I 17 år har vi hjälpt företag
välja bättre programvara

Fälttjänstsystem

Fälttjänstsystem hjälper till med schemaläggning och utsändning av fältpersonal. Plattformar för fälttjänst ökar effektiviteten och produktiviteten genom att möjliggöra kontinuerlig kontakt mellan avsändande kontor och personal ute på fältet. Fälttjänstlösningar ger också fältpersonal tillgång till servicehistorik, kontrakt, kartläggningstjänster, arbetshantering och schemaläggningsverktyg, påskyndande av arbetsordrar och minskning av driftstopp. Fälttjänstsystem har kopplingar till Fälttjänsthanteringsprogram och Underhållshanteringssystem.

Utvald programvara

Programvara med flest recensioner

Utforska produkterna med flest användarrecensioner i kategorin Fälttjänstsystem

21 resultat
Is managing a field service team taking your time away from growing your company? Try the #1 service dispatch software. Lär dig mer om Repair-CRM
Is managing a field service team taking your time away from what matters the most - growing your company? Take control of your job management, scheduling, invoicing, performance tracking, and signature collecting with the leading Service Dispatch software for repair businesses. Forget about micromanagement and using outdated software - with Repair CRM, you will be able to manage all aspects of your day-to-day without a learning curve. Try 14 days for free! Lär dig mer om Repair-CRM

Funktioner

  • Jobbhantering
  • Kalenderhantering
  • Mobilåtkomst
  • Routing
  • Realtidsdata
  • Servicehistorik
  • Arbetsorderhantering
  • Fakturering
  • Redovisningsintegration
  • GPS
  • Citat / uppskattningar
  • Uppdateringar i realtid
Boka serviceuppdrag direkt från Lightning Console. Öka medarbetarnas produktivitet genom att automatiskt tilldela uppdrag Lär dig mer om Salesforce Service Cloud
Med Dispatcher Console kan du se till att rätt jobb tilldelas och dirigeras till rätt mobil medarbetare varje gång. Se omedelbart varningar om problem som behöver uppmärksammas och åtgärdas. Schemalägg massjobb med ett enkelt klick och spåra och övervaka tjänsteleveransen i realtid. Du kan boka serviceuppdrag direkt från Lightning Console. Öka medarbetarnas produktivitet genom att automatiskt tilldela uppdrag till rätt tekniker baserat på tid, kompetenser, plats och affärsregler Lär dig mer om Salesforce Service Cloud

Funktioner

  • Jobbhantering
  • Kalenderhantering
  • Mobilåtkomst
  • Routing
  • Realtidsdata
  • Servicehistorik
  • Arbetsorderhantering
  • Fakturering
  • Redovisningsintegration
  • GPS
  • Citat / uppskattningar
  • Uppdateringar i realtid
GSMtasks programvara för serviceutryckningar gör det enkelt för speditörer att planera dagliga uppgifter och för personalen att hantera och analysera dem. Lär dig mer om GSMtasks
GSMtasks programvara för serviceutryckningar gör det enkelt för speditörer att planera dagliga uppgifter och för personalen att hantera och analysera dem. Minska bränslekostnaderna och öka arbetseffektiviteten med rutt- och uppgiftsoptimering. En intuitiv app för personal, en webbaserad instrumentbräda i realtid för speditörer, automatiska SMS-aviseringar och spårning av personal för dina kunder. API möjliggör integrering med dina nuvarande system. Lär dig mer om GSMtasks

Funktioner

  • Jobbhantering
  • Kalenderhantering
  • Mobilåtkomst
  • Routing
  • Realtidsdata
  • Servicehistorik
  • Arbetsorderhantering
  • Fakturering
  • Redovisningsintegration
  • GPS
  • Citat / uppskattningar
  • Uppdateringar i realtid
Analysplattform för utformning, simulering, optimering och automatisering av generering, distribution och industriella energisystem. Lär dig mer om ETAP
ETAP:s elektroteknikprogramvara är en lösning för modelldriven design, realtidsdrift och intelligent automatisering av elenergisystem. Med verktygen för kärnmodellering kan du snabbt och enkelt skapa, konfigurera, anpassa och hantera din elsystemsmodell. Du kan bygga 3-fas och 1-fas AC- och DC-nätverk med diagram över enskilda linjer och GIS-vyer med obegränsade bussar och element, inklusive detaljerade instrumenterings- och jordningskomponenter. Läs mer på deras webbplats. Lär dig mer om ETAP

