Vi har hjälpt svenska företag
att välja bättre programvara i 15 år

IT-tillgångshantering

System för IT-tillgångshantering tillhandahåller företagsomfattande lager- och livscykelhantering av programvaru- och maskinvarutillgångar. Detta kan omfatta underhållshistorik för tillgångar, användarbehörigheter, budgetprognoser för förvärv och efterlevnad av programvarulicenser. Denna typ av system gör det möjligt för IT-chefer att förbättra kostnadskontrollen och noggrant spåra IT-verksamhetens affärsvärde över hela organisationen.

Utvald programvara

Programvara med flest recensioner

Utforska produkterna med flest användarrecensioner i kategorin IT-tillgångshantering

Sverige Visa lokala produkter
56 resultat
NinjaOne ger fullständig, korrekt och realtidsdata och insikt i hanterade IT-tillgångar för att hjälpa IT-team att minska kostnaderna och fatta bättre beslut. Lär dig mer om NinjaOne
NinjaOne ger fullständig, korrekt och realtidsdata och insikt i hanterade IT-tillgångar. Med Ninja får IT-ledare full insyn i och kontroll över sina endpoints, insikter och automatisering för att minska teknikkostnader, robust övervakning och mer. NinjaOne gör det enkelt att hitta tillgångar genom Active Directory-baserad upptäckt och distribution, förbättrar beslutsfattandet med IT-tillgångsinformation i realtid, verktyg för att gruppera, hitta och hantera tillgångar mer effektivt. Lär dig mer om NinjaOne

Funktioner

  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Revisionshantering
  • Upphandlingshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
  • Konfigurationshantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Stöd för biljetthantering
Med Rippling Device Management kan företag köpa, konfigurera, skicka och säkra medarbetarnas enheter på distans. Lär dig mer om Rippling
Med Rippling Device Management kan administratörer köpa och skicka fullt konfigurerade enheter till anställda, och sedan fjärrövervaka och hantera dem. Administratörer kan också säkra enheter med automatiska OS-uppdateringar, lagringskryptering, policy för starka lösenord och funktioner för fjärrlåsning/-radering. Företag har fullständig insyn i sitt enhetsinnehav och kan automatiskt beställa och konfigurera maskinvara när en anställd sägs upp eller enheten överlåts. Lär dig mer om Rippling

Funktioner

  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Revisionshantering
  • Upphandlingshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
  • Konfigurationshantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Stöd för biljetthantering
Hantering av IT-tillgångar har aldrig varit viktigare än i dagens distansbaserade arbetslandskap. Integreras sömlöst med Zendesk, Jira osv. Lär dig mer om EZOfficeInventory
Hantera hela livscykeln för IT-tillgångar för din distansbaserade personalstyrka med lättanvänd och molnbaserad programvara för hantering av IT-tillgångar. Minska driftstoppen, säkerställ efterlevnad av programvarulicenser och snabba upp felsökningen genom att spåra all maskinvara, inklusive Windows/Mac-enheter och programvara. Bibehåll fullständig insyn i ditt IT-landskap med fullständig tillgångshantering, inköpsorder, underhåll och användningsoptimering. Sömlöst integrerad med Zendesk, Jira helpdesks, samt SCCM, JAMF och många andra. Lär dig mer om EZOfficeInventory

Funktioner

  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Revisionshantering
  • Upphandlingshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
  • Konfigurationshantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Stöd för biljetthantering
En komplett lösning för hantering av mobila enheter för IT-proffs för att förenkla driftsättning, inventering och säkerhet för Apple-enheter. Lär dig mer om Jamf Pro
Jamf Pro är en komplett lösning för enhetshantering för IT-proffs som förenklar distribution, inventering och säkerhet för Mac-datorer, iPads, iPhones och Apple TV. Jamf Pro är ett EMM-verktyg som är utformat för att automatisera enhetshantering och samtidigt förbättra slutanvändarnas produktivitet. IT-proffsen och de användare de stöder kan glädjas åt en enhetlig slutpunktshantering för Apple-enheter. Den IT-upplevelse du vill ha är inom räckhåll. Be om en gratis provperiod och bli en IT-superhjälte idag. Lär dig mer om Jamf Pro

Funktioner

  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Revisionshantering
  • Upphandlingshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
  • Konfigurationshantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Stöd för biljetthantering
Enkel hantering av alla dina kapitalförvaltningsaktiviteter med en beprövad IT-lösning. Du hittar allt du behöver i en instrumentbräda. Lär dig mer om SysAid
Visa, säkra, kontrollera och hantera dina tillgångar på ett ställe med SysAid IT kapitalförvaltning (IT asset management, ITAM) och förenkla spårning och lagerhållning av resurser. Vidta åtgärder och hantera din IT-miljö effektivt med en lösning som är helt integrerad med SysAid Help Desk. Få rätt data när och var du behöver dem, med en lösning som automatiskt visar relevant information i dina biljetter. Lär dig mer om SysAid

