I 17 år har vi hjälpt företag
välja bättre programvara

Program för byggnadsuppskattning

Med program för byggnadsuppskattning kan entreprenörer och byggföretag få korrekta uppskattningar av projektkostnader. Kalkylprogram för byggnadskostnad används av husbyggare, entreprenörer och arkitekter för att effektivt hantera byggbudgetar. Dessutom är det vanligt att inrednings- och landskapsdesigners använder programvara för byggnadsuppskattning för att snabbt och effektivt ta fram korrekta och konkurrenskraftigt prissatta förslag till potentiella kunder. Uppskattningsprogramvara för leverantörer erbjuder också funktioner som schemaläggning av jobb och underleverantörer, skanning av ritningar och automatisk uppdatering av materialprisdatabaser. Använd Capterra för att hitta en lösning för byggnadsuppskattning som fungerar för ditt företag i Sverige. Program för byggnadsuppskattning har kopplingar till Program för byggredovisning, programvara för arkitektritningar, CRM-program för byggbranschen och Byggnadshanteringsprogramvara.

12 resultat

En av de ledande redovisningsprogramvarorna för småföretag. Omedelbar åtkomst till kund-, leverantörs- och medarbetarinformation.
QuickBooks Enterprise (tidsbegränsat erbjudande, spara upp till 40 %, rean slutar den 25 juli) är en heltäckande programvara för byggbranschen som kan växa tillsammans med din verksamhet. Det innehåller alla verktyg som din byggverksamhet behöver, men är ändå enkelt att använda. Du kan organisera din bokföring, hantera lagerhållning, följa upp försäljning och till och med sköta löneutbetalningar, men till en bråkdel av kostnaden. Med QuickBooks Enterprise sparar du tusentals dollar per år jämfört med liknande lösningar. Prova gratis idag. Lär dig mer om QuickBooks Enterprise

Funktioner

  • Underleverantörshantering
  • Projektledning
  • Vad-om-analys
  • Historisk databas
  • Verifieringskedja
  • Budhantering
  • Anpassningsbara mallar
  • Redovisningsintegration
  • Materialstudie
  • Citat / uppskattningar
  • Ändra orderhantering
En enkel fakturerings- och redovisningslösning från 7,50 USD/månad (de första tre månaderna). Bli en av de 24 miljoner människor som redan har använt FreshBooks.
FreshBooks automatiserar dagliga bokföringsaktiviteter, nämligen skapande av fakturor, betalningsmottagning, utgiftsspårning, fakturerbar tidsuppföljning och finansiell rapportering. Prova gratis i 30 dagar, inget kreditkort krävs. Lär dig mer om FreshBooks

Funktioner

  • Underleverantörshantering
  • Projektledning
  • Vad-om-analys
  • Historisk databas
  • Verifieringskedja
  • Budhantering
  • Anpassningsbara mallar
  • Redovisningsintegration
  • Materialstudie
  • Citat / uppskattningar
  • Ändra orderhantering
Procores bygghanteringsprogram hanterar dina byggprojekt, dina resurser, din personal och din ekonomi från planering till avslut.
Procores byggprogram hanterar dina byggprojekt, dina resurser och din ekonomi från planering till avslut. Plattformen ansluter varje projektbidragsgivare till lösningar som byggts speciellt för branschen för ägaren, generalentreprenören och specialentreprenören. Förmågan att kommunicera mellan team gör det lättare att arbeta tillsammans genom att etablera en enda sanningskälla. Det är så Procore ger ditt team enkel åtkomst till allt de behöver veta för att få jobbet gjort. Lär dig mer om Procore

Funktioner

  • Underleverantörshantering
  • Projektledning
  • Vad-om-analys
  • Historisk databas
  • Verifieringskedja
  • Budhantering
  • Anpassningsbara mallar
  • Redovisningsintegration
  • Materialstudie
  • Citat / uppskattningar
  • Ändra orderhantering
Lägg anbud och vinn fler lönsamma arbeten på mindre tid med STACK. Molnbaserad, kostnadsfri support/utbildning. Skapa ditt kostnadsfria konto idag.
Materialberäknings- och uppskattningsprogramvaran STACK är lätt att använda och har många funktioner som påskyndar din anbudsprocess och molntjänst, så att du kan samarbeta med ditt team i realtid var som helst. Inte nog med det, du har nu kostnadsfri tillgång till Stack. Få åtkomst till projektplaner när som helst, var som helst, från vilken enhet som helst. Lägg anbud på fler arbeten, på mindre tid. Eliminera kostsamma feluppskattningar. Dra nytta av ett bibliotek med förbyggda och anpassade materialdatabaser. Vinn fler lönsamma arbeten. Lär dig mer om STACK

