Vi har hjälpt svenska företag
att välja bättre programvara i 15 år

IT-tillgångshantering

System för IT-tillgångshantering tillhandahåller företagsomfattande lager- och livscykelhantering av programvaru- och maskinvarutillgångar. Detta kan omfatta underhållshistorik för tillgångar, användarbehörigheter, budgetprognoser för förvärv och efterlevnad av programvarulicenser. Denna typ av system gör det möjligt för IT-chefer att förbättra kostnadskontrollen och noggrant spåra IT-verksamhetens affärsvärde över hela organisationen.

Utvald programvara

Programvara med flest recensioner

Utforska produkterna med flest användarrecensioner i kategorin IT-tillgångshantering

Sverige Visa lokala produkter

57 resultat

Jira Service Desk är en hjälpdesk som är byggd för moderna IT-team från bara 10 USD per månad. Prova gratis: Se deras webbplats Lär dig mer om JIRA Service Management
Jira Service Desk är modern hjälpdesk-programvara som är enkel att använda för alla, enkel för din administratör att installera och som har allt dina IT-team behöver utanför lådan, inklusive automatiseringsregler, servicenivåavtal, realtidsrapportering och ITIL-certifierade processer som incident-, problem- och förändringshantering. Leverera fantastisk service, till en bråkdel av konkurrenternas kostnader och konfigurationstider. Lär dig mer om JIRA Service Management

Funktioner

  • Stöd för biljetthantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Upphandlingshantering
  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Konfigurationshantering
  • Revisionshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
ITAM-programvara (tillgångshantering för IT): Kartlägg den fullständiga livscykeln för maskinvara och programvara, samt licenser, kontrakt, certifikat, förnyandepåminnelser med mera. Lär dig mer om Device42
Device42 är ett heltäckande upptäcktssystem för hybrid-IT. Du kan kontinuerligt upptäcka, kartlägga och optimera infrastruktur och applikationer i datacenter och molnmiljöer. Device42 grupperar intelligent arbetsflöden genom applikationsaffiniteter, vilket drastiskt minskar det tid och arbete krävs för att skapa eller flytta grupper och fånga in all kommunikation. Kunder i 60 länder använder dessa funktioner för att hantera och modernisera sin IT-infrastruktur och sina applikationslandskap. Lär dig mer om Device42

Funktioner

  • Stöd för biljetthantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Upphandlingshantering
  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Konfigurationshantering
  • Revisionshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
En allt-i-ett-lösning för iOS-, fireOS-, Macs, Android-, Apple TV-, Windows-enheter. Lär dig mer om Hexnode UEM
Hexnode MDM är en prisbelönt lösning för enhetlig slutpunktshantering (unified endpoint management, UEM) som hjälper företag att säkert hantera både medtag egen apparat (bring your own device, BYOD) och företagsägda enheter från en enda konsol. Lösningen har stöd för iOS-, Android-, Windows-, Mac-, Apple TV- och fireOS-enheter. Med en omfattande uppsättning funktioner, som apphantering, säkerhetshantering, kostnadshantering och inkapsling i programbehålare anpassar sig Hexnode MDM till de mest komplexa företagsmiljöer. Lär dig mer om Hexnode UEM

Funktioner

  • Stöd för biljetthantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Upphandlingshantering
  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Konfigurationshantering
  • Revisionshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
Enkel hantering av alla dina kapitalförvaltningsaktiviteter med en beprövad IT-lösning. Du hittar allt du behöver i en instrumentbräda. Lär dig mer om SysAid
Visa, säkra, kontrollera och hantera dina tillgångar på ett ställe med SysAid IT kapitalförvaltning (IT asset management, ITAM) och förenkla spårning och lagerhållning av resurser. Vidta åtgärder och hantera din IT-miljö effektivt med en lösning som är helt integrerad med SysAid Help Desk. Få rätt data när och var du behöver dem, med en lösning som automatiskt visar relevant information i dina biljetter. Lär dig mer om SysAid