Funktioner

  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Revisionshantering
  • Upphandlingshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
  • Konfigurationshantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Stöd för biljetthantering
Atera är den ultimata lösningen för hantering av IT-tillgångar för MSP:er och IT-proffs. Allt du behöver finns på ett och samma ställe. Prova gratis nu! Lär dig mer om Atera
Ateras allt-i-ett-plattform ger IT-personal olika integrerade lösningar som hjälper dem att få tillgång till, insyn i och kontroll över det dagliga IT-arbetet. Detta inkluderar övervakning och hantering på distans, helpdesk, IT-automatisering, ärendehantering och rapportering – allt under ett och samma tak. Vår modell för betalning per teknik gör det möjligt för IT-team och MSP:er att optimera och skala verksamheten på ett obegränsat antal enheter, samtidigt som de kan skifta fokus från småsaker och koncentrera sig på de viktigaste uppgifterna. Lär dig mer om Atera

Funktioner

  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Revisionshantering
  • Upphandlingshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
  • Konfigurationshantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Stöd för biljetthantering
En allt-i-ett-lösning för iOS-, fireOS-, Macs, Android-, Apple TV-, Windows-enheter. Lär dig mer om Hexnode UEM
Hexnode MDM är en prisbelönt lösning för enhetlig slutpunktshantering (unified endpoint management, UEM) som hjälper företag att säkert hantera både medtag egen apparat (bring your own device, BYOD) och företagsägda enheter från en enda konsol. Lösningen har stöd för iOS-, Android-, Windows-, Mac-, Apple TV- och fireOS-enheter. Med en omfattande uppsättning funktioner, som apphantering, säkerhetshantering, kostnadshantering och inkapsling i programbehålare anpassar sig Hexnode MDM till de mest komplexa företagsmiljöer. Lär dig mer om Hexnode UEM

Funktioner

  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Revisionshantering
  • Upphandlingshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
  • Konfigurationshantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Stöd för biljetthantering
UpKeep rankas som den främsta mobila lösningen för hantering av IT-tillgångar för att effektivisera arbetsordrar, anläggningar och kapitalförvaltning.
UpKeeps programvara för IT-kapitalförvaltning är en modern underhålls- och kapitalförvaltningslösning för ditt team. UpKeep är lätt att komma åt när som helst, från skrivbordet och telefonen och till och med surfplattan. Skapa arbetsordrar snabbt, få meddelanden när uppgifter uppdateras och få aviseringar direkt från din app när tillgångar försvinner, vilket gör att din verksamhet fungerar mer effektivt än någonsin tidigare. Lär dig mer om UpKeep

Funktioner

  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Revisionshantering
  • Upphandlingshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
  • Konfigurationshantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Stöd för biljetthantering
Jira Service Desk är en hjälpdesk som är byggd för moderna IT-team från bara 10 USD per månad. Prova gratis: Se deras webbplats
Jira Service Desk är modern hjälpdesk-programvara som är enkel att använda för alla, enkel för din administratör att installera och som har allt dina IT-team behöver utanför lådan, inklusive automatiseringsregler, servicenivåavtal, realtidsrapportering och ITIL-certifierade processer som incident-, problem- och förändringshantering. Leverera fantastisk service, till en bråkdel av konkurrenternas kostnader och konfigurationstider. Lär dig mer om JIRA Service Management

Funktioner

  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Revisionshantering
  • Upphandlingshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
  • Konfigurationshantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Stöd för biljetthantering
SolarWinds Service Desk tillhandahåller fullt integrerad tillgångshantering och servicehantering för IT-team så problem snabbt kan lösas
SolarWinds Service Desk är en helt integrerad IT-servicedesk och lösning för IT-resursförvaltning. Spåra, övervaka och analysera enkelt dina tillgångar, inklusive maskinvara, programvara, kontrakt, inköpsorder, licenser och garantier på ett och samma ställe. Sök automatiskt igenom ditt nätverk för att upptäcka och uppdatera tillgångsdata. Effektivisera ärendelösning genom att anpassa incidenter till påverkade tillgångar, automatiskt ta in tillgångsincidenthistorik och automatisera ärendehantering och prioritering med AI. Lär dig mer om SolarWinds Service Desk

Funktioner

  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Revisionshantering
  • Upphandlingshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
  • Konfigurationshantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Stöd för biljetthantering
Hantera dina resurser från inköp till avskrivning med lätthet
Upprätthåll ett lager för ditt företags IT-resurser och andra resurser som kontrakt, maskinvara och programvara genom hela livscykeln med hjälp av Freshservices resurshantering. Verktyget ger en uppfriskande användarupplevelse ovanpå kraftfulla funktioner för ärendehantering och resurshantering såsom automatisk upptäckt av nya resurser, kraftfull konfigurationshantering och förbättrad konsekvensanalys. Lär dig mer om Freshservice

Funktioner

  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Revisionshantering
  • Upphandlingshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
  • Konfigurationshantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Stöd för biljetthantering
Branschens kanske enklaste mobilinriktade system för IT-resursförvaltning och lagerspårning. Betrodd av tusentals företag. Du kan pröva den gratis idag.
Sortly är ett enkelt lager- och tillgångsspårningssystem för att visuellt spåra dina IT-tillgångar och alla deras uppgifter, inklusive plats, pris, skick, utlåningsuppgifter osv., för ett mer intuitivt (och mindre frustrerande) sätt att hålla koll på dina varor. Skapa ett gratiskonto och kom igång redan idag. Funktioner: - Åtkomst på dator (webb), läsplatta, smartphone - Ge team eller kunder åtkomst - Skapa eller anslut till streckkoder eller QR-koder - Skanner för inläsning/avläsning (inbyggd) - Anpassade fält Lär dig mer om Sortly