Funktioner

  • Jobbhantering
  • Kalenderhantering
  • Mobilåtkomst
  • Routing
  • Realtidsdata
  • Servicehistorik
  • Arbetsorderhantering
  • Fakturering
  • Redovisningsintegration
  • GPS
  • Citat / uppskattningar
  • Uppdateringar i realtid
Hantera mobila personalstyrkor med Synchroteam-programvara för FSM. Skapa din gratis provperiod på minder än en minut. Live-support. Lär dig mer om Synchroteam
Hantera rörliga arbetsstyrkor effektivt, förenkla affärsprocesser och optimera kostnader med Synchroteam-programvara för FSM för serviceutryckningar. Synkroteam-funktioner för spårning, schemaläggning, leverans, kalender, jobbhantering, rapportering, CRM, fakturering och kartor. Molnbaserad SaaS med mobilappar för iOS och Android. Integreras med QuickBooks. Skapa en kostnadsfri testversion på mindre än en minut och organisera dig med deras prisvärda, kraftfulla och anpassningsbara servicelösning. Live-support. Lär dig mer om Synchroteam

Funktioner

  • Jobbhantering
  • Kalenderhantering
  • Mobilåtkomst
  • Routing
  • Realtidsdata
  • Servicehistorik
  • Arbetsorderhantering
  • Fakturering
  • Redovisningsintegration
  • GPS
  • Citat / uppskattningar
  • Uppdateringar i realtid
En uppsättning integrerade affärsappar för CRM, POS, webbplats, e-handel, försäljning, bokföring, lager, HR, projekt och marknadsföring.
Odoo är en helintegrerad, anpassningsbar svit av affärsapplikationer med öppen källkod. En majoritet av verksamhetsbehoven, som kundrelationer (customer relations management, CRM), försäljning, projekt, tillverkning, lager och redovisning, uppfylls genom denna allt-i-ett-lösning. Odoo är utformad för att uppfylla företagets behov oavsett storlek och budget. Lär dig mer om Odoo

Funktioner

  • Jobbhantering
  • Kalenderhantering
  • Mobilåtkomst
  • Routing
  • Realtidsdata
  • Servicehistorik
  • Arbetsorderhantering
  • Fakturering
  • Redovisningsintegration
  • GPS
  • Citat / uppskattningar
  • Uppdateringar i realtid
Effektivisera din vagnparksverksamhet och minska kostnaderna med Samsaras allt i ett-plattform för GPS-spårning, säkerhet, ELD-efterlevnad med mera.
Effektivisera din verksamhet och minska kostnaderna med Samsaras allt-i-ett-plattform för vagnparkshantering. GPS-spårning i realtid visar dina fordon i realtid och kombinerar dem med omfattande rapporter så att du kan planera bättre rutter, skicka förare i sista minuten och ge kunder tillförlitliga beräknade ankomsttider. Samsara hjälper dig att skydda din verksamhet och dina tillgångar med hjälp av integrerade bilkameror, förarsäkerhetspoäng och automatiska varningar för fortkörning, tomgång och geostaket. Samsara är en FMCSA-godkänd elektronisk körjournal. Lär dig mer om Samsara

Funktioner

  • Jobbhantering
  • Kalenderhantering
  • Mobilåtkomst
  • Routing
  • Realtidsdata
  • Servicehistorik
  • Arbetsorderhantering
  • Fakturering
  • Redovisningsintegration
  • GPS
  • Citat / uppskattningar
  • Uppdateringar i realtid
Ruttkaoset kan nu lösas med Route4Me. Route4Me är extremt lätt att använda och låter dig skapa, dela, hantera och köra optimerade rutter
Ruttkaoset kan nu lösas med Route4Me. Route4Me är extremt lätt att använda och låter dig skapa, dela, hantera och köra optimerade rutter på bara några sekunder. Passar perfekt för fältarbete, fältförsäljning, fältmarknadsföring, fältvarupresentationer, områdeshantering och alla verksamheter som kräver optimering av sista transportsträckan. Route4Me erbjuder en mycket populär ruttsekvenserings- och optimeringsprogramvara för småföretag och företag och har över 27 000 kunder. Lär dig mer om Route4Me