Funktioner

  • Stöd för biljetthantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Upphandlingshantering
  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Konfigurationshantering
  • Revisionshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
Gartner nämnde Nlyte som ett företag som tillhandahåller hörnstensteknik för den föränderliga HDIM-sektorn. Lär dig mer om Nlyte DCIM
Nlyte ger dig komplett hantering av den digitala hybridinfrastrukturen. Nlyte automatiserar inventeringsprocessen och ger dig korrekt redovisning av vad du har och var det är – hjälper till att säkra tillgångar, infrastruktur och dataflöde genom att övervaka ändringar och varna om implementering och åtkomstundantag – hjälper till att upprätthålla tillgångar genom att övervaka valuta och effektiv användning. Nlyte-programvara ger kostnadshantering, resurseffektivitet och optimering av arbetsflöden, samtidigt som den minskar risken för störningar. Lär dig mer om Nlyte DCIM

Funktioner

  • Stöd för biljetthantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Upphandlingshantering
  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Konfigurationshantering
  • Revisionshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
NinjaOne ger fullständig, korrekt och realtidsdata och insikt i hanterade IT-tillgångar för att hjälpa IT-team att minska kostnaderna och fatta bättre beslut. Lär dig mer om NinjaOne
NinjaOne ger fullständig, korrekt och realtidsdata och insikt i hanterade IT-tillgångar. Med Ninja får IT-ledare full insyn i och kontroll över sina endpoints, insikter och automatisering för att minska teknikkostnader, robust övervakning och mer. NinjaOne gör det enkelt att hitta tillgångar genom Active Directory-baserad upptäckt och distribution, förbättrar beslutsfattandet med IT-tillgångsinformation i realtid, verktyg för att gruppera, hitta och hantera tillgångar mer effektivt. Lär dig mer om NinjaOne

Funktioner

  • Stöd för biljetthantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Upphandlingshantering
  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Konfigurationshantering
  • Revisionshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
Softeligent är en allt-i-ett-automatiseringsplattform för telekom, IT, ekonomi, resursförvaltning och servicehantering Lär dig mer om Softeligent
Softeligent är en SaaS-lösning med en plattform för intern hantering och analys i hela spektrumet av IT-tjänstkatalogen. Detta inkluderar, men är inte begränsat till, ITFM, underlättande av kostnadsfördelning, interna debiteringsprocesser, telekommunikation, utgiftsadministration för telekom (telecommunications expense management, TEM) samt lagerhantering och materialförvaltning för maskinvarutillgångar. Lär dig mer om Softeligent

Funktioner

  • Stöd för biljetthantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Upphandlingshantering
  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Konfigurationshantering
  • Revisionshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
Atera är den ultimata lösningen för hantering av IT-tillgångar för MSP:er och IT-proffs. Allt du behöver finns på ett och samma ställe. Prova gratis nu! Lär dig mer om Atera
Ateras allt-i-ett-plattform ger IT-personal olika integrerade lösningar som hjälper dem att få tillgång till, insyn i och kontroll över det dagliga IT-arbetet. Detta inkluderar övervakning och hantering på distans, helpdesk, IT-automatisering, ärendehantering och rapportering – allt under ett och samma tak. Vår modell för betalning per teknik gör det möjligt för IT-team och MSP:er att optimera och skala verksamheten på ett obegränsat antal enheter, samtidigt som de kan skifta fokus från småsaker och koncentrera sig på de viktigaste uppgifterna. Lär dig mer om Atera

Funktioner

  • Stöd för biljetthantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Upphandlingshantering
  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Konfigurationshantering
  • Revisionshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
En komplett lösning för hantering av mobila enheter för IT-proffs för att förenkla driftsättning, inventering och säkerhet för Apple-enheter. Lär dig mer om Jamf Pro
Jamf Pro är en komplett lösning för enhetshantering för IT-proffs som förenklar distribution, inventering och säkerhet för Mac-datorer, iPads, iPhones och Apple TV. Jamf Pro är ett EMM-verktyg som är utformat för att automatisera enhetshantering och samtidigt förbättra slutanvändarnas produktivitet. IT-proffsen och de användare de stöder kan glädjas åt en enhetlig slutpunktshantering för Apple-enheter. Den IT-upplevelse du vill ha är inom räckhåll. Be om en gratis provperiod och bli en IT-superhjälte idag. Lär dig mer om Jamf Pro

