I 17 år har vi hjälpt företag
välja bättre programvara

inköpssystem

Inköpssystem automatiserar inköpscykeln för inköp av direkta och indirekta varor och tjänster. Dessa system inkluderar viktiga säkerhets-, efterlevnads- och rapporteringsfunktioner, vilket möjliggör en korrekt och effektiv inköpsorder- och rekvisitionsprocess. Dynamiska inköpssystem erbjuder ofta integrerade verktyg för fakturagodkännande, lagerkontroll och resurshantering samt kundservice och arbetsorderhantering. Använd Capterra för att hitta rätt inköpsplattform för ditt företag i Sverige. Inköpssystem är kopplade till faktureringsprogram, upphandlingsverktyg och leverantörshantering.

Utvald programvara

Programvara med flest recensioner

Utforska produkterna med flest användarrecensioner i kategorin inköpssystem

26 resultat
Stärk inköpen genom att eliminera manuellt arbete. Förenklade godkännanden, budgetering, automatiserad PR- och PO-bearbetning – allt i ett program. Lär dig mer om Precoro
Precoro är en vacker allt-i-ett-programvara som hjälper små och medelstora företag att eliminera manuellt arbete och spara mycket tid och pengar i sin inköpsverksamhet. Lär dig mer om Precoro

Funktioner

  • Åtkomstkontroller / behörigheter
  • Orderhantering
  • Efterlevnadskontroll
  • Arbetsflödeshantering
  • Aktivitetspanel
  • Rapportering och statistik
  • Sourcinghantering
  • Inköpsrapporter
  • Leverantörshantering
  • Lagerhantering
Promena erbjuder moduler för hantering av leverantörsbasen, e-inköp, e-upphandling och utgiftsanalyser. Lär dig mer om Promena
Promena tillhandahåller SaaS-baserade lösningar för upphandlingsprocesser, inklusive moduler för leverantörsbaserad hantering, e-inköp, e-upphandling och utgiftsanalyser. Omvandla din upphandlingsprocess och skapa konkurrens, transparens och effektivitet genom att utnyttja Promenas intuitiva och moderna UX/UI-design. Programvaran är utformad och byggd på många års upphandlingskunskap och erfarenhet av ett av de största centrala inköpsföretagen i Turkiet. Lär dig mer om Promena

Funktioner

  • Åtkomstkontroller / behörigheter
  • Orderhantering
  • Efterlevnadskontroll
  • Arbetsflödeshantering
  • Aktivitetspanel
  • Rapportering och statistik
  • Sourcinghantering
  • Inköpsrapporter
  • Leverantörshantering
  • Lagerhantering
Expeni är ett prisvärt, enkelt och lättanvänt system för hantering av inköpsorder. Passar bäst för en liten budget. Lär dig mer om Expeni
Prisvärd, enkel och användarvänlig. Med en godkännandeprocess på ett enda klick förenklar Expeni hanteringen av inköpsorder. Ange budgetar. Anställda kan snabbt utfärda inköpsorder, bifoga fakturor osv. Automatiska e-postmeddelanden för godkännare. Chefer kan genomföra godkännanden var de än befinner sig. Ställ in godkännande på flera nivåer. Ekonomiavdelningen kan lägga till betalningar. Exportera CSV eller PDF. Dela med leverantörer. Anpassa formuläret för inköpsorder. Kontrollera åtkomst till inköpsorder mellan avdelningar och filialer. Hantera leverantörer och produkter. Lär dig mer om Expeni

Funktioner

  • Åtkomstkontroller / behörigheter
  • Orderhantering
  • Efterlevnadskontroll
  • Arbetsflödeshantering
  • Aktivitetspanel
  • Rapportering och statistik
  • Sourcinghantering
  • Inköpsrapporter
  • Leverantörshantering
  • Lagerhantering
Procurifys lösning för utgiftshantering och inköp ger dig inköpsarbetsflöden, anpassningsbara godkännanden och utgiftskontroller. Lär dig mer om Procurify
Procurify är en självklar lösning för utgiftshantering för medelstora företag. Runt om i världen använder hundratals företag Procurify för att spåra, kontrollera och analysera sina utgifter. Procurify hjälper dig att få kontroll över dina företags utgifter. Komplettera din ekonomiska verktygslåda med en riktigt användarvänlig inköpsprogramvara. Lär dig mer om Procurify