Funktioner

  • Jobbhantering
  • Kalenderhantering
  • Mobilåtkomst
  • Routing
  • Realtidsdata
  • Servicehistorik
  • Arbetsorderhantering
  • Fakturering
  • Redovisningsintegration
  • GPS
  • Citat / uppskattningar
  • Uppdateringar i realtid
OptimoRoute får jobbet gjort. Den lättanvända programvaran planerar och optimerar rutter för servicetekniker på några sekunder.
OptimoRoute hjälper serviceutryckningsföretag att erbjuda enastående service. OptimoRoute använder sofistikerade algoritmer för att planera och optimera rutterna på bara några sekunder. Under ett enkelt gränssnitt finns det ett oändligt utbud av trick, funktioner och genvägar. Programvaran är enkel att använda, anpassar sig efter dina behov och får jobbet gjort. OptimoRoutes kunder sänker sina utgifter för bränsle och körning med 20 % och frigör tid för viktigare saker – som att få företaget att växa. Lär dig mer om OptimoRoute

Funktioner

  • Jobbhantering
  • Kalenderhantering
  • Mobilåtkomst
  • Routing
  • Realtidsdata
  • Servicehistorik
  • Arbetsorderhantering
  • Fakturering
  • Redovisningsintegration
  • GPS
  • Citat / uppskattningar
  • Uppdateringar i realtid
Allt i ett-lösning byggd för fälttjänster. Registrera alla materialpålägg och fakturerbara timmar. Offert, schemaläggning, spårning och faktura.
Fergus ger dig alla verktyg du behöver för att hantera hundratals jobb och schemalägga ditt team på fältet, oavsett var du befinner dig. Tilldela uppgifter, schemalägg personal på distans, spåra team och bli kvitt onödig administration på ett och samma ställe. Ge ditt team allt de behöver för att få jobbet gjort, inklusive jobbinformation i realtid och tidtagning. Kom igång idag och se varför tusentals fälttjänstföretag i Australien och Nya Zeeland använder Fergus. Lär dig mer om Fergus

Funktioner

  • Jobbhantering
  • Kalenderhantering
  • Mobilåtkomst
  • Routing
  • Realtidsdata
  • Servicehistorik
  • Arbetsorderhantering
  • Fakturering
  • Redovisningsintegration
  • GPS
  • Citat / uppskattningar
  • Uppdateringar i realtid
En kostnadsfri men kraftfull lösning för leveransspårning i realtid och elektroniska leveransbevis som fungerar var som helst i världen.
Detrack erbjuder din första chaufför gratis för alltid och är en kraftfull programvara för leveranshantering som låter dig spåra dina fordon i realtid på en karta och registrera elektroniska leveransbevis i realtid (electric proof of delivery, E-POD) med hjälp av bara iOS/Android-appen. Apparna har översatts till 26 språk och används dagligen runt om i världen för att slutföra miljontals leveranser. Lär dig mer om Detrack

Funktioner

  • Jobbhantering
  • Kalenderhantering
  • Mobilåtkomst
  • Routing
  • Realtidsdata
  • Servicehistorik
  • Arbetsorderhantering
  • Fakturering
  • Redovisningsintegration
  • GPS
  • Citat / uppskattningar
  • Uppdateringar i realtid
Pålitlig vaktmästarprogramvara som sparar tid och pengar åt kommersiella städföretag genom att göra deras dagliga verksamhet smidigare.
Betrodd kommersiell vaktmästarprogramvara. Swept är enkel, smart vaktmästarprogramvara som utformats speciellt för städbranschen. De lätthanterliga och intuitiva vaktmästarfunktionerna inkluderar tidsuppföljning, schemaläggning, inspektion, meddelanden, problemrapportering och mer. Swepts uppdrag är att hjälpa städbolag att behålla sina städare och kunder genom att effektivisera kommunikationen mellan chefer och anställda och ge dem en konkurrensfördel. Lär dig mer om Swept