Funktioner

  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Revisionshantering
  • Upphandlingshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
  • Konfigurationshantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Stöd för biljetthantering
ServiceNow automatiserar dagliga supportuppgifter och hjälper dig att spåra, mäta och bearbeta alla arbetsenheter. Enkel att använda och skalbar.
IT-tjänstehanteringslösning byggd för att hjälpa växande IT-organisationer att göra fantastiska saker. Automatiserar dina dagliga supportuppgifter och hjälper dig att spåra, mäta och bearbeta alla arbetsenheter. ServiceNow gör allt detta genom att leverera molnbaserad programvara för tjänstehantering som är snabb att implementera och enkel att konfigurera. Och den finaste biten är att din investering är skyddad. ServiceNow är den kanske enda molnleverantör som erbjuder en ITSM-metod som kan utöka dina tjänster utan ersättningsbördan. Lär dig mer om ServiceNow

Funktioner

  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Revisionshantering
  • Upphandlingshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
  • Konfigurationshantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Stöd för biljetthantering
Leverera bättre service och förbättra ditt teams effektivitet – hantera och automatisera all IT med Kaseya VSA. Registrera dig för en kostnadsfri demo idag.
Interna IT-avdelningar och MSP-företag använder Kaseya VSA för upptäckt, inventering och hantering av enheter på och utanför nätverket. Inklusive SNMP och agentfria enheter. Få full insyn i information om maskinvaru- och programvarutillgångar. Kraftfull automatisering gör att du kan automatisera vanliga IT-processer som patchhantering. Få realtidssynlighet över enheternas patchstatus i din IT-miljö. Lär dig mer om Kaseya VSA

Funktioner

  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Revisionshantering
  • Upphandlingshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
  • Konfigurationshantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Stöd för biljetthantering
Programvaran för kundsupport och verktyget för kapitalförvaltning omfattar kunskapsbas, hantering av servicenivåavtal (service level agreement, SLA), ärendespårning och lagerhantering.
ManageEngine ServiceDesk Plus är en programvara för kundtjänst och tillgångshantering. Programvaran erbjuder ett integrerat paket med incidenthantering (felärenden), tillgångsspårning, inköp, kontraktshantering, självserviceportal och kunskapsbas till ett rimligt pris. ServiceDesk Plus erbjuder allt du behöver för en fullt utrustad IT-support och produktiv kundtjänstpersonal. ManageEngine ServiceDesk Plus är tillgänglig både på plats och på begäran. Lär dig mer om ManageEngine ServiceDesk Plus

Funktioner

  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Revisionshantering
  • Upphandlingshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
  • Konfigurationshantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Stöd för biljetthantering
Pulseways plattform för tillgångsspårning och tillgångshantering är ett avancerat och flexibelt system för hantering av dina IT-tillgångar.
Pulseways plattform för tillgångsspårning och tillgångshantering är ett avancerat och flexibelt system för hantering och övervakning av dina tillgångar. Inbyggd kraftfull automation, nätverksupptäckt, fjärrstyrning och rapportering gör att du alltid kan hålla koll på dina IT-tillgångar. Lär dig mer om Pulseway

Funktioner

  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Revisionshantering
  • Upphandlingshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
  • Konfigurationshantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Stöd för biljetthantering
SaaS-plattform som ger dig hantering av företagstjänster genom automatiserad dirigering, varningar, interaktionsspårning med mera.
Vivantio är en ledande plattform för hantering av företagstjänster som kombinerar servicefokuserade CRM-funktioner, ESM-principer och mätbara resultat som ger organisationer möjlighet att förbättra servicen samtidigt som kostnaderna minskas, affärsmålen uppnås och nöjdare kunder betjänas. Vivantios historia började 2003, inspirerad av önskan att bygga en plattform med flera hyresgäster som är pålitlig, konfigurerbar och säker. Idag är Vivantio en välrenommerad leverantör av tjänstehantering-SaaS för serviceteam. Lär dig mer om Vivantio

Funktioner

  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Revisionshantering
  • Upphandlingshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
  • Konfigurationshantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Stöd för biljetthantering
En lösning för hantering av datacenterinfrastruktur som ger dig bred och djup insyn i din verksamhet och drift i realtid.
Sunbirds DCIM är en av de få lösningarna på marknaden som enbart fokuserar på två av de största och kostsammaste utmaningarna som datacenteroperatörer står inför: övervakning och drift. Till skillnad från andra DCIM-leverantörer, som erbjuder överdrivet komplex, uppsvälld och dyr programvara är Sunbirds lösning enkel att implementera och använda. Lösingen erbjuder möjlighet att bättre hantera tillgångar, förändringar och kapacitet och möjliggör även energiövervakning, miljöövervakning och energihantering. Lär dig mer om Sunbird DCIM