Funktioner

  • Åtkomstkontroller / behörigheter
  • Orderhantering
  • Efterlevnadskontroll
  • Arbetsflödeshantering
  • Aktivitetspanel
  • Rapportering och statistik
  • Sourcinghantering
  • Inköpsrapporter
  • Leverantörshantering
  • Lagerhantering
Flowie är den ultimata plattformen för inköp och finansiell verksamhet för moderna företag, som centraliserar P2P, O2C och kassaflödeshantering Lär dig mer om Flowie
Flowie är den ultimata plattformen för inköp och finansiell verksamhet för moderna företag. Flowie centraliserar inköp till betalning (P2P), beställning till betalning (O2C) och kassaflödeshantering – allt med en användarupplevelse i konsumentklass. Flowie har global täckning: via plattformen kan fakturor från och till över 60 länder hanteras, samtidigt som den är 100 % skattekompatibel (e-fakturering). Flowie synkroniseras integrerat på några minuter med alla företagets verktyg, utan att det behövs en integratör. Lär dig mer om Flowie

Funktioner

  • Åtkomstkontroller / behörigheter
  • Orderhantering
  • Efterlevnadskontroll
  • Arbetsflödeshantering
  • Aktivitetspanel
  • Rapportering och statistik
  • Sourcinghantering
  • Inköpsrapporter
  • Leverantörshantering
  • Lagerhantering
Pivot är ett S2P-verktyg som hjälper dig att hålla dina utgifter under kontroll, minska dina leverantörsrisker i stor skala och stärka affärsteamen. Lär dig mer om Pivot
Pivot är en inköpsmjukvara i konsumentklass som hjälper företag att hålla sina utgifter under kontroll samtidigt som de förbättrar sina team. Nativ integration med affärssystem och företagsverktyg möjliggör implementering på bara några veckor. Intuitiva gränssnitt gör att medarbetarna kan ta till sig programmet och slipper utbildning. För finans-, juridik-, compliance- och säkerhetsteam erbjuder Pivot automatiseringar som dramatiskt minskar manuellt arbete och oändliga e-posttrådar. Lär dig mer om Pivot

Funktioner

  • Åtkomstkontroller / behörigheter
  • Orderhantering
  • Efterlevnadskontroll
  • Arbetsflödeshantering
  • Aktivitetspanel
  • Rapportering och statistik
  • Sourcinghantering
  • Inköpsrapporter
  • Leverantörshantering
  • Lagerhantering
NetSuites inköpshantering gör det enkelt att placera, hantera och expediera inköpsordrar genom att automatisera rekvirerings- och inköpsprocessen.
NetSuite Purchasing levererar tvärfunktionella fördelar genom att förenkla processen för att placera, hantera och expediera inköpsordrar. Påskynda inköpen genom att eliminera manuella godkännanden. Bestäm vem som behöver skriva under, skicka lämpliga meddelanden och uppdatera transaktioner automatiskt. Optimera lagret med uppföljning av inköpsordrar och håll koll på vad som har beställts, i vilka kvantiteter och när artiklarna kommer att tas emot. Genom åtkomst till leverantörsportalen kan leverantörer även följa upp sina egna inköpsordrar. Lär dig mer om NetSuite

Funktioner

  • Åtkomstkontroller / behörigheter
  • Orderhantering
  • Efterlevnadskontroll
  • Arbetsflödeshantering
  • Aktivitetspanel
  • Rapportering och statistik
  • Sourcinghantering
  • Inköpsrapporter
  • Leverantörshantering
  • Lagerhantering
En uppsättning integrerade affärsappar för CRM, POS, webbplats, e-handel, försäljning, bokföring, lager, HR, projekt och marknadsföring.
Odoo är en helintegrerad, anpassningsbar svit av affärsapplikationer med öppen källkod. En majoritet av verksamhetsbehoven, som kundrelationer (customer relations management, CRM), försäljning, projekt, tillverkning, lager och redovisning, uppfylls genom denna allt-i-ett-lösning. Odoo är utformad för att uppfylla företagets behov oavsett storlek och budget. Lär dig mer om Odoo