Funktioner

  • Jobbhantering
  • Kalenderhantering
  • Mobilåtkomst
  • Routing
  • Realtidsdata
  • Servicehistorik
  • Arbetsorderhantering
  • Fakturering
  • Redovisningsintegration
  • GPS
  • Citat / uppskattningar
  • Uppdateringar i realtid
Tookan är en framtidsklar och användarfärdig leveransprogramvara som hjälper företag att effektivisera sin leveransverksamhet.
Tookan är en helt anpassad heltäckande fälthanteringslösning för att hantera företagsresurser. Företag kan förbättra sina leveranstjänster med optimerade rutter och realtidsspårning. Programvaran effektiviserar inte bara all din affärsverksamhet, utan sparar även tid och pengar med sitt intelligenta ledningssystem. Tookan erbjuder en app för agenter och en instrumentbräda för chefer med funktioner som aviseringar och varningar, streckkodsskanning, GPS-baserade rapporter osv. Lär dig mer om Tookan

Funktioner

  • Jobbhantering
  • Kalenderhantering
  • Mobilåtkomst
  • Routing
  • Realtidsdata
  • Servicehistorik
  • Arbetsorderhantering
  • Fakturering
  • Redovisningsintegration
  • GPS
  • Citat / uppskattningar
  • Uppdateringar i realtid
Hantera hela ditt företag med bara en plattform: anställda, entreprenörer, kunder, jobb, utrustning, lager på flera platser och även QuickBooks.
Anpassad plattform för tjänsteexpediering 1) Prisbelönta tekniker 2) Rättvis prissättning 3) Femstjärniga omdömen. AI-FM har vunnit sju utmärkelser från Gartner 2019/20/21. Priser från endast 7,99 USD/användare/mån. Kolla in de positiva recensionerna, AI-FM är medlemmarnas sanna samarbetspartner. Hantera din organisation uppifrån och ned via en intelligent plattform: anställda, entreprenörer, kunder, jobb, utrustning, lager samt QuickBooks- och Zapier-integrering. Dessutom kan du använda verbala kommandon via Siri eller Google Assistant på alla språk. Lär dig mer om AI Field Management

Funktioner

  • Jobbhantering
  • Kalenderhantering
  • Mobilåtkomst
  • Routing
  • Realtidsdata
  • Servicehistorik
  • Arbetsorderhantering
  • Fakturering
  • Redovisningsintegration
  • GPS
  • Citat / uppskattningar
  • Uppdateringar i realtid
Starta en egen fordonpoolsplattform på 20 dagar
ATOM Mobility ger dig all teknik du behöver för att starta och skala upp din egen fordonpoolsverksamhet. Oavsett om det handlar om fordonpooler för sparkcykel, skoter, cykel, moped eller bil. Företaget tillhandahåller legotillverkade mobilappar för åkare, kontrollpaneler för hantering, operativa team-appar, anslutning till fordon, smarta lås och andra integrationer. Lär dig mer om ATOM

Funktioner

  • Jobbhantering
  • Kalenderhantering
  • Mobilåtkomst
  • Routing
  • Realtidsdata
  • Servicehistorik
  • Arbetsorderhantering
  • Fakturering
  • Redovisningsintegration
  • GPS
  • Citat / uppskattningar
  • Uppdateringar i realtid
Försäljnings- och schemaläggningsplattform för e-handel utformad för att öka försäljningen för tjänsteföretag med mobila och virtuella medarbetare.
MarketBox hjälper tjänsteföretag med mobila eller virtuella personalstyrkor att skala upp och växa med en försäljnings- och schemaläggningsplattform för e-handel. Med MarketBox kan företag hantera all kundförsäljning, tjänsteleverantörers tillgänglighet, resezoner, restid och betalningshantering via det anpassningsbara onlineverktyget för e-handel. MarketBox hjälper företag att växa och omvandla fler leads till försäljning med ett gränssnitt som är enkelt och engagerande för kunder att använda och automatisering som förenklar administrationen. Lär dig mer om MarketBox

Funktioner

  • Jobbhantering
  • Kalenderhantering
  • Mobilåtkomst
  • Routing
  • Realtidsdata
  • Servicehistorik
  • Arbetsorderhantering
  • Fakturering
  • Redovisningsintegration
  • GPS
  • Citat / uppskattningar
  • Uppdateringar i realtid
PlanningPME är en lättanvänd schemaläggningslösning. Med den kan du hantera resurser, uppgifter, kunder, insatser och projekt.
PlanningPME är ett helt anpassningsbart planeringsystemsverktyg som används av mer än 5 000 företag. Såväl små och medelstora företag som stora koncerner har redan upptäckt det. Använd en lösning som anpassar sig till dina behov. Hantera de anställdas scheman på ett effektivt sätt. Dela och tilldela uppgifter i realtid, var du än befinner dig. Planera händelser med precision. Organisera ledighet och annan frånvaro. Få mer insyn i din kalender, bygg dedikerade integrationer med Google Kalender eller Excel. Gratis 30-dagars provperiod. Lär dig mer om PlanningPME