Funktioner

  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Revisionshantering
  • Upphandlingshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
  • Konfigurationshantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Stöd för biljetthantering
Spåra och underhåll enkelt maskinvaru- och programvarutillgångarna i ditt företag med Zoho Creators programvara för hantering av IT-tillgångar.
Datorenheter är grunden för varje organisation. Det är svårt att föreställa sig en arbetsplats som fungerar smidigt utan några av dessa eller alla. Att ha fullständig överblick över dessa tillgångar är lika viktigt som att skaffa dem, vilket är exakt vad den här appen gör. Från maskinvara till programvara, skrivbord till mobil, håll koll på varje IT-resurs som din organisation äger, utan ansträngning. Anpassa denna app för webben, Android, iPhone och iPad. Prova gratis. Lär dig mer om Zoho Creator

Funktioner

  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Revisionshantering
  • Upphandlingshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
  • Konfigurationshantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Stöd för biljetthantering
Optimera hanteringen av IT-kapitalförvaltning och minimera säkerhetsriskerna
Netwrix Auditor kompletterar IT-resursinventering och hanteringsverktyg genom att möjliggöra kontroll över maskinvara, programvara och andra viktiga tillgångar i din IT-miljö, så att du kan följa ITAM:s bästa praxis. Förenkla din regelbundna Windows Server-inventering, möjliggör bättre kontroll över programvaran som är installerad på dina servrar, identifiera fillagringar med känsliga data och övervaka riskerna för dina viktigaste tillgångar. Lär dig mer om Netwrix Auditor

Funktioner

  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Revisionshantering
  • Upphandlingshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
  • Konfigurationshantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Stöd för biljetthantering
Ta full kontroll över dina IT-tillgångar med CHEQROOMs lättanvända, innovativa programvara för IT-kapitalförvaltning.
CHEQROOMs intuitiva programvara för IT-kapitalförvaltning hjälper dig att ordna och schemalägga dina IT-tillgångar. Få åtkomst till varje enskild tillgång när som helst, var som helst. För register över vem som använder din utrustning och när det är dags för underhåll eller reparationer. Allt på ett ställe. Ha all information om IT-tillgångar nära till hands: lägg enkelt till bilder, fakturor eller annat du kan behöva. Lär dig mer om Cheqroom

Funktioner

  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Revisionshantering
  • Upphandlingshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
  • Konfigurationshantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Stöd för biljetthantering
SolarWinds® RMM är en plattform för övervakning och hantering på distans, som är utformad för att göra det enkelt att hantera, underhålla och skydda IT.
SolarWinds plattform för övervakning och hantering på distans (remote monitoring and management, RMM) är utformad för att förenkla hantering, underhåll och skydd av IT-tillgångar för IT-tjänsteleverantörer och interna IT-specialister. Från en enda webbaserad instrumentpanel får du tillgång till säkerhetsfunktioner som antivirus, uppdateringshantering, e-postskydd och integrerad säkerhetskopiering, utöver dra-och-släpp-automatisering som inte kräver att du lär dig något skriptspråk. Kort sagt är RMM utformat för att ge effektivitet och tillväxt när du växer. Lär dig mer om N-sight

Funktioner

  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Revisionshantering
  • Upphandlingshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
  • Konfigurationshantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Stöd för biljetthantering
En ny generation av tillgångsprogramvara som anpassats för att uppfylla unika affärsbehov och ge mervärde till ditt företag och effektivisera kapitalförvaltning.
Tillgångsprogramvara för att spåra olika typer av tillgångar efter kategori, slutdatum för underhåll, reparationshistorik, tillgångsspecifikationer, ägare, platser, tillgångsanvändning och operatörer. Kostnader för inköp av tillgångar och leasingavtal. Instrumentbrädeanalys och anpassningsbar rapportering. Fullt webbaserad med alternativ för lokalinstallerad och fullt värdbaserad driftsättning. Lär dig mer om A1 Tracker

Funktioner

  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Revisionshantering
  • Upphandlingshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
  • Konfigurationshantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Stöd för biljetthantering
ITAM-programvara (tillgångshantering för IT): Kartlägg den fullständiga livscykeln för maskinvara och programvara, samt licenser, kontrakt, certifikat, förnyandepåminnelser med mera.
Device42 är ett heltäckande upptäcktssystem för hybrid-IT. Du kan kontinuerligt upptäcka, kartlägga och optimera infrastruktur och applikationer i datacenter och molnmiljöer. Device42 grupperar intelligent arbetsflöden genom applikationsaffiniteter, vilket drastiskt minskar det tid och arbete krävs för att skapa eller flytta grupper och fånga in all kommunikation. Kunder i 60 länder använder dessa funktioner för att hantera och modernisera sin IT-infrastruktur och sina applikationslandskap. Lär dig mer om Device42