Funktioner

  • Åtkomstkontroller / behörigheter
  • Orderhantering
  • Efterlevnadskontroll
  • Arbetsflödeshantering
  • Aktivitetspanel
  • Rapportering och statistik
  • Sourcinghantering
  • Inköpsrapporter
  • Leverantörshantering
  • Lagerhantering
Lämplig för företag inom detaljhandels-, grossist-, tillverknings- och livsmedelsektorer som har krav på lagerhållningsnivåer
Integrerat med QuickBooks Online och Xero, lämpligt för små till medelstora företag inom detaljhandels-, grossist-, tillverknings- och livsmedelssektorer som har krav för att hantera lagernivåer. Lösningen täcker hela affärscykeln inom lagerhantering. Shopify, Magento, Amazon och eBay återförsäljare integrerar DEAR-system för att inte bara hantera sina lager. DEAR Inventory tillhandahåller funktioner som ger dig information som du behöver för att hantera kostnader och maximera lönsamheten. Lär dig mer om Cin7 Core

Funktioner

  • Åtkomstkontroller / behörigheter
  • Orderhantering
  • Efterlevnadskontroll
  • Arbetsflödeshantering
  • Aktivitetspanel
  • Rapportering och statistik
  • Sourcinghantering
  • Inköpsrapporter
  • Leverantörshantering
  • Lagerhantering
Enkel, lättanvänd redovisningsprogramvara som hjälper dig att hantera din företagsekonomi på ett smart sätt!
Använd Zoho Books för att skapa och skicka detaljerade och anpassade inköpsorder med ditt eget varumärke. Spåra öppnade inköpsorder och konvertera inköpsorder till räkningar. Lär dig mer om Zoho Books

Funktioner

  • Åtkomstkontroller / behörigheter
  • Orderhantering
  • Efterlevnadskontroll
  • Arbetsflödeshantering
  • Aktivitetspanel
  • Rapportering och statistik
  • Sourcinghantering
  • Inköpsrapporter
  • Leverantörshantering
  • Lagerhantering
Över 360 recensioner med 4,7/5 stjärnor. Enkelt men fullt utrustad. Inköpsprogramvara med högsta betyg.
Simple Purchasing software that allows team members to create purchase requests on the go that can get approved by pre-defined approvers - from any device. All relevant comments & docs can get attached to the PO & managed for reporting & auditing. Eliminate spending mistakes & keep team members accountable for company card purchasing. View and manage budgets in real-time for insightful decision-making for each purchase. Draw accurate reports with a click of a button for the accountant. Lär dig mer om ProcurementExpress.com

Funktioner

  • Åtkomstkontroller / behörigheter
  • Orderhantering
  • Efterlevnadskontroll
  • Arbetsflödeshantering
  • Aktivitetspanel
  • Rapportering och statistik
  • Sourcinghantering
  • Inköpsrapporter
  • Leverantörshantering
  • Lagerhantering
ERPAG är ett molnbaserat system för ERP som täcker alla affärsprocesser för små och medelstora företag.
ERPAG är ett molnbaserat system för ERP som täcker alla affärsprocesser för små och medelstora företag. Lager- och orderhantering i realtid. Funktioner: Ombeställning, expediering av beställningar, etikettutskrift i molnet, lagerspårning (streckkod, serie, parti). Flera måttenheter. Flera lager. Flera valutor. Flerspråkigt gränssnitt. Sammansatta produkter (materialräkning, satsplockning, variabla artiklar). Hantering på användarnivå. Integrerad fakturerings- och inköpsmodul. Stöd för tillverkning. Lär dig mer om ERPAG

Funktioner

  • Åtkomstkontroller / behörigheter
  • Orderhantering
  • Efterlevnadskontroll
  • Arbetsflödeshantering
  • Aktivitetspanel
  • Rapportering och statistik
  • Sourcinghantering
  • Inköpsrapporter
  • Leverantörshantering
  • Lagerhantering
Öka kontrollen över dina små eller medelstora företag med SAP Business one - en programvara som är utformad för att växa med dig.
SAP Business One är utformad för alla dina små och medelstora företags behov. Applikationen erbjuder ett prisvärt sätt för att hantera hela din verksamhet, från redovisning och ekonomi, inköp, lager, försäljning, kundrelationer och projektledning till drift och personalfrågor. SAP Business One hjälper dig att effektivisera processer och få en bättre inblick i din verksamhet för att hjälpa till att driva lönsam tillväxt. Kostnaden för ditt företag kan beräknas redan idag. Lär dig mer om SAP Business One

