Försändelsespårning
  • Försäljningsprognoser
Detaljhandel, logistik för e-handel, försörjningskedja och fullbordande, 3PL för lager, mäklare (4PL), industritillverkning, transportör, kurir och post
För e-handelsteam som behöver ett bättre order- och leveransflöde. Webshipper är en sändningsplattform som sömlöst kopplar samman e-handelsplattformar med transportörer och gör det möjligt för användare att automatisera alla aspekter av order- och sändningshantering. Lär dig mer om Webshipper

Funktioner

  • Inköpsorderhantering
  • Finanshantering
  • Fraktledning
  • Lagerhantering
  • CRM
  • Lagerspårning
  • Returhantering
  • Leverantörshantering
  • Försändelsespårning
  • Försäljningsprognoser
Priser från 100 000 USD per år. Flexibel distributionsprogramvara för hantering av inkommande/utgående sändningar, lager och leveranser.
Priser från 80 000 USD per år. Differentiera dig genom teknik med denna flexibla distributionsprogramvara för hantering av inkommande och utgående sändningar, leverans, lager, priser, avgifter, fakturor, offerter, anpassade arbetsordrar, mervärdestjänster som plock och packning, inspektion, omslag, montering osv. Skapa en virtuell karta över ditt lager, dina dörrar och uppställningsområden. Integrera med dina befintliga applikationer, din EDI och dina ERP-system för redovisning. Lär dig mer om Silver Bullet Suite

Funktioner

  • Inköpsorderhantering
  • Finanshantering
  • Fraktledning
  • Lagerhantering
  • CRM
  • Lagerspårning
  • Returhantering
  • Leverantörshantering
  • Försändelsespårning
  • Försäljningsprognoser