Funktioner

  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Revisionshantering
  • Upphandlingshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
  • Konfigurationshantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Stöd för biljetthantering
ITIL-anpassad programvara för tjänstehantering med KPI-instrumentbräda som hjälper till att spåra arbetsbelastningen för varje anställd och tilldela uppgifter effektivt.
Den molnbaserade programvaran TOPdesk hjälper företag att erbjuda sina kunder bättre tjänster. Med lättanvänd helpdesk-programvara och mer än 20 års erfarenhet hjälper programvaran dig att hantera incidenter, skapa arbetsflöden och hålla reda på konfigurationer. Gör dina slutanvändare mer självständiga tack vare självbetjäningsportalen. Mer än 4 500 organisationer över hela världen använder redan TOPdesk för att öka effektiviteten och förbättra kundnöjdheten. Letar du efter enastående service? Här får du det du önskar. Lär dig mer om TOPdesk

Funktioner

  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Revisionshantering
  • Upphandlingshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
  • Konfigurationshantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Stöd för biljetthantering
ADManager Plus är en enhetlig lösning för hantering och rapportering av Active Directory, Exchange, Skype for Business, G Suite och Office 365.
ADManager Plus är en enhetlig lösning för hantering av AD, Exchange, Skype for Business, G Suite och Office 365 för att förenkla uppgifter som till exempel att provisionera användare, rensa gamla konton, hantera NTFS och dela behörigheter. Lösningen erbjuder också över 150 inbyggda rapporter, inklusive rapporter om inaktiva användarkonton, Office 365-licenser och användarnas senaste inloggningstider. Bygg ett anpassat arbetsflöde för ärendesystem och efterlevnad, automatisera AD-uppgifter som till exempel att provisionera och avprovisionera användare. Lär dig mer om ManageEngine ADManager Plus

Funktioner

  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Revisionshantering
  • Upphandlingshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
  • Konfigurationshantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Stöd för biljetthantering
N-able N-central® är en fjärrövervaknings- och hanteringsplattform som är utformad för att förenkla hanteringen av komplexa IT-nätverk.
SolarWinds® N-central®, en fjärrövervaknings- och hanteringsplattform är utformad för att hjälpa funktionstjänstleverantör att enkelt hantera komplexa nätverk. Med omfattande automatisering och djupgående konfigurationsalternativ, säkerhetsfunktioner som antivirus och patchhantering samt integrerad säkerhetskopiering, är N-central byggd för att hjälpa MSP-företag att effektivt hantera komplicerade nätverk från en enda lättanvänd plattform. Lär dig mer om N-central

Funktioner

  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Revisionshantering
  • Upphandlingshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
  • Konfigurationshantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Stöd för biljetthantering
Inventera och hantera enheter, appar och inställningar på datorer och mobila enheter. Stöder Windows, Mac, iOS, Android och Chrome OS.
FileWaves hybridstrategi, inklusive traditionell klienthantering för Mac och Windows tillsammans med modern enhetlig slutpunktshantering (unified endpoint management, UEM) gör klienthanteringen enkel såväl idag som i framtiden. FileWave inkluderar inventering av IT-tillgångar, paketering och distribution av programvara, programfixhantering samt OS-avbildning och driftsättning för Mac och Windows. Hantera alla dina enheter, appar och inställningar på datorer och mobila enheter. Stöder Windows, Mac, iOS, Android och Chrome OS. Lär dig mer om FileWave

Funktioner

  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Revisionshantering
  • Upphandlingshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
  • Konfigurationshantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Stöd för biljetthantering
Med HaloITSM:s modul för tillgångshantering kan dina team enkelt identifiera och logga incidenter och problem mot specifika tillgångar.
Med HaloITSM kan du enkelt identifiera och logga incidenter och problem mot specifika tillgångar, för att kunna identifiera systemfel innan de orsakar större problem. Automatisera identifieringen av företagets tillgångar med hjälp av HaloITSM. Förenkla processen för underhåll av tillgångar genom att automatisera insamlingsprocessen med HaloITSM:s funktion för automatisk detektering av tillgångar. Lär dig mer om HaloITSM

Funktioner

  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Revisionshantering
  • Upphandlingshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
  • Konfigurationshantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Stöd för biljetthantering
Spåra, tilldela, serva, underhåll, checka in/ut och kassera tillgångar med varningar, påminnelser och e-postmeddelanden för att effektivisera din kapitalförvaltning.
Asset Infinity är en av de ledande programvarorna för tillgångsspårning. Programvaran används i många olika industrier av en mängd olika varumärken. Programvara för tillgångsspårning med Microsoft Azure Cloud Services som servervärd med garanterad drifttid på 99,9 %. Programvaran underlättar ditt arbete med tillgångsspårning, lagerhantering, förebyggande underhåll, hantering av klagomål, ärenden och underhåll av maskinfel samt avskrivnings- och resursallokeringshantering för att ersätta dina gamla rutiner med en ny upplevelse. Lär dig mer om Asset Infinity

Funktioner

  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Revisionshantering
  • Upphandlingshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
  • Konfigurationshantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Stöd för biljetthantering
Molnbaserad hjälpdesk-programvara utformad för att ge dig allt du behöver till ett lågt pris.
SeamlessDesk är en prisvärd molnbaserad hjälpdesk-programvara. Svara på ärenden med Help Desk, hantera tillgångar med Asset Manager, publicera supportartiklar med Knowledge Base och mycket mer. Med SeamlessDesk kan du uppnå ditt företags servicemålsättningar med intuitiv fullfunktionsprogramvara. Till skillnad från andra programvarulösningar för hjälpdeskar begränsar SeamlessDesk dig inte med dyra prisplaner för att du ska få tillgång till de funktioner du vill ha eller behöver. Lär dig mer om SeamlessDesk