Funktioner

  • Stöd för biljetthantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Upphandlingshantering
  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Konfigurationshantering
  • Revisionshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
Hantering av IT-tillgångar har aldrig varit viktigare än i dagens distansbaserade arbetslandskap. Integreras sömlöst med Zendesk, Jira osv. Lär dig mer om EZOfficeInventory
Hantera hela livscykeln för IT-tillgångar för din distansbaserade personalstyrka med lättanvänd och molnbaserad programvara för hantering av IT-tillgångar. Minska driftstoppen, säkerställ efterlevnad av programvarulicenser och snabba upp felsökningen genom att spåra all maskinvara, inklusive Windows/Mac-enheter och programvara. Bibehåll fullständig insyn i ditt IT-landskap med fullständig tillgångshantering, inköpsorder, underhåll och användningsoptimering. Sömlöst integrerad med Zendesk, Jira helpdesks, samt SCCM, JAMF och många andra. Lär dig mer om EZOfficeInventory

Funktioner

  • Stöd för biljetthantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Upphandlingshantering
  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Konfigurationshantering
  • Revisionshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
Med Rippling Device Management kan företag köpa, konfigurera, skicka och säkra medarbetarnas enheter på distans.
Med Rippling Device Management kan administratörer köpa och skicka fullt konfigurerade enheter till anställda, och sedan fjärrövervaka och hantera dem. Administratörer kan också säkra enheter med automatiska OS-uppdateringar, lagringskryptering, policy för starka lösenord och funktioner för fjärrlåsning/-radering. Företag har fullständig insyn i sitt enhetsinnehav och kan automatiskt beställa och konfigurera maskinvara när en anställd sägs upp eller enheten överlåts. Lär dig mer om Rippling

Funktioner

  • Stöd för biljetthantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Upphandlingshantering
  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Konfigurationshantering
  • Revisionshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
UpKeep rankas som den främsta mobila lösningen för hantering av IT-tillgångar för att effektivisera arbetsordrar, anläggningar och kapitalförvaltning.
UpKeeps programvara för IT-kapitalförvaltning är en modern underhålls- och kapitalförvaltningslösning för ditt team. UpKeep är lätt att komma åt när som helst, från skrivbordet och telefonen och till och med surfplattan. Skapa arbetsordrar snabbt, få meddelanden när uppgifter uppdateras och få aviseringar direkt från din app när tillgångar försvinner, vilket gör att din verksamhet fungerar mer effektivt än någonsin tidigare. Lär dig mer om UpKeep

Funktioner

  • Stöd för biljetthantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Upphandlingshantering
  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Konfigurationshantering
  • Revisionshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
Hantera dina resurser från inköp till avskrivning med lätthet
Upprätthåll ett lager för ditt företags IT-resurser och andra resurser som kontrakt, maskinvara och programvara genom hela livscykeln med hjälp av Freshservices resurshantering. Verktyget ger en uppfriskande användarupplevelse ovanpå kraftfulla funktioner för ärendehantering och resurshantering såsom automatisk upptäckt av nya resurser, kraftfull konfigurationshantering och förbättrad konsekvensanalys. Lär dig mer om Freshservice

Funktioner

  • Stöd för biljetthantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Upphandlingshantering
  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Konfigurationshantering
  • Revisionshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
SolarWinds Service Desk tillhandahåller fullt integrerad tillgångshantering och servicehantering för IT-team så problem snabbt kan lösas
SolarWinds Service Desk är en helt integrerad IT-servicedesk och lösning för IT-resursförvaltning. Spåra, övervaka och analysera enkelt dina tillgångar, inklusive maskinvara, programvara, kontrakt, inköpsorder, licenser och garantier på ett och samma ställe. Sök automatiskt igenom ditt nätverk för att upptäcka och uppdatera tillgångsdata. Effektivisera ärendelösning genom att anpassa incidenter till påverkade tillgångar, automatiskt ta in tillgångsincidenthistorik och automatisera ärendehantering och prioritering med AI. Lär dig mer om SolarWinds Service Desk

Funktioner

  • Stöd för biljetthantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Upphandlingshantering
  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Konfigurationshantering
  • Revisionshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
Branschens kanske enklaste mobilinriktade system för IT-resursförvaltning och lagerspårning. Betrodd av tusentals företag. Du kan pröva den gratis idag.
Sortly är ett enkelt lager- och tillgångsspårningssystem för att visuellt spåra dina IT-tillgångar och alla deras uppgifter, inklusive plats, pris, skick, utlåningsuppgifter osv., för ett mer intuitivt (och mindre frustrerande) sätt att hålla koll på dina varor. Skapa ett gratiskonto och kom igång redan idag. Funktioner: - Åtkomst på dator (webb), läsplatta, smartphone - Ge team eller kunder åtkomst - Skapa eller anslut till streckkoder eller QR-koder - Skanner för inläsning/avläsning (inbyggd) - Anpassade fält Lär dig mer om Sortly