Funktioner

  • Åtkomstkontroller / behörigheter
  • Orderhantering
  • Efterlevnadskontroll
  • Arbetsflödeshantering
  • Aktivitetspanel
  • Rapportering och statistik
  • Sourcinghantering
  • Inköpsrapporter
  • Leverantörshantering
  • Lagerhantering
Få full kontroll och insyn i dina inköpsflöden med Pipefy.
Pipefy är en programvara för inköpsarbetsflöden som ger kontroll och insyn över inköpsprocessen, automatiskt matar in viktiga redovisningssystem och hjälper teamen att få problemfria inköpsgodkännanden. Besök webbplatsen och prova Pipefy utan kostnad. Lär dig mer om Pipefy

Funktioner

  • Åtkomstkontroller / behörigheter
  • Orderhantering
  • Efterlevnadskontroll
  • Arbetsflödeshantering
  • Aktivitetspanel
  • Rapportering och statistik
  • Sourcinghantering
  • Inköpsrapporter
  • Leverantörshantering
  • Lagerhantering
Quartzy hjälper life science-företag att påskynda tiden till marknaden och förbättra verksamhetens effektivitet.
Quartzy gör det möjligt för life science-organisationer att digitalisera det unika arbetsflödet i ett labb, förkorta tiden till marknaden och förbättra driftseffektiviteten. Quartzys digitala labbhanteringssystem centraliserar och förenklar begäran, godkännande, inköp och hantering av labblager för snabbare vetenskapliga upptäckter. Lär dig mer om Quartzy

Funktioner

  • Åtkomstkontroller / behörigheter
  • Orderhantering
  • Efterlevnadskontroll
  • Arbetsflödeshantering
  • Aktivitetspanel
  • Rapportering och statistik
  • Sourcinghantering
  • Inköpsrapporter
  • Leverantörshantering
  • Lagerhantering
Webbapp för inventering, orderspårning, fakturering och rapportering på flera olika platser för medelstora företag – inklusive tillverkning.
Webbaserade lager, orderspårning, fakturerings- och rapporteringssystem för medelstora företag på flera platser – inklusive produktionshantering. Se lagervarningar, leverantörstillgänglighet och leadtider. Spåra lagernivåer, kostnader och lagervärde över tid. Hantera plockningar, serienummer, partier och streckkoder, returer, försändelser, dropshipping och interna förflyttningar. Använd Megaventory för framgångsrik hantering av ditt företag och dra nytta av det användarvänliga gränssnittet och den omfattande supporten. Lär dig mer om Megaventory

Funktioner

  • Åtkomstkontroller / behörigheter
  • Orderhantering
  • Efterlevnadskontroll
  • Arbetsflödeshantering
  • Aktivitetspanel
  • Rapportering och statistik
  • Sourcinghantering
  • Inköpsrapporter
  • Leverantörshantering
  • Lagerhantering
Hantera hela din utgiftsprocess på ett ställe. Begär, betala och automatisera din redovisning av leverantörsreskontra med Airbase.
Airbase är den första allt i ett-plattformen för utgiftshantering som ger företag kontroll och insyn i varje spenderad krona. Den eliminerar det omständliga arbete som krävs för att hantera utgifter och gör det möjligt för ekonomichefer att vara strategiska samarbetspartner till verksamheten. Alla betalningsmetoder (fysiska kort, virtuella kort, automatiserat clearinghouse (automated clearing house, ACH), check) och integrering med deras redovisningssystem stöds så att merparten av den utgiftsrelaterade redovisningen kan automatiseras. Lär dig mer om Airbase