Funktioner

  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Revisionshantering
  • Upphandlingshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
  • Konfigurationshantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Stöd för biljetthantering
Lättanvänd hantering för IT-tillgångar och SaaS som passar perfekt för SMBs. Förenkla tillgångslager, tilldelning av utrustning och hantering av IT-leverantörer
Lättanvänd IT-lösning för hantering av tillgångar och SaaS, perfekt för SMBs. Programvaran håller ett öga på alla uppgraderingar, efterlevnad och dokumentation. Lösningen låter dig hantera hela livscykeln för IT-utrustning, kontrakt, varningar om servicenivåavtal (service level agreement, SLA), personalens utrustningstilldelningar, tjänsteleverantörer och hålla reda på kontrakt och SaaS-lösningar. Ta reda på när något köptes in, när garantin går ut eller när en uppdatering eller uppgradering genomfördes. Spåra dina kontrakt, kunder, leverantörer, tidsfrister och datum på ett och samma ställe. Lär dig mer om Aptien

Funktioner

  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Revisionshantering
  • Upphandlingshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
  • Konfigurationshantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Stöd för biljetthantering
En programvara för nätverksinventerings och dokumentation som samlar in programvaru- och maskinvaruuppgifter från alla typer av enheter på ditt nätverk.
JDisc Discovery skapar automatiskt IT-dokumentationen för ditt nätverk och identifierar alla vanliga operativsystem (inklusive HP-UX, Solaris och AIX). IT-dokumentationen innehåller detaljerad information om maskinvara och programvara, IP-nätverk, Windows-domäner och Active Directory-installationer. JDiscs vision är att göra din IT-dokumentation så aktuell och fullständig som möjligt. Lär dig mer om JDisc Discovery

Funktioner

  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Revisionshantering
  • Upphandlingshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
  • Konfigurationshantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Stöd för biljetthantering
Nästa generations verktyg för PSA. Komplett paket för automation av professionella tjänster för programvaru- och tjänsteföretag.
HarmonyPSA stöder hela företagets livscykel, från leadgenerering till kontraktsförnyelse. Programvaran är specifikt utformad och byggd för programvaru- och tjänsteföretag och automatiserar affärsfunktioner på en enda plattform som är tillgänglig från molnet på alla enheter. Lär dig mer om CloudBlue PSA

Funktioner

  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Revisionshantering
  • Upphandlingshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
  • Konfigurationshantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Stöd för biljetthantering
Gartner nämnde Nlyte som ett företag som tillhandahåller hörnstensteknik för den föränderliga HDIM-sektorn.
Nlyte ger dig komplett hantering av den digitala hybridinfrastrukturen. Nlyte automatiserar inventeringsprocessen och ger dig korrekt redovisning av vad du har och var det är – hjälper till att säkra tillgångar, infrastruktur och dataflöde genom att övervaka ändringar och varna om implementering och åtkomstundantag – hjälper till att upprätthålla tillgångar genom att övervaka valuta och effektiv användning. Nlyte-programvara ger kostnadshantering, resurseffektivitet och optimering av arbetsflöden, samtidigt som den minskar risken för störningar. Lär dig mer om Nlyte DCIM

Funktioner

  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Revisionshantering
  • Upphandlingshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
  • Konfigurationshantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Stöd för biljetthantering
Sverige Lokal produkt
En av de bästa lösningarna för att effektivisera underhållsprocessen, förlänga resursernas livslängd och dramatiskt öka produktiviteten.
HxGN EAM är en förstklassig programvara för underhållssystem som hjälper till att digitalisera och optimera underhållsoperationer för att nå nya effektivitetsnivåer. Denna lösning för det 21:a århundradet är byggd i branschspecifika utgåvor för att möta unika branschutmaningar. Till skillnad från nischlösningar som helt enkelt inte kan växa, eller ERP-tilläggsprodukter som kräver omfattande anpassning, är HxGN EAM en specialbyggd programvara för resurshantering som är redo att skalas upp och omvandlas när organisationer förändras och växer. Lär dig mer om HxGN EAM

Funktioner

  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Revisionshantering
  • Upphandlingshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
  • Konfigurationshantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Stöd för biljetthantering
Canfigure är en modullösning för ITSM (anpassning av IT till verksamhetens krav) och IT-resursförvaltning (IT asset management, ITAM), baserad på ITIL-principer. Canfigure kan distribueras lokalt eller i molnet.
Canfigure har utformats för att tillhandahålla en skalbar, kostnadseffektiv lösning. Tack vare dess bibliotek med väldesignade moduler kan du implementera bara de funktioner du behöver och sedan utöka i den takt som passar dig. Funktionen inkluderar stöd för integrerad CMDB, IT-resursförvaltning, förändringshantering och servicedesk. Med de intuitiva administrativa funktionerna kan du anpassa och utöka databasen så att den innehåller all konfigurationsinformation som du vill titta på. Lär dig mer om Canfigure