Funktioner

  • Stöd för biljetthantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Upphandlingshantering
  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Konfigurationshantering
  • Revisionshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
ServiceNow automatiserar dagliga supportuppgifter och hjälper dig att spåra, mäta och bearbeta alla arbetsenheter. Enkel att använda och skalbar.
IT-tjänstehanteringslösning byggd för att hjälpa växande IT-organisationer att göra fantastiska saker. Automatiserar dina dagliga supportuppgifter och hjälper dig att spåra, mäta och bearbeta alla arbetsenheter. ServiceNow gör allt detta genom att leverera molnbaserad programvara för tjänstehantering som är snabb att implementera och enkel att konfigurera. Och den finaste biten är att din investering är skyddad. ServiceNow är den kanske enda molnleverantör som erbjuder en ITSM-metod som kan utöka dina tjänster utan ersättningsbördan. Lär dig mer om ServiceNow

Funktioner

  • Stöd för biljetthantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Upphandlingshantering
  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Konfigurationshantering
  • Revisionshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
Programvaran för kundsupport och verktyget för kapitalförvaltning omfattar kunskapsbas, hantering av servicenivåavtal (service level agreement, SLA), ärendespårning och lagerhantering.
ManageEngine ServiceDesk Plus är en programvara för kundtjänst och tillgångshantering. Programvaran erbjuder ett integrerat paket med incidenthantering (felärenden), tillgångsspårning, inköp, kontraktshantering, självserviceportal och kunskapsbas till ett rimligt pris. ServiceDesk Plus erbjuder allt du behöver för en fullt utrustad IT-support och produktiv kundtjänstpersonal. ManageEngine ServiceDesk Plus är tillgänglig både på plats och på begäran. Lär dig mer om ManageEngine ServiceDesk Plus

Funktioner

  • Stöd för biljetthantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Upphandlingshantering
  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Konfigurationshantering
  • Revisionshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
Leverera bättre service och förbättra ditt teams effektivitet – hantera och automatisera all IT med Kaseya VSA. Registrera dig för en kostnadsfri demo idag.
Interna IT-avdelningar och MSP-företag använder Kaseya VSA för upptäckt, inventering och hantering av enheter på och utanför nätverket. Inklusive SNMP och agentfria enheter. Få full insyn i information om maskinvaru- och programvarutillgångar. Kraftfull automatisering gör att du kan automatisera vanliga IT-processer som patchhantering. Få realtidssynlighet över enheternas patchstatus i din IT-miljö. Lär dig mer om Kaseya VSA

Funktioner

  • Stöd för biljetthantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Upphandlingshantering
  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Konfigurationshantering
  • Revisionshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
Pulseways plattform för tillgångsspårning och tillgångshantering är ett avancerat och flexibelt system för hantering av dina IT-tillgångar.
Pulseways plattform för tillgångsspårning och tillgångshantering är ett avancerat och flexibelt system för hantering och övervakning av dina tillgångar. Inbyggd kraftfull automation, nätverksupptäckt, fjärrstyrning och rapportering gör att du alltid kan hålla koll på dina IT-tillgångar. Lär dig mer om Pulseway

Funktioner

  • Stöd för biljetthantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Upphandlingshantering
  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Konfigurationshantering
  • Revisionshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
SaaS-plattform som ger dig hantering av företagstjänster genom automatiserad dirigering, varningar, interaktionsspårning med mera.
Vivantio är en ledande plattform för hantering av företagstjänster som kombinerar servicefokuserade CRM-funktioner, ESM-principer och mätbara resultat som ger organisationer möjlighet att förbättra servicen samtidigt som kostnaderna minskas, affärsmålen uppnås och nöjdare kunder betjänas. Vivantios historia började 2003, inspirerad av önskan att bygga en plattform med flera hyresgäster som är pålitlig, konfigurerbar och säker. Idag är Vivantio en välrenommerad leverantör av tjänstehantering-SaaS för serviceteam. Lär dig mer om Vivantio