Funktioner

  • Underleverantörshantering
  • Projektledning
  • Vad-om-analys
  • Historisk databas
  • Verifieringskedja
  • Budhantering
  • Anpassningsbara mallar
  • Redovisningsintegration
  • Materialstudie
  • Citat / uppskattningar
  • Ändra orderhantering
PandaDoc är ett allt-i-ett-verktyg för att snabbt och enkelt skapa, redigera, skicka, spåra och e-signera affärsdokument.
PandaDoc är ett allt-i-ett-verktyg för att skapa, redigera, spåra och e-signera dokument snabbt och enkelt. Upptäck ett bättre sätt att generera professionella förslag, offerter och kontrakt. Ta hem fler affärer med obegränsade e-signaturer, återanvändbara mallar, redigering i appar, CRM-integration och live-support dygnet runt. I genomsnitt skapar våra användare dokument på under fyra minuter och kommer till avslut 20 % oftare. Gör som 50 000 andra företag som automatiserar arbetsflöden för dokument, snabbar upp försäljningsförloppet och tar hem fler affärer! Lär dig mer om PandaDoc

Funktioner

  • Underleverantörshantering
  • Projektledning
  • Vad-om-analys
  • Historisk databas
  • Verifieringskedja
  • Budhantering
  • Anpassningsbara mallar
  • Redovisningsintegration
  • Materialstudie
  • Citat / uppskattningar
  • Ändra orderhantering
Arkitekter, ingenjörer och byggare använder Bluebeams programvara för att slutföra projekt snabbare, minska riskerna och maximera investeringsavkastningen.
Revu är Bluebeams grundläggande skrivbordslösning för effektivitet och samarbete inom projekt. Du kan använda Revu för att skapa, redigera, markera och organisera PDF-filer tillsammans med andra projektmedlemmar. Revu innehåller även Studio, som ger dig möjlighet att samarbeta i realtid med teammedlemmar överallt i världen. Vår senaste version, Revu 21, ingår i samtliga Bluebeam-prenumerationsplaner. Bluebeam Cloud är en ny uppsättning molnbaserade lösningar som smidigt kopplas till dina dokument och verktygssatser i Revu. Med Cloud kan du jobba var du än är via en webb- eller iOS. Lär dig mer om Bluebeam Revu

Funktioner

  • Underleverantörshantering
  • Projektledning
  • Vad-om-analys
  • Historisk databas
  • Verifieringskedja
  • Budhantering
  • Anpassningsbara mallar
  • Redovisningsintegration
  • Materialstudie
  • Citat / uppskattningar
  • Ändra orderhantering
Ett nästa generations molnbaserat allt i ett-ERP-system byggt för byggbranschen. Nummer ett i Storbritannien.
Archdesk är en allt-i-ett molnbaserad nästa generations ERP-programvara som är byggd specifikt för byggbranschen. Archdesk täcker hela arbetsflödet från A till Ö. Från inledande kundförfrågan, till beräkning, kontrakt, projektledning, budgetering, upphandling, anbudsgivning, schemaläggning, arbetshantering, resurshantering, kostnader, rapportering, teamsamarbete fram till att den sista fakturan utfärdas. Allt detta i ett anpassningsbart arbetsflöde med ett enkelt gränssnitt, tillgängligt från alla enheter, 24/7 och var som helst. Lär dig mer om Archdesk

Funktioner

  • Underleverantörshantering
  • Projektledning
  • Vad-om-analys
  • Historisk databas
  • Verifieringskedja
  • Budhantering
  • Anpassningsbara mallar
  • Redovisningsintegration
  • Materialstudie
  • Citat / uppskattningar
  • Ändra orderhantering
SYNCHROs digitala bygglösningar gör det möjligt för team inom tungt offentligt byggande att vinna projekt, leverera dem på ett mer effektivt sätt och få betalt.
SYNCHRO Construction är en komplett portfölj av integrerade applikationer för digital byggledning och beräkning, både på fältet och kontoret. SYNCHROs lösningar gör det lättare för bolag inom tung offentlig bygg- och anläggningsverksamhet att vinna projekt, leverera dem på ett mer effektivt sätt och få betalt. Allt detta genom att förbättra användningen av data på ett sätt som optimerar beslutsfattandet, resurserna och lönsamheten. Lär dig mer om SYNCHRO