Funktioner

  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Revisionshantering
  • Upphandlingshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
  • Konfigurationshantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Stöd för biljetthantering
Sårbarhetshantering utan programfix! Minska den organisatoriska säkerhetsrisken effektivt – med eller utan säkerhetsprogramfix.
TOPIA är en allt-i-ett-plattform för sårbarhetshantering som gör det möjligt för företag att effektivt minska sina organisatoriska säkerhetsrisker. Med en egenutvecklad programvara kan TOPIA ge företagen verktyg för att analysera och prioritera sårbarheter i tredjepartsappar och möjligheten att agera innan de kan utnyttjas. Utan programfix? Inga problem. TOPIA:s innovativa skyddsfunktion utan programfix säkrar apparna och kräver inga nya programinstallationer, vilket sparar tid och neutraliserar sårbarheter. Lär dig mer om vRx

Funktioner

  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Revisionshantering
  • Upphandlingshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
  • Konfigurationshantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Stöd för biljetthantering
Radering, låsning och lokalisering på distans för datorer och mobiltelefoner oavsett operativsystem och maskinvara.
Radera, lås och lokalisera på distans för alla operativsystem. DriveStrike är en lösning för skydd av data och enheter för förlorade, stulna, saknade eller indragna enheter. Programvaran ger dig möjlighet att skydda enheter som du förlorat kontrollen över från att drabbas av dataintrång. Från personliga konton till Fortune 500-organisationer inom sjukvård, juridik, finansiella tjänster, myndigheter, e-handel och underhållning. DriveStrike förhindrar dataintrång för att säkerställa sekretess, efterlevnad och konkurrensmässigt försprång. Lär dig mer om DriveStrike

Funktioner

  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Revisionshantering
  • Upphandlingshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
  • Konfigurationshantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Stöd för biljetthantering
Addigy tillhandahåller en bra molnbaserad IT-hanteringsplattform specialanpassad för hantering av ditt Apple-ekosystem.
Addigy tillhandahåller en ledande molnbaserad IT-hanteringsplattform för hantering av ditt Apple-ekosystem, inklusive alla Mac- och iOS-enheter. Addigys extremt intuitiva plattform ger Apple-inriktade IT-administratörer möjlighet att leverera realtidsservice till sina användare oavsett geografisk plats, samtidigt som den tillhandahåller ett robust administrativt ramverk i stor skala. Lär dig mer om Addigy

Funktioner

  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Revisionshantering
  • Upphandlingshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
  • Konfigurationshantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Stöd för biljetthantering
Extremt flexibel hjälpdesk och resurshanteringsplattform med ett användarvänligt sätt att chatta med potentiella kunder.
Mint Service Desk är ett kraftfullt allt i ett-verktyg med funktionaliteten hos servicedesk och kapitalförvaltning. Den skiljer sig från andra leverantörer av helpdesk-tjänster genom kommunikationen mellan agenter (som är chattorienterade) och genom en möjlighet att installera den på kundinfrastrukturen utan att behöva köpa en molnbaserad tjänst. Viktiga funktioner: - flexibel resurshanteringsstruktur - biljettsystem integrerat med resurshantering - e-postintegrering - anpassade biljettyper Lär dig mer om Mint Service Desk

Funktioner

  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Revisionshantering
  • Upphandlingshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
  • Konfigurationshantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Stöd för biljetthantering
Webbaserad programvara för resurshantering som hjälper dig att övervaka och hantera resurser i din organisation.
IT Asset Management ITM är en webbaserad icke-IT och IT-hanteringsapplikation för hantering av företagets infrastruktur och finansiella tillgångar. Den kan automatisera processen för att lägga till resursen i applikationen, och den kan upptäcka alla IoT-enheter som är anslutna till organisationens nätverk för agentlös automatisk upptäckt. Den spårar avtalsenliga och lagerdetaljer för maskinvara och programvara. ITM har integrationer för hjälpdesk, uppköp, förändring, kunskapshantering, fjärrskrivbordskontroll (remote desktop protocol, RDP), MDM, mobil app, streckkod och RFID. Lär dig mer om ITM IT Asset Management

Funktioner

  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Revisionshantering
  • Upphandlingshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
  • Konfigurationshantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Stöd för biljetthantering
Sverige Lokal produkt
Med miljontals licenser sålda är Snow License Manager en ledande SAM-lösning.
Snow License Manager är utformat för att minska riskerna, kostnaderna och komplexiteten i samband med programvarutillgångar och licensiering. Tusentals organisationer runt om i världen förlitar sig på Snow License Manager för att hjälpa dem att undvika överdriven användning av programvarurättigheter samtidigt som de säkerställer att de följer licensreglerna. Lär dig mer om Snow License Manager

Funktioner

  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Revisionshantering
  • Upphandlingshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
  • Konfigurationshantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Stöd för biljetthantering
Programvara för datorrevision och nätverksinventering för kontor och storskaliga företagsnätverk.
Total Network Inventory är en programvara för datorrevision och nätverksinventering för kontor och storskaliga företagsnätverk. Total Network Inventory undersöker alla datorer och bärbara datorer i ett nätverk och rapporterar tillbaka med fullständig information om operativsystemet, tjänstepaket, snabbkorrigeringar, maskinvara, programvara, körprocesser osv. på fjärranslutna maskiner. Lär dig mer om Total Network Inventory