Funktioner

  • Jobbhantering
  • Kalenderhantering
  • Mobilåtkomst
  • Routing
  • Realtidsdata
  • Servicehistorik
  • Arbetsorderhantering
  • Fakturering
  • Redovisningsintegration
  • GPS
  • Citat / uppskattningar
  • Uppdateringar i realtid
Skedulo förenklar arbetsledning och schemaläggning och ger samtidigt skrivbordslösa arbetare en kraftfull mobilapp att arbeta med.
Skedulo erbjuder företagsklassad programvara för schemaläggning av anställda som en tjänst (SaaS) för stora antal fältarbetare och mobila arbetare. Schemalägg jobb med större effektivitet, optimera resvägar, ge dina skrivbordslösa arbetare den information de behöver och få rätt person till rätt jobb vid rätt tidpunkt varje gång. DHL, Sunrun, Amerikanska Röda Korset och hundratals andra organisationer har använt Skedulos skrivbordslösa produktivitetsmoln för att boka över 35 miljoner möten över hela världen. Lär dig mer om Skedulo

Funktioner

  • Jobbhantering
  • Kalenderhantering
  • Mobilåtkomst
  • Routing
  • Realtidsdata
  • Servicehistorik
  • Arbetsorderhantering
  • Fakturering
  • Redovisningsintegration
  • GPS
  • Citat / uppskattningar
  • Uppdateringar i realtid
FieldAx skapare hade erfarenhet av fältservicearbete i realtid och inspirerades av de problem de sett att ta fram FieldAx.
FieldAx – lösning för fältarbeteshantering som hjälper organisationer att hantera fältteknikers rapportering och analyser i realtid. FieldAx är inte en traditionell modellapplikation. Du kan komma åt dina data var som helst i världen. Anslut dina ingenjörer hela tiden och håll dina data uppdaterade. För mer information om FieldAx besök deras webbplats. Lär dig mer om FieldAx

Funktioner

  • Jobbhantering
  • Kalenderhantering
  • Mobilåtkomst
  • Routing
  • Realtidsdata
  • Servicehistorik
  • Arbetsorderhantering
  • Fakturering
  • Redovisningsintegration
  • GPS
  • Citat / uppskattningar
  • Uppdateringar i realtid
AMCS Transport software is designed to fully automate planning, optimization and execution of transport and logistic operations in any industry. Our platform helps over 1,200 customers and manages more than 700,000 trucks to enhance efficiency, reduce costs and lower carbon emissions. Whether your operations involve deliveries, collections, or a combination of both, our advanced software can improve your transport efficiency. By mitigating the impact of rising fuel costs and driver shortages, our solution ensures more sustainable and cost-effective transport operations. Lär dig mer om AMCS

Funktioner

  • Jobbhantering
  • Kalenderhantering
  • Mobilåtkomst
  • Routing
  • Realtidsdata
  • Servicehistorik
  • Arbetsorderhantering
  • Fakturering
  • Redovisningsintegration
  • GPS
  • Citat / uppskattningar
  • Uppdateringar i realtid
Lösning för hantering av personalstyrkan, utformad för att förbättra produktiviteten i företaget och processer, arbetsflöden och humankapital.
MIMS är en avancerad personalhanteringslösning som har utformats för att förbättra driftseffektiviteten i företag och processer, arbetsflöden och humankapital. Detta maskinstödda ramverk av verktyg kan nås via mobil, webben och bärbar utrustning, vilket gör det möjligt för anställda att skapa och uppdatera viktiga arbetsrelaterade frågor på daglig basis i realtid. Kunderna upplever betydande vinster på upp till 40 % i effektivitet och minskningar på 20 % i driftskostnader. Lär dig mer om MIMS

Funktioner

  • Jobbhantering
  • Kalenderhantering
  • Mobilåtkomst
  • Routing
  • Realtidsdata
  • Servicehistorik
  • Arbetsorderhantering
  • Fakturering
  • Redovisningsintegration
  • GPS
  • Citat / uppskattningar
  • Uppdateringar i realtid