Funktioner

  • Stöd för biljetthantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Upphandlingshantering
  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Konfigurationshantering
  • Revisionshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
En lösning för hantering av datacenterinfrastruktur som ger dig bred och djup insyn i din verksamhet och drift i realtid.
Sunbirds DCIM är en av de få lösningarna på marknaden som enbart fokuserar på två av de största och kostsammaste utmaningarna som datacenteroperatörer står inför: övervakning och drift. Till skillnad från andra DCIM-leverantörer, som erbjuder överdrivet komplex, uppsvälld och dyr programvara är Sunbirds lösning enkel att implementera och använda. Lösingen erbjuder möjlighet att bättre hantera tillgångar, förändringar och kapacitet och möjliggör även energiövervakning, miljöövervakning och energihantering. Lär dig mer om Sunbird DCIM

Funktioner

  • Stöd för biljetthantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Upphandlingshantering
  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Konfigurationshantering
  • Revisionshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
Spåra och underhåll enkelt maskinvaru- och programvarutillgångarna i ditt företag med Zoho Creators programvara för hantering av IT-tillgångar.
Datorenheter är grunden för varje organisation. Det är svårt att föreställa sig en arbetsplats som fungerar smidigt utan några av dessa eller alla. Att ha fullständig överblick över dessa tillgångar är lika viktigt som att skaffa dem, vilket är exakt vad den här appen gör. Från maskinvara till programvara, skrivbord till mobil, håll koll på varje IT-resurs som din organisation äger, utan ansträngning. Anpassa denna app för webben, Android, iPhone och iPad. Prova gratis. Lär dig mer om Zoho Creator

Funktioner

  • Stöd för biljetthantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Upphandlingshantering
  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Konfigurationshantering
  • Revisionshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
Optimera hanteringen av IT-kapitalförvaltning och minimera säkerhetsriskerna
Netwrix Auditor kompletterar IT-resursinventering och hanteringsverktyg genom att möjliggöra kontroll över maskinvara, programvara och andra viktiga tillgångar i din IT-miljö, så att du kan följa ITAM:s bästa praxis. Förenkla din regelbundna Windows Server-inventering, möjliggör bättre kontroll över programvaran som är installerad på dina servrar, identifiera fillagringar med känsliga data och övervaka riskerna för dina viktigaste tillgångar. Lär dig mer om Netwrix Auditor

Funktioner

  • Stöd för biljetthantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Upphandlingshantering
  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Konfigurationshantering
  • Revisionshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
Ta full kontroll över dina IT-tillgångar med CHEQROOMs lättanvända, innovativa programvara för IT-kapitalförvaltning.
CHEQROOMs intuitiva programvara för IT-kapitalförvaltning hjälper dig att ordna och schemalägga dina IT-tillgångar. Få åtkomst till varje enskild tillgång när som helst, var som helst. För register över vem som använder din utrustning och när det är dags för underhåll eller reparationer. Allt på ett ställe. Ha all information om IT-tillgångar nära till hands: lägg enkelt till bilder, fakturor eller annat du kan behöva. Lär dig mer om Cheqroom

Funktioner

  • Stöd för biljetthantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Upphandlingshantering
  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Konfigurationshantering
  • Revisionshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering
ITIL-anpassad programvara för tjänstehantering med KPI-instrumentbräda som hjälper till att spåra arbetsbelastningen för varje anställd och tilldela uppgifter effektivt.
Den molnbaserade programvaran TOPdesk hjälper företag att erbjuda sina kunder bättre tjänster. Med lättanvänd helpdesk-programvara och mer än 20 års erfarenhet hjälper programvaran dig att hantera incidenter, skapa arbetsflöden och hålla reda på konfigurationer. Gör dina slutanvändare mer självständiga tack vare självbetjäningsportalen. Mer än 4 500 organisationer över hela världen använder redan TOPdesk för att öka effektiviteten och förbättra kundnöjdheten. Letar du efter enastående service? Här får du det du önskar. Lär dig mer om TOPdesk

Funktioner

  • Stöd för biljetthantering
  • Kontrakt / Licenshantering
  • Upphandlingshantering
  • Kostnadsspårning
  • Underhållsstyrning
  • Konfigurationshantering
  • Revisionshantering
  • Spårning av efterlevnad
  • Leverantörshantering