Funktioner

  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Revisionshantering
  • Upphandlingshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
  • Konfigurationshantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Stöd för biljetthantering
Docusnap är en av de bästa allt-i-ett-lösningarna för din IT-dokumentation.
Docusnap gör ditt företags IT transparent. B2B-programvaran samlar in information om nätverksinfrastruktur, maskinvara och programvara samt vanliga applikationsservrar. Den genererar rapporter och kartor över ditt nätverk. Du kan skapa beredskapsplaner och drifthandböcker. Dessutom analyserar programvaran vem som har tillgång till vilka data och om din programvara är korrekt licensierad. Lär dig mer om Docusnap

Funktioner

  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Revisionshantering
  • Upphandlingshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
  • Konfigurationshantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Stöd för biljetthantering
onetool är kontrollcentret för alla dina molnbaserade verktyg för att enkelt hantera och provisionera användare.
onetool är en plattform som hjälper företag att provisionera (onboarding) och avprovisionera användare (offboarding) för sina molnbaserade verktyg på ett ställe med några få klick. Oavsett om du är expert på IT-hantering eller inte kan onetools lättanvända instrumentbräda ansluta ditt företags molnbaserade verktyg och enkelt hantera användare (lägga till och ta bort) individuellt och efter avdelning. Dessutom kan du få en översikt över alla dina aktiva användare, hur mycket som spenderas på dina verktyg och mycket mer. Lär dig mer om onetool

Funktioner

  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Revisionshantering
  • Upphandlingshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
  • Konfigurationshantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Stöd för biljetthantering
Plotta tillgångar, personal och andra data om interaktiva planritningar i en virtuell miljö för planering och design av operativa aktiviteter.
SpaceRunner överträffar konventionella SaaS-produkter för resurshantering genom att ge användarna möjlighet till live-integrering i Excel, kraftfulla tillämpade beräkningar och villkorliga formateringsregler. Med SpaceRunner kan du enkelt synkronisera BIM-data och skapa dynamiska visuella ikoner som länkas samman med obegränsade överordnade/underordnade relationer. Genom att lägga till sensordataflöden i realtid kan du skapa en äkta digital tvilling till din anläggning. Hamna inte efter, bli en del av framtiden för tillgångshantering med SpaceRunner. Lär dig mer om Xyicon

Funktioner

  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Revisionshantering
  • Upphandlingshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
  • Konfigurationshantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Stöd för biljetthantering
Säkerställ programvaruefterlevnad, färre driftstopp för maskinvaran och var alltid redo för granskning med en lättanvänd lösning för hantering av IT-tillgångar.
Säkerställ programvaruefterlevnad, färre driftstopp för maskinvaran och var alltid redo för granskning med en kraftfull lösning för hantering av IT-tillgångar. Få fullständig insyn i din IT-infrastruktur genom hantering av IT-tillgångarnas livscykel, spårning av programvarulicenser, detaljerade insikter och varningar. Lösningen passar även bra med hjälpdeskar som Jira och Zendesk samt verktyg för enhetshantering som Jamf och SCCM, så att du har en enda sanningskälla om dina IT-tillgångar. Prova kostnadsfritt. Lär dig mer om AssetSonar

Funktioner

  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Revisionshantering
  • Upphandlingshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
  • Konfigurationshantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Stöd för biljetthantering
Du kan spåra och hantera ägandet av alla dina tillgångar i en enda vy.
Du kan spåra och hantera ägandet av alla dina tillgångar i en enda vy. Få företagsomfattande tillgångssynlighet och styrning när du behöver hantera alla dina IT-resurser och andra tillgångar. Med ett integrerat system för inköpsorder och kontraktshantering kan du vara säker på att alla dina tillgångar hanteras från inköpsdagen till slutdatumet, med kontrakt, förnyelser osv. Dess tillgångar kan skannas, programvarulicenser kan hanteras och säkerställd efterlevnad och granskningshistorik kan upprätthållas med korrekt rapportering. Lär dig mer om ManageEngine AssetExplorer

Funktioner

  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Revisionshantering
  • Upphandlingshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
  • Konfigurationshantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Stöd för biljetthantering
SAO gör det möjligt för användare att visualisera och analysera global programvaruinventering och nyttjandegrad.
Med SAO kan du visualisera och analysera global programvaruinventering och nyttjandegrad över anläggningar, avdelningar och användare. Med SAO är det enkelt att identifiera underutnyttjade tillgångar för bättre affärsplanering och prognoser. Tack vare en djupgående expertis inom inte bara HPC utan även affärsanalys och programvarulicensieringssystem är Altair en av de få som är kvalificerade för att erbjuda kraftfulla SAO-lösningar som skräddarsys efter varje organisations unika krav. Lär dig mer om Software Asset Optimization

Funktioner

  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Revisionshantering
  • Upphandlingshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
  • Konfigurationshantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Stöd för biljetthantering