Funktioner

  • Underleverantörshantering
  • Projektledning
  • Vad-om-analys
  • Historisk databas
  • Verifieringskedja
  • Budhantering
  • Anpassningsbara mallar
  • Redovisningsintegration
  • Materialstudie
  • Citat / uppskattningar
  • Ändra orderhantering
Applikation för att underlätta hanteringen av dina anläggningar.
Med tanke på oförutsedda händelser på byggarbetsplatserna hjälper Rea dig att hålla kursen: hålla dina tidsfrister och ha koll på din budget genom att spara 5 arbetstimmar per vecka. Lär dig mer om Rea

Funktioner

  • Underleverantörshantering
  • Projektledning
  • Vad-om-analys
  • Historisk databas
  • Verifieringskedja
  • Budhantering
  • Anpassningsbara mallar
  • Redovisningsintegration
  • Materialstudie
  • Citat / uppskattningar
  • Ändra orderhantering
Det här är byggprogramvaran för växande byggföretag. Öka din produktivitet, bli mer synlig och få tillbaka förlorad tid.
Arbeta tre till fem gånger snabbare med den ledande bygghanteringsprogramvaran för växande byggföretag. Spara pengar genom att samla funktionerna från flera olika verktyg – från defektrapporteringsappar till uppgiftshantering och programvara för uppskattning – i en enda lösning. Om du tycker att det här låter bra så är Remato rätt verktyg för dig. Det erbjuder en prisbelönt användarupplevelse, förstklassig säkerhet och fungerar på dina befintliga enheter. Med oss får du en verklig samarbetspartner. Vårt team finns alltid där för dig, med en genomsnittlig svarstid på mindre än 2 minuter. Lär dig mer om Remato

Funktioner

  • Underleverantörshantering
  • Projektledning
  • Vad-om-analys
  • Historisk databas
  • Verifieringskedja
  • Budhantering
  • Anpassningsbara mallar
  • Redovisningsintegration
  • Materialstudie
  • Citat / uppskattningar
  • Ändra orderhantering
Effektivisera modellbaserad start. Identifiera enkelt vad som har lagts till eller tagits bort i modellen och vilka kvantiteter som har ändrats.
Effektivisera modellbaserad start- och förändringshantering. Organisera på ett enkelt sätt projektdata enligt användardefinierade parametrar som anbudspaket, platser, faser, WBS och arbetsaktivitetskoder. Förstå, visualisera och kvantifiera förändringar som sker inom varje designrevidering. Identifiera enkelt vad som har lagts till eller tagits bort i modellen och vilka kvantiteter som har ändrats. Lär dig mer om Assemble

Funktioner

  • Underleverantörshantering
  • Projektledning
  • Vad-om-analys
  • Historisk databas
  • Verifieringskedja
  • Budhantering
  • Anpassningsbara mallar
  • Redovisningsintegration
  • Materialstudie
  • Citat / uppskattningar
  • Ändra orderhantering
FulcrumHQ är en lättanvänd och avancerad gemensam datamiljö för BIM-samarbete som är särskilt anpassad för infrastrukturbyggande.
FulcrumHQ är nästa generationens BIM-samarbetsplattform och gemensam datamiljö (CDE) som utvecklats specifikt för infrastrukturbyggande. Den utnyttjar AI och beräkningsbaserad BIM för snabbare beslutsfattande, minskat antal fel och hållbar design i hanteringen av projekt och tillgångar under hela livscykeln. Med upp till 65 % färre omarbetningar kan utvecklare och entreprenörer dra nytta av betydande effektivitetsvinster och kostnadsbesparingar samtidigt som de uppfyller ISO 19650-standarderna. Lär dig mer om FulcrumHQ

Funktioner

  • Underleverantörshantering
  • Projektledning
  • Vad-om-analys
  • Historisk databas
  • Verifieringskedja
  • Budhantering
  • Anpassningsbara mallar
  • Redovisningsintegration
  • Materialstudie
  • Citat / uppskattningar
  • Ändra orderhantering