Funktioner

  • Åtkomstkontroller / behörigheter
  • Orderhantering
  • Efterlevnadskontroll
  • Arbetsflödeshantering
  • Aktivitetspanel
  • Rapportering och statistik
  • Sourcinghantering
  • Inköpsrapporter
  • Leverantörshantering
  • Lagerhantering
En kraftfull inköp-till-betalning-lösning för utgiftskontroll för medelstora företag.
En molnbaserad inköp-till-betalning-lösning för proaktiv utgiftshantering. Betrodd av branschövergripande organisationer runt om i världen för att automatisera inköpsarbetsflöden och hantera processer från rekvisition till inköpsorder med godkännanden på flera nivåer, budgetkontroll, policyefterlevnad och AP-arbetsflödesautomatisering. Fraxion tillåter upphandling med Catalog och PunchOut med strategiska leverantörer. Effektiv som en fristående lösning eller med sömlösa ERP-integrationer. Lär dig mer om Fraxion

Funktioner

  • Åtkomstkontroller / behörigheter
  • Orderhantering
  • Efterlevnadskontroll
  • Arbetsflödeshantering
  • Aktivitetspanel
  • Rapportering och statistik
  • Sourcinghantering
  • Inköpsrapporter
  • Leverantörshantering
  • Lagerhantering
Ett nästa generations molnbaserat allt i ett-ERP-system byggt för byggbranschen. Nummer ett i Storbritannien.
Archdesk är en allt-i-ett molnbaserad nästa generations ERP-programvara som är byggd specifikt för byggbranschen. Archdesk täcker hela arbetsflödet från A till Ö. Från inledande kundförfrågan, till beräkning, kontrakt, projektledning, budgetering, upphandling, anbudsgivning, schemaläggning, arbetshantering, resurshantering, kostnader, rapportering, teamsamarbete fram till att den sista fakturan utfärdas. Allt detta i ett anpassningsbart arbetsflöde med ett enkelt gränssnitt, tillgängligt från alla enheter, 24/7 och var som helst. Lär dig mer om Archdesk

Funktioner

  • Åtkomstkontroller / behörigheter
  • Orderhantering
  • Efterlevnadskontroll
  • Arbetsflödeshantering
  • Aktivitetspanel
  • Rapportering och statistik
  • Sourcinghantering
  • Inköpsrapporter
  • Leverantörshantering
  • Lagerhantering
Prokuria gör upphandlingen enkel. Sänk dina upphandlingskostnader utan att kompromissa med kvaliteten.
Automatisera och förenkla utfärdandet av inköpsorder med Prokuria. Med programvaran Prokuria kan du hantera hela inköpsprocessen från planering till fakturering. Gränssnittet med instrumentpanel fokuserar på att maximera produktiviteten genom att ge användarna möjlighet att hantera så många åtgärder som möjligt på en skärm, vilket besparar dem dyrbar tid. Skapa offerter/RFQ, inköpsförfrågningar, bud, orderanbud, leverantörslistor och inköpsorder från en enda plats där allt är sammanlänkat. Lär dig mer om Prokuria

Funktioner

  • Åtkomstkontroller / behörigheter
  • Orderhantering
  • Efterlevnadskontroll
  • Arbetsflödeshantering
  • Aktivitetspanel
  • Rapportering och statistik
  • Sourcinghantering
  • Inköpsrapporter
  • Leverantörshantering
  • Lagerhantering
Inköpsprogramvara när den är som enklast. Automatisera din upphandlingscykel med ett lättanvänt molnbaserat system. Boka en demo.
Inköpsprogramvara när den är som enklast. Flexibel. Skalbar. Kompatibilitet med flera platser ingår. Förteckning över streckkodsskanning. Realtidsdataanalys. Automatiska aviseringar om minimilagernivåer och lagervaror med närliggande utgångsdatum. Sök efter partinummer eller serienummer. Inkluderar inspektionskö och kvalitetshanteringsintegrering. Fullständig inköpshistorik och 100 % spårbarhet. Förenkla efterlevnad av både ISO och FDA. Eliminera hinder för informationsutbyte. Behåll mindre lager. Enkel kontroll av kostnader. Prova en månad gratis. Lär dig mer om QT9 ERP

Funktioner

  • Åtkomstkontroller / behörigheter
  • Orderhantering
  • Efterlevnadskontroll
  • Arbetsflödeshantering
  • Aktivitetspanel
  • Rapportering och statistik
  • Sourcinghantering
  • Inköpsrapporter
  • Leverantörshantering
  • Lagerhantering
Lösning för utgiftshantering för smarta team. Hantera dina bankkonton, budgetar, inköp, betalkort och fakturor på ett och samma ställe.
Haslle är en lösning för utgiftshantering för företag som är digitala, smidiga och smarta. Få betalkort och banköverföringsgränser justerade automatiskt enligt återstående budget. Hantera inköp, budgetförfrågningar, fakturor, kvitton, inköpsordrar och abonnemang på ett ställe. Spendera smart med fullständig transparens och kontroll, meddelanden i realtid, smarta godkännanderegler, leverantörs- och dokumenthantering med sömlös integrering med din bokförings- eller ERP-programvara. Lär dig mer om Spenfi

Funktioner

  • Åtkomstkontroller / behörigheter
  • Orderhantering
  • Efterlevnadskontroll
  • Arbetsflödeshantering
  • Aktivitetspanel
  • Rapportering och statistik
  • Sourcinghantering
  • Inköpsrapporter
  • Leverantörshantering
  • Lagerhantering
Ett lättanvänt, molnbaserat inköpsordersystem för projektbaserade företag som vill ha full kontroll. Fristående eller integrerat.
CostTracker är ett molnbaserat inköpssystem för projektbaserade företag som vill ha full kontroll över kostnaderna. Skapa, godkänn och spåra inköpsorder och försäljningsorder mot budgetar och få full överensstämmelse när fakturan anländer. Ge ditt team möjlighet att fatta bra beslut genom att tillhandahålla full insikt och automatisk kostnadskontroll. Fungerar perfekt fristående eller integrerat med ditt redovisningssystem. Du kan vara i gång på mindre än fem minuter. Lär dig mer om CostTracker

Funktioner

  • Åtkomstkontroller / behörigheter
  • Orderhantering
  • Efterlevnadskontroll
  • Arbetsflödeshantering
  • Aktivitetspanel
  • Rapportering och statistik
  • Sourcinghantering
  • Inköpsrapporter
  • Leverantörshantering
  • Lagerhantering
Du kan spåra och hantera ägandet av alla dina tillgångar i en enda vy.
Du kan spåra och hantera ägandet av alla dina tillgångar i en enda vy. Få företagsomfattande tillgångssynlighet och styrning när du behöver hantera alla dina IT-resurser och andra tillgångar. Med ett integrerat system för inköpsorder och kontraktshantering kan du vara säker på att alla dina tillgångar hanteras från inköpsdagen till slutdatumet, med kontrakt, förnyelser osv. Dess tillgångar kan skannas, programvarulicenser kan hanteras och säkerställd efterlevnad och granskningshistorik kan upprätthållas med korrekt rapportering. Lär dig mer om ManageEngine AssetExplorer

Funktioner

  • Åtkomstkontroller / behörigheter
  • Orderhantering
  • Efterlevnadskontroll
  • Arbetsflödeshantering
  • Aktivitetspanel
  • Rapportering och statistik
  • Sourcinghantering
  • Inköpsrapporter
  • Leverantörshantering
  • Lagerhantering
Webbaserad företagslösning för processen från köp till betalning. Inköpsrekvisitioner, e-godkännanden, kvitton, fakturering och utgiftsanspråk
Webbaserad företagslösning för processen från köp till betalning, inklusive inköpsrekvisitioner, elektroniska godkännanden, kvitton och leverantörsfakturering. Funktionerna inkluderar ett brett utbud av för att ange och glömma godkännanderegler och metoder, automatiserad e-postning av inköpsorder till leverantörer, sömlös integrering med flera finanssystem, faktureringsläsning och automatisk tilldelning. WebReq är tillgänglig som molnbaserad eller lokal lösning. Mobilappsbaserade utgiftsanspråk finns nu också tillgängliga. Lär dig mer om WebReq

Funktioner

  • Åtkomstkontroller / behörigheter
  • Orderhantering
  • Efterlevnadskontroll
  • Arbetsflödeshantering
  • Aktivitetspanel
  • Rapportering och statistik
  • Sourcinghantering
  • Inköpsrapporter
  • Leverantörshantering
  • Lagerhantering